Kategória: Fastest Slap

  • Tuning élőben: Porsche lesz a fődíj a nagyszabású márciusi autó show-n

    Tuning élőben: Porsche lesz a fődíj a nagyszabású márciusi autó show-n

    A Westendben épült át az Automobil és Tuning Show nyereményautója

    Idén márciusban is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt sportautót sorsolnak ki a belépőjeggyel regisztrált, nyereményjátékban résztvevő látogatók között az AMTS zárónapján, március 22-én. A hagyomány és a feltételek változatlanok, az idei fődíj azonban vitathatatlanul a legkomolyabb az idén 15 éves rendezvény történetében!

    A nemzetközi Automobil és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. Repertoárjukban évek óta állandó program már a nyilvános autóépítés, melynek immár negyedik alkalommal ad otthont a Westend Bevásárlóközpont. Az sem újdonság, hogy a március 20-22. között zajló show belépőjegye összesen tíz egyidejű rendezvényre érvényes, továbbá esélyt jelent egy vérbeli roadster megnyerésére!

    Az AMTS Autó Show szakemberei számos exkluzív járművel birkóztak már meg pályafutásuk során. Az elmúlt évben egy Ford Mustang, ezt megelőzően két Audi TT és egy BMW Z4 Roadster, korábban pedig többek között egy Volkswagen Scirocco és egy Volkswagen EOS került átalakításra, majd kisorsolásra. Az idei alany pedig 3,2 literes boxermotorral ellátott Porsche Boxster S volt, melyet hatalmas érdeklődés mellett, mindössze négy nap leforgása alatt varázsoltak teljesen újjá – mindenki szeme láttára, élőben!

    Az autó számos típusazonos alkatrésszel, sportosabb kasztni-elemekkel, ültetett futóművel és nagyobb felnikkel, valamint design és multimédia terén is teljesen megújult utastérrel lett gazdagabb. A pontot az i-re az egyedi, kétárnyalatú fóliázás teszi fel, de szerencsés újtulajdonosa első kilométereit is a szervezők állják, hiszen az autó mellé egy 50.000 Ft
    értékű üzemanyagutalvány is dukál.

    Az egyedi Porsche roadster kisorsolására a nagyszabású show harmadik napján (március22-én), közjegyző jelenlétében kerül majd sor. Maga a rendezvény is rengeteg újdonságot tartogat a látogatók számára: a 2006-os start óta ez már nemcsak Magyarország, de a kelet-közép európai régió legjelentősebb szezonnyitó autókiállítása és vására is a Hungexpón.

    Az idén 15. alkalommal megrendezésre kerülő nemzetközi Automobil és Tuning Show
    négy pavilont, egy sátort és hatalmas külső területet tölt meg élménnyel, múlt, jelen és jövő autócsodái kíséretében. A rengeteg, látnivalókban gazdag kiegészítő program, verseny és bemutató garantáltan kivételes szórakozást kínál valamennyi korosztálynak, a család minden tagjának!

    AMTS
    Fotó: AMTS

    Az Automobil és Tuning Show ideje alatt egyetlen belépővel megtekinthető:

    • Carstyling.hu Tuning Show – hazánk legnagyobb autótuning showja
    • Új autók kiállítása – szalonautók, márkaimportőrök és koncepciók bemutatkozása
    • EV-GreenTech – elektromos autó kiállítás és az elérhető kínálat bemutatkozása
    • Classic Automobil Show – restaurált klasszikus autók, veteránok, oldtimerek
    • Magyarok a világ járműgyártásában – hazánk nagyjai az autó- és motoriparban
    • DRIFT és GYMKHANA Bajnokság – A látványos autósportok exkluzív versenye
    • OFF-ROAD Show – Minden, ami terep, épített, látványos pályán
    • Hot Rod Show – döbbenetesen átépített veterán járművek kiállítása
    • Tuning találkozó és kiállítás – több száz magánépítő és klub bemutatkozása
    • Gyári Csúcsmodellek – exkluzív tárlat a márkák sportmodelljeiből
    • SUV Zóna – szabadidőautó kiállítás és az elérhető kínálat bemutatkozása
    • Egész napos programok – kültéren és beltéren egyaránt, az egész családnak

    Az Automobil és Tuning Show nyitva tartása:
    március 20-21: 9:00-19:00 óráig március 22: 9:00-18:00 óráig.

