Kategória: Fastest Slap

  • Szó szerint szar helyzetbe került a orosz BMW, duplán is

    Szó szerint szar helyzetbe került a orosz BMW, duplán is

    Tegnap elég furcsa dolog történt egy BMW tulajdonossal, Szamarában, Oroszországban. Lángra kapott az utcán a bajor márka X6-os modellje, és a megzavarodott tulajdonos nem tudott hirtelen máshoz nyúlni, mint egy KAMAZ szippantós autó összegyűjtött tartalmához.

    Mivel a motortér begyulladt, kénytelen-kelletlen ezzel oltottak, árulta el egy szemtanú. A szennyvízzel és egyébbel összeállt elegy hatásosnak bizonyult, és sikerült eloltani a tüzet. Nem ismert, hogy mennyit költött a tulajdonos ezt követően a mosásra, illetve milyen további veszteség érte.

    https://youtu.be/wii3fA8_gV8

  • Bourdais kénytelen elhagyni a Dale Coyne Racinget

    Bourdais kénytelen elhagyni a Dale Coyne Racinget

    A Dale Coyne Racing a tegnapi nap folyamán jelentette be, hogy az eddigi négyszeres Champ Car bajnok versenyzőjük, Sebastien Bourdais a szponzorproblémái miatt távozni kényszerül a csapatuktól.

    „Elengedni Sebastient nagyon rossz érzés, azonban ennek semmi köze nincs a pilótapiacon levő versenyzőknek vagy bármi másnak,” – nyilatkozta Coyne a Motorsport.com-nak. „Ez rendkívül sajnálatos. Ez egy finanszírozási probléma miatt alakult így. Valami nagy dolog omlott össze két és fél héttel ezelőtt.

    „A rossz hírről közvetlen a sebringi teszten, november 5-én nyertünk tudomást Sebastiennel. Aznap este már mindenki tudott a hírről. Ez nagyon szomorú, ugyanis Sebastien az olyan körülményeknek lett az áldozata, amiket egyáltalán nem lehetett már kezelni.”

    Coyne azt is elmondta, hogy a négyszeres Champ Car bajnok távozása ellenére a 18-as rajtszámú Honda továbbra is Jimmy Vasser és James Sullivan kezében fog majd maradni. Emellett azt is elmondta, hogy szerinte a csapat technikai guruja, Craig Hampson továbbra is az ő csapatában fog majd dolgozni. „Craig is csüggedt,” – tette hozzá Coyne. „Ő és Seb már sok-sok éve barátok és rengeteg sikert értek el közösen, szóval egyáltalán nem boldog a történtek miatt. Azonban sikerült beletörődnie és szerintem továbbra is számíthatunk majd rá.”

    Bourdais távozása egy utolsó utáni lehetőség lehet James Hinchcliffenek, aki hoppon maradt, miután az Arrow McLaren SP nem szerződtette le a rutinos kanadait. Azonban Coyne egyáltalán nem akart bemenni a részletekbe az új versenyző kilétét illetően. „Nyilvánvaló, hogy James-szel is felvettük a kapcsolatot, azonban a korábbiakban már elmondtam, hogy nem emiatt szakítottunk Sebastiennel.”

    Végül Coyne értékelte a Bourdais-val töltött három közös évet. „Nagyon jó volt. Élveztük azt, hogy volt potenciál az autónkban. Például sikerült sorozatban két versenyt is megnyernünk St. Pete-ben (2017-ben és 2018-ban). Jó érzés az, hogy az utóbbi években képesek voltunk felvenni a versenyt az élmezőnnyel az IndyCarban. Sebastien hihetetlenül gyors volt. A legjobbakat kívánom neki a jövőt illetően.”

  • Magyar bajnokok az újító szellemű Extreme E off-road versenysorozatban

    Magyar bajnokok az újító szellemű Extreme E off-road versenysorozatban

    Újabb nevezők névsorát közölte az Extreme E, melyben a számos világbajnok között két magyar pilóta neve is felbukkant; a HELL-szponzorált Bessenyey Zoltán, és Szabó Krisztián rallycross versenyző képviselheti hazánkat a klímaváltozás ellen fellépő, különleges off-road versenyen.

