Kategória: Extra

  • Lesz még újra túraautó-világbajnokság! Interjú Thed Björkkel

    Lesz még újra túraautó-világbajnokság! Interjú Thed Björkkel

    A WTCR hungaroringi versenyhétvégéjén elcsíptük egy interjúra Thed Björköt, a WTCC tavalyi világbajnokát, aki jelen állás szerint az utolsó WTCC bajnok. A svéd versenyző készséggel állt rendelkezésünkre, annak ellenére, hogy a hétvégéje nem alakult túl fényesen.

    Tavaly épp hazánk kedvencével, Michelisz Norbival vívott szoros csatát a szezon során a WTCC bajnoki címéért, végül azonban Björknek jött ki a lépés. Megkérdeztük, szerinte mi volt a kulcselem abban, hogy végül ő tudott felülkerekedni ellenfelén:

    „Norbi egy nagyon-nagyon gyors versenyző.” – mondta Björk. „Ami szerintem a különbség volt köztünk, hogy én stabilabb voltam. Mindig pontot szereztem, míg Norbinak technikai gondjai voltak az utolsó versenyen. Az én stabilitásom pedig hozzásegített, hogy legyőzzem őt. Nagyon nehéz volt, mert ő nagyon gyors, de végül nekem sikerült pontokat gyűjteni.”

    Thed Björk
    Fotó: Tajthi Andrea

    Miután 2018-ra a túraautó-világbajnokság eddigi formájában megszűnt létezni, és létrejött helyette a WTCR, mely „csupán” világkupa, Björk az utolsó túraautós világbajnok, és ilyen formán nincs kihívója. Jelenleg. Mit is jelent ez a tény számára?

    „Azt jelenti, hogy sok éven át világbajnok leszek. Nagyon keményen dolgoztunk ezekért a bajnoki címekért, hiszen Norbert is nagyon akarta a címet. Szóval nagyon boldog vagyok és büszke vagyok erre. De én úgy hiszem, bízom benne, hogy a világbajnokság vissza fog térni a jövőben, szóval remélem, hogy lesz alkalmam megvédeni a címet.” 

    „Tehát… igen, bízom benne, hogy ismét lesz világbajnokság.”

    Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a WTCR mellett Björk idén a Svéd GT-ben is rajthoz áll majd, méghozzá egy Cyan Racinges Lotus Evora GT4-essel, csapattársa pedig többek között Károly Fülöp svéd királyi herceg lesz. Első Svéd GT-s versenyhétvégéjükre május 4-5-én kerül majd sor.

    „Már teszteltem az autóval egy napot, nagyon élveztem. Örülök, hogy a barátom a csapattársam, és nagyon várom már a szezont. 10 éve ismerem Fülöpöt, és barátok lettünk. Ő egy nagyon kedves és szerény ember, és nagyon jól is vezet. Segítem majd a fejlődését a szezon során, csapattárként tekintek rá.”

    Thed Björk
    Fotó: Vámosi Péter

    Azon versenyzők között, akik már apukák, megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy örülnének-e neki, ha a csemeték a nyomdokaikba akarnának-e lépni, és szintén autóversenyzők szeretnének lenni. Van, aki boldogan támogatná ebben a gyereket, van, aki azonban óva intené gyermekét az autósporttól. Thed az első kategóriába esik.

    „A lányom 11 éves, őt annyira nem érdekli… még… A fiam csak 2 éves, így még eltelik szerintem pár év, mire kiderül, hogy kipróbálná-e. De ha a lányom is úgy dönt, hogy ki akarja próbálni, akkor persze, próbálja! Hosszú az út ahhoz, hogy valaki versenyző legyen, ehhez nagyon makacsnak kell lenni az elején. Mostanra már élvezem az életet versenyzőként, de a kezdet mindig nehéz.”

    Egyre gyakrabban merül fel az a téma Forma-1-es berkekben, hogy szükség lenne egy skandináv versenyre is, ezzel kapcsolatban pedig szóra jött már egy esetleges utcai verseny Dániában, illetve egy potenciális Finn Nagydíj az új Kymiringen. Korábban egyik ország sem rendezett még F1-es versenyt, nem úgy Svédország, ahol járt már a Forma-1, a ’70-es években, Anderstorpban. Björk szerint azonban jelen állás szerint hazája nem tudna Svéd Nagydíjat rendezni.

