Kimi Räikkönen ezúttal egy kevésbé veszélyes sportágat űzött, egy floorballcsapat edzésén vett részt.
A korábbi finn F1-es versenyzőt az Instagram-bejegyzése alapján a Zug United fogadta egy edzésre, és Räikkönen azt írta, „jó edzés volt”, szokása szerint nem bíbelődött sokat a terjedelmes fogalmazással. A mellékelt fotón nem látszik sok érzelem rajta, szenvtelen arckifejezéssel pózolt alkalmi csapattársaival, de talán csak a fáradtság miatt.
A csapat a saját leírása alapján a vezető floorballcsapat Közép-Svájcban, több bajnokságot nyert már.
A Williams hétfői festésbemutatójának egyik legérdekesebb aspektusa, hogy új szponzorként megjelent az autók oldalszekrényén a Komatsu – egy japán cég, amellyel legutóbb 1999-ben működött együtt a csapat.
„Mit keres a csapatfőnökünk az autótokon?” – vonta kérdőre azonnal a Haas Twitter-profilja a Williamsét, amint utóbbi közzétette az első képeket 2024-es festéséről. A kétértelműség abból adódik, hogy januárban nevezték ki Komacu Ajaót a Haas csapatfőnökévé, akinek vezetékneve angol átirattal pont ugyanaz, mint a szponzor neve.
A Komatsu egy nehézgépeket – például építkezési-, bányászati- és katonai felszerelést – gyártó japán vállalt, amely idéntől prominens felületet kap a csapattól, mint új „vezető partner”.
A Williamsnél kiemelik, egy régi és sikeres partnerség újjáélesztése történt meg negyed évszázad elteltével: az 1980-as és 1990-es sikerévek során is együttműködtek már, s a Komatsu nem is csupán csendes partner volt, amely mindössze a megjelenést kérte magának: az 1996-os és 1997-es bajnoki autók váltójának egyes elemeit ők gyártották le. Az akkorinál már jóval összetettebb mai váltók esetében ez már nem feltétlenül lenne lehetséges, és a Williams egyébként is a Mercedestől vásárolt váltókat használja, a Komatsu mindenesetre minden korábbinál nagyobb logóval tűnik fel az FW46-osokon.
Az előző században jóval élesebb szemmel kellett keresni a Komatsut a Williamseken. A csapat utolsó bajnokautóján, az 1997-es FW19-esen az orrkúp két oldalán volt megtalálható a felirat, a mostaninál jóval kisebb betűkkel, az 1998-as és 1999-es, a Winfield által bepirosított Williamseken pedig a motorborításra került.
Egy Lewis Hamiltonéhoz hasonló kaliberű átigazolás két évtizeddel ezelőtt még csupán egy komoly bombahír lett volna, ma azonban az online térben az általános megdöbbenést sokaktól viccelődés követte – beleértve a brit pilóta saját csapatát, a Mercedest is.
Hamilton 2025-ben új közegbe csöppen, hiszen azok után, hogy az eddigi F1-es karrierjét teljes egészében angliai központú csapatoknál töltötte, most olasz környezetbe kerül. Korábbi csapattársa, Jenson Button szerint a brit számára a legnagyobb kihívást éppen az jelenti majd, hogy Charles Leclerc-rel ellentétben nem beszéli az olasz nyelvet, így alighanem a monacóinál nehezebben fogja megtalálni a közös hangot az istálló tagjaival.
Egy nappal a bejelentést követően azonban már a Mercedes is megpróbált humorosan hozzáállni ahhoz, hogy az F1 történetének legsikeresebb pilótája az év végén elhagyja a csapatot, a Twitter-profilján egy olasz nyelvlecke első lépésével üzent Hamiltonnak.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 2, 2024
Rajongók is követték ezt a példát, az ikonikus „Bono, elszálltak a gumijaim” mondat szintén gyorsan bekerült a fordítóprogramokba. Van rá esély egyébként, hogy Hamilton egy kisebb csapatot is visz magával a Ferrarihoz, amelynek tagja lehetne Peter Bonnington, jelenlegi versenymérnöke is, de ennek tisztázása még a következő hónapok fejleménye lesz. Mindenesetre Toto Wolff csapatfőnök elmondása szerint, amikor közölte Hamilton távozásának hírét Bonningtonnal, a mérnök visszakérdezett: „Már április 1-je van?”
