Kategória: Extra

  • Art déco és autósport: az első magyar grand prix-től a tévéképernyőig

    Art déco és autósport: az első magyar grand prix-től a tévéképernyőig

    Az art déco és az autózás, az autósport kezet foghatnak egymással, hiszen rendkívül jól összeillenek. Ennek egyik oka az is lehet, hogy az art deco és az autóversenyzés mondhatni egyszerre indult el világhódító útjára.

    A minap a Magyar Nemzeti Galéria Art déco kiállításán jártunk, és bár a kiállítás címe Plakátok, tárgyak, terek (1925–1938), eszünkbe jutott, hogy ez a stílus mennyire fontos része az autósportnak, már az 1900-as évek kezdete óta.

    Az art déco stílusirányzat már az első világháború előtt megjelent, bár fénykorát a ’20-as, ’30-as években élte. Szögletes, egyenes, geometrikus, stilizált formák, kontrasztos színek, kontúrok, betűstílusokkal való játék jellemzik leginkább, miközben az összhatás harmóniát, igényességet, luxust sugároz. Gyakran jelentek meg a képeken futurisztikus elemek, a kor művészeinek fantáziáját a jövő eszközei, járművei is nagyon izgatták. E művészeti ág jelentős részét képezték a reklámposzterek, legyen szó akár egy társadalmi-, színpadi-, vagy sporteseményről, akár eladni kívánt termékről.

    Mindennek megfelelően központi elem volt az art déco plakátokon a jármű, az autó is. Autó és autósport rajongók számára az egyik legismertebb ilyen talán az a Bugatti poszter lehet, melyet Leonetto Cappiello alkotott 1922-ben. Az alkotás mára igazi klasszikus, megannyi másolata létezik szerte a világon. Olyannyira, hogy feltűnik még a Két pasi – meg egy kicsi (Two and a Half Men) című szitkom sorozatban is.

    De art deco stílusban készült az 1936-os, első Magyar Nagydíj plakátja is.

    A bugattis és a magyar nagydíjas plakát ugyan nem látható a fent említett budapesti kiállításon, azonban akit érdekel ez a stílusirányzat, korszak, bizonyára kedvére valónak találhatja. Amellett, hogy járműipari és autós plakátok azért vannak a Galériában, kiváló betekintést nyújt az akkori színházi- és filmvilág, stílusába, hangsúlyozza, mely luxustermékek (kávé, tea, cigaretta, stb.) határozták meg a reklámipart, miként építette ez a művészeti irányzat a magyar országimázst, miként vették át a külföldi – főként amerikai és francia – trendeket. Az art déco kiállítás arra is rávilágít, hogyan osont be általa a hétköznapokba a divat, az erotika, hogyan keltette fel az emberek érdeklődését az egzotikus, korábban nem ismert dolgok, valamint a sebesség és gépek iránt.

    Nem gondolnád, hogy ez is kapcsolható az autósporthoz!

    H. Ráhmer Mária: Ádám és Éva kiűzetése a Paradicsomból

    A mellékelt képen látható – a kiállításon is megtekinthető – „Ádám és Éva kiűzetése a Paradicsomból” című dísztárgy érdekessége autósport rajongók számára, hogy alkotója H. Ráhmer Mária, aki annak a Hartmann Lászlónak volt a felesége, aki az 1930-as években sebességi rekordokat döntögetett, grand prix-ken indult és többek között az első Magyar Nagydíjon is rajthoz állt!

    Az Art déco kiállítás augusztus 28-ig még megtekinthető a Magyar Nemzeti Galériában.

    Visszakanyarodva kimondottan az autóversenyzéshez: ezt a stílusirányzatot a mai napig is szívesen alkalmazzák a sportban. Elég ha az F1-es csapatok versenyekre készített „posztereire” gondolunk, vagy megnézzünk egy-két Formula E képet. Íme néhány ilyen:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Scuderia AlphaTauri (@alphataurif1) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Aston Martin Aramco Cognizant (@astonmartinf1) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

  • Vettel, az angol humorú német, akivel „együtt” nőttem fel

    Vettel, az angol humorú német, akivel „együtt” nőttem fel

    Sebastian Vettel neve nem akkor vált ismertté számomra, mikor az F1-be kerül, figyelemmel kísértem a  Formula Renault-t is. Pályán 2007-ben láttam először, a World Series by Renault hungaroringi hétvégéjén – nagy kár, hogy az az esemény már nem egészen olyan szisztéma szerint zajlik, mint régen.

    2009-ben „találkoztam” vele először – nem  újságíróként – Szegeden a Red Bull Street Parade-en. Nem volt akkoriban kilátásban számomra, hogy valaha kijutok Forma-1-es versenyre – arra meg pláne nem, hogy sajtósként – így akkor, 2009-ben úgy mentem Szegedre, hogy lehet ez lesz az első és utolsó alkalom, hogy élőben lássak úgy egyáltalán F1-es versenyzőt. Ez arra is jó volt, hogy pozitív emlékem is legyen végre Szegedről. Nem a város tehet róla, személyes okokból nem szerettem/szeretem a várost, de ez egy másik történet…Szóval a 2009-es szegedi show nagy élmény volt a 19 éves énnek.

