Kategória: Extra

  • A Racingline.hu képgalériája a Magyar Nagydíjról

    A Racingline.hu képgalériája a Magyar Nagydíjról

    2017-ben a Racingline.hu nyolc Forma-1-es versenyhelyszínen volt jelen. Ezek fotógalériáival még tartoztunk, így hát az év végéig minden nap hozunk nektek egy képgalériát a nyolc versenyhétvége egyikéről.

    A már publikált képgalériák:

    A következő helyszín a Hungaroring, a Magyar Nagydíj képgalériája.

    ©Kaiser Erika fotói:

    [Best_Wordpress_Gallery id=”75″ gal_title=”2017 Magyar Nagydíj 2017″]

  • A Racingline.hu képgalériája az Osztrák Nagydíjról

    A Racingline.hu képgalériája az Osztrák Nagydíjról

    2017-ben a Racingline.hu nyolc Forma-1-es versenyhelyszínen volt jelen. Ezek fotógalériáival még tartoztunk, így hát az év végéig minden nap hozunk nektek egy képgalériát a nyolc versenyhétvége egyikéről.

    A már publikált képgalériák:

    A negyedik az Osztrák Nagydíj képgalériája,

    © Varga András fotói:

    [Best_Wordpress_Gallery id=”73″ gal_title=”2017 Osztrák Nagydíj”]

  • A Racingline.hu képgalériája az Azerbajdzsáni Nagydíjról

    A Racingline.hu képgalériája az Azerbajdzsáni Nagydíjról

    2017-ben a Racingline.hu nyolc Forma-1-es versenyhelyszínen volt jelen. Ezek fotógalériáival még tartoztunk, így hát az év végéig minden nap hozunk nektek egy képgalériát a nyolc versenyhétvége egyikéről.

    A már publikált képgalériák:

    A harmadik galéria pedig Bakuban, az Azerbajdzsáni Nagydíj fotóit tartalmazza. Ez volt egyébként az a futam, melyet idén a Racingline.hu olvasói az év legjobb versenyének választottak. Az F1.com globális szavazásán nyertes előzés is ezen a futamon történt, Zsombor kollégánk ezt is megörökítette.

     

    © Tóth Zsombor fotói:

    [Best_Wordpress_Gallery id=”71″ gal_title=”2017 Baku F1″]

  • A Racingline.hu képgalériája a Kanadai Nagydíjról

    A Racingline.hu képgalériája a Kanadai Nagydíjról

    2017-ben a Racingline.hu nyolc Forma-1-es versenyhelyszínen volt jelen. Ezek fotógalériáival még tartoztunk, így hát az év végéig minden nap hozunk nektek egy képgalériát a nyolc versenyhétvége egyikéről.

    Az első a Monacói Nagydíj galériája volt, ennek megtekintéséhez klikkelj ide.

    A második most a Kanadai Nagydíj, mely európai szemmel nézve, a környezetet tekintve talán az egyik legszokatlanabb helyszín a versenynaptárban. Élővilágával is megismerkedett Zsombor kollégánk, élménybeszámolójáért klikkelj ide!

    © Tóth Zsombor fotói:

    [Best_Wordpress_Gallery id=”70″ gal_title=”2017 Kanada F1″]

     

  • A Racingline.hu képgalériája a Monacói Nagydíjról

    A Racingline.hu képgalériája a Monacói Nagydíjról

    2017-ben a Racingline.hu nyolc Forma-1-es versenyhelyszínen volt jelen. Ezek fotógalériáival még tartoztunk, így hát az év végéig minden nap hozunk nektek egy képgalériát a nyolc versenyhétvége egyikéről.

    Az első ilyen a Monacói Nagydíj galériája, a versenyhelyszínek egyik legexkluzívabbja, izgalmas pályarészekkel és hírességekkel a paddockban!

