Kategória: Extra

  • Ocon változtatna a motorok hangján

    Ocon változtatna a motorok hangján

    Esteban Oconnal Monzában váltottunk néhány szót, és két aktuális témáról is megkérdeztük a véleményét.

    Mint azt bizonyára a legtöbb Forma-1 rajongó tudja, 2021-ben érkeznek a következő nagyobb hangvételű szabályváltozások, ám továbbra sem tisztázott kérdés, hogy pontosan min módosítanak az F1 szabályhozói.

    Esteban Ocont megkérdeztük 2021-ről, a Racing Point Force India franciája van, amit megtartana, és van, amin módosítana.

    „Mindenekelőtt megpróbálnék úgy változtatni, hogy ne veszítsünk leszorítóerőt, mert nagyszerű vezetni a jelenlegi autókat és nem mellesleg gyorsak is. A motorral és annak hangjával kezdenék valamit. Rengeteg különböző csatornán hallani, hogy a Forma-1-nek hangosabbnak kellene lennie. Ja, és nagyszerű lenne, ha három autót indíthatnának a top csapatok” – mondta.

    A spái rajtbalesetben úgy tűnt, hogy a halo jelenléte jelentette a különbséget, így minden érintett sértetlenül szállhatott ki az autójából. Mit gondolsz, bizonyította az eszköz, hogy szükséges a jelenléte?

    „Úgy gondolom, hogy egyértelműen kiderült, szükség van rá. Különböző animációkon láttuk, hogy ha egy 200 km/h körül repülő kerék vagy törmelék tart az autó felé, a halo megakadályozza a sérülésokozást. Bizonyította, hogy növeli a biztonságot. Igaz, hogy nem néz ki jól, de megéri” – tette hozzá a 21 éves versenyző.

  • Perez: Volt keményebb csapattársam Buttonnál

    Perez: Volt keményebb csapattársam Buttonnál

    Sergio Perezzel, a Racing Point Force India 28 éves mexikói versenyzőjével Monzában beszélgettünk.

    A Racingline.hu arra volt kíváncsi (ekkor még nem tudtuk, hogy Lando Norris kapja meg a McLaren elérhető ülését – a szerk.), hogy Perez milyen érzésekkel távozott 2013 végén a wokingi istállótól, illetve mennyire szerette a McLarenen belüli légkört.

    „Nagyon kemény év volt a 2013-as, egy rendkívül inkonzisztens autóval. A szezon vége felé közeledve nagy lett a nyomás. Nagyon gyorsan változtak a dolgok, valamint nagy politikai feszültség volt Martin Whitmarsh és Ron Dennis között. Nem volt túl jó a hangulat, de nagyon sok barátom van ott és kiváló mérnökökkel dolgozhattam együtt. Mindezek ellenére határozottan pozitív tapasztalat volt és sokat tanultam ezen időszak alatt” – mondta Perez.

    Perezt akkori csapattársáról, Jenson Buttonról is megkérdeztük.

    Jenson Button azt írta a nemrég megjelent életrajzi könyvében, hogy mindössze azért üzente neked a csapatrádión keresztül még 2013-ban a bahreini futamon, hogy le kellene nyugodnod, mert észlelte, hogy mennyire gyors vagy valójában. Jensont tartod az eddigi legkeményebb csapattársadnak?

    „Úgy érzem, hogy az autóban ülve és azon kívül is nagyszerű kapcsolatom volt Jensonnel, jól kijöttünk egymással és sokat tanultam tőle, nagy tapasztalattal rendelkezett. Jenson után azonban keményebb csapattársak ellen kellett versenyeznem, a 2013-as McLaren teljesítménye pedig ingadozó volt, az év második fele viszont már jobban sikerült számomra” – felelte.

    Perez McLarentől való távozása óta a Force India csapatát erősíti. Három évet a német Nico Hülkenberg mellett húzott le, 2017 óta pedig Esteban Ocon csapattársaként bizonyít.

  • Hamilton: Hihetetlen karrier van Kimi mögött, hiányozna az F1-nek

    Hamilton: Hihetetlen karrier van Kimi mögött, hiányozna az F1-nek

    Ahogy arról a Racingline.hu korábban beszámolt, német hírek szerint a Ferrari az év korábbi részében már megállapodott Charles Leclerckel, aki Sebastian Vettel csapattársa lehet a Ferrarinál.

