Kategória: Extra

  • Szeptemberben jön Fernando Alonso önéletrajzi könyve?

    Szeptemberben jön Fernando Alonso önéletrajzi könyve?

    A Forma-1-es versenyzők, személyiségek nagyon belejöttek a könyv írásba, vagy íratásba. Persze ez nem panasz, sőt. Az utóbbi időben könyvet jelentetett meg többek között Adrian Newey, Damon Hill, Mark Webber, Jenson Button, és Kimi Räikkönen is. Utóbbi kettő magyar nyelven is megjelent.

    Pletykálták már korábban, hogy hamarosan Fernando Alonso is csatlakozhat ehhez a könyves társasághoz, de aztán elült a történet.

    Az Abu Dhabi Nagydíjon azonban a spanyol versenyző a csütörtöki sajtótájékoztatón megemlítette, hogy jövőre érkezik a könyve.
    Valójában Lewis Hamiltont kérdezték, hogy nem tervez-e könyvet kiadni? Miután a brit versenyző közölte, hogy jelenleg nem tervez ilyet, Alonsohoz fordult, hogy úgy tudja, neki viszont lesz könyve…

    „Igen, fogok (könyvet kiadni), jövőre.” – mondta Alonso.

    Zárójelben jegyezzük meg, hogy Lewis Hamiltonnak is van könyve, bár az már több, mint 10 éves. Az immáron ötszörös világbajnok F1-es karrierének egészen az elején állt elő könyvvel, mely magyar nyelven is megjelent „Az én történetem” címmel.

    Utánanéztünk hát, hogy is áll Fernando Alonso önéletrajzi könyve. Némi internetes kutatás után annyi információt tudtunk meg róla, hogy várhatóan 2019 szeptember 1-jén jelenik majd meg angol nyelven a 320 oldalas könyv, a Pan MacMillan kiadó jóvoltából..

    Annyit mindenképp megígérünk, hogy ha több információnk lesz az Alonso-könyvről, netán arról, hogy lesz-e magyar kiadás, mindenképp közöljük majd!

  • Hungaroring – nemzetközi versenyek, 2019

    Hungaroring – nemzetközi versenyek, 2019

    Ahogy azt már évek óta megszokhattátok, nálunk olvashatjátok legelőbb azt, hogy a Hungaroring milyen programokkal vár jövőre. 2019-ben kevesebb bajnokságot lát vendégül a magyar aszfaltcsík, hiszen a DTM és a rangos betétprogramja, az European Formula 3 bajnokság még csak a környékre sem jön sajnos. A jelenlegi ismeretek szerint szeptember elején lesz az utolsó komoly nemzetközi megmérettetés a Hungaroringen, lehet hogy utána nekiállnak a sokat emlegetett külső rész megújításának?

    Addig is, amíg ezt is kiderítjük, íme a lista, hogy mikorra kell kérned szabadságot 2019-ben, ha ott akarsz lenni Michelisz Norbi, Kiss Norbi, Tassi Attila, a Zengősök és a M1RA vitézkedésénél.

    2019. április 26 – 28. – FIA WTCR + TCR Europe

    Az év első komoly programja újra a WTCR és a TCR Europe közös bulija lesz, még ha jelen pillanatban még egyik széria sem rendelkezik még csak tervezett versenynaptárral sem. A magyar promóter azonban már árulja a jegyeket az eseményre, a kismadarak meg megsúgták, hogy a TCR Europe is csatlakozik ehhez az igazi magyar bulihoz. Michelisz Norbi fix elem ebben, ezt a mai napon már kijelenthetjük, a többi magyar túraautós helyzete még bizonytalan.

    2019. május 1. – Nagy Futam

    A szokásos éves seregszemle Budapest belvárosában immáron a hetedik alkalommal kerül megrendezésre. Az egész napos programban a Red Bull Forma-1-es csapata állandó résztvevő, de a magyar autósport színe-java is felvonul ilyenkor. Feltehetően aktív F1-es pilóták is jönnek majd 2019-ben, mert szerdára esik majd a nagy nap, így nem ütközik a program valamilyen versenyhétvégével. Erős tippünk az, hogy Pierre Gasly szinte biztosan jön.

