Kategória: Extra

  • „Én vagyok Lotus Elise”

    Bizonyára mindenki ismeri többé-kevésbé  a Lotusokat, hiszen a Lotus Cup Eastern Europe-nak köszönhetően hazánk versenypályáin is évről-évre feltűnnek. A szériában javarészt Exige-ekkel találkozhattok, bár az elmúlt versenyhétvégéken Elise-ek is feltűntek. Most pedig épp az Elise kerül célkeresztbe. Az Elise, mely „feltámasztotta” a Lotust.

    Az 1996-ban debütált Lotus Elise-t a Lotus akkori tulajdonosa, Romano Artioli keresztelte el, unokája, Elisa után.  Elisa mára 22 éves, még tanul, és hűséges Lotus Elise-éhez.

    „Építészetet tanulok, de még nincs konkrét elképzelésem, mi az álommunkám. De mindenképp olyasmit szeretnék, amiben kiélhetem a kreatív oldalamat.”

    Elisa nem rég bukkant fel Instagramon, és bevallom először én sem voltam benne biztos, hogy tényleg ő AZ az Elisa, de közzétett fotóival bizonyította, hogy nem átverésről van szó.

    „Általában, mikor elmesélem a sztorit az embereknek, nem hisznek nekem, azt hiszik, hogy csak ugratom őket. Szerencsére mindig vannak nálam képek, így bizonyítani tudom hitelességemet.„

    Így aztán kellően érdekesnek találtam őt és az Elise történetét ahhoz, hogy megkérjem meséljen emlékeiről, élményeiről, de elárulta azt is, milyen megható módon tudott nagypapája, Romano elrepülni annak idején a Lotushoz az Egyesült Királyságba, és miért lett Elise az Elise.

    „Bizonyára érdekes dolog tudni, hogy a nagypapám miképp nevezte el az autót: A döntés a Lotus csapaton belüli vita eredménye. Ugyanis a technikai igazgatók az M111 kódnevet adták az autónak. A nagypapám ezzel a döntéssel nem értett egyet, mégpedig azért, mert az M111-et minden országban máshogy ejtik, és egyébként is, Colin Chapman mindig „E” betű neveket adott a Lotus autóknak és a nagypapám tiszteletben akarta tartani ezt a hagyományt, mely meghatározza ezeknek az autóknak az identitsát. Ezen kívül az Elise teljes mértékben az ő az elképzelései szerint jött ki, miután egy verseny volt számos tervező és design center között, melyet az építész Giampaolo Benedini koordinált, aki a Bugatti EB 110-es stílusának alakulását vette alapul.”

    „Aztán a Lotus Elise dizájnja a legsikeresebb lett és a legjobb példa a tradícióra és a Lotus stílusára, melyet Julian Thomson, a Lotus tervezőcsapatának feje tervezett. Mára ő az egyik legsikeresebb autóipari tervező a világon (talán épp az Elise-nek köszönhetően) és most a Jaguar Land Rover Groupnak dolgozik. A Lotus történetében az Elise lett a gyár bestsellere. „

    „Én ugyanabban az évben születtem, amikor a Lotus Elise megépült. Az én nevem, az Elisa az édesanyám ELena és a nagynéném ISAbella nevének összemosásából született.

    „A nagypapám máig emlékszik arra, hogy miután a modenai bíróság ítéletét követően a Bugatti Automobili csődbe ment, a család mennyit segített azokban a nehéz napokban. A nagyapámnak azonnal az Egyesült Királyságba kellett mennie, hogy átvegye a közvetlen irányítást a Lotusnál, s vállalnia a kockázatot, hogy ugyanúgy fog járni, mint a Bugattival. De a bíróság blokkolta minden személyes számláját, így nem volt egy fillérje sem. Szombat este volt, és Elene (25) és Isabella (22) felállítottak egy standot Bolzano főterén, ahol vasárnap bolhapiacot tartottak. Eladták a régi könyveiket, ruháikat, játékaikat, és összesen 80 000 lírát (azaz 40 eurót) kerestek, amit odaadtak a nagyapámnak, a megtakarított pénzükkel együtt, így tudott gyorsan Norwich-be utazni a Lotushoz. A pénzből jegyet tudott venni, és annyira meghatódott, hogy úgy döntött, itt az ideje egy kis napfényt hoznia haza„

