Kategória: Extra

  • VIDEÓ: Gyulay Zsolt a jövőről, Wéber Gábor a jelenről, Curtis a múltról beszélt nekünk!

    VIDEÓ: Gyulay Zsolt a jövőről, Wéber Gábor a jelenről, Curtis a múltról beszélt nekünk!

    Ma a Hungaroring sajtótájékoztató keretén belül mutatta be az idei Herendi porcelán kupákat, és ha már ott volt a fél magyar autósportos média, természetesen bejárhattuk az épülő Forma-1-es paddockot is.

    Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató a helyszínre látogató nézők számára fontos információkkal szolgált, majd a 2015 óta húzódó épületfelújításról is kérdeztük, és bizony, mondott újat ezzel kapcsolatban is.

    A Herendi porcelánokról is megtudtuk, hogy ők is keresik a környezetbarát technológiákat, amely akár új képzést is igényel.

    A látogatói körhöz csatlakozott az ismert zenész Curtis is, aki tavaly itt forgatta Majkával az egyik legnépszerűbbé vált videóklipjüket, „A csúcson túl”-t, és volt hozzá is kérdésünk, mert nem volt minden egyértelmű számunkra a művükben.

    Végül, de nem utolsósorban Wéber Gáborral latolgattuk kicsit azt, hogy mi várható majd a hétvégén a Red Bull és a Mercedes között, főleg az első kanyarban, amelynek a bukóterét ezúton is követeljük, hogy nevezzék el hivatalosan is Kiss Norbertről, szorgos kamionversenyre járók pontosan tudják azt is, hogy miért…

    https://www.youtube.com/watch?v=W_8eNr2ah-Q

  • VIDEÓ: GT és Formaautók a Hungaroringen!

    VIDEÓ: GT és Formaautók a Hungaroringen!

    Nemrégiben a Hungaroringen jártunk az International GT Open és az Euroformula Open versenyhétvégéjén. Ebben a videóban többek között megmutatjuk, hogy szólnak EO autói és hogy ugratnak át a sikánon a GT-sek.

    Ezen kívül váltottunk pár szót az egykori F1-es versenyző Christian Kliennel, valamint az e-sportolóból lett autóversenyzővel, a török Cem Bölükbasival! De kis bepillantást kaphattok abba is, hogy észül a rajtra Keszthelyi Vivien, David Schumacher támogatásával.

  • E-sportból a pályára – Cem Bölükbasi a Hungaroringen állt mikrofon elé

    E-sportból a pályára – Cem Bölükbasi a Hungaroringen állt mikrofon elé

    Cem Bölükbasi, e-sportolóként kezdte pályafutását, és egészen magas szintre jutott el. Azután, hogy Forma-1-es versenyzőkkel méretett meg, az igazi versenypályán is kipróbálhatta magát.

    Július második hétvégéjén az International GT Open mellett az Euroformula Open mezőnye is ellátogatott Magyarországra a nevezők között pedig egy érdekes névre bukkantunk…

    Cem Bölükbasi, Törökország. Aki követi F1 Esports bajnokságot is követi, tudja, nem kis névről van szó. Három évben is szerephez jutott, majd néhány GT-versenyen szerepelt. Legutóbb pedig a téli F3-as Ázsia-bajnokság mezőnyében mérte össze magát a formaautózás élmenőivel.

    Nem mindennapi történet, csakúgy, mint a folytatás. A Hungaroringen a második futam után – a háromból – kaptuk mikrofonvégre, egy győzelem és egy dobogós helyezés után.

    Nem sok török versenyző jut el nemzetközi szintre, téged mi rántott be a motorsport világába?

    CB: „Ami engem illet, gokartoztam néhány évig. Aztán elég hamar rájöttem, nincs igazán lehetőségem arra, hogy továbblépjek. Ezért az e-sport felé orientálódtam, részt vettem több F1-es szezonban is, de nem vetettem meg az iRacing, Asetto Corsa világát sem. Végül ez adta meg a lehetőséget nekem arra, hogy a való életben is kipróbáljam magam. Úgyhogy szponzoraimnak és a támogatóimnak köszönhetően most itt vagyok.”

    Cem Bölükbasi
    Fotó: Tajthi Andrea
    Tavaly év elején mind a virtuális, mind a valós versenyzés legjobbjai együtt kerültek be a reflektorfénybe. Te hogyan élted meg mindezt így, hogy ismerted az érem mindkét oldalát?

    CB: „Hihetetlen volt, mert a Forma-1-es pilóták versenyképessége magas szinten van. Addig dolgoznak, amíg nem nyernek. Ha elég versengő típus vagy, hogy eljuss a Forma-1-be, akkor biztos gyűlölsz veszíteni.”

