Kategória: Extra

  • Hamilton nem ijedne meg, ha jövőre Max Verstappen lenne a csapattársa

    Hamilton nem ijedne meg, ha jövőre Max Verstappen lenne a csapattársa

    Nagy lendületet vett az Osztrák Nagydíj előtt a pletykahíradó, és az egyik legerősebb átigazolás 2020-ra Max Verstappen érkezése lenne Lewis Hamilton mellé. Mivel mindketten ott voltak tegnap az időmérő edzés után a sajtótájékoztatón, kézenfekvő volt az, hogy megkérdezzük az urakat, hogy mi a véleményük arról, hogy akár már jövőre csapattársak lehetnek. Miután beállt némi síri csend, Lewis törte meg a hallgatást, és kis csodálkozás után ő válaszolt először:

    „Az emberek mindig mondanak mindenfélét. Erről viszont először hallok. Azt hiszem ugyanakkor, hogy a csapat nagyon is elégedett Valtterivel és velem. Azt meg nem tudom, hogy Max mennyire néz más lehetőségek után, de talán. Ha ez meg tényleg így van, az nagyszerű.”

    Ezután oda is fordult Verstappen felé, és már felé mondta:

    „Nem bánnám, ha veled együtt kellene vezetnem. Bárki ellen hajtok.”

    Max Verstappen nem volt már ennyire bőbeszédű, pedig a héten az is kiderült, hogy van egy olyan kilépési záradék a szerződésében, ami lehetővé tenné azt hogy akár a Mercedeshez is igazoljon, amennyiben a Red Bull és a Honda nem tud neki záros határidőn belül győzelemre is képes autót készíteni. A holland elintézte a kérdést ennyivel:

    „Úgy tűnik, hogy vannak olyanok, akik többet tudnak (erről) mint én!”

  • Interjú Russellel: A Williams vezére akarok lenni

    Interjú Russellel: A Williams vezére akarok lenni

    A monte-carlói nagydíjhétvégén készítettünk exkluzív interjút George Russellel, aki az elmúlt években tarolt a junior kategóriákban.

    Russell 2017-ben első nekifutásra a GP3-as, majd 2018-ban szintén első nekifutásra Formula 2-es bajnoki címet ünnepelhetett. A fiatal brit versenyző idén már a Forma-1-ben, a Williams versenyzőjeként bizonyíthat.

    George, utoljára 2017-ben, még GP3-as versenyzőként készítettem veled interjút, ma pedig Forma-1-es versenyző vagy. Hogy érzed, milyen téren fejlődtél azóta leginkább?

    George Russell: Úgy gondolom, a karakterem és a versenyzői képességeim is fejlődtek. Sokkal komplettebb pilótának érzem magam, mint két évvel ezelőtt, de a gumikról például már tavaly is nagyon sokat tanultam. Egyértelműen sokkal magasabb szintre kerültem.

    Mi volt a legnagyobb különbség számodra az F2 és az F1 között?

    Russell: A legnagyobb különbségnek a Forma-1-et körülvevő dolgokat mondanám. A szurkolók, a marketing, a média, a szponzori események… Nagyon elfoglaltak vagyunk ezen dolgok miatt és néha hektikussá teszik a hétvégéket. A Formula 2-ben ezzel szemben szinte csak a versenyzésre kell koncentrálni.

    RussellMilyen célkitűzésekkel vágtál neki az első Forma-1-es szezonodnak?

    Russell: Nem igazán voltak konkrét elképzeléseim, hiszen nem tudtuk milyen autónk lesz. Szervezeti átalakítások folynak a Williamsnél, szóval benne volt a pakliban, hogy nem lesz tökéletes technikánk. Ami az én oldalamat illeti: a lehető legjobb munkát akarom végezni és minél gyorsabban be akarok illeszkedni a csapatba. Megpróbálok a Williams vezére lenni és hozzásegíteni őket a fejlődéshez.

    A csapattársad nagy F1-es tapasztalattal bír a garázs másik oldalán, jól kijössz Roberttel?

