Kategória: Fastest Slap

  • Íme, az Extreme E előzetes 2021-es versenynaptára!

    Íme, az Extreme E előzetes 2021-es versenynaptára!

    Az Extreme E a mai napon bemutatta az első szezonjuk előzetes versenynaptárát, és az új elektromos off-road széria a világ legdurvább klímát nyújtó helyszínein zajlik majd. A bemutatkozó szezonja az elektromos terepbajnokságnak öt versenyhelyszínt tartalmaz, négy kontinensen. A forradalmi sorozat 2021 januárjában indul, és a célja az, hogy tudatosítsa a globális környezeti problémákat, miközben népszerűsíti az elektromos meghajtású jármú technológiát. Az off-road széria bemutatná az éghajlatváltozás hatásait és az ember tevékenységét a világ legtávolabbi helyszínein, miközben a gyártóknak biztosítaná azt, hogy bemutathassák az elektromos terepjáróik képességeit.

    A nyitó verseny, Dakarban Szenegálban lesz, a Lac Rose partján, az óceán mellett. Ez után Szaúd-Arábiába mennek a sivatagba márciusban, majd Nepál Mustang nevű körzete következik, a hegyek között, a Himalájában májusban. Grönlandra is elmennek majd Kangerlussuaq a gleccserek közé augusztusban, végül az Extrem E első szezonja októberben zárul Brazíliában.

    Extreme E Első szezon versenynaptár
    (Előzetes időpontok)

    Óceán – Lac Rose, Dakar, Szenegál (2021. január 22-24.)
    Sivatag– Sharaan, Szaúd-Arábia (2021. március 4-6.)
    Hegy – Kali Gandaki Valley, Mustang körzet, Nepál (2021. május 6-8.)
    Gleccser – Kangerlussuaq, Grönland (2021. augusztus 27-29.)
    Esőerdő – Santarem, Para, Brazília (2021. október 29-31.)

    https://www.facebook.com/ExtremeELive/videos/2822721181143843/

  • Rossi a MotoGP után még tíz évig versenyezne autókkal

    Rossi a MotoGP után még tíz évig versenyezne autókkal

    Igencsak megjött a kedve a négykerekűekhez ismételten a MotoGP rekorderének. Valentino Rossi maga mondta el, hogy ha befejezi a MotoGP-s karrierjét akkor mg egy jó darabig szívesen versenyezne autókkal.

    Rossi nemrégiben cserélt járgányt Lewis Hamiltonnal, így pár kör erejéig vezethette a Mercedes egyik bajnok autóját. Emellett pedig részt vett a Abu Dhabi-i 12 órás versenyen is.

    Az olasz legenda többek között a féltestvérével Luca Marinivel és az egyik legjobb barátjával állt rajthoz a hosszútávú versenyen, ahol a trió az összetett dobogóra állhatott és az amatőr kategóriát megnyerték egy Ferrarival. A viadal után Rossi mesélt az érzéseiről az olasz Sky Sports-nak.

    „Mindig is mondtam, hogyha felhagyok a motorozással, akkor utána még szeretnék legalább tíz évet eltölteni az autók világában.” – kezdte. „A véleményem szerint ezek az autók illenek a legjobban hozzám. Egy évben van öt-hat olyan verseny, amit szeretnék teljesíteni, ilyen például a Le Mans-i 24 órás vagy a spai verseny. Ezen kívül még a nürburgringi 24 órás, amit nagyon szeretek.”

    „Jövőre lejár a szerződésem a Yamahával, így lassan el kell döntenem, hogy mit szeretnék. Folytatom-e vagy sem. Természetesen ez nagyban függ az eredményektől is. Történt néhány változás a csapatvezetésben az eredményesség érdekében. Jövőre jobbnak kell lennünk, mert ha nem, akkor kénytelen leszek nemet mondani a folytatásra.”  – tette hozzá.