A bejelentést követő egyik legizgalmasabb kérdés, hogy ki veszi majd át Hamilton helyét a Mercedesnél 2025-re, és mint ahogy az nagy csapatok megüresedő ülései esetén lenni szokott, néhány autóversenyző viccesen most is bejelentkezett rá. Romain Grosjean reakciója volt a leghatásosabb, hiszen neki tényleg van képe arról, amint Mercedes-overallban pózol – az a bizonyos teszt, amiről évek óta szó van közte és Wolff között, még mindig várat magára.
„Talán itt az ideje rácsörögni Totóra” – írta most a francia, akinek a 2020-as bahreini tűzeset jelentette utolsó fellépését az F1-ben, azóta az IndyCarban versenyez.
Valtteri Bottas eközben akaratlanul lett főszereplője összeesküvés-elméleteknek, ugyanis két nappal a Hamilton-bejelentés előtt történetesen éppen Brackley-ben járt, s dartsozásról osztott meg képet közösségi oldalán. Persze alighanem lesznek a Mercedesnek jobb opciói arra, mint hogy korábbi tízszeres futamgyőztesét hívja vissza.
És persze nem maradhatott ki a reakcióhullámból napjaink legprofibb F1-es humorgyártója, Conor Moore, aki egy személyben képes eljátszani temérdek sportszemélyiség szerepét. A legújabb videójában Frédéric Vasseur, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, hangban pedig Toto Wolff is megelevenedik általa. Vajon tényleg Hamilton lesz a következő „smooth operator”?
Csak csütörtökön robogott végig a médiában gyorsvonatként, hogy Lewis Hamilton a Ferrari pilótája lesz 2025-től, pedig néhány napja megjelent olyan fotó, amin egy apró utalás már sejttette ezt.
A Ferrari néhány napja jelentette be az új szponzorát, az alkoholmentes Peronit, amit egy ötletes és vicces reklámfilmmel párosítottak. A marketingkampány részeként kiadtak fotókat is, és az egyiken a sok tárgy között megbújt egy aprócska motívum, ami most nyert értelmet: az egyik kis modellautó.
Az 1955-ös modell ugyanis alapesetben nem szimbolizálna semmit, legalábbis mi nem találtunk kiemelt eseményt a vállalat történelmében ebből az évből. Ha jobban megfigyeljük viszont, az autón a 44-es rajtszám látható, és igen, ez Hamilton száma, amit 1955-ben Maurice Trintignant használt a Monacói Nagydíjon. A versenyzőknek akkoriban nem volt állandó rajtszáma, az futamról futamra változott, például Trintignant autójára is csak ezen az egy versenyen került fel abban az esztendőben.
A Ferrari bejelentette, hogy szó szerint új vizekre evez: egy csúcstartó vitorlásversenyző irányításával új vitorlást tervez, aminek tapasztalatait az autógyártásban is hasznosítani akarják.
Az 57 éves Giovanni Soldini vitorláskapitány számos versenyt megnyert, és előzőleg több mint tíz évig egy másik olasz autógyárral, a Maseratival dolgozott közösen. Ennek keretében a Maserati Multi70 nevű trimaránnal (egy három hajótestű építménnyel) már többször megkerülte a Földet, és az utolsó alkalom máig az egyetlen olyan bolygókerülés, hogy valaki egy ilyen szerkezettel úgy hajtotta ezt végre, hogy az összes energiát saját maga állította elő.
A napelemes rendszerrel és elektromos motorral felszerelt Multi70 nem bocsátott ki károsanyagot, egyben különböző méréseket is végzett a világtengeren.
