Kategória: Extra

  • Le Mans-i legendák köröztek a Red Bull Ringen!

    Le Mans-i legendák köröztek a Red Bull Ringen!

    Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén idén is megrendezték a Legends Parade-et, idén a Le Mans győztes autóké és versenyzőké volt a főszerep. Szombat este és vasárnap délben beindították a legendás járgányokat, és a közönség nagy örömére, pályára is hajtottak.

    Ferrari 512S, BMW V12 LMR, Porsche 936, Audi R18 612, Porsche 917K, BMW 3,0 CSL, Bentley Speed 8, Porsche 962c, és Porsche 919 Hybrid rótt pár kört a Red Bull Ringen, erről hoztunk most nektek egy képgalériát.

    Varga András fotói.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”25″ gal_title=”2017 Legends Parade, Red Bull Ring”]

     

  • De Vries: Nem hiszem, hogy lesz mostanában Holland Nagydíj

    De Vries: Nem hiszem, hogy lesz mostanában Holland Nagydíj

    Nyck de Vries, a McLaren utánpótlás programjának 22 éves holland versenyzőjével az Osztrák Nagydíj szombati napján beszélgettünk. Többek között Goodwood, a Mclaren-Honda szenvedése és a Holland Nagydíj esetleges visszatérésének lehetősége is szóba került. Nyck egyébként egy nagyon szimpatikus személyiséggel rendelkező, rendkívül közvetlen srác.

    Kérdés: Kezdjük Goodwooddal. A FOS rendezvényen jártál, ahol vezethetted az MP4/6-ot (McLaren-Honda, 1991). Milyen érzés volt irányítani Ayrton Senna és Gerhard Berger egykori autóját?

    De Vries: Nagyon, nagyon szerencsésnek mondhatom magam. Az idei már a harmadik alkalmam volt Goodwoodban. Korábban az MP4/4-et és az MP4/5-öt is vezethettem, illetve Lauda McLarenje közül kettőt. Szóval Senna, Lauda és Prost korábbi autóját is kipróbálhattam. Hihetetlenül különleges érzés vezetni ezeket az autókat és átélni azt a fílinget, amit ezek a versenyzők éreztek. Nehéz elhinni, hogy valaha ezekkel at autókkal versenyeztek. Nyilvánvalóan a biztonság nagyon rossz volt, valamint a komfortérzet sincs sehol a mai versenyautókhoz képest. Az irányításról már nem is beszélve… Meg kellett tanulnom a „heel and toe” technikát, máskülönben nem tudtam volna visszaváltani. Összefoglalva teljesen már érzés. Amikor csütörtökön visszaültem a saját autómba, örültem, hogy újra biztonságban és kényelemben éreztem magam” – tette hozzá nevetve.

    Kérdés: Mi a célod idén az F2-ben?

    Horváth Dániel
    Fotó: Horváth Dániel

    De Vries: Úgy gondolom eddig elég jól szereplünk. Az időmérő edzéseken szezon eleje óta erősek és versenyképesek tudunk lenni. Versenyeken már nem ennyire egyszerű téma. Nagyon sok összetevőből épül fel, persze a tempó a legfontosabb. Emellett viszont jó rajtokat és jó bokszkiállásokat is kell csinálni, hogy jó eredményeket érjünk el – ezekkel hadilábon álltunk a szezon elején. Folyamatosan fejlődünk és lépegetünk előre, Monaco például nagyon jó hétvége volt, ahogy Baku is. Sajnos a második versenyen én hibáztam, egyébként nyerhettünk volna. Véleményem szerint tegnap ismét jó időmérőt teljesítettünk, ám a főverseny felvezető körének kezdetén ECU problémánk volt, így utolsóként, a bokszból indulhattam, majd a tempó sem volt meg. Célokról nehéz beszélni: folytatnunk kell, amit elkezdtünk, a hátrelévő versenyeken pedig emelnünk kell a tétet. Érzem, hogy versenyképesek vagyunk, de a futamokon mindig túl sokat veszítünk: ebben mindenképp jobbnak kell lennünk.

