Kategória: Extra

  • Michigami: Én Alonso helyén? Már túl öreg vagyok hozzá!

    Michigami: Én Alonso helyén? Már túl öreg vagyok hozzá!

    Ryo Michigami, a Honda 44 éves japán versenyzője a WTCC hungaroringi fordulójában adott nekünk egy rendkívül jó hangvételű, habár nyelvi nehézségek árán kissé rövidke intejút. Az új oldalunk indulása körüli teendők miatt egy kicsit ugyan megkésve, de közöljük veletek az anyagot. 

    Kérdés: Ryo, nagyon tapasztalt versenyző vagy, de ez az első alkalom, hogy Magyarországon versenyzel. Van a csapatnak szimulátora, hogy megkönnyítse az új pályák elsajátítását?

    Ryo Michigami: “Alapvetően szeretem az új pályákat, és igen, a szimulátorban szinte teljesen ugyanazt kapjuk mint a valóságban.”

    Apropó, a fan village-ban lévő szimulátorban nincs benne az autód! A 34-es rajtszámú géppel akartam lenni, de csalódnom kellett. Beszélned kellene velük!

    R. M.: “Oh, tényleg? Megteszem, amit tudok” – felelte nevetve.

    Kérdés: Milyen a kapcsolatód Michelisz Norbival, jól megy a közös munka?

    R. M.: “Igen. Norbi nagyon gyors versenyző. Jól vezet, vicces és tiszteli az ellenfeleit. Kedvelem őt.”

    Kérdés: Mi a célod az idei szezonban?

    R. M.: „Hát… Az összetettbeli ötödik helyben reménykedem.”

    Kérdés: Ha jól tudom, Japánban a Honda nagykövete vagy. Mit gondolnak az emberek a márka jelenlegi helyzetéről? Például a WTCC-t és a Forma-1-et is ideértve.

    R. M.: “Igen. Japán hatalmas, az emberek nagyon szeretik a Forma-1-et, míg a WTCC kevésbé népszerű. Az F1-re nagyon sok szurkoló látogat ki.” /Arra kérdésre, hogy a Hondáról mi az emberek véleménye nem válaszolt./

    Kérdés: Továbbra is hisznek az emberek a McLaren-Honda kapcsolatban? Vajon ismét nyerni fognak?

    R. M.: “Nem tudom… Nem vagyok biztos benne.”

    Kérdés: Szeretik a Japánok annyira Fernando Alonsót, mint annak idején Ayrton Sennát?

    R. M.: “Ayrton Senna egy Isten, ennyit tudok mondani.”

    Kérdés: Alonso kihagyja Monacót, és helyette az Indy500-on indul. Nem kerestek meg, hogy pótold őt a Monacói Nagydíjon? /Itt egy kicsi félreértés alakult ki közöttünk: Michigami első blikkre azt hitte, hogy az IndyCar-ról kérdezem, de végül sikerült megértenie a kérdést, és jót nevetett./

    R. M.: “Nem, nem, nem, nem – mondta nevetve. Én öreg versenyző vagyok. A Forma-1 fiatalabb pilótáknak való.”

    Kérdés: Hamár a fiatalok: vannak Japánban feltörekvő tehetségek?

    R. M.: Igen, igen, több is. A Formula 3-ban, Tadasuke Makino. Akkor ott van a GP2-ben Nobuharu Matsushita, akit a McLaren is szerződtetett.

    Kérdés: A Sauber-Honda kapcsolatnak köszönhetően talán hamarosan láthatjuk is őket a Forma-1-ben versenyezni, nemigaz?

    R. M.: “Igen, reméljük.”

  • A kézilabdát sem adja fel Jedlóczky

    A kézilabdát sem adja fel Jedlóczky

    Váratlan üstökösként robbant be 2017-ben a magyar gyorsasági motorsportos életbe Jedlóczky L. Márk. Az már az első tavaszi OB-s teszten látszott, hogy nincs megilletődve a srác attól, hogy gyorsan kell menni. Ezt rögtön megfejelte első versenyhétvégén azzal, hogy helyretett a sportban sokkal régebb óta jelenlévő nagyobb neveket is, és megnyerte a versenyt. A héten a TCR International Series végre Magyarországra látogat, és szintén a pedigrésebb magyar versenyzők mellett ő lehet a titkos favorit. Pár nappal az első nemzetközi megmérettetése előtt beszélgettünk Márkkal.