Soldini kapitány partnere mostantól a Ferrari, és a márka a tervezéstől a gyártásig részt vesz a vitorlásépítésben. Kicsit öncélúan is teszik mindezt: reményeik szerint át tudnak majd emelni ötleteket, megoldásokat az autógyártásba is. A szemléletben központi szerepet kap a fenntarthatóság.
Mint ismert, a Red Bull mérnökzsenije, Adrian Newey szintén kipróbálta már magát vitorláshajók tervezésében
Figyelj, hogy precízen állj be a startpozíciódba. Ne felejtsd el egy nagy fékezéssel felmelegíteni a gumikat. Az 1-es kanyarban a külső ív lehet a biztonságosabb. Nos, nem ilyesmiről beszélgettek a mérnökök a versenyzőikkel a Formula E második szaúd-arábiai futamának felvezető körében, hanem történetesen arról, hogy milyen szép a Hold az égen.
Egészen szürreális rádiókommunikációkat adott ki az FE az elmúlt hétvégi Dirija ePrix két futamát követően: nem is csak egyedi esetről van szó, hiszen több versenyző is fontosnak tartotta a csapatrádióban felhívni a figyelmet a Hold szép fényeire, miközben az autóban ült a szombati futam felvezető fél köre során.
Dan Ticktum (ERT): Woah, nagyon menő, ahogy kinéz a Hold.
Jake Hughes (McLaren): Láttad a Holdat? Nagyon, nagyon szép. A színe majdnem olyan, mint a papaja!
Jean-Éric Vergne (DS Penske): Azt kell mondanom, a Hold egészen elképesztően mutat. Nézd csak meg! Azt hittem, hogy nem is igazi, annyira nagy.
Egy szépséghibája azért van a történetnek: a közvetítésben egy pillanatra sem mutatta meg a kamera a Holdat, és a közösségi médiában sem találtuk nyomát, így ezt a csodát alighanem csak az azon az estén Rijád környékén tartózkodók láthatták.
Illetve, azért ne vegyük teljesen félvállról Vergne gyanúját se a mű Holdról, főleg annak ismeretében, hogy a szervezők a rajt előtt látványos drónjátékot rendeztek a pálya felett, amelyek a Földet például kirajzolták az égre…
A Ferrari ötletes reklámfilmmel jelentette be új szponzorát.
A Ferrari előző sörös szponzora, az Estrella Galicia a McLarent támogatja az idei szezontól, mindazonáltal nem marad alkoholmentes sör reklámja nélkül az autóik felülete, az új támogatójuk ugyanis a Peroni Nestro Azzurro 0.0%, és a bejelentést egy frappáns hirdetéssel kötötték össze.
A klipben Frédéric Vasseur irányítása mellett Charles Leclerc és Carlos Sainz betörőt alakít Rómában, akik viszont nem zsákmányt akarnak szerezni, hanem az a küldetésük, hogy a Peroni gyárában átmatricázzák az üvegeket a Tifosi feliratú címkékkel.
A reklámban számos vicces utalás jelenik meg az F1-es szakzsargonból, a végén Sainz híres Smooth Operator dalolása is megjelenik a poénok között.
Minden férfi garázsa rejt titkokat, de arra senki nem volt felkészülve, amit Pierre Gasly most felfedett a sajátjáról.
Most, hogy a versenyzők számára lassan véget ér a téli pihenőidő, az Alpine versenyzője is közzétett egy csokor képet arról, hogy mivel ütötte el a szabadságát az elmúlt hónapban. Gasly képeiből kiderült, hogy sok időt töltött Dubajban, ahol szintén van egy háza, világklasszis labdarúgókkal lógott, mint Kevin De Bruyne és Virgil van Dijk, na meg persze sokat gokartozott is.