    Állítólag már a monacói F2 bajnok szerződését is aláírták, ám Sergio Marchionne (a Ferrari korábbi elnöke – a szerk.) halála miatt bekövetkezhet, hogy az új vezetést marasztalja Räikkönent és 2019-ben is a jelenlegi versenyzőpárosukkal állnak rajthoz.

    Helyszíni információnk szerint a hírek igazak, tehát ez az oka annak, hogy a Ferrari továbbra sem jelentette be jövő évi versenyzőpárosát – holott hosszú évek óta legkésőbb Monzában mindig megtették ezt.

    Hamilton nagy csatában győzte le a pole pozícióból rajtoló Kimi Räikkönent, a versenyt követő sajtótájékoztatón pedig arról érdeklődtünk a négyszeres világbajnoknál, hiányozna-e neki a Kimi Räikkönennel való versenyzés, amennyiben 2019-ben már nem lenne a mezőny tagja.

    „Hogy hiányozna-e Kimi? Erre mindig nehéz válaszolni… Általánosságban véve a sportnak is hiányozna Kimi. Korábban már elárultam, hogy mielőtt a Forma-1-be kerültem és PlayStation-ön játszottam, mindig Kimi voltam a McLarennel és a helyébe képzeltem magam. Az első F1-es autó, amit vezettem Kimire volt beállítva, és úgy emlékszem erre, mintha csak tegnap lett volna – csodálatos emlékek. Elég kényelmesen éreztem magam a beállításaival, hasonló volt a vezetési stílusunk” – mondta Hamilton.

    „Hihetetlen karrier van mögötte és hatalmas megtiszteltetés egy hozzá hasonló nagyszerű finn ellen versenyezni. Úgy tűnik, hogy jéghideg és sok év van még benne. Nem tudom, hogy mi a helyzet életkor tekintetében a finnekkel, de nem tűnik úgy, hogy öregedne. Szerintem a szauna és a jeges dolgok teszik ezt” – zárta mondandóját.

  • Brown nagyon elégedett Norrisszal, aki újabb tesztlehetőséget kap

    Brown nagyon elégedett Norrisszal, aki újabb tesztlehetőséget kap

    Zak Brownt a szombati nap reggelén kérdeztük 18 éves tesztversenyzője teljesítményéről, aki Spában és Monzában is pályára vihette a McLarent egy szabadedzés erejéig.

    Lando Norris tavaly megnyerte a Formula-3-as bajnokságot, idén pedig már az F2-ben csillogtatja tehetségét.

    Zak Brown nem titkoltan nagyra értékeli Norrist, aki eséllyel pályázik arra, hogy 2019-ben már ne tesztpilótaként, hanem állandó versenyzőként erősítse a wokingi istállót.

    „Lando elképesztő munkát végez, viszont nem hinném, hogy megkönnyíti a dolgát a jelenlegi helyzet, amikor egymás után kell Forma-2-es és Forma-1-es autót vezetnie. Kiváló munkát végzett a pénteki szabadedzésen, nagyon közel került Fernandóhoz, azonban ha csak a köridőket nézzük, nem kapjuk meg a teljes képet” – mondta Brown.

    „Már a belgiumi szabadedzésen is lenyűgöző volt, jövő héten pedig újabb tesztlehetőséget biztosítunk neki. Nagyon elégedett vagyok Lando fejlődésével” – tette hozzá.

    Brown a Racingline.hu-nak azt is megerősítette, hogy minden valószínűség szerint a korábban már említett Perez, Ocon, Norris, Vandoorne négyesből választják ki 2018-as versenyzőjüket.

  • Hamilton: Erről szól a versenyzés

    Hamilton: Erről szól a versenyzés

    Habár a világbajnoki pontversenyben vezető Lewis Hamilton harmadikként végzett az Olasz Nagydíj időmérő edzésén, nagy harci szellemmel veszi a Ferrarival szembeni kihívást.

    Hamiltont megkérdeztük a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón, hogy a Ferrari rendkívül erős formája miatt keményebben kell-e majd dolgoznia, mint valaha, illetve motiváltabbá teszi-e a maranellóiakkal vívott szoros csata.

