Kategória: Extra

  • Hamilton előre megérezte, hogy rosszul fog elsülni a hétvégéje?

    Hamilton előre megérezte, hogy rosszul fog elsülni a hétvégéje?

    Lewis Hamilton szinte folyamatosan bujkált az Osztrák Nagydíj versenyhétvégéje során. Még a sajtót és a tömeget nem igazán kedvelő Kimi Räikkönennel is gyakrabban lehetett összefutni a paddockban, mint a négyszeres világbajnokkal, aki egyébként épp egy futamgyőzelem után, a pontverseny éllovasaként érkezett a Red Bull Ringre.

    Csütörtöki pályára érkezése során folyamatosan a kezével takarta arcát, a fotósok, akik a munkájukat végezték volna, ki is akadtak némileg, amiért nem tudtak normális képet készíteni róla. Annak ellenére, hogy a Mercedes versenyzője kifejezetten kedveli a reflektorfényt és a figyelmet…

    Pénteken is a lehető legrövidebb utat választotta a garázs és a motorhome, illetve a Mercedes vendéglátó egysége között, pedig mindkét szabadedzést megnyerte, így nem igen volt oka a kesergésre.

    Szombaton sem változott semmi amint átjutott a beléptető kapunk, azonnal „bebújt” a Williams motorhome-ja mögé és ott slisszolt el a Mercedesig.
    Második lett az időmérőn, így kötelező volt megjelennie az azt követő sajtótájékoztatón, azonban itt is alaposan az arcába a sapkáját, hogy ne kelljen senkivel sem felvennie a szemkontaktust.

    Vasárnap aztán Bottas kiesése után Hamiltoné is bekövetkezett, így ekkor már inkább indokolt lehetett a bezárkózás, azonban tény, hogy a brit versenyző csütörtöktől folyamatosan „bújócskát játszott”, némileg akadályozva ezzel a fotósok munkavégzését… Lehet, hogy előre sejtette, hogy rosszul fog végződni a versenye?

  • Verstappennek saját faluja van, de mi lesz az adófizetéssel?

    Verstappennek saját faluja van, de mi lesz az adófizetéssel?

    Max Verstappennek saját faluja volt Ausztriában a spielbergi versenyhétvége alatt, a holland tehetséget számos holland rajongó kísérte el a Red Bull hazai versenyére.

    Verstappen rajongóinak többsége sátrakban szállt meg, de számos lakókocsit is láttunk a világbajnoki pontverseny ötödik helyén álló versenyzőről elnevezett „táborban”.

    A Motorsportmania.hu a futam leintését követően az alábbi kérdést tette fel a 20 éves versenyzőnek, melyre rögtön lecsapta a magas labdát Sebastian Vettel: „Max, gratulálok, közel húszezer holland rajongó utazott miattad Ausztriába. Üzensz valamita szurkolóidnak, akik a Max Verstappen faluban szálltak meg a hétvége során?”

    Verstappen: „Igen, természetesen…”

    Vettel: „Saját falud van?”

    Verstappen: „Igen, a pálya másik oldalán.”

    Vettel: „Akkor adóznod is kell…” (nevet)

    Verstappen: „Azt hanyagoljuk egy kicsit. Visszatérve, nagyszerű dolog látni őket. Nem vagyunk ott a focivébén, így könnyeb volt átjönniük, de összességében nagyszerű támogatást kaptam az egész hétvégén. Csodálatos volt ennyire sok narancssárga színt látni. Mikor győzöl, látod, ahogy felsorakoznak… elképesztő! Mindez Ausztriában történt, ami 10-11 órás út Hollandiából. Csodálatos érzés, hogy ennyien átjöttek.”

  • Sebastian Vettel nem száll be az internetbe!

    Sebastian Vettel nem száll be az internetbe!

    Mi aztán tényleg mindent megpróbáltunk, a rajongók és persze a magunk kedvéért is, és győzködtük Sebastian Vettel urat, hogy ugyan legyen kedves már jelen lenni valamilyen digitális platformon. Mivel elég nehéz őt elkapni akár egy fél mondatra is, ezért tettünk és kérdésünk helyszíne ezúttal az osztrák verseny utáni sajtótájékoztató volt, ahonnan nem menekülhetett, így kénytelen volt erre is válaszolni.