De nem ezen képek egyike az, amely felkeltette a követőinek figyelmét, hanem az, amelyen a nyitott garázsa előtt áll. Odabent ugyanis a falon lévő kartonkivágatok között megtalálható Max Verstappen, Lewis Hamilton, Charles Leclerc és Lando Norris képmása is…
Magyarázatot persze nem fűzött hozzá a francia pilóta, mert bár az gyakori a versenyzők között, hogy egymás sisakját gyűjtik, de az, hogy valaki a riválisainak képmását szereti elsőként meglátni, amint hazaér, felettébb szokatlan. Vagy egy furcsa tréfa, vagy egy motivációs stratégia része lehet ez: tartsd a barátaidat közel, de az ellenségeidet még közelebb…
Az F1-es versenyzők rengeteg időt töltenek a levegőben egy szezon során. Többen együtt utaznak privát gépeken, ami segít abban, hogy elüssék az időt – néha pedig előkerül egy olyan játék, amivel ezt a szó szerint is megtehetik.
„A harc sosem áll meg” – írta George Russell legújabb videójához, ami egy korábbi repülőútján készült. Utastársa Fernando Alonso, harcieszköze pedig egy mini pingpongasztal, amin a gyermeki élvezet és a versenyzői megszállotság érzelmi elegyével ütik a labdát.
Ismét Michael Schumacherről cikkez a német sajtó, miután Ralf Schumacher korábbi feleségének, Corának a feltételezések szerint azért kellett elhagynia egy valóságshow-t, mert a csatorna attól félt, titkokat kotyoghat ki a sérült hétszeres világbajnok állapotáról.
A most 47 éves Cora az évezred elején gyakran feltűnő versenyzőfeleség volt az F1-es paddockban, hiszen 2001-ben házasodott össze Michael Schumacher öccsével, Ralffal. Bár 2015-ben elváltak, a Schumacher vezetéknevet továbbra is megtartotta, s korábbi autóversenyzőként, tévés műsorvezetőként és modellként közismert személyiségnek számít a német médiában – ráadásul magyar kötődése is van, amióta fia, David barátnője Keszthelyi Vivien.
A német RTL által sugárzott Celeb vagyok, ments ki innen! című showműsor legújabb évadának résztvevői közé is meghívták, ám a napokban komoly felfordulást keltett, hogy Cora az ausztráliai forgatás harmadik napján önszántából feladta a küzdelmet és kiszállt a versengésből.
Döntése okaként Cora Schumacher egészségi problémákat említett, elmondása szerint korábbi koronavírusos megbetegedése miatt rosszul érezte magát a tábortűz mellett, éjszakánként pedig légzési problémái adódtak.
Az ügy azonban egyes források szerint ennél bonyolultabb, a német Bild szerint a Schumacher-paktum miatt kellett elhagynia a játékot. A lap emlékeztet rá, hogy van egy megállapodás a nagy német médiatársaságok között, miszerint tiszteletben tartják a 2013-as síbalesetekor súlyos sérüléseket szenvedett Michael Schumacher magánéletét, és mindent megtesznek azért, hogy semmilyen információ ne szivároghasson ki az egészségi állapotáról. Mindennek kiváltója alighanem az, hogy a Schumacher család többször is bizonyította már, jogi lépésektől sem riad vissza lapok és tévétársaságok ellen, amennyiben megalapozatlan információkat közölnek a hétszeres bajnokról.
Bár Cora „menesztésének” konkrét előzményeire nem derült fény, a Bild szerint a csatorna az első néhány nap után tartani kezdett attól, hogy a hölgy beszédes természetéből adódóan nemkívánatos információk is kiszivárognak Schumacher állapotáról, amelyek az RTL-t sodorhatták volna bajba.
A lap szerint az egykori pilótafeleség ugyan nem tartozik bele abba a szűk körbe, akik látogathatják a tíz év sérült korábbi F1-es pilótát, ám a baleset idején még Ralf házastársa volt, s máig jó kapcsolatot ápol Michael Schumacher feleségével, Corinnával – állítja a lap.