Kategória: Extra

  • Módosít a Facebook: Ezt tedd, hogy továbbra se maradj le a híreinkről!

    Módosít a Facebook: Ezt tedd, hogy továbbra se maradj le a híreinkről!

    Azzal a felkiáltással, hogy kevesebb kamuhírrel találkozzon a közönség a Facebook hírfolyamában, a közösségi oldal újabb módosításokat eszközölt algoritmusában. Ennek célja, hogy összességében is kevesebb hírrel találkozzanak a facebookozók, helyette javarészt csak ismerőseik szelfijeit és Coelho idézeteit lássák.

    Annak érdekében, hogy mások személyes tartalmainak rengetegében biztosan megtaláld autósportos híreinket, leírjuk, majd videón illusztráljuk is, hogy mit kell tenned!

    Menj a Racingline.hu Facebook oldalára, és először is lájkold az oldalt, ha esetleg eddig nem tetted. Ez után kattints a borítókép alatt található „követem” gombra és pipáld ki a „megjelenítés elsőként” és az „összes bekapcsolása” opciókat.

     

    Mobilon pedig így:

     

     

     

     

  • Racingline.hu, már Pinterest-en is!

    Racingline.hu, már Pinterest-en is!

    Mint ismert, hazai autósportos terepen mi vagyunk az a weboldal, aki elsőként veti bele magát a különféle közösségi oldalak használatába.

    A legújabb ilyen felület, melyen megtaláljátok a Racingline.hu-t, a Pinterest. Nézegessétek a feltöltött képeket, melyekhez a legtöbb esetben egy link is társul, ennek megtekintéséhez klikkeljetek a kép alatti „Megnyitás” gombra!

    www.pinterest.com/racinglinehu/

    S hogy hol találtok még meg minket?

    • Instagram: @www.racingline.hu
      Facebook után ide posztolunk a leggyakrabban, és szigorúan csak saját, a Racingline.hu csapata által készített képeket teszünk közzé, természetesen versenyhelyszínekről.
    • Twitter: @racingline_hu
      Itt is megtaláltok minden bejegyzést, mely Facebook oldalunkon megjelenik. Itt is aktívkodjatok bátran, szoktuk csekkolni a kommenteket. 😉 Ezen kívül versenyek idején, fokozzuk az ottani aktivitást is.
    • Snapchat: Racingline.Hu
      Időnként itt is teszünk közzé tartalmakat. De ahhoz, hogy ezekről ne maradj le – mivel, hogy innen eltűnnek a bejegyzések – követned kell minket. 😉
    • Formulr: Racingline.hu
      Még ismerkedünk a felülettel, és próbálunk rájönni, miben más/jobb ez, mint az Instagram (azon túl, hogy kifejezetten autósportos). Mindenesetre aki jelen van az oldalon, kövessen minket bátran!
    • Youtube csatornánk mostanság nem olyan aktív, mint korábban volt, de ki tudja, meddig marad ez így, szóval ha nem akarsz lemaradni semmiről, klikkeljetek itt is a feliratkozás gombra! 😉
  • F1-es gridgirl-ök 2017-ből

    F1-es gridgirl-ök 2017-ből

    2017-ben nyolc Forma-1-es versenyhelyszínen képviseltette magát a Racingline.hu. Ezen helyszínek gridgirljeiről, azaz rajtrácslányairól hoztunk nektek egy képgalériát.

    Szerinted melyik versenyen voltak a legszebbek a lányok? 🙂

    [Best_Wordpress_Gallery id=”81″ gal_title=”2017 F1 Grid girls”]

     

  • A Racingline.hu képgalériája az Abu Dhabi Nagydíjról

    A Racingline.hu képgalériája az Abu Dhabi Nagydíjról

    2017-ben a Racingline.hu nyolc Forma-1-es versenyhelyszínen volt jelen. Ezek fotógalériáival még tartoztunk, így hát az év végéig minden nap hozunk nektek egy képgalériát a nyolc versenyhétvége egyikéről.