    Kérdés: Már több mint hét éve a McLaren junior programjának tagja vagy, elég nehéz lehet ennyire szenvedni látni őket…

    De Vries: Igen, nem túl jó ezt látni. Ám nekem megvan a saját dolgom, ahogy nekik is. A szimulátoros és egyéb munkámmal próbálok nekik segíteni, amennyire csak tudom. Tényleg szomorú… Nem tudhatjuk mikor, de  hiszek benne, hogy vissza fognak térni a helyes útra.

    Kérdés: A Hondával vagy valamely másik gyártó erőforrásával?

    De Vries: Nem tudom. Őszintén mondhatom, hogy nekem sincs több információm. Majd meglátjuk, de magabiztos vagyok azt illetően, hogy előbb vagy utóbb odaérnek.

    Kérdés: Egy gondolat erejéig visszatérve a McLaren junior programjára: az új menedzsment is támogatja a fiatalokat?

    De Vries: Megvan a saját problémájuk, mivel nem úgy teljesítenek, ahogy szeretnének. Magától értetődően a junior program nem élvez első számú prioritást.

    Kérdés: És mikor láthatunk téged honfitársaddal, Max Verstappennel csatázni a Forma-1-ben?

    De Vries: Véleményem szerint határozottan szükségünk van még egy szezonra az F2-ben. A csapat helyzete nem a legjobb: az egyik legfontosabb mérnökünk távozott a hétvégét megelőzően. Vannak nehézségeink, de bízom benne, hogy közösen tudjuk folytatni és lesz egy „egészségesebb”, kicsivel versenyképesebb szezonunk, amikor a bajnoki címre is eséllyel pályázunk.

    Fotó: Horváth Dániel
    Már pénteken is sok holland szurkoló látogatott ki a pályára

    Kérdés: Mi a helyzet az F1-gyel Hollandiában? Rengeteg szurkoló jött át Ausztriába, a Red Bull tribün tiszta narancssárga volt.

    De Vries: Sajnos nem miattam jöttek, ám ez érthető – mondta nevetve. Verstappennek köszönhetően felélénkült nálunk a sport. Mindenkit – legalábbis nagyon sok embert érdekel, követik az eseményeket és szurkolnak Maxnak.

    Kérdés: Többször is felmerült már a Holland Nagydíj visszatérésének lehetősége. Mit gondolsz, lesz hazádban verseny a közeljövőben?

    De Vries: Jelen pillanatban nem hinném. Ott van például Németország: Hockenheim és a Nürburgring sincs benne a naptárban. Vagy Franciaország… Persze jövőre visszatérnek, tudom. Ők sokkal nagyobb országok és több büdzsével rendelkeznek. Elég nehéz lenne számunkra a versenyrendezés.

     

  • Hartley már nem vágyik a Forma-1-be, új szerelme van

    Hartley már nem vágyik a Forma-1-be, új szerelme van

    Már megszokott, hogy az Osztrák Nagydíj szervezői mindig készülnek extrákkal is a közönség számára. Mióta a Forma-1 visszatért a „szomszédba” minden évben gyönyörködhet a közönség a „Legends Parade” legendás autóiban és találkozhat azok legendás versenyzőivel.

    Minden évben más tematikát kap az esemény, idén a Le Mans győztes autóké és versenyzőké volt a főszerep. Így volt jelen a Red Bull Ringen Brendon Hartley is, aki idén harmadmagával (Earl Bamberrel és Timo Bernharddal) és a #2-es Porsche 919 Hybriddel megnyerte a 24 órás Le Mans-i viadalt.

    Brendont még a bemutató autózás előtt, a Red Bull Energy Station-ben csíptük el, barátnője, valamint Sebastien Buemi társaságában. Az új-zélandi versenyző készséggel állt rendelkezésre, sőt még arra is emlékezett, hogy pár éve már találkoztunk a Hungaroringen, amikor még a World Series by Renault-ban versenyzett, és akkor épp videó interjút adott nekünk.

    HartleyMost azonban elsősorban Le Mans-i élményeiről kérdeztük, hiszen nem volt egyszerű menet ez a 24 órás verseny.