    „Éjt nappallá téve dolgozott az Elise-en, és stabilizálta a Lotus pénzügyi helyzetét. Aztán eljött a Frankfurt Motor Show, a bemutató ideje. Senki nem látta még az Elise-t, és 10:30-ra a standunknál voltak az iparág vezetői és a sajtó. Minden újságíró és fotós várta a friss híreket a Lotusról. Sokan álltak a standunk körül, ahol egy forgó színpadon volt az autó, letakarva egy vászonnal, melyen az állt: „Én vagyok ELISE”. Amikor leleplezték az autót, azt látták, hogy a vezető ülésen egy kislány ül, belekapaszkodva a kormányba, egy olyan ruhában, melyre ugyanaz van írva: „Én vagyok ELISE”. Csak annyit lehetett hallani, „WOW” és hirtelen rengeteg ember futott oda megnézni, hogy mi is folyik ott. El lehet képzelni milyen az, mikor a hatalmas Frankfurt Motor Show-n a fotósok az állványaikkal és felszerelésükkel elkezdenek rohanni, hogy ne maradjanak le a hírről… A magazinok címlapjain közöltek minket, ingyen. Ez akkora lökés volt, hogy újjászületett a gyár.”

    Azóta Elisa felnőtt, és végre már maga is hajthatja a róla elnevezett autót.

    „Még mindig megvan a Lotus Elise-em. Az a darab, amit akkor kaptam a nagypapámtól, amikor még kisgyerek voltam. Nehéz volt kivárni, míg végre elég idős lettem hozzá, hogy vezethessem… De az évek ellenére, még mindig újnak néz ki számomra és hűséges vagyok hozzá.”

     

    Számos Lotus kupasorozat létezik Európában, de Európán túl is. Érdekli-e vajon Elisát a versenyzés?

    „Mint mindenkinek a családomban, először tanulnom kell, majd új ötleteken, új koncepciókon dolgoznom, hiszen minden üzletágban és szektorban egyre nagyobb szükség van az innovatív ötletekre, hogy tovább lehessen fejlődni, és meg lehessen felelni az új igényeknek. Ez különösen igaz az autóiparban, de minden más ágazatban is. Most nincs időm versenyekre, de néha nagyon-nagyon irigykedek.”

    Ami pedig az autósportok követését illeti, a Forma-1 már nem tudja lekötni…

    „A Forma-1 manapság nem olyan látványos, mint az korábban volt. Az autók elég rondák, és minden apró részletük konkrét céllal készült, és már nem is nagyon néznek ki autónak.”

    Romano Artioli, Elisa nagypapája, a Lotuson túl korábban a Bugatti tulajdonosa volt, még korábban pedig  ő vezette a világ egyik legnagyobb Ferrari kereskedését. Felmerül hát a kérdés, hogy Elisa az olasz, vagy a brit autókra voksol? Netán a franciákra, mint a Bugatti?

    „A nagyapámat az a megtiszteltetés érte, hogy több, mint 30 évet dolgozhatott közvetlenül Mr. Enzo Ferrarival, haláláig. Az utolsó kép a Ferrari Clubból, hogy összegyűltek a Nürburgringen és 457 Ferrari segítségével kirakták a „W ENZO FERRARI” feliratot. Ez volt a nagyszerű Enzo Ferrari életének utolsó napja, a gyárat pedig átvette a Fiat.
    A nagypapám megvette a Bugatti márka jogait a Francia Államtól, és felélesztette a legendás márkát, a világ legszebb autógyárát építette fel, valamint az Ettore Bugatti tradíció legjobb teljesítményt nyújtó és rendkívül gyönyörű autóját. Három világrekordot nyert az EB110-zel.  Ezzel párhuzamosan megvette a Group Lotust, aminek nagy szüksége volt rá, hogy a saját lábára álljon és bővíteni tudja piacát.”