    Bessenyey Zoltán, kétszeres Európa-rally-bajnokot 2017-es balesete sem tántoríthatja el céljai elérésétől, de a versenypályáktól még kevésbé. Habár, a sokak által csak BZ-ként ismert autóversenyző, mozgásában korlátozottá vált, idén egy speciális gokart segítségével – és a HELL ENERGY támogatásával – újra pályára állt a Handikart International Trophy versenyen, Le Mans-ban, ahol dobogós helyezést ért el. Bessenyey kitartása és lelkiereje példaértékű, nem véletlen, hogy idén az FIA Disability and Accessibility bizottság tagjának is beválasztották.

    Neki azonban még ez sem volt elég. Tegnap hivatalosan is bejelentették, hogy bekerült a Extreme E elektromos SUV off-road sorozat versenyzői programjába. Ennek a különleges versenynek a megálmodója Alejandro Agag volt, akinek célja a versennyel felhívni a figyelmet a klímaváltozás pusztító hatására, és arra buzdítani az embereket, hogy tegyünk Földünkért.  Az éghajlat-védelem iránti elkötelezettség részeként az Extreme E csatlakozott az ENSZ éghajlat-változási keretegyezményéhez.  A verseny 5 különleges helyszínen zajlik majd, melyek többek között az Északi-sarki jégolvadásra, az amazonasi esőerdő-irtásra, a Csendes-óceán műanyag-szennyezettségére, a Sahara elsivatagodására, a gleccserek olvadására, a Himalája ökoszisztémájának és földünk állatfajainak kipusztulására hívják fel a figyelmet. A három napon át tartó verseny egy nagyjából 10km2 nagyságú területen zajlik majd, melyen a világ számos kiváló autóversenyzői állnak rajthoz, csapatokban. A nevezők között olyan nevekre bukkanhatunk, mint Sebastien Ogier, rally-világbajnok, Timo Scheider, kétszeres DTM bajnok, vagy Nelson Piquet Jr. és Lucas di Grassi, Formula E bajnokok.

    Hazánkat Bessenyey Zoltán és a rallycross versenyző, Szabó Krisztián képviselik majd. A csapatok tesztelése 2020 közepén kezdődik, a verseny kezdésére pedig várhatóan 2021 februárjában kerül sor.

  • Le Mans 1955 – animációs rövidfilm, a legnagyobb autósport tragédiáról

    Le Mans 1955 – animációs rövidfilm, a legnagyobb autósport tragédiáról

    Le Mans, a legendás 24 órás futam, 1955. Ugyan most a mozikban épp az 1966-os év játékfilmje fut, a Ferrari és a Ford párharcát bemutatva, 11 évvel korábban az autósport világának azonban a legnagyobb katasztrófája volt ugyanez a helyszín.

    300.000 néző figyelte a pálya mellől az eseményeket. Este hatkor a hazaiak népszerű versenyzője, Pierre Levegh azonban beesik a nézőtérre, a forró autója pedig darabokra hullik, repesszerűen. A tragédia több mint 80 áldozatot követelt. A Mercedes azonban folytatja a versenyt, Pierre barátja és váltótársa pedig várta a bokszutcában a csapattársát, hogy cseréljenek. Az ő neve: John Fitch.

    Quentin Baillieux rendező számos reklámfilmet rendezett eddig, illetve videoklipet, sőt még Stanley Kubrick munkássága előtt is tisztelgett egy rövid animációs filmmel. A legújabb műve azonban már komoly témához nyúlt, és több filmfesztiválon is már részt vett vele. Az ihletet hozzá egy olyan kiállítás adta a Louvreban, ahol az 50-es évek versenyautó voltak kiállítva. Quentint lenyűgözte az autók szépsége, különösen azé a Jaguar-é, amellyel 1955-ben versenyeztek Le Mansban.

    A végeredmény egy nagyon erőteljes 15 perces kisfilm lett:

    https://vimeo.com/374359820

  • Ron Dennis beszáll a zene streaming bizniszbe, Robbie Williamsszel!