    „Hát beletelt pár napba, míg felfogtam, hogy mi is történt, és mit jelent ez. Le Mans, nekünk versenyzőknek, egy igazán őrült hét.” – kezd bele a hosszas fejtegetésbe Hartley. „Ez egy olyan hét, amikor szupersztárokként kezelnek minket. Persze más helyszíneken is figyelemmel kísérnek minket, de amikor Le Mans-ba érkezünk, a rajongók, és a légkör is teljesen más, az egy igazán őrületes hét számunkra. Nem igazán jut öt perc magunkra, hogy megemésszük, mi történik, főleg ha megnyerjük a versenyt, és főleg, ha így nyerjük meg.”

    „Körülbelül két nappal a verseny után tudatosult bennem, hogy wow, nyertünk, Le Mans-ban a Porsche-val!”

    „Addigra értettem meg igazán, mit is jelent, hogy ott a nevem a legendák között. Ez igazán különleges dolog számunkra.”

    A #2-es Porsche már a verseny elején meghibásodott, és csak 18 kör lemaradással tudtak visszaállni a versenybe, nem remélvén, hogy még a győzelmet is megszerezhetik.

    „A harmadik óra után, mikor megálltunk, nagyon csalódott voltam. De a szerelők a garázsban, és a mérnökök, nagyon keményen dolgoztak, hogy mielőbb visszaállhasson az autó a versenybe. Volt benne egy kis kockázat, kicseréltünk pár elemet, aztán nagyon nyomtuk, hogy mielőbb ledolgozzuk a lemaradást. Fél távnál még nem hittem, hogy megnyerhetjük, csak azt reméltem, hogy pontokat tudunk majd szerezni. De óráról órára előrébb jutottunk és már nem csak a pontszerzés, hanem a pódium is reálissá vált. Olyan volt, mint egy álom, vagy valami nagyon hasonló.”

    Porsche, Hartley
    Fotó: Varga András

    „Le Mans mindig őrületes, erről Sebastien is tudna mesélni.” – mutat Sebastien Buemire, aki ott ült a mellettünk lévő asztalnál. „Le Mans mindig sok meglepetést tartogat. Nagyon kemény a verseny, nagyon kell koncentrálni magadra, és a határon kell autózni. Olyan, mintha az életedért küzdenél, de a 24 óra eltelte után minden tökéletesnek hat. Óriási emberi teljesítmény van mögötte, és hát ezek talán a legösszetettebb, legbonyolultabb autók a világon.”

    Hartley neve azonban nem csak a WEC-ből lehet ismerős az autósport rajongóknak, hanem a Forma-1 kapcsán is, hiszen sokáig volt a Red Bull Junior Team tagja, sőt a Toro Rosso tesztpilótája is volt, ám végül a Red Bull nem neki, hanem Jaime Alguersuarinak, majd Brendon jó barátjának, Daniel Ricciardonak szavaz bizalmat.

    „Egyértelműen jobban teljesítettek akkor, mint én. Valójában ezt sosem bántam, nem voltam a legjobb formában akkor. Viszont nagyon sok tapasztalatot szereztem nekik (Red Bull) köszönhetően, és végül jól alakult a sorom. Nagyon boldog vagyok így, ahol most tartok.”

    Miután a Red Bull junior programjából kikerült, a Mercedes F1-es csapatának tesztpilótája lett, ám már eközben is kipróbálta magát Le Mans-ban, ekkor még LMP2-ben.

    „Sokat vezettem a szimulátorukat (a Mercedesét), vezethettem teszten is, ami nagyszerű volt. Nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttem ez által. De nem volt reális esély ennél többre. Azonban maradtam a német gyártóknál (Porsche). Nagyon elégedett vagyok azzal, ahol tartok.”

    „Imádom Le Mans-t, szerelembe estem Le Mans-nal.”

    „Gyerekként mindenki a Forma-1-ről álmodik, én is arról álmodtam. Viszonylag közel is kerültem hozzá, de ha akkor (mikor tesztpilóta volt) lehetőséget kaptam volna az F1-ben versenyezni, most nem lennék itt, nem lett volna jó az időzítés. De örülök, hogy rátaláltam az endurance versenyzésre és itt megtaláltam a helyem. Ráadásul ma már sokkal fiatalabban kerülnek be a versenyzők a Forma-1-be, mint én voltam akkor. Elég, ha csak Max-re (Verstappen) gondolunk, aki nagyszerűen megy.”

    Hartley azonban még mindig csak 27 éves, így megkérdeztük arról is, kipróbálna-e más szériákat is, vagy egyelőre csak a WEC érdekli?