    „A válaszom igen! Nagyszerű, hogy ennyire szoros a küzdelem, ez mindannyiunkat feltüzel. Biztos vagyok bene, hogy a saját és az ő csapatukon belül is olyannyira a határokat feszegetjük, melyekről nem is gondoltuk, hogy lehetséges – erről szól a sport” – felelte a Racingline.hu kérdésére.

    Az Autosport.com munkatársa arról érdeklődött Hamiltonnál, hogy mennyire érzi versenyképesnek a Mercedest Monzában: „A határon autóztam, de általánosságban véve az autó jónak érződött egész hétvégén. A legtöbb időt – ha nem az összeset – az egyenesekben veszítettük” – felelte.

    A világbajnoki címvédő jelenleg tizenhét pontos előnnyel áll a bajnoki tabella élén, ám a Ferrari tempóját tekintve nagyon nehéz dolga lesz Hamiltonnak, ha az Olasz Nagydíj leintését követően növelni szeretné előnyét a pontversenyben.

  • Russell egyértelműen a Forma-1-et célozza meg 2019-re

    Russell egyértelműen a Forma-1-et célozza meg 2019-re

    George Russellt, a Mercedes junior programjának 19 éves brit versenyzőjét Monzában kérdeztük, hogy milyen tervei vannak a következő szezont illetően, illetve közelről monitorozza-e a Williams és a Force India esetlegesen megüresedő ülését.

    Russell 2017-ben újoncként nyerte meg a GP3-as bajnokságot, idén pedig már az F2-ben vitézkedik. A Forma-1 előszobájának nevezett sorozatban sem megy rosszul neki, sőt három fordulóval a szezon vége előtt a bajnokság élén áll.

    Idén már a Mercedes gyári csapatának aktuális versenyautóját is tesztelhette, ám a német gyártó megerősítette Lewis Hamilton és Valtteri Bottas maradását, így Russellnek elsősorban a szintén Mercedes erőforrásokkal versenyző Racing Point Force Indiánál és a Williamsnél lehet esélye.

    „A Forma-1-be való beilleszkedés nem olyan egyszerű, mint azt gondolnánk. Az F1-ben összesen húsz hely van és több top versenyző is elérhető jelenleg a piacon. Késznek érzem magam, magabiztos vagyok. A legjobb módja annak, hogy felfigyeljenek rám az, ha továbbra is teljesítek az F2-ben” – mondta Russell.

    A fiatal tehetség legnagyobb ellenfele a Forma-2-es bajnoki címért vívott harcban honfitársa, a McLaren által protezsált Lando Norris lehet, aki jelenleg mindössze három ponttal áll Russell mögött a tabella második helyén.

  • Danner nem fért bele a Ligierbe, avagy élet a Forma-1 kiscsapatainál

    Danner nem fért bele a Ligierbe, avagy élet a Forma-1 kiscsapatainál

    Christian Danner az interjúnk tegnapi részében beszélt az autósport problémáiról Németországban, miközben Magyarországot nagyon megdicsérte a versenyszervezés miatt. Ma megismerhetjük egy kicsit jobban az ő személyes  karrierjét, illetve azt is megtudhatjuk, mi volt a nagy újítása már tévés szakkommentátorként idén, ami a Liberty Media támogatását is elnyerte.

    – Beszéljünk a Forma-1-es karrieredről. Már éppen jó úton haladtál afelé,  hogy te legyél az első európai F-3000 bajnok, amikor jött a Forma-1-es lehetőség…

    – Igen, ez 1985 végén adódott, amikor Jonathan Palmernek volt egy balesete a Porsche 956-tal, és nem tudott indulni a Zakspeednél Spában és Brands Hatchben. Nekem egyértelmű volt, hogy az F-3000 után csakis a Forma-1 jöhet szóra, így örömmel fogadtam el az ajánlatot. 1986-ban nem volt szabad ülés a Zakspeednél, de maradni akartam a királykategóriában, így aláírtam az Osellához. A szezon közepén Marc Surernek volt egy rali balesete, így váltani tudtam az Arrowshoz ami egy jobb autó volt, jobb BMW turbós jobb motorral. 1987-ben aztán vissza tudtam térni a Zakspeedhez.

    – A Zakspeed túl kiscsapat volt a Forma-1-nek, vagy szerinted miért nem tudtak eredményesek lenni ott?

