Kategória: Fastest Slap

  • Alonso megkezdi a Toyotával a felkészülést a Dakarra

    Alonso megkezdi a Toyotával a felkészülést a Dakarra

    A Toyota hivatalosan is bejelentette, hogy velük kezdi meg a Dakarra való felkészülést a spanyol Fernando Alonso.

    Alonso számára nem ismeretlen a japán gyártó, ugyanis a 2018\19-es idényben velük indult a WEC-ben, ahol világbajnok és kétszeres Le Mans-i 24 órás győztes lett.

    A Toyota a Hilux Dakar autóját augusztus 20 és 23. között fogja tesztelni Fernando Alonsoval a dél-afrikai sivatagban. Ezen kívül a spanyol tesztprogramjának a részét fogja majd képezni a szeptemberben a Harrismith 400 elnevezésű rali verseny is.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy továbbra is a Toyota Gazoo Racinggel versenyezhetek. 2017 novemberében vezettem először az autójukat, azóta pedig rengeteg sikert értünk el közösen, zsinórban kétszer nyertünk Le Mans-ban, világbajnokok lettünk a WEC-ben a csapattársaimmal Sebastiennel és Kazukival.” – kezdte Alonso.

    „Az év elején vezethettem először a rali autójukat, és olyan jól éreztem magam, hogy újabb alkalmakat szerettem volna. Tudtam, hogy ez egy teljesen más élmény lehet, de nagyon sok magabiztosságot adott nekem ez nekem és etapról etapra fejlődtem. Várom már a következő hónapokat, ahol jobban megismerhetem a Hiluxot, és a csapattal való közös munkát is. Mindig is azt mondogattam, hogy új kihívásokat akarok más területen, ehhez pedig már van is egy nagyszerű csapatom.” – tette hozzá.

    Glyn Hall csapatvezető pedig így kommentálta a bejelentést:

    „Idén márciusban már teljesítettünk egy két napos tesztet Alonsoval a Dakar győztes Hilux-szal Dél-Afrikában, amely értékes tapasztalatokat jelentett nekünk. Fernando nem csak élezte, hanem minden egyes alkalommal tudott javulni is, ez pedig világossá tette számunkra, hogy készen áll erre. A rali egy teljesen új műfaj a számára, de rendelkezik olyan képességekkel, hogy ezzel is meg tud birkózni.” – mondta.

  • Scott Speed több csigolyáját is eltörte egy rallycross balesetben

    Scott Speed több csigolyáját is eltörte egy rallycross balesetben

    A Toro Rosso egykori pilótája, Scott Speed egy kemény földet érés után súlyos balesetet szenvedett egy rallycross futamon az Egyesült Államokban.

    Az amerikait, akinek a mostani mindössze a második futama volt a Nitro Rallycrossban, pénteken szállították korházba, miután a Subaru WRX STI-jével túl keményen landolt az Utah Motorsports Parkban rendezett fordulón. „Sajnos Scott súlyos hátsérülést szerzett az első időmérő edzésen, miután rosszul érkezett vissza a talajra egy ugratást követően,” – állt a Subaru Motorsports közleményében. „Be tudta fejezni a körét és ki is tudott szállni az autójából, azonban ezt követően azonnal a helyi korházba szállították őt. Emiatt Scott biztosan ki fogja hagyni a hétvége hátralevő részét.”

    A 36 éves Speed az egyik közösségi média oldalára kiírt posztban erősítette meg a sérüléseiről szóló híreket a szombati nap folyamán. „Egy kemény landolás után eltörtem a hátamat,” – írta Speed a közösségi oldalán. „Azonnal bevittek kontrollra a helyi kórházba. A CT megerősítette, hogy eltört a hatos csigolyám. Ezek után egy szakértőhöz vittek Utahba, aki további vizsgált engem. Reggel háromkor tudtam meg, hogy összesen három csigolyám tört el. A tegnap esti volt életem legijesztőbb és legfájdalmasabb élménye. Egy nagyon sötét helyen történt az egész. Szeretném megköszönni azoknak az embereknek, akik meglátogattak és gondoltak rám.”

    Az eseményen, amit tavaly a World Rallycross sztárja, Timmy Hansen nyert meg, van egy olyan ugratás, ahol körülbelül 70 láb magasságba emelkednek fel az autók. Speed nem ennél, hanem az egyik kisebb ugratás utáni landolásban sérült meg.