    Életed első TCR-es hétvégéjére készülsz és megvan az emberben az az érzés, hogy te vagy az a magyar srác, aki surranópályán odaérhet az élre. Újoncként, hogy viseled ezt a nyomást, ami jelenleg rád nehezedik?
    Elég nagy a nyomás, előtte csak az OB-n indultam Zengőéknél. Most megkaptam ezt a lehetőséget, és meg is szeretném köszönni ezt a csapatnak. Nagyon motivál minden téren, hogy egy ilyen autóba be tudok ülni.

    Először Zengőéknél próbálhattad ki magad, de ott egy Seattal versenyeztél. A két autó között mik azok a különbségek, amiket el tudsz mondani, hiszen teszteltél már az Alfával is…
    Igen teszteltem. Nagyon sok különbség nincsen, az összes TCR-es autó nagyjából ugyanolyan, csak a beállításon tudnak változtatni a csapatok, de mivel eddig ebbe nagyon keveset tudtam ülni, és még nincsenek meg azok a beállítások, amelyekkel a versenyen fogunk menni, így nem tudok sok különbséget mondani a két autóval kapcsolatban.

    Ki a példaképed a magyar túraautózásban?
    A WTCC-ben Michelisz Norbert a példaképem és ő is ott lesz a TCR versenysorozatban és ez óriási motiváció számomra. Mondtam is egy korábbi sajtótájékoztatón, hogy nem ellenfélként tekintek rá, hanem mint egy versenytársra és nem az a cél, hogy őt megverjem, hanem az, hogy a pályán a közelében tudjak lenni.

    Ez azt is jelenti, hogy tekintettel leszel a többi magyar pilótára, akik teljes évet mennek? Gondolok itt, Tassi Attilára, vagy Ficza Ferire, akiket adott esetben akár el is engednél?
    Ez egy nagyon jó kérdés. Szem előtt tartom a dolgot, de nem az a cél, hogy mindenkit elengedjek, aki gyorsabb nálam, de ha látványosan gyorsabb, akkor nyilván nem fogok belemenni olyan csatákba, aminek nincs értelme.

    A többi Alfás csapattal van hasonló dilemma, hogy elengedd őket?
    Nincsen. A cél, hogy végig menjek a versenyen.

    jedlóczky

     

    Mondhatjuk azt, így év közben, hogy csapatot váltottál. Ez egy alkalmas sztori, vagy várható a folytatás az Alfával?
    Ez megint egy jó kérdés. Ezt még mi sem tudjuk pontosan, nincs eldöntve semmi. A TCR-ben való szereplésem csak egy alkalmas.

    Ha jól gondolom, a cél egyelőre a magyar OB-t végigcsinálni, ezzel, vagy a korábbi autóval, és jövőre, adott esetben egy nemzetközi szereplés… 
    Így van. Az a célunk ebben az évben, hogy az OB-t meg tudjam nyerni, és hogy magyar bajnok tudjak lenni. A következő év lesz az, amire jobban „rá fogunk feküdni” és akár egy másik autóval, egy másik csapattal egy komolyabb versenysorozatban tudjak indulni.

    Számodra mi a végcél? Hová szeretnél eljutni?
    Az első vágyam, hogy a TCR-en végig tudjak menni és később fog kiderülni, hogy miben fogok tudni indulni a jövőben, de nagy vágyam, hogy jövőre a TCR sorozatban egy komolyabb autóval is indulhassak.

    Annyit még árulj el, hogy mint az ismeretes, nem autóversenyzőnek indultál, hogy keveredtél ebbe a világba?
    Kézilabdázom, sportgimnáziumba is járok, de kiskoromban ez volt a nagy álmom, hogy én egyszer egy versenyautóba tudjak ülni és négy éve megadatott mindez a szüleim által, aztán itt ragadtam.

    Említetted, hogy kézilabdázol. Mennyiben más most a felkészülésed?
    Mind a két sportág megmarad nekem. Nagyon szeretem a kézilabdát. A kézilabda és az autósport között rengeteg hasonlóság van és nem is szeretném abbahagyni a kézit, mert az állóképességemet is fejleszti, ami hasznomra válik a versenyzés során. Persze járok Matics Zsoltihoz is, ő készít fel a versenyek előtt.