    „A nagypapám feltétel nélkül szerette azokat a márkákat, melyekkel dolgozott, és mindegyik esetében tiszteletben tartotta azok egyedülálló történelmét, tradícióját, melyet az alapítóik megalapoztak, és ami által híressé váltak.”

    De mit csinál manapság Romano Artioli?

    „Máig nem állt le a munkával, úgy véli, még nagyon sok teendője van, így, hogy a világ végre megértette, hogy változtatnunk kell annak érdekében, hogy életben tartsuk a bolygónkat, s olyan autókat építsünk, melyek kevésbé szennyezik a levegőt.  Mióta kiszállt a Lotusból, nagyon elkötelezett ezen a téren, hogy a közlekedés ne szennyezze a környezetet.”

  • Ákos: Kiss Norbi jöjjön vokálozni!

    Ha Kiss Norbi énekelne, talán azt adná elő, hogy: „Forró betonon VASALOK…”, hiszen szokta is ezt rendre tenni a szabadedzéseken, amikor a kamion fékjeit „reszeli” a versenyhétvégéken a kamion Európa bajnokságban. Szerencsénkre azonban nem énekel Ő, viszont most tegnap épp olyan utastársa volt, akitől az autóversenyzés világa nagyon távol áll. Ennek ellenére Kovács Ákost sikerült mikrofonvégre kapnunk, és mondhatjuk megfelelt a várakozásainknak a nem zenei témájú kérdésekben is.

    Mivel reméljük hogy elolvassa Ákos személyesen is az elkészült interjúnkat, ezért feltűnés mentesen leírjuk hogy mi is történt valójában tegnap, és ennek hatására szeptemberben olyan zeneszámokkal is jelentkezik, ami sokunknak kedves!

    PERSZE HAJNAL VAN MEGINT, de ROSSZKEDVnek nyoma sem volt, hiszen VALAMI VÉGET ÉRt, és ez nem a PILLANAT EMLÉKMŰVE. Üvöltött viszont A JEL! Szóval csörgött az óra, és hiába hívogatta az ágy, hogy TÉRJ VISSZA, azt mondta Ákos, hogy: NEM ÉRDEKEL! INDULJON A BANZÁJ! Reggel volt még BARÁTOM, KIHALT MINDEN, és nem 1984-et írunk! DÖRÖMBÖLNEK A VÁGYAK… akarom mondani a lóerők, hiszen ELMONDATOTT: NÉZZ RÁM, ma a Kiss Norbi mellé ülsz be! Volt már Magyarországon ugleyan kamionverseny, RÉGI ÉS ÚJ, de NE TITKOLD, azt, hogy NINCSEN MAGYARÁZAT arra, hogy miért ilyen gyors is ez a srác, ugyanakkor az idei bajnoki címet illetően JÓSLATokba ne bocsátkozz! Ezekkel a gondolatokkal a fejében szállt be a kamionba Ákos, és mondta a szombathelyinek: „KEZEMET NYÚJTOM…”

    Aki még velünk van, IGAZÁN megérdemli, hogy végigolvassa interjúnkat Kovács Ákossal!

    Vámosi Péter: IGAZÁN autentikus környezetben vagyunk, indusztriális környék, hangárok, nem ihletett meg rögtön ez egy videoklip erejéig?
    Kovács Ákos:
    (nevet) Egyelőre nem, de most, hogy így mondod, elgondolkodom rajta. Azt láttam, hogy az autóversenyzés egy kicsit komolyabb szakma, mint azt eddig korábban képzeltem. Az első kör folyamán, amikor a Norbi vitt… tehát ő gázt ad akkor is, amikor én már két lábbal nyomnám a féket! Félelmetes, nagyon klassz volt egyébként.

    VP: A sebességérzet akkor így megvolt. Esetleg egy himnusz a Kiss Norbinak ezek után?
    KÁ:
    (ismét nevet) Én a dalokat más impulzusok nyomán szoktam írni, ez nem fog dalszerzésre ihletni, de nagyobb tisztelettel adózom ez előtt a munka előtt mint a próbakör előtt.

