Kategória: Extra

  • Nikita Mazepin „Rosberg-módjára” készül

    Nikita Mazepin „Rosberg-módjára” készül

    A 18 éves orosz versenyző Nikita Mazepin „főállásban” a FIA Formula 3 European Championshipben versenyez, emellett azonban a Force India Forma-1-es tesztpilótája is. A héten ki is használta a tesztlehetőséget, és a Hungaroringen rendezett szezonközi tesz keddi napján délelőtt, szerdán pedig délután vezethetett.

    Ahelyett azonban hogy sokadszorra megkérdeztük volna tőle, hogy mennyire örül annak, hogy Forma-1-es autót vezethet, minket inkább olyan dolgok érdekeltek, amiről kevesebbet tud a közönség.

    Nikita Mazepin
    Fotó: Tajthi Andrea

    Sajtótájékoztatóján Nikita mesélt arról is, hogy milyen azzal a Daniel Schloesserrel dolgozni, aki éveken át a 2016-os világbajnok, Nico Rosberg személyi edzője volt.

    „A fizikai felkészülésem tekintetében azt mondhatom, hogy nagyon szerencsés vagyok, hogy lehetőségem van Daniellel dolgozni, hiszen ha Nico maradt volna (a Forma-1-ben), akkor nem kérdés, hogy Daniel is vele maradt volna.” – mondta a fiatal orosz. „Daniel az egyik legkülönlegesebb fickó, akivel a karrierem során eddig találkoztam. Nagyon tapasztalt, hét évig dolgozott Nicóval, és nagy löketet tudott nekem adni az év elején. Olyan különösen nehéz körülmények között is, mint a mai, ő jól fel tud engem készíteni. Ha az ember mindent meg akar tenni a csapatért a teszten, akkor igazán fittnek kell lennie, és Daniel nagyon sokat segít ebben nekem, és remélem még fog is az elkövetkezendő években.”

    Mazepin kihangsúlyozta, hogy teljesítmény nem csupán a fizikai erőléten múlik.

    „A Forma-1 egy mentális sport. Ahhoz, hogy jó lehess, mentálisan is legalább olyan fittnek kell lenned, mint fizikailag. Tekintve, hogy ő (Schlosser) német, elég szigorú is, ha mondhatom ezt… De erre szükség is van, hiszen az edzés fájdalommal jár, és a legfontosabb az, hogy ezen hogyan tud túljutni az ember.”

    Aki követi Mazepint a közösségi oldalakon, annak feltűnhetett, hogy nem is olyan régen trénerével együtt Ibizán járt az orosz versenyző, méghozzá Nico Rosbergnél. Nikita azt is elárulta kérdésünkre, hogy természetesen megkóstolta Nico feleségének, Viviannak a fagylaltozójában kapható hűsítő édességet.

    ” Daniel szoros kapcsolatban van Nicoval, úgy vélem jó barátok, hiszen egy versenyző számára a trénere gyakorlatilag a legjobb barátja is. Nem csak egy ember, akivel együtt dolgozol, hanem meg is bízol benne. Szóval igen, találkoztam Mazepin interjúNicoval, ő most élvezi a családos életet.” – mesélte Nikita. „Próbáltam a fagylaltját is, azt kell, hogy mondjam, az egyik legjobb fagyi volt, amit valaha kóstoltam. Nem gondoltam, hogy egy fagyi lehet ennyire más, mint a többi, úgy vélem, ez egy jó hobbi.” – tette hozzá, majd hozzátette, hogy sajnos csak egy kis adagot ehetett belőle, mivel épp fogyókúrára volt fogva.

    A visszavonult világbajnok pár tanáccsal is ellátta Mazepint.

    „Beszélgettünk is egy jót. Ismertem már korábbról, és továbbra is úgy gondolom, hogy nagyon kedves srác, mindig érdekes vele beszélgetni. Persze kérdeztem az F1-ről, elvégre van még mit tanulnom. Kérdeztem tőle párat, és olyan válaszokat kaptam, amik talán segítségemre lehetnek majd a jövőben.”

    A névcserére készülő Force Indiáról is kérdeztük, vajon lenne-e javaslata új névre. Mire egy német kolléga rávágta, hogy „Force Russia”.

