Kategória: Extra

  • Szívküldi, Racingline.hu módra, avagy F1-es, vicces romantika

    Szívküldi, Racingline.hu módra, avagy F1-es, vicces romantika

    A Valentin-napot legalább annyian utálják, mint amennyien szeretik. Azonban olyan Valentin-napi „üdvözlőlapokat” hoztunk nektek, ami bizonyára – legalábbis reméljük – mosolyt csal minden Forma-1 rajongó arcára, akárhogy is viszonyul ehhez az egészhez. 😀

    Te melyiket küldenéd el a barátnődnek/barátodnak? Az alonsósat? A hamiltonosat? Netán a ricciardósat? 😀

    Az alábbi Insta poszt lapozható, 9 db képet találtok benne!

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    WWW.RACINGLINE.HU (@racingline.hu) által megosztott bejegyzés

     

  • 20-ból 15 F1-es versenyző barátnőjét mutatjuk be nektek!

    20-ból 15 F1-es versenyző barátnőjét mutatjuk be nektek!

    Jól bevált hagyományainkon nem tervezünk változtatni, így hát Valentin nap alkalmából ismét csokorba szedtük nektek a Forma-1 first lady-jeit. Összeszedtük róluk a publikus információkat, és fotókat is mellékelünk.

    A prímet évekig Räikkönenné Minttu vitte, azonban a finn versenyző visszavonulásával ő idén már nem szerepel ebben az összeállításban. Kíváncsiak vagyunk rá, hogy most ki a kedvencetek és/vagy ki a legszimpatikusabb. A lista végén találtok egy szavazást is!

    Mick Schumacher – Justine Huysman

    Justine édesapja, Harald szintén autóversenyző volt, családjuk pedig régóta Schumacherék barátja. Harald Huysman közreműködött például Kimi Räikkönen pályafutásában is, illetve többségi tulajdonosa a norvég, Rudskogen nevű gokartpályának. A gokartpályának Michael Schumacher, Mick édesapja is társtulajdonosa.
    Justine gazdaságtant tanult Arizónában, illetve Oslóban is járt egyetemre, ahol PR-t tanult. Tanulmányai alapján arra lehet következtetni, hogy a norvégul, angolul és franciául is beszélő lány kb 26 éves.

    Valtteri Bottas – Tiffany Cromwell

    Valtteri Bottas 9 évig volt együtt Emilia Pikkäräinennel, ebből 3 évet férj és feleségként töltöttek. 2019 év végén azonban váratlanul és rendkívül gyorsan el is váltak. Azóta az ausztrál kerékpáros Tiffany Cromwellel alkot Bottas egy párt. Bár a világ két teljesen különböző pontjáról származnak, úgy tűnik, igazán nagy az összhang közöttük.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Tiffany Cromwell (@tiffanycromwell) által megosztott bejegyzés

    Alexander Albon – Muni „Lily” He

    Albon 22 éves kínai barátnője profi golfos és már jó ideje egy párt alkot a brit-thai autóversenyzővel.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lily (@lilymhe) által megosztott bejegyzés

    Nicholas Latifi – Sandra Dziwiszek

    Sandra  lengyel modell, jogot tanult Londonban. Korábban Wojciech Tomasz Szczęsny lengyel foci kapus barátnője volt. Sandra 26 éves, és korábban ő is sportolt, rúdugró volt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Sandra Dziwiszek (@lillmisssandy) által megosztott bejegyzés

    Lance Stroll – Sara Pagliaroli

    Sara olasz modell, a Blue Lemon Jewels ékszermárka alapítója. A pár nap múlva 27. születásnapját ünneplő Sara volt mát a Replay modellje is, mely farmermárka egyébként az Aston Martin F1-es csapatának egyik szponzora. Lehet, hogy innen az ismeretség?

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Sara 🦋 (@sarapagliaroli) által megosztott bejegyzés

    Sebastian Vettel – Hanna Prater

    Hanna Sebastian Vettel párja, hosszú évek óta. Hanna német, édesanyja angol származású. Sebastiannal Heppenheimben találkoztak, még középiskolás korukban.
    2014 január 12-én megszületett a pár első gyermeke, aki az Emily nevet kapta, majd 2015-ben máris négy fősre bővült családjuk, Matilda érkezésével.
    2019 elején a pár össze is házasodott, az év végén novemberében pedig kisfiuk született.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Sebastian Vettel Fanpage (@seb5_vettel) által megosztott bejegyzés

    Pierre Gasly – Katerina Berezhna

    A marbellai Katerina az IE Business School hallgatója volt, övé az Imerelli Jewelry nevű ékszermárka.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Katerina Berezhna (@katerinaberezhna) által megosztott bejegyzés

    Esteban Ocon – Elena Berri

    Elena már több éve Esteban Ocon baránője. Az olasz lány marketinget és digitális kommunikációt tanult Párizsban. A modellkedés mellett jelenleg egy kriptovalutával foglalkozó svájci vállaltnál dolgozik, marketing- és üzletfejlesztési területen.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Elena Berri🤍 (@elenaberri_) által megosztott bejegyzés

    Fernando Alonso – Linda Morselli

    Fernando Alonso kedvese immáron több éve Linda Morselli, olasz modell. Aki mellékesen, korábban Valentino Rossival járt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Linda Morselli (@lalindaa) által megosztott bejegyzés

    Lando Norris – Luisinha Barosa Oliveira

    A 22 éves Luisinha portugál modell. Kapcsolatukra ez év elején derült fény. Részletekért klikkelj ide!

