Kategória: Extra

  • Christian Danner szerint Magyarország remek vendéglátója a Forma-1-nek

    Christian Danner szerint Magyarország remek vendéglátója a Forma-1-nek

    Elég mulatságos dolog az, ha Németországban, Hockenheimben a német kollégánk Christian Danner korábbi Forma-1-es autóversenyzővel beszélget, azonban többször is Magyarországot felemlegetve. Ezen kíméletlenül őszinte interjút olvashatjátok el nálunk most két részben.

    – Christian, ugyan itt vagyunk Németországban Hockenheimben, és komoly az autóiparunk, de a nagydíjrendezés jövője kétséges nálunk. Egy hét múlva Magyarországon lesz a versenysorozat, ahol a futam biztosított, hosszú időkre. Mi a véleményed erről?

    – Csakis elismeréssel beszélhetünk a magyar szervezők és kormányzat munkájáról, és Budapest városáról. Ha megnézzük, hogy itt Németországban milyen problémákkal szembesülünk, röviden annyi, hogy itt nem támogatják a nagydíjrendezést. A versenyre úgy tekintenek, hogy az adott, senki nem támogatja az eseményt, és alig van politikai akarat rá. Ez az a terület, amiben Magyarország sokkal jobban teljesít, mint Németország. Gratulálok ahhoz, hogy egy gazdaságilag relatív gyenge ország hozzánk képest képes rá, hogy egy ilyen nagy nemzetközi sporteseményt évről-évre nagyon is professzionális szinten megrendez. Nincs messze a repülőtér, jól megközelíthető, a versenyt példaértékűen rendezik meg, és remek dolog Budapesten megszállni. Ha összehasonlítom olyan versenyekkel mint a most visszatért francia, vagy Spában ahol rendre elkövetik ugyanazon hibákat, Magyarország minden tekintetben úgy néz ki, hogy tökéletes!

    Magyarországnak komoly múltja van jó autóversenyzők terén, akár a világháború előtti korszakot vizsgáljuk, vagy a modern korszakot. Volt azonban egy tragikus eset. A fiatal Kesjár Csaba egy balesetben hunyt el a német F3-ban, 1988-ban. Egy évvel korábban pedig a Zakspeed csapattal demózhatott a Magyar Nagydíjon, amikor a csapatnál voltál. Mennyire ismerted meg őt, és mit gondolsz a balesetéről?

    – Sajnos nem ismerhettem meg eléggé. A német Formula 3-ban indult Bernd Schneiderrel a Schübel csapatnál, ő az akivel érdemes lenne róla beszélni, hiszen sokkal jobban ismerte. Tudom, hogy vannak furcsaságok a norisring-i balesete körül, pláne hogy egy olyan részén történt a pályának, ahol normál esetben semmi baj nem történhet. Nem követte a normális ívet a Dutzendteich kanyar csúcspontjától kezdve ami a rajt-cél egyenesbe vezet, végül a jobb törésben egyenesen a palánknak ment. Igen, ez egy nagyon szomorú eset.

    – Beszéljünk a német versenyek pénzügyi és promótálási nehézségeiről, valamint a versenyek rendezéséről: mi a véleményed arról, hogy a Nürburgring orosz befektetők kezébe került pár éve, és Németországban senki nem akadt, hogy német kézben maradhasson a terület?

    – Véleményem szerint ez az egyik legnagyobb nemzeti katasztrófánk. Más országok fenntartják és ápolják a történelmi helyszíneiket, és azokat akár az UNESCO kulturális örökségének is nyilvánítják. Egy olyan autós nemzetnél, mint a német a Nürburgringnek, de itt a régi Hockenheim vonalvezetésnek is is olyan státusza kellene hogy legyen, ami történelmi örökség státuszba emeli. Személy szerint úgy ítélem meg, hogy a Nürburgring eladása egy hihetetlen katasztrófa, úgy kótyavetyélték el, mint egy darab szart, pedig a német történelem egy fontos része került eladásra.