    Azt már ügye tudjuk, hogy autósportban a Michelisz Norbi a kedvenced, kézilabdában, melyik a legjobb csapat?
    Csak a Veszprém!

  • Csatlakozz a Racingline.hu csapatához!

    Csatlakozz a Racingline.hu csapatához!

    A Racingline.hu fiatal, ambiciózus újságírókkal bővítené csapatát!
    Te is az autósportok szerelmese vagy? Minden vágyad, hogy írhass is ebben a témában a közönség számára? Csatlakozz a Racingline.hu újságíróihoz!
    Ha felkeltettük az érdeklődésedet, küldj fényképes önéletrajzot és motivációs levelet a peter.vamosi@www.racingline.hu email címre!
    Minimum feltételek:
    • Elmúltál 16 éves
    • Jó fogalmazókészség, helyesírás és szövegértés!
    • Idegennyelv(ek) ismerete
    • Napi legalább 1-1,5 óra szabadidő
  • F1-es osztálykép Kanadából

    F1-es osztálykép Kanadából

    Az 50. Kanadai Nagydíj alkalmából összegyűlt a Forma-1-es mezőny egy közös fotó erejéig. A versenyzőkhöz csatlakozott Ross Brawn, a Forma-1 ügyvezető igazgatója és Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója, valamint Jean Todt, az FIA elnöke, és Chase Carey, a Formula One Group elnök-vezérigazgatója is.

    A hétvége folyamán két versenyhelyszínen is jelen voltunk/vagyunk! A Kanadai Nagydíjon és a TCR salzburgringi hétvégéjén készült exkluzív képeinkért kövessetek minket Instagramon: @www.racingline.hu

    https://www.instagram.com/p/BVNTQi9BkAe/?taken-by=racingline.hu

     

  • M1RA győzelem, Tassi a második a Salzburgringen!

    M1RA győzelem, Tassi a második a Salzburgringen!

    Michelisz Norbi csapata, a M1RA tündökölt a TCR salzburgringi hétvégéjének második futamán!

    A futamot a csapat olasz versenyzője, Roberto Colciago nyerte. Mögötte pedig a magyar csapat fiatal magyar tehetsége, Tassi Attila ért célba, akinek eredménye azért is kiemelkedő, mert a pénteki gyakorolás során jókorát esett. A mai nap azonban minden bizonnyal feledtette a peches pénteket.
    Gratulálunk!

    A TCR mezőnye jövőhét végén a Hungaroringre látogat, a DTM versenyhétvégéjén!

    Íme helyszíni képeink a M1RA ünnepléséről!
    Fotók: Magyar Gábor

    [Best_Wordpress_Gallery id=”13″ gal_title=”M1RA siker Salzburgban”]

     

     

  • Kanadai bennfentes – Pályabejárás Racingline.hu módra

    Kanadai bennfentes – Pályabejárás Racingline.hu módra

    Monaco után fotósunk, Tóth Zsombor máris Montrealba vette az irányt, ezen a hétvégén a Kanadai Nagydíjon fotóz. Csütörtökön, ahogy azt sokan szokták, ő is körbefutotta – és körbefotózta – a versenypályát, erről közöl veletek egy kis beszámolót:

    „Biztos tudjátok sokan, van egy különleges lehetőségünk: a fotósok, újságírók csütörtök este mindig futhatnak az aktuális pályán. Ez nem csak azért fontos, mert érdekes futni egy kört (vagy többet) ott, ahol a versenyzők mennek, hanem ahogy reggel ők, úgy délután mi is megtudjuk nézni centiről centire, mi hol van és eszerint megtervezni a fotózást. Tavaly Hamilton 1:12.812.es idővel ért körbe, nekem tegnap kicsit több mint 30 perc lett az időm a 4 km 321 méteres pályán, úgy, hogy közben fotóztam végig. Nézzétek meg, hogy egy óra múlva hol kezdik meg a körözést a versenyzők.”

    [Best_Wordpress_Gallery id=”12″ gal_title=”Kanadai pályabejárás”]

  • Grosjean és Stroll is meglepődött a feminista tüntetőn!