    „Nyilvánvalóan nagyszerű lenne az ország számára, de nem hiszem, hogy van olyan pályánk, ami kellően korszerű hozzá jelenleg. Más jellegű pályára lenne szüksége Svédországnak ehhez, vagy módosítani kellene valamelyik jelenlegi pályán.”

    Végezetül arról kérdeztük az YMR versenyzőjét, hogy mit szeret Magyarországon, illetve mit nem. A svéd versenyző kiemelte a magyar rajongók heves temperamentumát, mely szerinte olykor át is lép egy bizonyos határt. Olyasmire gondol ez alatt, mint amit az elmúlt hétvégén is tapasztalni lehetett: akárhányszor mutatták a képernyőn, vagy szólították dobogóra Yvan Mullert, a közönség hangos fújolásba kezdett, és gyakran a közösségi oldalakon sem kulturált módon fogalmazódnak meg a kommentek Mullert illetően. Tisztelet a kivételnek.

    „Szeretem Budapest hangulatát, szép. Szeretem az ételeket és kedvelem az embereket is.” – kezdte Björk előbb a pozitív dolgokkal. „Nagyon szurkolnak itt Norbertnek, néha talán túl messzire is mennek, különösen, ha a csapattársamról, Yvanról van szó.” „

    „Nem tudom megérteni, hogy az amúgy kedves magyar emberek és rajongók miért viselkednek így.”

    Fotó: Vámosi Péter

    „Minden sportban vannak ilyen mértékben elfogult emberek, de nem ez az általános.”

    „Én mindenesetre szeretek ide jönni, bár nem túl szerencsés hely számomra a pontok tekintetében.” – tette hozzá nevetve. „A mostani hétvégéről is azt gondoltam, hogy jó lesz, de nem így lett, szóval várom a következő évet.”

     

    A Hungaroringen Thed Björk két 9., és egy 12. helyezést szerzett. 57 ponttal jelenleg 6. a bajnokságban.

  • Fekete fenevad lett Kiss Norbi 2018-as versenykamionja!

    Fekete fenevad lett Kiss Norbi 2018-as versenykamionja!

    Komoly változások előtt áll Kiss Norbi és német csapata, a Tankpool24 az idei szezonban. A szombathelyi pilótának annyira már nem újdonság ez a színkombináció, hiszen 2011-ben egy nagyon hasonló festésű MAN-nel mutatkozott be a kamion Európa-bajnokságon. Vajon mi állhat az átfestés mögött? Ehhez meg kell ismerni kicsit a Mercedes gyár lélektanát.

    Amikor a német autóipari óriás fejébe vette, hogy újra visszatér a Forma-1-be, nagyon óvatos lépésekkel fogott ebbe bele. Nem egyből önálló gyártóként érkeztek a királykategóriába, hiszen akkoriban a McLaren-Hondák illetve a Williams-Renault összeállítás uralta a terepet, és a Ferrarin kívül nagyon teljesen gyári csapat nem volt.  A partnerük a sportautóik gyártásairól ismert és sikeres Peter Sauber lett, és végül vele vágtak bele az F1-es kalandba. Először azonban csak annyira óvatosan, hogy még az ismert csillagot se merték kirakni az autó orrára, és az autó oldalán is csak ennyi állt: „concept by Mercedes-Benz”.

    A dolog igaz is volt, mert Mario Illien és Paul Morgan tervezte Ilmor motor volt benne, amely cég hosszú távon is a Mercedes partnere lett a száguldó cirkuszban. A Sauberes bemutatkozás olyan jól sikerült, hogy 1994-ben már felvállalták a dolgot, és Sauber-Mercedes néven indultak, és a motort is átnevezték. Egy évvel később azonban már a nagy múltú McLaren csapatnál tűnik fel az ismert csillag, és a magas szintű együttműködésnek köszönhetően 1998-ban már világbajnoki címet is szereztek Mika Häkkinennel.

