Kategória: Fastest Slap

  • El tudod képzelni a magyar autóversenyzőket öreg úrként?

    El tudod képzelni a magyar autóversenyzőket öreg úrként?

    Mindenki rákapott most a FaceApp öregítő funkciójára, mely bármely fotón „megöregíti” az alanyt. 

    Már végigsöpört a móka a Forma-1-en is, így mi sem maradhattunk ki a sorból e téren. Azonban nem akartuk a sokadik verziót elkészíteni az F1-es versenyzőkről, így inkább négy magyar autóversenyzőt szemeltünk ki erre a célra.

    Reméljük nem veszik zokon az urak, főleg mert igen fiatalos öreg urak lesznek. 😀

    Kövessetek minket Instagramon is! –> @racingline.hu
    Instagram oldalunk érdekessége, hogy nálunk nem találsz az internetről szedett fotókat, minden képünk egyedi, saját kollégáink által készülnek az egyes versenyeken! ?

    https://www.instagram.com/p/B0A7PQqhX4r/

  • Robert Wickens újra kórházban

    Robert Wickens újra kórházban

    Robert Wickens rehabilitációja még javában tart tavalyi balesete után, az elmúlt hétvégén azonban lehetősége volt rá, hogy végre újra autóba ülhessen, egy teljesen kézi irányítású NSX által.

    Öröme azonban nem tarthatott sokáig, ma újra kórházból jelentkezett be a kanadai versenyző.

    „A gerincvelő sérülésnek vanak hullámvölgyei.” – írja Wickens Instagramon. „Egyik nap egy NSX-et vezetek, egy kézi vezérlésű autót, a másik nap pedig már műtétre készülök. Az élet annyira kiszámíthatatlan! Műtétem lesz most, hogy eltávolítsák a fémet a lábamból. A néhány éttel ezelőtti fertőzés még mindig fennáll, így mindent ki kell venni annak érdekében, hogy ne terjedjen tovább a fertőzés. Informálunk majd titeket, ha már jobban leszek. Ne vegyétek magától értetődőnek ezt a napot, legyen csodálatos napotok és csináljatok valami olyat, ami boldoggá tesz titeket.”

    https://www.instagram.com/p/B0A8xysHDqF/

  • Klassz volt a Hungaroring Classic 2019, legközelebb 2 év múlva lesz

    Klassz volt a Hungaroring Classic 2019, legközelebb 2 év múlva lesz

    2017-ben volt először Hungaroring Classic, amely már akkor is az év egyik meglepetésének bizonyult a magyar gyorsasági autósport szentélyében. Idén sikerült még egy lapáttal rátenniük a szervezőknek, pedig már a két évvel ezelőttiben is nehezen találtunk hibát.

    Szalay Balázs lecserélte a sokat megélt overálját. Elegánsba vágva magát és csapatát és immáron másodszor rendezte meg a legnagyobb veterán versenyautós fesztivált. Idén ez 45.000 nézőt vonzott, amivel lehet, hogy ő még mindig elégedetlen, ugyanakkor nagyon is szép szám. Ez azt jelenti ugyanis, hogy a Forma-1 után a második leglátogatottabb rendezvény volt ez Mogyoródon a kamionverseny és a túraautó világkupa futamai után.

    Miért olyan nagy dolog az, amit elértek? A veteránautózás világszinten egy feltörekvő dolog, hiszen nagyon sokan nem értenek egyet azzal, hogy az elektromos autózásé a jövő. Egyfajta ellenállásként is felfogható az, hogy komoly kultja lett az elmúlt bő 100 év hagyományos motorral szerelt járműveinek. Eddig Magyarországon is ez a dolog kicsit a szakik játszótere volt. A leglátványosabb ilyen akciók talán konkrét márkákhoz volt köthető, akik olykor szerveztek maguknak pályanapokat is.

    Nos, itt kiemelten képviselte magát most a MINI illetve a Porsche Club is, de gyakorlatilag az 50-es évektől felfele érthető módon egy helyre terelve megtalálhattunk itt nyugati és keleti autócsodákat is. Figyelembe véve a kifejezetten a versenyre érkezett szakosztályokat is a Peter Auto versenysorozat jóvoltából, tényleg nagyon nehéz lett volna még több autót idevarázsolni a magyar pályára. Ezt tényleg úgy kell elképzelni, hogy még a fenti médiaparkolóban, a „halszálkában” is sátrak alatt versenyautókat csavarozgattak az arra hivatottak, ennyire telt ház volt.