    Követendő példának állítottuk elé Kimi Räikkönent, aki az év elején csak belecsapott a lecsóba, és csinált legalább egy Instagram fiókot, de a német pilóta hajthatatlan, és a Forma-1-es mezőnyből egyedüliként követhetetlen, mert nincs jelen semmiféle közösségi média platformon. A válasza azért annak a tudatában meglepő, hogy alapvetően (pláne ahhoz képest hogy német – a szerk.), kiváló humorral bír. Emlegetett csapattársa persze azért kuncogott egy sort, Vettel válaszát hallván tőle kettővel jobbra, mindenesetre Vettel így nyilatkozott a kérdésről nekünk:

    „Inkább valami hasznossal töltöm a szabadidőmet. Szégyen, hogy elvesztettem Kimit. Jó volt, amíg együtt voltunk ebben is, nem is tudom, hogy mi történhetett. Nem hibáztatok senkit sem, mindenki azt csinál, amit akar. Ez nem az én világom ugyanakkor, nem kell, hogy mindenfélét megosszak magamról. Amennyiben van valakinek kérdése, persze tegye fel azt, de nem motivál az, hogy eláruljam az embereknek, hogy hova megyek és mit csinálok. Kifejezetten unalmasnak találom ezt, szóval ezt nem nekem találták ki.”

  • Sainz hasznos tanácsot kapott a „versenyzés mesterétől”, Alonsotól

    Sainz hasznos tanácsot kapott a „versenyzés mesterétől”, Alonsotól

    Kissé fura helyzetbe csöppent Carlos Sainz, hiszen jelenleg egy Renault-t hajt, Red Bullosként, a Red Bull azonban hamarosan Hondás lesz. Az Osztrák Nagydíj versenyhétvégéjén kérdeztük meg a spanyol versenyzőt arról, hogyan is érzi magát ebben a helyzetben.

    „Úgy érzem kiváló helyzetben vagyok, hiszen egy olyan gyári csapatnál lenni, mint a Renault, igazi megtiszteltetés. Még szerződésben vagyok a Red Bullal, de igazából mindkét szituáció előnyös lehet.” – mondta Sainz a MotorsportMania.hu-nak.

    Valóban lehetséges, hogy ezen tények tükrében még ő van a legjobb helyzetben, noha még nem tudni pontosan, hogy hol is folytatja 2019-ben, hiszen az ő sorsa is Daniel Ricciardo Red Bullnál való maradásán, vagy onnan való távozásán múlhat.

    Annyi azonban bizonyos, hogy Sainz mintha magára talált volna, mióta a Toro Rossótól átkerült a Renault-hoz.

    „Idén minden alkalommal bejutottam a Q3-ba, sok pontot gyűjtök (Idén eddig csak Bahreinben, valamint épp az interjú helyszínén, Ausztriában nem tudott pontot gyűjteni a spanyol versenyző. – a szerk.), ez mindenképp segít. A csapat negyedik a bajnokságban, és nagyon várom is, hogy folytatni tudjuk ezt a tendenciát.”

    Az is közismert, hogy igen jó kapcsolatot ápol honfitársával, Fernando Alonsóval, így hát megkérdeztük tőle azt is, hogy kapott-e valaha olyan tanácsot a kátszeres világbajnoktól, ami igazán hasznos volt, és azóta mindig észben tartja?

    „Talán 4-5 évvel ezelőtt, még a Forma-1-es karrierem előtt.” – felelte Sainz. „Mikor először jártam Monacóban a World Series by Renault-val, robogóval körbementünk a pályán és körülbelül minden trükköt elárult nekem, amiket próbáltam is alkalmazni a monacói versenyeimen.”

    S valóban, Sainz rendre kiválóan teljesít monacói versenyein, négy Forma-1-es Monacói Nagydíja mindegyikén pontot tudott szerezni.

    „Ezen kívül nem nagyon beszéltünk ilyesmiről.” – folytatta. „Persze azért szóba kerül a versenyzés, hiszen ő egy versenyző-mester, így mindig lehet tőle tanulni az autókról, Forma-1-ről, WEC-ről, IndyCarról…”

  • Interjú Vandoorne-nal: Alonso nem osztogat tanácsokat

    Interjú Vandoorne-nal: Alonso nem osztogat tanácsokat

    Kollégánk Stoffel Vandoorne-nal, a McLaren 26 éves belga versenyzőjével készített interjút Spielbergben, az Osztrák Nagydíj helyszínén.