    – Ha már a Nürburgringről beszélünk: pár hete, a Porsche és Timo Bernhard egy látványos új körrekordot állítottak fel a Nordschleifén a 919-es modellel, ami Le Mansban is nyert. Ugyanakkor neked is van egy rekordod a Nordschleifén még a Formula 2-es idődből, jól tudom?

    – Igen! 1983-ban 6:29:19-et mentem a Formula 2-es versenyen a March autójával, amit egy 2 literes négyhengeres BMW 320 lóerős motor hajtott. Ez 197 km/órás átlagsebességet jelent, ami még mindig a legjobb formaautós idő!

    Az interjú második része holnap este lesz olvasható.

  • Alonso nem ért egyet Vandoorne-nal, szerinte fejlődött a McLaren

    Alonso nem ért egyet Vandoorne-nal, szerinte fejlődött a McLaren

    Fernando Alonsót a McLaren szokásos csütörtöki délutáni sajtótájékoztatóján kérdeztük, hogy egyetért-e csapattársa véleményével, miszerint a csapat idei autója a szezon kezdete óta alig fejlődött.

    Alonso a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon azt nyilatkozta, hogy valószínűleg a melbourne-i hétvége lesz számukra a legkeményebb hétvége a 2018-as év során. Azóta kiderült, hogy ez nem így van, Alonso ötödikként fejezte be az ausztrál futamot, és azóta sem tudott ilyen előkelő pozícióban végezni.

    „Az autó egyértelműen fejlődött a fejlesztéseinknek köszönhetően. A riválisaink közül többen is nagyobbat léptek előre” – mondta a kétszeres világbajnok versenyző.

    „Melbourne-höz képest tiszta tempó terén kevésbé vagyunk versenyképesek a körülöttünk lévőkhöz képest, de a hátralévő néhány versenyen megpróbáljunk visszatérni arra a szintre, ahol korábban voltunk” – tette hozzá.

    Alonso azt is elmondta, hogy Spához hasonlóan Monzában is nehéz hétvégére számít, ami a teljesítményt illeti, így örömmel fogadna egy kis esőt a folytatásban.

  • Gasly elmondta nekünk, min változtatna az F1-ben és mi volt a kedvenc tantárgya

    Gasly elmondta nekünk, min változtatna az F1-ben és mi volt a kedvenc tantárgya

    Tegnap este jelentették be, hogy Pierre Gasly veheti át Daniel Ricciardo helyét 2019-ben a Red Bullnál. A fiatal francia versenyzővel a Magyar Nagydíj hétvégéjén beszélgettünk, mikor még sejteni sem lehetett, hogy egyáltalán üresedés lesz a Red Bullnál.

    Péntek este hétre kaptam időpont az interjúra, Pierre ugyan késett, de mentségére szóljon, hogy megbeszélésen volt a csapattal, érkezése után pedig készséggel állt rendelkezésemre.

    Még egy éve sincs, hogy a 22 éves versenyző debütált a Forma-1-ben, ráadásul elég hirtelen és váratlanul csöppent bele tavaly év végén. Így hát kíváncsi voltam rá, hogy mi volt az, amihez a legnehezebb volt hozzászoknia az F1 világában?

    „Azt hiszem, talán az, hogy a korábbi években mindig győzelmekért és bajnoki címekért harcoltam (más szériákban) és ez is volt a cél. Most azonban, mivel megannyi tényező befolyásol az autó kapcsán, némileg más a feladat, amit el kell végezni, és ehhez hozzá kell szokni, másként kell értékelni a teljesítményed. Mások a célok, és nem egyszerű ehhez idomulni.” – mondta Pierre.

    Pierre GaslyJövőre azonban a Red Bullnál talán már feljebb teheti a lécet magának és győzelmekért, de legalábbis dobogós helyekért küzdhet majd. Persze még elválik, hogyan szuperál majd a Honda motor a Red Bullban. Gasly mindenesetre már ismeri a japánok erőforrását.