    © Tóth Zsombor fotói:

    [Best_Wordpress_Gallery id=”68″ gal_title=”2017 Monaco F1″]

  • Milyen nemzetközi versenyek lesznek 2018-ban a Hungaroringen?

    Milyen nemzetközi versenyek lesznek 2018-ban a Hungaroringen?

    Az egyik leginkább kihasznált pálya lett az évek alatt a Hungaroring. Annyira már az sem meglepő, ha junior szériák, vagy egyenesen a királykategória tartja nálunk a szezonközi tesztjét, és ez tényleg annak köszönhető, hogy legendásan ügyesek a pályabíróink, az irányítás, és a szervezés. Azt is érdemes tudni, hogy ezt a tudásbázist nem csak feltétlenül Mogyoródon kamatoztatják, hiszen a promóteri szerepet betöltő Ostermann több rendezvény szervezésében is segédkezik Budapest belvárosában, elég csak a Nagy Futamra, vagy a Red Bull Air Racere gondolni.

    Ugyan még némi bizonytalanság van a konkrét menetrendet illetően, de már kitölthetitek a frissen megkapott 2018-as asztali naptáraitokat. Ebben az összeállításban a komoly nemzetközi versenyeket szedtük össze időrend szerint, így kérjük ebben ne keressétek a CEZ, OB futamok, Mikulás és Szilveszter ralik időpontjait!

    2018. április 28-29. FIA WTCR
    Az egyesített WTCC + TCR International series jogutódja még szép, hogy nem hagyja ki azt a magas labdát, hogy mindkét széria évek óta tele volt sikeres magyarokkal, elég csak Michelisz Norbertre, a Zengő Motorsportra, a M1RA-ra vagy Tassi Attilára gondolni, hogy másokat most ne is említsünk. Ez az időpont is még csak egy előzetes tervezetből van, amolyan félhivatalos. A magyarokat illetően pedig jelenleg teljes a bizonytalanság, még az eddig gyári Honda alkalmazásban álló Michelisz esetében is.

    2018. május 1. Nagy Futam
    Mivel keddre esik majd a munka ünnepe, ezért a Forma-1-es versenyzők sem élhetnek majd azzal a kifogással, hogy nem érnek rá, mert versenyhétvége van. Ez azért jó hír, mert újra sanszos, hogy a top csapatokból erre jár valaki. 2017-ben Valtteri Bottas és Daniel Riciardo tette tiszteletét, népes további más szériákban versenyző külföldi és magyar pilóták mellett. Azt, hogy ezúttal konkrétan Budapest belvárosának mely részén, kik és mivel szerepelnek majd, arra még bőven várnunk kell.

    2018. május TCR Academy Endurance
    Erről sem lehet tudni még sokat, azon kívül, hogy 6 órás futam tervezett, TCR autókkal. Az érdekessége az lehet leginkább majd, hogy akár egzotikusabb, és a WTCR-ben sem látott járgányok is indulhatnak itt akár, hiszen ideális teszt terep egy ilyen verseny bármelyik gyártónak, akik persze azonnal elhatárolódhatnak attól, ha rájuk olvassuk, hogy komolyan be akarnak szállni a TCR vérkeringésébe. Igen, nincs még pontos dátum!

    2018. június 1-3. DTM + FIA Formula 3 European Championship
    Rendszeres vendég Magyarországon most már a német túraautó bajnokság, és már csak azért is érdemes kilátogatni, mert Mercedeseket utoljára láthatunk majd a mezőnyben, mivel a német cég úgy döntött, hogy a jövőben inkább beszállnak a Formula E-be, és arra koncentrálnak. Másrészt a feltörekvő és Forma-1-be vágyó ifjúsággal is itt lehet találkozni majd, olyanokkal, mint Habsburg Ferdinánd, vagy Mick Schumacher.