    Az olasz rekordbajnok jövőre már 41 éves lesz, és a 21. szezonját kezdi majd meg a királykategóriában. Ám több, mint két és fél éve nem tudott futamot nyerni a sorozatban, így nem meglepő, hogy erősen gondolkozik a távozáson.

  • Újabb junior pilóta távozott a Red Bull kötelékéből

    Újabb junior pilóta távozott a Red Bull kötelékéből

    Lucas Auer is távozott a Red Bull junior programjából. Az osztrák versenyző a harmadik ifjonc, akit idén elengedtek az energiaitalosok.

    Dan Ticktum és Patricio O’Ward után Lucas Auer számára is véget ért a Red Bull támogatása. Gerhard Berger unokaöccse idén a Super Formulában versenyzett, ahol az összetett 9.helyén zárt és egy dobogós helyet (harmadik hely) szerzett.

    Az osztrák Kleine Zeitung számolt be a válásról. A lap megjegyezte, hogy Helmut Marko Auer életkorával (25) és a szuperlicensz hiányával indokolta a döntést.

  • A mozgássérült fiú az ABB segítségével követheti az elektromos versenyautózásról szőtt álmait

    A mozgássérült fiú az ABB segítségével követheti az elektromos versenyautózásról szőtt álmait

    A 10 éves, izomsorvadásban szenvedő lengyel gyermek az ABB támogatásával készített, egyedi építésű, mini villamos versenyautót akár 80 km/h sebességgel is vezetheti.

    A 10 éves Maksymilian Młodawskinak, az autóversenyzés megszállott rajongójának az volt a dédelgetett álma, hogy egy nagyteljesítményű, elektromos hajtású járművet tudjon vezetni. Az izomsorvadás miatt elektromos kerekesszékhez kötött Maks számára azonban álmának beteljesülése mindig nagyon távolinak tűnt.

    Most azonban, köszönhetően a Varsói Műszaki Egyetem hallgatói által megvalósított projektnek, valamint az ABB támogatásának, Maks egy könnyű és gyors, teljes mértékben az ő igényeire átalakított elektromos járművet vezethet.

     Az e-MaksPower névre keresztelt jármű súlya csupán 110 kg, így közel tízszer könnyebb, mint egy kisméretű elektromos autó. A kemény felfüggesztéssel és aerodinamikus karosszériával épített járművet ugyanolyan dinamikai hatásfokot szolgáló elvek szerinti tervezték, mint az igazi versenyautókat.

    Amíg a hagyományos járművet kormánykerékkel és pedálokkal irányítják, addig az e-MaksPower kormányzására, gyorsítására és fékezésére egyetlen botkormány szolgál, amely inkább a számítógépes játékok joystickjére hasonlít. A megoldásnak köszönhetően Maks csuklómozdulatokkal irányíthatja az autót.

    Az e-MaksPower ötlete akkor született, amikor Maks és édesapja, Michał Młodawski ellátogattak a lengyelországi Népstadionban rendezett „tudományos piknikre”, ahol megnézték a Varsói Műszaki Egyetem hallgatói által kiállított elektromos hajtású versenyautót. A Maksszal és édesapjával folytatott beszélgetést követően az e-versenyautót megépítő hallgatók úgy döntöttek, hogy egy olyan autót fejlesztenek ki, amelyet Maks vezetési képességei szerint alakítanak ki.  A hallgatók felvették a kapcsolatot az ABB-vel is, és segítséget kértek az ötlet valóra váltásához.

    „A nagy kihívást az jelentette, hogy a jármű irányítórendszerét Marks csuklójának mozgásteréhez igazítsák”, mondta Łukasz Krawczuk vel Walczuk, a Varsói Műszaki Egyetemen dolgozó projektmenedzser. „A járművet úgy kellett megterveznünk, hogy a kimeneti jelet csak a hajtást, kormányzást és fékezést vezérlő botkormány generálhatja.”

