Kategória: Fastest Slap

  • Alonso újra a McLaren radarján van

    Alonso újra a McLaren radarján van

    Fernando Alonso indulni fog az Indy 500-on korábbi munkaadója, Michael Andretti szerint, annak ellenére, hogy csapata nem adhat neki ülést.

    Andretti azt nyilatkozta, „nem tudott megegyezni” a spanyollal, de nem hibás egyik fél sem. Helyette a Honda protezsáltját, James Hinchcliffet szerződtették.

    „Mindig két eshetőségen dolgozunk, mert nem tudni, melyik valósul majd meg.” – mondta a csapatfőnök. A Honda vétója kapcsán megjegyezte: „Ne higgyenek el mindent, amit olvasnak.”

    „Keményen dolgoztunk, hogy megszerezzük őt, de végül egy másik – számára jobbnak tűnő – lehetőség mellett döntött.”

    Alonso maga is megerősítette, hogy szerződése van, a csapat kiléte azonban még nem ismert. Még a McLaren is lehet, bár a világbajnok 2019-es fiaskó után nem szívesen versenyezne korábbi F1-gyes munkaadójánál.

    „Két fiatal tehetséges versenyzőnk van, rájuk koncentrálunk” – cáfolt Zak Brown. „Ha indítunk egy harmadik autót, az egy kiegészíti majd az eddigi programunkat.”

    Amikor korábbi pilótájáról kérdezték, nem zárta ki, hogy újra alkalmaznák őt.

    „Eddig nem volt a listánkon, de most már rajta van. Ő egy megasztár, rendkívüli tehetség, ráadásul indult már a versenyen. Azon múlik, biztossá tudjuk tenni, hogy a két pilótánk hasznára lenne.” – utalt a jelenleg alkalmazott Patricio O’Wardra és Oliver Askew-ra.

  • McLaren által kirúgott versenyző kerül „Alonso helyére” – az IndyCarban

    McLaren által kirúgott versenyző kerül „Alonso helyére” – az IndyCarban

    James Hinchcliffe lesz az Andretti Autosport hatodik – eredetileg Alonso számára felkészített – autójának sofőre, miután múlt év végén távozni kényszerült az Arrow McLaren SP csapatától.

    Hinchcliffe már versenyzett a csapatnál 2012 és 2014 között, akkor második évében három győzelmet is szerzett. Tavaly ráadásul az Andretti színeiben vett részt a Bathurst 1000-es versenyen.

    A kanadai a Genesys által szponzorálva a 29-es számmal állhat majd rajthoz három futamon. Ezek közül egy az Indy 500 lesz, azonkívül az Indy Grand Prix-n és a Texas Motor Speedwayen láthatja majd őt a nagyérdemű.

    Fernando Alonso lett volna a célja az Andretti projektjének, miszerint még egy autóval indulnának többek között az Indy 500-on. A Honda vétója után azonban a japán márkával jó viszonyt ápoló Hinchcliffe lett az ülés elsőszámú várományosa.

    „Őszintén, jó, hogy végre ilyen híreket is bejelenthetek. Nem titok, a 2020-as szezonom nem olyan lesz szerettem volna. Ez, hogy visszatérhetek ehhez a csapathoz, reménnyel tölt el a jövőt illetően. Más alig várom, hogy újra velük dolgozzam és egy IndyCart vezethessek!”

  • Norris koncentráltabban képzeli el magát a szezonban

    Norris koncentráltabban képzeli el magát a szezonban

    Lando Norris, a McLaren fiatal brit pilótája elárulta, 2020-as szezonban még koncentráltabban képzeli el magát.

    A közösségi médiában, a PR-eseményeken, a Carlos Sainz-cal való derűs kapcsolatában, valamint a Max Verstappennel vívott szimulációs versenyeik során egy gondatlan fiatal srácot képzelünk el Lando Norris személyében. Azonban a McLaren 2020-as autóbemutatóján a brit pilóta leszögezte, hogy komolyabban szeretné venni az egész munkásságát.

    „Minden alkalommal, amikor dolgoznom és összpontosítani kellett dolgokra, megcsináltam, de ezeket lehet máshogyan is alakítani, mint ahogy én csinálom” – mondta el a pilóta.

    „Sokan látják, hogy viccelődök és ezért a hibáimat hibáztatják, amikor viccelődök. Úgy tűnhet, hogy nem vagyok olyan koncentrált a többi pilótához képest” – tette hozzá Norris.

    Bár Norris elmondta: elsődleges helyen áll az, hogy élvezze, amit csinál, egyelőre ezért is áll ellen annak a csábításnak, hogy elhagyja az Egyesült Királyságot Monacóért. Elárulta, hogy ennek a döntésének anyagi vonzatai is vannak, ugyanis még nem keresett annyit, hogy megérje neki elhagyni Londont és a barátait

    „Remélhetőleg ez olyan valami, amire várok a jövőt illetően, de egyelőre élvezem, amit csinálok és ez az érzés egyelőre mindent felülír” – nyilatkozta Norris.

