Kategória: Extra

  • Idén is megrendezésre került a Kamionos Fesztivál

    Idén is megrendezésre került a Kamionos Fesztivál

    Harmadik alkalommal rendezték meg a Kamionos Fesztivált, amelynek idén Győrszemere adott otthont.

    A pünkösdi hosszú hétvégén várták a szervezők a kamionok szerelmeseit a Győrtől 20 km-re fekvő Győrszemerén, a focipálya mögötti területen. A fesztivált az eredeti tervek szerint az écsi Rábaringen kívánták megrendezni, ám az utolsó pillanatban változtatni kellett a helyszínen.

    A többnapos rendezvényen számos különböző, program, verseny és bemutató várt a kilátogatókra. Volt ügyességi szlalom verseny, kamion szépségverseny, illetve a főzőversenyen a gasztronómiai jártasságukat is megmutathatták a jelentkezők.

    Ezen kívül a tűzoltóság megtartotta a szokásos bemutatóját, amelyben egy közúti balesetet szimuláltak és mutatták be a mentési folyamatokat.

    Ha kamionok, akkor természetesen az erős emberek sem hiányozhattak, ugyanis ez a fesztivál adott otthont az Eurotrade Kamionhúzó Kupa első állomásának is.

    Idén külön figyelmet kaptak a családok, ugyanis szombaton volt a szülők ünnepe, ennek apropóján pedig a Szülők Háza Alapítvány egy mobil színpaddal vonult ki a helyszínre, ahol egész nap különböző előadásokat és tanácsadást tartottak a szülői élet minden területére kiterjedve, miközben a gyerekre is számos ingyenes szórakozási lehetőséget biztosítottak.

    Akár csak az előző években, úgy most is a fesztivál részét képezte a kamionok felvonulása, amelyen 152 kamion vett részt és a falu területén belül teljesítettek egy nagy kört.

    Esténként pedig zenés programokkal zárták a napokat.

    A rendezvény töretlen népszerűségét mutatja, hogy akár csak tavaly, idén is sikerült túlszárnyalni az előző évi résztvevők és látogatók számát. E tendenciát pedig 2020-ban is szeretnék tovább folytatni.

  • Tempelhof, avagy hat interjú és minden, ami elektromos!

    Tempelhof, avagy hat interjú és minden, ami elektromos!

    Igazán különleges helyen rendezték a Formula E berlini futamát. A Tempelhof reptér ad otthont a versenyek, ami még a Formula E naptáron belül is egyedi, hiszen ez az egyetlen helyszín, mely bár nem épített autóverseny pálya, mégsem utcai körülményeket nyújt.

    A 2008-ban bezárt Tempelhof reptér önmagában is érdekes, a történelem egy szelete, hiszen egyrészt a vilgág egyik legforgalmasabb reptere volt 1945 előtt, valamint „légihíd” szerepe volt az 1948-49-es szovjet blokád idején. Később aztán Tegelre és Schönefeldre koncentrálódott a forgalom, míg nem 2008-ban a repülőtér bezárt, azóta fesztiváloknak, sporteseményeknek ad otthont.

    Most nem is szaporítanánk tovább a szót a reptér története, történelme kapcsán, de aki Berlinben jár, mindenképp látogasson el oda is!

    A Berlin E-Prix során hat főt szólaltattunk meg, akiket most megnézhettek és meghallgathattok alábbi videónkban.

    Beszélgettünk a már az IndyCart is megjárt, most a Jaguar I-PACE eTROPHY-ban versenyző Katherine Legge-vel, a tavaly Makaóba nagyot esett, de idén már újra versenyző Sophia Flörsch-sel, a magyar labdarúgóválogatott egykori német szövetségi kapitányával, Lothar Matthäusszal, valamint a Formula E idei mezőnyéből Pascal Wehrleinnel, Felipe Massával és Jose Maria Lopezzel! Ugye mindegyiküket jól ismeritek? 😉
    Katherine véleményezte Fernando Alonso Indy 500-as „majdnem szereplését”, Sophia beszélt közelgő hungaroringi versenyhétvégéjéről, Lothar beszélt a magyar válogatott jelenlegi szövetségi kapitányáról, Marco Rossiról, és arról, miért is nem lenne képes beülni egy versenyautóba. 😮 Pascal mesélt arról, hogy szokott-e Vettellel vitázni arról, hogy jó-e a Formula E, Felipe arról, hogy mit szólna, ha Rióba költözne az F1-es Brazil Nagydíj, és hogy áll kisfia a gokartozással, Jose Maria pedig gyakorlatilag bepromózta magát a leendő elektromos TCR-be.

    De videónkból betekintést nyerhettek abba is, hogy egy hatalmas területen, milyen külön szórakoztató „falut” kínál a Formula E, illetve helyet kapott az eseményen a Greentech Festival is, ahol bemutatták, mi minden vár ránk a jövőben a technika terén, így többek között megnéztünk egy Velocoptert is, noha csak a földön.

  • Mégsem idén jön Fernando Alonso életrajzi könyve!

    Mégsem idén jön Fernando Alonso életrajzi könyve!

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy készülőben van Fernando Alonso életrajzi könyve.

    Eredetileg idén szeptemberre tervezték a megjelenését, de úgy tudni, Alonso és menedzsere későbbre tolta az időpontot.