     

  • Kalapács alá kerül Schumacher első F1-es Ferrarija

    Kalapács alá kerül Schumacher első F1-es Ferrarija

    Eladásra került az első Forma-1-es Ferrari, amit a hétszeres világbajnok Michael Schumacher vezetett.

    A német frissen nem sokkal a második Forma-1-es világbajnoki címének megnyerését követően vihette pályára a 412 T2-es Ferrarit, miután a Benettontól az olaszok istállóhoz szerződött azt 1995-ös szezon végén.

    A német legenda a 157-es karosszériát használta a két teszthez: először a maranellóiak tesztpályájáján, Fioranoban, majd később Estorilban gurulhatott pályára Portugáliában. Körülbelül 2000 ember nézte, hogy Schumacher gyűjti a kilométereket a Ferrari 1995-ös Forma-1-es autójába. Az egy héttel későbbi portugál teszten pedig azonnal körrekordot állított be egy 1:20.20-as idővel, ami hét tized másodperccel volt gyorsabb Gerhard Berger azévben autózott leggyorsabb körénél.

    Az autót – amivel Schumacher tesztelt- eredetileg Jean Alesi vezette az 1995-ös szezon során. A francia ezzel az autóval versenyzett a Brazil és a San Marino-i Nagydíjon, ahol a második helyet szerezte meg a Williams versenyzője, Damon Hill mögött.

    Az autót 2018 folyamán szállították vissza Maranellóba, ahol egy komoly szervizen esett át: kicserélték az autó karosszériáját, újrafestették, új fékeket és a váltót kapott. Az átalítások sikeresek voltak, ugyanis az alkatrészek átmentek a Ferrari eredetiségi vizsgálatán.

    A Girardo & Co nevezetű cég- akik autók eladásával foglalkoznak – elmodnása szerint az autót már meg lehet vásárolni a londoni bemutatótermében, miután visszatért a párizsi Rétromobile-ból. Azonban a cég nem volt hajlandó elárulni az autó árát. A leendő tulajdonos nem csak az autót, hanem a Schumacher által a két teszten elért időeredményekről készült jegyzőkönyveket is.

    „Mondanom sem kell, hogy ez egy áldás, hogy mi vezethetjük ennek a legendás Forma-1-autónak az aukcióját. Amellett, hogy időt tölthetünk el az autóval lehetősségünk adódik majd megismerni az autó leendő új tulajdonosát is,” – nyilatkozta a cég alapítója, Max Girardo.

  • Az SMP Racing versenyautós animációs sorozatot csinált

    Az SMP Racing versenyautós animációs sorozatot csinált

    Az SMP Racing hamarosan bemutatja az első orosz animációs sorozatát a versenyzésről és a csodaautóikról. Az orosz tévé gyermekeknek szóló „Jó éjt kicsik!” műsorában lehet majd látni először.

    Február 11-én 11:00-kor a projektben résztvevő alkotók és újságírók a TASS hírügynökségnél egy privát vetítés keretében láthatják majd premier előtt a mesefilm sorozatot. A sorozat a „Szuper Rali” címet kapta. Ez a kifejezetten gyerekeknek készült sorozat az autóversenyzés izgalmas világát mutatja be, amelyet a Mercator Animation Studio jegyez. A főszereplő a BR Engineering BR1-es modellje lenne, amelyet egy orosz cég készített, és megnyerte a 24 órás viadalt Le Mansban, 2019-ben a nem hibrid autók között. Ahogy az eredeti, a rajzfilm karakter is tehetséges, erős személyiség, aki vasakarattal és kitartással éri el a célját. Természetesen kiváló versenyző is.