    „Ez túl merész ötlet lenne részemről.” – felelt Nikita nevetve. „Valójában a mostani név is nagyszerű, de azt hiszem a Force 1 az egyik opció, ez pedig szerintem elég gyorsnak hangzik. Azt hiszem, jó ötletekkel áll majd elő a csapat kereskedelmi részlege.

    S ha már orosz versenyzővel beszélünk, mi a véleménye honfitársairól, Daniil Kvyatról és Vitaly Petrovról?

    „Nem tartjuk túlzottan a kapcsolatot, de úgy gondolom mindketten rendes fickók, szerencséje van velük Oroszországnak. Vitaly egy tipikus orosz versenyző míg, véleményem szerint, Daniil kevésbé „oroszos” versenyző, hiszen rég óta a Red Bull kötelékében, ami pedig egy osztrák csapat. Így ők eléggé különböző karakterek. Vitaly talán viccesebb, és jobban ki lehet jönni vele, mint Daniillel.”

  • Robert Kubica újra a Hungaroringen!

    Robert Kubica újra a Hungaroringen!

    Robert Kubica visszatért „természetes lelőhelyére”, a Forma-1-es paddockba, ráadásul mindjárt a Hungaroring paddockjába! Autóba ugyan csak holnap ül majd, és a nemzetközi sajtónak is csak holnap este nyilatkozik, lehetőséget kaptunk, hogy készítsünk róla pár fotót, míg a lengyeleknek nyilatkozott.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”29″ gal_title=”Robert Kubica a Hungaroringen”]

  • Kamion Eb: Slovakia Ring – képgaléria

    Kamion Eb: Slovakia Ring – képgaléria

    A hungaroringi forduló elé a Slovakia Ringre látogatott a Kamion Eb mezőnye. A versenyhétvégét igencsak sikeresen zárta Kiss Norbi, melyről ITT és ITT olvashattok, míg alább a helyszínen készült képeinket nézegethetitek meg.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”28″ gal_title=”ETRC 2017, Slovakia Ring”]

  • Leclerc: A lehető legfelkészültebben akarok megérkezni az F1-be

    Leclerc: A lehető legfelkészültebben akarok megérkezni az F1-be

    Charles Leclerc, a Forma-2-es bajnokság pontversenyének éllovasa az Osztrák Nagydíj versenyhétvégéjén adott nekünk interjút. Többek között Verstappenről, Strollról, a Ferrariról és a hungaroringi tesztről is kérdeztük. A 19 éves monacoi tehetség 67 ponttal vezeti a bajnokságot orosz riválisa, Artem Markelov előtt. Legközelebb a jövő hétvégén megrendezésre kerülő hungaroringi versenyen csodálhatjuk meg tehetségét.

    Úgy tűnik, hogy te vagy a GP2/Forma-2 történetének egyik legjobban felkészült és legkiemelkedőbb teljesítményét nyújtó versenyzője. Tűztél ki magad elé egy olyan határidőt, amikor már mindenképp F1-es versenyző szeretnél lenni?

    Charles Leclerc: Nem, nincsenek határidőim. Ahogy mondani szoktam: teljes mértékben a jelenlegi szezonra koncentrálok. Majd meglátjuk milyen lehetőségeim lesznek a szezon végéhez közeledve. Jelenleg nagyon boldog vagyok az év eddigi alakulásával, és ugyanennyire keményen kell dogoznom a szezon végéig, hogy az élen maradjak.

    Sorozatban szerzed a pole pozíciókat, mi a titok?

    Leclerc: Semmi! – mondja mosolyogva. Alapjából véve szeretem az időmérőket és nagyon jól mennek, de a versenyekre kell összpontosítanom. Hiába kapok négy pontot a pole-ért, a verseny az, ami igazán számít.

    Július egy nagyon zsúfolt hónap számotokra: három verseny is lesz négy héten belül. Keményebben vetted a felkészülést erre az intenzív időszakra? 

    Leclerc: Nem, semmi különlegeset nem csináltam. Nagyon sokat  edzettem a téli szünet és a tesztek alatt, mert irányíthatóság szempontjából az F2 a legkeményebb. Az előszezonban nagyon kemény fizikai felkészülésem volt, amit természetesen a szezon folyamán is fenttartok.

    Fotó: Horváth Dániel

    A Ferrari juniorjaként milyen gyakran használod a csapat szimulátorát, hogy segítsd a csapat munkáját?