    Információink szerint a 2020 novemberére tolták a megjelenés dátumát.

    Lehetséges, hogy a spanyol versenyző könyvében szeretett volna tripla koronáról beszámolni, ám az idén nem jött össze, ezért csúsztatja könyve kiadását? Ez mindenesetre csak egy feltételezés…

    Annyit viszont ígérhetünk, hogy a későbbiekben is beszámolunk az ezzel kapcsolatos hírekről, amennyiben publikus információhoz jutunk!

     

  • Interjú: A Ferrarinál végzett munkájáról és a nyelvtanulásról is kérdeztük Daniil Kvyatot

    Interjú: A Ferrarinál végzett munkájáról és a nyelvtanulásról is kérdeztük Daniil Kvyatot

    Daniil Kvyattal, a Toro Rosso 25 éves versenyzőjével Monacóban beszélgettünk, és ezúttal is megbizonyosodtunk arról, hogy az orosz egyértelműen az intelligens versenyzők csoportjába tartozik.

    Kvyatot többek között a Forma-1 nélküli időszakáról, a ferraris évéről, a W seriesről, valamint a nyelvtanulásról is megkérdeztük.

    Daniil, ismét itt vagy a mezőnyben, az eddigi versenyek pedig egész jól alakultak számodra, egyetértesz ezzel?

    Daniil Kvyat: Igen, nagyon elégedett vagyok a dolgok alakulásával. A barcelonai verseny jó példa volt arra, hogy mennyire gyorsak tudunk lenni, ha minden összeáll. Kitűnő teljesítményt nyújtottunk szombaton, vasárnap pedig még ennél is jobbat. Egyértelműen a középmezőny leggyorsabb csapata voltunk. Örülök, hogy itt lehetek, elégedett vagyok és nagyon jól érzem magam a csapatban, szeretem ezt a közeget.

    Pierre Gasly nemrég azt mondta, hogy a Honda erőforrása már kishíján a Ferrari szintjén van, hogy vélekedsz erről?

    Kvyat: Úgy gondolom, nem lehet pontos összehasonlítást végezni, a mérnökeink talán többet tudnak erről az adataik alapján. Ami biztos, hogy közelebb vagyunk a legjobbakhoz, mint korábban. A Honda jó munkát végez, az egyenesekben is megvan a sebességünk ahhoz, hogy harcoljunk a többiek ellen. A megbízhatósággal sincs gond, szóval elégedettek vagyunk velük.

    Korábban két alkalommal is át kellett adnod a Forma-1-es ülésed, megtaláltad már az okokat, hogy mi vezetett idáig?

    Kvyat: Nem gondolkodtam túl sokat ezen. Ami megtörtént, azon már nem tudunk változtatni. Jelenleg itt vagyok, aminek nagyon örülök. Szeretek a csapatnál dolgozni, kedvelem ezt a közeget és minden versenyhétvégét élvezek.

    Szóval azonnal igent mondtál a Toro Rossónak?

    Kvyat: Mondhatjuk, igen. Nem gondolkodtam rajta túl sokáig.

    Voltak más ajánlataid, amikor elveszítetted az F1-es ülésed?

    Kvyat: Voltak lehetőségek, a Forma-1-en kívül több különböző opció adódott. Én viszont vissza akartam térni, ezért igent mondtam a Toro Rossónak.

    A Ferrarinak is dolgoztál, mennyire más ott az élet?

    Kvyat: Nehéz összehasonlítani a kettőt. Szeretem Olaszországot, mert sokáig éltem ott. Folyékonyan beszélem a nyelvet és nagyon tetszik az ottani kultúra. Szerettem Maranellóban dolgozni, új barátokra találtam a Ferrarinál. Ami miatt nem tudok konkrétabb összehasonlítást tenni, az az, hogy a Ferrarinak nem versenyeztem, míg a Red Bullnak igen.

    Köztudott, hogy a Red Bullnak nagyon modern szimulátora van, neked pedig a Ferrarinál is sok szimulátoros feladatod volt. Náluk is hasonlóan fejlett, modern a helyzet?

    Kvyat: Én voltam az első számú szimulátoros versenyzőjük, szóval sok feladatom volt a Ferrarinál. Úgy érzem, jó hatással volt a csapat teljesítményére a mi munkánk. Mindig megtisztelő volt a Ferrarinak dolgozni, főleg, amikor pénteken rosszabb teljesítményt nyújtottak a szabadedzéseken, majd a szimulátoros tesztelések után szombaton pole pozíciót szereztek. Úgy érzem, tagjai voltunk a csapat szombati eredményeinek, mert keményen dolgoztunk a szimulátorban. A szimulátoros munka pedig egyre fontosabbá válik, mert a valós tesztek limitálva vannak. Elég lenyűgözőek a mai technikák, de természetesen nem fogható az igazi vezetéshez.

    Kvyat interjúEmlítetted, hogy folyékonyan beszélsz olaszul. Tegnap azt olvastam, hogy finnül is tudsz. Ez igaz?

    Kvyat: Ez egy kicsit túlzás. Korábban hosszú ideig finn csapatnál versenyeztem és a személyi edzőm is finn volt. Elég sok szót tudok, de a nyelv valódi használata nem igazán megy.