    A már publikált képgalériák:

    Végül, de nem utolsó sorban itt a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj képgalériája.

    © Tóth Zsombor fotói

    [Best_Wordpress_Gallery id=”83″ gal_title=”2017 Abu Dhabi F1″]

  • Race to Immortality: 2 év alatt 5 Ferrari versenyző hunyt el

    Race to Immortality: 2 év alatt 5 Ferrari versenyző hunyt el

    A Williams és a McLaren film után már nem hagyhattuk ki a Ferrari dokumentumfilmjét sem, mely a Race to Immortality címet viseli, ami körülbelül annyit tesz: Versenyezni a halhatatlanságig.

    A film a Ferrari első F1-es 10 évét öleli fel, 1950 és 1960 között.

    Az alapítóról, Enzo Ferrariról, a film hosszát figyelembe véve nem sokat tudunk meg, azon kívül, hogy édesapját korán elvesztette, az autók jelentettek számára mindent, kedvelte az angol versenyzőket és nehezen viselte a sikertelenséget.
    Az is elhangzik, hogy Ferrari többre tartotta az autókat a versenyzőknél, méghozzá azért, mert az autók lojálisak maradnak hozzá.

    Ahhoz képest, hogy a Ferrari a Forma-1 kezdete óta, 1950-től jelen van a sportban, némileg furcsa, hogy a versenyzők tekintetében a film Mike Hawthornnal indul, és gyakorlatilag ő a fő vonal az egész film során.
    Na de miért is Hawthorn? Miért nem esik szó Ascariról, Farináról, von Tripsről? A film teljes mértékben az említett tíz évben, a Ferrari versenyzőjeként elhunyt nevekről szól.

    Előbb Peter Collins kerül képbe, Hawthorn jó barátja, majd további Ferrari versenyzők: Eugenio Castellotti, Luigi Musso, és Alfonso de Portago. Az öt versenyző két év leforgása alatt hunyt el.

    Enzo Ferrarit dühítette, hogy a modenai pályán egy Maseratié volt a körrekord. Ezt akarta megdönteni 1957-ben egy privát teszten Castellotti, mikor balesetet szenvedett és életé vesztette.
    Nem sokkal később de Portago vesztette életét a neves, ám veszélyes versenyen, a Mille Miglián, Edmund Nelsonnal az oldalán. A baleset során több néző is meghalt, ami akkoriban nem volt ritka, ám ezúttal volt köztük öt gyerek is, ami mindenkit megrázott.

    Az 1958-as Francia Nagydíjon Musso vesztette életét, miközben Hawthorn-t üldözte.
    1958-ban Collins már a visszavonulást fontolgatta. Bár felesége, Louise King rendre elkísérte a versenyekre és ott segédkezett is az időmérésben, a nürburgringi verseny előtt Collins arra kérte nejét, ezúttal ne menjen vele. Talán megérezte mi vár rá: a versenyen balesetet szenvedett és meghalt.
    Az eset Hawthorn-t is megviselte. Megnyerte ugyan az ’58-as bajnokságot, majd bejelentette visszavonulását. Hawthorn egyébként gyógyíthatatlan vesebetegségben szenvedett, már csak néhány hónapja lehetett hátra, mikor 1959 januárjában egy közúti balesetben életét vesztette.

    A film tehát, címéhez hűen a Ferrari ’50-es években elhunyt versenyzőlegendáinak állít említek. Ugyanakkor szinte kívánja a film a folytatást, mely elvezet egészen napjainkig…

     

  • A tíz legolvasottabb cikk a Racingline.hu-n 2017-ben!

    A tíz legolvasottabb cikk a Racingline.hu-n 2017-ben!