    Leclerc: Amikor Maranellóban vagyok, mindig használom a szimulátort, de nem csak én segítem a csapatot, ők is nagyon sokat segítenek nekem. Ezek a komoly technológiával megszerkesztett gépek komoly segítséget nyújtanak. Az új pályákat például nagyon jól meg lehet tanulni velük. Nyilvánvalóan soha nem lesz teljesen ugyanolyan a valósággal, de jó segítség.

    A Hungaroringen megrendezésre kerülő kétnapos teszten láthatunk téged F1-es autót tesztelni?

    Leclerc: Hogy őszinte legyek, fogalmam sincs. Nem akarok belefolyni ebbe, csak a jelenlegi munkámra koncentrálok. Nicolas Todt személyében nagyszerű ember segíti a pályafutásom alakulását, és a Ferrariban is teljes a bizalmam. Ha lesz lehetőségünk, élni fogunk vele. Jelenleg azonban nem gondolok és nem is tudok semmit erről. (Közben hivatalosan is megerősítésre került, hogy Leclerc a Ferrari színeiben kap egy teljes napot a Hugnaroringen – a szerk.)

    Igaz, hogy volt esélyed már idén egy F1-es ülésre a Haas csapatnál?

    Leclerc: Nem tudom. A menedzserem és a Ferrari foglalkoznak ezekkel a dolgokkal, nekem csak a vezetésre kell koncentrálnom. A legjobbamat próbálom nyújtani a pályán és remélhetőleg egy napon Forma-1-es versenyző lehetek.

    Korábban már versenyeztél Max Verstappen és Lance Stroll ellen. Melyiküket volt nehezebb legyőzni?

    Leclerc: Még gokartban versenyeztem ellenük, Maxszal nagyon sok csatát vívtam, Lance-szal kevesebbet. Versenyautóban még nem versenyeztem ellenük, ami azért sokkal másabb mint a gokart. Max pazar munkát végez a Forma-1-ben, Lance pedig elég nagyot lépett előre a GP3-ból. Én azonban a saját utamra koncentrálok, a lehető legfelkészültebben akarok megérkezni a Forma-1-be, ha lesz rá lehetőségem.

    Mit gondolsz a Forma-1 jelenlegi helyzetéről, jó irányba tart a Chase Carey vezette sport?

    Leclerc: Igen, határozottan. A Forma-1 mindig is lenyűgöző sport volt, a szurkolók felé nyitás pedig nagyon jót tesz.

    Volt gyermekkori hősöd, akire felnéztél?

    Leclerc: Édesapám nagy Senna rajongó volt, sokat mesélt róla, szóval őt mondanám.

     

  • Magyar Nagydíj + GP Afterparty nyereményjáték jegyekért!

    Magyar Nagydíj + GP Afterparty nyereményjáték jegyekért!

    Ahogy azt tegnap már bejelentettük, jegyeket nyerhettek tőlünk a 32. Magyar Nagydíjra, illetve az azt követő GP Afterpartyra. Mivel már csak néhány nap és itt vannak ezen események, az idő rövidsége miatt már nem találtunk ki kreatív feladatokat. Semmi más dolgod nincs, mint likeold a facebook oldalunkat, ezt a cikket (nyugalom, kiemeltük!) és buzdítsd erre a barátaidat is! Célszerű a poszt alatt meghívni a barátaitokat is, hogy értesüljenek erről a remek dologról, de az sem baj, ha megosztjátok a saját profilotokon, hátha valaki így kap kedvet! Kommentként elég annyit írni, hogy „Kész!”.

    Miért így?

    Páros jegyekről van szó, tehát lehet, hogy ha nem te, akkor az ismerősöd nyeri meg, és visz magával. Másrészt azt feltételezzük, hogy a követőink közül mindannyian szeretik az autósportot, és az ehhez köthető nyereményeket, de még ne rohanjunk ennyire előre! Lesz még hasonló játék jegyekért a jövőben is!

    Ezúttal, ahogy azt már bemutattuk, három szettnyi jegyet állítottunk össze. Van egy olyan, amelyikben 2 db 90 eurónyi értékű General Admission, azaz állójegy van a Hungaroringre, és mellé két sétálójegy a vasárnap esti buliba, a Symbolba. Ahogy azonban azt Horst Fuchs is mondta a TV Shopban egykoron: de ez még mind semmi!