    Russell: Nagyszerű a kapcsolatunk és ezt őszintén mondom. Más szakaszán vagyunk a karrierünknek, talán ez is okozza a jó kapcsolatot. A csapatnak adott visszajelzéseink nagyon hasonlóak, jól megy a közös munka.

    Van még néhány hozzád hasonlóan nagyon tehetséges fiatal versenyző a Forma-1 rajtrácsán, akik gyorsabb autójukkal előrébb tanyáznak a mezőnyben. Okoz számodra fejfájást Leclerc vagy Norris eredményeit látni?

    Russell: Nem igazán. Itt vagyok a Forma-1-ben a Williams versenyzőjeként, és csak arra koncentrálok, hogy folyamatosan fejlődjünk. Viszont van pozitív oldala is, hiszen versenyeztem az említett srácok ellen – Alex Albont is ideértve, ugyanabban az autóban pedig én nyertem a bajnokságot. Ha ők nagyszerű munkát végeznek, az csak jót jelenthet számomra.

    Mit gondolsz, könnyebb a Forma-1-ben bizonyítani egy lassabb csapatnál, mintha versenyeket nyernél egy alacsonyabb kategóriában?

    Russell: Úgy vélem, néha talán kicsit unfair kizárólag az eredményeket figyelni. A tavalyi évben például volt olyan versenyem, ahol csak harmadikként zártam, de azt gondoltam, hogy nagyon jó munkát végeztem. A jelenlegi helyzetünket mindenki ismeri, ideértve Claire Williamst és Totót. Ők azok az emberek, akik döntéseket fognak hozni a jövőmmel kapcsolatban. Tisztában vannak a szituációval, amiben vagyunk, szóval nem aggódom.

    RussellMit kell tenned ahhoz, hogy minél jobban felhívd magadra a nagy csapatok figyelmét?

    Russell: Tovább kell csinálnom, amit jelenleg csinálok. Mindenki tudja, hogy mire képes az autónk. Amíg a Williamsnél és a Mercedesnél elégedettek a munkámmal, addig nincs szükségem más elismerésre.

    Ha már Mercedes, idén eddig minden futamot megnyertek… Egészen elképesztő, nemigaz?

    Russell: Így van. Lenyűgöző, hogy továbbra is képesek folyamatosan az élen lenni. Óriási a csapategység Brackley-ben (Mercedes gyára – a szerk.), minden zőkkenőmentesen halad náluk. Egy igazi remekmű a versenyautó, valamint az egész gyár. Ezer ember dolgozik együtt tökéletes harmóniában. Számomra nem is meglepő a Mercedes sikere és előnye, hiszen láttam hogyan dolgoznak. Már a téli tesztek után fogadni mertem volna, hogy a bajnokság ezen szakaszában az élen fognak állni.

    Talán kicsit közelebbről is ismered Valtteri Bottast, szerinted képes lehet harcban maradni Hamiltonnal a bajnoki címért?

    Russell: Valtteri nagyon jó munkát végez jelenleg, talán karrierje legjobb formájában van. Lewis azonban mindig képes megújulni és a legrosszabb napjain is másodikként végez. Amikor jó napot fog ki, nagy előnnyel a mezőny felett áll. Úgy vélem, Hamilton a legjobb versenyzője a Forma-1-nek jelen pillanatban. Ha Valtteri képes lenne harcban maradni vele, az nagyon szép eredmény lenne, de ahogy mondtam szerintem Lewis… Lewis egyszerűen csak Lewis.