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Luisinha Barosa Oliveira (@luisinhaoliveira99) által megosztott bejegyzés

    Carlos Sainz – Isabel Hernáez Fúster

    A 25 éves Isa, és Carlos Sainz négy éve járnak, legalábbis akkor fedte fel kapcsolatukat a spanyol sajtó. Isabel újságírónak tanult a Universidad Carlos III de Madrid-on (III. Károly Egyetem), és kiválóan beszél angolul és franciául. Dolgozott már Capital Radio nevű spanyol gazdasági rádiónál. Jelenleg a Scalpers nevű márka stílusvezetője.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Isa Hernáez (@isahernaez) által megosztott bejegyzés

    Charles Leclerc – Charlotte Siné

    Charlotte a Société des Bains de Mer, monacói vállalat főigazgatójának, Emmanuel Sinének a lánya. A lány építészetet tanul Nantes-ban, és festeni is szokott. Az F1-es közönség akkor ismerte meg igazán, mikor tavaly Charles véletlenül kizárta a lakásból, és mivel épp játszott, a lánynak be kellett regisztrálnia Twitch-re, hogy ott chaten szólni tudjon Charles-nak, hogy engedje be.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    +Ша+ (@charlottesiine) által megosztott bejegyzés

    George Russell –  Carmen Montero Mundt

    George és Carmen több, mint egy éve járnak. Carmen pénzügyi diplomával rendelkezik.

    Sergio Pérez – Carola Martinez

    Sergio Perez kedvese Carola Martinez, aki 2017 decemberében adott életet első gyermeküknek, a kis Sergionak. A pár 2018 június elsején házasodott össze, majd 2019-ben megszületett második gyermekük, Carlota.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Carola Martinez (@carolamtz1) által megosztott bejegyzés

    Max Verstappen – Kelly Piquet

    Az újdonsült világbajnok a háromszoros F1-es világbajnok Nelson Piquet idősebbik lányával, Kelly-vel jár. A csavar a dologban, hogy Kelly korábban Daniil Kvyat párja volt, akitől egy kislánya is született, aki a Penelopé nevet kapta.
    Kelly modellkedik, nemzetközi kapcsolatok területen szerzett diplomát, de volt már, hogy újságíró volt a Marie Claire brazil kiadásánál, és PR-os is volt a Formula E-nél.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    KELLY PIQUET (@kellypiquet) által megosztott bejegyzés

    Daniel Ricciardo – ?

    Az ausztrál versenyzőt újra és újra kapcsolatba hozzák Gerhard Berger lányával, Heidivel, aki egyébként színésznő. Ez azonban még egyszer sem nyert valós megerősítést.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Heidi Berger (@heidiberger_) által megosztott bejegyzés

    [poll id=”224″]

  • Van tippünk, milyen nevet ad majd Vettel az idei autójának!

    Van tippünk, milyen nevet ad majd Vettel az idei autójának!

    Megszokhattuk már, hogy Sebastian Vettel minden Forma-1-es autójának ad nevet. És ahogy a legtöbb férfi tenni szokta autójával, női névre kereszteli. Vettel ezt a szokását 2008 óta, első teljes F1-es szezonja óta tartja.

    Könnyeden indított egy Julie-val ls Kate-tel, majd elszabadult a fantáziája és némileg szexuális töltető jelzőkkel látta el a női neveket. Ez kb addig tartott, míg meg nem született első gyermeke. Így 2014-es autója ismét visszafogott nevet kapott: Suzie.

    A Ferrarihoz igazolva olaszos csengésű női nevek következtek, majd tavaly, ahogy az Aston Martinhoz került, első Astonját stílusosan az első Bond lányról nevezte el, így lett a 2021-es autójának neve Honey Rider.

    Vettel (és persze Lance Stroll) 2022-es versenygépét csütörtök délután (ma) mutatják be.

    Hogy a német versenyző hogyan kereszteli el idei autóját, egyelőre nem tudni, de ha tartja a James Bond vonalat, akkor a soron következő Bond lány neve Sylvia Trench.

    Sylvia karaktere már az első Bond filmben is jelen volt, csak úgy, mint a második, 1963-as filmben, az Oroszországból szeretettel (From Russia With Love) címűben. A második (Oroszországból szeretettel) film kapcsán azonban szóba jöhetnek még a következő nevek: Tatiana Romanova (ő volt a fő Bond lány a filmben), Zora, és Vida.