    Két éve úgy láttam, hogy a veterános szakma még kissé távolról figyelte csak, hogy mi történik itt, idén mér levetkőzték a gátlásaikat, és belevetették magukat a szférából ismert arcok is a sűrűjébe. Ez tényleg az a verseny, ahol egyáltalán nem a celeb pilóta számít, ide mindenki az autókért és a programokért érkezik. Mert itt is sikerült rátennie még egy lapáttal a szervezőknek. Kaptunk gyakorlatilag egy street food fesztivált is a rendezvény keretein belül, tényleg magunk is bajban voltunk, hogy akkor most hol együnk, mit is próbáljunk még ki.

    Sikerült továbbfejleszteni a „nyári autósportos farsangot is”. Goodwood mintájára Mogyoródon is egyre több néző érkezett a nagyszülők szekrényéből előásott szettekben. Volt azonban már a helyszínen ruhakölcsönző is, így a vállalkozó kedvűek hamar 50 évet visszaugorhattak az időben. Egy sátorral arrébb pedig fodrászok, borbélyok megfelelő hajkoronát vagy szakállat igazítottak az autós időutazás kedvéért.

    Mindenfelé szólt a rock and roll. Sütő Enikő modelljei is bemutatták a megfelelő viseleteket a 60-as évektől kezdődően a 80-as évek végéig. Két korszak bemutatása között pedig profi táncosok szórakoztatták a közönséget.

    Aki pechére otthon maradt, az sem maradt le semmiről. Idén nem csak online stream formájában, hanem a Spíler TV-n is egész nap váltott műsorvezetőkkel ment az adás, ami példátlan egy ilyen rendezvény esetében.

    A jóra azonban információink szerint újabb két évet kell várni, mert legközelebb a tervek szerint 2021-ben lesz Hungaroring Classic ismét.

    Amikor volt némi lélegzetvételnyi ideje, Balázs megkérdezte tőlem, – mert állandóan a maximumra törekszik – hogy mit lehetne még szerintem javítani a rendezvényen. Kellett némi gondolkodási idő, de aztán csak rávágtam, hogy pedálos Moszkvics verseny a gyerekeknek a rajt-cél egyenesben! Kiderült, hogy erre ő is gondolt, de nem sikerült épkézláb mennyiségű és állapotú ilyen kis játékautót összeszedniük…

  • Végleg elszállt Magyarországról az Air Race, beszámolónk Zamárdiból

    Végleg elszállt Magyarországról az Air Race, beszámolónk Zamárdiból

    Alig egy évvel ezelőtt cikkemben magam sem gondoltam komolyan, hogy az akkor még elvi kérdésként felvetődött utolsó budapesti Air Race valóban az utolsó lesz. Egy év elteltével sajnos nemcsak a helyszínben lett változás.

    Nemrégiben kiderült, hogy a Red Bull egyelőre befejezi az Air Race szériát. Nem tudni biztosan, hogy csak szüneteltetik-e, mint arra pár évvel ezelőtt már volt példa, vagy véglegesen befejezettnek tekintik. Okokról lehetett olvasni bőven, én csak sajnálkozni tudok most is amiatt, hogy nem használtuk ki az utolsó lehetőséget a budapesti helyszín megtartásával. Ugyanakkor minden tisztelet és elismerés Zamárdinak a balatoni helyszín biztosításával kapcsolatban. Jól érezték meg azt a lehetőséget, amit Budapest eldobott magától.