  • Rákérdeztünk, de nem mostanában lesz McLaren-Porsche

    Rákérdeztünk, de nem mostanában lesz McLaren-Porsche

    Andreas Seidl a Porsche gyári csapatától igazolt a McLaren istállójába, és először volt ott egy pénteki sajtótájékoztatón, amelyet általában a csapatvezetőknek szerveznek. A napokban Bernie Ecclestone megerősítette, hogy tárgyalt négy éve a Volkswagen csoporttal és közel álltak ahhoz, hogy beszálljanak. Feszegettük is egy kicsit ezt a témát nála, mert talán nem vagyunk egyedül azzal az igénnyel, hogy jó lenne újra a rajtrácson látni esetlegesen egy McLaren-Porsche összeállást. Nevetett, és elegánsan hárított:

    „Nos, láthatóan már egy új ing van rajtam, így nem igazán nyilatkozhatok arról, hogy mi történt az előző munkaadómnál. Összességében azonban úgy gondolom, hogy nagyon nehéz egy új gyártónak beszállnia. Ezért is vélem úgy, 2021 után is annak van értelme, hogy tartani kell a jelenlegi szabályokat, mert azt látjuk, hogy azzal, ha megtartjuk azokat, az erőforrások teljesítményben egyre közelebb kerülnek egymáshoz. Ezt követően pedig úgy látom, hogy várnunk érdemes kicsit arra, hogy kiderüljön, hogy milyen irányba fejlődik az autóipar, és így a következő generációs szabályzás is. Ekkor lehet elgondolkozni azon, hogy jöhet-e esetlegesen új gyártó a sportágba.”

  • Osztrák Nagydíj: pénteki képeink

    Osztrák Nagydíj: pénteki képeink

    Kolléganőnk pénteken a pálya mellől készített kiváló képeket, ezekből állítottunk össze egy galériát.

    Csütörtöki képekért klikkelj ide!

    Kaiser Erika fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Csak volt Forma-1-es versenyzők legyenek a versenybírák?

    Csak volt Forma-1-es versenyzők legyenek a versenybírák?

    Csütörtökön a FIA közös sajtótájékoztatóján kérdeztük meg az ott jelenlévő Forma-1-es pilótákat, hogy a jelenlegi bíráskodással kapcsolatban. Arról érdeklődtünk, hogy szerintük is jó ötlet lenne-e az, ha a versenybizottság csak egykori Forma-1-es versenyzőkből állna, akár mindig egy-egy volt világbajnokkal a fedélzeten, és hogy így esetlegesen kevésbé születnének-e akkor ellentmondásos ítéletek. Mi is meglepődtünk azon, hogy nincs teljes egyetértés közöttük.

    Elsőként Sergio Perez válaszolt, aki maga is érintett volt egy véleményes döntésben a Francia Nagydíjon és ezen gondolatokkal nagyon is egyetértett Charles Leclerc is:

    „Azt hiszem, hogy ez remek lenne. Évek óta már beszélgetünk róla, hogy ugyanazon bírák legyenek, hogy konstans legyen ez a dolog a versenyeken, de ez egy nehéz kérdés. Az elmúlt években nagyon nehéz volt elérni azt, hogy ez megvalósulhasson. Remélem, hogy a közeljövőben történik valami a sportágban ebben a témakörben, amitől egyértelműbbé válnak ezen döntések, és nem függünk majd annyira a versenybíróság döntésétől.”

    Max Verstappen némileg más szemszögből vizsgálta a kérdést, vele pedig a jelenlévők közül Kevin Magnussen értett egyet:

    „Szerintem nem jó ötlet az, ha állandóan ugyanazon bírákat alkalmaznák, mert ez olyan lenne, mint a fociban: ha van egy bíró, aki nem bír téged, és állandóan az ő bíráskodása mellett kell játszanod, akkor azt hiszem, hogy nem lesz annyira élvezetes. Ugyanez érvényes a Forma-1-re is: ha ugyanazok a bírák, a dolog nem fog működni. Szerintem nem rossz dolog az, ha változatnak olykor a személyükön. Legtöbbször azonban a szabálykönyvvel van baj, hiszen hiába ülnek felette a bírák és lennének más véleményem, nem adhatnak más büntetést, mint ami a szabályzatban le van írva, és ki kell, hogy osszák azt. Térjünk rá arra, hogy adjunk hozzájuk régebbi, vagy nem is annyira régebbi Forma-1-es versenyzőket. Nem hiszem, hogy sokat változtatna a dolgon, mert végeredményben akkor nekik kellene kiadniuk ugyanazon büntetést.