    A Szuper Rali nem is kérdés, hogy az amerikai Verdák után érzete. A mesterien megrajzolt háromdimenziós figurái a szériának azonban nemcsak versenyautók lesznek. Igazi sportolók és egyedi karakterek is megjelennek majd. A 12 hősnek mind saját személyisége lesz, eltérő szokásokkal, hobbival, képességekkel és célokkal. A néző valamelyik karakterrel a szériából biztosan azonosulni tud majd, akikben magukra ismerhetnek. Bizony, még a média képviselői is, hiszen lesz egy figura, aki a Hunty sportcsatornának tudósít majd. A sorozat arra neveli majd a nézőit, hogy legyünk barátságosak és kedvesek, legyünk önmagunk, jöjjünk ki másokkal, és hogy soha ne adjunk fel semmit sem.

    A sajtóvetítésen Vitalij Petrov és Szergej Szirotkin autóversenyzőkön kívül jelen lesz még Borisz Rotenberg az SMP alapítója is, Vlagyimir Megyinszkij orosz kulturális miniszter, Alexander Mitroshenkov mint a Transcontinental MediaCompany elnöke, valamint Tatjanaa Tsyvareva, a Karusel TV főszerkesztője.

    Azt várják a készítők, hogy a kezdetektől fogva a Szuper Rali világos és látványos lesz a legkisebb nézőknek is, és sok millió gyermek arcára varázsolnak mosolyt. Egy-egy epizód 6 perces lesz. Ezen idő alatt egy gyermek nem lesz fáradt, és nem untatja mindaz, amit lát. Az is cél, hogy ez az animációs film családi szórakozás legyen, ahogy a világon másutt is. Február 11-én tehát a Karusel TV-n lesz látható az első epizód.

  • Ricciardo szerint a „Drive to Survive” sok amerikai rajongót hozott

    Ricciardo szerint a „Drive to Survive” sok amerikai rajongót hozott

    Daniel Ricciardo úgy érzi, a Netflix sorozatának első évada sikeresen segítette felhelyezni a térképre a Forma 1-et az Egyesült Államokban.

    Ricciardo volt az egyik legtöbbet mutatott szereplő a Drive to Survive-ban, mivel a legtöbb részben feljött a csapatváltás-kérdése, hogy maradjon-e a Red Bullnál, vagy menjen a Renault-hoz. Az ausztrál pilóta nemrégiben azt nyilatkozta, hogy úgy véli, a Netflix sorozata is segítette a sportág megismertetését és megkedvelését az Egyesült Államokban, észrevehető különbséget érez.

    „Úgy érzem, hogy az F1 most már az Államokban is sokkal többet jelent. A Drive to Survive feltette a térképre. Kevés időt töltök itt, de egészen egy évvel ezelőttig még senki sem mondta nekem, hogy „Szia” – nem rosszból, de nem ismernének engem fel, hogy F1-es pilóta vagyok. Most meg: ’Láttunk a Netflixen, király volt a Drive to Survive.’ Sisakot viselünk, így nem sokszor láthatják az arcunkat” – magyarázta a pilóta Trevor Noah-nak, a The Daily Show-ban. – „Sokat segített, hogy a nevünkhöz arcot illesztettek.”

    Az F1 megemlítette, hogy a Netflix sorozata kulcsfontosságú a fiatal rajongók körében: egy statisztika szerint az új rajongók 62 százaléka 35 év alatti. Ricciardo az első szériában népszerű szereplővé vált, miután sokan „szórakoztató alakként” írták le, hiszen a kamerák pályáról pályára, de még a családjához is követté. Az ausztrál pilóta elismerte, hogy úgy érezte, a legfontosabb elem a szórakoztatás, mivel néhány versenyző éppen az ellenkezőjét mutatja, ami nem tesz jót a F1-ek.

  • Magnussen még mindig egy nagycsapatra vár

    Magnussen még mindig egy nagycsapatra vár

    Kevin Magnussen bevallotta, hogy még mindig arról álmodozik, hogy aláírhat az egyik nagy csapatnál a Forma 1-ben.