    Elég sok idegen nyelvet megtanultál, különleges érzéked van hozzá?

    Kvyat: Több nyelvet is meg tudnék tanulni, ha akarnék. Ha kellene, nyolc-kilenc nyelven is tudnék beszélni, azonban nem érzem a szükségességét. Négy nyelven folyékony a tudásom, ezt pedig elégnek érzem. Néha így is összekeveredem, ha többet tanulnék, akkor lehetséges, hogy még nagyobb káosz lenne a fejemben.

    Mindezek ellenére tervezed, hogy további nyelveket tanulj a jövőben?

    Kvyat: Ha szükségem lesz rá, akkor igen. Nagyon gyorsan megtanultam franciául és portugálul. Szerintem csak akkor tud valaki jól nyelvet tanulni, ha tudja, hogy használnia kell a tudását.

    Melyik nyelvet volt a legnehezebb elsajátítanod?

    Kvyat: Hmm… Talán az olaszt, mert rövid idő alatt kellett megtanulnom. Olasz iskolába jártam, ezért fontos volt, hogy tudjam a nyelvet. Először komplikáltnak tűnt az egész, aztán összeálltak a dolgok és minden könnyedén ment. Ma már folyékonyan beszélem.

    Végezetül pedig gratulálok a kislányodhoz, aki hamarosan érkezik. Elkezdted már tervezni, hogy versenyzőnőt faragj belőle?

    Kvyat: Nem, nem igazán. Nem hiszem, hogy versenyző lesz belőle, mert ez a sport nem nekik szól. Talán teniszezni vagy golfozni fog, de nem lesz belőle versenyző.

    Nemrég startolt el a W series, amiben csak hölgyek versenyeznek. Nem követed a sorozatot?

    Kvyat: Van pár ismerős név ott, ez jó lehetőség a versenyezni vágyó nőknek, hogy azt csinálják, amit szeretnek. Nincsenek olyan szinten, hogy a Forma-1-ben sikeresek legyenek, ezért jó ötlet volt egy külön sorozat létrehozása.

  • Élete legérdekesebb interjúját készítettük el Katherine Legge-vel!

    Élete legérdekesebb interjúját készítettük el Katherine Legge-vel!

    Berlin, 2019. május

    Katherine Legge Guildfordban (Egyesült Királyság) született, 2000-ben kezdett versenyautókat hajtani Angliában, Formula Renault-ban. Karrierje során mindenféle autóval versenyzett már, most a teljesen elektromos Jaguar I-PACE eTrophy-ban hajtja a Rahal Letterman Lanigan Racing autóját.

    Jo Klausmann: Helló Katherine, köszönöm, hogy időt szakítottál rám. Itt versenyzel a Jaguar I-PACE eTrophy-ban. Milyen volt az edzés és a kvalifikáció?

    Katherine Legge: Nem túl jó… Volt problémánk az időmérőn, 8. lettem, és sok a teendőnk ma, de megesik az ilyen. (A versenyen végül 6. lett – a szerk.)

    JK: A szezonod elég jól indult, egy győzelemmel az első versenyen!

    KL: Igen és sok leggyorsabb körrel és dobogós helyek. De aztán az elmúlt pár verseny nagyon nehéz volt, mert kiestem Párizsban és Monacóban, és most itt Berlinben volt egy rossz időmérőm, szóval most balszerencsés vagyok, azt hiszem.

    RL: Hogyan kerültél be a Jaguar eTrophy bajnokságba?

    KL: Vezettem már korábban Bobby Rahal csapatánál – Rahal Letterman Racing – és két autót készített fel erre a bajnokságra. Télen felhívott és megkérdezte, hogy „akarod vezetni az egyik elektromos Jaguaromat?” Így jött össze!

    RL: De nem ez az egyetlen programod, igaz?

    KL: Igen, GT verseny is indulok az Egyesült Államokban a Michael Shank-nél az Acurában. Működik, mert a dátumok nem ütköznek, szóval minden versenyt tudok teljesíteni mindkét bajnokságban.

    JK: Vannak hosszútávú versenyek, melyeken megosztod az autót egy csapattárssal. Mit kedvelsz jobban: önmagadban versenyezni, vagy alkalmazkodni valaki máshoz is az autó kapcsán?

    KL: Hm… Szerintem mindennek megvan a maga varázsa. Élvezem a 24 órás versenyeket és más hosszútávúakat, mert nagyon sok múlik a stratégián. De szeretem az ilyen sprintversenyeket is, mert azt meg inkább a csatákról szól és az is élvezetes.

    RL: Indy 500-on is indultál, van egy csodálatos felvétel Youtube-on, amint próbálod kvalifikálni az autód a versenyre, őrületesnek és idegőrlőnek fest…

    KL: Igen, az volt az első évem az Indy-ben és eredetileg egy Lotus motorunk volt, és messze az volt a leglassabb autó, így sokat küszködtünk. Ez volt az az év, mikor Jean Alesi és Simona de Silvestro is Lotus motorral ment.

    Neki (Alesi) nem sikerült kvalifikálnia a versenyre, de Simonának és nekem igen!

