A RETRO CLASSICS® STUTTGART a világ egyik legnagyobb autós kiállítása. Meg is kapta a „Show of the Year” elismerést a Historic Motoring Awards-on 2018-ban. A történelmi autókollekciók rajongóinak, a márkák képviselőinek és a komoly veterános klubok már régóta egy olyan nemzetközi eseményként tekintenek rá, ahol gyakorlatilag kezdődik a szezon.
Idén az autósport rajongóinak azzal kedveskedtek, hogy bemutatásra került a ROFGO Gulf történelmi kollekció. A 60-as, 70-es években igen ismert színekben pompázott több autó is a nemzetközi motorsportokban, a mára kultikussá érett Gulf Oil-nak köszönhetően. Negyven éve volt az első narancs-kék győzelem Le Mansban.
Az egykori versenyző, vállalkozó és a Gulf motor racing sports rajongója, Roald F. Goethe pedig 2008-ban létrehozta a ROFGO Gulf Heritage Collection-t. Mára itt vagy 40 jármű található a motorsport történelem azon autói közül, amelyet az amerikai olajvállalat óriás támogatott. A gyűjtemény fele pedig egy kiemelt show keretében itt volt a 2020-as RETRO CLASSICS STUTTGART-on.
Karl-Ulrich Herrmann, a RETRO Messen GmbH részvényese és ügyvezetője így nyilatkozott:
„Büszkék vagyunk arra, hogy létrehoztuk ezt a kiállítást a látogatóinknak, a sajtónak és a szakértőknek. A múltban meg lehetett már csodálni ez a kiállítást nemzetközi szinten, de ilyen széles körűen kiállítva még soha nem voltak.”
Roald F. Goethe le volt nyűgözve a Gulf JW Automotive Team sportautóitól a világbajnokságon, amelyekkel indultak 1968-ban és ’69-ben. Elárulta, hogy azért kezdte el gyűjteni őket, mert egész életében rajongott értük, fiatal kora óta. Így fogalmazott:
„Ez a gyűjtemény azért jött létre, hogy megőrizzünk egy különleges örökséget.”
Mindez egy Ford GT40 megvásárlásával kezdődött, amely egy olyan klasszikus versenyautó, amelyet Henry Ford II teremtett meg, miután nem sikerült felvásárolnia a Ferrarit.
A veteránautókon kívül további legendás járműveket is bemutattak, mint például az Aston Martin DBR9-est, amelyet 2006/2007-ben használtak, de volt ott Porsche 917 K is. Végül bemutatták az első autót, amelyen megjelent a híres narancs-kék Gulf festés, a Mirage M1-et. Ezt a prototípust John Wyer és John Willment tervezték, és Le Mansban debütált 1967 áprilisában a teszt hétvégén, David Piperrel és Richard Attwooddal a volánnál.
A keddi instagramos kérdezz-felelek során jónéhányan kérdeztetek az új pilótákról. Most adunk egy kis ízelítőt, ki lehet „F1-es anyag”.
Ricciardo már előrevetítette, annak ellenére, hogy nincs akció a pályán, 2020-ban így is mozgalmas lesz a pilótapiac. Ugyan az F1-eseknél nem, de a fiataloknál nagy mozgás volt a télen, főleg a Williams és a Red Bull „vásárolt be”.
Azt ugyan nem tudni, kinek a helye szabadulhat fel, de az mindenképpen érdekes, hogy mindössze hat pilóta rendelkezik szerződéssel 2021-re. Igaz, nehéz lenne elhinni, hogy Hamilton ne találna magának ülést, vagy Stroll nem indulhatna apja csapatánál.
Most azonban nem ez a kérdés, ki megy, hanem az, ki van közel ahhoz, hogy felkerülhessen. Ehhez általában elengedhetetlen egy F1-es csapat támogatása, és persze a szponzori háttér sem árt.
Ez a lista nem feltétlenül felel meg ezeknek, azonban az itt szereplők két tekintetben jobbak: versenyeztek már az F2-ben és megvan az elegendő szuperlicensz pontjuk. Fontos megjegyezni azonban nyilvánosan sehol sem vezeti az FIA, ki hol tart a pontvadászatban, így csak a saját számításainkra hagyatkoztunk.
Nyck de Vries, ?? Hollandia
Az F2 tavalyi bajnoka, jelenleg az Formula E-ben tengeti mindennapjait. Úgy tűnik, ott meg is találta a helyét, a Mercedesnél. Wolff szerint azonban látjuk még F1-es autóban. A hosszútávú autózásban is kipróbálta magát, van der Garde mellett, egy LPM2-es győzelmet is szerzett.
Olasz létére sosem volt a Ferrari Akadémia tagja, igaz, sokáig a Prema színeiben versenyzett, majd 2014-ben a másik olasz utánpótláscsapattal, a Tridenttel mutatkozott be a GP3-ban, rögtön pole pozícióval. Ott második évében lett bajnoki ezürtérmes, és lépett eggyel feljebb. Tavalyi év végi harmadik helyezése a legjobb, négy év alatt mindössze hat győzelmet szerzett. Tavaly búcsút mondott a sorozatnak, hogy a WEC-ben menjen egy futamot, majd az újonc Hitech-kel mégis visszatérne idén.
Artem Markelov, ?? Oroszország
Ő még Ghiottónál is nagyobb F2 veterán, öt teljes szezont húzott le a Forma-1 előszobájában. Ebből kiemelkedik 2017-es második helye, akkor Ghiotto oldalán csapatbajnoki címet szerzett, de kikapott Charles Leclerc-től az egyéni táblán. 2018-ban a Renault tesztpilótája volt, Szocsiban teljesíthetett egy szabadedzést is. Tavaly felejthető szezont futott a Super Formulában, de beugrott az F2-be is. Ebben a szezonban lejárnak a pontjai (három év után évülnek el), így muszáj lenne pótolnia, hogy továbbra is esélye legyen az F1-re.
Sérgio Sette Câmara, ?? Brazília
Az F2-ben három szezont húzott le, három különböző csapatnál. Végig javuló tendenciát mutatott, tavaly negyedik lett. 2016-ban a Toro Rosso, tavaly a McLaren tesztpilótája volt. Bár a Red Bull 2017-ben egyszer már kirúgta, idén visszavette mindkét csapat tesztpilótájaként. Japánban, a Super Formulában versenyez majd idén, emellett az IndyCarban osztozik majd egy ülésen Felipe Nasr-ral. Vezetett már F1-es autót négy éve, a silverstone-i teszten a Toro Rosso volánja mögé ülhetett.
Jack Aitken, ?? Egyesült Királyság ??
A félig koreai pilóta 2015-ben ahol elindult, ott nyert is, azóta a 2017-es GP3-as ezüstérmén kívül nem végzett semmilyen bajnokságban az ötödiknél jobb helyen. 2016-tól a Renault Sport Akadémia tagja, tavaly két tesztpilótai év után váltak el útjaik, és szerződött a Williamshez tartalékosnak. Tavaly három győzelemmel zárt, idén is az F2-es mezőny tagja. Markelovhoz hasonlóan az ő pontjai is elévülnek idén.
Érdemes hozzátenni, ez csak a torta egy kis szelete. Sokan vannak még, akik egy-egy csapat körül megtalálhatóak. Ez most csak egy kis szemelvény.
Mi igazán mindent megteszünk azért, hogy minél kevésbé akard kitenni a lábad otthonról, és az össze létező formában ellássunk autósporttal. 😉
Most zenét hoztunk!
Meghoztuk a Racingline.hu „autós” tracklistjét, hogy legyen mire egyszemélyes, vagy családi karantén partit tartani! 😀
További unaloműző ötleteinket ide kattintva találjátok!
A tracklistet egyben átemelhetitek magatoknak Spotify-ról! 😉 Jelenleg 46 szám szerepel rajta, mindenféle stílusban, de lehet, hogy idővel még bővítünk rajta! 😉
Ezúttal egy puzzle-lel készültünk nektek! Jelen kirakós 50 db-os! Rakjátok ki, aztán jelezzetek nekünk Facebookon, hogy hogy tetszett, illetve mennyire volt nehéz, a jövőben inkább több darabosat csináljunk-e. 🙂
Sajnálatos módon az új-koronavírus az egész világot kizökkentette most a szokásos menetrendből. Egyrészt nincs semmilyen autósport esemény, másrészt a diákok otthon vannak, sokak munkahelye bezárt – kié ideiglenesen, kié végleg…
Ránk szakadt egy csomó szabadidő, mégsem csinálhatunk akármit, hiszen minden szórakozóhely bezárt és semmilyen esemény nincs most. Ráadásul az ismerősökkel is minimalizálni kell a kontaktust…
Azonban nem kell ettől a kardunkba dőlni, örüljünk neki, hogy jut időnk olyasmire, amire máskor kevésbé.
Aki pedig már megunta az agyalást, hogy mit kezdjen a liszt-cukor-wc papír szentháromsággal, annak összegyűjtöttünk pár ötletet, hogy mivel üsse el az időt otthon, akár kiszabott, akár önkéntes karanténban van otthon!
Nézd meg azokat az autósportos, autós filmeket, melyeket esetleg még nem láttatok, vagy nézzétek újra a kedvenceiteket. Ajánlóért klikkelj ide!
Nézz olyan meséket, rajz-, vagy animációs filmeket, melyek autós tematikájúak! Ajánlóért klikkelj ide!
Olvass autósportos könyveket! Az utóbbi időben sok remek könyv jelent meg, de a régebbiek között is bőven lehet válogatni! Ha az otthoniakat már mind elolvastad, még mindig rendelhetsz könyveket, a webshopok még működnek!Ajánlóért klikkelj ide!
A tavalyi év során sok-sok KVÍZt készítettünk nektek, ezeket most is kitöltheted. Csak a „nagydíjas” kvízek esetében, pl darabszámokkal kapcsolatban vedd figyelembe, hogy az adott kvíz még a 2019-es futam előtt készült.
Most a jelenlegi helyzetre való tekintettek újabb kvízeket is készítettünk! Az összes kvízünk átböngészéséhez klikkelj ide!
Nem csak kvízt, de online PUZZLE-ket is készítettünk nektek! Ezeket itt találod!
Összeállítottunk nektek egy több, mint 40 számból álló tracklistet, autós és autózós számokból, hogy legyen mit hallgatni otthon! Ehhez klikkelj ide!
Készítsd F1-es autókat papírból! Ehhez klikkelj ide!
Ha ide kattintasz, akkor a Racingline.hu saját interjúit láthatod, ha esetleg lemaradtál korábban valamelyikről, ajánljuk figyelmedbe őket. 😉
Kövess minket Instagramon! Miért érdemes minket Instán is követni? Mert nem mások képeit szedjük össze az internetről, hanem csak saját, kollégáink által készített autósportos fotókat posztolunk, így ezeket máshol biztosan nem láthattad még (maximum a Racingline.hu cikkjeiben). Ezen kívül ha versenyhelyszínen vagyunk, Insta sztoriba posztolunk először, gyakorlatilag „élőben” (bár úgy néz ki, hogy ilyen most egy darabig nem lesz…). Ezen kívül sztoriban gyakran jelentkezünk interaktív dolgokkal. 😉
Csatlakozz Facebook csoportunkhoz, ahol Te magad is elindíthatsz egy témát, beszélgetést. Csak annyi a kérésünk, hogy olvasd el figyelmesen a szabályzatot (nyugi, nem nehéz betartani), amit a csoport leírásában találsz!
Nézzétek meg Youtube videóinkat – mind saját, nem lopkodunk felvételeket másoktól -, és iratkozzatok fel a csatornánkra!
És ha még ez sem lenne elég, alkossatok, legyetek kreatívak, amit ha akartok, meg is mutathattok nekünk Instagramon! Használjátok az #F1közösség és #autósprtközösség hashtageket!
A lényeg pedig: Vigyázzatok magatokra, de ne pánikoljatok!
A hollandok igazán nem bíznak semmit sem a véletlenre: pár napja Tom Coronel túraautóval, ma pedig Max Verstappen egy korábbi Red Bull RB8-cal vette birtokba Zandvoort újragondolt pályáját.
Az esemény zártkörű volt, de titkos informátoraink persze ott voltak, így exkluzív videóanyaghoz jutottunk, köszönhetően nekik. Azért annyira nem sikerült olyan jól titokban tartani, mert például a holland RTL GP csatorna is elkapott egy-egy kanyart, ahol a helyi hős nyomja neki.
Az biztos, hogy nagyon menő a pálya döntött kanyarja, 20 autót látni izgalmas lesz itt, ha meg Max nyer, narancssárga lesz a pálya mellett a tenger is az örömtől…
És íme, itt a hivatalos felvétel is, belső nézetből:
Idén már a Formula 1: Drive to Survive második évada jelent meg a Netflixen, mely a 2019-es Forma-1-es szezont dolgozza fel.
Már megszokhattuk, hogy a Netflix maga kb garancia a minőségre és a sikerre. Nincs ez másként a Drive to Survive második évada esetén is. Filmművészetileg kiváló, minden vágás és hanghatás nagyban hat az érzelmekre. Pár éve még minden év végén közzétette az FIA a pár perces hivatalos év összefoglaló F1-es videót, melyet az FIA gálán mutattak meg, és amely mindig nagyon látványos és izgalmas volt, mindig nagyon várta a közönség.
Most ezt a várakozást és izgalmat szolgáltatja a Netflix sorozat, ráadásul jóval hosszabb kivitelben.
Eléri, hogy a korábban unalmasnak tartott eseményeket is úgy tálalja, hogy az kifejezetten felkeltse a néző érdeklődését, még úgy is, hogy ugyebár ismerjük a tavalyi történéseket. Meghozza a kedvet az új szezonhoz.
A tíz részes sorozat nem egészen időrendben halad, inkább csapatonként vagy személyenként mutatja be a szezon alakulását. A versenyhelyszíneken felvett jeleneteken túl egyes személyeket otthonukba is elkísértek, és otthoni körülmények között is megismerhetjük őket.
Kifejezetten fokozza a drámai hatást, hogy az egyéni interjúk esetében olyan fényekkel játszanak, hogy bizonyos szögekből olyan, mintha az alany egy gyóntatófülkében lenne.
Ezen interjúk mindenkivel úgy indulnak, hogy az interjúalany bemutatkozik és elmondja, hogy milyen csapatnál és mi a pozíciója. Némileg komikus, hogy sem Lewis Hamilton, sem Toto Wolff nem tudta pontosan mondani a csapatuk nevét (Mercedes AMG Petronas Motorsport)…
A tavalyi sorozat egyik fő témáját Daniel Ricciardo őrlődése szolgáltatta, azzal kapcsolatban, hogy maradjon-e a Red Bullnál, vagy váltson csapatot.
Ez a vonal is folytatódik most, bár jelentősen rövidebben. Ricciardo megállapítja, hogy bár már a Renault versenyzője, még ő még mindig jól néz ki. Később azonban felfedi azt is, hogy némileg bosszantja az, hogy nem hitt a McLarenben, pedig Carlos Sainz, akinek helyére érkezett a Renault-hoz, meglehetősen jól szerepelt tavaly a wokingi csapattal.
Ennek ellenére az ausztrál versenyző jól érzi magát új csapatánál, annak ellenére is, hogy a csapatfőnök, Cyril Abiteboul elismerte, hogy 2019-ben gyakorlatilag minden versenyhétvégére jutott nekik valami negatív…
Fotó: Tajthi Andrea
Ricciardo Renault-hoz érkezése azonban Nico Hülkenberg életét is megnehezítette. A levegőben lógott már, hogy nem biztos, hogy maradhat a csapatnál 2020-ra is, mivel Esteban Ocon már „az ajtóban toporog”. Helyzetén pedig nem segített, hogy jócskán kikapott tavaly új csapattársától, pedig a szezon elején Ricciardo is eléggé szerencsétlenkedett.
A sorozatban látványossá válik a Ricciardo és Hülkenberg személyisége közti különbség is, ami nyilvánvalóan kivetítődik a pályán nyújtott teljesítményükre is. Míg Ricciardo állandóan viccel, és ez nála teljesen ad hoc jellegű, és természetes, addig bár Hülkenberg is próbál viccesnek tűnni, de nála ez görcsösnek és keserűnek hat. Ricciardo látszólag sokkal könnyedebben érezte magát a csapatnál, mint Hülkenberg, aki pedig már évek óta a csapat tagja volt. Lojalitása azonban kevésnek bizonyul a 2020-as maradáshoz.
Ricciardo a szezon során mindössze kétszer tört meg némileg: Mikor a szezonnyitón, hazai versenyén már a rajtnál megsérült az autója, később pedig ki is esett; illetve mikor Bakuban rátolatott Danyiil Kvjatra.
A Ferrari és Mercedes első alkalommal szerepel a sorozatban, mivel az első évadban nem kívántak részt venni, így korábban csak versenyjelenetekben mutatták őket, privátabb forgatásra nem adtak engedélyt. Tavaly, a második évad forgatása során ez némileg megváltozott, bár ezúttal is csak 1-1 versenyt jelöltek meg, noha mindkét csapatnak sikerült olyan futamot megjelölni erre, amint nem szerepeltek jól. A Mercedes a Német Nagydíjon, a Ferrari pedig Austinban engedte be a stábot a kulisszák mögé.
A mercedeses rész két fő témája a sorozatban a Niki Laudára való emlékezés, és az, hogy a Német Nagydíjon Hamilton épp beteg volt. Ezért a versenyző nem is akarta, hogy szerepeljen a sorozatban.
Fotó: Kaiser Erika
Végül pont ez a verseny volt az, mely tavaly az egyik legrosszabbul sikerült a Mercedes szempontjából. Wolff azonban ezzel kapcsolatban is Laudát idézi, aki korábban azt mondta, hogy mindig a legfájdalmasabb versenyekből lehet a legtöbbet tanulni.
Fotó: Kaiser Erika
Sok újdonság a Ferrari oldaláról sem derül ki, talán csak látványosabbá válnak a Charles Leclerc és Sebastian Vettel közti különbségek. Ahogy az is, hogy az olaszok stratégiai döntései gyakran a saját csapatukon belül okoznak feszültséget, melyet egyébként Leclerc talán magabiztosabban kezel, mint Vettel. Vettel egyértelműen nagy nyomásként éli meg Leclerc jelenlétét, aki bizonyos értelemben „olaszabb” is, mint ő, ami szintén a fiatal versenyző malmára hajthatja a vizet.
Az első évad sztárja nem várt módon a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner lett, aki sosem rejtette véka alá véleményét, és határozottan kiosztott mindenkit, ha az indokolt volt. Már pedig sokszor indokolt volt, így az első évad Steiner káromkodásáról, „f*ck”-jairól lett híres. Talán nem túlzunk, ha azt mondjuk, hogy Steiner maga népszerűbb és kedveltebb lett a rajongók körében, mint maga a Haas csapat és versenyzőik…
A f*ck tendencia a második évadban sem hagyott alább, sőt! Több, mint 50 alkalommal hagyta el ez a szó Steiner száját, mindenféle módon és formában, sokszor egy mondatban is több alkalommal. Persze bőven volt ok a káromkodásra a Haasnál tavaly is…
Steiner már akkor oltogatta – nem sértően – Romain Grosjeant, mikor a csapattagoknak megmutatták a 2019-es autót, mely a Rich Energy miatt arany-fekete színezést kapott. Közölte a francia versenyzővel, hogy ő egy ilyen színű autóval már állt dobogón anno (2012-13, Lotus), utalva arra, hogy ezt nem ártana reprodukálni. Hozzátette azt is, hogy még jól állnak anyagilag, de hogy ez így marad-e, attól is függ, hogy ő (Grosjean) hányszor fogja összetörni az autót.
Fotó: Haas F1 Team
Végül azonban akadt ennél nagyobb gondjuk is. Ausztáliában, a szezonnyitón jól kezdett a csapat, de itt meg is rekedtek, míg az ellenfelek év közben is fejlődtek. Infografikával, hatásvadász módon jelenítik meg, ahogy pontversenyben az 5. helyről a Haas folyamatosan esik vissza az utolsó előtti helyig. Pedig év elején az volt a terv, hogy a 4. helyet megszerezzék. A legnagyobb gond pedig az volt, hogy maguk sem tudták, hogy mi a probléma.
Steinert is megismerhetjük otthoni körülmények között, felesége és kislánya társaságában, amint a konyhában serénykedik. Feleségével beszélgetve mondja el, hogy az egyik dolog, ami aggasztja, hogy versenyzőik csak magukkal foglalkoznak és nem veszik figyelembe a csapat érdekeit.
Mindezt pedig csak fokozta a Rich Energy által generált cirkusz, így aztán teljesen nyomasztóvá vált a helyzet a csapatnál…
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner a szezon elején izgatottan számolt be róla, hogy a csapat Honda erőforrásra váltott. Ez pedig azért nagyon kulcskérdés, mert ha nem alakul jól az együttműködés, akkor benne lehet a pakliban, hogy Max Verstappen elhagyja őket.
Azonban már a szezonnyitón is dobogón végeztek, majd a Red Bull Ringen az első Hondás győzelem is megszületett, amit később még kettő követett. Verstappen pedig egyelőre hosszabbított a Red Bullal.
Ha már Red Bull… Kiemelt szerepet kapott a sorozatban Pierre Gasly, aki a szezont úgy kezdte, hogy a Red Bull felemelte őt a fő csapatukba, Verstappen mellé. A teljesítménye azonban nem úgy alakult, ahogy azt a csapat elvárta. Horner úgy vélte, hogy a francia versenyző talán még éretlen ahhoz, hogy top csapatnál versenyezzen. Úgy vélte, hogy a 6-7. hely mondhatni teljesen jelentéktelen, annál az is jobb, ha a versenyző kiesik, de legalább addig értékelhető teljesítményt nyújt. Bár az is világossá válik, hogy Verstappen mellett senkinek nincs könnyű helyzete. Mindenesetre Gasly-nek vissza kellett mennie a Toro Rossóba, helyet cserélt Alex Albonnal.
Fotó: Kaiser Erika
Egészen gyászos érzetet keltenek a jelenetek, melyeken azt látni, ahogy a Red Bull mindenről lekapargatja Gasly nevét. Ahogy az is, hogy Albont első Red Bullos fotózásán arra kérik, hogy próbáljon pontosan olyan pózba állni, mint tette azt év elején Gasly, hogy könnyebb legyen kicserélgetni őket a mindenféle digitális és nyomtatott anyagon.
Albonnal is viszonylag hosszasan foglalkozik a sorozat. Ő és családja nyíltan beszélnek arról, hogy mikor a versenyző 15 éves volt, édesanyját csalás miatt börtönbe zárták…
Hornert is „hazakísérhetik” a nézők. Mókás jelenet, hogy mikor Christain megkérdezi a ház kislányait (felesége, Geri korábbi kapcsolatából a 13 éves Bluebellt, valamint Christian korábbi kapcsolatából a 6 éves Oliviát), hogy ki a kedvenc Forma-1-es versenyzőjük, akkor a lányok Hamiltont és Vettelt említik, tehát pont nem Red Bull versenyzőket.
A McLaren esetében éles kontrasztot állítottak Fernando Alonso korábbi panaszai és az új versenyzők 2019-es eredményes éve között. Mindezt egyébként Alonso honfitársára, Carlos Sainzra élezték ki. A szezonjukat mintegy megkoronázta Sainz interlagosi harmadik helyezése.
A Williams kapcsán leginkább leginkább Claire Williams lamentálását követhetjük végig, a csapat gyenge szereplése kapcsán, ám megoldás nemigen születik. Annyi azonban bizonyos, hogy Claire semmiképp nem akarja, hogy az édesapja által létrehozott csapat a süllyesztőbe kerüljön.
Lauda halálán túl sajnos egy másik súlyos eset is történt a szezon során mely meghatározó volt a sport számára: Anthoine Hubert F2-es versenyző halálesete Spában. A sorozatban több versenyző is feleleveníti a francia versenyzővel kapcsolatos emlékeit, főleg a fiatalabbak, Gasly és Albon, akikkel versenytársak és barátok is voltak.
A versenyzők reakcióit nézve a különféle helyzetekre, hangsúlyossá válik, hogy egytől-egyig érzékeny személyek. Kétség sem fér hozzá, hogy a mezőny minden tagja tehetséges és kellően rátermett, eredményességüket azonban az autójukon túl mindig az fogja meghatározni, hogy ki milyen hatékonysággal teszi túl magát a nehézségeken és mentálisan mennyire tud a toppon maradni, legyen szó akár egy balul elsült versenyről, vagy egy versenyzőtárs haláláról…
Amit azonban kifejezetten hiányosságnak tekintünk a második évad kapcsán az az, hogy nem szerepel benne mindenki, és nem azért, mert nem kívántak volna részt venni a sorozatban. Az Alfa Romeo Racing és a Racing Point teljesen kimaradt, nem szerepel benne Lando Norris sem – pedig mindent lehet rá mondani, csak azt nem, hogy ne lenne jó alany ilyesmire –, és a tavaly édesapává avanzsált Danyiil Kvjat sem.
A Hyundai Hungary nyitotta azon komolyabb hazai sajtótájékoztatók sorát, amely 2020-ban az első jelentős „motorsportosnak” volt mondható. Természetesen ott volt 2019 FIA WTCR világkupa győztese Michelisz Norbi, épp egy olyan fázisban, amikor hivatalosan még nem jelenthető ki, hogy idén is a túraautó világkupán indul. Persze mindannyian azért sejtjük hogy ott lesz, és a dél-koreai márkával, a csapatnál érthetően az ő helye a legbiztosabb jelenleg.
Nagykövetasszonnyá vált Kiss Ramóna is, akit anyai, színésznői és műsorvezetői szerepben ismert, de mi emlékszünk még rá a pár szezont megélt Ladies Cupból. Egyáltalán nem ment Rami ott újoncként rosszul, és most is megerősítette, hogy élete egyik legszebb korszakaként tekint arra, amikor autóversenyző lehetett. Azt persze már csak megsúgta, hogy vezetett azóta lóerőben még gazdagabb járgányt is, mint egykoron. Most azonban egy Tucson lesz az új partnere.
Rácz Jenőtől egzakt értékelést kaptunk a sajtóebédről is, de a mondandójában inkább azt emelte ki, hogy miért is lesz hasznos az a családi SUV amelyet választott a mindennapjaiban. Kis túlzással, de akár főzhet is benne, ami egy séfnek biztosan szempont.
Zárásként kifejezetten figyelmesnek és környezettudatosnak gondoljuk azt, hogy olyan bevásárlótáskát kaptunk a Hyundaitól, amely e márkakereskedések korábbi elhasználódott zászlóiból készült, és baranyai közepesen súlyos értelmi fogyatékos fiatalok és felnőttek készítettek el.
10 év nem is tűnik olyan nagyon sok időnek, de ha az ember belegondol, hogy mi minden történt az elmúlt 10 évben, mi minden változott, akár csak a Forma-1 terén is, rájön, hogy mégis csak több volt ez egy szempillantásnál.
2010-ben 5 újonc érkezett a Forma-1-be (míg idén csak egyetlen újonc lesz, Nicholas Latifi személyében):
Ekkor debütált Nico Hülkenberg a Williamsnél, idén azonban már nem lesz az F1-es mezőny tagja.
Ekkor debütált az első orosz versenyző a Forma-1-ben, Vitaly Petrov személyében, de 2013 óta már nem része a mezőnynek.
Ekkor debütált Lucas di Grassi, és ez volt az egyetlen F1-es szezonja is, a Virgin Racing színeiben. 24 lett akkor az év végén, azóta viszont már Formula E bajnok.
Ekkor tért vissza a Forma-1-be a Senna név is, Ayrton unokaöccse, Bruno által. Három szezont töltött az F1-ben.
Ekkor debütált Karun Chandhok is, bár eléggé felejthető F1-es pályafutást tudhat maga mögött. Azóta többször indult Le Mans-ban és a Sky Sport F1-es szakértőjeként is tevékenykedik.
2010 volt az az év, mikor sokak meglepetésére visszatért a mezőnybe az egyszer már visszavonult, hétszeres világbajnok Michael Schumacher, ráadásul a Mercedes színeiben tért vissza. Három szezont húzott még le az F1-ben a német márkával, 2013-as síbílesete óta azonban sajnos nem sok biztosat tudni Schumi állapotáról…
Ekkor kezdte meg két éves F1-es pihenőjét Kimi Räikkönen, így 2001-es debütálása óta ez volt az első év, hogy a finn nem szerepelt a mezőnyben. Helyette ralizott és NASCAR Truckozott.
Ekkor még magyar szponzor is volt a Forma-1-ben, ugyanis a Williams autóin ott díszelgett a HELL energiaital logója, méghozzá jól láthatóan.
2010-ben még volt Vigin Racing, Hispania Racing és Lotus Racing nevű csapat, illetve a Racing Point még bőven Force India volt, az Alfa Romeo Racing még BMW Sauber F1 Team, a McLareneket pedig Mercedes motor hajtotta.
A regnáló bajnok Jenson Button volt, a szezon során pedig megkezdődött Sebastian Vettel és a Red Bull Racing menetelése a 4 bajnoki cím első darabja felé.
A szezon ekkor Bahreinben kezdődött, volt még Maláj Nagydíj, Török Nagydíj, és Koreai Nagydíj; a Magyar Nagydíjat pedig Mark Webber nyerte.
Ez volt a Bridgestone gumik utolsó szezonja a Forma-1-ben.
Számodra mi volt a legemlékezetesebb F1-es történés 2010-ben? Írd meg Facebookon kommentben! 😉