    Grosjean és Stroll is meglepődött a feminista tüntetőn!

    Még el sem kezdődött az 50. Kanadai Nagydíj, máris egy furcsa intermezzo zavarta meg a hétvége eseményeit. A montreáli Dorchester tér közepén egy kisebb színpadon nyitották meg az eseménysorozatot, meghívott vendégekkel, pilótákkal. Egy feminista hölgy azonban megzavarta a nyitóbeszédet. Ledobta a felsőjét, és testfestésével nyilvánvalóvá tette, hogy őt mérhetetlenül nem érdekli a Forma-1, se az ünnepség, viszont tiltakozni kíván a nőket szerinte 50 éve érő szexuális erőszak ellen.

    Fotó: Tóth Zsombor

    Egy perc múlva értek az első biztonságiak a színpad előtt játszódó jelenethez, és némi dulakodás után erőszakkal eltávolították onnan a hölgyet, pedig ő pont ez ellen tiltakozott a művérrel és sminkelt verésnyomokkal.

    Fotó: Tóth Zsombor
    Fotó: Tóth Zsombor

    A hangulat persze alábbhagyott, és Romain Grosjean valamint a másik helyi meghívott sztárpilóta, Lance Stroll is láthatóan értetlenül álltak az eset előtt. A rendezvény sajtósa egyébként a színpad közelében tette le egy perce a rendkívül drága dizájner táskáját, mire a rendbontó hölgy rádobott egy füstbombát, melynek eredményeképp a táska egyik oldala lila színű lett.

    A Williams csapat sajtósa és egy biztonsági ember az esemény végén gyakorlatilag kimenekítette Strollt a helyszínről, de a tömeg ahelyett, hogy teret engedett volna a fiatal kanadai fiúnak és csapatának, megrohamozták őt autogramért.

    *UPDATE:

    Kiderült, hogy a nőszemély nem más, mint a FEMEN ismert aktivistája, Neda Topaloski. A közönségből volt aki videóra is vette a jelenetet, így már érthető az is, hogy mit kiabált. „A kizsákmányolás nem ünneplés!” – ezt hangoztatta a félmeztelen Neda, mert szerinte a Kanadai Nagydíj alatt Montreálban hatalmas mértékű a szexturizmus is, illetve a nőkkel szembeni erőszak is. A biztonságiak előbb letartóztatták, majd szabadon engedték, mivel megígérte, hogy elmegy az ügye bírósági tárgyalására majd.

    Az ismert kanadai feminista nem először okoz bonyodalmat a szervezőknek. Két éve is már felháborodást okozott azzal, hogy akkor a Crescent Streeten szintén félmeztelenül tiltakozott, és okozott fennforgást. Ezen ügye miatt idén márciusban felmentette a bíróság minden vádpont alól, sőt elismerték azon jogát, hogy tiltakozhat a versenyhétvége alatt. Most az újabb eset miatt kezdődhet minden elölről, és ezt ki is twittelte a maga olvasatában Neda:
    „Újra azzal vádolnak, hogy felforgattam, és zavart okoztam. Persze még mindig egyszerűbb letartóztatni egy aktivistát, mint egy stricit!”

    Íme, a video a történtekről:

    https://twitter.com/OfficiallyCarry/status/872580539718533122

     

     

     

     

     

     

  • György Anett: Nem gondoltam, hogy ilyen jól sikerül

    György Anett: Nem gondoltam, hogy ilyen jól sikerül

    György Anett a Túraautó Európa Kupa idei sorozatának egyetlen női indulója, akinek a sors pont úgy hozta, hogy Magyarországon debütálhatott a sorozatban.

    A 21 éves versenyző számára nem ismeretlen a versenyzés, ugyanis két évet versenyzett a Lotus Ladies Cup-ban, illetve különböző, kisebb sorozatokban is.

    Hamar bebizonyította, hogy nem ügyetlen versenyzőről van szó, hiszen több dobogós helyezést is szerzett a Lotus Ladies Cup-ban, illetve élete első ETCC-s versenyhétvégéjén két kilencedik helyezést is szerzett, nem volt messze a pontszerzéstől sem.

    Ezen friss élmények után váltottunk vele pár szót.