    2019. június 22-23. – FIA ETRC + Swift Cup Europe

    Kiss Norbert hívei újra júniusban kell hogy felkeressék a Hungaroringet, ahogy az már 2018-ban is volt. Ezúttal is nyilván lesz még kamionkorzó, és a Swift Cup Europe új Suzukijaival is a magyar közönség először ezen időpontban találkozhat majd.

    2019. július 6-7. – International GT Open + EuroFormula Open

    Rendszeres visszatérők ők is, és hiába ingyenes a program, azt gondoljuk, hogy még mindig nem eléggé ismertek ezek a bajnokságok… Bezzeg azonnal más lenne a helyzet, ha indulna valami pedigrésebb magyar versenyző itt.

    2019. július 12-14. – Hungaroring Classic

    2017-ben mutatkozott be a Peter Auto veterán autós rendezvény- és versenysorozat Magyarországon, amely rögtön a debütálás évében nagy siker lett. Idén kimaradt a dolog, de 2019-ben újra jöhetnek a régi sportautók szerelmesei, és megcsodálhatják a száguldó csodákat. Ugyan nem Hungaroring, de mégis csak van némi köze az Ostermannak hozzá: július 13-án lesz újra Red Bull Air Race Budapesten, csak hogy mindenki panaszkodhasson kedvére a Facebookon megint egy hétig, hogy „jajj de hangos”.

    2019. augusztus 2-4. Formula 1 Magyar Nagydíj

    2010-ben esett utoljára a versenynap augusztusra Mogyoródon, amely minden évben a legnagyobb nézőszámot hozza a Hungaroringen az összes szériát figyelembe véve. Már most érdemes lecsapni a jegyekre, mert a lengyelek folyamatosan vásárolják fel azokat, Robert Kubica visszatérésének az okán. Simán telt házra számítunk, ezúttal nem érdemes várni „last minute” ajánlatra, a szervezők részéről.

    2019. szeptember 6-8. – Blancpain GT Sprint

    Az év utolsó komoly eseménye lesz a GT-s száguldozás. Kicsit sajnáljuk, hogy nincsenek már egyben a kamionokkal, de biztos jobb a különélés mindkét szériának.

    A DTM-en kívül akik még hiányoznak, az például a Formula Renault NEC, és jelen állás szerint nem sok reményt fűzünk a nyáron belengetett TCR Eastern Europe sorozatnak sem. A nézőtéri rész felújítást viszont nagyon akarjuk, és a konferencia termet is a magyar autósportos múzeummal, és tudjuk, hogy a Hungaroring illetékesei is olvassák ezt!

  • Kisorsoltuk a Räikkönen-könyv nyerteseit!

    Kisorsoltuk a Räikkönen-könyv nyerteseit!

    November 22-én indítottunk nyereményjátékot, melynek keretében három darab „Az ismeretlen Kimi Räikkönen” című könyv kereste gazdáját. A játék leírását IDE KATTINTVA olvashatjátok el.

    Nyereményjátékunk ma délben ért véget, így hát sorsoltunk azok közül, akik a három darab Kimi Räikkönenről szóló kérdésre helyesen válaszolt. A kérdéseket úgy válogattuk össze, hogy a helyes válaszokat ismerni lehessen a könyv elolvasása nélkül is.

    A helyes válaszok:

    I. kérdés: Hol és mikor tesztelhetett Kimi először a Sauberrel, melynek eredményeként Peter Sauber F1-es szerződést ajánlott neki?
    Helyes válasz: 2000 Mugello
    A helyes választ a résztvevők 83,5%-a tudta.

    II. kérdés: Ki Kimi Räikkönen menedzsere?
    Helyes válasz: Steve Robertson
    A helyes választ a résztvevők 94,9%-a tudta.

    III. kérdés: Hol és mikor hangzott el Kimi híres „Hagyj békén, tudom mit csinálok” aranyköpése?
    Helyes válasz: 2012 Abu Dhabi
    A helyes választ a résztvevők 87,6%-a tudta.