    Öt Lotus motoros autó volt a rajtrácson és csak egymással csatáztunk, mert mi voltunk az öt leglassabb autó a mezőnyben… 2013-ban Hondám volt a Sam Schmidt Racingnél és csak a kvalifikáció napján kaptam meg, szóval nem is vezettem az autót korábban. Sikerült kimennem és kvalifikálni, ők pedig csak annyit mondtak nekem, hogy nyomjam, ami a csövön kifér! És a második körömön már tövig nyomtam! Szóval nem volt egyszerű helyzet, de jó volt. Hatodikok voltunk a Carb Day-en (az utolsó gyakorlás a verseny előtt) és nagyon jól mentünk a versenyen is, de megsúroltam a falat és megbicsaklott a felfüggesztés, különben biztosan a top 10-ben végeztünk volna!

    JK: Mi az izgalmasabb: az oválok, vagy a klasszikus versenypályák?

    KL: Haha! Mindkettőt imádom. Teljesen különbözőek. Oválon okosnak kell lenni, mert egy futás során is nagyon sokat változik az autó, mikor a gumik elkopnak, és sokat kell dolgozni az autóban lévő eszközökkel.

    JK: Úgy hiszem, a tapasztalat és a mögötted álló csapat nagyon fontos az Indy-n, az alapján, amit Alonso esetében láttunk idén…

    KL: Az Indy nem egyszerű, különösen ha ütköztél – Indy-ben nincs olyan, hogy kis ütközés! Én nagyon szerencsés vagyok, sosem ütköztem ott. Mikor nincs tartalékautó és a csapatnak újra kell építenie az autót, az mindenki számára kemény.

    JK: Karriered egészen korai szakaszában az Egyesült Államokba mentél…

    KL: Igen, mondhatni az Egyesült Államok tett azzá, aki ma vagyok. Teljesítettem pár Formula Renault versenyt, aztán Formula Atlanticra váltottam. Ez volt az első teljes szezonom Amerikában és megnyertem az első versenyt Long Beach-en! Ez elég sokat segített a karrieremen. Aztán ChampCarba mentem, ahol volt egy nagy balesetem, majd DTM-be jöttem Susie Stoddarttal (Susie Wolff lánykori neve) és Vanina Ickx-szel.

    Legge Jaguar I-PACEJK: Mi a különbség a Jaguar I-PACE és az akkori DTM-es Audid között?

    KL: Hatalmas a különbség! A DTM autók nagyon könnyűek voltak a Jaguarhoz képest és nagy volt a leszorítóerejük, míg a Jaguarnak nem sok leszorítóereje van. Meg aztán normális épített pályán mentünk, nem utcai pályákon, mint itt most.

    JK: A leginkább megragadó autó, amit vezettél, bizonyáraa Delta Wing. Hogy történt ez?

    KL: IndyCar után egy fickó, aki a Bridgestone amerikai motorsport részlegét vitte, felhívott és megkérdezte, hogy szeretném-e kipróbálni a Delta Winget, én pedig úgy voltam vele, hogy miért ne? Szóval találkoztam Don Panozzal – sajnos épp nem rég halt meg – és ő volt a leglazább ember, akivel valaha találkoztam, egész életemben! Ő egy vállalkozó volt, nikotin tapaszokkal, ami segít a dohányzásról való leszokásban, de ő közben vagy 40-60 szálat szívott el naponta, őrület! De egyébként is ilyen volt, nagyon, nagyon laza fickó, nagyon excentrikus. Volt egy álma, hogy nyerni akar ezzel az autóval. Majdnem megcsináltuk: vezettük vele a Daytona 24 órás versenyt!

    JK: Kívülről nézve nehéz elképzelni, hogy viselkedik ez a járgány, mikor elfordulsz egy kanyarban.

    KL: Olyan, mint egy IndyCar autó, nagyon sok leszorító erő keletkezett az autó alól, illetve nagyon könnyű volt és igazán gyors – élveztem! Aztán indultam egy pár Formula E versenyen, és úgy éreztem, ez sosem fog elindulni… de aztán elindult! Nagyszerű… Tök hülye vagyok… hahaha!

    JK: Nagyon sokféle autót vezettél már karriered során!

    KL: Igen, teszteltem F1-ben is a Minardival, és vezettem A1GP-ben a hazám színeiben, és NASCAR…

    JK: Fogsz esetleg írni egy könyvet, ha már befejezted a versenyzést? Sok mesélni valód lehet!

    KL: Ó igen… lehetséges.

    Katherine-ről többet is megtudhatsz weboldalán: http://www.katherinelegge.com/

    JK: Most pedig jöjjön valami teljesen más! Jól rajzolsz?

    KL: Nem, szörnyen!

    JK: De én szeretném, hogy rajzold le a kedvenc versenyautódat!

    KL: Ó, Scheisse (magyarul kb: baszus)…! Ez nagyon vicces… Nem, nem tudom lerajzolni… Oké, megpróbálom a Formula Atlantic autómat 2005-ből.

    Rajzol…

    KL: Ez nagyon nem jó…

    JK: Játszik, hogy ez egy Formula autó, szóval nagyon jó lett! Köszönöm szépen!

    KL: Szívesen! Én is köszönöm, örülök, hogy megismertelek! Ez a legérdekesebb interjú, amit valaha adtam!