    Aztán 2010-ben Vettel bajnoki címeket kezdett gyűjteni, én meg újságíróvá kezdtem válni, így végül nem 2009 Szeged lett az utolsó alkalom, hogy „egy helyen voltunk”.

    Aki objektíven tud tekinteni a sportra, nem ellendrukkeri indulat beszél belőle, az aligha tud róla bármi rosszat mondani. Emberileg semmiképp. Sebastian rendkívül intelligens és jó modorú, jó humorú és két lábbal a földön álló fickó. Ha valaki, akkor ő tényleg nem felejtett el „hétköznapi” ember maradni a sikerek és hírnév ellenére sem.

    sebastian vettel, racingline.hu
    Fotó: Kaiser Erika

    Korán jött dicsőség

    A korán, fiatalon jött eredményeknek persze az is lett az eredménye, hogy hamar érkezett el a visszavonulás ideje. Ugyanakkor mit nevezünk hamarnak? Ha azt vesszük alapul, hogy a német versenyző még mindig csak 35 éves, akkor korainak tűnik. De ha belegondolunk, hogy kb 2007 közepe óta vezet az F1-ben, már nem is tűnik korainak, hiszen 15,5 évről beszélünk. Vettel az a fajta ember – és most az emberről beszélek, nem a versenyzőről -, aki kapcsán az jut eszembe, hogy meg sem érdemli őt a világ mert képtelen értékelni. Vagy mondhatnám azt is, hogy több ilyen emberre lenne szükség.

    Ha további jelzőkkel kellene illetnem, akkor megemlíteném még a „bátor” szót is. Főleg az utóbbi évek tekintetében, hiszen a mezőnyből ő merte leginkább felvállalni őszinte véleményét bizonyos témákban, szembemenve akár a politikával is. Noha lehet hogy ez a „bátorság” már annak is volt köszönhető, hogy tudta, már levezet, és nincs túl sok vesztenivalója…

    Sebastian Vettel, Aston Martin, Miami Nagydíj
    Fotó: Aston Martin F1 Team

    Platform csere

    Egész pályafutása során kiválóan távoltartotta magánéletét és családját a közönségtől, talán senkinek nem sikerült ez ennyire, legalábbis nem mostanában. Friss, Instagramos feltűnésétől se várja senki, hogy többet mutat majd a hétköznapjaiból. Mikor csütörtök reggel feltűnt a közösségi oldalon, első gondolatom volt, hogy ebből visszavonulás lesz, csak az volt a kérdés, hogy mikor jelenti be. Világos volt, hogy azért kell neki az Instagram, hogy az F1 után is legyen olyan plartformja, ahol kommunikálni tudjon a fontos kérdésekben.

    Csütörtökön, megérkezve a Hungaroringre, Vettel Insta sztorijában egy időpont tűnt fel, mindenféle kommentár nélkül annyit közöltek, hogy 12:00. El is kezdtem írni egy Vettel visszavonulásáról informáló hírt, és szinte abban a pillanatban, hogy befejeztem, megérkezett a bejelentésről szóló videó. Talán elsők között láthattam meg, gyorsan ki is egészítettem az általa elmondottakkal a cikket, majd levettem a fejhallgatót, és szinte hullámzott Vettel hangja a sajtóteremben, ahogy egyre többen indították el videóját a laptopjukon, vagy telefonjukon.

    Más abból érzi, hogy öregszik, hogy ráncosodni kezd. Én abból, hogy lassan fiatalabb lesz nálam az egész mezőny…

    Egészen furcsa érzés volt, hiszen lehetett már erre számítani, mégis kicsit meglepett mindenkit. Engem talán azért is „ütött szíven”, mert 3 év lévén köztünk, nagyjából egy korosztály vagyunk; mióta én írok is az F1-ről, ő mindig a mezőny tagja volt. És ha nem tévedek, a „korosztályomból” ő az első versenyző, aki visszavonul.
    Sokan akkor kezdik érezni, hogy öregednek, mikor meglátják első ráncaikat, vagy ősz hajszálukat, netán egy kisgyerek csókolommal köszön nekik. Én abból veszem észre, hogy öregszem, hogy vészesen közeleg az a szezon, amikor már a Forma-1-es mezőny minden tagja fiatalabb lesz nálam…

    Sebastian Vettel
    Fotó: BMW AG

    Bölcs ember az, ki másoktól tanulni tud

    Sokan kritizálták és vádolták képmutatással, amiért klímavédelemről beszél F1-es versenyzőként. Főleg mert pár éve még ő volt az, aki leginkább ellenezte az elektromos versenyautókat és az hibrid V6-os F1-es motorokat. Mondván életkora ellenére ő oldschool guy és az igazi autóversenyeken bömbölnek a motorok. Azonban az intelligens ember egyik ismérve az is, ha a véleménye képes formálódni és változni azáltal, hogy több tudásra, információra tesz szert egy adott témában.