    Milyen volt debütálni az ETCC-ben, ráadásul pont haza pályán?

    Hatalmas élmény volt. Nagyon köszönöm a szurkolást, nagyon jól esett. Őszintén megmondva nem erre számítottam, nem gondoltam volna, hogy ennyire jól fog sikerülni. Mindkét versenyen a rajtom nagyon jól sikerült, illetve a futamon is tudtam tartani a lépést a többiekkel. A második versenyen azért már bátrabb voltam, és voltak kisebb csatáim is. Összességében nagyon elégedett vagyok.

    Mit vársz az idei évtől?

    Nekem ez az év még a tanulásról szól. Bármilyen eredménynek örülnék. Idén csak építkezni szeretnék, alulról szép fokozatosan. Nyilván nagyon örülnék egy pontszerzésnek. Jön most a Nordschleife, ami egy nagyon hosszú pálya, sok egyenessel, ahol kijönnek a különbségek, remélem fogom majd tudni tartani a lépést a többiekkel.

    Esetleg van kedvenc pályád a naptárban, a Hungaroringen kívül?

    Egyik pályán sem versenyeztem még, Monzában is csak edzést tudtam menni, de az nagyon tetszett, egyelőre azt mondanám, hogy Monza.

    Milyen egyedüli lánynak lenni a mezőnyben?

    Egész jó érzés, de nem finomkodnak velem a fiúk. Nem udvariaskodnak velem, sőt nagyon kemények, de hát így edződök.

  • Egy magyar srác felelős a Mercedes F1 ellátmányáért

    Egy magyar srác felelős a Mercedes F1 ellátmányáért

    Ugyan már évek óta járok a Forma-1-re újságíróként, de még mindig meglep, ha magyar hangot hallok, pláne a világbajnok csapat Mercedesnél. Kívülről nézve ez a cirkusz egy mérhetetlenül zárt világ, aki ide bekerül bármilyen szinten is, az bizony már letett valamit az asztalra. Találkoztunk már a korábbi Lotusnál, a Red Bullnál és a McLarennél is magyar fiatalokkal, akik némi nyelvtudással és vendéglátós ismeretekkel felvértezve munkához jutottak a Forma-1 zárt világában, és ott hosszú távon is megállják a helyüket. Ezúttal Wirgha Márk volt a beszélgetőpartnerünk, aki a Mercedes F1-es csapat alkalmazottja, de hogy pontosan mi is a dolga, mondja el ő!

    Adja magát a kérdés: egészen pontosan mi a munkaköröd a Mercedesnél?
    Nem egészen egy éve dolgozom a Mercedesnél, mint logisztikai ügyintéző. A pozícióm a hét első felében leginkább a logisztikáról, árubeszerzésről szól, a hét második felében pedig támogatom a konyhát, illetve magát a front of house-t, ahol a vendégek is tartózkodnak. Ha arról van szó, hogy sürgősen kell valami, akkor én vagyok az, aki ha kell, autóba ül, vagy a környékről a csapatok segítségével esetleg más vendéglátó egységeken keresztül beszerzem azt.

    Dolgoztál már hasonló munkakörben a Forma-1-en belül, mesélj erről!
    A Forma-1-en belül van egy Paddock Club nevezetű szekció, egy vendéglátó komplexum, ami a bokszutca felett található. Ez talán a legmodernebb, de a legklasszikusabb értelembe vett vendéglátó egység a Forma-1-en belül, ott fogadjuk a VIP vendégeket, a szponzorokat, támogatókat és én ott voltam felszolgáló és étteremvezető.

    Mennyire igaz az, hogy ott most megszorításokat eszközölnek?
    Ez jó kérdés. Amikor én ott dolgoztam, nem volt ilyen, viszont már nem igazán tartom a kapcsolatot velük. Persze valószínűleg mindenütt vannak megszorítások, a büdzsé a legfájóbb pontja egy ilyen cégnek.

    Varga Márk, Mercedes, interjú, magyarA Mercedes talált meg téged, vagy te találtad meg a Mercedest?
    A Mercedesnek elég jó kapcsolata van egy bizonyos ágon ezzel a vendéglátó egységgel, ahol én dolgoztam, és egész egyszerűen jött egy felkérés. Nem nagyon volt gondolkodni valóm ezen, ez egy jó kis lehetőség, így éltem vele.