    A játékszabályoknak megfelelt, a három kérdés mindegyikére helyesen válaszolók email címeit a random.org online alkalmazással véletlenszerű sorrendbe rendeztük, három alkalommal. Mindegyik esetben a véletlenszerűen a lista első helyére került email cím tulajdonosa lett nyertesnek megnevezve.

    A nyerteseket a megadott email címeiken értesítettük!
    Amennyiben a kisorsolt nyertes az emailben történt értesítésre 3 napon belül nem válaszol egyeztetés céljából, a Racingline.hu új nyertest sorsol.

    A nyertesek:
    se*********@*****.com
    fu*********@*****.com
    fk*********@*****.com

  • Elkészült végre a BABA majdnem egész estés filmje!

    Elkészült végre a BABA majdnem egész estés filmje!

    Az idei nyár egyik nagy szenzációja volt az, hogy BABA avagy, egy RÁBA S16-os alapokon nyugvó versenykamion megszülethetett, melynek mi is a részesei voltunk. Béke Tóniék áldozatos munkájának köszönhetően talpra állt a vas, de eddig az, hogy ez mivel járt, csak nagyon bennfentesek tudhatták.

    Most elkészült egy bő egy órás film a kezdetektől fogva, amiből még számunkra is kiderültek olyan részletek, amiket eddig nem tudtunk. A kusturicai hagyományokat felelevenítő igazi vidéki noirból megismerhetjük Tóni családját, az ügyintézési és vásárlási szokásait, illetve hogy az első találkozóból is ízelítőt kaptunk, ahol már feltűnik többek között az eredeti RÁBA versenykamion egykori zsokéja, Dinnyés László is.

    A következő nagy blokk már azokról a napokról szól, amikor BABA ellátogatott a Hungaroringre, és megtehetett pár kört a magyar motorsport szentélyében. A film végén pedig sosem látott képek az építés fázisairól, illetve arról, hogy merre turnézott a jármű.

    Íme, a több mint egy órás film:

  • Räikkönen: Közöltem a századossal, mekkora egy f***

    Räikkönen: Közöltem a századossal, mekkora egy f***

    A Helikon Kiadó jóvoltából a Racingline.hu lehetőséget kapott arra, hogy közöljön pár oldalt Kari Hotakainan „Az ismeretlen Kimi Räikkönen” című könyvéből.

    Tudjuk, hogy sokaknak megvan már a könyv, az alábbi részlet pedig szolgáljon amolyan kedvcsinálóként azok számára, akik még nem szerezték be.

    A Racingline.hu korábban publikált könyvajánlóját ide kattintva éritek el, alább pedig teljes egészében, digitálisan lapozható verzióban elolvashatjátok az ifjú Räikkönen katonai éveiről szóló humoros emlékeit.

    „Az ismeretlen Kimi Räikkönen” megrendelhető a Helikon Kiadónál.

  • Könyvajánló: Ismerd meg az ismeretlen Kimi Räikkönent!

    Könyvajánló: Ismerd meg az ismeretlen Kimi Räikkönent!

    Finnországban augusztusban jelent meg Kimi Räikkönen életrajzi könyve. Kari Hotakainen műve, melynek címe „Az ismeretlen Kimi Räikkönen” immáron magyar nyelven is elérhető, a Helikon kiadó jóvoltából.

    Abban a szerencsés helyzetben voltam/vagyok, hogy az elsők között olvashattam a sokak által várt könyvet magyarul, így aztán elkészült róla egy beszámoló, törekedvén a spoiler-mentességre.

    Először is kiemelném, hogy a Helikon kiadó gondozásában megjelent magyar fordítás remek, nincsenek benne Forma-1-es szakszavak félrefordítva, nincsenek tévedések, továbbá igazán választékos, könnyen olvasható, és izgalmas lett magyar nyelven is.