  • Exkluzív interjú Antonio Giovinazzival, aki még nem olvasta Räikkönen könyvét

    Exkluzív interjú Antonio Giovinazzival, aki még nem olvasta Räikkönen könyvét

    Antonio Giovinazzi, az Alfa Romeo „félújonc” versenyzője a Monacói Nagydíj szerdai médianapján állt rendelkezésünkre.

    A 25 éves olasz versenyző 2017-ben két versenyt teljesített a Forma-1-ben, amikor a sérüléssel bajlódó Pascal Wehrleint helyettesítette, idén pedig már teljes szezont fut a királykategóriában.

    Antonio, öt versenyen vagyunk túl az idei szezonban, ami az első teljes éved a Forma-1-ben. Milyen érzésekkel tekintesz vissza a szezon első részére?

    Antonio Giovinazzi: Egy kicsit a hullámvasúthoz tudnám hasonlítani, egyszer fent, egyszer pedig lent. A bakui hétvége például nagyon erős volt, megvolt a sebességünk. Pontot nem tudtam szerezni, mert rajtbüntetést kaptam. Úgy vélem, a büntetés nélkül ott lehettünk volna az első tízben. Barcelonában már az első szabadedzéstől kezdve nem volt meg a tempónk, végig szenvedtünk. Kimivel viszont jó adatokat gyűjtöttünk a teszt alatt, amiket ki kell elemeznünk.

    Kisebb kategóriákból már ismered Monacót, kedveled a pályát?

    Giovinazzi: Kedvelem Monte-Carlót, egy kisebb hiba is a verseny vagy az edzés végét jelentheti, mert nagyon szűk a pálya. Versenyzés szempontjából talán nem ez a legjobb helyszín, hiszen nehéz előzni. Hogy őszinte legyek, általában unalmasak itt a versenyek. Mindenesetre ez lesz az első alkalom, hogy Forma-1-es autóban ülve versenyzem Monacóban, már alig várom.

    Mit jelent számodra, egy olasz versenyzőnek az Alfa Romeo színeiben versenyezni?

    Giovinazzi: Nagyon büszke vagyok erre. Nyolc év után én vagyok az első olasz az F1-ben, ráadásul az Alfa Romeónak vezethetek. Az Alfa név számára is ez az első év hosszú idő után, és fiatal csapatunk van.  Úgy gondolom, jó munkát végzünk, szóval remélem az élre tudjuk repíteni a csapatot, ahova az Alfa Romeo tartozik.

    A Ferrarinál való versenyzés a végső célod?

    Giovinazzi: Egy olasz számára nem lehet más a cél mint a Ferrari, de ez akármelyik más versenyzőre is igaz. Nekem is ez az álmom, jelenleg azonban a mostani szezonra kell koncentrálnom és tapasztalatot kell gyűjtenem. Ha jönnek az eredmények, jól fog alakulni a jövőm. Jelen pillanatban a mostani feladatomba kell energiát fektetnem.

    A Forma-1 legtapasztaltabb versenyzője mellett versenyzel, mennyit tudsz tanulni Kimitől?

    Giovinazzi: Kimi a 300. versenyhétvégéjét ünnepli a hétvégén, míg én hétnél tartok. Nagyon örülök, hogy Kimi a csapattársam. Talán nem ő a legjobb csapattárs, mert nehezen legyőzhető, de sokat tanulhatok tőle, tanárként és referenciaként tekintek rá a szezon során. Örülök, hogy Kimi a csapattársam, ami a csapatnak is nagyszerű. Nagyon jól dolgozunk együtt, versenyről versenyre próbáljuk fejleszteni az autót és próbálunk pontokat szerezni.

    Kimi a tavalyi évben adta ki életrajzi könyvét, olvastad már?

    Giovinazzi: Nem, sajnos nem. Úgy tudom olaszul még nem jelent meg. Nagyon sok dolgom van, de amint ez megtörténik, el fogom olvasni. Hallottam már néhány vicces háttérsztorit Kimiről, szóval alig várom az olasz nyelvű megjelenést.

    Ki volt a gyerekkori hősöd, amikor még csak nézőként követted a Forma-1-et?

    Giovinazzi: Amikor 2000-2001 környékén elkezdtem követni a Forma-1-et, mindent egy piros autóban versenyző német srác, Michael Schumacher nyert. Ő volt a hősöm ebben az időszakban. Az F1-en kívül is vannak emberek, akikre felnézek: Valentino Rossi a MotoGP-ből és Marco Pantani a kerékpárból. Kedvelem a sportoló honfitársaim és mindig szorítok értük, mert nagyon büszke vagyok arra, hogy olasz lehetek.

    2017-től harmadik számú versenyzője voltál a Ferrarinak – majd a Saubernek, és nagyon sok időt töltöttél a maranellói szimulátorban. Mennyire tartod fontosnak manapság az effajta feladatokat?

    Giovinazzi: Úgy gondolom, a szimulátor nagy mértékben segíti az autó fejlesztését és az új pályák elsajátítását. Viszont amint visszaülsz az igazi autóba, minden megváltozik. Minden a valóságban történik és 100%-ot kell nyújtanod. Ha egy kicsit is túlléped a határokat, rögtön összetöröd az autót. Természetesen az elmúlt két évben nem csak a Ferrari garázsában ültem és követtem a versenyeket. Keményen dolgoztam, ez a munka pedig jobb versenyzővé tett. Biztos vagyok benne, hogy fejlődtem 2016-hoz képest, amikor a Ferrarihoz kerültem.