    Most valami nagyon hasonló történik a kamionversenyzés csúcsában is. Markus Bauer csapata, a Tankpool24 kitartóan, csak Mercedes kamionokat épít már vagy egy évtizede, és ezekkel is versenyeznek. Nem titok, hogy az ő motorjaik eléggé régi fejlesztésűek, és ez volt a dolog Achilles sarka. Eddig. Nagyon úgy tűnik, hogy a Mercedes Trucks most végre elsősorban Norbi kiemelkedő sikereinek köszönhetően a privát csapat mellé állt, és megnyíltak most olyan források, amelyek eddig zárva voltak előttük. Ennek legláthatóbb jele pedig leginkább a festés, és fokozott RoadStars feliratok használata a versenykamionon.

    A versenymotor fejlesztés ugyanakkor továbbra is egy másik kávéház, azt szintén egy külsős cég végzi, ahogy egykoron az Ilmor dolgozott a Mercedes sportrészlegének. Itt az MBtech a partner évek óta, de most először ha minden igaz, hathatósabb Mercedeses támogatást kaptak az eddigieknél, így elindulhatott egy olyan folyamat, ami miatt Norbi kamionján már büszkébben hirdethetik azt, hogy „powered by Mercedes-Benz Trucks”.

    Igazán ritka, és formabontó az is, valamint komoly tiszteletet mutat a magyar versenyző iránt, hogy a hivatalos német bemutató előtt elengedték az éles 2018-as versenykamiont ide a Nagy Futamra, hogy Norbi bemutathassa azt a hazai közönségének, és még parádézzon is vele egy sort.

    Idén tehát szimbolikusan is a fekete ló a FIA ETRC mezőnyében a Tankpool24-é lesz, és csak reménykedni tudunk abban, hogy olyan értelemben, hogy ez nem várt sikert jelent majd a 2018-as szezon végén.

    Fotók: © Kaiser Erika

    [Best_Wordpress_Gallery id=”94″ gal_title=”Kiss Norbi kamion 2018″]

     

  • Oriola és Riberio véleménye az elektromos túraautózásról

    Oriola és Riberio véleménye az elektromos túraautózásról

    Megkerülhetetlen téma az elektromos túraautózás, így a Hungaroring által szervezett sajtótájékoztatón neki is szegezhettük az illetékeseknek a kérdést, hogy mennyire is távoli jövő a villany WTCR. Marcelo Lotti, a TCR atyja, és régi hű csatlósa, a SEAT már meg is teremtették az alapokat, hiszen az idei genfi autószalonon bemutatásra került a CUPRA eRacer, az első valóban működő elektromos túraautó.

    Helyesnek bizonyult a megérzésünk, a jelenlévő Pepe Oriola vezette is az autót, és kérdésünkre ennyit mondott a dologról:
    „Valóban, kipróbálhattam az új autót, tettem is bele pár kilométert, de nem rendes pályán teszteltük. A koncepció igazán remek, de várjuk ki azt, hogy miképp is akarják megvalósítani mindezt. A Formula E például remek dolog, de ők utcai versenyeket rendeznek, és nem tudom, hogy milyen lenne mindez túraautókkal egy olyan épített pályán mint például Barcelona, de hang nélkül. Biztos vagyok benne, hogy fognak erre is megfelelő megoldást találni, de igen, lépnünk kell, reklámoznunk kell az elektromos autózást a világban, és jó lesz majd megismerkedni ezzel az autóval. Ez mindenkinek jó lehet majd, mert remek show-t lehet csinálni belőle, és amit csinálunk, azzal segítünk a Földnek is.”

    A kimerítő választ hallva François Ribeiro is elkérte a mikrofont, és ő is kifejtette a véleményét, hogy miképp létja az elektromos túraautózás jövőjét:
    „Az Eurosport-Discovery nagyon is benne van az e-versenyzésben, hiszen a Formula-E szériának ők a legnagyobb részvényesei. Nem is kérdés az, hogy a túraautózásnak is hosszútávon ez lesz a jövője majd, de jelenleg a WTCR-re kell koncentrálnunk, ami remek, és a legjobb pályaakciókat kínálja a nézőknek. Meglátjuk, hogy miképp alakul az elektromos versenyzés jövője, de az embereknek fogalmuk sincs arról, hogy milyen infrastruktúrát kell telepíteni a pályákra ahhoz, hogy megvalósítsuk adott esetben az elektromos WTCR-t. Ügyelni kell a biztonságra, az infrastruktúrára, a kapacitásra, fel kell tölteni 24 autó akkumulátorait egyszerre. Fel kell készíteni a pályabírókat is egy magasabb szintre, extra felszereléseket is kell nekik biztosítani, szóval nem hiszem azt, hogy a jelenlegi túraautós piac készen áll erre, de ez a jövő, az már egyértelmű.”