    Ezen véleményhez csatlakozott az újonc Alexander Albon is:

    „Nincs is nagyon ehhez mit hozzáfűzni. Persze, a versenyzők tapasztalata mindig előnyös, hiszen tudják, hogy mikor akar egy versenyző valójában cselekedni valamit, és mikor nem. Összességében azt hiszem, hogy talán nem minden döntésnél, de a nagyon véleményeseknél amikor 50:50-re ál la dolog, nagyon is sokat segítene a tapasztalatuk.”

  • Osztrák Nagydíj: Csütörtöki képeink

    Osztrák Nagydíj: Csütörtöki képeink

    Csapatunk pár tagja az Osztrák Nagydíj helyszínén tartózkodik, így más hoztunk is nektek egy jó adag pompás fotót a Red Bull Ringről!

    Kaiser Erika fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Videó a 2019-es kamion Eb hungaroringi hétvégéjéről

    Videó a 2019-es kamion Eb hungaroringi hétvégéjéről

    Túl vagyunk az V. Kamion EB és Fesztiválon, amire ezúttal több mint 25.000-en látogattak ki. A kamionversenyzés szerelmeseit Kiss Norbert meg is örvendeztette egy dobogós helyezéssel, és alapvetően az időjárás is kedvezett a családi programnak. Norbi közismerten rajong az űrhajózásért, így a szervezőkkel együtt arra gondoltunk, hogy meglepjük Farkas Bertalan személyével, aki ezidáig az egyetlen magyar aki hivatalosan is járt a világűrben. 

    Videónk a hétvége eseményeiről: 

    Aki még nem tette meg, kövessen minket Instagarmon is, ahol exkluzív, csak saját kollégáink által készített képeket találtok! ? @racingline.hu

    https://www.instagram.com/p/BzFFjcBhHrk/

  • Sok-sok képet hoztunk a Kamion Eb hungaroringi hétvégéjéről!

    Sok-sok képet hoztunk a Kamion Eb hungaroringi hétvégéjéről!

    Az elmúlt hétvégén rendezték meg a Kamion Eb hungaroringi fordulóját, ahová közületek is sokan kilátogattatok. Kiss Norbi pedig egy dobogós hellyel is megörvendeztette a közönséget.

    Íme hát egy jó adag nézegetni való!

    Magyar Gábor és Májer Csaba József fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Újabb öt évre szerződnénk az V. Kamion EB és Fesztivál után!

    Újabb öt évre szerződnénk az V. Kamion EB és Fesztivál után!

    Sikeres volt az újkori magyar kamionversenyzés hazai versenye, az V. Kamion EB és Fesztivál. 25.000 néző látogatott el június közepén Kiss Norbi viadalaira a Hungaroringen, ami azt is jelenti 2019-ben, hogy több nézőt vonzott ezúttal a FIA ETRC, mint a túraautó világkupa. Az ötödik rendezéssel sikerült immáron felülmúlni az ős szerveződést, amelyet még Frankl András és a Hungarocamion hozott össze 1987 és 1990 között, és volt anno akkora siker, hogy még a Forma-1-ben Bernie Ecclestonenak is fájt a feje tőle. 

    Norbin nem múlott a szórakoztatási faktor: a kb. 110 lóerőnyivel gyengébb motorja ellenére derekasan helytállt idén is, sőt vasárnap a dobogóra is felfért, még ha egy kis szerencsével is, de ehhez a sporthoz ez is kell. Ugyan neki jobb lett volna az eső, hiszen akkor a vezetői képességek jobban kijönnek a kanyargós mogyoródi aszfaltcsíkon, de a közönség „igényeit” figyelembe véve kegyes volt az időjárás, mert jó ha másfél órányit esett csak összesen vasárnap. Így aki emiatt maradt távol a rendezvénytől, igazán bánhatja. 