    A sérülés miatt eléggé kétséges, hogy az amerikai versenyző be tudja fejezni az idei szezont. A négyszeres amerikai rallycross bajnok jelen pillanatban ugyan öt ponttal vezeti a bajnokságot a csapattárs Tanner Foust előtt, azonban ha nem fog tudni elindulni a hátralevő versenyeken, akkor minden bizonnyal meg fogják őt előzni az összetett pontversenyben.

  • Robin Räikkönen a gokartozással ismerkedik!

    Robin Räikkönen a gokartozással ismerkedik!

    Kimi Räikkönen pár perce tette közzé Instagramon, hogy 4 éves kisfia, Robin első alkalommal próbálta ki a gokartozást.

    Kis crossmotoron már többször lehetett látni a kis Räikkönent, és korábban édesanyja, Minttu említette már, hogy a nyár folyamán ki fogja próbálni a gokartozást is, hogy kiderüljön, melyiket kedveli jobban.

    Úgy fest, ennek most jött el az ideje, Robin ugyanis édesapja felügyelete és instrukciói mellett gokartba pattant Finnországban.

    „ACEMAN BEGINS” – írta Räikkönen a képekhez.

    (a posztban több kép és videó is van, lapooz!)

    https://www.instagram.com/p/B1Lc0RgBH3J/?utm_source=ig_web_copy_link

  • Rekord a „Zöld Pokolban” – a Volkswagen ID.R Nordschleife köre számokban

    Rekord a „Zöld Pokolban” – a Volkswagen ID.R Nordschleife köre számokban

    A közismert Nordschleife versenypálya elektromos rekordja figyelemre méltóan alacsony energia felhasználásával jött létre. Két hónappal ezelőtt a Volkswagen újabb e-mobilitási mérföldkövet ért el az ID.R-rel, hiszen a teljesen elektromos versenyautó mindössze 6:05,336 perc alatt, 204,96 km / h átlagsebességgel tette meg a „Zöld Pokol” 20,8 kilométeres körét, és ezalatt mindössze 24,7 kWh energiát fogyasztott. Ez egyrészt azt jelentette, hogy az ID.R nemcsak jelentősen gyorsabb volt, mint egy GT3 sportautó, hanem azt is, hogy mindössze negyedannyi energiát használt fel egy kör alatt. Az ID.R az ID.R család sportos előfutára és prototípusa, amellyel a Volkswagen 2020-tól mindenki számára elérhetővé teszi az e-mobilitást. A ID.R-rel végzett rekordkísérletek során sikeresen használt technológiák a sorozatgyártású modellekbe is bekerülnek.

    Tények és adatok a Nordschleife rekord köréről

    A Volkswagen ID.R-rel június 3-án minden idők leggyorsabb, elektromos autóval futott körével írtak történelmet a Nordschleifén. A prototípus a rekordkísérlet során az elektromos hajtás mögött álló technológiát a végletekig kihasználta. Az új 6:05,336 perces elektromos körrekord a híres autóversenyző, Romain Dumas ID.R volánja mögött végzett kiemelkedő teljesítményét mutatja. Az adatrögzítés elemzése megmutatta a vezető és a technológia újabb képességeit is. Az ID.R-ben a 20,8-kilométeres körön egyes kanyarokban a vezetőt olyan centrifugális erők érték, amelyek hozzávetőleg testsúlyának három és félszeresének felelnek meg. Az 500 kW (680-LE) ID.R fedélzeten lévő mérőműszerek 3,49 g-ig terjedő nehézségi erőt regisztráltak.

    „A két fő különbség az ID.R és a 24 órás versenyeken általam vezetett sportkocsik között az, hogy az elektromos autóval lényegesen nagyobb a kanyarodási sebesség és a rövidebbek a féktávolságok” – mondja Dumas. A nagy kanyarodási sebesség és a szélsőséges fékerő azonban nagy erőhatásokat eredményez. A rekord döntés során az ID.R fedélzetén lévő érzékelők rendszeresen legalább 3 g értékeket rögzítettek. A legnagyobb 3,49 g értéket a pálya „Kallenhard” részének bal-jobb kombinációjában regisztrálták a műszerek. A legerősebb lassulás pedig az „Aremberg” kanyarhoz való fékezésnél volt, ahol az ID.R szénszálas fékei 2,7 gramm negatív gyorsulást értek el.