  • Riberio elárulta nekünk, mi a helyzet Stefano Cominivel

    Riberio elárulta nekünk, mi a helyzet Stefano Cominivel

    Tegnap tartották a WTCR magyar fordulójának a sajtótájékoztatóját, ahol persze szabadon lehetett kérdezni a megjelentektől, így François Ribeiro-tól is. Bennünket mindenképp feszített az a kérdés, hogy miért maradt ki az idei „szaknévsorból”, azaz a mezőnyből a túraautózás James Huntja, Stefano Comini. Mentek is róla pletykák, hogy lehet kissé túltolta a feelinget, és a derék svájci is elkezdte magáról terjeszteni, hogy mégis inkább jó fiú lett. Lehet, hogy túl későn?

    Napokkal ezelőtt mi is beszámoltunk arról, hogy lehetséges a visszatérése, esetlegesen máris Zandvoortban a Top Run csapat Subarujával. Rákérdeztünk erre a szária promóterénél, és Riberio pedig a következőképp válaszolt.

    „Stefano egyértelműen megérdemelne egy versenyülést az idei teljes szezonra. Nem ismerem azonban igazán. Azt hallottam a paddockban, hogy komoly problémák adódtak a viselkedésével illetve a hozzáállásával az elmúlt két évben, de amint a kormány mögé ül, pokolian gyors. Az általad is említett csapat pedig nem keresett meg, Stefano meg nem holland, így nem fér bele azon kategóriánkba, akiknek szabadkártyát tudunk biztosítani. Mindig is mondtuk, hogy ezt a lehetőséget a helyi versenyzőknek szánjuk.”

  • Jim Clark Revival: Egy legenda emlékére

    Jim Clark Revival: Egy legenda emlékére

    2006 óta minden év áprilisában történelmi versenyautók gyűlnek össze Hockenheimben, Németországban. A korábban „Jim Clark Revival” névre hallgató esemény most a „BOSCH Hockenheim Historic, das Jim Clark Revival“ nevet viseli.

    Persze az esemény neve onnan ered, hogy 1968 áprilisában a kétszeres F1-es világbajnok, Jim Clark életét vesztette egy Formula 2-es versenyen, a régi hockenheimi pálya egyik hosszú egyenesében. A következő évben a tradicionális F2 verseny már a „Jim Clark Gedächtnis Rennen“ nevet viselte, és az 1980-as évekre a pálya versenynaptárának kiemelt eseményévé vált.

    2006-tól, már az F2-es széria versenye nélkül, de továbbra is Jim Clark nevével egy új esemény jött létre, történelmi autók számára, a „Jim Clark Revival”. Bár az elmúlt években a nagyszerű skót versenyző emléke egy kicsit megfakult, köszönhetően annak, hogy már nincs verseny a történelmi F2-es autóknak. De 2018-ban a szervezők gondoltak a baleset 50. évfordulójára és Clark emlékére:

    • Szép számmal érkeztek F2-es autók az akkori korszakból, hogy részt vegyenek HSCC F2 bajnokság első két versenyén. Mindkét verseny igazi sportélményt nyújtott, folyamatos csatákkal, a teljes mezőnyben, épp úgy, mint a régi szép időkben.
    • A paddockban kiállítottak négy Clarkhoz köthető autót: egy Goggomobilt, egy Ford Cortinát, egy Lotus 23-at és egy Lotus 59-et (melyet feltételezhetően 1968-ban vezetett volna).
    • Igazi különlegesség volt a svájci Jürg Mallepell Clark kiállítása a „Kongress Pavillonban” Több száz értékes műtárgy, emléktárgy volt kiállítva: versenyzői overálok, levelek, trófeák, kiváló fotók, és még a Lotus 49 R10 kaszni is.
    • Aki szeretett volna, az csatlakozhatott a „Jim Clark Tourhoz”, ami más helyszínek mellett elvitte az érdeklődőt a baleset helyszínére, az új pályán kívülre, ahol egy emlékművet építettek. Igazán megindító volt a koszorúzási ceremónia, melyen jelen volt Clive Chapman is, a Classic Team Lotus vezetője, a Lotus alapítójának, Colin Chapmannek a fia.
    • A hab a tortán egy kerek asztal volt, Clark közeli hozzátartozóval és vasárnap reggel az egy perces néma csend az F2-es verseny előtt.