    Nagyot fordult Gasly élete az elmúlt másfél évben, hiszen épp Red Bullhoz igazolása a téma, pedig 2017 elején még igencsak dühös volt a francia, hiszen arra számított, hogy ülést kap a Toro Rossotól, de – ekkor még – megtartották Danyiil Kvjatot. Azonban ami késik, nem múlik: Malajziában debütálhatott.

    „Természetesen ez volt a legjobb hír, amit eddigi életem során kaptam. Ez volt az álmom, ide akartam eljutni. Nagyon sokat dolgoztam ezért, sok különféle bajnokságban versenyeztem. Sok különféle autót megismertem, mire bekerültem a Forma-1-be. Csodálatos volt, hogy Malajziában végül debütálhattam. Ez fantasztikus.”

    Ha csak egy dolgot változtathatnál az F1-ben, mi lenne az? Erre a kérdésre, még Toro Rosso versenyzőként nem meglepő a francia válasza, noha jelenleg talán némileg még Red Bullosként is számottevő kérdéskör…

    „Egyformábbá tenném az autókat, hogy kiegyenlítettebb legyen a teljesítményük.” – felelte, és hát lássuk be, ez sokak kívánsága. A Mercedes és a Ferrari viszont aligha ért egyet…

    „Túl nagy különbség a topcsapatok és a többiek között. Szerintem kellene is tenni valamit ennek az orvoslására. Jó lenne, ha kevésbé lenne kiszámítható, hogy mi lesz a végeredmény. Igazából az lenne a jó,

    ha minden versenyhétvégén minden versenyzőnek meg lenne az esélye arra, hogy a dobogón végezzen.

    Jelenleg erre csak a Mercedesnek, Ferrarinak és a Red Bullnak van esélye, ettől pedig egy kicsit kevésbé izgalmas a sport. Mi, többi csapat pedig csak a 6-7. helyekért küzdhetünk maximum. Jó lenne, ha egy kicsit közelebb lehetnénk egymáshoz.”

    Pierre Gasly
    Fotó: Kaiser Erika

    A Liberty Media elmondása szerint épp arra törekszik, hogy a jövőbeli szabályok kiegyenlítettebb csatákat eredményezzen majd, és ne legyenek ekkorák a különbségek a csapatok között.

    „Biztos vagyok benne, hogy megpróbálnak javítani ezen a helyzeten, hogy jobb legyen a show, hiszen mindenki azt szeretné, ha jó versenyeket láthatnánk, ezen pedig javít, ha közelebb vannak egymáshoz az autók. Igen, ez szerintem a jó irány.” – ért egyet Gasly.

    Az egyik komoly változás az lesz, hogy a jelenlegieket új, a 18 hüvelykes kerekek váltják majd fel, mellyel kapcsolatban felemásak a vélemények.

    „Igazából engem nem nagyon érdekel.” – mondta erre nevetve Gasly. „Ha ez segít abban, hogy közelebb legyenek egymáshoz az autók, akkor rendben van. Ez a legfontosabb.”

    Elkanyarodván a Forma-1 jelenlegi helyzetétől, megkérdeztem Pierre-t, hogy melyik az az autó az F1 történelméből, melyet nagyon szívesen kipróbálna, és melyik versenypályán tenné ezt?

    Pierre Gasly

    „Azt hiszem, hogy Senna valamelyik autója, talán a McLaren…öhm… valamelyik, amelyikkel nyert (bajnokságot) és hogy hol… Áh, Monacóban, ott izgalmas lenne.”

    Őszintén szólva meglepett, hogy nem egy francia versenyző autóját említette, de meg lehet érteni a választ.

    Idén visszatért Franciaország a Forma-1-es versenynaptárba, azonban a korábbi alkalmakkal ellentétben ezúttal a Paul Ricardon rendezték a versenyt. Kapott is a helyszín hideget-meleget. De melyik a legjobb francia pálya Gasly szerint?

    „Én nagyon sok francia pályán versenyeztem már, olyanokon is, amiket a legtöbb ember nem is nagyon ismer. De én speciel nagyon kedvelem Paul Ricardot, Magny-Cours is elég király, és hát persze Le Mans…”

    Sokáig nem volt francia versenyző az F1-es mezőnyben, mostanra azonban három is van: Pierre Gasly, Romain Grosjean és Esteban Ocon.