    „Nagyon szeretem a WEC-et, de soha ne mondd, hogy soha, nem tudom még, hogy mit tartogat a jövő.”

    A nem sokkal mellette ülő Buemi azonban a WEC mellett a Formula E-ben is versenyez, ráadásul épp második bajnoki címére hajt ott.

    „Nem vezettem még Formula E autót, de figyelemre méltó, mennyi gyártó vesz benne részt.” – emelte ki Hartley.

    Na de melyik lehet az autósport történetéből az az autó, amelyet a legszívesebben kipróbálná az új-zélandi versenyző, ha lehetősége adódna rá? Persze a válasz nem annyira meglepő.

    Brendon Hartley
    Fotó: Komenda Vivien

    „Hű, ez nehéz kérdés…” – mondja elgondolkodva. „Van pár lenyűgöző darab; azt hiszem egy olyat mondanék, amivel Bruce McLaren versenyzett.” – kezd bele, majd sorra idézi fel a többi egykori új-zélandi F1-es versenyzőt. „Vagy Chris Amon, vagy valamelyik kiwi (az új-zélandiakat „becézik” így) versenyző. Esetleg Danny Hulme világbajnok autóját.”

    Közismert, hogy Brendon Hartley és Daniel Ricciardo jó barátok, így hát szükségesnek látszott egy könnyedebb témával is előállni: Bevállalná-e Brendon a Shoey-t, azaz hajlandó lenne-e inni Daniel cipőjéből?

    „Ha jó oka van az ünneplésre, igen. Ha mondjuk ott lennék vele a dobogón. Jó barátom, szóval… Nem kerültem még ilyen helyzetbe, de ha úgy alakulna, akkor igen, miért ne? Ha például nyer, az egy jó ok erre.”

    https://www.instagram.com/p/BRmAzu9ALEs/

  • A Sky Sports élő adásában leptük meg Damon Hillt!

    A Sky Sports élő adásában leptük meg Damon Hillt!

    Meglepetéssel készültünk Damon Hill számára az Osztrák Nagydíjra.  Damon édesapjának, Graham Hillnek a csapata az Embassy Racing egy Fiat 126-tal közlekedett a 70-es évek közepén, amely fel is volt matricázva a csapat számára. A „legenda szerint” egy nap az is megesett, hogy ebbe a csöpp autóba 10(!) csapattag szuszakolta be magát, és mentek vissza a szállásra az 1975-ös Spanyol Nagydíj alatt a Montjuic Parkból. Ugyanezen évben történt meg az is, hogy Graham a kis Fiatot enyhén provokatív jelleggel leparkolta közvetlenül a kaszinó elé Monte-Carloban.

    A történet kapcsán az az ötletünk támadt, hogy el kellene készíteni ennek a Fiatnak a miniatűr mását, és meglepni vele Damont. Ebben Jo Klausmann volt segítségünkre, akinek nevével már találkozhattatok nálunk. Övé a Racingchristmas.de, és láthattatok már nálunk általa készített, kézzel festett, autósport témájú karácsonyi képeslapokat, valamint Kiss Norbi versenyzésének 10. évfordulójára is készített egy fantasztikus festményt.

    Jo saját kézzel matricázta fel a kis Fiatokat, melyből 4 db készült. Az egyiket természetesen megkapta Damon, a többit pedig dedikálta.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”24″ gal_title=”Megajándékoztuk Damon Hillt”]

  • Ferrari Racing Days képgaléria

    Ferrari Racing Days képgaléria

    Az elmúlt hétvégén ismét megrendezésre került a Hungaroringen a Ferrari Racing Days. Erről hoztunk nektek egy pompás, fotós összeállítást, Kaiser Erika szemszögéből!

    [Best_Wordpress_Gallery id=”23″ gal_title=”2017 Ferrari Racing Days, Hungaroring”]

     

  • Berger a DTM jövőjéről, Kissről, Auerről és Kubicáról

    Berger a DTM jövőjéről, Kissről, Auerről és Kubicáról

    Gerhard Berger versenyzett már többek között a DTM-ben, majd a Forma-1-ben is. Volt gyári tanácsadó, csapattulajdonos az utóbbiban, és alig pár hónapja meg kinevezték a DTM élére, miközben négy lány után megszületett elsőszülött fia is, Johann. Ennyi kihívás mellett 57 évesen is boldog. Friss igazgatóként Berger elégedett eddig az új szabályzással, a kevesebb autó ellenére, és pontosan tudja azt, is, hogy 2019-re hova fejlesztené tovább a sportágat. Interjúnk a Hungaroringen készült vele, extrém vidám hangulatban.