    Az Alfa Romeonak van saját szimulátora a csapat főhadiszállásán?

    Giovinazzi: Még nincs, de dolgozunk az ügyön. Ahogy említetted, nagyon fontos a szimulátor megléte. Ahhoz, hogy fejlődni tudjunk, szükségünk van rá.

  • Carlos Sainz-interjú: Spanyol Nagydíj, Verstappen, Real Madrid, FIFA

    Carlos Sainz-interjú: Spanyol Nagydíj, Verstappen, Real Madrid, FIFA

    A Monacói Nagydíj csütörtöki napján, az első két szabadedzést követő versenyzői eligazítás után készítettünk interjút Carlos Sainz-cal, a McLaren spanyol versenyzőjével.

    Sainz honfitársa, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso helyére érkezett a wokingiakhoz 2019-ben, feladata pedig egyértelmű: a lehető leghatékonyabban helyettesíteni a tripla koronára hajtó Alonsót.

    Carlos, eddig nyolc versenyt teljesítettél Monacóban – az utánpótlás szériákat is ideértve. Mindegyiket befejezted, sőt valemennyin az első tízben végeztél. Tudsz valamit ezen a pályán, amit a többiek nem?

    Carlos Sainz: Szeretek itt versenyezni, nagyszerű a monacói aszfaltcsík. Kedvelem az utcai pályák fílingjét, Monaco mellett mindig jól teljesítettem Bakuban és Szingapúrban is. Úgy gondolom, ez jól mutat az ember önéletrajzában. Meglátjuk mi lesz idén, nagyon szoros a középmezőny. Nem lesz egyszerű, de remélhetőleg folytatom ezt a sorozatot.

    Barcelonában azt mondtad a csapatnak a versenyt követően, hogy a nyolcadik hely nem volt benne az autóban. Csapatvezérnek érkeztél a McLarenhez, érzel emiatt extra nyomást?

    Sainz: Nem igazán. Csapatként kell előrelépnünk. Nem érzem, hogy plusz nyomást jelentene az, ha valaki első számú szerepet tölt be és jó eredményeket kell elérnie, mert a teljes eddigi karrierem során jó eredményekre törekedtem. Ez a sport alapja, minden versenyző ugyanolyan nyomás alatt van. Szóval nem, nem érzek extra terhet emiatt.

    Mindannyian hallottuk a Spanyol Nagydíj távozásáról szóló híreszteléseket. Mit gondolsz, mi áll az ügy hátterében?

    Sainz: Ez egy nehéz kérdés, mert nem ismerem a pálya szerződésének részeleit. Nem tudom, hogy mekkora pénzösszegről van szó, szóval nehéz ezt megmondani úgy, hogy nincsenek előttünk a számok. Amit látni akarok a Forma-1-ben, az egy jobb show, illetve több kiszámíthatatlanság. Ha ezek teljesülnek, biztos vagyok benne, hogy a pályáknak könnyebb lesz eladniuk a termékük és több ember látogat ki a versenyekre. Az emberek izgalmas versenyekért jönnek ki a helyszínre, és azt akarják látni, hogy csata folyik a győzelemért.

    Lando Norris személyében egy fiatal, pimasz csapattársad van. Milyen vele a közös munka?

    Sainz: Jó móka Landóval dolgozni, az első öt hétvége jól alakult számunkra. Jobb teljesítményre sarkalljuk egymást, ami jót tesz a csapatnak.

    Ki győzött legutóbb FIFA-ban?

    Sainz: Hát… Általánosságban véve én vagyok a jobb. Négy meccsből hármat én nyerek!

    Nagy rajongója vagy a Real Madridnak, az idei szezon azonban nem igazán sikerült nekik, de…

    Sainz: Nem akarok beszélni a Real Madrid idei évéről! A tavalyiról szívesen beszélgethetünk, de az ideit inkább hagyjuk – mondja nevetve.

    Mit vársz tőlük a következő szezonban?

    Sainz: Remélhetőleg érkeznek új játékosok és jobb eredményeket érünk el. Jelenleg nincs jó helyzetben a csapat, szóval mindenképp fejlődnünk kell.

    Mennyi időt töltesz Fernano Alonsóval, tud segíteni a fejlődésedben?

    Sainz: Alonso csak egy hétvégén, Bahreinben volt ott a csapattal. Nem találkozunk vele sokat, csak a teszt miatt utazott el oda. Más szerepvállalása eddig nem volt idén a csapatban.

    Korábban sok kérdést kaptál Max Verstappennel való rivalizálásodról. Ő volt eddig a legkeményebb csapattársad?

    Sainz: Hmm, érdekes volt a 2015-ös év. Mindketten újoncok voltunk, Max mellett izgalmas volt versenyezni. Nagyon fontos szezon volt ez a karrierem szempontjából. Úgy érzem nekem és Maxnak is nagyon jó éve volt, mindketten jó emlékekkel tekintünk vissza erre az időszakra.

    Azt hiszem egyetértünk abban, hogy a McLarennek a mezőny elején van a helye. Nemrégiben új csapatfőnök érkezett az istállóhoz, összeállhat végre a csapat?