    Nem tartom kizártnak, hogy fogjuk a jövőben Formula E versenyen látni, legalábbis mint vendéget.

    Viszlát, Seb!

    Ui.: Aki pedig szeretne Vettel kedvére tenni, ültessen méh-csalogató virágokat! 🙂

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Andrea Tajthi (@anditajthi) által megosztott bejegyzés

  • Vettel nyitott, Alonso zárt, és ami a kettő közt volt: Magyar Nagydíj benyomások

    Vettel nyitott, Alonso zárt, és ami a kettő közt volt: Magyar Nagydíj benyomások

    Bár versenyhétvégének szoktuk nevezni, a Forma-1-es nagydíjak, így a Magyar Nagydíj is, valójában már csütörtökön elkezdődik. Mielőtt a boxutcalátogatásra is jegyet váltott rajongók délután megérkeztek volna a pályára, a mezőny szereplői és a sajtó munkatársai már a helyszínen ténykedtek.

    Boxutca
    Fotók: Makai Gergely Photography

    A versenyhétvégét vége hamar lendületet kapott, csütörtök délben Sebastian Vettel gondoskodott a kezdőrúgásról: bejelentette, hogy a szezon végeztével szögre akasztja a versenyzői sisakját. „Tudtam, csak nem sejtettem” történés volt ez, hiszen valahol benne lógott már egy ideje a levegőben, mégis mindenkit meglepett a hír. Prominens személyről és nem mellékesen négyszeres világbajnokról lévén szó (plusz a GPDA, vagyis a Nagydíjversenyzők Szövetségének egyik igazgatója), szinte minden versenyző megkapta a kérdést, hogy mit szól bejelentéshez. Ezzel a kérdéssel kezdődött szokásos csütörtöki sajtótájékoztató is.

    Csütörtökön kérdésemre kiderült, hogy Yuki Tsunoda nem örül a büntetőpontos szabálynak, George Russell kipróbálná milyen fejjel lefelé versenyezni, Max Verstappen pedig maximum 16 versenyt rendezne a szezon során. Továbbá Esteban Ocon és Valtteri Bottas beszéltek arról, mennyire ráfér már a csapattagokra a szünet.

    Max Verstappen, Lance Stroll, Red Bull, Aston Martin
    Fotók: Makai Gergely Photography

    Vihar előtti csend

    A csütörtök szól talán leginkább arról, hogy a sajtónak kedvezzenek, az Alpine (korábban pedig Renault) csapat és a márka hazai képviselete pedig minden évben kiváló sajtóeseményeket szervez. Így esett, hogy csütörtök este páran az Alpine csapatnál vacsoráztunk, miután feltehettünk pár kérdést Esteban Oconnak (erről majd külön írunk később). Ezúton is köszönjük a meghívást!
    Alonso sietett, ő nem állt rendelkezésre, és ekkor még nem is sejtettük, hogy az Alpine szempontjából nyugodtnak tűnő hétvége végeztével a spanyol versenyző elülteti a pofonfát, amit nem sokkal később Oscar Piastri meg is ráz

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Andrea Tajthi (@anditajthi) által megosztott bejegyzés

    Péntekre, a hétvége legmelegebb napján aztán meggyarapodott a létszám a paddockban, nagy lett a nyüzsgés. Ennek persze részben az is az oka, hogy a koronavírus egyik hozadékaként a csapatok megtartották azon szabályukat, hogy nincs bejárás a vendéglátóegységeikbe, kizárólag meghívás (leegyeztetett interjú, vagy általuk szervezett sajtótájékoztató) esetén. Így aztán a sajtó képviselőinek le kellett mondania arról, hogy ferraris kávéval indítsák a napot (I don’t mind, because I’m a tea person, meg amúgy is az Alfa Romeonál jobb a kávé, mert ott svájci csokit adnak mellé.).

    Van még ötletem

    Azonban, mintha a szervezők meghallották volna a gondolataimat, bekerült a paddockba némi hazai. Egészen pontosan erdélyi, ugyanis a paddock végében egy kürtőskalács sütő kocsi tűnt fel, ahol bőszen sütötték ezt a fantasztikus édességet, amivel most a nemzetközi sajtó is megismerkedhetett.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Andrea Tajthi (@anditajthi) által megosztott bejegyzés

    Megannyi menő magyar dolgot lehetne még bevinni a paddockba, hogy a versenyzők és a külföldi kollégák is megismerjék. Lángost, Túró Rudi automatát… De ami szerintem mindent vinne: Klasszikus tükrös, szíves mézecskalács a versenyzőknek ajándékba, a nevükkel ellátva. Imádnák. Ha egyszer lesz ilyen, jusson eszetekbe, hogy itt olvastátok először az ötletet! 😀

    Viszont a creepy gólyalábasokat én mellőzném, bár ez magánvélemény. Biztos onnan ered, hogy a bohócokat és a bábokat sem szeretem…

    Magyar Nagydíj, paddock
    Fotók: Makai Gergely Photography

    Szombattól aztán tele lett a paddock, VIP csoport VIP csoportot követett, az érkező, távozó, vagy épp csak feltűnő versenyzőket rögtön ellepte egy had. Ez leginkább Gerorge Russellre volt igaz, szombati pole-ja után. De vasárnap sem volt könnyű lépniük a versenyzőknek, mikor a verseny után a TV penből igyekeztek visszajutni a csapatukhoz. Ez a Mercedes versenyzőinek a „legegyszerűbb”, mivel ők vannak a paddock elején, míg a Haas a legvégén.