    Összeállítottunk még egy pont ugyanilyen csomagot, így mondhatjuk dupláztuk az esélyét annak, hogy megnyerd a jegyeket! És ha még szólsz az összes autósport kedvelő ismerősödnek, hogy kövessék a mi oldalunkat… nő az esély, nem?

    Térjünk rá azonban a fődíjra! Az bizony nem más, mint 2 db Supergold tribünjegy (darabja 450 EUR), aminél azért már jobb tényleg nincs, kivéve persze, ha valakit meghívtak a paddockba. Az összes, tehát az álló és az ülőjegyek is egész hétvégére szólnak, magyarán ki lehet menni vele a csütörtöki bokszutca látogatásra is. A két remek E szektorba szóló jegy mellé pedig VIP sétálójegyet adunk a Symbolba, amiről azt gondoljuk, hogy így egyben igazán extra, és felejthetetlen élményt nyújt majd valakiknek! Aki nem ismerné ez utóbbit: az elmúlt években olyan neves dj-k látogatták meg Budapest legnagyobb F1 utáni buliját Budán a Bécsi úton, mint Giancarlo Fisichella, Sakon Yamamoto, Jaime Alguersuari, vagy Jean-Eric Vergne barátnője, Petra Silander. Idén is fergeteges lesz a hangulat, mi biztosan ott leszünk!

    A játékot 2017. július 25-én kedden zárjuk délben, és a három nyertest ezt követően értesítjük. A nyeremény pénzre nem váltható.

  • Forma-1 kulisszatitkok Kanadából!

    Forma-1 kulisszatitkok Kanadából!

    A Kanadai Nagydíj helyszíne igencsak különleges, főleg az európai ember számára. Tóth Zsombor fotósunk azonban jelen volt idén Montreálban, és készült nektek egy kis beszámolóval az egyedi, helyi élővilágról.

    „A Kanadai Nagydíjra eléggé felkészültünk az állatokból. Mivel a pálya körülbelül olyan, mintha a Margitszigeten lenne, van saját élővilága is. Minden évben mormoták futnak át a pályán, de vannak mókusok és „eltévedt” sirályok is. A tv-ben amit láttatok „szálló port” azok nagyon kicsi lepkék voltak, amik az ottaniak elmondása szerint a korai meleg miatt keltek már ki. Ezek totál jól, sorban a kezemre nyakamra szálltak fényképezés közben… Viszont amikor fényképezel a szalagkorlát mellet és elkezd a pályabíró integetni meg ütögetni a vállad és nem érted mi a gondja, mivel tudod hogy jó helyen vagy…

    Kivettem a füldugót erre mondja, hogy csak szólni akart hogy egy kígyó van a lábam mellett. ?

    De nem kell félni mert ő kicsi még, egy méternél nem nagyobb, gyerekkígyó… Mondom az jó, ha gyerek, akkor szülei is vannak valahol itt. ? Megörökítettem, bár nem volt nagyon barátkozós… Képzelhetitek, ezután két napig, hogy jártunk a térdig fűben, növényekben. Amúgy utánanyomoztunk, ő egy Harisnyakötő kígyó, mérgesnek nem mérges, de csíp ha bántják – ha véletlen rálépünk a fűben az elég bántás… 😛 Szerencsére többet nem találkoztunk. Növények tekintetében is érdekes volt a helyzet, például teli van a sziget mérges szömörcével, amivel érintkezni nem kellemes, főleg ha fényképezni kell még napokig. „

    [Best_Wordpress_Gallery id=”27″ gal_title=”Kanadai élővilág”]

  • Buemi: „Csak remélni tudom, hogy jövőre már nyerünk”

    Buemi: „Csak remélni tudom, hogy jövőre már nyerünk”

    Sebastien Buemi neve sokak számára ismerős lehet. Amellett, hogy megfordult a Forma-1-ben, jelenleg pedig a Formula E mellett a WEC bajnokság egyik főszereplője, többször parádézott a Hungaroringen a WSR keretein belül.

    A svájci pilóta továbbra is kapcsolatban áll a Red Bull-lal, így természetesen nem hagyta ki a Red Bull Ringen megrendezésre kerülő osztrák Forma-1-es hétvégét sem. Itt örömmel állt rendelkezésünkre, így hát beszélgettünk vele Formula E-ről, a Toyota győzelmi esélyeiről, sőt, még a magyar rajongókról is örömmel beszélt, és elárulta, mindig boldogan tér vissza Budapestre.