    Év Csapat Autó neve Magyarul
    2008 Toro Rosso Julie
    2009 Red Bull Kate
    Kate’s Dirty Sister Kate piszkos nővére/húga
    2010 Red Bull Luscious Liz Buja Liz
    Randy Mandy Begerjedt Mandy
    2011 Red Bull Kinky Kylie Perverz Kylie
    2012 Red Bull Abbey
    2013 Red Bull Hungry Heidi Éhes Heidi
    2014 Red Bull Suzie
    2015 Ferrari Eva
    2016 Ferrari Margherita
    2017 Ferrari Gina
    2018 Ferrari Loria
    2019 Ferrari Lina
    2020 Ferrari Lucilla
    2021 Aston Martin Honey Ryder
    2022 Aston Martin ?
  • Régen minden jobb volt? Hogyan változtak a rajongói szokások? Ha változtak…

    Régen minden jobb volt? Hogyan változtak a rajongói szokások? Ha változtak…

    Arra, ami már elmúlt gyakran gondolunk vissza nosztalgiával, több év távlatából pedig már minden idillinek, kellemesnek és barátságosnak tűnik. Legyen szó akár életmódról, eszközökről, kultúráról, vagy akár sportról és rajongókról.

    Bizonyára mindenkinek a fülében cseng nem is oly régről egy Chio reklám szlogenje: “Kár hogy a régi jó dolgokból nem maradt semmi.” 

    Sokan vannak, akiknek ez ugrik be, mikor kommentháborút olvas az interneten. De vajon tényleg minden jobb volt régen? Nem csak az agyunk szépíti meg a régi emlékeket, elfoglaltságokat számunkra? Régen a Forma-1 rajongók is mind kedvelték egymást és nem szidták mások kedvenceit? 

    Dehogy!

    Sajnos nem újkeletű dolog, hogy aki valakiért, vagy valamiért rajong, azt hajlamos elvakultan tenni. Nagyot tévedünk, ha azt gondoljuk, hogy a mai kritika-áradat valami új trend, és “bezzeg az én időmben nem volt ilyen”. Mert volt. Akármi is a “te időd”. A különbség csupán abban rejlik, hogy mi adott ennek platformot a különböző időkben.

    A magam részéről a virtuális térben, annak idején, először chatszobákban találkoztam Forma-1 rajongókkal, majd jöttek a tematikus fórumok. Ezeken messze nem tanyázott olyan sok ember, mint amennyien manapság a Facebookon, általában 10-20-30 fő volt maximum, akik aktív fórumzók voltak, a többség csak megfigyelőként volt jelen. Mégis elképesztő viták tudtak kialakulni, az egyszerű nézeteltéréstől a fenyegetőzésig. Más kérdés, hogy sokkal könnyebb volt a moderáció…

    Mikor aztán a közösségi oldalak – leginkább a Facebook – hazánkban is utat tört magának, a fórumok hamar kikoptak a köztudatból. A Facebook lett az új “fórum” platform. Eleinte arra lehetett számítani, hogy ez segít majd a vitakultúrán, mert a fórumokkal ellentétben a Facebookon nem nicknév és valami fiktív profilkép mögül, arctalanul írogatnak az emberek (már aki), hanem a saját nevükben, a saját arcukkal. Remélni lehetett, hogy ez visszafogja majd a minősíthetetlen viselkedést, mert “csak nem akarja xy leégetni magát ország-világ előtt!”. Ma már mind tudjuk, hogy ez nem jött be. Arccal és névvel is vannak bőven, akik kritikán aluli módon igyekeznek kifejezni véleményüket…

    Minden érának megvan a maga „kipécézettje”

    Manapság leginkább Lewis Hamilton van célkeresztben a kommentelők részéről. De ismételten téved az, aki azt hiszi, hogy ez a fajta rajongói viselkedés újdonság. Minden korszaknak megvolt a maga “utáltja”. Ami pedig érdekes – de érthető – az egészben, hogy az “utáltak”, szinte mindig egyenlőek azokkal, akiket a legtöbben kedvelnek. Furán hangzik, ugye? Pedig igaz.

    Amellett, hogy most Hamilton a leginkább kritizált a mezőnyben, emellett ő az egyik legnagyobb rajongótáborral rendelkező is egyben.

    Korábban ugyanezt kapta Sebastian Vettel is, mikor ő uralta a mezőnyt. Ugyanazokat a “vádakat” kapta fröcsögő kommentelőktől, mint most Hamilton: “csalt”, “az FIA őt tolja”, “azzal az autóval bárki nyerne”, stb.

    Előtte megszerezte magának az “utált” titulust Fernando Alonso, Kimi Räikkönen és Michael Schumacher is. Ők is kiválóan bizonyítják, hogy akiknek hatalmas rajongótáboruk van, azokat majdnem annyian utálják is. Meg se tudnám számolni, hogy a fórumos időkben mennyi Alonsót, Räikkönent és Schumachert ócsároló kommentet láttam…

    Sőt korábban is, minden érában megvolt az aktuális “rosszfiú”, Prost, Senna, Hunt, stb. személyében. Maximum annyi volt más, hogy internet híján nem ezt nem több száz, vagy több ezer ember előtt véleményezték az emberek, hanem csak a rokonság, az osztálytársak, a barátok, kollégák társaságában ment a fröcsögés.

    De előre is tekinthetünk: Ha Hamilton egy nap visszavonul, utána is lesz valaki, aki megnyeri a “közutálat tárgya” szerepet, miközben jó eséllyel ő lesz egyben az aktuális legnépszerűbb versenyző is.