    Elkezdted már megtisztítani a régi gokartjaidat Johann miatt?
    Nem, nem tisztítunk, elmentünk inkább lágy keverékű gumikat vásárolni. Jelen pillanatban azonban már „szimulátorozik”.

    Azon dolgozol már, hogy visszacsábítsd a DTM-be az Alfa Romeot, az Opelt és a Fordot?
    Az Alfát nagyon szeretném, mert hiányzik a közös munka az olaszokkal! Tudjátok mit? Hívjátok is fel Marchionnét, de aztán folyamatosan csörgessétek! Félig-meddig olasz vagyok, tudom, hogy működik ez, és tényleg szeretném, ha lenne gyári olasz csapat, illetve a versenynaptárunkban olasz pálya. Jöhet olasz szponzor is, és kijövök a médiájukkal is. Igazság szerint minden prémium márkát örömmel várunk a szériánkba, de előtte el kell hogy végezzük a házi feladatainkat, hogy készen álljunk a fogadásukra. 2019-re egy sokkal költséghatékonyabb rendszert szeretnénk kidolgozni. Nagy feladatok várnak még ránk. Egyik oldalról a költségekkel kell kezdeni valamit, a másik oldalról nézve pedig a showt kell növelnünk, még látványosabbá kell válnunk. Ezek persze egymás ellen dolgoznak, ez az, amit nehéz menedzselni.

    2019 után világméretűvé nőne a DTM, és akár kiszorítaná a WTCC-t ezen szerepéből a túraautózás világában?
    Túl sokat kell dolgozni még a saját platformunkon. Egyelőre csak Németországban is, aztán idővel majd Európában. Addig, amíg ezt nem véglegesítettük, addig nincs értelme további, ekkora lépésben gondolkodni.

    Kapcsolatban állsz elődöddel, Hans-Werner Auftrechttel?
    Igen! Egy nagyon fair kapcsolatunk van, és tudja hogy neki is van egy útja, de az enyém más. Ugyanakkor nagyon szívesen meghallgatom. Mindig lehet tőle tanulni, nagyon tapasztalt, régóta csinálta a DTM üzletmenetét, így persze, nem kérdés, hogy figyelek, ha mond valamit.

    berger
    Fotó: Kaiser Erika

    Kiss Norbert tavaly beülhetett egy DTM autóba, és kipróbálhatta azt. Magyarként miképp lehet eljutni a DTM-be?
    Nem lehet csak úgy belökni egy versenyzőt a szériába, magának kell megcsinálnia az útját ide. Amennyiben bekerülne, nyilván az az ország hírnevét is öregbítené, és Magyarország is sikeresebbé válna. Szeretem ezt az országot, mert amikor ide jövök, kicsit úgy érzem én is, mintha hazatérnék. Amilyen minőségű jelenleg itt az aszfalt, azt pár német pálya is megirigyelhetné akár. A szervezés is kiváló, nem is vártam ezt. Amit kicsit hiányolok, az 150.000 ember nézőként, de ezen még egy kicsit dolgoznunk kell. 1986-ban, amikor először jártam itt tele volt a nézőtér, rengeteg osztrák rajongó is volt. Itt mindig kiváló a hangulat, akkor is, amikor itt jártam egyszer a Red Bull Air Race miatt. Elképesztő potenciál van még itt, csak arra kell rájönnünk, hogy miképp tudjuk újra központi szerepbe hozni az autósportot, de egy hazai versenyző a szériában mindig jó ötlet. Azon múlik az, hogy jöhessen, hogy legyen tehetséges, és legyen pénze. Persze ha megfelelő emberekkel veteted körbe magadat, akkor is el lehet jutni ide.