    Sainz: Próbáljuk összerakni a társaságot, de ehhez idő kell. A Forma-1-ben nehéz jóslatokat tenni, idővel majd kiderül mire vagyunk képesek. Nem is túlságosan az eredmények érdekelnek, azt akarom látni, hogy a csapat jó irányba halad, fejleszti az autót, a gyárat és jobb csapattá válunk, mint jelenleg.

    Még az interjú elején említetted, hogy nagyon jó eredményeid vannak az utcai helyszíneken, jobban kedveled őket az épített pályáknál?

    Sainz: Minden pályát szeretek, jelenleg talán hat-hét versenyenként utazunk utcai helyszínre. Úgy gondolom jó a jelenlegi felosztás, nem szeretnék kizárólag utcai pályákon versenyezni, mert szeretem a jó versenyzést és az előzéseket, az utcai pályákon pedig általában kevés lehetőség adódik erre.

    A Formula E-ben csak utcai pályákon folyik a verseny, kipróbálnád magad az elektromos szériában a későbbiekben?

    Sainz: Jó barátja és tisztelője vagyok Alejandro Agagnak, a sorozat létrehozójának. Jelenleg nem szerepel a terveim között a Formula E, de ki tudja mit hoz a jövő. Majd meglátjuk.

  • 10 évesek vagyunk, 2 éve Racingline.hu néven!

    10 évesek vagyunk, 2 éve Racingline.hu néven!

    Ma van pontosan 2 éve, hogy Racingline.hu néven, megújulva kezdtük folytatni munkásságunkat! Azonban még mindig sokan rácsodálkoznak, hogy hogyan is lett a Racingline.hu, szóval most mesélünk egy picit. 🙂

    Valójában 2009-ben rajtoltunk el, F1 Csatorna néven, mely Kelemen Attila, vagyis KeLta egykori F1-es képregényes blogjából nőtte ki magát, a Pannon Lapok Társasága (PLT) jóvoltából. Attila lett a főszerkesztő, és kialakult csapatunk magja is. Legrégebbi kollégáink Vámosi Péter, Tajthi Andrea és fotósaink közül Varga András.

    2012-ben aztán kaptunk egy levelet, a FOM-tól (Formula One Management), melyből kiderült, hogy még Bernie Ecclestone is minket olvas, azonban nem tetszik neki, hogy az F1 szó szerepel a nevünkben és logónkban. Nem akartuk húzogatni a macska bajszát, meg amúgy is akkortájt kezdtünk nyitni az F1-en kívül más motorsportok felé is, így aztán nevet és logót váltottunk: Motorsport Csatorna lett belőlünk.

    2017-re azonban jelentősen átrendeződni látszódtak a viszonyok a hazai sajtóban úgy egyáltalán. Mi pedig autósportos oldalként, ahogy korábban is, továbbra is szerettünk volna teljesen távol maradni a politikától. Közvetlenül és közvetve is. KeLta figyelmét ekkor már elsősorban kislánya foglalta le (megértjük, és ezúton is üdvözöljük 🙂 ), a mi munkásságunk pedig kezdett kevésbé összhangban lenni a PLT irányvonalaival. Így aztán békességben elváltak útjaink, és új tulajdonossal, de a korábbi újságírói csapattal, és a korábbi archív cikkeinkkel létrejött a Racingline.hu.

    Röviden hát ennyi a Racingline.hu története.

    Amit érdemes rólunk tudni: FIA által akkreditált (F1-re is) újságírók és fotósok erősítik csapatunkat. Ha fizikailag is kilátogatunk egy versenyre, onnan interjú (és fotók) nélkül nem jövünk haza. 😉 Nem szeretjük a tucat, elcsépelt, „és milyen volt ilyen beállításokkal versenyezni?” kérdéseket, szóval számíthattok rá, hogy az interjúinkban találtok újdonságot. 😉
    Büszkék vagyunk kreativitásunkra, melyekből gyakran inspirálódik a konkurencia is (puszi nekik 😀 ).
    Igyekszünk némileg lazábbak és interaktívabbak lenni az átlagnál, és mindig megkísérelünk felülni az aktuális trendekre, a közösségi médiát illetően.
    Különös ismertetőnk az is, hogy emberből vagyunk, olykor hibázunk (mottónk: csak az nem hibázik, aki nem dolgozik), de örömmel vesszük, ha jelzitek ezt. Egyrészt, mert ami jogos, az jogos, másrészt mert ez azt jelzi, hogy rendesen elolvastátok az adott cikket. 😀

    Akik régóta követnek, már bizonyára ismerik, az újaknak azonban elmondjuk, hogy weboldalunkon, az Extra rovatban megtaláljátok az ebszolút saját, exkluzív anyagainkat, így itt vannak az interjúink is!
    Újdonság, hogy immáron külön fülön megtaláljátok képgalériáinkat, benne Varga András legfrissebb monacói képeivel!

    Hol találtok meg minket?