    Azt kell mondjam, a szervezők jó munkát végeztek, hogy megemlékezzünk így is ennek a tragédiának az évfordulóján.

    A pályán zajló események is sokkal jobbak voltak, mint az elmúlt években. Nagy túraautós mezőny jött össze, ez volt a közönség kedvence. Az egyre népszerűbb Deutsche Rennsportmeisterschaft, és a régi DTM autók a ’70-es-’90-es évek közti időszakból, fantasztikus show-t csináltak a különféle versenyeken és emlékeztette a közönséget a dicső napokra, amikor a Motodrom lelátói zsúfolásig voltak emberekkel. Peter Mücke Zakspeed Capri turbója, egy csodálatos Schnitzer BMW 3.0CSL, egy pár M1-es, Ford Escortok, Alfa 1555ti V6, Mercedes C-osztály, és további fantasztikus autók voltak jelen, lélegzetelállítóak!

    Nagy fejlődést lehetett látni a BOSS GP mezőnyében is. A Big Open Single Seater 15 fős mezőnyt vonultatott fel, köztük F1-es autókkal: Toro Rosso, Benetton, Super Aguri. (Lesz Boss GP júliusban is Hockeneimben, V10-es és V8-as erőforrásaikkal az F1-es Német Nagydíj közönségét szórakoztatják majd.)

    Összeállt a „Race Club Germany” mezőnye is (’84-es Williams Honda, 1986-os Minardi, 1991-es és 1985-ös Minardi, 2005-ös Toyota, 1987-es Arrows…), erős GT-s és túraautók sz STTP-ből sőt még a Lurani Trophy mezőnye is tiszteletét tette, ezzel is csodálatos motorsportos élményt okozva a kilátogató közönségnek.

    Aki nyitva tartotta a szemét, az gyorsan levadászhatott pár német legendát egy szelfire vagy autogramra, olyanokat mint: Jochen Mass, Ellen Lohr, Roland Asch, Christian Danner, Marco Werner, Michael Bartels vagy sokan másokat, akik kilátogattak egyszerű nézőként az eseményre.

    Ugyan a szervezők 10 euróval növelték a belépő árát, így az már 45 euróba került a hétvégére, nagy számban érkeztek rajongók, több mint 25.000-en látogattak ki a majd 500 történelmi autót felvonultató rendezvényen. A paddock és a bokszutca is nyitott volt a közönség számára, és tényleg boldog arcokat lehetett látni, akik élvezték a versenyeket, és a három napnyi napsütést.

    Mindent figyelembe véve: amennyiben jövőre valakit áprilisban Németország felé vet a sors, érdemes egy kitérőt tenni motorsport rajongóként Hockenheim felé, mert a „Jim Clark Revival” erősen ajánlott részünkről!

    [Best_Wordpress_Gallery id=”92″ gal_title=”Hockenheim Classic 2018″]

  • Amit csak lehetett, elárult Tassi Attila nekünk az idei programjáról

    Amit csak lehetett, elárult Tassi Attila nekünk az idei programjáról

    Tassi Attila tavaly élete eddigi legjobbját nyújtotta, és lett a TCR International Seriesben második. A téli szünet alatt azonban jó ideig nem lehetett tudni, hogy miképp folytatódik az ő autóversenyzői karriere, de erre a napokban már fény derült. A kirakósnak ugyan még hiányzik egy eleme, hiszen nem tudjuk azt, hogy idén melyik nemzetközi csapattal indul majd a TCR Europe sorozatban, de sok minden másra választ kaptunk. Akár arra is, hogy ha már lemaradt róla, ő idén kinek szurkol a WTCR-ben. Legközelebb a fiatalemberrel a Hungaroringen lehet majd találkozni a hónap végén a WTCR futamon, addig is egy friss videó vele, amit a HELL Racing Team idei sajtótájékoztatóján készítettünk vele.