  • A Rich Energy visszatért: ezúttal egy motoros csapatot támogatnak!

    A Rich Energy visszatért: ezúttal egy motoros csapatot támogatnak!

    A Haas egykori főszponzora, a Rich Energy visszatért és újabb csapatokat fog majd támogatni a 2020-as szezon során.  Az energiaitalgyártó – akiknek eléggé zavaros volt kapcsolatuk a Gene Haas által vezetett Forma-1-es csapattal – az OMG Racing országúti versenyzésben és az angol Superbike-ban szereplő csapatnak lesznek a főtámogatói egy „több millió fontos együttműködésben”.

    A Rich Energy még a tavalyi szezonban volt a Haas istállójának legfőbb támogatója, azonban a hónapokig tartó veszekedéseket és balhékat követően a szerződést érvénytelenítették. A 2019-es Brit Nagydíj előtt röppent fel a hír a Rich Energy hivatalos Twitter oldalán, miszerint a két fél szakítani fog egymással az amerikai istálló gyenge eredményei miatt. Azonban az energiaitalokat forgalmazó cég vezető elnöke, William Storey és részvényesi mégis a folytatás mellett döntöttek.

    A Rich Enegy vezetői elismerték, hogy nem ez volt a legelső alkalom, amikor Storey a cég hivatalos Twitter oldalát használta ilyen célokra, majd mondta azt, hogy a történő események egy fajta puccs az ő személye ellen.

    Ez akkor csúcsosodott ki, amikor a Rich Energy bírósági pert veszített a Whyte Bikes kerékpárcsapatával szemben, ugyanis a kerékpárcsapat szerint az energiaitalgyártó jogvédelmi szabályokat sértett azzal, hogy általuk jogvédett logót használták és az alatt futott a cégük.

    Öt hónappal a Rich Energy Forma-1-ből való kivonulását követően ismét vissza fognak térni a motorsport világába, ugyanis egy hosszú távú szerződést kötöttek az OMG Racing Team-mel. Az OMG tulajdonosa, Alan Gardner elismerte, hogy a csapata tisztában volt a Haas csapatával történt botrányról, azonban elmondta, hogy azért állapodott meg a Rich Energy-vel, mert a cég szándékai rendkívül tiszták voltak a kettejük ügyletében.

    „Örömmel jelentem be, hogy a Rich Energy lesz a legfőbb támogatónk a 2020-as szezonban és tovább,” – nyilatkozta Gardner a csapat idei motorjának leleplezésén. „Tisztában voltunk a Rich Energy-vel kapcsolatos összefüggés elméletekről, azonban a cég és William Storey is rendkívül világos volt az üzleti megállapodásunk megkötése során, és teljes magabiztossággal jelenthetem ki, hogy gyümölcsöző lesz a kettőnk kapcsolata”

  • Abiteboul hisz abban, hogy marad a Renault a Formula 1-ben

    Abiteboul hisz abban, hogy marad a Renault a Formula 1-ben

    Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke pozitívan áll a jövőhöz és úgy véli, a franciák maradnak a Formula 1-ben.

    Még 2019 végén reppent fel az a pletyka Carlos Ghosntól, a Renault vezérigazgatójától, hogy a francia csapat elhagyja a sportágat, amiért szenvedtek a versenyautójukkal. Továbbá az ideiglenes helyettese, Clotilde Delbos azt állította, hogy a távozásukra térjenek vissza 2020 végén.

    Azonban január végén Luca de Meo – aki egykor a VW vezérigazgatója volt – vette át az állást és elmondta, hogy kedveli a franciák versenyprogramját. A Renault már készül a 2021-es szezonra, hiszen a stratégiáját a költségvetés felső határa körül húzta meg, és abban is bíznak, hogy észszerűbb kiadások végre a top csapatokra is hatással lesz a jövőben

    „Minden okom meg van arra, hogy abban higgyek, hogy hosszú távon tervezünk a Formula 1-ben. Feltételezem, hogy mihamarabb aláírjuk az új Concorde Egyezményt a feltételek jelentős javulásával” – fogalmazott Cyril Abiteboul az Auto Bildnek.

  • Az IndyCarban versenyez idén a korábbi brazil F1-es pilóta

    Az IndyCarban versenyez idén a korábbi brazil F1-es pilóta

    A korábbi Forma-1-es pilóta, Felipe Nasr idén az IndyCarba igazol, a Carlin színeiben debütál majd.