    Pierre Gasly

    „Romainnal elég jól kijövök, Estebannal kicsit bonyolultabb a helyzet, de alapvetően mindenkivel elvagyok a paddockban.” – mondta Gasly visszafogottan, pedig úgy hírlik, hogy Oconnal egyáltalán nincsenek jóban.

    S hogy melyik volt az első F1-es verseny, ami nyomot hagyott a kis Pierre-ben?

    „Őőő… ha jól emlékszem… 2-3 éves lehettem, mikor elkezdtem nézni, de innen nem nagyon vannak emlékeim. Az első, amire emlékszem, az Magny-Cours, a Francia Nagydíj, 2003-ból, vagy 2004-ből. Az volt az első, amiről már valóban vannak emlékeim.”

    Tehát biztosan egy Schumacher győzelem az első emléke, csak az nem egyértelmű, hogy Ralf-e, vagy Michael…

    Sok versenysorozatban megfordult  Gasly a Forma-1 előtt, a Hungaroringen is járt többször is, így aztán mire az F1-be került a hazai közönség már jól ismerte őt. Most pedig elárulta, hogy kiket tartott eddigi karrierje során igazán kemény csapattársnak.

    „Azt mondanám… Giovinazzi elég kemény volt. Alex Lynn is jó volt. Az évek során rendre elég erős csapattársaim voltak.” 

    És vajon mi lett volna Gaslyből, ha nem F1-es versenyző? Mely tantárgyakat kedvelte a suliban?

    „Mindig a Forma-1 volt a legfőbb célom, de nagyon szerettem a gazdaságtan és a pszichológia órákat.” – felelte és bevallom meg is lepett a válasszal.

    Azt is elmondta még, hogy úgy látja, jók az esélyeik a Magyar Nagydíjra, miután pozitívan zárta a pénteket. Pontokat remélt, így aztán minden bizonnyal elégedetten távozott Magyarországról, hiszen végül a hatodik helyen ért célba, ezzel pedig 8 pontot gyűjtött. Gasly jelenleg 13. a bajnokságban.

  • Megtisztult Hartmann László sírja – képekkel, videóval!

    Megtisztult Hartmann László sírja – képekkel, videóval!

    Napra pontosan 117 éve született Hartmann László, a második világháború előtti legjobb és legeredményesebb magyar autóversenyző. 2018-ban sajnos a 80. évfordulóját is ünnepeltük a tragikus halálának május 16-án. A polgári származású sebességhajhász előbb a túraautózásban kezdte falni a kilométereket, majd amikor megvette Zichy gróf Bugattiját, alig pár hétre rá az autóval már sebességi rekordot állított fel. Igazából azonban a hegyi versenyeken, illetve a mai Forma-1 ősének számító Grand Prix versenyzés világában találta meg önmagát.

    Sírja a Kozma utcai zsidó temetőben van, és az utóbbi években már kifejezetten elhanyagolt volt. Az évforduló alkalmából a mai jeles napra azonban teljes mértékben megújult a sír, tiszta a kő. és újra láthatóvá váltak olyan feliratok is, amiket eddig eltakart a növényzet.

    Bogyor Szabolcs, az L.Hartmann-design tulajdonosa volt ezen tettnek a kivitelezője, miután a szükséges engedélyeket és jóváhagyásokat beszerezte, elvégeztette a munkát. És miért pont Hartmannról nevezte el a cégét Szabolcs?