    Mindezzel nem azt akarom mondani, hogy nincs semmi gond a kulturálatlan kommentekkel. Épp ellenkezőleg! Arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy minden korszaknak megvan a maga sajátja, és a hőbörgés, káromkodás, a kommentelők és versenyzők (és az újságírók) szidása nem fog ezen változtatni. Aki ily módon kommentel, csakis saját magát járatja le. Nem is kicsit.

    Végül, de nem utolsó sorban,

    mielőtt kommentelsz, mindig gondold át az alábbiakat:

    • A vélemény szabad – a negatív is -, de csak amíg intelligens módon közlöd!
    • A szólásszabadság nem egyenlő a primitív, alpári, gyűlölködő kommenteléssel!
    • Mindig olyan véleményt formálj az alanyról, amit szemtől szemben is el mernél neki mondani!
    • Ha valakivel problémád van, az a te problémád, nem az övé.
    • Ha kulturálatlanul kommentelsz, csak magadat járatod le.
    • Negatív véleményt trágár szavak és személyeskedés nélkül, vagy akár humor formájában is lehet, és ezeknek mindig hagyunk is terepet! Sőt az intelligens kritikát kifejezetten kedveljük!
    • Ha másokat (akár versenyzőt, akár más kommentelőt) valamilyen tulajdonsága miatt kritizálnál, mindig jusson eszedbe, hogy biztosan rajtad/benned is lehet kritizálni valót találni. Tehát ha te sem szeretnél ilyeneket, te se sérts meg mást!
    • Mások sértegetése a saját frusztrációidról árulkodik.
    • Ha minősíthetetlenül kommentelsz, attól változik bármi? Jobb lesz neked? Vélhetően nem.
    • Mi mindig azokról írunk, akikről épp van mit. Ha ez Hamilton, akkor róla. Nem ignorálhatjuk ezeket azért, mert van egy réteg, akinek nem tetszik. Ahogy a híradóból sem iktathatod ki a “megölte, felgyújtotta, elütötte” híreket, hogy csak a “cuki pandák születtek” rész legyen benne.
      Hamilton egy hétszeres világbajnok versenyző, és evidens, hogy sok a hír róla, akár tetszik valakinek, akár nem.
      Ha majd Lance Strollal történik valami érdekes, azt is megírjuk. De ha nem történik, azzal nem tudunk mit tenni…

    Ha azt látod, hogy valaki goromba, trágár módon kommentel, ahelyett, hogy leállnál vele kardozni, inkább csak linkeld be neki ezt a cikket! 😉

  • Kik ellen nyert a kis Montoya? – a F3-as Ázsia-bajnokság résztvevői

    Kik ellen nyert a kis Montoya? – a F3-as Ázsia-bajnokság résztvevői

    Szokásos módon a téli időszakban a feltörekvő F3-as pilóták a legnagyobb kontinensen gyűlnek össze tapasztalatot és pontokat gyűjteni.

    Tavaly Guanyu Zhou, Jehan Daruvala, Roy Nissany és Alessio Deledda révén négy Formula-2-es pilóta gyűjtötte a licenszpontokat. Rajtuk kívül még további hat F3-as versenyző indult.

    A főbb csapatok közül a Prema és a Hitech van jelen itt is, ezenkívül az európai formaautós sorozatokban induló R-ace GP teszi ki a mezőny egyik részét.

    A sorozat sajátjainak mondható a Mumbai Falcons és az Evans GP indulása, ők már évek óta rendszeresen képviselik magukat a sorozatban.

    Előbbi most a Ferrari juniorokat indítja: Arthur Leclerc kiábrándító F3-as, Dino Beganovic pedig szintén rossznak mondható Regionális Európa-bajnoki szezonja miatt igényli az önbizalomnövelést. Mellettük Oliver Bearman első F3-as szezonja előtt szerez extra tapasztalatot.

    A kakukktojás Sebastian Montoya, aki korábban volt a Ferrari Pilótaakadémiájának tagja.

    Az Evans GP-nél szerepel a mezőny egyetlen F2-es pilótája, Cem Bölükbasi, aki tavaly ebben a sorozatban kezdte a formaautós karrierjét. Csapattársa Kiss Norbi csapatfőnökének fia, Révész Levente lesz, aki tavaly az olasz F4-ben volt pontszerző.

    A Premánál az emirátusokbeli Al Qubaisi család foglalt el három ülést. A másik kettővel az F3-ba készülő – tavaly év végén tesztelő – Paul Aron (Mercedes) és az ott megragadt Jak Crawford (Red Bull) indul. A Hitech a Isack Hadjar (Red Bull) szolgálataiban bízik, akit már bejelentettek a harmadik formulába.

    Két további F3-as pilóta szerepel a Formula Regional Asian Championship mezőnyében. Ido Cohen és tavalyi bajnoki második Pierre-Louis Chovet a BlackArts Racing színeiben versenyez.

    Érdemes megemlíteni még a 2020-as olasz F4 bajnokát (Gabriele Miní, Hitech), a tavaly Európa-bajnokság második helyezettjét (Hadrien David, R-ace GP) és a 2021-es spanyol F4-es bajnok Dilano van’t Hoffot.

    Az első hétvégén Abu Dhabiban Sebastian Montoya, Gabriel Bortoleto és Gabriele Miní is nyerni tudott, utóbbi vezeti a pontversenyt is.