    2018. június 15-17. FIA ETRC, FR 2.0 NEC
    A kamionos Európa-bajnokság jövőre 2 hónappal az eddig megszokotthoz képest korábban látogat Magyarországra, de addigra Kiss Norbi és a Tankpool24 már egy versenyhétvégén túl lesz, hiszen a szezonja Misanóban kezdődik majd. Az is változás, hogy betétfutamként a nagy túraautók és inkább gentleman vezetőik helyett fiatalok lepik el majd a pályát, a 2 literes formaautóikkal.

    2018. június 23. Red Bull Air Race
    Ez lesz az a nap, amikor ellepi a Facebook folyamodat a folyamatos nyivákolás, hogy miért kell ezt ide, miért a belvárosba. Vitán felül továbbra is a repülős sorozat legszebb és legérdekesebb helyszíne a budapesti, akinek nem tetszik, menjen nyaralni!

    2018. július 7-8. TCR Europe + GT Open + Euroformula Open
    Újabb olyan TCR széria érkezik majd hazánkba, amelyen számítani lehet akár fokozottabb mennyiségben is magyar indulókra. Mindemellett még GT autók, illetve formaautók is indulnak. Utóbbiba szeretnének évek óta eljutni magyar pilóták is, hátha 2018-ban ez is sikerül!

    2018. július 27-29. Forma-1 Magyar Nagydíj + Formula 2 + GP3 + Porsche szuperkupa
    Az év motorsportos eseménye, rengeteg külföldivel, és főleg lengyel drukkerrel, főleg ha végre a Williams leigazolja Robert Kubicát. Az is könnyen előfordulhat, hogy a jelenlegi retro állapotában utoljára lehet majd látni az épületegyüttest illetve a nézőteret, mert egy ideje aktuális már a felújítása, és ennek akár 2018 végén érdemben is nekiláthatnak.

    2018. augusztus 31-szeptember 2. Blancpain GT Series Sprint +Eurocup Formula Renault 2.0
    Az utóbbi két évben a kamionosok betétfutamai voltak, most előléptek főszereplővé a dögös drága luxus sportautók. A tervek szerint melléjük is érkeznek még fiatal formaautósok, így ez a rendezvény is remek program lehet még az iskolakezdés előtt.

    2018. szeptember 28-30. „Hungaroring Classic”
    Nem véletlen az idézőjel, nevezzük a dolgot a jelenlegi formájában munkacímnek. Ami biztos, hogy újra veteránautók lepik el majd a mogyoródi aszfaltcsíkot, és a jelzett időpontban. A rendezvény neve még változhat, és akár talán picit a koncepciója is, de erről majd biztosan időben hírt ad Szalay Balázs és csapata, akik szervezik majd a rendezvényt. 2017-ben az egyik legjobban szervezett esemény volt a Hungaroring Classic, mi nagyon várjuk már, hogy jövőre mit találnak ki!

    A listát végignézve egy gondolat bánt csak minket: lehet lenne értelme szezonbérletet csinálni a Hungaroring klubtagoknak ennyi rendezvény mellett. Az ötlet koránt sem elrugaszkodott: a Red Bull Ring kínál ilyet 2018-ra, két verzióban is, a prémium 700 euró, a sima 200 euróba kerül. Ott ezekért az összegekért a Forma-1 mellett a MotoGP, a DTM, az ADAC GT Masters, az European Le Mans Series, és a Histo Cup versenyeire amúgy is kilátogatni szándékozók örülhetnek egy ilyen kedvezményes konstrukciónak. Mindkét esetben biztosított egy hely a tribünön, illetve parkolóhely is, de csak a drágább bérletnél.

  • Újabb képeken és videón Kubica a Williamsben!

    Újabb képeken és videón Kubica a Williamsben!

    Ahogy már korábbi cikkünkben megírtuk, Robert Kubica először tesztel a legendás brit alakulattal, és annak a 2014-es versenygépével, az FW36-ossal. A végső cél az, hogy holnap miután Paul di Resta is lehetőséget kapott, kiderülhessen lassan az, hogy adott esetben kettejük közül ki ülhessen Felipe Massa helyére 2018-ban a Williams autójába.