    Vandoorne rendkívül őszintén beszélt Forma-1-es karrierjének alakulásáról és az őt ért megpróbáltatásokról, melyek a McLaren utóbbi években mutatott nem túl rózsás teljesítményéből fakadnak.

    GP2 bajnokként érkeztél meg a száguldó cirkuszba, aki rekordokat döntött a Forma-1 előszobájában. Milyen benyomásaid vannak az F1-be való beilleszkedéssel kapcsolatban?

    Stoffel Vandoorne: Mindenekelőtt elmondhatom, hogy a Forma-1 teljesen különbözik a GP2-től és az összes junior kategóriától. Lehet bármennyi tapasztalata valakinek a kisebb kategóriákban, az F1 más történet. Mielőtt versenypilótává váltam, tesztversenyzőként dolgoztam a McLarennél, és sok időt töltöttem el a szimulátorban, valamint követtem a csapatot az egyes versenyhelyszínekre. Eljön azonban az idő, amikor meg kell mutatnod magad és teljesíteni kell. A Forma-1-es pilótává válásomat elég normálisnak nevezném, bár nyilvánvalóan nem voltam ideális helyzetben. Nagyon sokat küszködtünk, már a teszteken sem tudtunk elég időt tölteni a pályán, majd a mezőny végéről kellett nekivágnunk a futamoknak, sőt olyan is volt, amikor el sem tudtunk rajtolni. Nehéz idők voltak, nekünk is fel kellett fognunk, hogy valójában mi történik. A kezdetekkor annyira sok problémával kerültünk szembe, hogy nem is tudtunk a személyes teljesítményemmel foglalkozni. Miután erősebbé váltunk megbízhatóság terén, egyre többet tudtunk meg az autónkról és arról, hogy nekem mire van szükségem a technika terén. Mindezek után a mérnöki csapat felé is közvetíteni tudtam a gondolataimat. Úgy gondolom, ez egy teljesen normális tanulási folyamat, melyen át kell esni. Persze, a problémák nem könnyítették meg a procedúrát.

    „Fel kellett fognunk, hogy valójában mi történik…”

    Különösen nem könnyű a helyzet, ha Fernando Alonsónak hívják a csapattársad. Még mindig ő a mezőny egyik legkomplettebb versenyzője?

    Vandoorne: Két csapattársam volt eddig a Forma-1-ben és mindketten világbajnokok. Fernando továbbra is az egyik legjobb, így elég jó viszonyítási alapom van. Egyetlen probléma áll fent, mely mindkettőnket érint: nem harcolhatunk győzelmekért és top pozíciókért. Sokkal szebb lenne a dolog, ha az első helyekért versenyeznénk.

    Úgy tűnik, elég jó a kapcsolatod Fernandóval, ellát néha hasznos tanácsokkal?

    Vandoorne: Nem, soha! Jó a kapcsolatunk, de elég furcsa a helyzet, ami körülvesz minket. Szenvedünk az autóval, a csapat nem tudja hozni az eredményeket. Nem tudunk megfelelő helyezésekért küzdeni, így valamilyen szinten normális, hogy jó kapcsolatunk van. Ha holnaptól győzelmekért harcolnánk, valószínűleg megváltozna a helyzet, jelen pillanatban viszont mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy egyre előrébb jusson a McLaren.

    Hamarosan elérünk a szezon feléhez, így egyre többször kerülnek szóba a szerződések. Több csapatvezető, köztük Toto Wolff is nagyra értékel téged. Úgy gondolom elég jó érzés ehhez hasonló dicséreteket begyűjteni…

    Vandoorne: Mindig jó ilyenekről hallani! Ahogy mondtad is, a szezon ezen szakaszában normális, hogy mindenki a versenyzőkről beszél, ám a helyzetünket figyelembe véve egyáltalán nem könnyű megmutatni, hogy valójában mire is vagyok képes. Továbbra is úgy gondolom, hogy nagy támogatás övez a paddockban és mindenki magasra értékel engem. 100%-ig megbízom az adottságaimban és a képességeimben, amivel az egyik legjobbá válhatok. Jelenleg várnom kell a lehetőségre, hogy megfelelő csomag legyen mögöttem.

     

    Az idei szezont három hondás év után már a Renault partnereként kezdtétek meg. Csalódást okozott, hogy nem tudtok ott lenni a Red Bull szintjén?