    Az utóbbi időben viszonylag sok Forma-1-es versenyző/személyiség kapcsán jelentek meg könyvek angol és magyar nyelven is, Räikkönen életrajza azonban ezektől némileg eltér. Ettől a könyvtől senki ne várjon szakmázást, versenyleírásokat és hosszas ecsetelését annak, hogy egy-egy futam miért alakult úgy, ahogy. Sőt. Csak nagyon kevés verseny van konkrétan említve és azok is csak minimálisan. Ez az életrajzi könyv valóban magáról Kimi Räikkönenről szól, a (nem is annyira Jég)emberről.

    A főszereplő az ismeretlen Kimi Räikkönen, akit oldalról-oldalra egyre inkább megismer az olvasó. Olyan oldalára világít rá a könyv, melyet többnyire elfed a hírnév, és olyan információk is napvilágra kerülnek, melyek adott esetben még a rajongók számára is ismeretlenek voltak.

    Az író külső szemlélő, aki alapvetően nem jártas az F1-ben, nem ismeri annak miliőjét, és ez kifejezetten jót tesz az írásnak. Meglátásai és észrevételei ebből kifolyólag sokkal hatásosabbak, így kiváltképp izgalmassá, olvasmányossá teszi a művet.

    Persze nem csupán Hotakainen megfigyeléseivel és élménybeszámolójával van tele a mű, sok történetet maga Räikkönen mesél el. De információkat tudhatunk meg például édesanyjától, Paulától gyerek Kimiről és testvérétől, Ramitól is. Sőt felesége, Minttu is mesél arról, hogyan találkoztak, és milyen elvárásaik voltak egymás iránt.

    A teljes könyvben egyetlen szó uralkodik. Minden történet – legyen az pozitív, vagy negatív -, kimondva, vagy kimondatlanul egyetlen fogalom, egyetlen emberi jellemző köré épül, ez pedig nem más, mint a bizalom. Ez rendkívül fontos Räikkönen számára, legyen szó akár a szüleiről, akár szerelmi életéről, akár egy csapattal kötöt megállapodásról.

    Körülbelül mindenki név szerint említésre kerül az írásban, aki egy kicsit is segített Räikkönennek és családjának abban, hogy a benzingőzt kedvelő, alig beszélő kissrácból egy nap Forma-1-es versenyző válhasson. Kimi pedig egyikükről sem feledkezett meg, meghálálta és meghálálja a belé vetett bizalmat.

    Megismerjük családi hátterét, a szüleit, és arra is fény derül, hogy miért voltak gondjai az iskolában. Megtudjuk, hogy a finn versenyző miért nem szeret beszélni, mennyivel többet árul el róla testbeszéde, és ő maga is mennyivel többre értékeli a gesztusokat a szavaknál. Vagy éppen azt, hogy miként épített maga köré brandet anélkül, hogy ezt direkt csinálta volna.

    Számos humoros történetre is visszaemlékezett a finn, melyekből van, ami már korábban napvilágot is látott a könyvből, elég ha csak a katonaságnál töltött idejére, vagy a két héten át való ivászatra gondolunk. De az olvasmány bővelkedik további vicces sztorikban, ahogyan szerepet kapnak a csalódások, pofára esések, és az is, hogyan élte meg élete legnagyobb drámáját: édesapja elvesztését.

    Gyakorlatilag nyomon követhetjük, hogyan vált a tivornyázó, hirtelen sztárrá vált felelőtlen huszonéves srác érett férfivá, férjjé és apává. Ma már a családja a legfontosabb számára, gyakran a könyv szerzőjével való beszélgetésének is az vetett véget, hogy Kimi kisfia, Robin jelezte, ideje inkább vele játszani. Kimi pedig már le is huppant fia mellé, a játékok közé, egy képzeletbeli világba…

    Az Ismeretlen Kimi Räikkönen megrendelhető a Helikon kiadónál!

  • Sir Jackie Stewart a Rolexről, Goodwoodról és a Nordschelife ellentmondásairól

    Sir Jackie Stewart a Rolexről, Goodwoodról és a Nordschelife ellentmondásairól

    Jackie Stewart racingline, racingline.hu, racinglinehuA Rolex jóvoltából lehetőséget kaptam, hogy az F1-es legendát, Sir Jackie Stewartot kérdezzem a Goodwood Revival hétvégéjén, Goodwoodhoz és a Rolexhez való kötődéséről.
    A háromszoros világbajnok 1968-ban csatlakozott a Rolex családhoz, így idén már partnerségük 50. évfordulóját ünneplik.