    Hangulatában a Balaton is méltó helyszíne egy ekkora formátumú szériának. Magam is repültem már a Balaton felett a tihanyi félszigetet megkerülve. Meg kellett állapítanom, hogy nem csak a partjánál egy jó hekket elfogyasztva van remek hangulata a tónak, hanem fentről is egyedülálló atmoszférája van. Végignézve a hétvégi versenyt, kicsit mégis hiányérzetem volt az előző években Budapesten látottakhoz képest. Adott egy gyönyörű tó, háttérben a Tihanyi-félszigettel és az Apátsággal. Nem kevés, de nagyjából ennyi. Ha Forma 1-es párhuzamot akarok vonni, akkor senki nem kérdőjelezi meg, hogy a monacói pályánál kevés alkalmatlanabb helyszín van. Egy szűk utcai pályáról van szó, amin alig lehet előzni, nincs bukótér. Szinte minden hiányzik belőle, ami ahhoz kellene, hogy valóban le tudjuk mérni az autók és a pilóták teljesítményeit, képességeit. Egyszerűen nem erre épült. Mégis ez az epikus helyszín szinte összenőtt a Forma 1-el, senkinek nem jutna eszébe kivenni vagy mással helyettesíteni. Hiába, hogy ugyanannyi pontot adnak az itt megszerzett győzelemért, egyetlen pilóta sem cserélné be azt egy másikra. Egyszerűen ez nem fogható fel csak egy győzelemnek a sok közül. Az Air Race pilótái számára Budapest testesítette meg Monacót.

    Világos, hogy mindenkinek nem lehetett a kedvére tenni, de továbbra sem hiszem, hogy egy amúgy is dugókkal és zajszennyezéssel napi szinten terhelt nagyvárosnak a problémáira pont ennek a versenynek a száműzése jelentett volna akár részlegesen is megoldást. Nyilvánvaló, hogy nem a budapesti helyszín törlése miatt született döntés a sorozat megszüntetéséről, de egy kicsit talán ez is közrejátszhatott. Maga a verseny és a hozzá kapcsolódó programok és bemutatók egyébként hozták az Air Race szokásos színvonalát. A csapadékos időjárásnak és a pénteki napon fellépett üzemanyag szállítási problémának (!?) köszönhetően ugyanakkor sokszor borult a tervezett program, amiről általában nem, vagy csak az utolsó pillanatokban értesültünk. Ezt leszámítva mi nagyon jól éreztük magunkat, kár, hogy búcsúznunk kell tőle. A széria folytatásról vagy újra értelmezéséről most még korai volna beszélni, de a képeket megnézve higgyünk a szlogenjüknek: A Red Bull szárnyakat ad!

    Szerző: Gál Krisztián

    Gál Krisztián fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

    Májer Csaba József fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Mutatjuk, mit nézhetsz a hétvégén élőben a tévében!

    Mutatjuk, mit nézhetsz a hétvégén élőben a tévében!

    Ezen a hétvégén sem lesz hiány autósportból. Aki nem a Red Bull Air Race-en, vagy a Hungaroring Classicon lesz, az fészkelje be magát a tévé elé!

    Lesz többek között Forma-1, Formula 2, Formula 3, de a Hungaroring Classicot is közvetíti a tévé, ráadásul egész nap!

    Íme a hétvége további programja, ezeket közvetítik hazai tévécsatornák élőben:

    július 12., péntek:

    M4 Sport
    15.00: Forma-1, Brit Nagydíj, 2. szabadedzés, Silverstone

    július 13., szombat:

    M4 Sport
    10.00: Autósport, Forma-3, Brit Nagydíj, 1. futam
    11.45: Forma-1, Brit Nagydíj, 3. szabadedzés
    14.45: Forma-1, Brit Nagydíj, időmérő edzés

    Sport 1
    14.45: Autósport, TCR Europe, Spielberg, 1. futam

    Eurosport 1
    17.40: Autósport, Formula-E, New York, időmérő
    21.55: Autósport, Formula-E, New York, 1. futam

    Spíler1 TV
    8.30: Autósport, Hungaroring Classic

    július 14., vasárnap:

    M4 Sport
    9.45: Autósport, Forma-3, Brit Nagydíj, 2. futam
    10.45: Autósport, Forma-2, Brit Nagydíj, 2. futam
    14.45: Forma-1, Brit Nagydíj, futam

    Sport 1
    11.15: Autósport, TCR Europe, Spielberg, 2. futam

    Eurosport 1
    12.00: Autósport, Porsche Szuperkupa, Silverstone
    21.55: Autósport, Formula-E, New York, 2. futam

    Spíler1 TV
    8.30: Autósport, Hungaroring Classic

  • Időutazásra invitálunk: Hétvégén Hungaroring Classic!