    Amikor a fejed hirtelen több mint 20 kilogramm nehézzé válik

    A nagy centrifugális erők megterhelést jelentenek a vezető számára, és különösen a nyaki izmokra vannak hatással. Álló helyzetben a nyaknak körülbelül az öt kilogrammos fejet és a körülbelül 1500 grammos sisakot kell támasztania. A Nordschleife „Kallenhard” szakaszában a 3,49 g legnagyobb érték ideiglenesen 20 kilogramm fölé emelte ezt a súlyt. Erre a fizikai erőpróbára a versenyző fitnesz- és erőedzésekkel készült fel. „Az ilyen helyzet szimulálásához felszereltem egy régi sisakot súlyokkal, amit a nyaki izmaim edzésére használok a házam alagsorában található fitnesz sarokban”- mondja Dumas.

    Az ID.R legnagyobb sebességét a rekord körben a „Fuchsröhre” szakaszon érte el, egy hosszabb lejtős szakasz végére érve. Itt az érzékelők 273 km / h sebességet regisztráltak. Dumas a híres „Caracciola-Karussell” -en 83 km / h sebességgel haladt át – ez a rekord kör során rögzített legalacsonyabb sebesség. A kör átlagsebessége is elképesztő volt, elérte a 204,96 km / h-t.

    A DRS-t több mint 20 alkalommal aktiválta

    Az ID.R fedélzetén lévő lítium-ion akkumulátorokban tárolt energia maximális kihasználása érdekében Dumas rendelkezésére állt egy, a Forma-1-ben használthoz hasonló, kézi működtetésű Drag Reduction System (DRS). “ Ennél egy gombnyomással állíthatom a hátsó szárny egy elemét, hogy jelentősen csökkentsem a légellenállást”- magyarázza Dumas. Miközben számíthatott a két méteres hátsó szárny által generált maximális leszorító erőre, a DRS a pálya 23 pontján – például gyorsításkor és az egyenesekben csökkentette az ID.R aerodinamikai ellenállását. Ily módon az első és a hátsó tengelyen lévő két villanymotor különösen hatékonyan tudta felhasználni az akkumulátorokban tárolt energiát. A rekord idő alatt a DRS összesen 88,82 másodpercre volt nyitva – ez a vezetési idő 24,3 százaléka. A leghosszabb szakasz aktivált DRS-sel a pálya végén található három kilométeres „Döttinger Höhe” egyenesben a volt.

    Az, hogy Dumas nagy végsebességet tudott elérni a pálya utolsó szakaszán, a Volkswagen Motorsport által kifejezetten a Nordschleife futamra kidolgozott energia-visszanyerési stratégia eredménye. Az ID.R a rekord körhöz szükséges energia 9,2 százalékát generálta a fék energia visszanyerése révén. Ez az érték a pálya vonalvezetésétől függően változott, és a maximális értéket közvetlenül a „Döttinger Höhe” belépés előtt érték el. Az egyenes kezdetekor az ID.R az addig a pontig felhasznált energia pontosan 9,87 százalékát regenerálta.

    A glicerin gyakorlatilag nulla kibocsátású primer energiaforrás

    Az akkumulátorok töltéséhez szükséges energia előállításához a Volkswagen Motorsport innovatív módszerrel rukkolt elő, mert az ID.R összes rekordkísérletéhez egy hagyományos megjelenésű generátor állította elő a Volkswagen Motorsport által igényelt primer energiát. A generátor motorja nem a szokásos dízel üzemanyaggal működik, hanem glicerinnel hajtja. Ez a folyadék – ami kémiai szempontból alkoholos cukor, amelyet például a biodízel előállítás melléktermékeként nyernek -, égésekor gyakorlatilag káros kibocsátásoktól mentes, és maradék anyagok nélkül ég el. Maga a glicerin nem mérgező, és E422 adalékanyagként még az élelmiszer- és kozmetikai iparban is alkalmazzák.

  • Brown és Alonso Monzában beszélik majd át a 2020-as terveket

    Brown és Alonso Monzában beszélik majd át a 2020-as terveket

    Fernando Alonso és Zak Brown a monzai Olasz Nagydíjon beszélik majd át jövő évi közös terveiket.

