Kategória: Extra

  • Interjú: Leclercről és 2021-ről is megkérdeztük Tonio Liuzzit

    Interjú: Leclercről és 2021-ről is megkérdeztük Tonio Liuzzit

    Vitantonio Liuzzi is kilátogatott a monzai paddockba, az ex-F1-es pilóta pedig készséggel állt a Racingline.hu rendelkezésére. A 37 éves olasz versenyző 81 Forma-1-es nagydíjhétvégén állt rajthoz, legutóbb 2011-ben, a HRT csapat színeiben.

    Legjobb F1-es szezonját 2010-ben teljesítette a Force India színeiben, 21 világbajnoki pontot gyűjtve.

    Az idei bajnokság elég szorosan alakul a Ferrari és a Mercedes között. Úgy tűnik, hogy Maranellóban csinálták a jobb autót, mit gondolsz az erőviszonyokról?

    Vitantonio Liuzzi: Nagyszerű versenyt vívnak egymással, de úgy vélem, hogy teljesítmény terén – különösképpen száraz pályán – egy lépéssel továbbra is előrébb jár a Ferrari. Az előző néhány hétvégén túl sokat hibáztak és fontos pontokat veszítettek. Nagyon lényeges lenne számukra, hogy optimalizálni tudják a teljesítményüket. Én továbbra is úgy gondolom, hogy mindenünk megvan a bajnoki címhez.

    Ha te lennél a Forma-1 szabályhozója, min változtatnál 2021-ben, amikor nagyobb ráncfelvarrás érkezik a sportba?

    Liuzzi: Leegyszerűsíteném az autókat, a mostaniak túlságosan bonyolultak. Természetesen az F1 próbál irányt mutatni az autóiparnak, de az ERS, a KERS és ehhez hasonló dolgok túlságosan összetettek a nézők számára. A sport számára is jót tenne, ha visszabutítanánk az autókat, és nem olyan előzéseket látnánk, hogy a versenyző megnyom egy gombot, kinyílik a hátsó szárnya, majd 20 km/h-ás sebességkülönbséggel kikerüli a másikat.

    Meglepődtél az átigazolási piac alakulásán?

    Liuzzi: Nem, nem igazán. Mindig jót tesz egy kis változás. A probléma az, hogy nincs egy olyan lista, ahol felsorakoznának a versenyzők, tehetség sorrendjében. Manapság nagyon fontossá vált az anyagi és szponzori háttér, ennek következményeképp pedig gyorsan változhatnak a dolgok.

    Mit gondolsz Ricciardo húzásáról, odaérhet a Renault gyári csapatával a Red Bull szintjére?

    Liuzzi: Remélem, hogy jól alakulnak a dolgai, bízom benne. Kissé furcsa döntést hozott az én véleményem szerint, de biztos vagyok benne, hogy nagyon alaposan átgondolta a döntését, ő megfontolt ember. A saját maga karrierjét helyezte előtérbe, ezért igazolt át. Én hiszek benne, megérdemli, hogy nyerjen és világbajnoki címekért harcoljon a jövőben.

    Alonso bejelentette, hogy 2019-ben nem indul a Forma-1-ben, szerinted mennyire lesz nehéz dolga a McLarennek nélküle?

    Liuzzi: A McLaren Alonso köré építette a csapatát, ez nyilvánvaló. Nagyon kár érte, hogy ennyire döcögősen ment a szekerük, hiszen Alonso egy szenzációs bajnok és nagyszerű versenyző. Nehéz évek előtt állnak, ha nem találnak egy Fernandóhoz hasonló kaliberű versenyzőt.

    Spában láttunk egy nagy rajtbalesetet, melynek szerencsés kimenetelében nagy szerepet játszott a halo. Mit gondolsz, bizonyított a fejvédő rendszer?

    Liuzzi: Egyértelműen bebizonyította, hogy nagyon hasznos és a biztonságot nagy mértékben növelő eszközről beszélünk. Amennyiben biztosítani tudjuk, hogy a versenyzők kilátását nem zavarja, helyénvaló a jelenléte.

    Mi lesz a Ferrarinál, le kellene igazolniuk Leclercet már 2019-re vagy újabb esélyt kap Räikkönen, és meghosszabbítják a szerződését? (Az interjú a Ferrari bejelentése előtt készült, tehát ekkor még nem tudtuk biztosan, hogy Charles Leclerc váltja Kimi Räikkönent a Ferrarinál 2019-től.)