    Fotó: Kaiser Erika

    Beszéljünk akkor unokaöcsédről, Lucas Auerről is. Jövőre a Toro Rossonál láthatjuk esetleg őt, vagy inkább valamelyik olyan csapatnál, ahol Mercedes erőforrást használnak?
    Ez egy jó kérdés! Azt hiszem, a kérdés még kissé korai, látnunk kell, hogy miképp alakul az elkövetkezendő 4-4 versenyhétvégéje, és hogy mennyire magabiztos. Igen, szívesen menne a Forma-1-be, én is örülnék neki, ha jövőre ott láthatnám. Ahogy elkezdte az idei évet, az mindenképpen lenyűgöző, de még meg kell mutatnia azt, hogy az eredményeket stabilan tudja hozni.

    Mit gondolsz Robert Kubica Forma-1-es teszteléséről, szerinted lehetséges az, hogy akár komolyan is visszatérjen a száguldó cirkuszba?
    Nagyon örömmel venném, azt, ha visszatérne, és remélem azt, hogy valaki megadja neki ezt a lehetőséget. Mondhatom, hogy mindig is Kubica rajongó voltam, az első perctől kezdve. Az, ahogyan ő annak idején bekerült, az út ahogy helyzetbe hozta magát, és az a sebesség, amivel még mindig rendelkezik, az lenyűgöző. Még úgy is jó lenne látni, hogy mit tud, hogy tudjuk, milyen most az állapota. Én biztos megadnám neki a lehetőséget. Az biztos, hogy ez egy nagyon érzelmes pillanat lenne…

    Kanadában kapott Lewis Hamilton egy eredeti Senna sisakot. Neked is van otthon?
    Ugyanazt a verziót kaptam meg én is a családtól, mint amit most Lewis.

  • Gyurta közúton és versenypályán is a sportosságot szereti

    Gyurta közúton és versenypályán is a sportosságot szereti

    Gyurta Danit leginkább mindenki a medencéből ismeri, mi azonban inkább meg szerettük volna tudni azt, hogy milyen ő közúton, vagy a versenypályán. Az Audi meghívta őt és minket is azon sajtótájékoztatójukra, ahol bejelentették azt, hogy miképp is segítik a hazánkban hamarosan megrendezésre kerülő vizes világbajnokságot. A sportolók mobilitásában oroszlánrészt vállalnak, hiszen összesen 138 db gépjárművet biztosítanak a szervezők, csapatok, versenyzők részére. Ötkarikás bajnokunk Dániel azonban már hosszabb ideje kapcsolatban áll a négykarikás autómárkával, így erről is faggattuk őt.

    Miképp kezdődött a kapcsolatod a német presztízsmárkával?
    Az Audival decemberben jött létre egy közös megállapodás, akkor még egy A4-est vezettem, majd februárban megjelent a legújabb A5-ös, azóta azt használom. Külsőleg nagyon tetszik, igazán sportos és nagyon szép autó.

    Sportemberként, mennyire fontosak számodra a külsőségek? Számít, hogy az emberek milyen autóval látnak közlekedni?
    Én szeretem, ha egy autó, sportos és kényelmes is egyben. Az az idő, amit az autóban töltünk, nem mindegy, hogy milyen minőségben telik. Ha összeadnám azt a sok-sok órát, amit a felkészülések kapcsán az autóban ülve töltünk, akkor több nap is kijön, úgyhogy számomra fontos a kényelem. Ettől függetlenül nem cél, hogy egy kirívó autót vezessek, ugyanakkor egy Audival nehéz elbújni.

    Milyen sofőrnek tartod magad?
    Nyugodtan próbálok vezetni. Valamilyen szintű dinamika azért van a vezetésemben, de nyilván mindig a forgalom által megengedett kereteken belül maradok.

    Vezettél már versenypályán?
    Igen, többször is volt már szerencsém versenypályán menni, akár a Kakucs Ringen, akár a Hungaroringen, vagy éppen a Slovakiaringen is mentem már a korábbi támogatóim által szervezett napokon, illetve néhány héttel ezelőtt a DTM-en volt szerencsém beülni Frank Biela mellé és ő vitt két kört. Elképesztő egyébként, de amikor Michelisz Norbi is vitt körbe jó párszor a Hungaroringen, egészen más élmény, mint amikor én vezetek a pályán.

    https://www.instagram.com/p/BVcdr0whMtb

    A magyar autóversenyzőkkel milyen a kapcsolatod?
    A Michelisz Norbival baráti a kapcsolatom, de egyébként a Kiss Norbival is jóban vagyok.