    Különleges dolog, amit véghez vittél, és az elmúlt években egyre több embernek adatott meg. Számodra hogyan alakult a váltás a két világ között?

    CB: „Remélem segíthetek még több embernek elérni ezt. Szeretnék úttörő lenni, és segíteni amennyit tudok, akár a karrierem ideje alatt, akár miután visszavonultam.”

    „Ma már nagyon élethűek a játékok, közel van egymáshoz a kettő. A legnagyobb különbséget a sebesség érzete jelenti. 300-zal menni a szimulátorban meg sem kottyan, de a való életben ez azért elég más. Ráadásul nincs újraindítás gomb sem.”

    Cem Bölükbasi
    Fotó: Tajthi Andrea
    Hogyan tudtad kamatoztatni a való életben addig megszerzett tudásodat, amikor GT autókról áttértél a formula kategóriákra?

    CB: „Rengeteget szimulátoroztam elsősorban, nem nagyon volt lehetőségem gyakorolni vagy tesztelni. Ezt az autót két-három nappal ezelőtt vezettem itt. Az F3-as Ázsia-bajnokságon kívül az egyetlen felkészülési lehetőségem a szimulátor volt.”

    Megálltad a helyed ott is, úgy, hogy sok Formula 3-as és Formula 2-es pilóta volt ott a mezőnyben. Hogy érzed magad ezzel kapcsolatban?

    CB: „Nem számítottam rá, mert az volt az első formaautós sorozatom, és nem volt korábbi hasonló tapasztalatom. Az, hogy ilyen rangos pilóták ellen versenyezhettem – akik F3-as és F2-es ülésekkel rendelkeznek vagy tesztpilóták a Forma-1-ben –, és tudtam velük tartani a tempót igazán motiváló volt. Remélem sok esélyem lesz még gyakorolni, és közel kerülni hozzájuk.”

    Ez csak egy egyszeri alkalom, hogy az Euroformula Openben versenyzel, vagy maradsz a bajnokság további szakaszára is?

    CB: „Még bizonytalan a helyzet, a szponzorokon múlik, de remélem maradhatok, most, hogy már kér dobogóm is van, természetesen szeretném folytatni.”

    Cem Bölükbasi
    Fotó: Tajthi Andrea
    Számítottál arra, hogy megnyered az első versenyed a kategóriában?

    CB: „Reméltem, hogy jól megy majd, de azért erre nem. A másodikon fel tudtam érni a harmadik helyre az első körben, onnantól próbáltam tartani vezető duó tempóját, de nehéz volt a zavaros légáramlatokkal megbirkózni. Tartottam egy ritmust, nem akartam túlságosan nyomni a közepén, tudtam, hogy megelőznek majd, ha így teszek. A verseny végén, amikor mindenki fárad, akkor kezdtem felzárkózni egy picit.”

    Tavaly az F3-ban szerepelt Igor Fraga, aki McLaren eSport versenyét nyerte meg 2018-ban, és a Red Bull érdeklődését is felkeltette. Hogy látod a többieket, akiknek szintén nem idegen a virtuális versenyzés, követed az ő karrierjüket is?

    CB: „Igor szintén versenyzett már, amikor az e-sportra nyergelt át. Nagyon jó a szimulátoron és a való életben is, tavaly megnyerte a Toyota Racing Seriest [egy téli új-zélandi rangosabb junior sorozatot – a szerk.]. Mindkét világban nagyon jó versenyző. Lando és Max szintén nagyon jók a szimulátorban is, mostanában ezt már mindenkiről el lehet mondani a Forma-1-ben, mert szoros a csata, és tudják, milyen fontos sok kört teljesíteni virtuálisan is.”

    Mik a terveid jövőre?

    CB: „A lehető legtöbb tapasztalatot szeretném gyűjteni itt, az Euroformula Openben, de ugyanakkor szeretnék megismerkedni a nagyobb leszorítóerővel rendelkező autókkal is. Ha elég gyakorlást tudok addig magam mögött, és készen állok, akkor szeretnék akár rögtön a Formula 2-be ugrani jövőre, ez a terv.”