    A Varsói Műszaki Egyetem tudományos klubjának számos, díjakkal kitüntetett hallgatója dolgozott együtt a projekten és segítette a munka sikerét robotikai, elektromobilitási és aerodinamikai szakértelmével.

    A Varsói Műszaki Egyetem oktatói jelentős szakmai segítséget nyújtottak a projekthez. Külön meg kell említeni Dr. Piotr Biczelt, aki az akkumulátorokkal, a töltéssel, valamint a villamos és biztonsági rendszerekkel kapcsolatos ismereteivel járult hozzá a projekt sikeréhez. A projektet az intelligens mobilitás szakértőjének számító ABB is támogatta, amely több mint egy évtizednyi tapasztalattal rendelkezik az e-mobilitási infrastruktúra fejlesztése, telepítése és karbantartása terén, és küldetésének tekinti a zéró kibocsátási szint elérését.

    A járművet a Varsói Műszaki Egyetem múlt heti rendezvényén, a projektben résztvevő partnerek képviselői jelenlétében adták át boldog tulajdonosnak, Maksnak.

    Katarzyna Sobótka-Demianowska, az ABB lengyelországi e-mobilitási üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Az ilyen projekteknek köszönhetően az elektromobilitás a közlekedési korlátok lebontásával új távlatokat nyit, és befogadóbb társadalmat teremt. A kezdeményezés oktatási célokat szolgál, de fontos kihangsúlyozni, hogy társadalmi felelősségvállalási szempontja is van.”

    Łukasz Krawczuk vel Walczuk így folytatta: „Azon túl, hogy az ABB pénzügyi támogatást nyújtott a projekthez, a vállalattól szakmai segítséget kértünk ahhoz is, hogy miként építsük be úgy az egyes alkatrészeket, hogy a jármű a jövőben kompatibilis legyen az ABB Wallbox fali töltőjével. Az értékes pénzügyi erőforrások mellett az ABB jelentős szakmai támogatására is számíthattunk.”

  • Binotto: a Ferrari szeretne nőket is felvenni az akadémiába

    Binotto: a Ferrari szeretne nőket is felvenni az akadémiába

    A Ferrari azt tervezi, hogy női pilótákat is bevonnak a bővülő Ferrari Driver Academy-re, mivel arra törekednek, hogy a jövő tehetségei fejlődjenek.

    A Ferrari Driver Academy (FDA) jelenlegi csillagjai között szerepel Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, illetve az orosz FIA Formula 3 bajnoka Robert Shwartzman is, de többek között a Ferrari Forma 1-es pilótája és kétszeres futamgyőztes, Charles Leclerc is az akadémián keresztül jutott be a Száguldó Cirkuszba. Az akadémiának e-sport része is van: David Tonizza idén megnyerte a Formula One Pro Series-t.

    – Szeretnénk növelni az Ferrari Driver Academy résztvevőinek számát jövőre – nyilatkozta Binotto Maranelloban a héten. – Néhányan fognak csatlakozni hozzánk, azonban nem vagyok abban a pozícióban, hogy eláruljam azt, hogy hányan és kik fognak jönni, de valami olyasmi történik majd, amin sokat dolgoztunk.

    Binotto hozzátette, hogy az Akadémia női versenyzőket is felkeres a jövőben: jelenleg azon vannak, hogy ez minél hamarabb megvalósulhasson. A Forma 1-nek az 1976-os szezon óta nem volt női indulója.

  • A Yamaha főnökének tetszett Hamilton motorozása

    A Yamaha főnökének tetszett Hamilton motorozása

    A Yamaha Racing főnöke, Lin Jarvis elmondta, nagyon meggyőzte őt Lewis Hamilton teljesítménye két keréken, mikor is Valentino Rossi MotoGP-s járgányát próbálhatta ki.

    Jarvis hozzátette, soha nem fogja elfelejteni a jelenetet, ahogy együtt halad a pályán a két bajnok.