    Liuzzi: Charlesnak jó esélye van, gyors versenyző és beleillik a Ferrari profiljába. Rövid idő alatt nagyon versenyképes lesz. A döntés attól függ, hogy mi a Ferrari célja. Amennyiben stabilitást szeretnének, akkor ott van Kimi, aki egy világbajnok. Gyakran ingadozik a teljesítménye mostanában, de jó párost alkotnak Vettellel. Charles azonban nagyon tehetséges és gyors srác, ő jelenti a jövőt.

  • Videóval hangolódunk a következő WTCR hétvégére!

    Videóval hangolódunk a következő WTCR hétvégére!

    Ezen a hétvégén Kínába látogat a WTCR mezőnye, mi pedig igyekszünk ráhangolódni, méghozzá úgy, hogy elhoztuk nektek a Slovakia Ringen készült videónkat! Benne többek között Michelisz Norbi idei első győzelmével, és az azt követő örömmámorral! 🙂

  • Racingline.hu Club: mi is csoportosulunk a Facebookon!

    Racingline.hu Club: mi is csoportosulunk a Facebookon!

    A Racingline.hu csapata próbál mindig élen járni az új digitális közösségi megoldásokat illetően, azonban a Facebook csoporttal óvatosak voltunk. Előbb kitapasztaltuk hogyan is lehet ezt ésszerűen kezelni és használni, és mostanra értünk oda, hogy beharangozzuk a dolgot. Mi is azt szeretnénk, hogy minél inkább eljussanak az autósport, az autózás hírei hozzátok, ha ehhez az kell, hogy legyen egy tematikus csoport is az oldal mellett, ám legyen!

    Ugyanakkor ha már klubnak nyilvánítottuk azt, ami felé nyitunk, szeretnénk a jövőben többet hozzátenni ehhez. Az még hagyján, hogy jobban megismerhetjük magunk is az olvasóinkat, és Ti is minket, valóban szeretnénk azt, hogy egy lazább kapcsolat jöjjön létre. Tele vagyunk ötletekkel, tervekkel, és bízunk benne, hogy szépen sorban meg is valósulnak majd ezek. Szeretnénk ha ez a csoport amolyan „prémium közönség” lenne az oldal mellett, így mindenkit kérünk, hogy tartsa be a csoport szabályait, mi pedig igyekszünk ezt meghálálni, esetlegesen akár kifejezetten a csoportra kiélezett nyereményjátékokkal.

    Egyelőre még magunk is ismerkedünk ezen lehetőséggel, és azzal, hogy mit tudunk még majd a dolog mellé tenni. De addig is a Ti „dolgotok” tényleg rém egyszerű: hozzatok magatokkal még egy embert, azaz bátran ajánljátok a klubunkat minden magyar motorsportot kedvelő ismerősötöknek!

    A csoport IDE KATTINTVA érhető el.

  • Wehrlein optimista, erős bajnokságban fog versenyezni 2019-ben

    Wehrlein optimista, erős bajnokságban fog versenyezni 2019-ben

    Pascal Wehrlein, a DTM 2015-ös bajnoka magabiztos a jövőjét illetően, elmondása szerint minden lehetőséget megvizsgál, és egy erős bajnokságban fog versenyezni 2019-ben.

    A 23 éves versenyző 2016-ban a Manor színeiben debütált a Forma-1-ben, majd 2017-ben a Sauber csapatához szerződött. Idén nem maradt számára a hely a svájci istállónál, így más kategória után kellett néznie.

    „Természetesen a Forma-1-ben szerettem volna maradni az idei szezonban is. Miután megtudtuk, hogy ez nem lehetséges, a Super Formulában próbálkoztunk. Végül egyik sem jött össze, így a DTM maradt az egyetlen opció” – mondta Wehrlein.

    Az Olasz Nagydíj idején erősödtek fel a pletykák, miszerint Wehrlein a Toro Rosso legesélyesebb versenyzőjelöltjévé vált, és a következő évben már az energiaitalosok csapatát erősíti. Nem sokkal később bejelentették, hogy Wehrlein 2019-ben már nem lesz a Mercedes család tagja, amely szintén a Red Bullal való megállapodást erősíti.