    „Hartmann László háromféle Maserati típussal is versenyzett. Az L.Hartmann-Design, Jordáki András tervező munkája révén a legendás Maserati márka legújabb autóihoz tervez karbon és egyéb kompozit elemeket. Terveink szerint teljesen új karosszéria elemekkel rukkolunk elő egy éven belül a márka Ghibli és Granturismo tipusaihoz.” – árulta el a cégvezető.

    hartmann lászló
    Ilyen volt. Fotó: Vámosi Péter
    hartmann lászló
    Ilyen lett! Fotó: Bogyor Szabolcs

     

    hartmann lászló
    Egykoron… Fotó: Vámosi Péter
    hartmann lászló
    … és most! Fotó: Bogyor Szabolcs

     

    hartmann lászló
    Ide vajon mit írhattak jiddis nyelven? Fotó: Bogyor Szabolcs
    hartmann lászló
    Újra látható minden felirat. Fotó: Bogyor Szabolcs
  • Különleges festésű magyar Maserati az idei European Prestige Race-en!

    Különleges festésű magyar Maserati az idei European Prestige Race-en!

    Az European Prestige Race egy európai túra mely minden évben más útvonalon ad lehetőséget a kontinens szépségeinek megismerésére, akár egy különleges, de magyar Maserati volánja mögött is. A verseny maga még nyár elején volt, de a szervezők csak most publikáltak videót az eseményről. Magyar résztvevője is volt a túraútnak, Bogyor Szabolcs, és alább az ő beszámolóját olvashatjátok.

    A 2018-as évben Németország leghíresebb versenypályája a Nürburgring, Nordschleife volt start helye. Egy egész napos pályateszt és a város bejárása után Luxemburgba ment kezdetben három autó, az egyikük egy Maserati GranTurismo, amely Hartmann László halálának 80. évfordulójára, és az ő tiszteletéle piros-fehér-zöld trikolor
    matricát kapott a versenyző karrierjét bemutató újságcikkekkel tarkítva.

    hartmann lászló, maserati
    A „hartmannosított” Maserati a Nordschleifén. Fotó: Bogyor Szabolcs

    Később a futam Reimsbe a Pommery üzemébe folytatta az útját, ahol további autók csatlakoztak hozzájuk. Veterán Ferrari, TVR, Alfa Romeo és Porsche. A pezsgőüzem bejárása után a francia konyha kápráztatta el a versenyzőket. Természetesen egy ilyen túrának feltétlenül érintenie kell Európa ékkövét, a szerelem városát Párizst. Itt a konvoj egy v10-es Audi R8-cal bővült. A város nevezetességeit érintve az Eiffel-torony tövében, a Szajna parton parkoltak le, a turisták nagy örömére. Az autókat azonnal körbevette négy-öt busznyi a városba látogató turista.

    maserati, ferrari
    Luxus sportautók út közben. Fotó: Bogyor Szabolcs

    Egy fantasztikus nap, feledhetetlen este és egy pompás reggel után a Bourget-tó partján fekvő „Chalet La Prizac”-ot érintve Genfbe ért a futam. A Four Seasons szállodában, természetesen magyar személyzet segítségével foglalták el az indulók a lakosztályaikat. Egy kis pihenés és frissítő zuhany után Genf egyik leghíresebb francia éttermének a sky bárjában a rooftop°42-ben vacsorával és partival zárták a túrát.

  • Günther: Fernando Alonso a példaképem

    Günther: Fernando Alonso a példaképem

    A Formula 2-ben vitézkedő Arden csapat pilótája Maximilian Günther lehet a német autosport következő tehetsége.

    A most 21 éves oberstdorfi születésű versenyző 2007-ben kezdett el gokartozni, majd négy évvel később váltott forma autókra. Első évében rögtön második is lett a Formula BMW-ben, majd az ADAC Formel Masters sorozatra váltott, ahol két év alatt két bajnoki második helyet szerzett.

    2015-ben mutatkozott be a Forma-3-as Európa Bajnokságban, ahol egy évvel később egy újabb második helyett szerzett, Lance Stroll mögött. Tavaly pedig a bajnokság harmadik helyén végzett.

    2018-ra leigazolta őt a Formula 2-es Arden csapat, ezzel pedig 2016 után ő lett az első német pilóta a Forma-1 előszobájában, és Silverstone-ban megszerezte az első sikerét a sorozatban.

    Ezenkívül pedig még az idei év elején részt vehetett a Formula E újonc tesztjén a Dragon csapat jóvoltából.