    Kollégáinkat pedig az alábbi közösségi oldalakon találjátok:
    Vámosi Péter: https://www.instagram.com/petervamosi/
    Tajthi Andrea: https://www.instagram.com/anditajthi/
    Csonka Nikolett: https://www.instagram.com/nicolette1103/
    Hegedűs Dávid: https://www.instagram.com/hegedavid96/
    Horváth Dániel: https://www.instagram.com/hdani_01/
    Boa Bence: –
    Czuth Csaba: –
    Jo Klausmann: https://www.facebook.com/JoKlausmann27/
    Kaiser Erika: https://www.facebook.com/kaisererikaphotography/
    Magyar Gábor: –
    Varga András: https://www.facebook.com/andrasvargaphoto/

  • Hamilton és Vettel véleményét is megkérdeztük Verstappen büntetéséről

    Hamilton és Vettel véleményét is megkérdeztük Verstappen büntetéséről

    Max Verstappen öt másodperces időbüntetésben részesült a Monacói Nagydíjon, miután a Safety Car fázis alatt a boxkiállásánál csapata veszélyesen engedte ki őt a kerékcseréje után és erintőre vette Valtteri Bottas Mercedesét.

    A szoros verseny miatt Verstappen hiába végzett a második helyen, öt másodperces időbüntetése miatt csak a negyedik helyet tudhatja magáénak.

    A versenyt követő sajtótájékoztatón kérdeztük meg Lewis Hamiltontól és Sebastian Vetteltől, hogy szerintük jogos-e, ha az adott szituációban a versenyzőt büntetik vagy egy másfajta retorziót kellene kiszabni, mivel az ilyen esetek általában nem a versenyző hibája, hiszen ő zöld, azaz szabad jelzést kap a boxban.

    Vettel a következőket válaszolta: „Nem tudom… Nyilván itt nehezebb a dolog, mivel kevés hely van a boxutcában. Nem rajongom a büntetésekért, de egyértelmű, hogy meg kell szabni a határokat. Szóval nem tudom. Közel voltak néhány csőhöz és vezetékhez. Ez van, ha nem olyan a boxutca kialakítása, hogy két autó versenyezni tudjon egymás mellett. Biztos vagyok benne, hogy újra, újra és újra megnézik majd az esetet. Számomra úgy tűnt, hogy Maxnak több helyet kellett volna hagynia, de ahogy mondtam, kicsi dolgok ezek. Nem tudom, hogy Max előrébb volt-e, talán nem lett volna szükséges ennyire ráhúzni az autót Valtterire. Nem tudom, hogy volt-e valami előtte, hátulról nem láttam. Ahogy említettem, nem vagyok a büntetések híve, de meg kellett nézniük az esetet, és így döntöttek. Rendben van a dolog”.

    „Végső soron ez egy csapatsport és együtt kell megfizetni a hibákért. Ha a versenyző vét egy hibát a pályán, akkor a csapat húzza a rövidebbet, ha a csapat vét egy hibát, akkor pedig a versenyző károsul. Ez is ilyen eset volt. Nem láttam az esetet, de a veszélyes kiengedés nem jó dolog és potenciális ütközéshez vezethet. Láthattunk veszélyes helyzetet néhány éve Budapesten, az ilyen esetek veszélybe sodorhatják a garázsban lévő szerelőket, valamint a pit wallon ülő embereket.  Mondom ezt úgy, hogy nem láttam mi történt, de úgy vélem ez egy csapatsport és együtt kell megfizetni a hibákért” – ezt már Lewis Hamilton, a Mercedes regnáló világbajnoka mondta.

  • Divatbemutató Monacóban, Forma-1-es versenyzőkkel

    Divatbemutató Monacóban, Forma-1-es versenyzőkkel

    Az Amber Lounge divatbemutató szinte már egybefűződött a Monacói Nagydíj fogalmával, természetesen idén sem múlhatott el a hétvége a neves esemény nélkül.

    A Forma-1-es versenyzők közül Charles Leclerc (Ferrari), George Russell (Williams), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), Esteban Gutierrez (Mercedes), Jack Aitken (Renault), Guanyu Zhou (Renault), Sergey Sirotkin (Renault) és Nicholas Latfi (Racing Point) vettek részt az eseményen. A felsorolt F1-es versenyzők mellett modellek, valamint a Forma-1-ben dolgozó női riporterek is felvonultak.

    A divatbemutató a Monacói Nagydíjnak helyszínül szolgáló utcáktól körülbelül két kilóméternyi távolságra, a Le Meridien Beach Plázában került megrendezésre.

    A nézőtéren több neves személyiség is tiszteletét tette, többek között Chase Carey, II. Albert monacói herceg, valamint Pamela Anderson is kilátogattak a jótékonysági eseményre.

    A bemutatót követő after partyn az NBA sztár Rudy Gobert, a rugby játékos Sam Warburton és George North, Nacer Chadli az AS Monaco játékosa, valamint Red Bull atléták, Lindsay Vaughn és PK Subban is megjelentek.

    A bemutatót egy aukció zárta, mely során több értékes tárgyra, valamint élményre lehetett licitálni. A befolyt pénzt Sir Jackie Stewart alapítványa a demencia elleni harcra fordítja. A befolyt pontos összeg az elkövetkezendő hetekben kerül kihirdetésre.

    Nem ez volt egyébként az egyetlen Amber Lounge 2019-ben: Szingapúrban és Abu Dhabiban is átélheti a show-t, aki Monacóban lemaradt volna.

    Az elkövetkezendő napokban több fotót is megtekinthetnek majd az eseményről, melyeket Varga András fotós kollégánk készített.