    Délután is leskelődtünk tovább, és az alábbi videót és képeket tudjuk most prezentálni:

    Senki ne vonjon le semmiféle komolyabb elemzést, de méréseink szerint 1:25-1:26 körüli időket ment Kubica, persze a kerítésen kívülről mérve ez minden, csak nem pontos adat. Még véletlenül sem összehasonlításképp, hanem csak információként: pár éve, éles körülmények között és nyáron volt, de Valtteri Bottas 2014-es kvalifikációs ideje a Magyar Nagydíjról, 1:23.354. Versenykörülmények közt ugyanekkor a finn 1:26.850-et ment, a verseny 63. körében.

    Kubica

    Délelőtt Kubica amikor autóban ült hosszabb etapokat ment, és amikor beállt, hosszabb időre, délután viszont intenzívebb lett a program is, és többet volt a lengyel a pályán. A csapat csak annyit közölt hivatalosan, hogy újabb produktív napot teljesítettek a lengyellel, és folyik annak a kiértékelése.

    Íme egy lengyel rajongó felvétele:

  • Exkluzív: Kubica ma tesztel a Williamsszel a Hungaroringen!

    Exkluzív: Kubica ma tesztel a Williamsszel a Hungaroringen!

    Az előzetes információk helyesnek bizonyultak: a lengyel Robert Kubica ma már a Hungaroringen tesztel a reklámmentesített 2014-es Williams FW36-ossal. Mivel privát tesztről van szó, ezért még a média is ki van zárva az eseményről.

    Leskelődni azonban ér, így ezt tettük mi is, ahogy még pár lengyel fanatikus Kubica rajongó is, akik a helyszínen tartózkodnak, és próbálnak minden elérhető információt begyűjteni. Ezek szerint Robert már tegnap óta hazánkban tartózkodik, és a vártaknak megfelelően meg is kezdte délelőtt a körözést a pályán. A lengyel TVN24 és a magyar  MTVA kocsijai is a helyszínen tartózkodnak, így ők feltehetően valamilyen formában mindenképp beszámolnak az eseményről, a magyar stáb megszólaltatja Gyulai Zsoltot is. Állítólag 2016 világbajnoka, Nico Rosberg is a helyszínről követi a teszt alakulását, de nagyon erős a biztonsági jelenlét, így ez nem 100%-os információ.

    Ahogy az a képeinken is látható, Kubica nagyon iparkodik, mert egyszer meg is forgott a rajt-cél egyenesben, de ezt leszámítva rendben halad a teszt. Holnap Paul di Resta ül majd a versenygépbe.

    Kubica GIF

    Kubica

  • Emanuele Pirro exkluzív, 2. rész: A túraautós évek

    Emanuele Pirro exkluzív, 2. rész: A túraautós évek

    Ritka az olyan rendezvény amely annyira jól sikerült, hogy a széria azért van épp „bajban”, mert most újra kell gondolnia az eddigi stratégiáját, és legalább olyan jó show-t kell biztosítania a többi versenyhelyszínen, mint tették azt a magyar szervezők, a Hungaroring Classic alatt. A sztárvendég ezúttal Emanuele Pirro volt, a korábbi Forma-1-es versenyző, aki Senna és Prost mellett tölthette be a tesztpilótai szerepet. Később ötszörös győztes lett Le Mansban. Karrierje első nagy korszakáról ITT olvashatsz, itt a folytatás.

    JK: Megkezdhetted a túraautós pályafutásodat…
    E: Igen, az F1-es munkáim mellett is túraautóztam. Valójában már 1985 óta hajtottam túraautókkal! Barátom, Roberto Ravaglia és Gerhard Berger segítettek, és a BMW felkért, hogy segítsek nekik, nekem meg megtetszett, így gyakorlatilag mindig is volt dolgom túraautókkal, és sok sikerem is volt, hiszen nemzeti bajnok lettem Olaszországban és Németországban is.