    „Az összes opciót megvizsgálom. Remélhetőleg több ajánlat közül választhatom ki a legjobbat. Úgy gondolom, egy erős bajnokságban fogok versenyezni.”

    Wehrleint a nemrég leleplezett 2021-es, új koncepciójú Forma-1-es autókról is megkérdeztük: „Nagyon tetszik, jól néz ki. Remélem, hogy vezethetem is majd.”

  • Az elkövetkezendő hetekben kiderül, hol folytatja Mick Schumacher

    Az elkövetkezendő hetekben kiderül, hol folytatja Mick Schumacher

    Mick Schumacher győzelemmel nyitotta a Formula 3 ausztriai versenyhétvégéjét, újabb elsőbbségével pedig a bajnoki pontversenyben is élre állt.

    A versenyt követően megkérdeztük a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fiát, hogy melyik kategóriában képzeli el a jövőjét 2019-ben.

    A 19 éves versenyző elmondása szerint jelenleg is folynak a tárgyalások a következő évet illetően, egyelőre azonban a szezon hátrelévő részére koncentrál.

    „Úgy gondolom, a következő hetekben ki fog derülni mi történik jövőre. Jelenleg természetesen az F3-ra koncentrálok, hiszen ma délután is lesz egy időmérőnk. Jelenleg is tárgyalunk a jövőt illetően, de még semmi nincs aláírva” – mondta Mick a Racingline.hu kérdésére.

    15:15-kor,  a második és harmadik versenyre való kvalifikációval folytatódik az F3 ausztriai fordulója, míg a hátrelévő két versenyt vasárnap 11:25-kor, valamint 16:00-kor rendezik.

  • Ezt várja Hamilton ma az első kanyarban Szingapúrban

    Ezt várja Hamilton ma az első kanyarban Szingapúrban

    Ugyan Lewis Hamilton egy szenzációs kör után első helyről indul ma Szingapúrban, de ahogy több pályán is az F1-es versenynaptárban, nem biztos, hogy ezzel az ideális versenyívet is nyerte meg. Nem könnyít a dolgán ma az sem, hogy mellőle a forrófejű Max Verstappen indulhat majd, aki nem sokat szokott gondolkodni akkor, ha látja a legkisebb rést is az előzésre. Kollégánk erre rá is kérdezett a szombati időmérőt követő sajtótájékoztatón Hamiltonnál, hogy mit vár, miközben Max csak somolygott:

    „Az ideális ívvel? Elégedett vagyok. Meglátjuk, hogy mi lesz holnap, de ott van a versenyvonal. A rajt az mindig egy nehéz dolog, de ha te vagy a versenyíven amin közlekedünk, legalább olyan jó, mint a belső rajtpozíció utáni ív. Normál esetben amúgy is kívülről vennéd be az első kanyart.”

  • Steve McQueen autói is ott voltak Goodwoodban

    Steve McQueen autói is ott voltak Goodwoodban

    Az Earls Court, a londoni autóbemutatók világhírű art deco épülete is a múlt század közepéről felépült Goodwoodban, hogy ezzel is emelék az esemény színvonalát. A középpontban idén a „Sky Cinema” volt, ahol rengeteg filmhez köthető járművet állítottak ki, sőt nem is akármilyeneket, ezúttal Mr King of Cool, azaz Steve McQueen autói és motorjai voltak megcsodálhatóak.

    steve mcqueen
    Fotó: Jo Klausmann

    Három ikonikus film köré épült fel a kiállítás, melynek a különlegessége az volt, hogy mind McQueen tulajdonában voltak a bemutatott járművek.

    Ötven évvel a „Bullitt” (magyarul San Franciscó-i zsaru) bemutatója után a legendás 1968-as Dodge Charger R/T és a Ford Mustang Bullitt GT390 együtt mutatkoztak. Előbbi ráadásul egyike azon két példánynak, amelyet ténylegesen is használtak a filmben.

    steve mcqueen
    Fotó: Jo Klausmann

    A „Le Mans”-ból itt volt természetesen a Gulf-os festésű Porsche 917-esef Michael Delaneynek (McQueen), illetve roválisa Erich Stahler (Siegfried Rauch) Ferrari 512S versenyautója. Az a Porsche 911S is kiállításra került amelyet privát az utcán használt a legendás filmszínész.

    steve mcqueen
    Fotó: Jo Klausmann

    Az „A Nagy Szökés” filmből a Triumph TR6 Trophy-t hozták el, több német második világháborús teherautóval és motorkerékpárral egyetemben. Hogy teljessé tegyék a kiállítást a szeméyes kollekciójából további autók kerültek még bemutatásra, olyanok mint egy Mercedes 300SL Roadster, egy Porsche 356 speedster, egy Mini Cooper S MkII és az 1955-ös Jaguar XKSS.