    A brazil jelenleg az IMSA sportautó bajnokságban versenyez, és korábban 2 évig volt a Sauber pilótája a Forma-1-ben. Vezetett már korábban a Carlinnál is egyébként, 2011 és 2014 között a Formula 3-ban és a GP2-ben.

    Ezenkívül tudni kell még, hogy Nasr tavaly már tesztelt IndyCar autót, Mid-Ohio-ban a Schmidt Peterson Motorsports versenygépét próbálhatta ki.

    Tegyük hozzá, hogy a 27 éves versenyző nem teljes szezonos állást kap, csak egy bizonyos számú versenyre szól a megállapodás, de azt még nem tudni, hányra és pontosan melyekre. Viszont az már kiderült, hogy kivel osztozik a 31-es Chevrolet volánja mögött: Sergio Sette Camarával, aki tavaly az F2-ben versenyzett. A másik brazil is újonc lesz természetesen.

    A másik autót Max Chilton vezeti majd, de ő sem teljes szezonban, az Indy500-on kívül az összes oválversenyt kihagyja. Arról sem született bejelentés, hogy ezeken a fordulókon ki helyettesíti, egy dolog biztos: idén sem lesz senki a csapatnál, aki a szezon összes versenyén rajthoz áll majd.

    Az évad március 15-én, St Petersburg-ben rajtol.

  • Verstappen: a Mercedestől függ, hogy Hamilton marad-e

    Verstappen: a Mercedestől függ, hogy Hamilton marad-e

    A holland pilóta szerint Lewis Hamilton nem fog visszavonulni Mercedestől, vagy elhagyni a csapatát, amíg az világbajnoki autót ad neki.

    Max Verstappen, a Red Bull Racing versenyzője úgy véli, a Mercedestől függ, meddig marad nálunk Lewis Hamilton, akit nem mellesleg a fiatal holland idén meg szeretné akadályozni abban, hogy elnyerje hetedik világbajnoki címét.

    „Lewis egyre öregebb lesz, ha jól tudom, most 35 éves. Nem fog örökké versenyezni, egy ponton abba fogja hagyni. De ez mindenképpen a csapatától függ, nem Lewistól” – osztotta meg Verstappen az Auto Zeitunggal.

    „Ha a Mercedes folytatja, hogy jó autókat épít, amivel világbajnok lehet, miért kéne abbahagyni a versenyzést?” – tette hozzá a holland.

    Bár Verstappen tiszteli brit versenytársát, mégis nemrégiben azt nyilatkozta, hogy „nem Isten” még ő sem. Elárulta azt is, hogy Hamilton, Vettel és Leclerc is jó pilóták, de teljesen különböző kaliberűek.

    „Lewis nagyon-nagyon jó. Tisztelem őt, mint egy nagyon erős pilótát. De versenyzőként, nagyon függessz az autódtól is. Ha Fernando Alonso a Mercedesnél lenne, akkor ő nyerne. Ez arról is szó, hogy egy olyan csapatnál vagy, aki a fejlesztések terén is dominál” – véli Verstappen.

  • Két Oscar-díjat is bezsebelt Az aszfalt királyai

    Két Oscar-díjat is bezsebelt Az aszfalt királyai

    Magyar idő szerint hétfőn hajnalban rendezték a 2020-as Oscar-díjátadó gálát Los Angelesben.

    A Ford v Ferrari, vagyis magyar címén Az aszfalt királyai két aranyszobrot nyert, az autósport rajongók legnagyobb örömére.

    Michael McCusker és Andrew Buckland munkája által a legjobb vágás, és Don Sylvesternek köszönhetően a legjobb hangvágás díját nyerte meg a film.

    A főszerepért Christain Bale korábban Golden Globe jelölést is kapott, de azt nem sikerült díjra váltania.

     

  • Bemutatkozott a tengerentúlon a BMW M2 CS Racing

    Bemutatkozott a tengerentúlon a BMW M2 CS Racing

    A bajor prémiumgyártó privát színekben induló ügyfeleinek épített versenyautó gyártást megelőző tesztelési és finomhangolási munkálatai a végükhöz közelítenek, elérkezett hát az idő, hogy a BMW Motorsport új belépő szintű reménységét a nagyközönség és a potenciális ügyfelek testközelből is megismerjék: a BMW M2 CS Racing január utolsó hétvégéjén mutatkozott be Észak-Amerikában.

    A BMW M235i Racing és a BMW M240i Racing nyomdokaiba érkező BMW M2 CS Racing első ízben az IMSA WeatherTech SportsCar Championship 2020-as szezonnyitó megmérettetésén, a január utolsó hétvégéjén megrendezett Daytona-i 24-órás futamon mutatkozott be a nagyközönség és a privát színekben induló ügyfelek előtt. Miközben az idei első 24-órás megmérettetés győztese, a BMW M8 GTE, a BMW M6 GT3 és a BMW M4 GT4 versenyautók egymás után rótták a Daytona International Speedway köreit, a BMW M2 CS Racing egyelőre csak a paddockban álló BMW M Experience kamion mellett pózolt a fényképezőgépek előtt.