    Magyarországon élsz, és onnan is jársz a versenyekre?
    Igen, szerencsére Magyarországon élek, Budapesten és onnan járok mindenhova. Van, hogy repülővel, de például Spielbergbe autóval érkezünk.

    Mi a végzettséged, mit tanultál?
    A Budapesti Gazdasági Egyetemen tanultam, vendéglátás-hotelmenedzsment szakon, angol nyelven, ami nyilván egy nagyobb segítség hosszú távon, hiszen nem árt, ha az ember tudja a specifikus eszközök angol megnevezését. Ez mindenképp előny számomra.

    Ez volt az első külföldi munkád, a Paddock Club, majd a Mercedes, vagy esetleg volt ezt megelőzően is?
    Gyakorlati időket töltöttem el külföldön az egyetem alatt, de konkrét hosszútávú munkát külföldön csak itt végeztem a Forma-1-en belül.

    Milyen nyelveken beszélsz, mi az elvárás?
    Hála Istennek az alap elvárás, az angol nyelv felsőfokú tudása, már megvan. Tanultam Amerikában jó pár évvel ezelőtt, úgyhogy szerencsére elsajátítottam, tehát ezzel nincs gond. Nyilván a német háttér tekintetében a német nyelvtudás nem hátrány, de nem igénylik. Ugyanakkor az alap német nyelvtudásom megvan, illetve a spanyol.

    Milyen speciális dolgokat igényelnek a versenyzők?
    Nagyon odafigyelnek a diétára, arra, hogy minden a lehető legkevesebb zsírtartalommal legyen ellátva, lásd: tejek, joghurtok, tejtermékek. Odafigyelnek a modern étkezésen belül a paleolit jellegű étrendre, nagyon sok olyan lisztféléből készült ételeket fogyasztanak, mint például a quinoa liszt, ami nem búzaliszt, vagy fehérliszt eredetű és ez meghatározza az egész étrendet.

    Egész évben a csapattal tartasz, tehát a tengerentúlra is követed őket, vagy csak az európai versenyeken vagy jelen?
    Szerencsére végig követem a csapat útvonalát.

    Tehát ez az első teljes éved a Forma-1-ben?
    Mint Forma-1-es csapatnál, igen ez az első évem.

    Több magyar is van a paddockban, segítitek egymást?
    Maximálisan jó a viszony minden magyar kapcsolattal, ugyan ritkán vagyunk szomszédok, de a Red Bullnál több olyan magyar lány is dolgozik, akivel heti szinten tartjuk a kapcsolatot. Nagyon jó a hangulat, ha találkozunk, olykor jó egy ízes magyar párbeszédet folytatni velük.

    Varga Márk, Mercedes, interjú, magyarMilyen rigolyái vannak a Mercedes versenyzőinek?
    Ahogy említettem, az étrend a legfontosabb. Megvan nekik fixen, hogy mit esznek, mivel nem én főzök, és nem én készítem az ételeket, ezért nem szoktam annyira odafigyelni erre, mert a főzési procedúra számomra nem igazán érdekes, annál inkább az alapanyagok beszerzése. Például nagyon sok quinoa lisztet, zablisztet esznek, illetve laktóz mentes tejtermékeket.

    Azon kívül, hogy egy versenycsapat része vagy, mennyire érintett meg a Forma-1 világa? Gyerekként érdekelt-e ez, vagy inkább fociztál volna?
    Fura, de egy idő után a Forma-1-es láz annyira már nem fogja meg az embert. Nagyon szeretem a versenysportokat, nagyon jó belecsöppenni a száguldó cirkuszba, mert ha az ember nem tudja, hogy mi ez, akkor csak legyint rá, mondván: nem egy nagy történet, viszont, ha benne vagy, akkor tudod, hogy tényleg egy cirkusz az egész. Nagyon sokat utazunk, sok a logisztikai feladat. A beszerzésnél látszik számomra a legjobban, mert például Bakuban rettentő nehéz beszerezni egy olyan alapanyagot, amit mondjuk Kanadában az ember a sarki közértben megvesz, és emiatt is számomra a száguldó cirkusz maximálisan egy igaz történet.