    Akkor kell interjúzni, amikor jól esik

    Szombaton egyetlen egyszer sikerült szinte teljesen kiürülnie a paddocknak: mikor ömlött az eső. Ez eredményezte azt a szokatlan helyzetet is, hogy az FIA korábbi F1-es kommunikációs vezetőjével, aki most Pirelli kommunikációjáért felel, Matteo Boncianival a Hungaroring főépületében, az egyik mosdó és átjáró között készítettem interjút, amit (és másokat is) majd később olvashattok a Racingline.hu-n.

    Bár közel sem annyi, mint amennyi a Red Bull Ringen volt, azért bőven érkeztek holland szurkolók a Magyar Nagydíjra is. Ez akkor tudatosult bennem igazán, mikor szombaton a W Series első három helyezettje a dobogóra állt. Beitske Visser harmadik helye majdnem olyan ovációt kapott az Orange Army-tól, mint Max Verstappen vasárnapi győzelmével. Akinek azonban úgy tűnik, hogy nagyjából egyöntetűen mindenki örült, az Russell volt. Pole-ja után óriási tapsvihart kapott a hungaroringi közönségtől. Talán állíthatjuk, hogy eredménye lázba hozta még azokat is, akik alapvetően másnak szurkolnak.

    Hasonlóan egységes érzelmeket vált ki az emberekből a Ferrari sorozatos taktikai baklövése is, csak épp negatív értelemben. A lelátókon a rajongók fogták a fejüket, és a sajtóteremben is zúgolódtak a kollégák, ahogy egy egyszerűnek ígérkező olasz siker lassan, de biztosan a kukába lett hajítva…

    Kihagyott ziccer?

    Ami némileg meglepett, hogy a Liberty Media nem csapott le arra a lehetőségre, hogy „fél” Hollywood épp Budapesten tartózkodott a verseny idején. A Dűne sztárjai (Zendaya, Rebecca Ferguson, Timothée Chalamet, stb), és Johnny Depp is. Ha már szeretik a show-t és úgyis az kell a Netflixnek is, gondoltam kicsaknak 1-2 színészt a versenyre vasárnap. Főleg, hogy Zendaya ismeri is Hamiltont, így releváns is lehetett volna.

    A mezőny mindenesetre szünetre ment, rápihennek a folytatásra. A hírek azonban nem állnak le, sőt Alonso és Piastri tettek róla, hogy nekünk bőven legyen dolgunk augusztusban is. 😀

    Kövessétek a Racingline.hu-t Facebookon, Twitteren, Instagramon és TikTokon is!

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Andrea Tajthi (@anditajthi) által megosztott bejegyzés

  • Tiszteletkör stadionban – így ünnepelhet a Formula E új bajnoka

    Tiszteletkör stadionban – így ünnepelhet a Formula E új bajnoka

    Az első szöuli hétvégével zárul a Formula E idei szezonja, Mexikóhoz hasonlóan pedig egy stadion is a pálya része lesz.

    Dél-Korea fővárosa a Jamsil Sportközpontban alakította ki a pályát, amivel már pár éve tervezik a Formula E-t magukhoz csábítani, de a járvány miatt eddig erre nem került sor.

    Az előzetes pályarajzot a verseny előtt frissítették egy újabb vonalvezetéssel, ami némileg egyszerűbb, mint az eddigi változat.

    A stadionban fekvő, eddig komplex szakasz jóval egyszerűbb lett, most tényleg tiszteletkört jelent majd a verseny után a versenyzőknek, míg a pálya külső szakasza is több változáson esett át.

    Ezen kívül a boxutca került át az aszfaltcsík másik oldalára, a célegyenes előtti 180 fokos visszafordítót a kör elejére helyezték át, és variálták meg egy kissé.

    A verseny köré épülő fesztiválról már azt is tudni lehet, hogy a Formula E partnere, a BTS is résztvevő lesz.

    Nade ki lesz az, aki a két futam után örülhet?

    Stoffel Vandoorne jelenleg több, mint 3 ponttal vezet a legközelebbi rivális, Mitch Evans előtt, aki már nem első bajnoki csatájára készül. Mivel Szöulban még 58 pont vár gazdára, Mortara és Vergne is matematikailag esélyes még a címre.

    Evans a mostani álláshoz képest Londonban értékes 14 ponttal tudta volna faragni hátrányát a Mercedes belga pilótájával szemben. Azonban – a 2021-es sorsdöntő futamhoz hasonlóan – egy inverter hiba miatt ki kellett állnia a versenyből.