    Eddig is minden évben a magunk szórakoztatására is megnéztük, hogy mely cikkeket olvastátok leginkább, így ezen szokásunkról nem szoktunk le 2017-ben sem. Racingline.hu néven függetlenedtünk, megújultunk és veletek együtt erősödünk, amit ezúton is köszönünk. Terveink szerint ahogy a Forma-1-ben is, némileg új alapokról kezdünk majd 2018-ban, így további meglepetésekre számíthattok majd tőlünk.

    Most azonban mindamellett, hogy minden kedves olvasónknak Boldog Új Évet kívánjunk, nézzük át újra 2017 top híreit! Ami igazán feltűnő, hogy a sláger a Forma-1, a top 10-ben is a királykategória hírei dominálnak.

    Kifejezett öröm számunkra az, hogy a 10. helyre egy igazi saját produkció került, hiszen gyakorlatilag mi voltunk az egyetlen online média Robert Kubica titkos hungaroringi tesztjén. Természetesen mi sem jutottunk be, hiszen a pályát kibérelte a Williams istálló, de a kerítésen kívül készített képeink is bejárták a világsajtót. Ezen időszakban hirtelen Lengyel- és Németországból keresték fel oldalunkat rengetegen, és használták fel engedéllyel a képeinket az adott nyelvű cikkeik illusztrációjaként. A jövőben is célunk az, hogy a lehető legtöbb helyszínről magunk tudósíthassunk első kézből, és ahhoz, hogy ez teljesüljön, tényleg Ti azzal tudtok leginkább hozzájárulni, ha minket olvastok!

    10. Exkluzív: Kubica ma tesztel a Williamsszel a Hungaroringen!

    Közismert tény a reklámszakmában, hogy nővel minden eladható, pláne ha még kellően kacér is. Nincs ez másképp Carmen Jorda esetében sem, akinek az autóversenyzői megítélése finoman szólva még a többi versenyző hölgy körében sem aratott osztatlan sikert. Ennek ellenére a szakmai előmenetele töretlen, hiszen már a FIA Női Bizottságának is tagja lett.

    9. Carmen Jorda egy szál csipke melltartóban és kigombolt blézerben érkezett egy gálára

    Kimi Räikkönen örökzöld téma, így a finn pilóta születésnapján sem feledkeztünk meg arról, hogy összeszedjük a közismert aranyköpéseit, amiket elsősorban a rajongói használnak előszeretettel, kvázi bibliai idézetekként. Most, hogy ráadásul az Instagramra is regisztrált pár napja, bizton állítjuk, hogy ezen gyűjtemény garantáltan tovább fog bővülni.

    8. 38 Kimi Räikkönen aranyköpés

    Michael Schumacher rajongóit is immáron négy éve tartja lázban az, hogy mégis milyen állapotban lehet a Ferrari és a Mercedes korábbi pilótája, hiszen a család illetve Sabine Kehm gyakorlatilag falat építettek köré. Épp ezért lehet érdekes az, ha esetlegesen a korábban újságíróként tevékenykedő menedzserasszony elszólja magát…

    7. Ez a megfogalmazás ok lehet a reményre, Michael Schumacher kapcsán?

    Ősszel derült égből villámcsapásként érkezett az a hír, hogy a politika is beleszólna az európai autósportba. Természetesen ahogy az várható volt, nem eszik annyira forrón a kását, mindenesetre akár megnehezíthetik, vagy ellehetetleníthetik csapatok, pilóták, szériák sorsát, ha a bürokrácia ilyen extra akadályokat gördít kedvenc szórakozásunk elé.

    6. Megszűnhet az autósport az EU-ban!

    Igazi komoly klikkháborút váltott ki az, hogy egy nemzetközi felmérés szerint immáron Lewis Hamilton a legkedveltebb figurája a Forma-1-nek jelenleg. A hazai Kimi klubok azonban megmutatták azt, hogy Magyarországon nem.