    Időutazásra invitálunk: Hétvégén Hungaroring Classic!

    Ezen a hétvégén klasszikus autók lepik el a Hungaroringet, július 12-14-én ugyanis ismét megrendezik a Hungaroring Classicot.

    Ma tartották az esemény sajtótájékoztatóját a Városligeti Műjégpályán, ahol további információkat tudtunk meg a hétvégéről.

    Kiváló ötletnek tartjuk, hogy idén a győztesek koszorút is kapnak majd, mint a régi időkben.

    A látogatók is aktív részesei lehetnek majd a retró hangulatnak. Egyrészt a szervezők külön örülnek neki, ha valaki valamely régebbi korszak stílusának megfelelően felöltözve érkezik a Hungaroringre, viszont a helyszínen is lesz ruhakölcsönző, több, mint 300 ruhával!
    Sütő Enikő és modelliskolája közreműködésével lesz retró divatbemutató is, a ’60-as, ’70-es, ’80-as évek stílusában.

    A Hungaroringen megtekinthető lesz az a Porsche is, mely szerepelt a Le Mans című filmben, Steve McQueen főszereplésével.

    Igazán különleges hétvége lesz ez az autósport szerelmesei számára, és merjük állítani, hogy bár a két évvel ezelőtti rendezvény is kiváló volt, idén még nagyobb durranás lesz!

    Aki sajnos nem tud személyesen kilátogatni a Hungaroring Classicra, az nézheti majd a tévében, ugyanis a Spíler TV közveti majd, szombaton és vasárnap 08.15-től 19.00-ig!

    További információkért és jegyvásárlásért látogassatok el a www.hungaroringclassic.com weboldalra

  • Újra autóba fog ülni Robert Wickens!

    Újra autóba fog ülni Robert Wickens!

    Robert Wickens, aki tavaly egy hatalmas balesetet szenvedett a Pocono Racewayen, aminek következtében súlyosan megsérült, újra autót fog vezetni.

    A kanadai pilóta az Instagram oldalán jelentette be a hírt, hogy az IndyCar torontoi versenyén fog megtenni egy kört az utcai pályán közvetlen a verseny kezdete előtt.

    https://www.instagram.com/p/BzqXWxPnfQZ/

  • Világrekordért kelt el Nigel Mansell világbajnok autója

    Világrekordért kelt el Nigel Mansell világbajnok autója

    Világrekordot jelentő összegért kelt el Nigel Mansell 1992-es világbajnok autója a Goodwoodi Sebességfesztiválon.

    A Bonhams aukciósház árverésén 2.703.000 angol fontért (akutális árfolyamon számolva kb. 940 millió Ft) kelt el a Williams-Renault FW14B. Ennyi pénzt pedig sosem fizettek még aukción egy Williams autóért.

    Az Adrian Newey által tervezett autó a Forma-1 történetének egyik legsikeresebb és legdominánsabb modellje volt, amelyen olyan forradalmi megoldások voltak, mint az aktív felfüggesztés, 6 sebességes fél-automata váltó és a különleges aerodinamikai megoldás, emellett pedig benne egy 3,5 literes V10-es Renault motor dobogott.

    1992-ben Nigel Mansell ezzel az autóval nyerte meg a szezon első öt versenyét, ezzel pedig egy új rekordot állított fel. A szezont végül 10 győzelemmel zárta a brit, illetve az év 16 futamából 13-szor is a pole-ból indulhatott.

  • Alonso a Twitteren reagált az őt érintő pletykára

    Alonso a Twitteren reagált az őt érintő pletykára

    Fernando Alonso is megosztotta véleményét a legújabb sajtóértesülések kapcsán. Tegnap került napvilágra az a hír, miszerint a spanyol versenyző szakított a McLarennel, ám a pilóta szerint mind ez csak kacsa.

    A kétszeres világbajnok 2015-ben tért vissza a patinás brit alakulathoz, azzal a reménnyel, hogy végre újra a bajnoki címért szállhat harcba, ám a Hondával kötött friss házasság nem segített a győztesek utcájába vágyó istállón. Évekig csak szenvedtek, majd szakítottak a japánokkal, ám a Renault erőforrása sem bizonyult jónak a kaszniba, így a rengeteg csalódást keltő momentum után a spanyol úgy érezte szeretne távozni a király kategóriából.