    „A ’70-es évek óta a BMW versenyautói sorra gyűjtik be a nemesebbnél nemesebb győzelmeket Észak-Amerikában, és immár lassan fél évszázada tartják izgalomban a vezetés szerelmeseit. Ugyanez igaz a GT versenyautóinkra és a BMW M2 CS Racing elődmodelljeire is, amelyekkel privát színekben versenyző ügyfeleink számtalan győzelmet zsebeltek be az elmúlt években. 2021-ben megnyitjuk a sikertörténet új fejezetét” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója Daytonában.

    Idéntől a BMW versenyautóinak értékesítését és népszerűsítését a BMW M GmbH végzi, a nagyteljesítményű sportautókat építő divízió értékesítési- és marketingigazgatója, Thomas Felbermair pedig így nyilatkozott: „Észak-Amerika a BMW M modellek legjelentősebb piaca, így kifejezetten fontos volt számunkra, hogy új belépő szintű versenyautónkat, a BMW M2 CS Racing modellt az Egyesült Államokban mutassuk be először. Rengeteg hűséges rajongónk van a tengerentúlon, akik érzelmileg is kötődnek a márkához. Mint ilyen, óriási potenciált látunk az itt versenybe szálló ügyfeleinkben. Kitörő lelkesedéssel várjuk, hogy az elkövetkező hetekben látványos események keretében mutassuk be rajongóinknak, ügyfeleinknek és márkakereskedőinknek a BMW M2 CS Racing versenyautót. Biztos vagyok benne, hogy imádni fogják.”

    A Daytona-i világpremier után a BMW M2 CS Racing egy miami konferencián is bemutatkozott a bajor prémiumgyártó észak-amerikai márkakereskedői előtt, március elején pedig a modell már a TC America versenysorozat Austin-i szezonnyitó futamán gurul versenypályára 2021-es riválisai ellen.

    A BMW M2 CS Racing, mint egy sikertörténet új fejezete

    A BMW M2 CS Racing versenyautó elődmodelljei fantasztikus sikereket értek el Észak-Amerikában: a 2016 óta eltelt négy évben a BMW privát színekben versenyző ügyfelei három csapattrófeát és két egyéni bajnoki címet zsebeltek be a tengerentúlon a BMW M235i Racing és a BMW M240i Racing versenyautókkal. A BMW M2 CS Racing célja, hogy méltóképpen folytassa a történetet.

    Amelyhez a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei minden képességgel felvértezték: a modell meghajtásáról az S55 kódjelű, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amelynek 3.0 liter hengerűrtartalmából a teljesítményszint beállításával, a versenyosztály szabályai szerint 205 kW / 280 lóerő és 268 kW / 365 lóerő közötti maximális teljesítményt nyerhetnek ki a pilóták. A motor csúcs forgatónyomatéka 550 Nm, amelyet egy hétfokozatú, motorsport-szoftverrel optimalizált duplakuplungos automataváltó továbbít a kerekek felé. A BMW M2 CS Racing másik kimagasló innovációja a motor vezérlőelektronikája, amely a BMW M4 GT4 versenyautóhoz hasonlóan, több lépcsőben képes beállítani az erőforrás maximális teljesítményét.

    Sőt mi több, a BMW Motorsport tervezőmérnökei már dolgoznak a BMW M2 CS Racing versenyautó teljesítményfokozó csomagján is: a 450 lóerősre növelt clubsport-kivitel valósággal letaglózza majd az észak-amerikai rajongókat.

  • Egy McLaren-autóbemutatón már túl vagyunk

    Egy McLaren-autóbemutatón már túl vagyunk

    A McLaren IndyCar csapata nemrégiben bemutatta az autót, mellyel 2020-ban harcba szállnak majd a tengerentúlon.

    A wokingiak 2019 augusztusában megegyeztek a Schmidt Peterson Motorsports-cal, az ő partnerükként vágnak bele a IndyCar projektjükbe, Arrow McLaren SP néven.

    A Chevrolet motorral felszerelt autókat Patricio O’Ward és Oliver Askew fogják vezetni március 15-től kezdődően, ugyanis ekkor startol az évad St. Petersburg-ben.

    A Forma-1-es autóról pedig majd egyébként február 13-án rántják le a leplet.

    Az 5-ös rajtszámú autó O’Ward-é lesz majd, íme:

    A 7-es pedig Askew-nek jutott, mely kicsit máshogy is fest, több benne a kék: