Kategória: Extra

  • Végleg elszállt Magyarországról az Air Race, beszámolónk Zamárdiból

    Végleg elszállt Magyarországról az Air Race, beszámolónk Zamárdiból

    Alig egy évvel ezelőtt cikkemben magam sem gondoltam komolyan, hogy az akkor még elvi kérdésként felvetődött utolsó budapesti Air Race valóban az utolsó lesz. Egy év elteltével sajnos nemcsak a helyszínben lett változás.

    Nemrégiben kiderült, hogy a Red Bull egyelőre befejezi az Air Race szériát. Nem tudni biztosan, hogy csak szüneteltetik-e, mint arra pár évvel ezelőtt már volt példa, vagy véglegesen befejezettnek tekintik. Okokról lehetett olvasni bőven, én csak sajnálkozni tudok most is amiatt, hogy nem használtuk ki az utolsó lehetőséget a budapesti helyszín megtartásával. Ugyanakkor minden tisztelet és elismerés Zamárdinak a balatoni helyszín biztosításával kapcsolatban. Jól érezték meg azt a lehetőséget, amit Budapest eldobott magától.

    Hangulatában a Balaton is méltó helyszíne egy ekkora formátumú szériának. Magam is repültem már a Balaton felett a tihanyi félszigetet megkerülve. Meg kellett állapítanom, hogy nem csak a partjánál egy jó hekket elfogyasztva van remek hangulata a tónak, hanem fentről is egyedülálló atmoszférája van. Végignézve a hétvégi versenyt, kicsit mégis hiányérzetem volt az előző években Budapesten látottakhoz képest. Adott egy gyönyörű tó, háttérben a Tihanyi-félszigettel és az Apátsággal. Nem kevés, de nagyjából ennyi. Ha Forma 1-es párhuzamot akarok vonni, akkor senki nem kérdőjelezi meg, hogy a monacói pályánál kevés alkalmatlanabb helyszín van. Egy szűk utcai pályáról van szó, amin alig lehet előzni, nincs bukótér. Szinte minden hiányzik belőle, ami ahhoz kellene, hogy valóban le tudjuk mérni az autók és a pilóták teljesítményeit, képességeit. Egyszerűen nem erre épült. Mégis ez az epikus helyszín szinte összenőtt a Forma 1-el, senkinek nem jutna eszébe kivenni vagy mással helyettesíteni. Hiába, hogy ugyanannyi pontot adnak az itt megszerzett győzelemért, egyetlen pilóta sem cserélné be azt egy másikra. Egyszerűen ez nem fogható fel csak egy győzelemnek a sok közül. Az Air Race pilótái számára Budapest testesítette meg Monacót.

    Világos, hogy mindenkinek nem lehetett a kedvére tenni, de továbbra sem hiszem, hogy egy amúgy is dugókkal és zajszennyezéssel napi szinten terhelt nagyvárosnak a problémáira pont ennek a versenynek a száműzése jelentett volna akár részlegesen is megoldást. Nyilvánvaló, hogy nem a budapesti helyszín törlése miatt született döntés a sorozat megszüntetéséről, de egy kicsit talán ez is közrejátszhatott. Maga a verseny és a hozzá kapcsolódó programok és bemutatók egyébként hozták az Air Race szokásos színvonalát. A csapadékos időjárásnak és a pénteki napon fellépett üzemanyag szállítási problémának (!?) köszönhetően ugyanakkor sokszor borult a tervezett program, amiről általában nem, vagy csak az utolsó pillanatokban értesültünk. Ezt leszámítva mi nagyon jól éreztük magunkat, kár, hogy búcsúznunk kell tőle. A széria folytatásról vagy újra értelmezéséről most még korai volna beszélni, de a képeket megnézve higgyünk a szlogenjüknek: A Red Bull szárnyakat ad!

    Szerző: Gál Krisztián

    Gál Krisztián fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

    Májer Csaba József fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • A Formula 3-ról és a räikkönenes sisakjáról is kérdeztük Marcus Armstrongot

    A Formula 3-ról és a räikkönenes sisakjáról is kérdeztük Marcus Armstrongot

    A Formula 3 osztrák sprintverseny után sikerült feltennem a kéréseimet Marcus Armstrongnak. A Prema új-zélandi fiatalja jelen pillanatban a Prema Formula 3-as csapatát erősíti és a negyedik helyet foglalja el a bajnoki összetettben.

    Kezdjük a sprintverseny eseményeivel. Nagyszerű felzárkózást mutattál be a hatodik helyről rajtolva, és már a második helyen haladtál. Azonban az utolsó körben összeütköztél a csapattársaddal és visszaestél. Mi a véleményed az esetről?

    Armstrong: Kívülről próbálkoztam Robert (Shwartzman) ellen, azonban ő elfékezte magát és szabályszerűen belém csúszott. Sajnos én jártam rosszabbul, ugyanis az eset következtében defektet kaptam, neki pedig csak az első szárnya sérült meg. Ez a versenyzés velejárója, azonban Robert nem véletlenül kapott büntetést, ugyanis szerintem is ő hibázott, nem én.

    Tavaly az FIA Formula 3-ban versenyeztél, ami az idei szezonra megújult és egy vadonatúj Formula 3-as széria lett belőle. Nehéz volt azonosulni az idei autóval, ugyanis sok a különbség a két autó között?

    Armstrong: Nem, igazából közel sem volt olyan nehéz, mint ahogy azt az emberek gondolnák. Nyilvánvalóan másak a fékek, a motor is más, ráadásul idén már a Formula 3-as autókon is van halo. A lehető leggyorsabban sikerült megszoknom az autót, ami nagyon jó hír. Ezt pedig a most szerzett pole pozícióm tökéletesen bizonyítja.

    Ahogy sétáltál a rajtrács felé, észrevettem, hogy a sisakod kísértetiesen hasonlít Kimi Räikkönen sisakjához, ugyanis a te fejfedőd tetejét is szinte ugyanaz a minta díszíti. Miért pont ezt a festést választottad?

    Armstrong: Szemfüles vagy, hogy kiszúrtad. 8 évesen hatalmas Kimi Räikkönen szurkoló voltam, és amikor a belső kamerás felvételeken mutatták a sisakját, nekem nagyon megtetszett a festése. Gondoltam miért ne használhatnám ugyanazt a festést, mint ő.

    Tavaly már versenyezhettél a Hungaroringen. Várod már a Formula 3 magyar versenyhétvégéjét?

    Armstrong: Várom már nagyon, ugyanis a Hungaroring az egyik legkedvesebb helyszín a számomra. Nagyon szeretem a pályát, ugyanis tele van lassú kanyarokkal, amik eléggé technikásak. Remélem, hogy ezen a pályán sikerül majd csökkentenem a ponthátrányomat a többiekkel szemben.

    Köszönöm a lehetőséget és sok szerencsét kívánok a Silverstone-i hétvégére!

    „Köszönöm, nagyra értékelem,” – válaszolta a fiatal új zélandi.

  • Képgaléria a porfelhős slovakia ringi kamionversenyről

    Képgaléria a porfelhős slovakia ringi kamionversenyről

    Az elmúlt hétvégén Kamion Eb-n jártunk, ezúttal a Slovakia Ringen. Volt por és törés bőven, erről, és Kiss Norbi dobogós helyezéséről láthattok alább képeket.

    Magyar Gábor fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Az idei Williamsről és a hosszútávú céljairól is kérdeztük Nicholas Latifit

    Az idei Williamsről és a hosszútávú céljairól is kérdeztük Nicholas Latifit

    Az Osztrák Nagydíj versenyhétvégéjén pont a születésnapján sikerült interjút készítenem Nicholas Latifivel. A kanadai pilóta a DAMS Formula 2–es csapatánál versenyez és jelen pillanatban a második helyet foglalja el az összetettben. A kanadai pilóta emellett már számos első szabadedzésen vezethette az idei Williamst és a tavalyi Force Indiát.

    Kezdjük az idei Formula 2-es szezonnal. Sokáig vezetted a bajnokságot, azonban a legutóbbi hétvégék közel sem a terveid szerint alakultak és most már Nyck (de Vries) vezeti a bajnokságot. Mi volt a probléma?

    Latifi: A Formula 2-ben az a nehéz, hogy hiába vezetsz 50 ponttal a másik előtt, ha esetleg rosszul sikerül egy hétvégéd, akkor ez az 50 pontos előny akár el is tűnhet. Igaz, nem volt valami jó hétvégém se a Paul Ricardon, sem pedig Monacóban, azonban minél hamarabb szeretném összeszedni magamat, ugyanis a legfőbb célom az, hogy megnyerjem az idei Formula 2-es bajnokságot, ugyanis ezek után a lehető leghamarabb már a Forma-1-ben szeretném folytatni a pályafutásom.