    Günther még a Hungaroringen állt a rendelkezésünkre, akivel beszéltünk többek között a német utánpótlásól, magáról a német autósport helyzetéről, a példaképéről és a Formula E-ről is.

     A Formula 3-ból érkeztél a Formula 2-be. Mi a különbség a két sorozat között?

    Maximilian Günther: A Formula 3 is egy elég izgalmas sorozat, nagy leszorító erő jellemző az autókra, míg a Formula 2-es autók sokkal nagyobbak, a fékek sokkal erősebbek, emiatt jóval később tudunk fékezni. A versenyek ugyanolyak, itt is iszonyatosan oda kell figyelned, ráadásul az F2-es autók sokkal de sokkal nagyobb teljesítményre is képesek, a 620 lóerőnek köszönhetően. Ugyan egy F1-es autó közelébe se érhetnek, de így is nagyon élvezetes ezeket vezetni.

    2016-ban Lance Stroll ellen harcoltál. Mit gondolsz, jó az, ha egy versenyző kihagyja a Formula 2-t, vagy ez a sorozat mindenképp szükséges a fejlődéshez?

    M.G.: A Formula 2 mindenképpen egy jó felkészülést jelent a Forma-1-re, így az én esetemben természetesen az F2 volt a megfelelő lépés, ezt a lehetőséget a BWT teremtette meg nekem. Tehát mindenképp fontos a Forma-2, mert enélkül sokkal kevésbé felkészültebben lehet bekerülni a Forma-1-be.

    Két év után te vagy az első német pilóta az F2\GP2-ben. Hogy látod most a német utánpótlást?

    M.G.: Nehéz azt látni, hogy egyetlen versenyző van a Formula 2-ben, illetve a GP3-ban és az F3-ban is kevés versenyző van. A német, mint motorsport nemzet soha nem volt még ilyen mélyen, tehát eléggé elszomorító a helyzet. Saját magunkra kell koncentrálnunk.

    Gyerekként ki volt a példaképed?

    M.G.: Fernando Alonso

    Miért?

    M.G.: Ő egy nagyon komplett autóversenyző, nagyon nagyon jó képességekkel rendelkezik, piszkosul gyors. A versenyeken rendkívül intelligens, nem ismer kompromisszumot és remek előzéseket szokott bemutatni. Mindig pontosa tudja mit kell csinálni.

    A Forma-1-es Német Nagydíj jövője eléggé bizonytalan. Mit jelent a Forma-1 a német embereknek?

    M.G.: Németországban a labdarúgás teljes mértékben az első számú sport. Hosszú ideje nem volt ilyen csekély érdeklődés a Forma-1 meg a motorsport iránt. Remélem, hogy Hockenheimet vagy a Német Nagydíjat sikerül megtartani, mert ez nagyon fontos lenne a német motorsportnak, de ez most nem túl valószínű és ez szomorú.

    Melyik pályákon tudnád elképzelni a Forma-1-es Német Nagydíjat?

    M.G.: Hockenheimring, Nürburgring. Természetesen vannak még kiváló pályák, de csak ezen a kettőn van lehetőség F1-es versenyeket rendezni, így ezeket mondanám.

    Van már tapasztalatod Formula E autóval is. Mit gondolsz, a jövőben a Formula E legyőzheti a Forma-1-et?

    M.G.: Szerintem igen, ez megtörténhet. A Forma-1 még jelenleg a királykategória komoly vetélytárs nélkül, de a Formula E folyamatosan növekszik, teljes mértékben ezé a sorozaté a jövő. Egy nagyon modern versenysorozatról van szó, ezért nagyon izgalmas volt, hogy ott lehettem, büszke vagyok erre. Szerintem az elektromos motoroké a jövő, amit az emberek nem igazán szeretnek, de mégis a legtöbb széria az elkövetkezendő években efelé indulhat el.

  • Dönthet még rekordokat Fernando Alonso

    Dönthet még rekordokat Fernando Alonso

    Fernando Alonso bejelentette, hogy a 2018-as szezon végeztével távozik a Forma-1-ből. Azonban elég nagy esély van rá, hogy jövőre is láthatjuk majd versenyezni, méghozzá az IndyCarban.