    A Formula E mellett a WEC bajnokságban is indulsz. Mit csinálsz, amikor ütközés van a két széria között – mint például a soron következő hétvégén?

    Jelenleg még folynak a tárgyalások ebben az ügyben, azonban már több megbeszélésünk volt, és nagyon úgy tűnik, hogy a Nürburgringen fogok versenyezni a WEC-ben. (Azóta ezt egyébként már hivatalosan is megerősítették – a szerk.)

    Buemi

     

    Mit gondolsz, lehet a közeljövőben Formula E verseny Svájcban?

    Nagyon remélem! Voltak már pletykák, megbeszélések a jövőre nézve. Reméljük minél előbb, akár már jövőre láthatunk ott futamot. Svájci versenyzőként elképzelni sem tudnék jobb hírt, minthogy bejelentik, mehet az országba a Formula E. Korábban ugyanis sajnos ez nem jöhetett létre különböző okokból. Elképesztő lenne, remélem, hogy megvalósul!

     

    Idén Le Mans-ban az LMP1-es autók sorra hibásodtak meg. Mit gondolsz, ez befolyásolja a hibrid versenyzés jövőjét?

    Szerintem nem. Nagyon keményen dolgozunk ezeken az autókon, és ez a jövőben sem fog változni. Két éve nem volt probléma az autókkal, idén rengeteg volt. Nyomtuk, ahogy csak tudtuk, és ezután sem lesz ez másképp. Folyamatosan azon vagyunk, hogy még jobbak és jobbak legyünk, és nem nézünk hátra.

    Buemi
    Fotó: Tajthi Andrea

    2020-ban szabályváltozások lesznek. Mit gondolsz, ekkor visszatérhet a Peugeot? Esetleg új gyártó léphet be a szériába?

    Remélem, hogy új gyártók is fognak érkezni. A Peugeot-val kapcsolatban több híresztelés is napvilágot látott már, talán a visszatérésükre is lehet esély. Most a Toyota és a Porsche küzd egymás ellen, ami nagyon jó, viszont fontos lenne a sorozatnak is, hogy új gyártók csatlakozzanak. És természetesen a versenyzőknek is jót tenne, több autó ellen lehetne versenyezni. Egy harmadik gyártó nagyon fontos lenne.

     

    Le Mans-ban az egyik legfontosabb, hogy az embernek erős csapattársai legyenek. Kivel volt a legjobb ott indulni?

    Idén is Anthonyval és Kazukival alkotunk egy csapatot, immár harmadik éve. Nagyon jól tudunk együtt dolgozni, és szeretek is velük egy autót vezetni. Jól kiegészítjük, és segítjük egymást.

    Akkor következzen a legnagyobb kérdés: Mikor fog nyerni a Toyota Le Mans-ban?

    Csak remélni tudom, hogy jövőre. (nevet)

    BuemiBudapesten is többször versenyeztél már. Milyen emlékeid vannak a városról, és az ottani eseményekről?

    A Forma-1-ben ott szereztem az egyik legjobb eredményemet. A Toro Rossoval nyolcadik lettem 2011-ben. Az egy nagyon jó hétvége volt számomra, jó visszagondolni rá. Nagyon jó hely, lelkes rajongókkal, jó időjárással. Úgy gondolom, mindenki örömmel tér vissza oda, mindig nagyszerű a hangulat.

    Reméljük, minél előbb sor kerül a visszatérésre, és hamarosan újra láthatjuk a svájci pilótát a Hungaroringen körözni.

     

  • Magnussen Dán Nagydíjról, LEGO-ról és Haasról

    Magnussen Dán Nagydíjról, LEGO-ról és Haasról

    Kevin Magnussen F1-es debütálása parádés volt, azonnal a dobogó második fokán találta magát a McLarennel a 2014-es szezonnyitón. Mégis 2015-re a wokingiak visszafokozták tartalékversenyzőnek, majd szezon végén meg is váltak tőle. Tavaly a Renault-nál tért vissza, mely csapattal mindössze két versenyen tudott pontot szerezni. Szezon után sokat cikkeztek róla, hogy a Renault nem volt elégedett a dán hozzáállásával, most azonban mindezt cáfolja új csapata, a Haas, ahol úgy fest, jelentősen jobb az összhang a csapat és Kevin között.

    Amerikai kézbe került a Forma-1, és ő maga is amerikai csapatnál versenyez idén, azt azonban nem gondolja, hogy ez nagyobb szabadságot jelentene számára.