    Felmerült már esetleg benned, hogy kipróbálod magad az autósportban? Korábban volt már arra példa, hogy egy úszó kolléga, ideiglenesen ralira váltott…
    Gondolom, Rózsa Norbertre gondolsz, de nem hiszem, hogy ebből a szempontból követni fogom. Nem tartom magam tehetséges sofőrnek pályára, ezért nem hiszem, hogy a jövőben bármikor is elkezdek ezzel komolyabban foglalkozni.

    Forma 1-ben ki a kedvenc pilótád?
    Fernando Alonso a kedvencem. A Minardival való debütálása óta neki szurkolok, illetve mindig annak a csapatnak, amelyiknél éppen versenyez, úgyhogy nagy figyelemmel követem. Kíváncsian várom, hogy hova fog igazolni legközelebb. Egyébként nem szeretem, amikor valamelyik csapat uralja a Forma 1-et, az elmúlt években volt ugye a Red Bull éra, most a Mercedes éra… Sokkal jobb, amikor kiélezettebb a verseny, és én pont ezért szerettem Alonso és Schumacher csatározásait, mert óriási harc zajlott a Renault és a Ferrari között akkoriban.

    Alonso és Button is ismert arról, hogy triatlonisták. Mennyire úsznak jól?
    Azt nem tudom. Nem láttam még őket úszni, így ezt nem tudom megmondani.

    gyurta, kacsa, audi

     

  • Racingline.hu képgaléria a TCR hungaroringi hétvégéjéről

    Racingline.hu képgaléria a TCR hungaroringi hétvégéjéről

    Első alkalommal látogatott hazánkba a TCR mezőnye, és számos magyar versenyző is rajthoz állt a Hungaroringen. Ezen felül mindkét futam M1RA sikert hozott!

    Kaiser Erika, Magyar Gábor és Tóth Zsombor fotói

    [Best_Wordpress_Gallery id=”21″ gal_title=”2017 TCR, Hungaroring”]

  • Racingline.hu képgaléria az F3 hungarorigni hétvégéjéről

    Racingline.hu képgaléria az F3 hungarorigni hétvégéjéről

    A DTM hungaroringi hétvégéjén az FIA F3 European Championship mezőnye is hazánkban versenyzett.

    Kaiser Erika és Tóth Zsombor képei.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”20″ gal_title=”2017 F3, Hungaroring”]

  • Norris: Portimao jó F1-es pálya lehet

    Norris: Portimao jó F1-es pálya lehet

    Ahogy azt már biztosan mindenki kívülről fújja, a McLaren legújabb felfedezettje nem más, mint Lando Norris. A fiatal brit a benne rejlő potenciál mellett azzal is büszkélkedhet, hogy egyike a motorsportok három megátkozott kapcsolatának, vagyis: Fernando Alonso és a harmadik világbajnoki cím – Toyota és Le Mans – Lando Norris és a rajt. Alonso és a P1-es Toyota sajnos nem volt elérhető a Hungaroringen, így kénytelenek voltunk a harmadik delikvenst faggatni egy kicsit a rajtjairól és azon túl.

    Ismét a rajtok. Egy rossz rajt itt, a Hungaroringen, különösen fájdalmas lehet.
    Igen, ez valóban egyike azoknak a pályáknak, ahol a legnehezebb előzni. Nagy leszorítóerőt igénylő pálya, és amint elkezdesz valakit követni a hosszú kanyarokban, olyan sok leszorítóerőt vesztesz, hogy lehetetlen előzni. [A pénteki első futamon] ez elég nyilvánvalóan látszott is, de ha a [szombati második futamhoz] hasonlóan lefullasztom az autót, akkor csak még jobban megnehezítem a dolgom! Nem is tudom, mi történt; szimplán lefulladtam, talán azért, mert a pálya az előző naphoz képest jobban tapadt a közben lefutott versenyek rajtjai miatt. [Pénteken] a kuplungom csúszott meg, így most igyekeztem kissé finomabbra venni a dolgokat, de a nagyobb tapadás miatt így pedig azonnal lefulladtam, amint felengedtem a fékeket.