    A dán pilóta elismeri, hogy agresszív vezetési stílusát kihasználva szeretne kiemelkedni Romain Grosjeannal szemben és reméli, ennek köszönhetően közelebb kerülhet a győzelmekhez és a bajnoki céljaihoz.

    „Ez egy kemény folyamat. A különbség akkor fog látszódni, ha hosszú ideig túlteljesíthetek és remélhetőleg bekerülhetek az egyik nagy csapatba. Konzisztensnek kell lennem, amíg nyitva hagyom az ajtót” – fogalmazott a pilóta.

    Magnussen azt mondja, ha nem tudja biztosítani a helyét a rajtrács elején, akkor akár el is hagyhatja a sportágat. Hozzátette, hogy nem tudja elképzelni azt, hogy versenykarrierje során mindig csak a 7. helyért harcoljon és ha visszatekint akár 15 év múlva erre az időszakra, nem tud büszke lenni magára, ha csak a 2. helyet szerezte meg.

    „Arról is álmodozok, hogy megnyerem a Le Mans-i 24 órás versenyt vagy éppen a Daytonát, de a Forma 1-es álmok mindig egy kicsit jobban csillognak. De el kell ismernem, hogy lesz olyan idő még, amikor már nem tudok abban hinni, hogy világbajnok lehetek. Azonban még nem járok ennél” – magyarázta a dán.

    Elismerte, hogy nem szégyelli azt, hogy a Forma 1 „rossz fiújának” tartják, mivel ha a top 10-ben versenyzel, muszáj átlépni egy bizonyos határt.

    „Inkább kórházban lennék, mint a 11. helyen. Tehát igen, megszereztem egy a hírnevet, de ezt a kritikát könnyen el tudom hagyni.”

  • Bottas Adelaideben rótta a köröket a volt Ausztrál Nagydíj helyszínén

    Bottas Adelaideben rótta a köröket a volt Ausztrál Nagydíj helyszínén

    Egy szalagcím – melyben az Adalaide szó áll – a veterán Forma-1 rajongók számára a múltat idézi fel a számukra. Azonban Valtteri Bottas az előző hét folyamán ellátogatott Nyugat Ausztrália legnagyobb városába és versenyzett is az egykori Forma-1-es helyszínen.

    Azonban a Mercedes finn pilóta ezúttal nem egy Forma-1-es autóval, hanem kerékpárral versenyzett az Ausztrál Nagydíj egykori helyszínén. A finn versenyző már nagyban készülődik a 2020-as szezonra és most a Viktória Parkban indult el egy kerékpárversenyen egy régi barátjával, az ausztrál bringás Tiffany Cromwellel.

    „Soha nem gondoltam volna, hogy valaha is versenyezni fogok az adaladei versenypályán, pláne egy biciklivel,” – írta Bottas az Instagram oldalán. „Igaz, még mindig lassú vagyok, azonban egy szuper élmény volt. A verseny jó volt és emellett még edzettem is egy jót. A felkészülést tekintve pedig ez a téli szünet volt a legjobb, ha az elvégzett munka minőségéről és mennyiségéről beszélünk.”

    A Bottasról készült bringás fotókat pedig itt nézhetitek meg:

    https://www.instagram.com/p/B74kBlFCxG_/

     

  • Az öreg Montoya elverte a profi szimulátorjátékost is!

    Az öreg Montoya elverte a profi szimulátorjátékost is!