  • 10 versenyzőnek lejár idén a szerződése

    10 versenyzőnek lejár idén a szerződése

    Idén minden bizonnyal nagyon intenzívek lesznek a találgatások az esetleges átigazolások kapcsán. Tíz versenyző van ugyanis az idei mezőnyben, akiknek a szerződése még, vagy már csak erre a szezonra él, vagyis aktuális kontraktusuk 2022 végén lejár jelenlegi munkaadójukkal.

    A kérdés az, hogy lesz-e, aki átigazol, netán visszavonul.

    Carlos Sainz aligha tervezi elhagyni a Ferrarit, és a csapatnak sincs oka megválni tőle, így ő minden bizonnyal hosszabbítani fog.

    A listán szerepel három „nagyöreg” is: Fernando Alonso, Sebastian Vettel és Sergio Pérez.

    Alonso, amennyiben nem tervez visszavonulni, vélhetően hosszabbítani fog az Alpine-nal, ebben az esetben azonban jövőre sem lesz helye Oscar Piastrinak – legalábbis a francia csapatnál -, mivel Esteban Ocon helye sem ürül meg, neki ugyanis 2024 végéig szól a szerződése.

    Sebastian Vettel sokat hangoztatja, hogy jól érzi magát az Aston Marinnál és új kihívásra lelt, így jelenleg meglepőnek tartanánk, ha nem hosszabbítanának.

    Sergio Pérezzel eddig csak 1-1 évet írt alá a Red Bull, de a 2021-ben – főleg a szezonzárón – mutatott formájával „védekezési miniszterré” avanzsált és jó eséllyel bebiztosítja a helyét 2023-ra, vagy akár tovább is.

    Yuki Tsunoda első szezonja kicsit felemásra sikerült, így 2023-as maradása nagyban függ majd attól, hogyan teljesít idén. Mindenképp össze kell kapnia magát, mert vannak jelentkezők a helyére a Red Bull Junior Teamből. Elég ha csak Liam Lawsonra, vagy épp Juri Vipsre gondolunk.

    Mick Schumacher számára feltehetően az lesz a legnagyobb kérdés, hogy az újonc Guanyu Zhou-val elégedett lesz-e az Alfa Romeo, mert várhatóan ez lesz az egyetlen előrelépési lehetősége 2023-ban. Amennyiben marad a Ferrari-kapcsolatnál.

    Nicholas Latifinek nem volt könnyű dolga eddig George Russell mellett nagyot villantani, de idén, harmadik F1-es szezonjában meglesz a lehetősége arra, magára irányítsa a figyelmet a csapatnál. Ehhez azonban a Red Bull kötelékéből érkező új csapattársának, Alex Albonnak is lesz egy-két szava.

    Nikita Mazepin sorsa aligha kétséges, tekintve, hogy édesapja komoly pénzösszeggel látja el a Haas csapatot.

    Ami azonban teljesen összekutyulhatna mindent és mindenkit, az az lenne, ha igazzá válnának a pletykák, melyek szerint benne van a pakliban, hogy Lewis Hamilton a 2022-es szezon előtt visszavonul, vagy kihagyja az idei szezont

    Kiknek jár le a szerződésük 2022 végén?
    Versenyző Melyik csapatnál?
    Carlos Sainz Ferrari
    Fernando Alonso Renault
    Nicholas Latifi Williams
    Sebastian Vettel Aston Martin
    Nikita Mazepin Haas
    Sergio Perez Red Bull
    Yuki Tsunoda AlphaTauri
    Mick Schumacher Haas
    Guanyu Zhou Alfa Romeo
    Alexander Albon Williams
  • Red Bull év elé nézhetünk 2022-ben – körvonalazódik az F2-es mezőny

    Red Bull év elé nézhetünk 2022-ben – körvonalazódik az F2-es mezőny

    Miután a bajnokság első négy helyezettje nem tér vissza, nagy mértékben átalakul az F2 mezőnye. A kulcsfontosságú helyeket pedig mind a Red Bull juniorjai töltötték be.

    Az elmúlt években többször is volt, hogy a Ferrari Akadémia tagjai voltak túlsúlyban a nevelőszériákban. Azóta azonban Armstrong kilépésével, illetve Ilott és Shwartzman távozásával – valamint az utánuk jövő pilóták lassabb haladásával – ismét a Red Bull felé billent a mérleg nyelve.

    A 2022-es Formula 2 mezőnyben nem kevesebb, mint hat versenyzőjük lesz ott, ráadásul az élcsapatok soraiban.

    A tavalyi konstruktőri bajnokság első négy csapatánál lesz Red Bull junior, ez alapján azt lehetne mondani, igen jó helyzetben vannak. Ráadásul a többi akadémiáról csak egy vagy két pilóta lesz ott, így statisztikailag is nagyobb az esélye, hogy közülük kerül majd ki 2022 F2-es bajnoka.

    Prema Power

    Az elmúlt évek bajnokcsapatánál a tavaly F3-at domináló Dennis Hauger szeretne Oscar Piastri nyomába lépni. Ugyan a norvég nem alkalmazkodott eddig olyan gyorsan, második szezonjában nyerte meg az F3-as bajnokságot, élcsapathoz kerül, így minden lehetősége megvan arra, hogy a bajnokságért küzdjön első évében.

