Kategória: Fastest Slap

  • Megtörtént a Hamilton-Rossi csere – VIDEÓVAL

    Megtörtént a Hamilton-Rossi csere – VIDEÓVAL

    Lewis Hamilton és Valentino Rossi az elmúlt napokban a figyelem középpontjába kerültek azzal, hogy gépet fognak cserélni, és ez most meg is történt a Ricardo Tormo versenypályán.

    A MotoGP olasz legendája Hamilton 2017-es, W08 kódjelű Mercedesét vezette, mellyel a brit akkor világbajnok is lett. Rossi idei gépét hozta el, azt a Yamaha YZR-M1-et, amivel pár hete még versenyzett, ráadásul pont ezen a pályán.

    „Egészen elképesztő egy olyan legendát látni az autóban, mint Valentino” – nyilatkozta Hamilton az eseményen. „Izgatottan várom, először beülve hogyan fogja feltérképezni az autót. Az egész arra emlékeztet engem, mint amikor először ülhettem F1-es autóba.”

    Mentek úgy is néhány kört, hogy mindketten egy-egy motort vezettek: „Király volt úgy menni a pályán, hogy Valentino ugyanazzal a motorral megy előttem.”

    Rossi is majd kicsattant az örömtől.

    „Eddig is nagy rajongója voltam Lewisnak, de most már még inkább az vagyok” – mondta. „Fantasztikus napon vagyunk túl, melynek alkalmával nem csak találkozott a motorsport két csúcskategóriája, hanem együtt is dolgozott. Ezen a napon igazi F1-es pilótának éreztem magam. Nem akartam, hogy vége legyen. Volt olyan is, hogy együtt mentünk Lewissal a YZR-M1-el, ez egy büszke pillanat volt, amikor megoszthattuk a szenvedélyünket.”

    „Technikailag a valenciai pálya nehéz, ráadásul ma még nagyon szeles is volt az idő. Egy ponton úgy gondoltam, nehéz lesz a folytatás Lewisnak, de briliáns volt a motoron. Szerintem nagyon jól érezte magát, és ez a lényeg” – zárta gondolatát.

    Az eseményről már egy videó is napvilágot látott:

  • Lewis Hamilton összetörhette Rossi MotoGP-s motorját!

    Lewis Hamilton összetörhette Rossi MotoGP-s motorját!

    Hamilton feltehetően összetörhette Valentino Rossi MotoGP-s motorját Valenciában, a közös tesztjükön a héten. A páros egy olyan promóciós rendezvényen cserélte fel a Mercedes és a Yamaha által épített versenyjárműveiket, amelyet a Monster rendezett. A médiát azonban kizárták erről, és hivatalosan semmiféle információ nem jött arról, hogy mi történt ott.

    Két olasz újság azonban utánajárt, és nem hivatalos információkat közölt. A La Repubblica szerint nyolc órán át tartott az esemény, és várhatóan hamarosan lesznek képek, rövid videók a dologról. Arra is kitért az írásuk, hogy nagyon jól sikerült a móka, mindkét sportoló annyira örült neki, mint egy kisgyerek.

    A Corriere dello Sport azonban azt állítja, hogy Hamilton összetörte Rossi Yamaháját amikor kipróbálta a MotoGP-s kétkerekűt a pályán, még ha ez további következményekkel nem is járt a hatszoros világbajnoknak.

  • World Tour szintű kerékpárcsapata lett a McLarennek

    World Tour szintű kerékpárcsapata lett a McLarennek

    A McLaren most már elmondhatja magáról, hogy a világelitbe tartozó kerékpárcsapattal is rendelkezik. Korábban még csak ugyan társtulajdonosai voltak a Bahrain Merida csapatnak, ám 2020-től Team Bahrain McLaren néven indítják őket, és a csapat színvilága is hajaz majd a Forma-1-es istállóéra.

    Tavaly beszámoltunk róla, hogy a McLaren Group 50%-ban felvásárolt egy World Tour kerékpárcsapatot. Amit a következő évre jobban elmélyítenek. A Bahrain McLaren a legmagasabb osztályú besorolással rendelkezik, vagyis jövőre olyan nagy versenyeken láthatjuk őket, mint a Tour de France vagy a Magyarországról rajtoló Giro’d Italia.