    Ron Dennis beszáll a zene streaming bizniszbe, Robbie Williamsszel!

    Egy induló brit streaming vállalkozásba fektet a McLaren korábbi vezérigazgatója, Ron Dennis, amely szolgáltatás jövőre indul. A Roxi egy angol cég, akik zenei streamre alkalmas set-top boxot és egy hozzá való mikrofont fejlesztenek. Jövőre kezdenék meg a komolyabb terjeszkedést.

    A start-up cég olyan hírességek támogatását tudhatja maga mögött, mint Robbie Williams, Sheryl Crow, Alesha Dixon és Stephen Fry. Ők mindannyian szerepelnek majd a reklámkampányban is majd. Már 15 millió fontot sikerült összegyűjteni, és Mr. Dennis 10%-os részvényes lett.

    A Roxi törekszik rá, hogy a termékük családbarát zene stream szolgáltatást nyújtson, és akár karaokézni is lehessen vele. Az újragondolt „zenedoboz”, 99 fontos áron a mai naptól érhető el. Dennis akkor döntötte el, hogy beszáll, amikor látta, hogy a cég elhivatott abban, hogy tegyen valamit a „kis képernyő függés ellen”, mert aggódva figyeli azt, amikor szülők és gyerekek ülnek egy helyben, és nézegetik az okostelefonjaikat.

    Ron Dennis 2017-ben szállt ki a Forma-1-ből, miután ott 27 évet töltött el a McLaren élén. 1980-ban szállt be a versenycsapatba, megalapította a McLaren Technologies Group vállalatot, majd olyan versenyzőkkel dolgozott együtt, mint Niki Lauda vagy a jelenlegi világbajnok, Lewis Hamilton. 2016-ban kiszorították a cégből, később eladta a részesedését a többi részvényesnek.

    A Roxit Rob Lewis alapította 2017-ben, és azóta a legnagyobb privát befektető Henrik Holmark volt, aki korábban a Pandora zenei szolgáltató pénzügyi vezetője volt, illetve Nigel Wray, a Saracens rögbi klub tulajdonosa. A normál zenei stream szolgáltatás mellett számos sztár nyújt majd egyedi lejátszási listát, és további tartalmakat.

    Az új termék ráadásul jelentősen olcsóbb, mint az eredeti 179 fontos doboz, amit még 2015-ben jelentettek be, de aztán csúszott a megjelenése. Most a tervek szerint a cég a weboldalán keresztül direkt értékesít, és időben ki is tudják szállítani azt karácsonyra.

    Rob Lewis szerint azzal, hogy Ron Dennist is maguk mellett tudhatják, a Roxi több családhoz ér el, gyorsabban, és több országban, valamint jelentősen csökkenti az időt amit a tabletek vagy okostelefonok babrálásával töltünk. Hamarosan komoly kampán érkezik a brit Skyon még karácsony előtt, hogy felpörgessék az eladásokat.

  • A Ford egyáltalán nem reklámozza Az aszfalt királyai című filmet

    A Ford egyáltalán nem reklámozza Az aszfalt királyai című filmet

    Épp most hódít a mozikban a legújabb igaz történeten alapuló autósportos film, Az aszfalt királyai címmel (Amerikában Ford v Ferrari, Európa más országaiban Le Mans ’66 címmel), Matt Damon (Carroll Shelby) és Christian Bale (Ken Miles) főszereplésével.

    A film a Fordra van kiélezve és arra, hogyan döntöttek úgy, hogy építenek egy autót, elindulnak Le Mans-ban és legyőzik a Ferrarit.

    Talán nincs olyan ember – autó és autósport rajongó legalábbis biztosan nem -, aki ne hallott volna a filmről. Tele van vele az internet és a tévében is megy az előzetes. Azonban egy szó sem esett még róla a Ford saját közösségi felületein, se Facebookon, se Twitteren, de Instagramon… Ez pedig globális poltika lehet a Ford részérül, mert a magyar felületeken sem esett egyetlen szó sem erről.

    Egy a motorsport világának címzett közleményben annyit üzentek: „Reméljük, hogy a közönség érzékeli, hogy a mozifilmek – még ha azok való eseményeken alapulnak is -, gyakran alkalmaznak egy kis drámai túlzást.”