    A motorsport szempontból sokáig „alvó óriás” India Jehan Daruvala révén rendelkezik a legnagyobb eséllyel egy F1-es ülésre. Ugyan már két éve szerepel a Formula 2 mezőnyében, és győzelmekig is eljutott, a bajnoki esélyhez még nem tudott.

    Eddigi két évében a Carlinnál mind Yuki Tsunoda, mind Dan Ticktum jobban szerepelt nála. Most azonban ő lesz csapaton belül a rangidős, és egy olyan csapathoz kerül, amivel nem lesz több kifogása, ha nem tud rendszeresen jó eredményeket hozni.

    Parkolópályán

    A Hitech tavalyi pilótái, Liam Lawson és Jüri Vips mind nagy reményekkel érkezte a Formula 2-be, de nem tudtam áttörőt alkotni a pályán. Hasonlóan Daruvalához, ők is eljutottak a dobogó legmagasabb fokáig, de ha idén nem sikerül végre előrébb lépniük, lesújthat rájuk a kegyetlen Red Bull metódus.

    Ugyanakkor, ha Helmut Marko nincs megelégedve Yuki Tsunoda teljesítményével, akadhat számukra egy ülés. Vagy akár más csapatoknál kaphatnak helyet, ahogy ez történt Guanyu Zhouval is.

    Bár kettejük közül Vips végzett előrébb, Lawson a DTM-ben bizonyította rátermettségét veteránok ellen.

    Az új hullám

    Nem Hauger az egyetlen, aki egy szinttel feljebb lép majd, Jack Doohan és Ayumu Iwasa is csatlakozott hozzá az tavalyi F3-as mezőnyből. Doohan már tavaly bemutatkozott Jeddahban, és a ottani teljesítménye, illetve a bajnoki második helye után a bajnoki második Virtuosi adott neki versenyülést.

    Ayumu Iwasa kicsit csendesebb szezon után kapott előléptetést, de neki sincs miért szégyenkeznie. A Hitech a konstruktőri tabella szerint az F3-as mezőny második felébe tartozott. Iwasa ennek ellenére győzni tudott a Hungaroringen, és még Zandvoortban is dobogóra állhatott. Mindkét csapattársát megelőzve 12. lett a bajnokságban. Most a DAMS-nál ki tudja, mire lehet képes, de az elmúlt éveket nézve nem lesz olyan jó helyzetben, mint kollégái.

    Ki léphet fel ellenük?

    Azért sok „független” van még az F2-es mezőnyben, és természetesen akár elég egy akadémiáról egy pilóta, hogy megnyerjék a címet.

    Théo Pourchaire gyakorlatilag ugyanúgy egy év rutinnal- és győzelemmel a háta mögött – kezdi az idei szezont, mint a fentiek közül többen is. A csapattársakról sem szabad megfeledkezni: Marino Sato (Virtuosi) a tapasztaltakat, Logan Sargeant (Carlin) a lendületben lévőket képviseli.

    Mivel tavaly sokan tudtak győzni, sokan lehetnek ott az élmezőnyben, ha összeáll nekik a kép. Kissé kiegyensúlyozottabb teljesítménnyel akár a mezőny második feléből is odakerülhet valaki a bajnoki cím közelébe.

    Ráadásul több a „sötét ló”, mint eddig. A Van Amersfoort eredményessége egyelőre egy nagy kérdőjel, illetve az e-sport világából érkezik Cem Bölükbasi, akit eddigi eredményei alapján nem lehet összehasonlítani a többiekkel.

    Az eddig bejelentett 2022-es F2-es pilóták:
    # Versenyző Csapat Akadémia
    1 🇳🇴 Dennis Hauger
    🇮🇹 Prema
    Red Bull
    2 🇮🇳 Jehan Daruvala Red Bull
    3 🇦🇺 Jack Doohan
    🇬🇧 Virtuosi
    Red Bull
    4 🇯🇵 Marino Sato
    5 🇳🇿 Liam Lawson
    🇬🇧 Carlin
    Red Bull
    6 🇺🇸 Logan Sargeant Williams
    7 🇳🇿 Marcus Armstrong
    🇬🇧 Hitech
    8 🇪🇪 Jüri Vips Red Bull
    9 🇩🇰 Frederik Vesti
    🇫🇷 ART
    Mercedes
    10 🇫🇷 Théo Pourchaire Sauber
    11 🇧🇷 Felipe Drugovich
    🇳🇱 MP
    12 🇫🇷 Clément Novalak
    14 TBA
    🇪🇸 Campos
    15 🇨🇭 Ralph Boschung
    16 🇮🇱 Roy Nissany
    🇫🇷 DAMS
    Williams
    17 🇯🇵 Ayumu Iwasa Red Bull
    20 TBA
    🇮🇹 Trident
    21 🇦🇺 Calan Williams
    22 TBA
    🇨🇿 Charouz
    23 🇹🇷 Cem Bölükbasi
    24 🇬🇧 Jake Hughes
    🇳🇱 Van Amersfoort
    25 🇧🇪 Amaury Cordeel
  • Bővül a médiacsoportunk: Helló RallyCafe.hu!