    Mivel egy nagy utazó családról beszélünk, akár szerelmek is szövődhetnek. Nálad ez, hogy néz ki?
    Vannak szép magyar lányok, akik biztos, hogy nagyon sok felkérést kaptak már (nevet). Nálunk is van egy nagyon kedves kis magyar lány, nagy sikere van, úgyhogy ezt tapasztaljuk mi is.

    Látsz karrierutat magad előtt ennél a csapatnál? Hova tudsz tovább fejlődni?
    Nagyon nehéz lehet egy ilyen szintű csapatnál hosszútávú karriert elérni. Azért is nehéz erről beszélni, mert ugye fél év telt el csak azóta, hogy itt vagyok. Még a csapatomat is meg kell ismerni, illetve ki kell alakítani a csapatszellemet, de azt látom, hogy aki tényleg ügyes és figyel arra, hogy a maximumot teljesítse munkája során, annak van jövője és elég jó karriert be lehet futni.

    Otthon az összes havernak van már Hamilton aláírás?
    Nincs még! (nevet) Nem kifejezetten Forma-1 fan a közeli társaságom, de ha van rá lehetőség, akkor a családon belül szoktam ajándékozni hébe-hóba, főleg az unokatesómnak, aki egy kilenc éves kissrác. Ő nagyon tudja ezt preferálni és nagyon hálás, ha kap bármiféle ajándékot.

    Egy évek óta győztes csapatnál kezdhetted a pályafutásod. Amikor leintik a kockás zászlóval valamelyik pilótát és éppen nyert, ti is kimehettek ugyan úgy ünnepelni, vagy van erre is egy elfogadott játékszabály?
    Az a baj, hogy a mi szempontunkból az események éppen ekkor gyorsulnak fel. Ekkor kell előkészülni a várható ünneplésre, például a pezsgők és a poharak előkészítésére. Úgyhogy ilyenkor odafigyelünk, hogy minden maximálisan prezentálva legyen, tehát nem sok időnk van az ünneplésre.

    Személyesen milyen a kapcsolatod a versenyzőkkel?
    Tudni kell, hogy mindenkinek megvan a saját kis helye. Tudjuk azt, hogy ki-kit szolgál ki, és hogy mit tud az adott versenyző, vagy éppen a vezető szokásairól, úgyhogy nem igazán szoktam nagy beszélgetésekbe bonyolódni a pilótákkal, vagy a vezetőséggel, de nyilván köszönünk egymással és jó a viszony a csapaton belül.

    Mit javasolsz azoknak a magyar fiataloknak, akik szeretnének a Forma-1-be bejutni, dolgozni? Mik azok a sarokkövek, amiket biztosan jó, ha úgy csinálnak?
    A szerencse az nem egy hátrány, mert tényleg nincs túl sok nyitott pozíció. Fontos az, hogy az ember jókor legyen jó helyen és nyilván csak utána tudja bebizonyítani azt, hogy mennyire ügyes és hogy mennyire tud helytállni ebben a szakmában. Mindent meglehet tanulni, de azért kellenek az alapok, hogy el tudjon indulni az ember egy ilyen úton.

    Mi volt a legkülönlegesebb kérés, amit teljesítened kellett?
    Nem igazán tudok ilyet mondani, mert nem hozzám jutnak el konkrétan az éppen aktuális dolgok, hanem inkább másodkézből kapom meg az információt. De például van egy vezető, aki nagyon szereti a Dr Pepper nevezetű üdítőitalt és hát ez megint egy olyan dolog, amit lehet, hogy csak tíz alkalomból kétszer kér, de ha nincs ott, akkor az elég kellemetlen. Mert elvárják azt, hogy beszerezzük, és sajnos vannak olyan helyszínek, ahol rettentő nehéz ezt megcsinálni, tehát volt már egy-két ilyen rizikósabb manőver, amit meg kell oldani.

    Ilyenkor egyébként, hogy megoldd a problémát, adott esetben átszaladsz egy másik csapathoz, hogy: „Adjatok már egy Dr Peppert, mert dráma van?”
    Hogyha tényleg drámai a helyzet és abban a pár másodpercben kell cselekedni, akkor simán. Nagyon jó a kapcsolat hála Istennek szinte mindenkivel, nyilván próbáljuk a legközelebbi szomszédot meglátogatni először, ha pedig nem járunk sikerrel, haladunk tovább.