    Vandoorne eközben semmitől sem zavartatva szinte fél kezét a trófeán tarthatja. Bár ahogy ez tavaly is bebizonyosodott, a leintésig még bárkiből bajnok válhat. Ha Evans megint egy olyan hétvégét produkál, mint Rómában a dupla győzelmével, akkor a mercedesesnek 22 pontot még össze kellgyűjtenie. Ha egyik futam nem jön neki össze, akkor viszont ez is gondot okozhat.

    Persze ugyanez igaz az Evanstól 5 pontra lévő Mortarára is, igaz, ő még nem szerzett két győzelmet egy hétvégén. Így mindenképp felértékelődnek Vandoorne számára az extra pontok, emiatt pedig már az időmérőn is maximumot kell majd nyújtania.

  • Ocon már látja a karikákat a csapattagok szeme alatt

    Ocon már látja a karikákat a csapattagok szeme alatt

    Már javában dübörög a Magyar Nagydíj és a csütörtöki sajtónapon kérdeztünk is a sajtótájékoztatón jelen lévő versenyzőktől.

    A nyári szünet előtt még egyszer utoljára felbőgnek a V6-os erőforrások a Hungaroringen, ahol a 2022-es Forma-1-es világbajnokság 13. versenyét rendezik majd meg.

    Mivel az idei szezon meglehetősen hosszú és sűrű, arról kérdeztük a jelenlévőket, hogy mennyire volt megterhelő a számukra a szezon első fele, illetve melyik volt eddig a legnehezebb versenyük 2022-ben.

    „Számomra a Paul Ricard volt a legnehezebb futam” – válaszolta a MotorsportMania.hu kérdésére a Magyar Nagydíj tavalyi győztese, Esteban Ocon. „És hogy miért? Nos, kifejezetten meleg volt a verseny során. Az egész hétvége ilyen volt.”

    „Durva, hogy lezártuk a szezon első felét, de szerencsére ez pont jókor jön. Látni lehet a szerelők és a mérnökök arcán is, hogy egyre karikásabbak itt” – mutatott Ocon a szeme alá, utalva az emberek kimerültségére. „Az utóbbi időszak leghosszabb első szezonrészén vagyunk túl. Jó lesz, hogy a szünetben feltöltődhetnek, azonban számunkra a meleg versenyek a legnehezebbek.”

    Kérdésünkre Valtteri Bottas is válaszolt, aki az egyik új helyszínen rendezett futamot is rendkívül megterhelőnek tartotta.

    „A legnehezebb? Igen, a Paul Ricard-on nagyon meleg volt, de ez Miami-ról is ugyanúgy elmondható. Igen, egyetértek Estebannal, nagyon jókor jön a szünet. A mostani futam után készen állunk rá, hogy elmehessünk egy amolyan mini vakációra.”

  • Yuki törölné a pontjait, George fejjel lefelé versenyezne, Max 16 futamot akar

    Yuki törölné a pontjait, George fejjel lefelé versenyezne, Max 16 futamot akar

    A Forma-1-es versenyzőknek és csapatoknak számtalan szabályt kell betartaniuk, mind technikai, mind sport oldalról. Időről-időre előfordul, hogy valaki direkt, vagy véletlenül megszeg egyet: áthajt egy vonalon, feltart mást, vagy jobban hajlik egy elem az autóján, mint kellene.

    Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján olyan kérdést kaptak a versenzők, hogy ha csak egyetlen szabályt változtathatnának meg a Forma-1-ben, mi lenne az. Nem meglepő módon diplomatikus válaszok érkeztek, de a humor sem maradt el.

    „Hát, számomra az egyik ilyen dolog az lenne, hogy könnyebbek legyenek az
    autók” – válaszolta a MotorsportMania.hu kérdésére Lance Stroll. „Az utóbbi években elszaladt a ló a konstrukciókkal ezen téren és már csak emiatt is szeretném, hogy fejlődjünk ily módon.”

    „Kifejezetten sok szabályt meg lehetne változtatni a jobb versenyzés
    érdekében. Azonban egy dolog még nagyon itt van a fejemben és az nem más,
    mint hogy jobbá és egyszerűbbé tegyük az autók vezethetőségét.”

    Lance Stroll, Aston Martin
    Fotók: Makai Gergely Photography

    Yuki Tsunoda aztán nem hazudtolta meg magát. Kigondolta gyorsan, hogy neki melyik szabállyal van a legtöbb gondja.

    „Nem tudom, talán a büntetőpontokat [lehetne eltörölni], mert jelen pillanatban nekem van a legtöbb” – felelte kérdésünkre a japán, mire a többi versenyző is nevetni kezdett. „A szabadedzéseken kaptam eddig a legtöbbet szerintem és a lámpák
    miatt is sokszor róttak ki rám büntetést.”