    Ki a legkeményebb riválisod a Formula 2-es mezőnyből?

    Latifi: Huhh, nehéz kérdés. Már a szezon kezdete előtt tudtam, hogy sok olyan pilóta lesz majd, akikre nagyon figyelnem kell. Ezek közé a pilóták közé tartozik Nyck (de Vries), Luca (Ghiotto) és Sergio (Sette Camara) is. Már a szezon első versenyein bebizonyosodott, hogy velük tényleg számolnom kell, ugyanis mindannyian tapasztaltak és gyorsak egyaránt. Ők a legnagyobb riválisaim, azonban bízom benne, hogy valamilyen úton-módon, de a szezon végén sikerül majd legyőznöm őket.

    Idén már két első szabadedzésen is vezethetted a Williams Forma-1-es autóját. Tudjuk, hogy most milyen helyzetben van a Williams, a kérdésem pedig az lenne, hogy milyen érzés volt vezeti az autót?

    Latifi: Őszintén, nem ezzel voltam elfoglalva. Amikor beülök egy Forma-1-es autóba, az számomra egy különleges pillanat. Amikor először vezethettem, még nehezebb volt, azonban a második alkalommal már sokkal jobban ment. Remélem, hogy a jövőben még több ilyen lehetőséget fogok majd kapni és azt is, hogy előbb vagy utóbb, de nem csak első szabadedzéseken ülhetek majd autóba.

    Nemrégiben napvilágot láttak olyan pletykák, miszerint a Williams elégedetlen Robert Kubica teljesítményével és meg sem akarják hosszabbítani a szerződését. Ha igazak a pletykák, akkor szerinted mekkora az esély arra, hogy téged választanak majd?

    Latifi: Erre nem nagyon tudok mit mondani. Annyit tényleg elmondhatok, hogy minden esélyem megvan arra, hogy megkapjam az ülést. Ha ezeknek a pletykáknak tényleg van valóságalapjuk, akkor nagyon remélem, hogy a Williams vezetősége engem tart majd a legalkalmasabbnak erre a feladatra.

    Mivel egy magyar médiumot képviselek, ezért feltétlen meg kell kérdeznem, hogy várod-e már a magyar hétvégét?

    Latifi: Őszinte leszek veled, a Hungaroringet sokáig nem tartozott a kedvenc pályáim közé. Eleinte nagyon nem szerettem, azonban évről évre egyre jobban teljesítek, szóval kezdem megkedvelni. A kedvenc részem második szektor, ugyanis rengeteg trükkös kanyarkombináció található meg itt. Rengeteg a szurkoló is, akik mindig hatalmas elánnal szurkolnak kedvencüknek, szóval nagyon várom már a magyar versenyhétvégét.

  • Interjú Juan Manuel Correával, aki imádja Budapestet

    Interjú Juan Manuel Correával, aki imádja Budapestet

    A Sauber Junior Team Forma-2-es csapatában versenyző, Juan Manuel Correával beszélgettünk az Osztrák Nagydíj helyszínén Spielbergben. Az ecuadori versenyzőt karrierje kezdetéről és az idei Forma-2-es eredményeiről is kérdeztük.

    Juan, mikor és kezdted el a versenyzést?

    Juan Manuel Correa: 2007-ben kezdtem el hét éves koromban, Ecuadorban, ahol születtem. És hogy miért? Az apukám miatt, aki régebben főként motorokkal versenyzett. A motoros korszaka után váltott ralira és ekkor találkozott olyan emberekkel, akik gokartokkal versenyeztek. Ekkor gokartozhattam életemben először és már az első pillanattól kezdve imádtam. Ki se akartam szállni belőle, annyira megkedveltem.

    Nehéz volt a GP3-ról a Forma-2-re való váltás?

    Correa: Nyilvánvalóan nem volt könnyű, ugyanis eggyel feljebb léptem a létrán. Az autók sokkal gyorsabbak, nagyobb a leszorító erejük és még a fékek is teljesen másak a GP3-as autóhoz képest. A versenyzők is egyre jobbak, mert mindig csak a jobb versenyzők kerülhetnek eggyel magasabb szintre. Nagyon tehetséges versenyzők ellen versenyzem és persze, hogy nehéz felvenni a ritmusukat.

    Amerikai versenyzőként miért ezt az utat választottad az IndyCar vagy a NASCAR helyett?

    Correa: Mindenféleképpen Európában akartam versenyezni, mivel a legfőbb célom az, hogy bekerüljek a Forma-1-be. Soha nem gondoltam arra, hogy az IndyCarban versenyezzek, ugyanis mindig is az F1 volt a célom. Ezért jöttem Európába 2014-ben. Ekkor még gokartoztam, azonban azóta már eltelt öt év és most már a Forma-2-ben versenyzem. Véleményem szerint jobban benne vagyok az európai versenyzésben, mint az amerikaiakban. Másfelől pedig az IndyCarban szinte senkit nem ismerek, amíg itt Európában sok barátom van és a lehetőségek is jobbak.

    Elégedett vagy az eddigi Forma-2-es eredményeiddel vagy van még miben fejlődnöd?

    Correa: Mindig fejlődnöd kell valamiben. Eddig jó eredményeim vannak újoncként: van két dobogós helyezésem, aminek kifejezetten örülök. Azonban voltak olyan hétvégék az idei szezonban, ahol nem tudtam kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani. A dobogóimon kívül mindössze két versenyen szereztem pontot Bakuban és a Paul Ricardon, szóval ezen téren mindenféleképpen fejlődnünk kell. Nagyon örülnék neki, ha ezek után minden versenyen pontot tudnánk szerezni. Az összes versenyen nem állhatunk a pódiumra, mert az eléggé nehéz lenne, de meg fogjuk próbálni. Sok a megoldandó házi feladatunk, azonban már a szezon eddigi versenyein is gyorsak tudtunk lenni, ami pozitív. Gyorsan meg tudtam szokni az autót, a gumikat és a csapattal is jól kijövök.

    Az Alfa Romeo Team tagjaként láthatunk majd valamikor F1-es autóban?

    Correa: Határozottan igen. Az Alfa Romeo nagy potenciált lát bennem, azonban nem szabad elkapkodnom a dolgokat. A lehetőség majd idővel jönni fog. Az egyik felem már legszívesebben most beülne, azonban a másik felem pedig azt mondja, hogy még fejlődnöm kell ahhoz, hogy egy ilyen kaliberű autót vezessek. Meglátjuk, hogy mit hoz majd a jövő.

    Magyar újságíróként mindenféleképpen meg kell kérdeznem, hogy várod-e már a hungaroringi hétvégét?

    Correa: Igen, mert ez az egyik kedvenc pályám. Alsóbb kategóriákban már versenyeztem ott és egyszerűen imádom. Nem csak a pálya, hanem a város is fantasztikus. Jó a kultúra, szépek az épületek, ráadásul még a lányok is gyönyörűek, szóval alig várom már, hogy újra visszatérhessek Magyarországra.

  • Patrick Dempsey elmondta, melyik F1-es versenyző életét vinné filmre

    Patrick Dempsey elmondta, melyik F1-es versenyző életét vinné filmre

    Az Osztrák Nagydíjon minden évben rendeznek Legends Parade-et, melyen különféle verseny- vagy sportautókkal köröznek autósportos hírességek, egykori versenyzők. Idén egy színész-autóversenyző is körözhetett a pályán egy Porsche 918 Spyder Hybriddel, méghozzá nem más, mint Patrick Dempsey.

    Dempsey, különféle sportautós bajnokságokban kipróbálta már magát, megjárta Le Mans-t is, és versenycsapata is van. Ő az a versenyző (jobban mondva ex-versenyző), akit valószínűleg azok is ismernek, akik egyáltalán nem jártasak az autósportban. A nők legalábbis minden bizonnyal ismerik, hiszen az amerikai színész igazi világsztár, elsősorban a Grace Klinika című sorozatból ismert, melyben ő alakította az egyik főszerepet, Dr Derek Shepherd idegsebészt, vagyis McDreamy-t (a magyar verzióban McCsábító).

    Az 53 éves színész sztárallűröktől mentesen, készségesen válaszolt pár rövid kérdésünkre a Red Bull Ringen.

    Patrick Dempsey
    Fotó: Vámosi Péter

    Megérdeklődtük, hogy ha már ennyire szereti az autósportokat, legyen szó bármilyen bajnokságról, és még csapata is van, nem gondolt-e még arra, hogy valamilyen szerepet vállaljon a Forma-1-ben is?

    „Az, hogy itt lehetek, csodálatos dolog, különösen ezen a hétvégén. De ez elegendő is számomra.” – felelte, miközben kitekintett a tömött lelátókra.

    Izgalmasabb kérdés azonban, hogy miután a Rush (Hajsza a győzelemért) akkora sikert aratott, Dempsey kit játszana el szívesen egy mozifilmben, de legalábbis melyik az a korszak, sztori, amiből szívesen látna mozifilmet?

    „Azt hiszem, hogy (Wolfgang) von Trips története elképesztő, amit el lehetne mesélni.” – mélázik el Dempsey. „Pár éve próbáltam képernyőre vinni (F1-es tévé show-n dolgozott, de végül nem lett belőle semmi – a szerk.), de nagyon nehéz dolog ez. Itt a karakter lenne a lényeg, a versenyzés csak másodlagos. Ez egy emberi dráma.”

    Ezek után egy gyors kérdésünk maradt még: Melyik karaktere lehet vajon a népszerűbb? A színész, vagy a versenyző?

    „Ez attól függ, hogy épp melyik országban vagyok.” – felelte nevetve.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Andrea Tajthi (@anditajthi) által megosztott bejegyzés

  • Képgaléria: Ilyen volt a Legends Parade

    Képgaléria: Ilyen volt a Legends Parade

    Mint az ismert, az Osztrák Nagydíj hétvégéjének egyik programja minden évben a Legends Parade, mikor egykori versenyzők visznek pályára különféle verseny- és/vagy sportautókat.

    Idén sem volt ez másként. Többek között Jos Verstappen, Jean Alesi, Gerhard Berger és David Coulthard igazi autócsodákkal köröztek a Red Bull Ringen. Extra sztárvendégként pedig pályára gördült velük a színész-autóversenyző-csapattulajdonos Patrick Dempsey is.

    Erről hoztunk pár kiváló hangulatképet!

    Kaiser Erika fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Montoya zöld utat kapna az Osztrák Nagydíj dobogósaitól a versenybíráskodásra

    Montoya zöld utat kapna az Osztrák Nagydíj dobogósaitól a versenybíráskodásra

    Napokkal ezelőtt magunk se tudjuk, hogy mennyire komolyan, de Juan Pablo Montoya bejelentette, hogy nagyon is szívesen lenne versenybíró a Forma-1-ben. A tökös akcióiról ismert kolumbiai maga is okozott a FIA akkori bizottságának olykor némi fejtörést, így mindenképp érdekes történet lenne ez a rablóból pandúr eset. Vasárnap az Osztrák Nagydíj dobogósait, tehát Max Verstappent szembesítettük ezzel a kérdéssel, hogy ők mit szólnak ehhez a hírhez, íme a válaszok!

    Max Verstappen természetesen lelkes volt, nem is vártunk mást, hiszen ő sem megy a szomszédba némi agresszivitásért a pályán, ha arról van szó:

    „Azt hiszem, ő szintén egy elég kemény versenyző, így egyértelműen támogatom azt, hogy legyen versenybíró. Szerintem a jó barátom lenne!”

    Charles Leclerc már koránt sem volt ennyire lelkes, inkább diplomatikus választ adott:

    „Szerintem mindig jó dolog az, ha egy egykori pilóta is van a versenybírák között, de ezt említettem már a csütörtöki sajtótájékoztatón is. Igen, azt hiszem, hogy ők tudják pontosan azt, hogy milyen érzés mindez az autóban ülve, milyen a határon autózni, mi az ami még megengedhető, és mi az, ami nem, így a részemről is egy igen.”

    Valtteri Bottasból pedig utolsó megszólalóként előjött a szűkszavú finn, de ő is egyetértett:

    „Igen, szerintem is jó, ha versenyzői szemszögből is vizsgálódunk. Ő egy jó kemény versenyző volt, szóval… igen.”

  • Osztrák Nagydíj: vasárnapi képeink

    Osztrák Nagydíj: vasárnapi képeink

    Kaiser Erika fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Osztrák Nagydíj: szombati képeink

    Osztrák Nagydíj: szombati képeink

    Kaiser Erika fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!