    A kétszeres Indy 500 győztes Juan Pablo Montoya még tartja az iramot a mai fiatalsággal, és ezt a kolumbiai be is bizonyította egy profi e-játékos ellen. Montoya nyerte meg ugyanis a „Miami’s Fastest Gamer” versenyt, és láthatóan az arcára volt írva, hogy mennyire elégedett. A 44 éves pilóta egy olyan 24 fős mezőnyhöz csatlakozott, ahol az e-sport nagyjai és további autóversenyzők küzdöttek meg egymással, de mégis ő nyert, mesélte vigyorogva:

    „Rég volt ennyire izgi versenyem! Hihetetlen, és fel sem fogom, hogy mennyire intenzív tud lenni egy ilyen szimulátorverseny! Rendesen megizzadtam, forró volt a fejem, annyira kellett koncentrálnom. Meglep, és nem gondoltam volna, hogy elég gyors leszek ahhoz, hogy ezekkel a srácokkal felvegyem a versenyt.”

    Montoya olyanok ellen vette fel a kesztyűt, mint a szimulátorász Rudy van Buren, vagy az IndyCar pilóta Adrian Fernandez, de a saját fiát és Rubens Barrichello legénykéjét, Eduardót is le kellett győznie. Miután több szoros kvalifikációs versenyen is kiverekedte magának a helyét a döntőbe, jött a Red Bull Ring, egy Lamborghini Huracán GT3 virtuális versenyautóval. A hétszeres futamgyőztes korábbi Williams és McLaren pilóta pedig gyorsan el is lépett a rajtnál, és elsőként intette le a kockás zászló. Ezzel egyébként 4000 dollárt is keresett. Annak ellenére, hogy ez az összeg a korábbi által elnyert pénzdíjakkal össze sem hasonlítható, a kolumbiai mégis elégedett volt az eredményével.

    2001 és 2006 között 94 Forma-1-es nagydíjon indult Montoya, harmincszor a dobogón végzett.

  • Di Grassi Hamilton éttermében próbálta ki a vegetáriánus hamburgert!

    Di Grassi Hamilton éttermében próbálta ki a vegetáriánus hamburgert!

    Lucas di Grassi kipróbálta Lewis Hamilton vegetáriánus éttermét Londonban. Az Audi brazil versenyzője részt vett a Formula E által készített videóban, amiben a vegetáriánus étrend előnyire világítanak rá.

    A Formula E nem csupán egy egyszerű versenysorozat, amiben tizenkét konstruktőr huszonnégy versenyzője küzd a bajnoki címért, hanem sokkal több annál. Elektromos autókkal versenyeznek utcai versenypályákon, amiknek egyáltalán nincsen káros anyag kibocsátásuk, így nem szennyezik az adott város környezetét.

    A tiszta levegőért versenyeznek és hozzájárulnak az e-mobilitás fejlődéséhez is. És ez még nem minden, ugyanis az egészségesebb táplálkozásra is szeretnék felhívni az emberek figyelmét. Ennek szemléltetésére pedig di Grassit kérték fel, aki a Formula E YouTube csatornájának egyik munkatársával meglátogatta a Neat Burger éttermét Londonban, ami a hatszoros Forma-1-es világbajnok, Lewis Hamilton vegetáriánus étterme. Egyébiránt a Mercedes brit versenyzője is vegetáriánus és ő is megpróbálja meggyőzni az embereket ennek előnyeiről.

    „Esküszöm neked, ez egy versenyzői diéta: növény alapú hamburger és hot dog,” – mondta nevetve a brazil versenyző. „Nem vagyok egy hamburger szakértő, azonban ez nagyon jó. Nem lennél képes kitalálni, hogy ez növény alapú vagy sem.

    Az eseményről készült videót itt tekinthetitek meg, ahol di Grassi többek között a vegetáriánus étrend előnyiről is beszél:

  • A Honda megvétózza Alonso Indy 500-as indulását!

    A Honda megvétózza Alonso Indy 500-as indulását!

    Bár Fernando Alonso bocsánatot kért a Honda megsértéséért, a japán márka nem engedi, hogy az Andretti Autosport színeiben induljon az idei Indy 500-as versenyen.

    Ha a kétszeres világbajnok meg akarja nyerni a híres versenyt, egy Chevrolet által hajtott autóval kell majd próbálkoznia. Úgy tűnt, az Andretti Autosport adhat lehetőséget a spanyolnak, azonban az utolsó pillanatban, a csapat motorszállítója megvétózta a spanyol indításának lehetőségét.