    Érdemes mérlegelni azt is, hogy soha akkora hátszéllel, mint volt az a nyolcvanas években, sőt kis túlzással egy „családi vállalkozás” az egyik legjobb nyári családi autósportos programot hozza össze immáron évről-évre, és stabilan. Pedig valahol ez a dolog egykoron csak Őry Tamás álmából indult, aki miután tinédzserként ott lehetett a rajtrácson Krasznai János vagy Dinnyés László mellett, felnőttként visszahozta az országba a kamionversenyzést. Arról nem is beszélve, hogy idén is találkozott a múlt is a jelen: a szervezők által alapított Krasznai-díjat, amelyet a nap leggyorsabb versenyzője kap, újra KisDinnyés adhatta át, ezúttal is Jochen Hahnnak. 

    A Truck Race Promotion Kft-nek 2020-ra is még szerződése van az ETRA-val a rendezvényre, így az már biztosnak mondható, hogy jövőre is lesz kamionverseny a Hungaroringen. Őry Tamás elmondása szerint ugyanakkor törekednének arra, hogy az ezt követő időszakban is egy stabil pont legyen a Hungaroring életében ez a sportág, így szeretnének szerződni 2021-2025 közötti időszakra is. Amennyiben ez megvalósul, akkor pedig a Forma-1 után kijelenthető lesz az, hogy a Hungaroringre a kamionok látogattak el a második legtöbbször, annak megnyitása óta…

  • Határ a csillagos ég: Farkas Bertalan látogatta meg Kiss Norbit!

    Határ a csillagos ég: Farkas Bertalan látogatta meg Kiss Norbit!

    Kisgyerekként sok kisfiú (de lehet, hogy kislány is) álmodozik arról, hogy egy napon majd űrhajós lesz és olyasvalamit élhet át, ami oly keveseknek adatik meg. Persze ez a legtöbb esetben

    megmarad gyermeki vágynak, noha még felnőttként is ámulattal tekint fel az ember a csillagos égre.

    Az űrbe vágyó kisgyermek élete az idő előrehaladtával más irányt vesz, azonban mégis ott motoszkál benne, hogy milyen jó lenne találkozni egy igazi űrhajóssal, valakivel, aki elsőkézből és

    hitelesen tud mesélni arról, milyen is egy űrutazás, külső személőként tekinteni a Földre, és elrévedni a végtelen univerzumban.

    A szemfüleseknek már feltűnhetett, hogy Kiss Norbi, kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző is ilyen űrbe vágyó kisgyerek lehetett, hiszen gyakran látni NASA-s pólóban, és közismert,

    hogy érdekli ez a téma.

    Ezen felbuzdulva, a Kamion Eb hungaroringi fordulójának szervezőivel, a Truck Race Promotionnel közösen, a Racingline.hu meglepte Norbit: kihoztuk az első magyar űrhajóst, Farkas

    Bertalant a Hungaroringre, hogy Norbi találkozhasson vele, Bertalant pedig elvigye egy körre versenykamionjával. Norbi Mercedes kamionja bár nem űrsebességgel halad, és nem is

    függőlegesen gyorsul, reméljük, hogy egy űrhajóssal való találkozás jó kabala lesz a versenyhétvégére.

    Sajnos a körözésből végü technikai okokból nem lett semmi. Nagy kár; az esetet pedig Berci bácsi – akinek valószínűleg az űrhajózás után a pillája sem rebbent volna a versenykamion

    tempójától – annyival nyugtázta, hogy „ilyen az űrben nem történhetne meg”.

    Ettől függetlenül a találkozás jól sült el, a kivételesen rajongó szerepbe került Norbi pedig így nyilatkozott közösségi oldalán: „A legszuperebb nap! Most mindent megtudok az űrhajózásról

    elsőkézből! Hatalmas megtiszteltetés ért ma. Meglátogatott Farkas Bertalan!”

    S hogy Farkas Bertalan mit tanácsolna az űrbe vágyó Kiss Norbinak?

    „Űrhajós már aligha, de űrtúrista még lehet belőle!”