    JK: Van valamilyen különleges élményed a csapattársaiddal kapcsolatban a túraautózás világából?
    E: Igen, rengeteg. A legszebb emlékeim Joachim Winkelhockkal voltak a BMW-nél. Ő egy rendes srác volt, nagyon bírtam! Mindketten a Schnitzernél versenyeztünk, és végeredményben az utolsó BMW-s versenyem Malájziában volt, az Asian-Pacific bajnokságban. Sajnálatos helyzet állt elő, mivel jó volt a kapcsolatom a többi versenyzővel, Jo-val, és Robertoval is. Alapvetően egymás ellen nem mentünk, az volt a megállapodás, hogy aki megszerzi a pole pozíciót, az megnyerheti akár a versenyt is. Általában én hoztam el a pole-t, de ezen az utolsó versenyemnen problémák adódtak, így Jo volt az, aki megszerezte az első rajthelyet. Nem volt ezzel nekem problémám, tudtam, hogy nyerni fog. A verseny előtt aztán a csapatvezető Charlie Lamm odajött hozzám, és ezt mondta: “Nézd Emanuele, mivel ez az utolsó versenyed a BMW-vel, megengedjük, hogy megnyerd ezt a versenyt!” A BMW felsőbb vezetői soha nem tudtak ezen megállapodásról, ez cask hármunk között működött. Ez egy nagy gesztus volt Joachimtől, mintha a barátom lenne, olyan a kapcsolatunk!
    Ezt követően hagytam el a BMW-t, mert a magasabb szintű BMW-s menedzsmentből volt pár ember, akivel nem jöttem ki jól, és Charlie Lamm a Schnitzernél volt az egyetlen, ako azt mondta, hogy menjek, és kérdezzem meg az Audit, hogy ott vezethetnék-e. Szerinte én lennék számukra az ideális versenyző akit keresnek, és számimra meg a megfelelő csapat!

    JK: Az Audis évek aztán elég gyümölcsözőek lettek…
    E: Igen, túraautóztam velük 1994-1998 között, utána pedig jött a sportautózás, igazán remek éveket töltöttünk el együtt. Ötszür nyertem meg a 24 órás versenyt Le Mansban, kilencszer voltam egymás után a dobogón, ez mai napig record!

    JK: Ezen öt győzelem közt van olyan, amelyik kiemelkedik a többi közül, vagy mindet egyenlően kell mérni?
    E: Mindegyik különleges számomra, de amikor legelőször sikerült megnyernem, az csodálatos volt. A legelső dízelmotoros győzelem is persze különleges érzés volt, mert nagyon szereten a technológiai dolgokat is. Egyszer ha van esélyed nyerni, és ezt aztán tényleg el is éred, az igazán elképesztő.

    JK: Manapság elég sokszor versenyzel történelmi versenyautókkal, rendszeres résztvevője vagy a goodwoodi eseményeknek. Lord March szervezi ezeket, hogy kerültél kapcsolatba vele?
    E: Ez egy jó kérdés… Lord March Roberto Ravagliával indult indult párban a Mille Miglián, és hát ő jóbarátom, és így találkoztunk. Én más autójával voltam ott a Mille Miglián, és ekkor beszélgettünk. Megkedveltük egymást, és megkérdezte, hogy elmennék-e a Goodwood Revivalra, amibe egyből beleszerettem, és most már igazán jó barátokká váltunk, sokszor beszélgetünk.

    JK: Még mindig szerződésben állsz az Audival?
    E: Igen, nagykövetük vagyok, de más gyártók autóival résztvehetek történelmi versenyeken, így itt most egy Alfa Romeo 33-ast hajtok.