    A McLaren hivatalos oldalán mutatta be a kerékpárcsapat új színeit, amelyben nem meglepő módon a narancs (papaja) uralkodik. Ezen kívül a mezen felfedezhetőek az F1-es csapatnál meglévő szponzorok, mint a Richard Mille vagy a CNBC.

    Az alakulatban olyan nagy nevek tekernek majd, mint a korábbi brit világbajnok Mark Cavendish.

    „A McLaren versenyzési pedigréje több évtizedes teljesítményen alapszik a világ legfejlettebb sportjaiban. Reméljük, hogy ezeket az ismereteket a kerékpársportban is hasznosítani tudjuk.” – nyilatkozta John Allert, a csoport új ügyvezető igazgatója.

    Fotó: McLaren
  • Dalyé az Ed Carpenter Racing ülése, Hülkenberg biztosan nem megy az IndyCarba

    Dalyé az Ed Carpenter Racing ülése, Hülkenberg biztosan nem megy az IndyCarba

    Conor Daly kapta meg az Ed Carpenter Racing utolsó ülését. Az amerikai a versenyző – akit az Amerikai Légierő támogat majd – a 20-as rajtszámú Chevrolet vezetheti majd.

    Daly érkezése azt jelenti, hogy Nico Hülkenbergnek immáron semmi esélye sem maradt arra, hogy a tengerentúli sorozatban folytassa pályafutását, miután az idei szezon végén távozni kényszerült a Forma-1-ből.

    Daly a 2020-as IndyCar szezon összes versenyén rajthoz fog állni a négy ovál versenyt kivéve, amikor ugyanis maga a csapat tulajdonosa Ed Carpenter fogja vezetni a 20-as Chevrolet-t. A 21-es autót pedig az Indy Lights tavalyi sztárja Rinus VeeKay vezetheti majd.

    „Hálás vagyok az Amerikai Légierő hűségességét, hogy továbbá is megbíznak bennem és hogy támogatnak,” – nyilatkozta Daly. „Egy hihetetlen kapcsolat a kettőnké és örömmel fogadtam a hírt, miszerint ez a kapcsolat tovább fog erősödni köztünk. Nem is lehetnék boldogabb jelen pillanatban, ugyanis majdnem egy teljes szezont versenyezhetek majd a sorozatban.

    „Indianai srácként nem is versenyezhetnék jobb csapatban, mint az Ed Carpenter Racing. Ez a csapat hihetetlen, hogy miket vitt véghez az elmúlt években, ezért mélységesen tisztelem Edet és a szerelőket egyaránt. Alig várom már, hogy elkezdődjön a szezon, ugyanis a szimulátorban sikerült teljes mértékben felkészítenem magam a sorozat által nyújtott kihívásokra.”

  • Verstappen a 2021-es „lehetőségeiről” beszélt

    Verstappen a 2021-es „lehetőségeiről” beszélt

    Max Verstappen elmondása szerint lehetősége van annak, hogy másik csapathoz kerüljön 2021-ben.

    Az FIA hagyományos év végi díjátadó gálája után a holland pilótának a jövője is forró témává vált, ahogy Lewis Hamilton és Toto Wolff folytatása is.

    „Persze, tudni szeretnénk, milyen más terveink vannak” – fogalmazott Wolff, utalva Hamiltonra, akiről megjelentek azok a pletykák, miszerint a Ferrarihoz menne. A Mercedes csapatfőnöke szerint azonban nem probléma az, hogy nem tudják, ki lesz velük 2021-ben.

    Hamilton azonban említést tett arról az újságíróknak, hogy Verstappent felkereste Wolff a 2021-es szezont illetően. Azonban a holland gyorsan elcsitította a pletykákat.

    „Tudom, hogy lesznek lehetőségeim a jövőben is, de őszintén, nem gondolkoztam még erről. Szerintem sokkal fontosabb, hogy várjunk és megnézzük, mi történik az év elején” – mondta Verstappen.