    Bővül a médiacsoportunk: Helló RallyCafe.hu!

    Az 500.miles.hu indulásakor még csak a sorok között utaltunk rá, hogy hamarosan újabb társoldalunk lesz, amely most már élesbe is ment, ez pedig a RallyCafe.hu.

    A brand már 2010 óta jelen van a magyar motorsportos piacon, és igazán remek tábort építettek fel a rali szerető honfitársaink körében. Sajnos, tavaly a papír alapú Rally Café Magazin története véget ért. Azonban a srácok lelkesek, és a jövőben együtt haladunk tovább. Mi az aszfaltozott pályán, ők inkább kicsit mellette, de ezt élvezik! A cél az immáron a ralis társoldalunknál, hogy szinte teljes mértékben lefedje a palettát.

    Ez azt is jelenti egyben, hogy hamarosan dedikáltan az eddigi ralis témákat a Racíngline oldalán ellepi a balladai homály. Megmaradnak még itt a cikkek amelyek születtek eddig a témában, de mától ezeket a RallyCafe.hu-n keressétek, így már a hétvégén kezdődő Monte-Carlo ralit is.

    Mi lesz ott?

    Rali világ- és Európa-bajnokság hírei, országos rali bajnokság történései, minden a ralikrossz és a tereprali világából, és itt is külön hangsúlyt fektetünk az e-mobilitásra. Némi egyéb nehezen besorolható téma mellett pedig külön figyelünk ott is majd az utánpótlásra.

    Hatalmas munka volt a RallyCafe.hu megújítása, nem várt bukkanókkal – stílszerűen. Ugyanakkor mentünk kilinccsel előre, és megcsináltuk! Természetesen, mivel még csak kicsivel vagyunk a shakedown után, lehetnek még gyermekbetegségek. Kérjük, ezeket akkor jelezzétek Mihályi Csaba főszerkesztőnek, akár az oldal Facebook oldalán.

    Nos, akkor tényleg NE VEDD EL, RallyCafe.hu alakulat!

  • Fogós kérdés: Ki lenne ideális versenyigazgató?

    Fogós kérdés: Ki lenne ideális versenyigazgató?

    Forma-1-es versenyigazgatóról talán még sosem beszéltek annyit, mint teszik azt mostanában Michael Masiról. Köszönhetően a nagy botrányt kavart, legutóbbi Abu Dhabi Nagydíjnak, melyen Max Verstappen megszerezte első világbajnoki címét. Amit sokan Masinak tulajdonítanak.

    Az ausztrál Masi a 2019-es szezon kezdetén került ebbe a pozícióba, miután a szezonkezdés előtt nem sokkal, a korábbi versenyigazgató, Charlie Whiting váratlanul elhunyt.

    Masi ugyan marketinget tanult, hamar lett motorsportos tapasztalata. A most 42 éves férfi, már tanulmányai idején belecsöppent a benzingőzös világba. Előbb Super Touring csapatoknál önkénteskedett, majd helyettes versenyigazgató lett az ausztrál Supercars bajnokságban és az Ausztrál ralin is. 2018-ban lett helyettes versenyigazgató az F1, F2 és F3-as bajnokságokban, Whiting mellett.

    Embed from Getty Images

    Mikor Masi F1-es versenyigazgató lett, Colin Haywood volt mellette a helyettes, ő azonban 2020 végén távozott a posztról. Azóta nincs megnevezve helyettes versenyigazgató, pedig ilyen „segédje” még a sokat tapasztalt Whitingnak is volt: Masi előtt sokáig Michael „Herbie” Blash személyében.

    Mindezek fényében vajon jogos-e a Masit ért megannyi kritika? És ha igen, milyen mértékben?

    Evidens, hogy az ausztrál még nem rendelkezik e téren annyi tapasztalattal, mint amennyivel Whiting rendelkezett. Hiszen utóbbi 1997-től 2019 eleji haláláig, tehát több, mint 20 éven át dolgozott ebben a pozícióban. És hiba lenne azt gondolni, hogy Whiting döntéseivel mindig mindenki egyetértett. Elég ha csak a 2016-os Mexikói Nagydíjra gondolunk, mikor Sebastian Vettel intézett nyilvános (rádión) káromkodást a versenyigazgató felé.

    Azt várni, hogy egy versenyigazgató döntése mindig mindenkinek kielégítő legyen, teljességgel irreleváns. Vitás helyzetekben mindig van egy sértett fél, ez elkerülhetetlen. Masiból pedig leginkább talán az a határozott és tiszteletet parancsoló stílus hiányzik, amivel Whiting rendelkezett.

    Embed from Getty ImagesMindenesetre a 2021-es, szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után Masi folyamatosan kapja az ívet döntése miatt, mely hozzásegítette Max Verstappent a bajnoki címhez, Lewis Hamiltonnal szemben. Persze simán lehet, hogy a holland más forgatókönyv szerint is megszerezte volna a futamgyőzelmet és vele a bajnoki címet, de tény, hogy Masiék döntése könnyített Verstappen helyzetén.