    Azt hallottam, találkád volt előző reggel a pályabírókkal. Mi történt?
    Épp a pályabejárásunkat tartottuk, amikor be kellett volna jelentkeznünk. Igazából nem tudtuk volna későbbre halasztani, mert a pálya már sötétedett, így muszáj volt belekezdenünk. Segítenünk kellett a pályabíróknak kirakni az összes poroltót és egyéb ilyen dolgokat; egy kis testedzés.

    Idén elmarad a Zandvoort Masters. Szerinted mennyire fontosak az F3-nak az ehhez hasonló (mint pl. Pau és Makaó) bemutatóversenyek?
    Zandvoortba ennek ellenére elmegyünk majd; nem hiszem, hogy egy különálló Masters-esemény annyira nagy előny lenne, habár az is hozzátartozik, hogy sosem vettem rajta részt, így nem tudom, milyen. Egy Makaóhoz vagy a pau-i utcai versenyhez hasonló esemény azonban sokkal izgalmasabb, mint egy standard versenypálya bárhol máshol, valamint az utcai versenyek segíthetnek akár az F1-re való felkészülésben is.

    Az ilyen különleges versenyek jelentik a lényeges különbséget az F3 és a GP3 vagy egyéb juniorszériák között? Úgy értem, hozzátartoznak-e ezek a futamok az F3 esszenciájához?
    Nem vagyok benne biztos, milyen hosszú múltra nyúlnak vissza ezek a versenyek [évtizedekre, Lando – a szerk.]. De szerintem az emberek nem csak azért jönnek ebbe a bajnokságba, hogy résztvegyenek ezeken a futamokon; ha Makaót vesszük példának, azon külön is részt tudsz venni. Szóval nem hiszem, hogy ez fontos ok lenne.

    És mi a véleményed a jelenleg is zajló GP3-F3 háborúról? Jó ötlet lenne összeolvasztani a két bajnokságot?
    Kétségtelenül könnyebb lenne eljutni úgy eljutni a gokartoktól az F1-ig, ha ez a célod; sokat segítene, ha tudnád, mikor hova kell menned. Szerintem jó ötlet lenne, habár a GP3-nak is megvannak az előnyei: F1-es pályákon versenyeznek, F1-eshez hasonló Pirelli-gumikkal, míg a mi Hankookjaink teljesen mások. Nem rajtam fog múlni, hogy milyen döntést hoznak majd, de nekem személy szerint az F3 volt a legjobb döntés.

    Mennyire tartod hasznosnak a kasztni- és motorháborút az F3-ban? A GP3 ugye standardizált széria.
    Akár még jó is lehet. Az egyenszériákban el lehet mondani, hogy mindenki egyenlő feltételeket és autóparamétereket kap; ennek ellenére mindenkinek tudnia kell, hogy a Mercedes és a Volkswagen között [a két motorszállító az F3-ban] hihetetlenül kicsi a különbség. Néhányan váltig állítják, hogy a Volkswagennek van némi előnye bizonyos pályákon és bizonyos pontokban, mások pedig a Mercedesről állítják ugyanezt…

    Nemrég az Algarve-pályán voltál a McLaren-jutalomvezetéseden, ahol F1-es futamot terveznek tartani a jövőben. Szerinted megfelelő a pálya és az infrastruktúra erre?
    Igen, habár nem ártana, ha újraaszfaltoznák a pályát, mert elég egyenetlen az aszfalt, az F1-hez pedig el kellene tüntetniük néhány huplit. Nem lenne rossz egyébként, de nagyon-nagyon nehéz lenne rajta előzni – egy hosszú egyenes, a maradék pedig kanyarok. Vezetni azonban elég élvezetes, van benne hegynek-fel és hegynek-le is, amit néhány versenyző imádna, mások nem annyira mondjuk.

    Van rá bármi esély, hogy a Magyar Nagydíjat követő teszten te vezesd a McLarent?
    Nem tudom, elvégre rajtam kívül van még két másik pilóta is a juniorprogramban. Bahreinben persze már beültették [Oliver] Turveyt, de hogy ismét mellette döntenek-e, hogy tovább elemezze a pálya és a szimulátor közti korrelációt… ezt majd a McLaren eldönti.

    Akkor még nem léptek veled kapcsolatba ilyen téren.
    Nem, még nem.