    A partnerkapcsolat azonban nem szűnt meg, Alonso a triple crownról szőtt álmait a McLarennel akarta véghez vinni, ám az Indy 500-on csúnyán leszerepelt a csapat. Ez a katasztrofálisan sikerült esemény indította el azokat a pletykákat, miszerint a világbajnok, már nem boldog a britek kötelékében, ám saját bevallásuk szerint erről szó sincs. Alonso és a McLaren is állítja, minden rendben van, és nem szakították meg a partnerkapcsolatot, ennek bizonyítékaként a spanyol Twitterre is posztolt, amiben röviden összefoglalta véleményét az esetről.

    ,,Micsoda nap, és már április elseje sincs!” (szerk:- a spanyol nyelvű üzenetben december 28-a szerepel, mert Spanyolországban akkor tartják a bolondok napját, ám az angol nyelvű tweetben már áprilist ír a spanyol.)

  • A Volkswagen megdöntötte a McLaren 20 évig tartó rekordját Goodwoodban

    A Volkswagen megdöntötte a McLaren 20 évig tartó rekordját Goodwoodban

    A Volkswagen ID.R elektromos prototípusa egy 20 éves rekordot adott ma át a múltnak a Goodwoodi Sebességfesztiválon. Az elektromos autóval a McLaren által körrekordot állították be a hegyekkel körbevett goodwoodi pályán.

    Az ID.R, amit a Le Mans győztes Romain Dumas vezetett, tavaly már megdöntötte az elektromos autó által futott körrekordot, azonban az idei évben még Nick Heidfeld abszolút körrekordját is sikerült túlszárnyalnia.

    A csapat technikai igazgatója, Francois-Xavier Demaison szerinta rekord érdekében időmérős beállításokat alkalmaztak, alacsonyabb töltöttségi szinten mentek és a Bridgestone lágy abroncsait használták.  Ennek köszönhetően a francia pilóta több mint fél másodpercet vert a német körrekordjára, amit még 1999-ben autózott a McLaren MP4/13-sal.

    A Volkswagen leggyorsabb köre egy 41.16 másodperces idő volt. Heidfeld egy 41.6-os köridővel tartotta a rekordot 20 éven keresztül. A Volkswagen motorsport igazgatója, Sven Smeets elmondta, hogy jobb volt, hogy a pénteki napon állították be a rekordot. „Nem számítottunk rá, hogy ilyen hamar meglesz,” – nyilatkozta Smeets.

    „Most már nyugodtan készülhetünk a szombati és a vasárnapi napra. Kétségtelenül, vannak olyan dolgok, amikben jobbak lehetnénk. Ha minden összeáll, akkor akár 41 másodperc alá is bemehetünk majd. A hegymenet nem olyan vészes, ugyanis az út egyáltalán nem hepehupás.

    „Romaintól nem kaptunk üzenetet, ugyanis amikor megtudta, hogy megvan a rekord, akkor rögtön eldobta a fülesét. Ő ezzel el is végezte a munkáját. Az autó sokkal fejlettebb tavalyhoz képest, szóval nagyon örülünk, hogy a kemény munkánk kifizetődött.

    „Mókás volt. Egy kicsit izgultunk is, ugyanis az időjárás előrejelzés nem volt valami jó a mostani hétvégére. Ezért már a mai napon elkezdtük nyomni, azonban nagyon remélem, hogy a holnapi napon még gyorsabbak leszünk majd.”

    Dumas a rekord beállítása után elmondta, hogy most már semmi nyomás nincs rajta. „Goodwood egy nagyon trükkös helyszín, soha nem tudhatod előre, hogy mi fog történni. Az ideális ív akár poros is lehet, ha valaki meg előtted és még sorolhatnám. A holnapi nap folyamán remélhetőleg már be fogok tudni menni 41 másodperc alá. Nem tudom, hogy meglesz-e, azonban azt garantálhatom, hogy mindent meg fogok tenni a 40-es köridőért.”