    Egyelőre nem tudni, Alonso hol folytatja jövőre, jelenleg semmi nincs bejelentve hivatalosan.

    Annál több dologgal hozzák viszont szóba a kétszeres Forma-1-es világbajnokot. A folyamatos F1-es pletykák mellett – melyek végére Alonso legutóbb pontot tett – egy esetleges Dakar indulás is benne van a levegőben, de a McLaren IndyCar bejelentése után a wokingiakkal is mehet egy teljes szezonra a tengerentúli szériába, Zak Brown legalábbis felajánlotta.

    Valószínűleg Monzában is utóbbi lesz majd a téma.

    „El kell mondanom, hogy nem mutatott érdeklődést egy teljes szezon iránt” – mondta Brown a spanyol El Confidencialnak Alonso IndyCar-os jövője kapcsán. „De szerintem az Indy500 gőzelem iránti vágya nem hagyott alább. Tisztában van az Indy-projektünkkel, beszélünk is majd erről Monzában.”

    Az Olasz Nagydíj helyszínén Brown megpróbálja majd meggyőzni versenyzőjét, hogy csinálja meg a teljes szezont: „Elismernék, élvezné is, és tudván, hogyan vezet, nagyon sikeres lenne.”

  • Brown: Alonso ha akar, jöhet teljes szezonra az IndyCarba

    Brown: Alonso ha akar, jöhet teljes szezonra az IndyCarba

    A McLaren pénteken jelentette be, hogy 2020-ban immár teljes szezonban ott lesznek az IndyCarban, méghozzá az Arrow Schmidt Peterson Motorsport oldalán.

    A pilótákról még nem döntöttek, azt tudjuk, hogy az SPM jelenlegi versenyzői közül Marcus Ericssonnak nincsen szerződése jövőre, James Hinchcliffe-nek viszont van. Azonban a kanadai jövője sem biztos a csapatnál, hiszen a McLaren belépésével az eddig használt Honda motorokról Chevrolet-re váltottak, viszont Hinchcliffe a Hondával igen jó kapcsolatot ápol. A kérdés, hogy a McLarent választja, vagy marad majd a Hondával, ez esetben azonban vélhetően más csapat után nézhet.

    A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown elmondta a RACER-nek, ha Alonso jönni akarna esetleg teljes szezonra, nyitva áll előtte az ajtó.

    „Még nem hoztunk meg semmilyen döntést” – jelentette ki. „A tapasztalat nagyon fontos. Az ajtó mindig nyitva áll Fernando előtt. A család tagja, szerződésben áll a McLarennel, és régóta először nem áll egy teljes versenynaptár előtte. Természetesen tisztában lesz vele, mi fog itt zajlani. Emellett az év későbbi részében találkozni fogunk, és átbeszéljük, mik a mi terveink, mik az ő tervei, és hogy ezek azonosak-e.”

  • Ezek a mókusok de örülnének Mogyoródnak!

    Ezek a mókusok de örülnének Mogyoródnak!

    Mókusok lepték el Steve Barley kertjét, és ha már így alakult, csinált nekik tematikus akadálypályát is, melynek végén eledel várt a rágcsálókra. Legutóbb a viccesen elnevezett állatokra egy „Forma-1-es pálya” várt. Lewis Hamókus gyors körét tekinthetjük meg remek szögekből, és igazán szakértő tolmácsolásban, megfelelő brit humorral.

    Íme:

  • A McLaren az Arrow SPM oldalán tér vissza az IndyCarba 2020-tól

    A McLaren az Arrow SPM oldalán tér vissza az IndyCarba 2020-tól

    A McLaren csatlakozik az NTT IndyCar Series-hez 2020-tól. A wokingi istálló az Arrow Schmidt Peterson Racing partnerei lesznek, a projektet pedig a korábbi Indy Car bajnok, Gil de Ferran vezeti majd.

    A McLaren utoljára 1979-ben futottak teljes szezont még az Andretti Autosporttal. A két fél 2017-ben pedig szintén együttműködött Fernando Alonso Indy 500-as részvételekor. A wokingi alakulat az idei Indy 500-on is elindult, szintén a Chevrolet motorjait használva, azonban Alonso végül még a versenyen sem tudott elindulni, miután nem tudott bekerülni a leggyorsabb 33 versenyző közé.