    Vandoorne: Az, hogy rögtön a Red Bull szintjén legyünk, soha nem volt a lehetőségek között. Ők nyilvánvalóan jó mércét jelentenek számunkra, így összehasonlítási alapként szolgálnak. Jó formában kezdtük a szezont, hasznos pontokat szereztünk. Jelen pillanatban kemény időszakon megyünk keresztül, nagyon közel került egymáshoz a középmezőny, míg mi nem igazán tudtunk fejlődni. Az elmúlt hétvégéken mutatott formánk nagyon elszomorító, rengeteg munka áll előttünk. Egy hétvége alatt nem lehet átszabni egy Forma-1-es autót, főleg, ha több egymást követő hétvégén is versenyünk van.

    „Nem igazán tudtunk fejlődni…”

    Gyakran halljuk, hogy a versenyzők visszajelzései is jelentős szerepet játszanak az autó fejlesztésében. Be tudnál avatni minket, hogy miként zajlik egy terület erősebbé tételének folyamata?

    Vandoorne: Mindannyiunknak van egy saját érzése az autóval kapcsolatban, az optimális beállítás megtalálása versenyzőnként eltérő. Amiből mindenki többet szeretne, az a leszorítóerő. Persze a tapadás mellett motorerőből is mindig a lehető legtöbbet akarjuk. Nem számít, hogy mennyire jó egy autó, mindig panaszkodunk, hogy miből szeretnénk, ha több állna rendelkezésünkre. Arról szól a történet, hogy megfelelő egyensúlyt találjunk a különböző területek között. Iránymutatást adunk az aerodinamikai csapatnak, hogy milyen irányba fejlesszék az autót és melyik részéből szeretnénk többet kihozni.

    Végül pedig beszéljünk egy kicsit a focivébéről, a nemzeti csapatod elég erősnek tűnik, kiváló játékosok alkotják a keretet. Nemrég legyőztétek Angliát is, mekkora esélyt látsz a végső győzelemre?

    Vandoorne: Úgy érzem minden esélyünk megvan a sikerre, habár nem követem túlságosan közelről a futballt. Örülök, hogy legyőztük Angliát, nagyon jó a csapatjátékunk és kiváló egyéni képességű játékosokkal rendelkezünk. Minden rajtuk múlik, örülnék, ha jó eredménnyel zárnánk a tornát.

  • Szirotkin szimulátorozással melegített a futamra

    Szirotkin szimulátorozással melegített a futamra

    Szergej Szirotkin, a Williams orosz újonca nem sokkal a tegnapi időmérő edzés leintését követően a Red Bull Ring paddockjában elhelyezett szimulátorban teljesített néhány kört.

    Szirotkinnak nem sikerült bejutnia az időmérő második szakaszába, így a mai futamot a 18. pozícióból kezdheti meg. Lance Stroll sem tudott remekelni a másik Williamsszel, a kanadai szintén a mezőny hátsó traktusából, a 15. helyről vághat neki a 2018-as Osztrák Nagydíjnak.

    https://www.instagram.com/p/Bkp7cOkFM18/?taken-by=hdani_01

     

  • Ecclestone is kilátogatott az Osztrák Nagydíjra (Fotó)

    Ecclestone is kilátogatott az Osztrák Nagydíjra (Fotó)

    Néhány perccel ezelőtt a Forma-1-es Osztrák Nagydíj második szabadedzésének megkezdése előtt Bernie Ecclestone személyében egy régi ismerős arc tűnt fel a F1-es paddockban.

    A Forma-1 korábbi mindenható ura ugyan növesztett némi arcszőrzetet, ám továbbra is korát meghazudtoló fizikai állapotban van.

    Mr. E üdvözölte néhány korábbi kollégáját, majd a média bejárathoz sietett.

    Ecclestone
    Fotó: Horváth Dániel
  • Ezért nem itatta meg a cipőjéből Ricciardo Albert herceget!

    Ezért nem itatta meg a cipőjéből Ricciardo Albert herceget!