  • Idén Hatvani Bálint lesz a Team Unicorse versenyzője!

    Idén Hatvani Bálint lesz a Team Unicorse versenyzője!

    Miközben a WTCR már beindult, a hazai túraautós élet sem állt meg, például a Team Unicorse sem tétlenkedett, és pár nappal ezelőtt tesztelni mentek a Hungaroringre. Gyakorlatilag szinte egy családi csapatról beszélünk esetükben, hatalmas szívvel az Alfa Romeo-k iránt ás úgy néz ki, hogy a pilótájuk is megvan, mégpedig Hatvani Bálint személyében, aki nyilván nem ismeretlen a magyar túraautós körökben.

    hatvani bálint, team unicorse

    hatvani bálint, unicorse

    Információink szerint az OB és a CEZ futamain is indulnának, és amiért a többes szám: a Team Unicorse úgy néz ki, hogy összeállt a magyar gyorsasági autósportban szintén szép múlttal bíró Zsille Motorsporttal, és együtt indulnak harcba a közös sikerért Bálinttal. Feltételezhetően náluk sem a cél az, hogy csak Magyarországon bizonyítsanak, hanem ahogy például Kiss Norberttel is emlékezetes módon sikerült pár éve a remek nemzetközi bemutatkozás, idén is hasonló dologban részt vehetnek, akár a TCR Europa keretein belül.

    https://www.facebook.com/unicorse/videos/1688841124485357/

     

     

     

  • Bakó Csaba beszélt Lenzről, Smith-ről és Kiss Norbiról

    Bakó Csaba beszélt Lenzről, Smith-ről és Kiss Norbiról

    A 2018-as magyar kamionsport egyik meglepő híre az, hogy Bakó Csaba is egy német csapatnál kötött ki, ahogy Kiss Norbi is pár éve. Az egyik legismertebb és legjobb magyar versenymérnök ugyan szokott klasszikus versenyautókkal is foglalkozni, de évek óta már a kamionsport az első számú terepe. Itt szerzett magának már olyan hírnevet, hogy Sascha Lenzék is felfigyeltek rá, és leszerződtették 2018-ra. A csapat és kamionjuk Stella már bemutatkozott, így gyorsan kikérdeztük Csabit is, hogy miképp találtak egymásra.

    Hivatalosan is csapatot váltottál, hogy jött ez a felkérés?
    A 2018-as szezonban az ETRC-ben az SL Trucksport csapatával fogok együtt dolgozni, Sascha Lenz lesz a pilótám. Már a 2017-es év záró futamán is tartottunk egy „próba” hétvégét Jaramában, hogy megnézzük, tudunk-e együtt dolgozni. Mivel szezonzáró futamot mindketten sikeresnek ítéltük, így megegyeztünk az idei évi együttműködésben.

    Eredetileg azonban maradt volna veled minden a régiben, nem?
    Ekkor az előzetes tervek még egy év angol bajnokságról szóltak Ryan Smith-szel, ami mellett az EB-n dolgoztam volna Sascha-val. Mivel azonban Ryan-nek is sikerült összeraknia a teljes EB szezont, így az a terv nem működött, így a 2017-es ígéretemet megtartva Sascha-val tartok.

    Így akkor már két volt pilótád ellen is küzdhetsz a kamion Európa-bajnokságon. Nem lesz ez kicsit furcsa?
    Érdekes kihívás lesz, hogy Kiss Norbi mellett egy újabb „volt” pilótám ellen kell tevékenykednem a mezőnyben, de azt gondolom, hogy a szakágban eltöltött évek mellett ez elkerülhetetlen. Ez semmilyen szinten nem jelent negatívumot, mindannyian vagyunk annyira profik, hogy ezt a helyzetet kezelni tudjuk: Norbival az elmúlt évek alatt is barátok tudtunk maradni, továbbra is el tudunk úgy beszélgetni, hogy a szakmai kérdésekben nem hozzuk egymást kellemetlen helyzetbe. Úgy gondolom, hogy Ryan-nel is meg tud maradni a hasonlóan jó kapcsolat.