    5. ​Már nem Kimi a legkedveltebb pilóta, hanem…

    Robert Kubica visszatérési kísérlete a Forma-1-be már inkább illik egy brazil szappanoperába, ennek ellenére mivel még mindig nincs döntés, a téli holtszezon egyik slágertémája. Ennek adott egy újabb löketet a lengyel idén frissen igazolt menedzsere Nico Rosberg, amikor előállt egy olyan megoldással az egykori csapatának, ami miatt most a Williams januárra halasztotta a végső döntését.

    4. Rosberg ajánlatától újra gondolkodóba esett a Williams!

    Sajnos, ha autóversenyzőket baleset ér, akkor annak a híre jobban eljut olyan réteghez is akik egyáltalán nem követik az autósportot, mintha valami parádés győzelemről kell hogy hírt adjunk. A két versenyző egyébként felépült a kómából, és Luke Davenport már TCR-es autót is tesztelt novemberben.

    3. Súlyos baleset BTCC-ben, két versenyző kómában van

    Burleszke illő jelenet volt idén amit a Ferrarisok műveltek az Azeri Nagydíjon Kimi Räikkönennel, aki joggal akadt ki. Aki fel szeretné idézni a finn idegállapotát, és szavait, annak érdemes erre a cikkre klikkelnie!

    2. Óriási: Räikkönen üvöltött, hogy hozzák utána a kormányát!

    A győztesen pedig magunk is meglepődtünk, mert szinte fixre vettük, hogy valami Hamilton botrány, Kimi sajátos humor, vagy Alonso beszólás lesz a győztes, ehhez képest 2016 világbajnoka, Nico Rosberg esete okozta a legnagyobb botrányt és derültséget egyszerre.

    1. Rosberg sérülten adta vissza a bajnoki trófeát

  • Volt, aki a házát is eladta, hogy vehessen egy McLarent

    Volt, aki a házát is eladta, hogy vehessen egy McLarent

    Tegnap a Williams filmről közöltünk némi beszámolót, ma a McLaren filmmel tesszük ugyanezt.

    A Bruce McLaren életéről szóló dokumentumfilm 2017 májusában lett bemutatva; angol nyelven érhető el, DVD-n, vagy Blu-Ray-en.

    A film a korabeli felvételek mellett egyes jelenetek reprodukcióját is tartalmazza. Az interjúk mellett még egy-egy rajzos animáció is feltűnik.

    Az új-zélandi Bruce McLaren gyerekként Perthes-betegségben szenvedett, mely egy csípőízületi betegség. Állapota javult, ám ebből kifolyólag egyik lába egy kicsit rövidebb volt a másiknál.
    Autósport iránti szeretetét minden bizonnyal édesapjától örökölte, s már gyerekkorában is azzal töltötte szabadidejét, hogy a család szervizében serénykedett és mindent eltanult a szerelőktől.

    Mentora az ausztrál Jack Brabham lett, miután látta őt első New Zealand Grand Prix-jén. Így kötött ki McLaren is a Coopernél. 1958-ban, a Nürburgringen, mindössze 20 évesen úgy lett ötödik, hogy Formula 2-es autóval indult.
    Túl sokat első győzelmére sem kellett várni, 1959-ben, Amerikában már győzni tudott, 22 évesen és 104 naposan. Ezzel 44 évig tartotta a legfiatalabb futamgyőztes rekordját. Ezt először Fernando Alonsonak sikerült megdöntenie, a 2003-as Magyar Nagydíjon, 22 évesen és 26 naposan.

    Első győzelmétől fogva McLaren nevét mindenki megjegyezte, mondhatni sztár lett. Talán ez is hozzásegítette, hogy megismerte Patriciát azaz „Patty-t”, akivel mindössze ötször találkozott mielőtt eljegyezte, majd feleségül vette.