    „Ez egy rendkívüli nap volt.” – mondta. „Az, hogy velünk volt Lewis és Valentino, két sport ikon, egy azon időben és helyen, igazán csodálatos volt. Nagyon boldog vagyok, hogy szemtanúja lehettem.”

    „Lenyűgözött Lewis teljesítménye, hiszen hány négykerekű bajnok jött volna el, hogy felüljön egy M1-esre, ült volna fel rá, és tette volna büszkévé magát…”

    „Nagyon nehéz gyorsan motorozni pályán, és még nagyobb kihívás ez egy gyári MotoGP motorral.”

  • Ecclestone szerint Vettel visszavonulhat a 2020-as szezon után

    Ecclestone szerint Vettel visszavonulhat a 2020-as szezon után

    Bernie Ecclestone úgy gondolja, hogy Sebastian Vettel, a Ferrari pilótája elvesztette a versengés utáni hajlandóságát.

    Jelenleg a szakértők is vitatják a Ferrari pilótafelállását, miután a négyszeres világbajnok Sevastian Vettel első számú pilóta szerepe megváltozott 2019-ben. A páros összetűzése Brazíliában tetőzött, de Ecclestone szerint a fő probléma az lehet, hogy Vettel elveszítette a sikerre való éhségét.

    „Mostanában nem láttam rajta, hogy hajlandó lenne bármit tenni a győzelemért” – nyilatkozta az egykori vezető a német Sport Bildnek.

    Ecclestone – aki mindig is támogatta és barátjának is hívta a németet – úgy gondolja, hogy megeshet az is, hogy Vettel elhagyja a Száguldó Cirkuszt a 2020-as szezont követően, miután lejár a szerződése.

    „Nem tenném fel rá a pénzem” – válaszolta arra a kérdésre, hogy Vettel ott lesz-e a 2021-es mezőnyben. – „De meghozza majd a megfelelő döntést”.

    Leclerc-kel kapcsolatban Ecclestone elismerte, hogy lenyűgözte a 22 éves pilóta, aki nagyon emlékeztetni Michael Schumacher.

  • Rossi: Sok minden változott a legutolsó F1-es tesztem óta

    Rossi: Sok minden változott a legutolsó F1-es tesztem óta

    A MotoGP élő legendája Valentino Rossi elmondta, hogy rengeteg dolog változott meg a legutolsó Forma-1-es tesztje óta. Az olasz legutoljára 2010-ben vihette pályára a Ferrari F2008-as autóját Barcelonában.

    A tegnapi nap folyamán történt meg a jármű csere a gyári Yamaha versenyzője és a hatszoros világbajnok Lewis Hamilton között. Az egészet a két legenda közös támogatója, a Monster Energy rendezte meg. Rossi elmondása szerint egy „látványos lehetőség” volt a számára, hogy lehetősége adódott vezetni a Mercedes 2017-es bajnoki gépét.

    „A korábbiakban már vezethettem F1-es autót, azonban azóta nagyon sok minden megváltozott. Őszinte leszek: lenyűgözött maga az autó és a vezethetősége és természetesen a Mercedes AMG Motorsport is, akikkel jó volt együtt dolgozni. Rendkívül barátságosak voltak és megkönnyítették a dolgomat, ugyanis nagyon hamar sikerült egy hullámhosszra kerülnöm az autóval.

    „Először a hatalmas sebesség volt nagyon szembetűnő. A G erők nem voltak vészesek, azonban hozzá kellett szokjak. Amint sikerült elkapnom a ritmust, el tudtam kezdeni nyomni igazán.

    „Nagyon élveztem, hogy meg tudtam osztani ezt a pillanatot Lewisszal és azt hiszem, hogy ő is jól érezte magát a motorozás közben. Őszintén remélem, hogy a jövőben még sok ilyen lehetőségem lesz majd.”

  • Így néz ki a végleges aeroscreen egy IndyCaron!

    Így néz ki a végleges aeroscreen egy IndyCaron!