    Változik bármiben is a pozíciód, esetleg jobban beleszólhatsz a kamion fejlesztésébe mint eddig?
    Sascha-nál továbbra is a versenymérnöki feladatokat fogom ellátni: a hétvége során dolgozom az adatrögzítő rendszerrel, és a pilótával együtt próbálom megtalálni az optimális beállításokat, és próbálok vezetéstechnikai tanácsokat is adni. A jelenleg használt konstrukción még nem dolgoztunk együtt, az autó az SL Trucksport műve. A tavalyihoz képest megújult az alváza, de érdemi változás nem történt a konstrukcióban, inkább egy minden részletre kiterjedő felújításnak nevezném. A téli felkészülés során voltam már kint a csapatnál, ahol néhány kisebb műszaki kérdést tisztáztunk.

    Mit vársz az idei évtől, hova várod Saschát?
    Az előttünk álló szezont tekintve remélem, hogy előrébb tudunk jutni a tabellán: a 2017-es évben Sascha a 6. helyen zárt a bajnokságban. Azt gondolom, hogy 2018-ra az erősödő bajnokságban is reális lehet ezen javítanunk, örülnék, ha sikerülne a top 5-be bekerülni. Ehhez bizonyára lesz 1-2 szava Norbinak és Ryannek is, nem is beszélve az igen erős német konkurenciáról, és az évek óta stabil élmenőkről.

  • Habsburg Ferdinánd még az étrendjén is változtat a siker kedvéért

    Habsburg Ferdinánd még az étrendjén is változtat a siker kedvéért

    Túl van a szezon előtti tesztjén a Formula 3 mezőnye, hiszen voltak a Hungaroringen, és a Red Bull Ringen is a fiatalok, így a magyar autósport rajongóknak leginkább ismerős Habsburg Ferdinánd is. Az eredményeket figyelembe véve, nem túlzás kijelenteni azt, hogy idén a magyar felmenőkkel is bíró Ferdinánd lehet nagy harcban a bajnoki címért, a szintén igen csak ismert családnevű Mick Schumacherrel. A kiélezett harchoz az élet minden területén a legprofibb megoldásokat kell választania lehetségesek közül, legyen szó akár edzésről, vagy étrendről.

    Habsburg a brit Pioneered Athlete Performance edzés- és életmód programját követi, és nem titok, a tavalyi bajnok Lando Norris is a növendékük volt, ahogy a Carlin összes jelenlegi Formula 3-as versenyzője is. Ferdinánd azonban az étrendjében most valami teljesen új, radikális módszert vet be, hogy ezen a téren is jobbá válhasson sportolóként, és ennek bizony magyar vonatkozása is van!

    Exkluzív interjúnkban erről is beszél, és szeretné, ha minél többen megismerhetnétek ezt az egészséges életmódot, és követnétek ebben is.

    18:00 Update: Természetesen korábbi videónk csak áprilisi tréfa volt, noha bizonyára sokan örülnénk neki, ha a jó kis magyaros ételek diétásnak minősülnének, de hát ez nincs így. Ennek ellenére Ferdinánd szereti a gulyást, és sok szeretettel vár majd titeket az F3 hungaroringi fordulójára.

    Iratkozzatok fel a Racingline.hu YouTube csatornájára: https://www.youtube.com/racinglinehu

  • Nyuszik estére, húsvét alkalmából

    Nyuszik estére, húsvét alkalmából

    Itt a húsvét, így a nyusziké a főszerep. Ezen apropóból – elsősorban férfi olvasóinknak kedvezve – hoztunk pár (Playboy) nyuszit a rajtrácsról, illetve paddockból.

    (Cserébe írjatok autósportos locsolóverseket Facebook oldalunkon, kommentbe! 😉 )

    Playboy, girls, gridgirl
    Fotó: Varga András
    Playboy, girls, gridgirl
    Fotó: Varga András
    Playboy, girls, gridgirl, Hungaroring Classic
    Fotó: Kaiser Erika
    Playboy, girls, gridgirl
    Fotó: Tajthi Andrea
    Playboy, girls, gridgirl
    Fotó: Tajthi Andrea
    Playboy, girls, gridgirl
    Fotó: Tajthi Andrea