    JK: Ez azt is jelenti, hogy akár időnként II. világháború előtti Auto-Unionokat is hajthatsz az Audi felkérésére?
    E: Igen, ezt is megtapasztalhattam, egyszerűen fantasztikus. Ugyanakkor ezekkel az autókkal ott kellene menni, ahol Nuvolari vagy Varzi is versenyeztek velük a harmincas években, nem modern versenypályákon!

    JK: Amikor ezeket az értékes autókat vezeted, van valami külön kérésük?
    E: Nem igazán, csak hogy vigyázzak! Mivel csak demózunk velük, és nem versenyzünk, nincs nagy esélye balesetnek szerencsére.

    JK: Versenybíróként is dolgozol a Forma-1-ben, ez azért más, mint autókat vezetni. Ez a munka hogy megy?
    E: Nem egyszerű, tényleg nem az! Nagy a felelősséged, és sokszor nem olyan egyértelműek a helyzetek, mint azok elsőre tűnnek. A FIA keményen dolgozik azon, hogy következetes döntéseket hozzon, vannak szemináriumok, és riportok, amik által fejlődhetünk. Lehet, hogy jobb lenne, ha az összes versenyre egy versenybíró menne, de nem lenne sokkal jobb a helyzet. Mindegyik eset más, és soha nem lehet úgy dönteni, hogy annak mindenki örüljön. Ennek ellenére ezt egy örömteli munkának gondolom, mert tehetek valami jót a sportért, és emiatt szeretem!

    JK: Megismerhettük a szenvedélyed a régmúlt motorsportja iránt, hogy versenyzel veteran versenyautókkal, de nézzük a jövőt. Mit gondolsz a Formula-E-ről?
    E: Azt hiszem, hogy a Formula E egy remek kísérlet a motorsportban, de nem látom azt, hogy az emberek a Formula E-re úgy tekintenek, mint a motorsportok jövőjére, mert nem hiszem azt, hogy az elektromos autók lennének a jövő a motorsportban. Amennyiben az emberek tényleg szeretnének tenni valamit a környezetükért, akkor másképp is lehetne építeni utcai autókat, és tisztábbak lennének, mint most. Szóval bírom a Formula E-t, amíg egyike a motorsport lehetőségeknek, de az már nem jó, ha az összes többi autósportos lehetőséget rossz fényben tüntetik fel mellette. Teljesen mindegy egyébként, hogy hol versenyzel, a környezeti terhelés nulla!

    JK: Utolsó kérdés: válassz egy versenyautót, és egy pályát, amin versenyeznél vele!
    E: Hahaha… legyen a Le Mans nyertes Audi R8-asom az, és Suzukában!

  • Emanuele Pirro exkluzív, 1. rész: A Forma-1-es évek

    Emanuele Pirro exkluzív, 1. rész: A Forma-1-es évek

    Ritka az olyan rendezvény amely annyira jól sikerült, hogy a széria azért van épp „bajban”, mert most újra kell gondolnia az eddigi stratégiáját, és legalább olyan jó show-t kell biztosítania a többi versenyhelyszínen, mint tették azt a magyar szervezők, a Hungaroring Classic alatt. A sztárvendég ezúttal Emanuele Pirro volt, a korábbi Forma-1-es versenyző, aki Senna és Prost mellett tölthette be a tesztpilótai szerepet. Később ötszörös győztes lett Le Mansban. Karrierje első nagy korszakáról beszélgettünk vele.

    JK: A 70-es években kezdted a karriered, most 2017 van, és még mindig itt vagy a paddockban, és versenyautókat vezetsz…
    E: Nagyon szeretem a versenyzést, imádom az autókat, és a légkört, és ez az egész már a gyermekkoromban elkezdődött.

    JK: Hogyan indult ez az egész? A családodban téma volt a motorsport?
    E: Már gyerekként tetszett az egész, és apám is motorsport kedvelő volt. Aztán elég hamar elkezdtem gokartozni, beleszerettem. Lehet, hogy így születtem, mindig is nagyon rajongtam a motorkerékpárokért, autókért, motorokért már gyerekként is.