    „Ezeket a dolgokat mindig meg szoktuk beszélni a versenyzői eligazításon. Szerintem úgy kellene módosítani a szabályt, hogy csak sokkal nagyobb dolgokért kapjon az illető büntetőpontokat.”

    Ezután George Russell meg is kérdezte a japán fiatalt, hogy hány büntetőpontja
    van. Erre az AlphaTauri versenyzője azt felelte, hogy „jelen pillanatban 8-nál
    jár.”

    Ebben egyébként téved Yuki, jelen állás szerint 6 büntetőpontja van, miután kettő július elején elévült. A legtöbb büntetőpontja (7) jelenleg Pierre Gasly-nek, Lance Strollnak, Alex Albonnak, és Max Verstappennek van.

    Carlos Sainz, Yuki Tsunoda, Ferrari, AlphaTauri
    Fotók: Makai Gergely Photography

    Russell és Carlos Sainz hiába gondolkodott erősen a kérdésen, szerintük „túl sok
    ilyen szabályt lehetne kiragadni.” Végül a Mercedes brit versenyzője azt emelte ki, hogy „gyorsabb és könnyebb autókat” szeretne, a Ferrari spanyolja pedig annak örülne, ha a minden versenyző „azonos tapadást biztosító autókkal versenyezhetne egymás ellen.”

    Erre Russellnek hirtelen lett egy meghökkentő javaslata:

    „Egy F1-es autónak elég leszorítóereje van ahhoz, hogy fejjel lefelé haladjon, szóval mondjuk ki tud a leglassabban, fejjel lefelé haladni, mielőtt leesne?”

    „Megpróbálhatod” – mondta Sainz. „A súly egy dolog, de gondolni kellene a biztonságra is. Ott vannak a büntetőpontok is, ezek mind jó ötletek. De hogy lehetségesek-e? Valószínűleg nem.”

    Max Verstappen, Lance Stroll, Red Bull, Aston Martin
    Fotók: Makai Gergely Photography

    Max Verstappen határozott választ adott Russellel és Sainzcal szemben. A
    holland „kevesebb versenyt” szeretne, és spanyol riválisa ezt hallva próbálta
    viccesre venni a figurát.

    „Kevesebb versenyt szeretnék” – mondta Verstappen, amire Sainz azonnal
    közbevágott és azt kérdezte meg tőle, hogy „persze, mostantól fogva, ugye?”.

    A holland előbb azt mondta, 12 verseny elég lenne, ezt persze részben poénnak szánta, hiszen idén jelenleg épp 12 versenyen vagyunk túl, és ő áll a bajnoki tabella élén.

    De aztán hozzátette: „Nem, azt hiszem, legyen úgy 16. Csak válasszuk ki a jó pályákat. A többit hagyjuk ki.”

  • Kamionos jelenetek, hangulatok, stunt show, és F1-es demo Szlovákiából

    Kamionos jelenetek, hangulatok, stunt show, és F1-es demo Szlovákiából

    Miközben Kiss Norbi és a Révész Racing épp a Nürburgringen hasít, nézzétek meg a Slovakia Ringen készült videónkat is.

    4 dobogó, ebből 3 győzelem Kiss Norbi szlovákiai mérlege, ezen kívül Szlovákiában motoros-quados bemutató is volt, illetve meghajtottak egy egykori F1-es autót is. Ajánljuk azoknak, akik hiányolják a mai F1-esek hangját! 😉

    A nürburgringi eseményeket ma is élőben közvetítjük, a részletekért klikkelj ide!

  • A görögtüzekről kérdeztük Leclerc-t, Verstappent és Hamiltont

    A görögtüzekről kérdeztük Leclerc-t, Verstappent és Hamiltont

    Már az Osztrák Nagydíj kezdete előtt látható volt, hogy a holland szurkolók egyes része narancssárga színű görögtüzeket használ, aminek a füstje ellepte a pályát. Sokakban felvetődik a kérdés, hogy ez a jelenség vajon zavarja-e a pilóták látási viszonyait a pilótafülkéből. Ennek próbáltunk meg utána járni a futam leintését követően.

    A görögtüzek által elért narancssárga füstfelhők legfőképpen a felvezető és az első versenykörök során voltak látványosak, különösen a 6-os, 7-es kanyar környékén, ahol a lelátokat szinte kizárólag Max Verstappen szurkolói, az Orange Army töltötték meg. Meglepő módon az első három pilóta közül senki nem zavart a narancs füst, pedig a jó látási viszonyok egy-egy kanyarcsúcspontnál például nagyon fontosak lehetnek.

    „A felvezető kör során volt csak sok, de utána szerintem rendben volt” válaszolta a Racingline.hu kérdésére az 5. futamgyőzelmét megszerző Charles Leclerc. „Azt követően lehetett látni a pályát, szóval minden rendben volt.”