    VP: Mennyiben lesz esetleg más a hungaroringi koncerted, mint az IGAZÁN koncertturné sorozat, tekintettel arra, hogy azért várható nagyon sok külföldi vendég. Csehek, osztrákok, németek javarészt, változtatsz esetleg egy kicsit emiatt, és lesz pár külföldi dal, vagy marad a megszokott?
    KÁ:
    Én nagyon remélem, hogy nem lesz más, mint az előző koncertek, mert az előző koncertek elég komoly sikerrel zárultak, ezt mindegyikről elmondhatom. Ebben a műsorban ötvözünk különböző irányokat, vannak 20 évvel ezelőtt született dalok, és idén megjelent dal is, és amire céloztál, vannak benne angol nyelvű idézetek is. Olyan előadóktól, akik annak idején gimnazista koromban a saját példájukkal bennünket efelé a pálya felé irányítottak, pusztán csak azzal, hogy dalokat írtak. Tehát én azt hiszem, hogyha lesz itt külföldi aki benéz a koncertünkre, akkor egy két ilyen ismerős dallamot elcsíphet benne, ilyen például a Soft Cell-től a „Tainted Love” című számból egy idézet. Több Depeche Mode számba is belekapunk, a „Master and Servant”-et beleépítettük az „Ilyenek voltunk”-ba, és a „Black Celebration”-ből is van egy idézet, tehát magyarul én azt gondolom, hogy maga a produkciónk nemzetközi színvonalat céloz meg, nagyon reméljük, hogy ezt sikerül el is érni, és ezt a külföldiek is érzékelni fogják, akkor is, ha túlnyomó többsége a daloknak magyarul fog megszólalni.

    VP: Kiss Norbi és a Motorsport Csatorna is egyébként szombathelyi, neked konkrétan van-e élményed Vas Megye fővárosával, Saváriával kapcsolatosan?
    KÁ:
    Hát én Savaria Helyőrségben raboskodtam 351 napot, a Garasin Rudolf ávós keretlegényről elnevezett első lépcsős laktanyában 1986-ról ’87-re virradóan, úgyhogy soha nem fogom elfelejteni a várost mint olyat. Bár a városból nem sokat láttam, mert igen ritkán kaptam kimenőt, de Szombathelyhez így aztán mély és meghatározó élményanyag fűz.

    VP: Milyen autóvezetőnek tartod magad közúton, lestél-e el esetleg most gyorsan valamit a Norbitól, továbbá: milyen zenét hallgatsz az autóban?
    KÁ: Kifejezetten visszafogott sofőr vagyok, a nagypapás kategória. Ezt nem úgy kell érteni, hogy kalapban vezetek hanem úgy, hogy defenzíven vezetek, talán így mondhatnám. Utálok rohanni, utálok sietni, viszonylag jó autóm van, mondhatom. Én mindig is munkaeszköznek tekintettem az autókat. Ezekkel persze éppen rohangálni is lehetne, vagy tépkedni magamat, de abszolút nem ilyen stílusú vezető vagyok. Az autómban legtöbbször pedig nem zenét hallgatok furcsa mód, hanem hangjátékokat. Hangjátékokat gyűjtök lassan huszonegy-néhány éve, és hát így tulajdonképpen ha tágabban értelmezzük a dolgot akkor vezetés közben is olvasok.

    VP: Most mondhatjuk, hogy Norbi talán meglepett egy versenykamion sebességével, te készülsz-e neki valami különlegességgel így a koncerteden majd szeptember 5-én?
    KÁ: Gondoltam, ha ő bevett maga mellé a kamionba, akkor ő is feljöhet vokálozni a színpadra! Nagyjából ezt tudom elképzelni, hogy arányban maradjon az adok-kapok!

  • Magyar menedzsere van Timo Glocknak

    Magyar menedzsere van Timo Glocknak

    Gyakran emlegetjük, hogy magyarok mindenütt vannak, és ez alól a Forma-1 sem kivétel. Tavaly a Lotusnál dolgozó Nyers Anitát mutattuk be nektek a Magyar Nagydíj alkalmával, idén pedig Szalontai Zsuzsa mesél nekünk arról, hogyan lehet magyarként is a Forma-1 világába kerülni.