    Brabham aztán otthagyta a Coopert, hogy saját csapatot alapítson, így a Coopernél McLaren lett az elsőszámú versenyző.
    Emellett 1963-ban létrehozta a McLaren Motor Racing-et, és elkezdett sportautókat építeni. Megszólal a filmben Michael Turner, aki autósport festményeket készített, és mesélt arról, hogy ő alkotta meg a McLaren logóját, Új-Zéland jelképével, a kiwi madárral.
    Ekkoriban még egészen „kicsiben” működött McLaren vállalkozása. A filmben olyan felvételek is láthatók, melyeken Bruce McLaren épp a Fordnak tesztel. Az ezért kapott pénzből tartotta fenn saját cégét, és építette saját autóit.

    1966-ban megszületett kislánya, Amanda, majd a Monacói Nagydíjon debütált az első F1-es McLaren autó, azonban ekkor még volt mit javítani rajta. Ehhez pedig több pénzre volt szükség, így hát elindult a Can-Am sorozatban, ahol jókora pénzdíjakat osztottak. Itt aztán a McLaren olyan sikeres lett, hogy Lothar Motschenbacher például azt mesélte, hogy eladta a Shelby Cobráját és a házát is, hogy vehessen egy McLarent.

    Az 1968-as Belga Nagydíjon azonban Bruce McLaren saját nevével fémjelzett autójával nyerni tudott.

    1970-ben Bruce Can-Am autóját tesztelte Denny Hulme helyett, miután ő kezei égési sérülései miatt nem vezethetett. Azonban miután állítottak az autó hátsó szárnyán, McLaren elvesztette az uralmat az autó felett és a pálya mellett lévő bírói poszt „épületébe” vágódott. Bruce McLaren 32 évesen életét vesztette.

    Az eset után bár keze miatt még nem vezethetett volna, Hulme úgy érezte, tartozik ennyivel McLarennek, és rajthoz állt a következő Can-Am versenyen. A versenyt nem nyerte meg, a McLaren csapat azonban igen, Dan Gurney jóvoltából. A bajnok azonban Hulme lett, Lothar Motschenbacher előtt.

    A filmben Patty maga is megszólal, immáron kissé megöregedve. Patricia Yvonne McLaren-Brickett időközben, 2016 februárjában elhunyt.
    Lányuk, Amanda McLaren ma 50 éves, ám a filmben csak gyerekként szerepel.

     

     

  • A Racingline.hu képgalériája a Japán Nagydíjról

    A Racingline.hu képgalériája a Japán Nagydíjról

    2017-ben a Racingline.hu nyolc Forma-1-es versenyhelyszínen volt jelen. Ezek fotógalériáival még tartoztunk, így hát az év végéig minden nap hozunk nektek egy képgalériát a nyolc versenyhétvége egyikéről.

    A már publikált képgalériák:

    A következő egy igen távoli helyszín, a Japán Nagydíj képgalériája, Suzukából.

    © Tóth Zsombor fotói

    [Best_Wordpress_Gallery id=”79″ gal_title=”2017 Japán Nagydíj”]

     

  • A Racingline.hu képgalériája az Olasz Nagydíjról

    A Racingline.hu képgalériája az Olasz Nagydíjról

    2017-ben a Racingline.hu nyolc Forma-1-es versenyhelyszínen volt jelen. Ezek fotógalériáival még tartoztunk, így hát az év végéig minden nap hozunk nektek egy képgalériát a nyolc versenyhétvége egyikéről.

    A már publikált képgalériák:

    A következő az Olasz Nagydíj képgalériája, Monzából.

    © Jo Klausmann fotói:

    [Best_Wordpress_Gallery id=”77″ gal_title=”2017 Olasz Nagydíj F1″]

  • Lady Virginia háromszor hozta vissza az életbe Frank Williamset

    Lady Virginia háromszor hozta vissza az életbe Frank Williamset

    Idén augusztusban mutatták be a Williams című dokumentumfilmet, mely a Forma-1-es Williams csapatról, és leginkább annak alapítójáról, Sir Frank Williamsről szól.

    Mi is megnéztük, és most megosztjuk veletek meglátásainkat.

    Mindenekelőtt érdemes tudni, hogy nem készült magyar szinkronos verzió a filmhez, angol nyelven érhető el DVD-n, online megvásárolható.