    Mivel a McLaren nem ápolt valami jó viszonyt a Hondával a Forma-1-es projektjük során, ezért az Arrow McLaren Racing SP a Chevrolet hajtásláncait fogja majd használni. Ez azonban az SPM Racingnek is nagy váltás lesz, ugyanis a 2010-es szezontól kezdődően ők csakis kizárólag a Honda erőforrásaival versenyeztek.

    A McLaren bejelentése pedig a következőt tartalmazza: „Az Arrow SPM Racinggel fogunk együttműködni, ami azt jelenti, hogy az ő infrastruktúrájuk biztosítja majd a működésünket, amíg mi pedig a technikai dolgokban, a marketingben és a reklámozásban fogunk majd besegíteni. Az SPM Racing segítségével még a legjobb csapatokkal is felvehetjük majd a versenyt és akár még a bajnoki címért is küzdhetünk majd. A programunkat Gil de Ferran fogja majd vezetni. Egy külön csapat áll majd a rendelkezésére, ami teljes mértékben független a Forma-1-es csapattól.”

    A wokingi istálló vezérigazgatója, Zak Brawn is nyilatkozott a bejelentést követően. „Az IndyCar mindig is része volt a McLarennek már a kezdetektől fogva. A sorozatba nem csak azért lépünk be, hogy tovább népszerűsítsük a márkát Észak-Amerikában ezen a kereskedelmi platformon keresztül, hanem azért, hogy a legjobb csapatokkal harcolhassunk a győzelemért.”

    „Az együttműködés biztosítja a McLaren számára a stabil működést,” – véli Brown. „Hisszük, hogy majd kölcsönösen segíteni tudjuk majd egymást, hogy elérhessük a kitűzött céljainkat. Sam Schmidt és Ric Peterson egy sikeres vállalatot vezetnek, és már nagyon várjuk a közös munkát, hogy a csapatot egy új szintre emelhessük.”

  • „Önjelölt Vettelt” fogtak a brit rendőrök

    „Önjelölt Vettelt” fogtak a brit rendőrök

    A rendőrök „önjelölt Sebastian Vettelként” jellemeztek egy körözött sofőrt az Egyesült Királyságban.

    A dél-yorkshire-i rendõrség operatív támogató csoportja elmondta, hogy a Vauxhall Insignia sofõrje kétszer is ellenállt az elmúlt pár napban, mikor a rendőrök meg akarták állítani. Múlt éjjel azonban sikerült bekeríteniük és megállították. Mint kiderült, az illető kábítószer hatása alatt vezetett.

    „Hamar feltűnt az autó, és perceken belül már hárman is voltak az önjelölt Sebastian Vettel nyomában.” – írta csoport Facebookon.

    „Gond nélkül bekerítettük az autót, a sofőrnél pedig hamar találtunk pár jó állapotban lévő, csillogó karkötőt.”

    „Azzal fordult még rosszabbra az estéje, hogy a drogtesztje pozitív lett kokainra.”

    A férfit a rendőrségre vitték vérvételre, illetve elvették az autóját is.

  • Pagenaud szívesen tesztelne egy Forma-1-es autót

    Pagenaud szívesen tesztelne egy Forma-1-es autót

    Az idei Indy500 győztese Simon Pagenaud elismerte, hogy szívesen tesztelne egyszer egy Forma-1-es autót.

    A 35 éves francia pilóta a Renault istálló vendége volt a Forma-1-es Magyar Nagydíjon, ahol az a megtiszteltetés érte, hogy ő inthette le a kockás zászlóval a versenyt.  A hétvége után nyilatkozott az élményeiről az RMC-nek:

    „Imádom a Forma-1-et. Magyarországon voltam, ahol barátokkal és ismerősökkel találkoztam. A Renault volt olyan kedves, hogy meghívott engem. Remek hétvége volt, de most már az IndyCaros jövőmre koncentrálok.” – magyarázta. „Szeretnék egyszer egy Forma-1-es autót tesztelni, szeretném kipróbálni, hogy milyenek az autók. Remek dolog lenne, de nem hiszem, hogy ez meg fog valaha is történni. Roger Penske [IndyCaros csapatfőnöke – a szerk.] is így gondolja.”

    Pagenaud hozzátette még, hogy továbbra is gondolkozik egy európai karrierben, azon belül is Le Mans az, ahol van befejezetlen ügye, ugyanis 2011-ben második helyen végzett egy Peugeot-val.