  • Képeken a 2019-es FIA díjátadó gála

    Képeken a 2019-es FIA díjátadó gála

    Péntek este/éjjel került megrendezésre az FIA éves díjátadó gálája, melyet minden évben december első péntekén rendeznek. Annyiban mondjuk érdekes ez idén, hogy még nem ért véget minden 2019-es FIA bajnokság, hiszen például a jövőhét végén dől majd el, hogy Michelisz Norbi FIA WTCR bajnok lesz-e…

    Mindenesetre az idei gála pénteken Párizsban lezajlott, többek között Lewis Hamilton átvette a bajnoki címért járó díját, de F1 tekintetében például Max Verstappen és Alexander Albon is díjat kapott.

    Most vette át Jean-Eric Vergne a 2018/19-es Formula E bajnoki címért járó trófeát – noha már megkezdődött a 2019/20-as szezon is.

    És sok más bajnoksággal együtt a WEC-esek is most kapták meg díjaikat.

    Hoztunk nektek egy galériát az FIA hivatalos képeiből.

  • Alonso legfőbb célja a jövő évi Indy500 megnyerése

    Alonso legfőbb célja a jövő évi Indy500 megnyerése

    A kétszeres Forma-1-es világbajnok és Le Mans-i 24 órás győztes Fernando Alonso nem lát sok esélyt a Dakar rali megnyerésére, ellenben az Indy500-al.

    A spanyol versenyző a jövő évi terveiről nyilatkozva elmondta, hogy a ralis kaland egyelőre a tanulásról szól, hiszen nála prioritást élvez jelenleg az indianapolisi 500 mérföldes verseny megnyerése és ezáltal a tripla korona megszerzése.

    Mindezekről a tegnapi FIA gálán beszélt.

    „Késznek érzem magam arra, hogy részt vegyek a Dakaron. Élvezni fogom és a lehető legtöbbet fogom kihozni abból. Ha viszont a verseny megnyerésére gondolok, akkor arra viszont nem állok még készen.” – kezdte a 38 éves pilóta.

    „Tisztában vagyok a tapasztalatom hiányával, ezért érzem azt, hogy olyan más versenyeken, mint az Indy a Le Mans vagy Daytona sokkal versenyképesebb tudok lenni. A Dakarban nem vagyok azon a szinten, ezért muszáj két lábbal a földön maradnom. Emiatt egy teljesen más stratégiát fogok követni. Nem én leszek a leggyorsabb, de remélem a végén azért jó pozícióban fogok zárni.”  – vélekedett.

    Alonso Marc Coma oldalán fog majd Szaúd-Arábiában rajthoz állni egy Toyotával. Idén több rali versenyen is indult már, ahol már dobogós pozíciót is szerzett.

    Számára 2019-ben a Le Mans-i 24 órás verseny és a WEC világbajnoki címének a megszerzése jelentette a fénypontot, míg az Indy500-ra képtelen volt kvalifikálni magát a McLarennel.

    „A célom jövőre az Indy500 lesz. Ez az a verseny, amit nagyon megakarok most nyerni. A lehető legjobban fogok felkészülni a versenyre. Az idei futam az évem mélypontja volt. A legjobb lehetőséget kell megvizsgálnom, hogy versenyképes legyek. Legutóbb elszomorító volt, hogy nem voltunk azok, vagy csak nem készültünk fel eléggé.” – zárta.

  • Verstappené az év előzése, Albon az év újonca, de Lauda is díjat kapott az FIA gálán

    Verstappené az év előzése, Albon az év újonca, de Lauda is díjat kapott az FIA gálán

    Péntek este tartották az FIA hagyományos év végi díjátadó gáláját a párizsi Louvre-ben. Az eseményen az FIA által szervezett bajnokságok (kivéve WTCR) legjobbjai kapták meg a díjaikat, de ezen kívül több más elismerést átadtak.