    Amikor 2018-ban Daniel Ricciardo megnyerte Monaco Nagydíját, a fél világ azért szurkolt, hogy itassa meg a hercegi párt is a cipőjéből az ausztrál pilóta. Ez végül elmaradt, és csak a győztes pezsgőjéből „ivott” Albert herceg felesége. Ricciardo feltűnően visszafogott volt akkor önmagához képest, így most a pár futammal később, az Osztrák Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján konkrétan rákérdeztünk nála, hogy mi volt ennek az oka, már csak azért is, mert a csapatfőnöke, Christian Horner is biztatta a shoeyzásra a versenyzőjét Monte-Carloban, ami hallható volt a csapatrádióban is.

    Daniel kifejezetten értékelte a kérdést, majd így válaszolt, már a Red Bull Ringen:

    „A múlt! Micsoda szép emlékek. Most is legszívesebben ünnepelnék, annyira jó volt. Valóban ő (Horner) motivált arra, hogy itassam meg Albert herceget, de az az igazság, hogy Monacóban lakom, és arra gondoltam, hogy ha ez a dolog nem jönne be neki, akkor elképzelhető hogy lakhatási problémáim adódnának. Így inkább rendesen és tisztelettudóan viselkedtem.”

  • Hova tűnt a Red Bull Energy Station?

    Hova tűnt a Red Bull Energy Station?

    Éppen csak betettük tegnap a lábunkat az Ausztriában létesített Forma-1-es paddockba a Red Bull Ringen, máris feltűnt, hogy valami nem stimmel. A megszokott munkakörnyezet kicsit megváltozott, élükön a Red Bull Energy Station épülete, ahol a versenyzőiket, a vendégeiket és a médiát is kiszolgálják. Egy jó tíz méternyivel kisebb létesítmény várt minket, az viszont a fém-üveg kombináció helyett ezúttal fából volt.

    Miután kellőképp körbecsodáltuk, bent is körben néztünk, és itt derült ki igazán, hogy mennyivel is másabb ez, mint amit eddig megszoktunk a Forma-1-ben. Itt már sokkal okosabbak lettünk, és megtudtuk, hogy ez az épület valójában a MotoGP-ben a KTM-é, és ott szokták használni, őket kiszolgálja maximálisan. Idén pont a brutális mértékben összesűrített F1-es versenynaptár állította kihívás elé a királykategória csapatait, mert a komoly méretű komplikált építményekkel rendelkező csapatok nem tudták adott esetben időben átlogisztikázni a teljes felszerelést egyik hétről a másikra, egy újabb versenyhelyszínre.

    Így fordulhatott elő az, hogy a Red Bull úgy döntött, hogy ezúttal inkább „kölcsön veszik” a KTM-esekét, miközben a csapat egy része a legnagyobb nyugalomban szereli szét a Red Bull Energy Station-t Paul Ricardon, és viszik át direktbe Silverstoneba, de júliusban lesz még a Német és Magyar Nagydíj is, tehát a legkeményebb időszak vár az összes csapatra ilyen szempontból is. Jól fog jönni mindenkinek augusztusban a nagy nyári szünet.

    red bull energy station
    A MotoGP-s KTM-Red Bull kiszolgáló létesítmény a Forma-1 paddockjában. Fotó: Vámosi Péter

    Más csapatok is kisebb alapterületű ideiglenes épületet húztak fel, a Williams tere is feleződött, és a McLaren üvegpalotája sem teljes pompájában van jelen az Osztrák Nagydíjon.

  • Räikkönen örül, ha meglepheti Minttut egy sapkával, de…

    Räikkönen örül, ha meglepheti Minttut egy sapkával, de…

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy ha Kimi Räikkönen a pódiumon végez egy versenyen, a dobogós helyért járó Pirelli sapka végül feleségénél Minttunál landol. Minttu pedig nagyon lelkesen gyűjteni kezdte ezen sapkákat, legalábbis Instagram posztjai erről árulkodtak.

    Az Osztrák Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján meg is kérdeztük hát a finn versenyzőt, hogy ha már Minttu kapott már harmadik és második helyzésekért járó sapkát, tervez-e a közeljövőben egy győztes sapkát is adni feleségének.

    A Räikkönen némileg szűkszavúan válaszolt, de persze utalt rá, hogy szívesen vinne már haza egy győztesnek járó sapkát is.

    „Nyilvánvalóan örülök, hogy odaadhatom (Minttunak a sapkát) ha kapunk ilyet, de persze nem ez ad okot arra, hogy megpróbálunk-e nyerni, vagy sem.” – felelte Kimi a Motorsportmania.hu kérdésére. „Újra megpróbáljuk, és remélhetőleg célt érünk.”