    Tény, hogy Az aszfalt királyai nem teljes mértékben hű a valós eseményekhez, de ez mozifilm esetében ez nem is elvárható. Ha szigorúan ragaszkodna a tényekhez, az dokumentumfilm lenne.

    Hozzá kell azonban tenni, hogy a legtöbb jelenet és történés, mely a mozivásznon megjelenik, valóban megtörtént, maximum nem azon a versenyen, vagy másik versenyzővel.

    A Ford minden bizonnyal leginkább Leo Beebe, a Ford versenyigazgatójának karakterére céloz, aki amolyan „fő gonosz” szerepet kapott James Mangold művében, aki foggal-körömmel harcol – II. Henry Ford háta mögött is – Ken Miles ellen, mindeközben szerepe szerint mit sem ért az autósporthoz.

    A Ford az elején biztosított eredeti felvételeket a film készítői számára, de a további folyamatokban nem vettek részt, és hangsúlyozzák, hogy mozifilm nem kapott hivatalos támogatást a Fordtól. Elhatárolódnak tőle, a nagy népszerűség ellenére is, mivel az eseményeket nem valósághűen jelenítették meg.

    „A Ford GT csapatának győzelme a ’66-os Le Mans-on, egy büszke pillanat volt történelmünkben és nagyra tartjuk az érdeklődést a Ford versenytörténete iránt. Nagyszerű, hogy a film egy izgalmas visszatekintés, mely felélénkíti az érdeklődést a Ford Le Mans-i sikerei iránt, de persze reméljük, hogy a közönség érzékeli, hogy a mozifilmek – még ha azok való eseményeken alapulnak is -, gyakran alkalmaznak egy kis drámai túlzást.”

  • A Williams segített megépíteni a JCB és a világ leggyorsabb traktorát!

    A Williams segített megépíteni a JCB és a világ leggyorsabb traktorát!

    A munkagépek terén is ismert JCB cég azt találta ki, hogy megépítik a világ leggyorsabb traktorját, és ebben a projektben komoly segítség volt a Williams Advanced Engineering is. Az aerodinamikai jártasságuknak köszönhetően a Williams hatékonyabbá tudta tenni a traktort ezen a téren is, anélkül, hogy jelentősen változtatni kellett volna a jármű alakján.

    A sztenderd JCB Fastrac traktort alapul véve a csapat négy kulcsterületet elemzett együttesen, ahol a legnagyobb nyereséget érhették el. felszereltek egy „szárnyat”, illetve teljesen sík lett a padlólemez, hogy egyenletesebb legyen ott is a légáramlás. A tükröket leszerelték a fülkéről, és csökkentették elöl a súlyt. A fülke mögötti részt úgy módosították, hogy a turbó csak tiszta levegőt szívhasson.

    Összességében a Williams Advanced Engineering 65 különféle CFD (számítógépes folyadékdinamikai) szimulációt végzett el. Ennek eredményeként 25%-kal csökkent az ellenállás az utcai Fastrac traktorhoz képest, és Guy Martin kezei között a jármű 247.470 km/órás végsebességet ért el! Elvington repülőterén zajlott a hivatalos Guinness rekord kísérlet, ahol a motorversenyző, kamionszerelő és TV-műsorvezető átlagban 217.570 km/órás sebességet ért el, mindezt pedig a Channel 4 dokumentálta is. A dolog november 17-én, vasárnap került adásba, nemes egyszerűséggel „A világ leggyorsabb traktora” címmel.

    Ian Turner, a Williams Advanced Engineering aerodinamikai részlegének a vezetője így nyilatkozott:

    „Ez egy kihívásokkal teli elképesztő projekt volt, amely igazán megmutatta, hogy aerodinamikai optimalizáció és a CFD sokoldalú alkalmazhatósága milyen sebességnövekedést eredményezhet. Ebben az esetben sikerült a versenyautó tervezős ismereteinket átültetnünk egy mezőgazdasági járműre, és látható előrelépéseket tehettünk meg aerodinamika terén. Büszkék vagyunk rá, hogy komoly szerepünk volt a projektben, és gratulálunk a JCB-nek és a partnereiknek amiért sikerült felállítani egy új sebességi rekordcsúcsot egy traktorral.”