    Kevin Magnussen
    Fotó: Varga András

    „Nem, nem mondanám. Persze jót tesz az F1-nek ez az amerikai irány, de nem gondolom, hogy lazábbak lennének a dolgok, mint korábban.” – mondta Magnussen a Racingline.hu kérdésére, Ausztriában.

    A napokban röppent fel Dánia azon törekvéséről, mi szerint az ország szeretne Forma-1-es versenyt rendezni, Koppenhágában. Ennek persze Magnussen örülne a legjobban.

    „Nem sok információm van még róla, de nagyon jó lenne, ha ez valóban megvalósulna. Nagyszerű lenne, ha hazai pályán, hazai közönség előtt versenyezhetnék.”

    Érdekesség, hogy a jelenlegi mezőny 22 tagjából csak kilencen (Hamilton, Alonso, Massa, Stroll, Ricciardo, Perez, és Kvyat) mondhatják el, hogy van hazai versenyük (Brit-, Spanyol-, Brazil-, Kanadai-, Ausztrál-, Mexikói-, és Orosz Nagydíj). Jövőre hozzájuk csatlakozik a Német Nagydíj és a Francia Nagydíj visszatérése okán Vettel, Wehrlein, Hülkenberg, Ocon, és Grosjean. Pár év múlva pedig a skandináv versenyzők, de elsősorban Magnussen is örülhet majd hazai futamnak.

    Könnyedebb témát érintve Kevin azt is elmondta nekünk, hogy természetesen az ő gyerekkorából sem maradt ki a LEGO-zás. Ám mikor arról kérdeztük, miért nem lett semmi abból, amit pár éve pletykáltak, mi szerint a LEGO talán szponzorálná őt, némileg meglepő választ kaptunk.

    Kevin Magnussen
    Fotó: Varga András

    „Tényleg volt ilyen pletyka? Nem volt szó semmi ilyesmiről.” – csodálkozott Magnussen.

    Nos, volt bizony, még 2014-ben, sőt maga Ron Dennis is utalt rá, hogy Dániának és a dán cégeknek jobban ki kellene használniuk azt, hogy van egy versenyzőjük a Forma-1-ben.

    Pedig Kevin is megerősítette, hogy azért király lenne, mondjuk saját Haas autóját viszont látni LEGO-ból, ha már amúgy is szokott a cég Forma-1-es autós kiadásokkal előrukkolni. Ennek ellenére továbbra sem mutat érdeklődést a cég efféle szponzoráció iránt.

    Az új vezetés sokkal lazábban kezeli a versenyzők F1-en kívüli tevékenységeit, és nem „irigyek” egyéb szériákra. Ezt mutatja az is, hogy Ausztriában épp a Le Mans volt a Legends Parade tematikája. De miben próbálná még ki magát Kevin Magnussen?

    „Igen, van olyan tervem, hogy egyszer elindulok édesapámmal Le Mans-ban, de nem mostanában. Most a jelenlegi munkámra koncentrálok a Forma-1-ben.” – mondta Kevin, akinek édesapja, Jan maga is megjárta a Forma-1-et, és évek óta rajthoz áll a Le Mans-i 24 órás versenyen.

    Kevin Magnussen
    Fotó: Varga András

    Persze nem hagytuk ki egyik kedvenc kérdésünket sem: Ha választhatnál egy autót az F1 történetéből, melyet kipróbálhatsz, melyik lenne az?

    „Azt hiszem John Surtees McLarenje lenne az.” – érkezett a válasz.

    De ha már egyéb autók és Le Mans is szóra jött, azt is kiszedtük Kevinből, hogy bár nem különösebben érdekli most az F1-en kívül más széria, azért a Haas egy NASCAR autóját szívesen kipróbálná.

  • Kristensen: „Visszavonultam, és nagyon boldog vagyok!”

    Kristensen: „Visszavonultam, és nagyon boldog vagyok!”

    Tom Kristensent sokan csak Mr. Le Mans-ként emlegetik, ez pedig nem véletlen. A dán pilóta kilencszer diadalmaskodott a legendás 24 órás versenyen, visszavonulása óta pedig szakértőként van jelen az egynapos versenyen.

    Az osztrák Forma-1-es hétvégén is feltűnt Kristensen, a szervezők ugyanis minden évben különböző téma köré építik a „Legends Parade” elnevezésű bemutatót, amely idén Le Mans legendás autóit és azok versenyzőit vonultatta fel.