    Veszprémből származol, de hogy keveredtél Németországba?
    – Apukám 1989-ben, majd ’90-ben az egész család kiköltözött munka miatt. Ott jártam iskolába, Frankfurt környékén, ott is érettségiztem, és hát elég furcsa úton kerültem ide.

    Tanultál is esetleg főiskolai szinten kommunikációt, vagy menedzsmentet?
    – Nem, ami sokat segített, hogy öt nyelvet beszélek (magyar, angol, német, spanyol, francia). Ez az információ terjedt el rólam, és hát így ez az én „titkom”, hogy sok emberrel tudok kommunikálni.

    Hetedik éve vagy már a Forma-1-ben. Hogy-hogy nem valami focicsapathoz keveredtél? Vagy eleve érdekelt téged a Forma-1?
    – A nagypapám, a nagynénim és az édesapám is sokat nézte, bár engem kislányként még nem nagyon érdekelt. A Schumacheren kívül senkit sem ismertem; igazából a sorsom hozott engem ide. De elég egyetlen napot eltölteni a Forma 1-ben ahhoz, hogy az ember beleszeressen.

    Melyik csapatnál kezdtél, és hogy sikerült oda kerülni?
    – Két híres ember Németországban golfozott. Egyikük síugró volt, és mondta a másikuknak, aki egy tévénél dolgozott, hogy ez a lány öt nyelven beszél. ők pont kerestek valakit a Forma 1-re, felhívtak, elmentem Münchenbe, felvettek és már indulhattam is Ausztráliába. Az első három évet a tévénél töltöttem, nagyon sokat tanultam a tévézésről, kommunkációról. Amikor Timo tesztpilóta volt a Sauber BMW-nél, akkor ismertem meg, mert ő volt a Sky szakértője is, és én szerveztem a tévés produkcióit.

    Tehát akkor BMW-nél kezdtél, majd Toyota és most Marussia?
    – Én nem voltam ezeknél a csapatoknál, tavaly év végéig a tévénél dolgoztam. 2010 óta a háttérben dolgoztam Timoval is. Általában úgy nézett ki egy versenyhétvégém, hogy vasárnap estig a tévének, futam után pedig már csak Timonak. Tavaly a szezon végén kérdezte meg, hogy nem szeretnék-e 100%-osan neki dolgozni, én pedig úgy döntöttem, hogy 6 év tévézés után, bár nagyon tetszett, most ezt is kipróbálom, hiszen ő egy nagyon jó pilóta.

    Milyen a kapcsolatod a paddockban a többi magyarral? Nyílt titok, hogy több magyar is dolgozik a Forma-1-ben.
    – Igen, sok a magyar, és persze összetartunk, mindig nagyon jó magyar hangot hallani.

    Mik a terveid a jövőben? 2014-ig szerződésben álltok a csapattal, Timo a Marussia család része és kiemelt tagja.
    – Sosem tudtam még megmondani milyen lesz az életem a jövőben, mert a sorsom mindig másfelé vitt, de mindig jó helyekre. Azt tudom, hogy Timo mellett szeretnék maradni, mert nagyon jól tudunk együtt dolgozni. Szóval nála szeretnék maradni, amíg ő is marad.

    Milyen Timo azon oldala, melyet sem mi újságírók, sem a rajongók nem ismerhetnek?
    – ő nagyon vicces, sokat lehet vele nevetni. Hatalmas szíve van, de persze valamilyen szinten ő is egoista, mint mindegyik autóversenyző, hiszen kicsit annak is kell lenni. De nagyon jószívû és mindig vigyáz rám, ami nagyon tetszik.

    Mi volt a legmeredekebb, vagy legviccesebb történet, ami megesett veled a Forma-1-ben?
    – A rosszak a balesetek, amik sajnos néha előfordulnak. Robert Kubica kanadai balesetét sosem fogom elfelejteni, ez a negatív oldala a történetnek. Meg hát vannak olyanok is, amikről meg nem nagyon beszélhetek. De például mikor Európán kívüli helyszínre utazunk, a hosszú repülőúton a versenyzőkkel sok vicces dolog tud történni.