    Talán elmondható, hogy az idei Earls Court Motorshow már csak emiatt is igazán kiemelkedő volt, és ez csak egy szelete a Goodwood Revivalnak, amitől különleges igazán a rendezvény!

    steve mcqueen
    Fotó: Jo Klausmann
  • Ilyen volt a Goodwood Revival 2018-ban!

    Ilyen volt a Goodwood Revival 2018-ban!

    A 20. évfordulóját ünnepelte Goodwoodban a Revival, ami továbbra is egy mágikus időutazás! Ez a rendezvény az, ami sokkal inkább másról szól, mint szigorúan vett versenyzésről.

    A hétvége folyamán a teljes pálya területén zajlanak az események, van piac, divatbemutatók, és rengeteg akció. A zene is korhű, valamint a szórakozási formák, számtalan vásárlási lehetőséggel, repülők is kiállításra kerülnek, illetve légi parádéban is lehet gyönyörködni. Mindennek történelmi múltja, tradíciója van, mókás és vad versenyek vannak, és tényleg érdemes mindent közelebbről is szemügyre venni, és elveszni a részletekben.

    A középpontban azonban továbbra is a versenyzés van. Az első ilyen jellegű rendezvény a volt második világháborús repülőtéren 1948-ban volt, és 1966-ig rendre meg is rendezték, utána azonban biztonsági okokra hivatkozva befejezték a rendezvény megrendezését. Richmond hercege azonban mindenképp vissza akarta hozni a versenyeket Goodwoodba, így 1998-ban megtartották az első Goodwood Revivalt.

    Idén remek idő várta a kilátogatókat, napsütéssel, kellemes hőérzettel, ami miatt még csodálatosabb lett az esemény. Mint mindig, a versenyek a pályán szórakoztatóak voltak, a párharcok kemények voltak de tisztességesek, különösebb dráma nélkül. Persze, azért lesznek olyan autók amelyeket a következő hetekben újra össze kell majd kalapálni.

    Nyolc versenyt tartottak különféle kategóriákban, felvonultak a brit közlekedés legjobbjai, az elmúlt 20 év Revival győztesei. Rob Walker legendás sportkommentátort is megünnepelték, úgyhogy tényleg elmondható az, hogy a motorsport rajongóknak idén ez volt az egyik legjobb hétvégéjük.

    44, kisautó
    Az ott Lajoskáé, ez itt akkor Sebestyéné… Fotó: Jo Klausmann

     

    grid girl, rajtrácslány
    „Bezzeg az én időmben még voltak rajtrácsányok!” Fotó: Jo Klausmann

     

    tarquini, coronel
    Na, kik szórakoznak épp itt? Fotó: Jo Klausmann

     

    verseny, revival
    Öveket becsatolni! … ja, az nincs. fotó: Jo Klausmann

     

    Kérnénk szépen a Spitfire-t a Prodigytől! Fotó: Jo Klausmann

     

    tazio nuvolari
    Tazio Nuvolari „eltitkolt gyermeke”. Fotó: Jo Klausmann

     

    munka
    Itt kérem komoly munka folyik… főleg az autóban! Fotó: Jo Klausmann

     

    derek bell, eagle
    Derek Bell meghajthatta az Eagle F1-et! Fotó: Jo Klausmann

     

    jackie stewart
    Sir Jackie Stewart láthatóan jól érezte magát. Fotó: Jo Klausmann
  • Mick Schumacher jó úton halad a Forma-1 felé, de vajon meddig fogják még vissza?

    Mick Schumacher jó úton halad a Forma-1 felé, de vajon meddig fogják még vissza?