    Természetesen a dán sem hiányozhatott, először viszont hallani sem akart arról, hogy bárkinek is interjút adjon. Nem sokszor adatik meg azonban az a lehetőség az ember számára, hogy gyermekkori hősével beszélgessen, így nem hagytam annyiban. Végül csak nekünk sikerült meggyőzni, egy villáminterjúba beleegyezett, így – habár személy szerint órákig beszélgettem volna a legendás versenyről annak legmeghatározóbb emberével – pár kérdés erejéig rendelkezésre állt.

    Tom Kristensen

    Mi mással is kezdhetnénk, mint az idei verseny összegzésével. Az LMP1-es kategória gyakorlatilag csődöt mondott. Mit gondolsz, hogyan befolyásolja ez a hibrid autóversenyzés jövőjét?

    „Nem hinném, hogy változás történne emiatt. Komoly volt a forgalom, illetve a meleg is. Nagy kihívás volt az autóknak a nagyon magas hőmérséklet és a gyors tempó. Mindenképp még erősebbé kell tenni az autókat, strapabíróbbá. Viszont a hibrid fejlesztések, és a versenyzés ugyanúgy folytatódni fog.”

    Sok pletyka kering a Porsche kiszállásáról, 2020-ban pedig új szabályok lépnek életbe. Visszatérhet a Peugeot? Esetleg új gyártók tűnhetnek fel az LMP1-ben?

    „Nem tudom. Erről tényleg fogalmam sincs. Ez egy nagyon vonzó verseny, újabb gyártók pedig csak még izgalmasabbá tudnák tenni. De nem tudom, hogy feltűnik-e egy új csapat.”

    Tom Kristensen
    Fotó: Tajthi Andrea

    Ugyan Le Mans kap a versenynaptárban kiemelt figyelmet, de ez a hétvége is a WEC bajnokság keretein belül kerül megrendezésre. Szerinted ki nyeri idén a világbajnokságot?

    „Ez nehéz kérdés…egészen a szezon végéig nyitott lehet a verseny, és még nagyon sok van hátra. A Porsche nyert Le Mans-ban, ami hatalmas energiát ad számukra. Viszont azt is láthattuk, hogy a Toyota is nagyon jó, nagyon gyorsak. Le Mans megint nem úgy alakult számukra, ahogy szerették volna, voltak gondok. Azonban még mindig küzdenek a bajnokságban, így azt mondom, valószínűleg a Toyota lesz idén a világbajnok.”

    Van esély arra, hogy egyszer még pályára gurulsz Le Mans-ban, és visszatérsz egy utolsó verseny erejéig?

    „Nem, nem. Én már visszavonultam. És boldog vagyok így, nagyon boldog!”

    Tom Kristensen

    Kristensenen egyébként tényleg az látszott, hogy nagyon szereti azt a helyzetet, amelyben jelenleg van. Nem akar foglalkozni semmivel, csak beül az autóba, és köröz. Habár ezt már nem versenykörülmények között teszi, mégis élvezettel.

    Az pedig, hogy azzal a kifogással küldi el az újságírókat, hogy ő már a múlt, egyértelművé teszi, hogy nem is szeretne változtatni ezen a helyzeten. Azért nekünk mégiscsak engedett, még ha csak egy kis időre is.

  • Chase Carey kimaxolta a szimpátia faktort az Osztrák Nagydíjon

    Chase Carey kimaxolta a szimpátia faktort az Osztrák Nagydíjon

    Chase Carey, a Forma-1 új „ura” igazi amerikai lazaságot prezentált az Osztrák Nagydíj hétvégéjén.

    Kávéjával fel-alá sétált a paddockban, sőt az F2-es paddockba sem degradált neki átmenni, körülnézni. A „vörös szőnyeges” érkezésekkor ugyanúgy megállt autogramot osztani, és szelfizni a rajongókkal, mint a versenyzők, ráadásul szombat este a Legends Parade kezdetén bepattant Neel Jani mellé egy 1981-es Porsche 936-ba – sisak nélkül -, és tettek egy tiszteletkört, amit Carey végigintegetett. (És még a bajsza sem egyenesedett ki a menetszéltől! 😀 )

    Varga András fotói.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”26″ gal_title=”Chase Carey Le Mans autóban”]