    A Red Bull által kifejlesztett fejvédelmi eszköz, az aeroscreen jövőre debütál az IndyCarban, elsőként Chip Ganassi csapata mutatta be, hogyan is fog ez kinézni az autójukon.

    A szélvédőt a Red Bull Advanced Technologies segített kifejleszteni az IndyCarnak, ez a válaszuk a Forma-1 halo-jára. Ők viszont egy lépéssel tovább is mentek, hiszen nemcsak a keret, hanem egy szélvédő veszi körbe a cockpitet.

    A képekből látszik, hogy az eszközön körbefut a Scott Dixon által használt szponzori festés is. Ezért azért van, mert a csapatok szabad kezet kaptak a felső rész kifestésében, hogy az szélvédőt jobban hozzá tudják illeszteni az autó egészéhez. Csak annyit kötöttek ki, hogy az IndyCar logója oldalt szerepeljen rajta.

    Az új légcsatorna is jól látható az aeroscreen előtt, ezzel jut levegő a pilótához, és hűtési célokat is szolgál. A párásodás esélyét is csökkenti, de külön párataszító réteggel is el van látva.

  • Hamilton csak kicsit pördült meg, Rossi viszont háromszor is!

    Hamilton csak kicsit pördült meg, Rossi viszont háromszor is!

    Mint az ismert, Lewis Hamilton hétfőn Valenciában tesztelhette Valentino Rossi Yamaháját, és most végre részletek is napvilágot láttak az eseményről. A pályát hétfő reggel vette birtokba a két legenda, és mindketten a 2019-es Yamaha MotoGP YZR-M1-gyel körözgettek. Olasz lapértesülések szerdán arról cikkeztek, hogy Hamilton az egyik körében hibázott, és most a Forma-1 világbajnoka megerősítette, hogy valóban egyszer megpördült. Végül Hamilton 4 másodpercen belül végzett Rossi legjobb köridejéhez képest. Lewis a Sky Sportsnak nyilatkozott:

    „Nagyon nehéz megülni a motort. Volt egy kisebb megpörgésem, de egyben sikerült visszaérnem vele. Lépésről-lépésre tanultam a vezetését, de ez nagyon meredek dolog. Őszintén szólva ez volt a legjobb évem eddig, ez a csere pedig csak hab a tortán! Nem gondoltam volna, hogy így kezdődik a decemberem, és ennyire remek dolgom lesz. Most már azonban várom azt, hogy találkozzak a családommal, és együtt töltsük a karácsonyt. Mindenkinek boldog karácsonyt és kellemes ünnepeket kívánok!”

    valentino rossi, lewis hamilton, racingline.hu
    Lewis Hamilton és Valentino Rossi. Fotó: Guido De Bortoli/Getty Images/Monster Energy

    Rossi Hamilton 2017-es Mercedes W08-asát kapta meg pár körre, és Hamiltonhoz képest 1.5 másodperccel volt csak lassabb. Az olasz versenyzőt egyébként lenyűgözte az, ahogy Lewis elsajátította az M1-ese kezelését, és erről az Autosportnak nyilatkozott:

    „Mindig is nagy rajongója voltam Lewisnak, de most még inkább. Fantasztikus napunk volt, ahol a motorsport két top kategóriája nem csak találkozott, hanem együtt is dolgozott. Igazi Forma-1-es versenyzőnek éreztem magam egy napra, nem akartam, hogy ez a nap véget érjen. Én is mentem az YZR-M1-gyel együtt Lewissal a pályán. Büszke voltam erre a pillanatra, a csapatainkra, és hogy megoszthattam a szenvedélyem vele. Technikailag nézve Valencia egy nehéz pálya, ráadásul ma elég szeles is volt, így egy ponton azt gondoltam, hogy nehéz lesz Lewisnak folytatnia, de ő remekül helytállt a motoron, és kiválóan teljesített az M1-esen. Azt hiszem, hogy ő is remekül szórakozott, és ez a lényeg.”

    https://www.instagram.com/p/B58MXIgp_Ww/