    A hétszeres Forma-1-es világbajnok, Michael Schumacher fia, Mick,második szezonját tölti az FIA Formula 3 European Championship mezőnyében, de úgy másfél évig nem igazán tűnt ki a mezőnyből, csak a nevével. Mostanság azonban úgy fest, hogy ráérzett a győzelem ízére és sorra nyeri a versenyeket, a Schumacher rajongók legnagyobb örömére.

    Nem tudjuk, mi áll a háttérben, de valami bizonyosan történt vele, vagy körülötte, ami igencsak pozitív hatással van rá. Végre úgy szerepel a versenyeken, ahogy azt a közönség „elvárja” tőle, és ami kell is, ha valóban Forma-1-es versenyzővé, esetleg világbajnokká szeretne válni a jövőben.

    Fotó: Kaiser Erika

    Nagy kérdés azonban, hogy mi lesz a személyiségével? Amiből mondhatni nem látunk semmit, és erről nem ő tehet. Édesapja balesete óta szinte folyamatosan hírzárlat van Schumacherékről, ez pedig Mickre is vonatkozik. A család menedzsere, Sebine Kehm szigorúan fogja Micket, és míg a többi versenyző örül, ha foglalkoznak vele, fotózzák őket, interjúkat készítenek vele, és szeretnek látványosan humorizálni, poénkodni, addig Mick Schumacher jóformán csak a szériának ad(hat) interjút, Kehm szinte mindenki mást elutasít. De ha mégis valaki egyeztetések után lehetőséget kap arra, hogy komolyan beszélgessen az ifjú Schumacherrel, annak egy külön dokumentumban nyilatkoznia kell róla, hogy tudomásul vette a játékszabályokat, miről és miként nem kérdezhet: Gyakorlatilag csakis a sportteljesítményéről, semmi olyanról, amiből megismerhetnénk őt, mint embert.

    Mickről és itt hangsúlyozom, hogy magáról Mickről, szinte semmit nem lehet tudni, azok kívül, hogy kik alkotják a családját és hogy szerepel a versenyeken. De nem ismerjük Mick Schumachert, nem engedik, hogy kibontakozzon a saját személyisége, hogy a közönség megtudhasson róla olyan egyszerű dolgokat, mint például hogy milyen a humora, mi a kedvenc filmje, kajája, de ilyen vasszigor mellett még azt is nehéz elképzelni róla, hogy szabadidejében elmegy a haverjaival bulizni… Pedig lehet, hogy valójában Mick Schumacher egy laza, jó humorú srác.

    Mick Schumacher
    Fotó: Kaiser Erika

    De a külső szemlélők, beleértve a versenytársait is, nem igazán ismerik, nem sokat tudnak beszélni vele. Erről Habsburg Ferdinánd is beszélt nekünk, aki elmondta, hogy Mick nem sokat mutat magából nekik sem, nem mutat érzelmeket, bár ő tiszteli ezért.

    Kérdés, hogy ez a kötelező elzárkózás meddig tartható, és kivitelezhető-e majd a Formula 2-ben, és legfőképpen majd – esetlegesen – a Forma-1-ben…

    Sebastian Vettel tesz most hasonlóan, aki a tévés nyilatkozatokon kívül évente csak egy nagy interjút ad, nagy, nemzetközi publikációnak, és túl személyes dolgokról nem beszél. Noha ezt ő maga választotta, nem rákényszerítették, és az ő személyisége legalább nincs rejtve; főleg a Ferrari előtti időszakban gyakran csillogtatta humorát, tudjuk, hogy Beatles rajongó és szereti az angol humort.

    Vajon Mick Schumacher rajongóit egytől egyig Michael Schumacher rajongók alkotják majd, vagy idővel enged majd annyit láttatni önmagából, hogy édesapjától függetlenül is karakteres és kedvelhető versenyző legyen? Utóbbiban bízunk…

  • Lance Stroll interjú: Schumacherről, Massáról és a jövőjéről is beszélt

    Lance Stroll interjú: Schumacherről, Massáról és a jövőjéről is beszélt

    Lance Stroll többek között olasz Formula-4 és európai Formula-3 bajnok, ám mindezek ellenére is többen megkérdőjelezik a jelenlétét a Forma-1-ben. Az ifjú Lance 2017-ben debütált a száguldó cirkuszban, nyolcadik futamán pedig történelmet írt: Bakuban szerzett harmadik helyével minden idők legfiatalabb dobogós helyezést elérő versenyzőjének mondhatja magát.