    JK: A gokartos éveid után jöttek a Formula Abarthban az eredmények, így logikus lépés volt, hogy az F3, F2 és F3000 felé veszed az irányt. Kik voltak akkoriban a legnagyobb riválisaid?
    E: Bizony, F3-ban ott volt Larrauri, Didier Theys, csomó francia srác, olyanok mint a Ferte testvérek, vagy Mauro Baldi. Ezután az F3000-ben ott volt Mike Thackwell, Roberto Moreno és Stefano Modena.

    JK: Egyike voltál azon pilótáknak is, akik Japánban csináltak karriert…
    E: Igen, reménykedtem, hogy a Forma-1-be kerülhetek, de erre nem volt lehetőség, így váltottam a túraautókra, mentem 1987-ben egy szezont a BMW-vel, aztán jött a lehetőség, hogy Japánba menjek, hogy teszteljek a McLaren-Hondával, ahol aztán Ayrton Sennával és Alain Prosttal dolgozhattam együtt. Ez egy újabb lépés volt abba az irányba, versenyzői üléshez jussak majd az F1-ben.

    JK: Fiatal versenyzőként nehezebb dolog a világ versenyzőivel egy csapatban lenni? Látod magad előtt őket, és azt mondogatod, hogy te is tudsz olyan jó lenni mint ők?
    E: Nem, nem, szóval tényleg NEM! Először is, nem volt más lehetőségem. Ez egy nagy sansz volt nekem arra, hogy visszatérjek a nyitott együlésesek világába, és megnézzem, hogy mennyire is vagyok jó. Soha nem néztem rájuk úgy, mint riválisokra. A szerződésem arra szólt, hogy abban az esetben vezethetek egy nagydíjon, ha valamelyikük erre épp képtelen lett volna. Soha nem tekintettem úgy rájuk, mint akiket le kell győznöm, inkább olyan valakik voltak, akiktől tanulhattam. Valójában nem tudtam, hogy ez a munka hova vezethet. Akkoriban a tartalékpilótai állás nem volt olyan népszerű. Ron Dennis mindig azt mondta nekem, hogy nehéz less nekem versenyeznem, mert nekik ugyan megvannak a versenyzőik, de talán ez a lehetőség megnyit nekem majd egy kaput. Végső soron igaza let, fél szezont mehettem a Benettonnal, amikor Johnny Herbert nem volt elég fit a vezetéshez.

    JK: Te mit gondolsz, melyikük volt jobb, Senna vagy Prost?
    E: Nos, azt hiszem, hogy mindketten segítettek egymásnak abban, hogy még erősebbek legyenek. Akkoriban ők ketten olyan szinten álltak, ami hihetetlen volt, egymást nyomták kegyetlenül előre! Ez a karrierem egy fontos állomása volt, ahol velük lehettem, és sokat tanulhattam tőlük.

    JK: Aztán végül két szezont tölthettél el a BMS Scuderia Italiával…
    E: Igen, az első évemben de Cesarisszal voltam ott, de az autó nem volt versenyképes. A második évben, 1991-ben a kasztni nagyon jó volt. A csapattársam J.J. Lehto volt, viszont nagyon alacsony volt a költségvetésünk. Ugyan a Ferrari V12-es motorjait használtuk, de ezek köszönő viszonyban sem voltak a gyári Ferrari motorokkal, nagyjából 100 lóerővel gyengébbek voltak. Az autót jó volt vezetni, igazán élvezhető volt. Számomra még a McLarennél is job autó volt! Össze tudtam hasonlítani őket, mert ugye néha még mindig tesztelhettem az akkori autójukat is, mint a tesztpilótájuk. Amennyiben lett volna komolyabb költségvetésünk, megbízhatóbbá válhatott volna az autónk is, akkor egy sikeres évünk lehetett volna. Viszont ezután a Forma-1-es karrierem véget ért.

    (folyt. köv.)