  • 2020 után visszavonul Jimmie Johnson, NASCAR legenda!

    2020 után visszavonul Jimmie Johnson, NASCAR legenda!

    2020 lesz Jimmie Johnson utolsó teljes éve a NASCAR Cup Seriesben. Johnson egyike a legsikeresebb pilótáknak a NASCAR történelmében, és 2002 óta indult a szériában. A 44 éves versenyző hétszer lett bajnok, olyan szinten jegyzik mint Richard Petty-t, vagy Dale Earnhartot, tehát minden idők legjobbjai között. Ötször nyert zsinórban 2006 és 2010 között, ami NASCAR rekord.

    Johnson 83 versenyt nyert meg, ami a legtöbb az aktív pilóták között, 2001 óta pedig 651 versenyen indult eddig. Kétszer megnyerte a Daytona 500-at is, 2006-ban és 2013-ban. A Twitterén jelentette be a visszavonulását, ahol ennyit mondott:

    „Köszönettel tartozom az elmúlt 18 évért, hogy a NASCAR-ban versenyezhettem. Ez a sportág jó volt hozzám, és azt tehettem, amit igazán szeretek. Üldöztem egy álmot, és többet elértem, mint amit valaha is gondoltam. Várom már a következő szezont, ami számomra ünnepi lesz, hiszen az utolsó teljes évemet töltöm majd mint NASCAR Cup versenyző. Tudom, hogy ez a csapat mire képes, és remélem, hogy 2020 egyike lesz a legjobbaknak.”

    Ennek ellenére a lenyűgöző karrierje leghosszabb nyeretlen sorozatában van épp, mert utoljára Doverben nyert, 2017 májusában. A Hendrick Motorsport később nyilatkozik majd a 2021-es terveiről.

    https://www.facebook.com/JimmieJohnson/videos/562999694531303/

  • Megérkezett a LEGO® TECHNIC™ Top Gear rallyautó!

    Megérkezett a LEGO® TECHNIC™ Top Gear rallyautó!

    A LEGO Csoport bemutatta a legelső, a BBC Studios-zal közösen megálmodott LEGO® Technic™ Top Gear szettet. Az új, applikációval irányítható LEGO Technic Top Gear Rallyautó egy hamisítatlan GT rallyautó, ami 2019. december 26-tól érhető el, és 9 éven felüli rajongóknak ajánlott.

    A LEGO Technic dizájnerek összefogtak a BBC Top Gear csapatával, és együtt tervezték meg a jármű testét és a hozzátartozó matricákat, hogy egy különösen valósághű és gyors versenyautót alkossanak, amit szívesen megépítenek otthon a rajongók.

    A modellt a LEGO Technic CONTROL+ applikációval lehet távolról irányítani, aminek olyan funkciói vannak, mint a kormányzás, a multi-touch irányítás és a sebességmérő, továbbá különböző kihívások és jutalmak érhetők el, hogy még izgalmasabb és lebilincselőbb legyen a játékélmény. A rallyautót egy nagy motor, egy XL-es motor és egy Bluetooth vezérlésű okosközpont teszi teljessé.

    „Izgalmas volt együttműködni a LEGO Technic csapatával, ez a projekt egy nagyon természetes kapcsolódási pont a Top Gear márka számára. A LEGO Technic Top Gear Rallyautó a LEGO és a BBC Studios csapat több hónapos kemény munkájának az eredménye, és már alig várjuk, hogy hamarosan a polcokon is viszontláthassuk” – mondta Jason Easy, a BBC Studios licenszekkel foglalkozó igazgatója.

    „Nagyon izgatottak vagyunk, hogy végre bemutathatjuk az applikációval irányítható LEGO Technic Top Gear Rallyautót. Ez a modell kihívásokkal teli építési élményt kínál a 9+-os korosztály számára, akik szeretik a valósághű játékot és érdeklődnek a dolgok működése iránt. A CONTROL+ applikáció a különböző játékmódokkal és változatos kihívásokkal kiterjesztett játékélményt nyújt” – tette hozzá Niels Henrik Horsted, a LEGO Technic marketingigazgatója.

  • Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing

    Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing

    A sikertörténet folytatódik: a BMW Motorsport az új BMW M2 CS műszaki alapjaira épített BMW M2 CS Racing premierjével nyitja meg privát színekben versenyző ügyfeleinek kínált, sorozatgyártás-közeli versenyautói újabb fejezetét.

    „A BMW M2 CS Racing versenyautóval azon nagysikerű hagyományunkat folytatjuk, amelynek égisze alatt megfizethető belépőt kínálunk ambiciózus pilótáinknak és csapatainknak a motorsport világába – egy olyan modell képében, amelynek menetteljesítménye minden eddiginél magával ragadóbb, lemezei alatt a BMW Motorsport leginnovatívabb műszaki megoldásai dolgoznak és minden tekintetben megfelel a vérbeli versenyautókkal szemben támasztott követelményeknek” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója a vadonatúj versenyautóról. „A modell fejlesztési fázisában a BMW Motorsport tervezőmérnökei szorosan együttműködtek a BMW M GmbH műhelyében dolgozó kollégákkal, hogy a BMW M4 GT4 versenyautóval megszerzett szakmai tapasztalatokra és az új BMW M2 CS kiváló műszaki alapjaira építve a belépő szintű versenyautók kategóriájának minden korábbinál magasabb mércéjét állíthassák fel. Biztos vagyok benne, hogy a BMW M2 CS Racing versenyautóval tovább folytatódik a BMW M divízió privát színekben versenyző ügyfeleinek sikertörténete” – tette hozzá.

    „Az új BMW M2 CS és a BMW M2 CS Racing versenyautó párhuzamos fejlesztése a BMW Motorsport és a BMW M GmbH technológiai közelségét hirdeti. Modellpalettánkon a vérbeli versenyautókból átemelt műszaki megoldásokra épített, nagyteljesítményű közúti sportautók sorakoznak, amelyek kiváló alapot kínálnak privát színekben versenyző ügyfeleink versenyautóihoz. A BMW M2 CS Racing versenyautót több teljesítményszinttel tesszük elérhetővé, és hasonló ösvényen haladunk majd a BMW M divízió jövőben érkező különkiadásaival is” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke.

    BMW M2 CS Racing a BMW M4 GT4 vezérlőelektronikájával

    A BMW M2 CS Racing Németországban 95 000 euró indulóártól válik elérhetővé, minden olyan előfeltétellel felvértezve, amelyek sikerre ítélt belépő szintű versenyautóvá emelik. A privát színekben versenyző ügyfeleknek épített versenyautó meghajtásáról egy BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amelynek 3,0 liter hengerűrtartalmából a teljesítményszint beállításával, a versenyosztály szabályai szerint 205 kW / 280 lóerő és 268 kW / 365 lóerő közötti maximális teljesítményt nyerhetnek ki a pilóták. A motor csúcs forgatónyomatéka 550 Nm, amelyet egy hétfokozatú, motorsport-szoftverrel optimalizált duplakuplungos automataváltó továbbít a kerekek felé.

    A BMW M2 CS Racing másik kimagasló innovációja a motor vezérlőelektronikája, amely a BMW M4 GT4 versenyautóhoz hasonlóan, több lépcsőben képes beállítani az erőforrás maximális teljesítményét.

    A fedélzeten ráadásul számos vezetést támogató rendszer, így többek között a blokkolásgátló (ABS – Anti-lock Braking System) és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) motorsport-specifikus változata dolgozik, amelyeknek köszönhetően az autót még a kezdő pilóták is biztonságosan vezethetik. A modell alapfelszereltségének az önálló hűtésű, mechanikus differenciálmű és a típus-specifikus kardántengely is része, a tető pedig a sorozatgyártásban kínált modellváltozathoz hasonlóan szénszálból készül.