    Osztrák nagydíj, holland rajongók, fans
    Fotó: Clive Rose/Getty Images / Red Bull Content Pool

    Ezután Lewis Hamilton következett a sorban, aki osztotta Leclerc nézetét. „Ugyanazt mondanám, mint Charles. A felvezető kör során nem lehetett látni a 7-es kanyarban fekvő rázókövet, a verseny végén pedig nagyon rossszak voltak a látási viszonyok a 6-os kanyarban. Szóval szerencsére semmi baj nem származott belőle, de szerintem nem kellene ezeket használniuk a szurkolóknak. Már csak azért sem, mert nem hiszem, hogy környezetbarát lenne.”

    Végül Verstappenhez került a mikrofon és a holland világbajnok szerint sincsen baj a görögtüzekkel. Azt viszont kiemelte, hogy szerinte nagyon fontos, hogy a drukkerek rendeltetésszerűen használják azt.

    „Láttam egy görögtüzet, amit bedobtak a pályára vagy a fűre. Szerintem ez az egyetlen dolog, amit nem szabadna csinálniuk a szurkolóknak. Azonban amíg a nézőtéren használják azt csupán, addig szerintem semmi baj nincsen vele, mert a szél úgy is fúj és emiatt egy kör alatt akár el is fújja a füstöt a pályáról. A lényeg az, hogy a füst nem marad a pályán, emiatt nekem nincs problémám ezekkel.”

  • Előny Sainznak, hogy már volt Verstappen csapattársa? Megkérdeztük!

    Előny Sainznak, hogy már volt Verstappen csapattársa? Megkérdeztük!

    Lezajlott az Osztrák Nagydíj sprintkvalifikációja és a verseny egyik legizgalmasabb pillanata a Ferrari pilótáinak párharca volt. Charles Leclerc és Carlos Sainz is pozitívan várja a vasárnapi 71 körös versenyt és a spanyol pilótától még kérdeztünk is a sprintfutamot követően.

    Spielbergben féltávhoz ér a Forma-1 mezőnye, ugyanis a tervezett 22 futamos versenynaptárnak a Red Bull Ring a 11. helyszíne. A Vörösöknek lassan el kellene dönteniük, hogy melyik pilótájukat rendelik alá a másiknak a Max Verstappennel folytatott harcban, hiába van közöttük mindössze 12 pont közöttük a monacói javára az egyéni bajnokságban. Ha ezt nem teszik meg, akkor hiába van gyors és versenyképes autójuk, gyorsan el fognak fogyni az esélyeik.

    A sprint után arról kérdeztük Sainzot, hogy mivel ő a Toro Rossónál eltöltött közös évek miatt jobban ismeri Verstappent, mint Leclerc, ezért érdemes lenne-e őt támogatnia a Ferrarinak a bajnoki küzdelemben, semmint a monacói csapattársát.

    „Semmit nem jelent az, hogy Max a csapattársam volt” – válaszolta a Forma-1 legfrissebb futamgyőztese a Racingline.hu kérdésre. „Ez nem egy lényeges információ a jelenlegi helyzetünket tekintve, szóval így nincs is nagyon értelme annak, hogy voltam-e Max csapattársa vagy sem.”

    „Holnap mindketten megpróbáljuk majd megnehezíteni Verstappen életét a verseny és a bajnokság hátralévő részében egyaránt. Ehhez pedig tövig kell nyomunk a gázt, mert nagy előnnyel rendelkezik a bajnokságban velünk szemben. Ezért kell ott lennünk a nyakán, de mivel most is és az összes versenyhétvégén gyors a pályákon, ezért nagyon nehéz dolgunk les, ha meg szeretnénk őt szorongatni vasárnap.”

    Sainz ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy „nagyon bízik a Ferrari tempójában” és bízik abban, hogy „egy jó stratégiával is a Red Bull elé kerülhetnek majd.”

    A spanyol meglehetősen diplomatikus volt tehát, míg Leclerc nyilatkozataiból sokkal jobban kitűnik, hogy szeretné, ha a csapat mellette tenné le a voksát.

  • Verstappenéknek van ötlete, hova lehetne menni Spa helyett – pilótákat kérdeztünk

    Verstappenéknek van ötlete, hova lehetne menni Spa helyett – pilótákat kérdeztünk

    Az elmúlt napok egyik legjelentősebb pletykája az, hogy állítólag nem csupán Paul Ricard, hanem sokak bánatára a legendás Spa-Francorchamps is kikerülhet a Forma-1-es versenynaptárból.

    Az Osztrák Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatón Max Verstappennek, Kevin Magnussennek, Esteban Oconnak, Yuki Tsunodának és Carlos Sainznak tettük fel a kérdést, hogy mit szólnak ehhez a hírhez. Különös tekintettel Verstappenre, akinek Spa volt a hazai versenye (édesanyja belga, és ő maga is Belgiumban született), míg a Holland Nagydíj be nem került a versenynaptárba. A srácok javaslatokkal is éltek a helyszínek pótlására.

    „Igen, ez nyilvánvaló, ugyanakkor még semmi nem dőlt el – válaszolta Esteban Ocon a Racingline.hu kérdésre. – Sok pletykát halottam erről, és a legtöbb pont a Francia Nagydíjjal volt kapcsolatos. Arról ugyanakkor nem vagyok meggyőződve, hogy a Belga Nagydíj veszélyben lenne.”