    – Nem volt kicsi a csapat, és képzett emberekből állt. A probléma az autó megbízhatósága volt. Több erőfeszítéssel és befektetéssel az autót is megbízhatóbbá tudták volna tenni. Minden versenyen ahol a top tízben végeztem, fantasztikus volt. Ugyanakkor túl sok kiesésünk volt a motor és egyéb komponensek hibái miatt. A megbízhatóság akkor egy komoly probléma volt, nem csak a Zakspeednél, hanem az összes csapatnál.

    – 1988-ban hogyhogy komaradtál a Forma-1-ből?

    – Volt szerződésem 1988-ra a Ligierrel, de amikor elvégeztük az üléspróbát az új autóban, kiderült, hogy túl magas vagyok, és nem lehetett már módosítani az autó legmagasabb pontját sem, hogy megfeleljen a szabályzásnak! Ez egy fura autó volt, ahol a benzintartály a motor és a sebességváltó között volt. Stefan Johansson vezethette így végül, és nem én. Remek volt a kapcsolatom Guy Ligierrel, pedig felesleges volt, utólag látható volt, hogy az autó pocséknak bizonyult, és egy pontot se szereztek vele. Mivel kapcsolatban maradtam a Zakspeeddel, ezért tesztelhettem velük a szezon folyamán, így nem estem ki teljesen az F1-es vérkeringésből.

    – 1989-ben aztán mégis a Rial alakulatával tértél vissza…

    – Igen, 1988-ban sikeres évük volt de Cesarisszal, így ígéretes lehetőség voltak ők akkor. A Kanadai Nagydíjig jól is ment az év, ahol viszont esett az eső először a szezon folyamán. A probléma ezúttal a szánszálas monocoque volt, amit egy német cég csinált. Lágy volt a laminálás, és átitatódott vízzel, ettől meglágyult. Esélytelen volt kvalifikálni vele a versenyre, így kiléptem a csapattól a Portugál Nagydíjon.

    – Volt olyan verseny, amelyiken úgy tudtál a rajtrácsra állni, ahol azt gondoltad, hogy „ez lehet az én napom!”?

    – Igen, abszolút, – mindegyik Nagydíjam ilyen volt! Minden egyes versenyen biztos voltam benne, hogy jó eredményt tudok elérni. Ezen optimizmus nélkül nincs értelme autóversenyzőnek lenned.

    – Hogyan alakult a karriered a Forma-1 után?

    – A Bridgestone megbízásából 43 napot teszteltem Japánban a Forma-1-es gumijaikat 1990-ben, egy Reynard kasznis, Mugen-Honda motoros autóval. Aztán belevágtam a DTM-be egy privát csapattal, de újra formaautózni akartam inkább. Egy szerelő, akit ismertem még a Zakspeedből átment az IndyCarba, és megkérdezte, hogy az érdekelne-e engem. Remek időszakot töltöttem el Amerikában, nagyon rendesen bánt velem a csapat és a rajongók is. Jó eredményeink voltak annak ellenére, hogy egy kis csapat voltunk, alacsony költségvetéssel.

    – Ma már a német televízió szakkommentátora vagy. Azonban nem csak a stúdióban ülsz, hanem a helyszínen is a pálya mellől is adsz információkat, vagy készítesz interjúkat!

    – Sokat teszek hozzá ehhez a munkához, és ez volt anno az ötletem, ami csak az én kezdeményezésem miatt jött létre. Az, hogy mehessünk a pályára kamerával Bernie idejében nem volt lehetséges amikor ő volt a főnök. Odament tehát Christian Danner a Libertyhez, és kifejtettem nekik, mégis mit szeretnék, meglepően támogatóak voltak! Büszke vagyok arra, amit náluk elértem. Nézzük meg például most Hockenheimet. A Sachskurve kanyarba fogok menni az operatőrömmel a szabadedzésen és a különféle versenyíveket fogom elemezni, ami ott kivitelezhető.

    Végül Danner még vállalkozott arra, hogy megjósolja a Német Nagydíj 2018-as nyertesét, Sebastian Vettelre tett rendes lokálpatriótaként, de tévedhet ő is… Danner-wetter!