    Clubsport-kivitel megnövelt maximális teljesítménnyel

    A bajor prémiumgyártó 2020 közepén szállítja ügyfeleinek az első BMW M2 CS Racing versenyautókat. A versenyre tervezett gépek fő színpada – ahogyan az elődmodellek, a BMW M235i Racing és a BMW M240i Racing esetében is volt – ezúttal is a hosszú távú megmérettetéseket kínáló, nürburgringi VLN Endurance Championship és a TC America lesz, az újdonság azonban a világ számos versenysorozatának szabályrendszerével összehangolható.

    A BMW Motorsport tervezőmérnökei már dolgoznak egy teljesítményfokozó csomagon, amely 450 lóerőre növeli a BMW M2 CS Racing versenyautó maximális teljesítményét. A konkrétumokat és az első példányok szállításának tervezett dátumát egy későbbi időpontban jelenti be a BMW.

    „A BMW M2 CS Racing széles tartományban állítható teljesítményszintjeinek köszönhetően, valamint annak, hogy a modell most először a BMW Motorsporttal együttműködő BMW M kereskedésekben is megrendelhető, illetve átvehető, minden korábbinál szélesebb célcsoportot szólítunk meg. Nagy örömömre szolgál a BMW M2 CS Racing bemutatkozása, amellyel még tovább bővíthetjük ügyfélkörünket. Privát színekben versenyző ügyfeleink tábora soha nem volt még annyira változatos, mint amennyire a következő szezonban ígérkezik” – nyilatkozta Jens Marquardt.

    Az új BMW M2 CS 450 lóerő maximális teljesítménnyel

    A napokban bemutatott BMW M2 CS a motorháztető alatt dolgozó duplaturbós, soros hathengeres benzinmotornak köszönhetően – amelyhez a BMW M4 Competition szolgáltatta a műszaki alapot – 331 kW / 450 lóerő maximális teljesítményre képes. A kimagasló teljesítmény egy hatfokozatú manuális váltón vagy egy hétfokozatú M duplakuplungos automataváltón, a BMW M4 sportmodellek számára korábban kifejlesztett adaptív M futóművön és motorsport-specifikus gumiabroncsokon keresztül jut az úttestre. A megfelelő mértékű lassulást a vörös féknyergekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer vagy az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer garantálja.

    Az utastérben a BMW M4 CS könnyűszerkezetes, Merino bőr / Alcantara kettős borítással bevont BMW M kagylóülései gondoskodnak a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek stabil oldaltartásáról, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, exkluzív Alcantara borítással és vörös 12-órás jelzéssel ellátott BMW M sportkormány pedig a zárt versenypályák hamisítatlan hangulatát csempészi az utastérbe.

    Megbízhatósági tesztek a Nürburgringen

    A BMW M2 CS Racing bemutatkozását hosszas tesztidőszak előzte meg. A versenyautó a franciaországi Miramas és a portugáliai Portimão versenypályáit megjárva első ízben a Nürburgringen megrendezett VLN Endurance Championship ötödik futamán tűnt fel a nagyközönség előtt. A világ legkeményebb versenypályájára a BMW Motorsport Junior program felfedezettje, a holland Beitske Visser és a BMW M GmbH tesztpilótája, a német Jörg Weidinger vitte fel a versenyautót, hogy éles versenyszituációkban megszerzett, értékes visszajelzésekkel segítsék a tervezőmérnökök sorozatgyártást megelőző finomhangolási munkáit. A modell ezt követően a VLN hetedik és kilencedik futamán is feltűnt a Zöld Pokolban.

    A BMW M2 CS Racing műszaki adatai

    Erőforrás

    • Típus: soros hathengeres benzinmotor, hengerenkénti négy szeleppel
    • Motortechnológia: BMW M TwinPower Turbo technológia közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel és VALVETRONIC változó szelepvezérléssel
    • Hengerűrtartalom: 2 979 ccm
    • Maximális teljesítmény: 205 kW / 280 lóerő és 268 kW / 365 lóerő között a versenyosztály szabályaihoz hangolt teljesítményszint beállításával
    • Csúcs forgatónyomaték: 550 Nm
    • Kipufogórendszer: motorsport-specifikus kipufogórendszer
      versenykatalizátorokkal