    „Nemrég Stefano Domenicalitól hallottam egy olyan pozitív gondolatot, hogy Franciaországnak helye van a jövő F1-es naptárában. Nekem is ez az álláspontom, hiszek a Francia Nagydíj jövőjében. Ha a verseny nem működik a Paul Ricard-on, akkor biztos vagyok benne, hogy találhatunk másik helyszínt. Az idei versenyt már nagyon várom, mert először lesz a pályán egy rólam elnevezett nézőtér, és természetesen a hazai szurkolók biztatása is sokat fog majd segíteni” – összegzett az Alpine versenyzője.

    Francia Nagydíj, Paul Ricard, Le Castellet, Forma-1, racingline.hu
    Akár máshol, de Ocon szerint kell Francia Nagydíj Fotó: Getty Images/Red Bull Content Pool

    „Igen, Esteban már elmondta, hogy még semmi nincs kőbe vésve, és úgy gondolom, hogy a spekulációnak semmi értelme nem lenne – folytatta Kevin Magnussen. – Azonban számos olyan pálya van, ahol nagyon szívesen versenyeznék Forma-1-es autóval. Számos olyan amerikai pályára gondolok itt most, amelyek közül már versenyeztem is páron. Watkins Glen például nagyon klassz lenne, bár ezekkel az autókkal nem tudom, hogy biztonságos lenne-e a versenyzés ott. Ott van még Road America vagy Mid-Ohio is, de utóbbit nem igazán tudom elképzelni F1-es helyszínként.”

    A dán még azt is hozzátette, hogy szereti az olyan, nagy kihívást magába foglaló pályákat, mint amilyen Mugello, ahová 2020-ban utazott el a mezőny a koronavírus járvány idején.

    Ezután Max Verstappenhez került a mikrofon, aki nagyon sajnálná, ha az egyik kedvenc helyszínének (Spa) tényleg nem maradna helye a versenynaptárban. „Ez a kedvenc pályám, és az utóbbi időben elég komoly változtatásokat is eszközöltek – vélte 2021 világbajnoka. – Hihetetlen érzés itt versenyezni, egyszerűen megvan a maga varázsa a pályának úgy általában, különösen a gyors kanyarok miatt.”

    „Sok olyan pálya van a világon, amely tökéletesen passzolna a Forma-1 filozófiájához. Ahogyan azt Kevin is mondta, Mugello elképesztő volt F1-es autóval, de személy szerint a Nürburgringet is kedvelem. A Nordschleifén kicsit trükkös lenne a versenyzés, azt inkább meghagyjuk a GT3-asoknak. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy ezek is opciók a Forma-1-nek, és ezeket a helyeket ki lehet majd próbálni akár másfajta autókkal.”

    Lando Norris
    Spa búcsúját a pilóták is sajnálnák Fotó: McLaren

    A következő versenyző Carlos Sainz volt a sorban, aki Spa-ban és Le Castellet-ben is szeret versenyezni, ugyanakkor a friss futamgyőztes szerint a Forma-1 vezetőire „az üzleti szempontok alapos figyelembe vétele miatt” nagyon nehéz döntés hárul.

    „Spa és a Paul Ricard is jó helyszín, szeretem őket, de a sportunk népszerűsége olyannyira szárnyal, hogy az üzleti szempontokat sem szabad figyelmen kívül hagyni. Vannak olyan országok, amelyek rengeteg pénzt fizetnek azért, hogy itt lehessenek a Forma-1-ben. Ilyen helyszín például Las Vegas, Miami, de akár Dél-Afrika is azzá válhat” – fejtegette a spanyol.

    „Sok érdekes új helyszín van, és én is sok helyre elvinném az F1-et, de a versenynaptárnak 25 verseny alatt kell maradnia. Ha ez nem jön össze, akkor az a szerelők, a mérnökök és még nekünk versenyzők számára is őrültek háza lesz. A legjobb megoldás erre a problémára a versenyek évről évre történő rotálása lenne. Lehet, hogy Spa és a Paul Ricard sem olyan tehetős, hogy minden évben ott tudjon lenni az F1-ben, de akkor remélem, hogy legalább minden második évben meg tudnánk látogatni ezt a két helyszínt is” – bizakodott Sainz.

    Utoljára Yuki Tsunodának volt lehetősége válaszolni a kérdésre, és a japán egy olyan helyszínt ajánlott, ahol a Forma-1 mezőnye már versenyzett 2007-ben és 2008-ban is.

    „Spa a régi típusú, old school versenypályák közé tartozik, de attól még hihetetlenül jónak számít. Új helyszínként a Japánban található Fuji pályát javasolnám. Van egy nevetségesen hosszú egyenes, ami talán két kilométer hosszú is lehet. Ott minden esély meglenne az előzésre a DRS használatával, szóval igen, én Fujit alkalmas helyszínnek gondolom” – zárta a sort az Alpha Tauri pilótája.