  • Kamu Alonso járkál a monzai paddockban

    Kamu Alonso járkál a monzai paddockban

    Az a különleges dolog esett meg az Olasz Nagydíj péntekén, hogy Fernando Alonso akkor is a paddockban sétált, mikor amúgy a pályán rótta a köröket.

    Nem, nincs semmi ilyen jellegű különleges képessége a spanyol versenyzőnek, hanem egy „hasonmása” járt-kelt a paddockban. Kimoa sapkában, napszemüvegben, borostásan, overalban. Első ránézésre valóban megszólalásig hasonlít a McLaren versenyzőjére, igazából csak az buktatja le, hogy némileg testesebb Alonsonál.

    Dani kollégánk meg is örökítette Alonso alteregóját. 😀

    Te szelfiznél a kamu Alonsoval? 😀

    További exkluzív képanyagainkért kövessetek minket Instagramon is! 😉

    https://www.instagram.com/p/BnJV6QwBpDA/?taken-by=racingline.hu

  • Räikkönen nem tudja, mennyi ideig képes még a Forma-1-ben versenyezni

    Räikkönen nem tudja, mennyi ideig képes még a Forma-1-ben versenyezni

    Kimi Räikkönent, a Forma-1 2007-es világbajnokát arról kérdeztük az Olasz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, hogy véleménye szerint meddig lesz képes a királykategóriában versenyezni.

    38 évével Räikkönen a mezőny legidősebb versenyzője, így joggal merül fel a kérdés, hogy hány évet tervez még az F1-ben.

    „Nehéz megmondani. Nem érzem azt, hogy másképp vezetnék, mint tíz évvel ezelőtt. Úgy gondolom elég jól megy a vezetés, és ez elég nekem. Nem lennék itt, ha azt érezném, hogy nem tudok olyan gyors lenni, mint kellene. Ez alapján mérlegelem a dolgokat és döntöm el, hogy mikor volt elég” – mondta a finn világbajnok.

    „Ki tudja, én nem tudom. Lehet, hogy valamelyik nap felkelek és elfelejtem hogyan kell gyorsan vezetni. Nem gondolom, hogy ez időfüggő, inkább az érzések határozzák meg, érzed saját magadon, hogy jól csinálod a dolgod vagy rosszul. Az emberek mindig azt mondják, hogy idővel csökken a tempód, de én nem éreztem ezt idáig. Lehetséges, hogy valamelyik reggel megváltoznak a dolgok. Ez megtörténhet, de nem gondolom, hogy meg kell határozni egy dátumot vagy életkort” – tette hozzá.

    A Ferrari egyelőre nem erősítette meg Räikkönen szerződéshosszabbítását, így továbbra is csak találgatni lehet arról, hogy a maranellóiak marasztalják-e a finnt, vagy a Forma-2 tavalyi bajnokát, Charles Leclerc-et ültetik a helyére.

  • Leclerc nem tud újat mondani jövőjével kapcsolatban

    Leclerc nem tud újat mondani jövőjével kapcsolatban

    Az Alfa Romeo-Sauber monacói versenyzőjénél érdeklődtünk Monzában, hogy mikor várhatunk információkat a jövőjével kapcsolatban, ám a Formula-2 tavalyi bajnoka egyelőre nem tudott konkrétumokkal szolgálni.

    Leclercnek több potenciális lehetősége is van a 2019-es évre. Egyrészt maradhat jelenlegi csapatánál, mely folyamatosan fejlődni tudott a szezon során, de a Haas és a Ferrari gyári csapatának egyik ülésére is van esélye.

    Leclerc mindenesetre nem megy bele a találgatásokba, a megfelelő időben tudatni fogja következő szezonnal kapcsolatos terveit.

    „Jelenleg nincsenek híreim. Ahogy korábban is mondtam, információkra várok és amint megkapom őket, mindenki tudni fogja” – mondta Leclerc.

    Ben Edwards Räikkönennek tett fel egy hasonló kérdést a sajtótájékoztató elején, a finn versenyző Leclerhez hasonlóan reagált: „Nem tudom. Valamikor biztosan. Talán várható valami itt, ahogy korábban is történt. Majd meglátjuk, nem tudom” – válaszolta a finn világbajnok.

    Akár a monzai hétvége folyamán is várható hivatalos bejelentés mind a Ferrari, mind a Sauber részéről, a Racingline.hu pedig természetesen beszámol majd a legfrissebbekről.