    Nem titkolt célja a spanyol versenyzőnek, hogy megszerezze a Triple Crownt, azaz a „tripla koronát”, mely „cím” azt illeti meg, aki versenyzői karriere során nyerni tudott legalább egyszer Monacói Nagydíjat a Forma-1-ben, Indy 500-at és Le Mans-i 24 órás versenyt is. Ez eddig még csak Graham Hillnek sikerült.

    Ebből a hármasból kettőt már kipipálhat Alonso, már „csak” egy Indy 500 győzelemre van szüksége ahhoz, hogy beérje Hillt.

    Felipe Massa azonban Alonso F1-es búcsúvideója kapcsán elkottyantott valamit, bár nem tudni, mennyire szánta viccnek, és mennyire mondta komolyan.

    „Gratulálok @fernandoalo_oficial a csodálatos F1-es karreierdhez! Számomra te vagy az egyik legjobb versenyző a bolygón! Remélem élvezed majd a karriered következő kihívását. Isten áldjon! És üdv a Formula E-ben.” – írta Massa Instagramon.

    Lehet is ráció abban, hogy ha nem is jövőre, de belekóstolna Alonso a Formula E-be. Elvégre ha beszállna az elektromos szériába, ráadásul jó csapathoz, akkor jó esélye lenne az FE bajnoki címre. Ebben az esetben pedig ő lenne az első versenyző a világon, aki világbajnok tudott lenni a Forma-1-ben is és a Formula E-ben is. Mondhatni ő lenne zászlóvivő, a valódi átmenet a klasszikus motorsportok és az elektromos versenyzés, a múlt és a jövő között.

    Arról nem beszélve, hogy ebben az esetben nagy eséllyel elmondhatná magáról, hogy három bajnokságban is világbajnok lett, hiszen F1-ben ez már sikerült neki, a WEC minden bizonnyal meg lesz neki a jelenlegi szezonban, és ehhez jöhetne hozzá az FE bajnoki címe.

    Véleményünk szerint tehát nem kell attól tartani, hogy Fernando Alonso eltűnik a szemünk előtt, minden bizonnyal fogjuk őt még versenyeken látni! 😉 És ki tudja, talán egyszer tényleg követi majd Felipe Massát a Formula E-be. Massa mindenesetre a 2018/19-es FE szezonban már részt vesz, erről is beszélt nekünk Zürichben! 😉

     

  • Képgaléria a 2018-as Magyar Nagydíjról

    Képgaléria a 2018-as Magyar Nagydíjról

    Persze idén sem hagyhattuk ki a Magyar Nagydíjat, melyen közületek is sokan részt vettek a hőség ellenére is. A hungaroringi versenyről hoztunk hát most nektek egy képgalériát. A szemfülesek talán saját saját magukat és/vagy ismerősüket is felfedezhetik egy-egy képen! 🙂

    Figyelem! A képek engedély nélküli használata, újraközlése tilos!

    Fotók: ©Kaiser Erika

  • Mit várhatunk a 2019-es Pirelliktől?

    Mit várhatunk a 2019-es Pirelliktől?

    A Pirelli a Hungaroringen tesztelte 2019-re szánt gumikeverékeit, az itt megszerzett adatok pedig döntő fontosságúak lesznek a következő évre nézve.

    Hiába lett a tavalyinál két lépéssel lágyabb az idei felhozatal, a hiperlágy kivételével a Pirelli 2018-as abroncsai így is jelentősebb köridő-visszaesés nélkül elmennek a versenytáv feléig, amiből egyenesen következik a sokak által unalmasnak titulált egykiállásos stratégia. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy az ultralágy—szuperlágy—lágy trió túlzottan közel van egymáshoz teljesítmény terén, így kis túlzással lényegtelen, az adott versenyző melyiket szeretné használni (ezért döntött a Pirelli a szuperlágy száműzése mellett).