    A Morgan Matthews rendezte film elején azonnal világossá válik, mi vitte mindig is előre a csapatot: az, hogy Sir Frank a mai napig is átszellemül és imádja, ha F1-es autót hall. Hatékonyabb gyógyszer lehet ez számára minden másnál.

    Miközben néhai felesége, Virginia, azaz „Ginny”, írt egy könyvet (A Different Kind of Life, 1991) annak idején, videó- és hangfelvételek is készültek, melyeken Ginny arról beszél, miként nyűgözte le őt fiatal nőként Frank szokatlan stílusa és sármja, és döntötte el, hogy márpedig ő feleségül megy hozzá. Ez így is lett, és minden tőle telhetőt megtett Frankért, annak ellenére, hogy Williamsnek sosem volt erőssége érzelmeinek kimutatása. Emellett Ginny azt is tudta, az autósport után ő mindig csak a második lehet…

    Feltűnik Virginia és Frank fia, Jonathan is, aki ritkán mutatkozik a nagy nyilvánosság előtt. Ő egyébként a Williams csapat történelmi részlegét vezeti. A film egyik kulcsszereplője Frank lánya, Claire is, aki most már a Williams csapatfőnöke. Maga is rácsodálkozik a régi fotókra, még számára is szokatlant édesapját egészséges, fizikailag is erős férfiként látni. Emellett számos emléket elevenít fel és sokat mesél szüleiről.

    A Williams testvérektől megtudjuk azt is, hogy gyerekként milyennek látták apjukat, és milyen volt, mikor házukban megjelent egy furcsa bajszos „bácsi”, Nigel Mansell.

    Ginny és Frank személyes történetei mellett persze felidézi a film a Williams csapat útját is, a sikerekkel és mélységekkel…

    Ginny a régi felvételeken beszélt a Frank autó balesetét követő borzalmas időszakról is, hogy miként élte meg azt, hogy férje gyakorlatilag haldokolt. Ginny megtanulta, hogyan kell a folyadékot eltávolítani Frank tüdejéből, és több alkalommal is ő maga hozta vissza az életbe. Nem volt hajlandó lemondani férjéről, pedig nem sok reményt fűzhettek hozzá, hogy valaha elhagyhatja a kórházat, vagy egyáltalán életben marad. Pár hónappal később, az 1986-os Brit Nagydíjon Frank bár tolószékben, de visszatért a versenypályára. A versenyen kettős győzelmet aratott a csapat, a konstruktőri győzelemért járó trófeát pedig Frank nevében Ginny vehette át a dobogón. Arckifejezésében az azt megelőző hónapok minden küzdelme benne volt.

    Rendre Frank volt a középpontban, különösen balesete után. Ginny némileg háttérbe szorult, noha sokkalta több volt neki köszönhető, mint az látható volt. Claire szerint épp azért írta a könyvet, hogy „az emberek az egész történetet megismerjék”, a mindennapok küzdelmeivel együtt, és megismerjék azt is, hogy miként élte meg Lady Virginia azt, hogy ő volt Mrs. Williams, jóban, és igazán rosszban is.

    A film vége már a jelenben zajlik. Sir Frank Williams meglátogatja lányát, Claire-t, aki felolvas neki Ginny könyvéből. A megható jelenet végén Claire megkéri édesapját, hogy olvassa el a könyvet, ugyanis eddig még nem tette meg.
    Frank Williams valószínűleg csak felesége halála után döbbent rá, hogy mennyi mindent is köszönhet Lady Virginiának, feltehetően épp ezért nem olvasta még el a könyvet. Talán úgy érzi, hogy a könyv elolvasásával, mintha véget érne a története…

    A film végére megállapítható: amellett, hogy bemutatja Frank Williams és csapata történetét, egyfajta tiszteletadás és elismerés Lady Virginia Williams számára, aki 2013-ban, rákban hunyt el.