    Emiatt a közvélemény – a Verstappen és Red Bull rajongókon kívül – jelentős része Masi „fejét” követeli. De ha a „fejét” nem is, a távozását mindenképp. De Masi lecserélése megoldana bármit is? Egyáltalán kire lehetne lecserélni, aki várhatóan nem válna hamarosan ugyanígy közutálat tárgyává?

    De Martin Brundle még egy fontos kérdésre felhívta a figyelmet ezzel kapcsolatban: Látva a Masi körül kialakult botrányt, van-e egyáltalán bárki, aki be merné vállalni ezt a pozíciót? Ki vállalná be, hogy egy-egy döntése után majd a sértett fél kis híján fenyegetőzni kezd, a rajongók pedig válogatás nélkül szórják rá a szitkokat? Kinek kell ez a nyűg a nyakába? Ki tudna kellően a sarkára állni és hatékonyan megvédeni a saját döntéseit?

    A kérdés azért is nehéz, mert a versenyigazgató távozásakor eddig logikus lépés volt a helyettes versenyigazgatót kinevezni fő emberré. Most azonban ez sem látszik valós lehetőségnek.

    Ki lehetne hát az ideális személy? Valaki, aki most még más bajnokságban tölti be ugyanezt a szerepet? Egy ex-versenyző? Egy ex-csapatfőnök? Ezt a fogós kérdést tettük fel nektek Instagramon, melyre kommentben várjuk a véleményeiteket.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    WWW.RACINGLINE.HU (@racingline.hu) által megosztott bejegyzés

  • 100.000-en kedveltek minket a Facebookon!

    100.000-en kedveltek minket a Facebookon!

    Mérföldkőhöz értünk azzal, hogy átlépte a Racingine.hu Facebook oldala a 100.000-es határt. Rengeteg munkánk fekszik abban, hogy immáron hatszámjegyű lett a kedvelőink száma, pedig messziről, és régen indultunk.

    Az elsők között volt Magyarországon is Facebook oldalunk, akkor még az F1 Csatornának. Nem is nagyon értettük, hogy miért lesz ez jó nekünk, már csak azért sem, mert az iWiW-en ilyesmi nem nagyon volt 2009-ben. Aztán kiderült, hogy mire is jó ez, ma meg már fokmérője is egy-egy médiavállalkozásnak az, hogy mennyien követik, még ha nem is ez a lényeg valójában. Kb. 4000-el több is lehetne ez a szám, ha 2012-ben nem töröltük volna a régi oldalunkat, amikor Motorsport Csatorna lett a nevünk. Azóta már majdnem zökkenőmentesen, de átneveződtünk Racingline.hu-ra, és immáron százezreteknek „szállítjuk” a napi motorsportos híreket.

    Köszönjük nektek ezt a bizalmat, és együtt mehetünk neki a következő mérföldkőnek. Ha már mérföld… Amennyiben nem lájkoljátok még a kifejezetten amerikai autósportra fókuszáló oldalunkat, az 500miles.hu-t, itt az ideje! Ott is napi szinten már most a legtöbb hír található meg magyarul, a tengerentúlról. Hamarosan pedig újabb meglepetésről számolhatunk be, de annak még nincs itt az ideje.

    Ajánlanánk azonban addig is pár további közösségi média platformot, ahol elérhettek minket, és további extra tartalmakhoz juthattok.

    Megtalálhattok minket például LinkedInen, bár jelenleg ennek pont akkora jelentőséget tulajdonítunk épp, mint a kezdetekben a Facebooknak.

    A Spotifyunkon a tavalyi podcast adásaink hallgathatók, amely jelenleg épp szünetel, így nosztalgiázni itt érdemes.

    Twitch.tv-n is vagyunk már, teszteltük, volt is ott streamelt adásunk, és a jövőben is lesz még.

    Az Instagramon vagyunk még igazán csak aktívak, ráadásul itt a fotósaink által készített képeket láthatjátok javarészt, vagy olyanokat, ahol a színfalak mögött is fényképezhettünk, így olyan arcát is bemutatva az autósportnak, amely kevesek számára látható.

    Pinteresten is megtalálhattok minket, még formálódik bennünk az, hogy oda milyen tartalmakat is lenne érdemes kiraknunk.

    YouTubeon tavaly Kiss Norbi futamait közvetítettük, és sok régebbi mára akár sporttörténelmi jelentősségű videónkat is megtalálhatjátok itt.

    Bevettük már bizony a TikTokot is. Táncot nem ígérünk, de minden más jópofaságot igen.

    Megtalálhattok minket a Twitteren is, milyen jól is jött ez tavaly, amikor pár órára leállt Zuckerberg birodalma.

    Végül, de nem utolsósorban ajánljuk még a Facebook „Club” csoportunkat, ahol sokkal személyesebb a hangulat.

    Club csoportja van egyébként az 500miles-nak is, ahogy Instagram fiókja is, ezeket is érdemes bekövetni.

    Nagy segítség az, ha követtek minket mindenféle platformon, mert nekünk is jó visszajelzés, másrészt tényleg különféle formákban mutathatjuk be nektek, a mindannyiunk által szeretett sportágakat, és annak a mélységét is. Ráadásul, olykor akár nyereményjáték is kapcsolódhat a dologhoz…