    „Csökkenteni szeretnénk a keverékek számát és nagyobb deltát kialakítani közöttük” – reagált a kritikákra Mario Isola. „Öt vagy hat keverékben és 0,9-1 másodperces teljesítménybeli különbségben gondolkozunk. Persze nem ez az egyetlen célunk; ha például növelni szeretnéd a lehetséges stratégiák számát, a keverékeknek különböző mértékben kell kopnia. Rengeteg olyan visszajelzést hallottam az idei évvel kapcsolatban, hogy a futamok legnagyobb része egykiállásossá válik, mivel a csapatok igyekeznek a lehető legtovább életben tartani a gumikat a boxkiállások számának minimalizálása végett. De ha megnézzük Kimi [Räikkönen] stratégiáját a [Magyar Nagydíjon], kétszer állt ki és nagyon jól teljesítményt nyújtott, vagyis az egy- és a kétkiállásos stratégia lényegében azonos szinten mozgott. Ami pozitívum az idei évre tekintve, hogy a legtöbb helyszínre három olyan keveréket vittünk, amelyek mindegyikét fel lehetett használni a futam során, nem csak kettőt.”

    A kétnapos hungaroringi teszt során a Pirelli minden csapat számára szolgáltatott néhány jelöletlen 2019-es prototípust, a keverékek véglegesítésére pedig a szeptember 20-21-i Paul Ricard-i Pirelli-tesztet követően kerül sor, ahol a Ferrari és a Mercedes vesz részt. Az új konstrukció egyik jellegzetessége az egyenletesebb kopásprofil lesz.

    „Elöl és hátul is változik a konstrukció” – folytatta Isola. „A gumiteszteken általában egy vagy két autó van a pályán, a legutóbbi silverstone-i teszten pedig néhány érdekességet észleltünk az abroncsokban, így úgy döntöttünk hogy itt a Hungaroringen minden csapatnak lehetőséget biztosítunk a prototípus tesztelésére, hogy megerősítsük a Silverstone-ban látott viselkedést. A több csapat egyben több megtett tesztkilométert is jelent természetesen, így jobban ki tudjuk elemezni a hőmérsékleti jellemzőket, a kopásmintát és –mértéket, illetve ki tudjuk küszöbölni az egyes autók sajátos viselkedéséből fakadó befolyásoló tényezőket.”

  • Majdnem megautóztatták Bereznay Danit a Hungaroringen

    Majdnem megautóztatták Bereznay Danit a Hungaroringen

    Bereznay Dani, aki most már hivatalosan is a Mercedes F1-es eSport versenyzője, kint jár a Hungaroringen, a Magyar Nagydíjon. Találkozott az F1 Experiences csapatával is, és lehetőséget is kapott rá, hogy beüljön a kétüléses autóba Baumgarner Zsolt mögé pár kör erejéig.  Ez azonban mindenki önhibáján kívül, de meghiúsult.

    Bereznay Dani
    Fotó: Racingline.hu

    Míg az alacsonyak általában arra vágynak, hogy jó magasak legyenek, Dani esetében ez most komoly pechet jelentett. Bőven 190 cm feletti magasságával már nem tudott beülni az autóba, így ezt az élményt ki kellett hagynia. A Minardi egykori csapatfőnöke, Paul Stoddart rá is csodálkozott, hogy milyen nagyra nőtt Dani, ahogy az autó tervezője, Mike Gascoyne is elég alacsonyról vizslatta Danit, és sajnos azt monda – nevetve -, hogy kizárt, hogy akkorára alakítsanak egy kétülésest, hogy Dani is beleférjen.

    Bereznay Dani
    Fotó: Racingline.hu

    A jelenlegi F1-es mezőnyben egyébként Esteban Ocon a legmagasabb, a maga 186 cm-ével.

    A Forma-1 történetének egyik legmagasabb versenyzője a néhai Justin Wilson, aki 193 cm magas volt. De ugyanekkora volt például Dan Gurney is. De még ők is bőven elmaradnak magasság terén a 202 cm-es Danitól.

    Bereznay Dani
    Fotó: Racingline.hu