    A tavalyi szezont végül a bajnoki tabella tizenkettedik helyén zárta, mindössze három ponttal lemaradva akkori csapattársa, Felipe Massa mögött.

    Lance, ez már a második szezonod a Forma-1-ben, miként tekintesz vissza a mögötted lévő időszakra?

    Lance Stroll: Úgy gondolom, hogy túlszárnyaltam az elvárásaimat. Másfél év után már álltam a pódiumon, rajtoltam első sorból – hihetetlen pillanatok voltak ezek. Szereztem néhány jó pontot a tavalyi szezonban, főleg a szezon második fele sikerült nagyszerűen. Idén több problémával szembesültünk, szenvedünk az autóval, nehezen találjuk a tempót. Összességében azonban nem panaszkodhatok.

    Meg is döntöttél már néhány rekordot, például te vagy a legfiatalabb első sorból rajtoló és a legfiatalabb dobogós helyezést elérő versenyző. Az első rajthelyes indulást egy éve érted el, éppen itt, Monzában. Ott van a kedvend pályáid között az olaszországi?

    Stroll: Emiatt igen. Főleg, amikor esik – mondta nevetve.

    Van bármi különleges dolog az esős pályán nyújtott nagyszerű képességeid mögött?

    Stroll: Nem, nem hinném. Egyszerűen szeretek az esőben vezetni, jó móka. Szeretem a kihívásokat, emiatt is élek a versenyzésnek.


    Lance StrollIdén egy újonc csapattárs mellett versenyzel, míg tavaly egy tapasztalt veterán volt az oldaladon. Mennyire különböző a csapatmunka Szergejjel?

    Stroll: Vannak különbségek, de általánosságban véve ő is csak egy csapattárs. A legfontosabb, hogy folyamatosan jobb teljesítményre sarkaljuk egymást.

    Volt néhány hír az utóbbi időben, amely szerint nem túl jó a kapcsolatod Felipe Massával. Beszélnél erről, esetleg van bármi, amit tisztázni szeretnél?

    Stroll: Talán igen, eléggé rossz színben lettek feltűntetve a dolgok. Nem volt tökéletes a megfogalmazás. Szomorú vagyok amiatt, hogy ilyen irányba mentek a dolgok, mert tavaly jó kapcsolatunk volt az autón kívül is. Amit a korábbi nyilatkozatom alatt értettem az csupán annyi volt, hogy magamnak kell elvégeznem a munkám. Nem gondolom, hogy Felipe bármilyen módon is segített volna nekem – és ez nem feltétlenül rossz dolog, nem is hibáztatom ezért, tisztelem őt. A fejlesztések és a jó eredményeink nagy része a saját mérnökeimmel végzett munka gyümölcse volt, nem pedig Felipe érdeme.

    Mi a fő ok, ami előidézte a Williams idei évben mutatott gyenge formáját?

    Stroll: Nehéz megmondani, sajnos nem vagyok abban a helyzetben, hogy erre válaszolhassak.

    Korábban a Ferrari versenyzői akadémiájának tagja voltál.  Továbbra is vannak kapcsolataid az olaszokkal, vagy vége ennek az időszaknak?

    Stroll: Jelen pillanatban nem állok kapcsolatban velük.

    2021-ben nagy szabályváltozások jönnek a Forma-1-ben, te min változtatnál?

    Stroll: Azt szeretném, hogy sokkal közelebb kerüljön egymáshoz a mezőny, és több csapatnak is lehetősége legyen arra, hogy a győzelemért harcolhasson.

     

    Néhány éve még Alonsót és Räikkönent nézted egymás ellen a TV-ben, most pedig ellenük versenyzel a Forma-1-ben. Mennyire különleges érzés ez?

    Stroll: Nagyon különleges, csodálatos! Gyerekként erről álmodtam, most pedig itt vagyok velük… Elképesztő.

    Ki volt a gyerekkori hősöd?

    Stroll: Schumacher. Ő volt az, akire igazán felnéztem.

    Végül pedig térjünk rá a jövődre, más színekben láthatunk 2019-ben?

    Stroll: Talán, talán… Jelenleg nem mondhatok sokkal többet, de talán igen.