    Mit üzensz azon magyar lányoknak, akik a Forma-1-be szeretnének kerülni, ott szeretnének dolgozni?
    – A leges-legfontosabb, hogy nyelveket kell beszélni. És legyenek türelmesek, én sem egyszerûen kerültem be, előtte hét évig keményen dolgoztam.

  • Magyarok a Forma-1-ben: Nyers Anita, Lotus-Renault

    Tavaly figyeltem fel az ifjú csinos hölgyre, még a Lotus Racing kötelékében, mikor a saját online képes magazinjuk csinált vele interjút a Magyar Nagydíj apropójából. Pont egy évet kellett várjak arra, hogy némileg fellebbentsük a fátylat, izgalmas és fordulatos munkájáról. Anita ma már vállal „idegenvezetést” is a csapat boxába, ahol a meghívott vendégeiknek mutatja be az autót a versenyzők és mérnökök munkáját. Gonoszkodni is próbáltunk, mert 3 online oldal főszerkesztője ment be vele az arany-fekete birodalomba, és próbáltuk igencsak fogós kérdésekkel is tesztelni, de abszolút mértékben átment a kis próbánkon. Érdekes, hogy magyarul igencsak ritkán van alkalma beszélni, így néha kissé bátortalanul megkérdezte, hogy mindent rendben értünk-e, szakszavak meg hol angolul, hol németül hangzottak el, de nekünk jobb is volt ez így.

    Hogyan is kezdjük ezt a történetet? A szőke lány Magyarországról, aki Bécsben tanult, hogy keveredett bele a Forma-1-be?
    „Teljesen véletlen volt az egész, 2008-ban amikor Bécsben egyetemen tanultam, egyszer felfigyeltem rá, hogy Red Bullosok embereket keresnek, egyetemistákat, akik a Forma-1-ben szeretnének dolgozni. Akkor én nem nagyon tudtam, hogy mi az a Forma-1,  nem nagyon érdekelt. Láttam a tévében, de mindig átkapcsoltam. De otthagytam az email címemet, aztán mondtam: miért ne? Kiderült, hogy az embereket castingra keresték, 2000 embert hívtak el, 100-at választottak ki belőlük, akik közé bekerültem, aztán a top 10-be is. Azt hiszem 8 lányt és 2 fiút választottak, és a 10 emberből én voltam az egyetlen, aki minden versenyre mehetett. Ez óriási volt. Mi Magyarországról költöztünk Ausztriába, nem volt se pénzünk, se semmink, tehát nekem az, hogy elrepülök például Ausztráliába, az egy óriási dolog volt, mert sose voltam sehol. El se tudtam hinni, hogy más kontinensen vagyok és kifizették a hotelt, a repülést.”

    Mi volt az első feladatod a Red Bullnál?
    „Vendéglátásban dolgoztam, az is hihetetlen, hogy casting show-t csináltak csak a cateringnek, de ez nagyon fontos volt nekik, hogy megfelelő emberek dolgozzanak itt is. A hûtőket kellett föltöltenem a boxokban például, mindenkinek legyen ott innivalója, ennivalója, aztán felszolgálni, kávét csinálni, mosogatni, tehát minden ami ebbe beletartozik.”

    Nyelvismereteidről mit lehet tudni? Mert hát az, hogy magyarul tudsz, nyilván kevés.
    „Én csak félig vagyok magyar. Apukám magyar, anyukám orosz, Oroszországban születtem, 1 éves koromban költöztünk Magyarországra. Amikor a szüleim elváltak sajnos, 13 vagy 14 éves koromban költöztünk Ausztriába, ott tanultam meg németül, előtte itt a magyar iskolában angolul tanultam. Olaszul is beszélek mert Ausztriában iskolában azt is tanultam, aztán mikor a Ferrarinál is dolgoztam, még jobban ment az olasz. Most pedig Angliában élek.”