    Hajtáslánc

    • Hétfokozatú duplakuplungos automataváltó motorsport-specifikus vezérlőszoftverrel
    • Önálló hűtésű, mechanikus Drexler differenciálmű
    • Típus-specifikus kardántengely
    • Motorsport-specifikus kerékagyak a hátsó tengelyen
    • Módosított motorbeágyazás

    Vezetést támogató rendszerek

    • A blokkolásgátló (ABS – Anti-lock Braking System) és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) motorsport-specifikus változata
    • A modellt profi versenyzők és gyári tesztpilóták segítségével hangolták tökéletesre a világ legkülönfélébb versenypályáin, eltérő időjárási körülmények közepette, más-más típusú gumiabroncsokon
    • A modell fejlesztési fázisában a BMW Motorsport tervezőmérnökei szorosan együttműködtek a BMW M GmbH műhelyével

    Utastér

    • Légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség részeként
    • Állítható Sabelt Taurus XL kagylóülés (FIA 8855-1999) „M2 CS Racing“ hímzéssel
    • Schroth hatpontos biztonsági övek (FIA 8853-2016)
    • AIM MXG 1.2 Racing Dash műszerfal színes kijelzővel
    • Világító kapcsolópanellel szerelt középkonzol
    • Megnyújtott, állítható kormányoszlop vezérlőgombokkal és billenőkapcsolókkal ellátott, levehető BMW Motorsport kormánnyal
    • Extra méretű visszapillantó a jobb hátralátásért
    • A visszapillantó elektromosan állítható
    • Az opcionális extrafelszereltség részeként:
      • Recaro P 1300 GT versenyülés (FIA 8862-2009)
      • Race taxi ülés
      • Ivórendszer-előkészítés

    Karosszéria és alváz

    • A BMW Motorsport saját fejlesztésű, hegesztett bukókerete, amelyet a DMSB (Deutscher Motor Sport Bund) is jóváhagyott és az FIA versenyszabályzatának is megfelel
    • Szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető, akárcsak az új BMW M2 CS különkiadás esetében
    • Polikarbonátból készült Makrolon® hátsó oldalablakok mindkét oldalon üzemanyagbetöltő-nyílással
    • Első koptató
    • Motorsport-specifikus, állítható hátsó légterelő szárny
    • Levegős emelőszerkezet
    • Gyorszárak a motorháztetőn és a hátfalon
    • Motorsport-specifikus, könnyű kialakítású kábelköteg
    • Vontatógyűrűk elöl és hátul a versenyszabályzat értelmében
    • Külső akkumulátortöltő port
    • Erőteljes kiegészítő világítás a 24-órás megmérettetésekhez (az opcionális extrafelszereltség része)

    Üzemanyagtartály

    • FT3 biztonságú üzemanyagtartály
    • 84 liter térfogat
    • Üzemanyag-betöltési lehetőség az autó mindkét oldalán
    • Az opcionális extrafelszereltség részeként 120 liter térfogatú üzemanyagtartály (2020 végétől válik elérhetővé)

    Futómű

    • Három fokozatban állítható versenysport-stabilizátorok elöl és hátul
    • Finomhangolt motorsport-lengéscsillapítók (ZF Sachs) elöl és hátul
    • Háromállású sportrugók elöl és hátul (az opcionális extrafelszereltség részeként)
    • Motorsport-specifikus kormányösszekötők

    Keréktárcsák és gumiabroncsok

    • Motorsport-specifikus gumiabroncsok:
      • 513M kódjelű, 10,5 x 18“ méretű, alumíniumból készült keréktárcsák matt fekete fényezéssel
      • Gumiabroncsok: Michelin slick 27/65-18 S9L
    • Ötcsavaros rögzítés
    • A könnyű felhelyezést kerékagy-csapok segítik

    Fékrendszer

    • Hatdugattyús Alcon féknyergek elöl
    • Az első féktárcsák átmérője: 380 milliméter
    • Négydugattyús féknyergek hátul az új BMW M2 CS különkiadás örökségeként
    • A hátsó féktárcsák átmérője: 380 milliméter
    • Duplájára növelt fékhűtő levegő-áramlás