    „A márka iránti csodálatom egyre csak nő minden évben, az emberek miatt, és a termék minősége miatt!” – mondta Sir Jackie.

    Idén Sir Jackie vezette az 1957-es Cooper T43-at, az 1966-os Eagle-Weslake T1G-t, és az 1960-as Ferrari 250 GT SWB/C-t, a Rob Walker és Dan Gurney emlékeseményeken.

    „Igazi megtiszteltetés volt, hogy lehetőséget kaptam vezetni ezen a varázslatos pályán újra, különösen, hogy az autózás legendáinak emlékére.” – mondta utána.

    Reagálva az esemény mérföldkövére, Sir Jackie így folytatta: „Látni, hogy a Goodwood Revival 20. évfordulóját ünnepli, különösen nosztalgikus. Richmond hercege létrehozott egy rendkívüli, egyedi és sikeres eseményt, megtisztelve a sportunk örökségét, és a gyönyörű autókat, melyeket az idő múlásával sem feledünk.”

    Rolex, racingline, racingline.hu, racinglinehu
    Fotó: Rolex

    „Így, hogy ez már az 50. évem a Rolex család tagjaként, megtiszteltetés itt lenni és élvezni a Rolex Drivers’ Club különleges környezetét, ami olyan, mintha a második otthonom lenne.”

    Lehetőségem volt két további kérdést feltenni neki, érintve versenyzői képességeit,

    Jo Klausmann: A Nürburgring Nordschleife mindig egy olyan pálya volt, melyen egy külön szintet képviseltél a többiekhez képest. Ez egy különösen veszélyes pálya és a biztonságért folytatott állandó harcod fényében, hogyan tudtál megbirkózni ezzel az ellentmondással? Hogyan tudtál eltekinteni a potenciális veszélytől és 100%-ban a vezetésre koncentrálni?

    Jackie Stewart: „Agykontroll.”

    Sosem vezettem a Nürburgringen gyorsabban annál, mint amennyire az szükséges volt,

    szóval elég ritkán mentem el a határig. Többször is enyém volt a körrekord, de körönként 160 kanyar és több, mint 14 mérföldön át; esztelen lett volna abszolút a határon autózni.”

    JK: 1977 végén és 1978 elején, a Paul Ricardon, Franciaországban számos F1-es autót teszteltél. Pusztán a móka kedvéért tetted? Megfordult valaha is a fejedben az 1973 utáni visszavonulásod után, hogy visszatérj?

    JS: „Sosem gondoltam a visszatérésre, azért teszteltem, mert érezni akartam, milyen vezetni a legújabb technológiát.”

     

    Köszönet Sir Jackie-nek és a Rolexnek a lehetőségért!

    Jackie Stewart racingline, racingline.hu, racinglinehu
    Fotó: Jo Klausmann
  • Furcsa, majdnem eredeti kínai versenykamionok

    Furcsa, majdnem eredeti kínai versenykamionok

    Mint az már megszokott, a kínai ipar csodákra képes, és ismert, hogy milyen majdnem eredeti személyautókat képesek összetákolni, az eredeti gyártók legnagyobb bosszúságára. A koppintások inkább rosszabbak, és nem kímélik a teherautó iparágat sem, sőt! Európai mintára versenyeznek is ezekkel az inkább utcai-, széria közeli kamionokkal, amiket azért valójában csak jóindulatból nevezhetünk versenyeszköznek.

    Nagy Norbi, a Zengő Motorsport versenyzője pedig miután kiröhögte magát, küldött nekünk exkluzív pár képet Wuhanból, ahol ő az igazi Cuprájával száll majd harcba a FIA WTCR-ben, de a képek tanúsága szerint a kínai kamionversenyzés betétfutamként reprezentálja majd magát a hétvégén. Az egyetlen valamire való technika a mezőnyben a cseheké, akik a régebbi szakadtabb Buggyráikkal veszik itt fel a versenyt, kipofozva a helyi szabályzásnak megfelelően.