    Ez nettó cserekereskedelem, vagy adtok pénzt is érte?
    Maximálisan a „fair trade” jegyében zajlik az egész és barterozunk (nevet). Amikor nekik kell bármi eszköz, alapanyag, akkor nagyon szívesen állunk rendelkezésre, ha tudunk segíteni.

  • Nagy Dániel: Óriási megleptésben volt részem

    Nagy Dániel: Óriási megleptésben volt részem

    Ha valakinek, akkor Nagy Dániel számára nagyon fontos volt a WTCC magyarországi fordulója, ugyanis már a második évét tölti a világbajnokságban, de hazai közönség előtt először versenyezhetett idén. A Suzuki Swift kupa egykori bajnokával erről is beszélgettünk a Hungaroringen.

    Ez volt az első versenyed a WTCC-ben hazai közönség előtt, milyen érzések vannak benned a hétvége után?

    Nagy Dániel
    Fotó: Kaiser Erika

    Óriási meglepetésben volt részem, hogy ennyi odaadó szurkoló volt, és nagyon sok Nagy Danis molinót láttam, ugyanúgy szurkoltak nekem is, mint Norbinak. Megmondom őszintén, voltak olyan periódusai a hétvégének, amin átsegített ez engem, ezért nagyon hálás vagyok. Szuper volt, hogy a családom is így támogatott.

    A hétvégi teljesítményedet hogyan értékeled?

    Mindent kihoztunk a hétvégéből, amit lehetett, nagyon szerencsétlenek voltunk az elejétől fogva, motorikus problémák hátráltattak minket, majd a második edzésre sikerült megoldanunk a problémát, ahol jött egy kis eső is. Életem első köreit teljesíthettem, és sikerült a 9. helyen zárnom az edzést. Nagyon biztató volt az az eredmény. Megmutattuk, hogy esőben lehet keresnivalónk. Az időmérőre már sajnos felszáradt az idő, ott hagytam benne egy kicsit, a beállításaink se működtek olyan jól, de megtettünk mindent. A 2015-ös technikán nagyon meglátszik a +80 kg. Jött a verseny, jól rajtoltam. Az első körben tudtam felfelé jönni, és ami nagy öröm volt, hogy tudtam csatázni Michigamival és Auréliennel. Szívemet-lelkemet beleadtam, mindent kihoztam az autóból. A végére a gumik már túlmelegedtek, ráadásul Auréliennel volt egy rossz szituációink, amikor majdnem mindketten kiestünk, úgy érzem, hogy nem volt jó megoldás tőle egy bizonyos ponton, emiatt vesztettem is egy pozíciót, de ez ilyen. Ő is versenyző, próbált pontokért harcolni. Ettől függetlenül az első versennyel nagyon elégedettek voltunk. Jött a második, de ott már az első körben technikai gondunk akadt. Nyomtam ahogy tudtam, de be kellett látnunk, hogy nagyobb a probléma, ezért kijöttem a bokszba.

    Egyébként az új csapattársaddal, Panisszal milyen a kapcsolatod?

    Alapvetően mi nagyon jól kijövünk egymással, picit frusztrált volt ez a hétvége, de részemről továbbra is jó a viszony közöttünk. Az elmúlt hétvégén sokat segítettünk egymásnak, adatmegosztás volt. Neki azért még idő kell, hogy megértse az autó működését, ami teljesen érthető, hiszen egy nagyon nehéz váltáson esett át, nem egyszerű Formula autóból WTCC autóba átülni, máshogy kell vezetni, máshogy kell hozzáállni, és ez még neki nehezen megy, emiatt egy kicsit frusztráltnak érzem őt.

    A szezon hátralévő részére mik a céljaid?

    A célom az, hogy pontok közelébe legyek, adott esetben pontot vagy pontokat szerezzek. Most már mindenki láthatja, hogy ezzel az autóval nem tudunk futamgyőzelemért harcolni, mert a pálya legtöbb részén le vagyunk maradva a többiektől, bízunk benne, hogy kevesebb súlyt kell majd cipelnünk a jövőben, és hogy tudunk majd harcolni a pontokért.