    Ezen az estén vette át Lewis Hamilton immár hatodszor a Forma-1 világbajnokának járó trófeát, akárcsak a Mercedes a konstruktőri sikeréért. Természetesen a második és harmadik helyezett Valtteri Bottas és Max Verstappen is megkapta a maga elismerését. Utóbbi ráadásul egy másik díjjal is gazdagodott: Ő érdemelte ki ugyanis az Év Akciójáért járó díjat, amit még a Brit Nagydíjon a Charles Leclerc elleni előzésével érdemelt ki.

    Posztomusz díjban részesült a tavasszal 70 évesen elhunyt háromszoros világbajnok Niki Lauda, akit a minden versenyhétvégére akkreditált médiák választották meg az Év Személyiségének.

    Átvehette a bajnoknak járó elismerését többek között az F2, F3 és a Formula E legjobbja is. Illetve a világbajnoki sorozatok legjobbjai, vagyis a rali világbajnok Ott Tanak, a WEC világbajnok triója, Fernando Alonso, Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima, és a ralikorssz bajnoka Timmy Hansen is.

    Az FIA Special Award idei díjazottja Violeta Bulc, – a közlekedésért felelős európai biztos – a közúti biztonság javításáért tett hatalmas erőfeszítéseiért kapta ezt az elismerést.

    Az FIA Év Újonca díj pedig Alexander Albon kezébe került, aki első F1-es évében meggyőző teljesítményt nyújtott előbb a Toro Rosso majd a Red Bull színeiben.

  • James Bond nem ér rá meghalni – itt az első előzetes!

    James Bond nem ér rá meghalni – itt az első előzetes!

    Ugyan csak 2020-ban jön ki a legújabb James Bond film, amelyet magyarul majd „Nincs idő meghalni” néven lesz keresendő. Daniel Craig elviekben utoljára ölti magára a legkedveltebb brit titkos ügynök, 007-es szerepét, és a ma megérkezett előzetes alapján az Aston Martin autói újra akciók kereszttüzében lesznek. Lesznek nagy visszatérők is a filmben, és Rami Maleket is furcsa szerepben láthatjuk majd a Bohém Rapszódia után. Nők nélkül pedig nem is ér az egész semmit, tehát láthatjuk majd még Ana de Armast (Szárnyas fejvadász 2049) valamint Lashana Lynchet (Marvel Kapitány) is.

    A 25. hivatalos bond filmben autó fronton lesz tehát a klasszikus DB5-ösön kívül, 1985-ös évjáratú Aston Martin V8 Vantage, és a legújabb Aston Martin DBS Superleggerán kívül még Range Rover Velar is.

    Jövőre április 8-án kerül a film a magyar mozikba, addig íme, az első előzetes:

  • Az egykori F1-es csapatfőnök a futball világában köthet ki?

    Az egykori F1-es csapatfőnök a futball világában köthet ki?

    Az egykori Forma-1-es csapatfőnök, Monisha Kaltenborn következő nagy lépése a futball világába való belépés lehet. A 48 éves Kaltenborn volt a Forma-1 történetének első női csapatvezetője egészen a 2016-os év végéig a Sauber csapatánál.

    A német Auto Bild információi szerint Kaltenborn támogatja Martin Bruckner javaslatát, hogy az SK Rapid Wien osztrák focicsapat klubelnöke legyen. Az új elnök kilétéről szóló választást a mai napon rendezik majd meg.

    Az indiai születésű osztrák állampolgárságú Kaltenborn ezt nyilatkozta: „A Forma-1 és a futball is egyaránt csapatsportok, ahol mindenkinek oda kell tennie magát a sikerek érdekében. Minden gyerek kisautókkal játszik és emellett még focizni is nagyon szeretnek,” – tette hozzá.

    Kaltenborn azt is elárulta, hogy gyerekként az édesapja egyszer még a stadionba is kivitte őt, hogy élőben nézhesse a bécsi csapat játékát. Az egykori F1-es csapatfőnök úgy gondolja, hogy mos már akár kulcsfontosságú szerepet tölthet majd be az SK Rapid Wien focicsapatának jövőjében.

    „Rengeteg embert ismerek a Forma-1-ből és a vezetésben is aktív vagyok, szóval a szponzori dolgokban is segíthetek majd. Azt akarom, hogy a Rapid egy világszintű topcsapattá váljon.”