    Íme a képek a kiküldött tudósítónktól ( 😀 ), mi szóhoz sem jutunk!

    [Best_Wordpress_Gallery id=”142″ gal_title=”Kínai kamionok”]

     

     

  • A Renault pilótái és Cyril nem megszokott módon érkeztek és válaszoltak

    A Renault pilótái és Cyril nem megszokott módon érkeztek és válaszoltak

    Egyik legkedvesebb nyári emlékünk volt az esti parti, amit a Renault Magyarország rendezett abból az apropóból, hogy 120 éves lett a vállalat. Mindig törekednek arra, hogy az újságírókat is elkápráztassák azzal, hogy nem megszokott helyszínre viszik őket. Nem volt ez másképp most sem: idén a Budapest Music Center adta a teret és a keretet a francia autómárka estéjének.

    Nem hiányozhattak természetesen a 2018-as Forma-1-es versenyzőik, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg sem, de velük tartott Cyril Abiteboul csapatfőnök is. Nem is akárhogy! A fekete-sárga csapat egy nosztalgiavillamossal érkezett a IX. kerületbe, és láthatóan élvezték a nem megszokott jármű adta lehetőségeket, így ez rögtön témát is adott nekünk.

    Ahogy azt a videónkból láthatjátok, nem a szokványos, tucat kérdésekkel operáltunk, tetszett is a pilótáknak és a nagyfőnöknek, olyan kiemelkedően fontos dolgokat is megtudunk, hogy Hülkenberg melyik sört szereti. Cyrillel persze nem is lehet mást, mint szigorúan szakmázni, és kifejezetten ajánljuk Zak Brown nevű olvasónknak, hogy jól figyeljen, hogy mit válaszol azon kérdésünkre, hogy mi a baj a McLarennel…

    Ui: Színre lép… BATMAN!

  • Ettől aztán megeszed a kalapod! Vagyis sisakod!

    Ettől aztán megeszed a kalapod! Vagyis sisakod!

    A versenyzők sisakját általában a színük, mintájuk alapján lehet jellemezni, de mit szólnátok hozzá, ha azt mondanánk, hogy a Forma-1-es versenyzők sisakjainak ízük is lehet?

    Márpedig lehet, köszönhetően Matthew Poatnak és az ő idén alapított vállalkozásának, a Racing Chocs Ltd-nek. Ahogy a cég neve is utal rá, Matthew csokoládébonbonokat készít, méghozzá sisak formájúakat. Persze ki is vannak dekorálva az egyes versenyzők jellegzetes sisakfestései szerint.

    A fantázianevek is utalnak persze az adott versenyzőre, így aztán van például “Donington 93” (Ayrton Senna) karamellel töltve, „Champions Breakfast” (James Hunt), rumos ganache töltelékkel, „Wunderkid” (Michael Schumacher) cseresznye ganache-sal, “Still I Rise” (Lewis Hamilton) pezsgőkrémmel, vagy épp “Cheeky Nando” (Ferandno Alonso) sevillai narancs fondanttal töltve.

    Azonban nem csak a Forma-1-esek tűnnek fel a kínálatban, hiszen van például tiramisu ízesítésű “The Doctor” (Valentino Rossi) csokisisak is.

    Valamint a weboldalon látható, hogy további versenyzők sisakjai is készülőben vannak.

    Egy 6 darabos bonboncsomag 15 fontba, azaz kb 5500 forintba kerül. Aki érdeklődik, ide kattintva megnézheti a teljes kínálatot.

    https://www.instagram.com/p/Bnoflq1j5J6/?taken-by=racingchocs

    https://www.instagram.com/p/BnhB5VABKaX/?taken-by=racingchocs

    https://www.instagram.com/p/BnEwwGghNZY/?taken-by=racingchocs

    https://www.instagram.com/p/Bm8qGEBBKcp/?taken-by=racingchocs

    https://www.instagram.com/p/BmdiECIhIjB/?taken-by=racingchocs