    Több hónapos találgatást követően a Honda tisztázást kért a tokiói központból a bejelentés előtt. A nemleges válasz miatt nem történt bejelentés a múlt héten. Pedig Alonso már arról tárgyalt a csapattal, hogy maradna a 2020-as szezon második felére, hogy még néhány versenyt teljesítsen.

    A racer.com értesülései szerint ezt követően nem fogadták egymás hívását felek.

    Így Alonso kénytelen egy Chevis csapat ajtaján kopogtatni. Bár még zajlanak megbeszélések arról, hogy esetleg mégis hogyan lehetne az üzletet nyélbe ütni. Annak valószínűsége kevés, hogy a nemrég még a Dakaron Toyotát hajtó spanyolt szívesen látnák a Honda partnerei.

    A japán márka döntése egy üres helyet hagy az Andrettinél, amit a McLaren IndyCar csapatától távozó James Hinchcliffe tölhet be, akinek jó viszonya van a Hondával, ráadáasul a csapattal is versenyzett már, három szezonon keresztül.

    Alonso számára kevés versenyképes lehetőség marad arra, hogy rajthoz álljon idén az Indy 500-on. Az egyik pont a McLarennél adódhat, akiktől nemrég távozott nagyköveti pozíciójából.

    De az élmenőknél mind az IndyCart felvásárló Penske, mind a tavaly dobogót szerző Ed Carpenter Racing nem tervez újabb autót indítani.

  • A Volkswagen ID R-rel megdöntenék az F1-es autó rekordját!

    A Volkswagen ID R-rel megdöntenék az F1-es autó rekordját!

    A Volkswagen már dolgozik az új 2020-as modelljén, amellyel visszatérnek Goodwoodba, valamint Sonomába is, rekordot dönteni. Ott lesz tehát az ID R hegymenetre felkészítve a Festival of Speeden, ahol megdöntené a pályarekordot, és ugyanez a tervük Kaliforniában is, a Sonoma Raceway-en, ahol az F1-es Mercedes csapat ideje a legjobb jelenleg.

    A 671 lóerős elektromos versenyautó már felállított pár rekordot, például Pikes Peaken, a Nürburgringen, Goodwoodban, vagy Kínában a Tianmen-hegységben. A Volkswagen főnök, Sven Smeets pedig elárulta, hogy a második generációs verzió már fejlesztés alatt áll, amely az első tapasztalatain alapul. Az új autó érkezése előtt a VW már elkötelezte magát számos eseményre még a régivel, így visszatérnek a Festival of Speedre is. Smeets erről így nyilatkozott:

    „Tavaly új rekordot állítottunk fel szombaton, de Richmond hercege azt mondta nekünk, hogy remek lenne, ha visszatérnénk, és megismételnénk ezt vasárnap is.”

    A másik nagy projekt, ami Kaliforniában lesz majd, május 28-31 között, a Sonoma Speed Festival. Itt is reklámozhatja majd a Volkswagen az elektromos technológiáját az erre amúgy is fogékony kaliforniai piacnak, egyben megdönthetik a Mercedes F1-es csapatának a nem hivatalos körrekordját is, a kb. 4 km hosszú pályán. Tavaly a mexikói Esteban Gutiérrez ért el 1:15.430-as körrekordot a 2016-os Mercedes F1 W07 Hybrid-del. Ezzel kapcsolatban Smeets ennyit tett hozzá:

    ” Kalifornia a megfelelő hely nekünk egy elektromos autóval. Új körrekordot akarunk elérni, a Forma-1-es Mercedes csapat pedig magasra rakta a lécet. Az, hogy Sonomába megyünk, és a célunk az, hogy megdöntsük egy F1-es autó idejét, mutatja, hogy a technológia határait feszegetjük.”

    Az ID R nem versenyzési jelleggel ott lesz júniusban a Rodeo Drive Concours d’Eleganceon is, és a csapat egy további eseményről is egyeztet.