    Menyire ismersz még magyarokat a paddockban? Például tudjuk ugye, hogy a Lajos a Red Bullnak a szakácsa.
    „Hát a Lajost ismerem én is, nem is tudom, lehet, hogy csak mi vagyunk ketten. A Lajossal együtt dolgoztunk, amikor 2008-ban én is a Red Bullnál voltam.”

    A Ferrarinál mennyivel volt másabb a munkád, mint mondjuk a Red Bullnál?
    „Sokkal másabb volt, mert ott a VIP vendégeket kellett kiszolgálnom. Olyan vendégeim voltak, mint Naomi Campbell, Eric Clapton, a Black Eyed Peas.”

    Végül kikötöttél a Lotusnál. Abba most ne menjünk bele, hogy milyen színû Lotus, de gyakorlatilag tavaly óta Lotus alkalmazásban állsz. Itt mennyit változott a munkaköröd?
    „Nagy ugrás volt, mert itt menedzserkánt dolgozom, az a feladatom, hogy a vendégek jól érezzék magukat. Vannak VIP vendégeink is, de inkább szponzorokról, biznisz partnerekről van szó. Meg kell mutatnom nekik a Forma-1 világát, elmondjam mi hogy mûködik, megmutassam az autót, bemutassam nekik a pilótákat.”

    Az évek alatt több csapattal és pilótával is dolgoztál, ki az, akit nagyon megkedveltél valamiért?
    „Nekem ilyenkor mindig a Sebastian (Vettel) jut eszembe. Talán azért mert 2008-ben mikor a Toro Rossonál kezdtem, azt hittem, hogy ő is szerelő. Akkor még nem ismerte senki, valahogy a bullánál kezdte mint én, mi minit fiatalok ott voltunk egy új csapatnál, és azóta is barátok vagyunk, és ez tök jó.”

    Hova tudsz még fejlődni ebben a szakmában?
    „Jó kérdés, nem tudom.”

    A másik Lotusszal milyen a kapcsolatod?
    „Nekem jó. A két cég ugye nincs jóban, e én dolgoztam velük, ismernek, kedveltek, szóval most miért lennének hozzám bunkók csak mert nem szeretik ők egymást.”

    Mi volt a legkiemelkedőbb élményed a 3 év alatt?
    „Ezt nehéz megmondani. Minden verseny akkora élmény, főleg az első évben. Ezen el kellene gondolkodni. Nem tudom. Túl sok az élmény.”

    Szándékozol visszatérni Magyarországra?
    „El tudnám képzelni, jó lenne, mert Angliában azért nem tetszik annyira.”

    Mikor ideér a cirkusz Mogyoródra, mennyivel számítanak rád jobban, mint egyébként?
    „Hát így: Anita, hova menjünk? Hol bulizzunk? Hol együnk? Le tudnád-e ezt fordítani? Tehát az ilyen jellegû kérdéseket nekem teszik fel.”

    Nekem a történet a következő tanulsággal szolgál: igenis Magyarországról is be lehet jutni a Forma-1-be, ha ugyan jó nagy adag szerencse is kell hozzá, akkor is. Gyakorlatilag nem véletlen volt igaz az a mondás amit még anyám is sulykolt belém, hogy annyi ember vagy, ahány nyelvet beszélsz. Ez stewardessnél, is alapkövetelmény, viszont aki mondjuk nem bírja hosszútávon a repkedést  annak pont kiváló ilyen jellegû munka mint amit Anita végez. Nem alapkövetelmény az se, hogy „kőgazdag” legyél, vagy a szüleid azok legyenek, ide ha már bekerültél meglesz a tejbe aprítani való, ugyanakkor professzionális munkát várnak el szerda estétől vasárnap a verseny utánig, akár 10-14 órákat is talpon állva, mosolyogva. Viszont mint Anita példája is bizonyítja, lehet előrébb keveredni.

    Én a magam részéről csak bíztatok minden csinosabb mûvelt magyar lányt, hogy ne celeb akarjon lenni, vagy médiamunkás (amik közismerten jól fizetnek ma Magyarországon), garantáltan izgalmasabb ez a munkakör, pláne ha valaki szereti is a Forma-1-et!