  • A száguldó Habsburg környezettudatos, Lando rajongó és félprofi riporter

    A száguldó Habsburg környezettudatos, Lando rajongó és félprofi riporter

    Habsburg Ferdinánd majdnem tíz éve jóbarátunk, hiszen gokartos kora óta személyesen is ismerjük. Ott voltunk a Pannónia-Ringen az első, akkor magyar színekben aratott sikereinél, láthattuk őt a Hungaroringen Formula 3-as pilótaként. Ezúttal a Red Bull Ringen találkoztunk vele, mint az ORF boxutcai riportere, és rögtön az interjúnk elején kifejtette Ferdinánd, hogy nem teljesen elégedett a spielbergi pálya jelenlegi nevével…

    – Újra itt vagyok Habsburgék országában, és…

    – Igen, ez a Habsburgring. (nevet)

    – Tényleg, hogyhogy még nincs Habsburgring?

    – Valamit biztosan rosszul csinálok. (nevet)

    – Azért valamit tisztázzunk: a rendes, igazi politika nem érdekel téged.

    – Dehogynem, csak még nem vagyok benne eléggé érintett. Ez nagy különbség. Persze szavazni járok, olvasok róla, valamint a szüleimtől is kapok információkat. Az azonban, hogy politikai szerepet vállaljak, azért még kicsit odébb van. Nézzük csak meg hogy volt ez Schwarzeneggernél, aki egy remek filmes sztár, de… ugye érted már, miért is ne?

    – Tehát Amerikában akarsz akkor ilyen karriert csinálni?

    – Na, azért ezt sem mondanám. Alapvetően a műfaj amit csinálok, azt gondolom, az illik hozzám. Aztán meg, ki tudja? A politika valójában annyira egy megfoghatatlan szó. Ez persze nem jelenti azt, hogy azonnal be kell ülnöd a Parlamentbe, sokakat befolyásolhatsz és tehetsz jót enélkül is. Nekem például motorsport berkeken belül egy politikai mozgalmam, a fenntarthatóságra, ezek a #DriveFastActFaster és a zöld program a Green Future Project. Csapatokat próbálok meggyőzni arról, hogy karbonsemlegesek legyenek. Így nézve már mondhatom, hogy politikus vagyok, nemde?

    – Akkor mondhatjuk azt, hogy a sportpolitikában jeleskedsz, akár az FIA-val együtt?

    – Pontosan! Velük is kapcsolatban állok az ügy miatt. Ilyen értelemben ez az a sportpolitika amit örömmel végzek, hiszen ez csak jót tesz a környezetünknek. Azt a fajta sportpolitikát nem szeretem, amely arra törekszik, hogy manipulálják a versenyeredményeket. Az nem az én műfajom.

    – Foglalkozzunk akkor a fő tevékenységeddel! A Forma-1 felé tartottál, de végül a hosszútávnál kötöttél ki. Jövőre már a Hypercar korszak kezdődik ott, esetlegesen szeretnél már inkább ott gyári szerződést?

    – Persze! Ugyanakkor a Forma-1-es álmom sajnos még megvan, úgy fogalmaznék, hogy a partvonalon kívül élvezem. Bár némileg közelről is, mint félprofi szakkommentátor, amit ráadásul rettentően élvezek is. Azok a dolgok, amiket viszont vezethetek is, boldoggá tesznek és a rendelkezésemre állnak, azok a hosszútávú versenyek. Tehát Le Mans. A Hypercar pedig az ottani elit, tehát egyértelműen az a cél, oda bekerülni.

    – Kik jelenleg a kedvenc csapattársaid, vagy ellenfeleid a Le Mans szériákból ahol indulsz?

    – Kik a kedvenceim? Lando Norris!

    – Na! Ő nem is ott versenyez…

    – Na jó, ez igaz… (nevet)

    – Jó páros lennétek ti ketten?

    – Lando vezetett már Daytonában a 24 óráson, olyan 3-4 éve. Akkor ellene versenyeztem, és előttük is értünk célba, de mivel technikai problémájuk volt, ezt már ki is húzhatjuk, mert így összehasonlítani persze hülyeség. Ott is ütős volt a teljesítménye, de ez természetes is, ha gyorsan tudsz vezetni, jól bánsz gyors versenyautókkal is. Jelenleg a WEC-ben azonban Robin Frijns a csapattársam, aki egy nagyon képzett autóversenyző, és jó barát is, örömmel lógok vele. Egyébként meg igen, Landóval és Robinnal igazán vicces triónk lenne. Ott van még persze René Rast akit érdemes megemlíteni, hiszen tapasztalt, jó arc, és egy megatehetség.

    – Itt a Red Bull Ringen most valóban médiamunkásként vagy jelen, milyen érzés volt pont Landóval, a korábbi csapattársaddal interjút csinálni? Kívülről nézve jól mulattatok…

    – Totál állati volt! Ugyanakkor nagyon vicces is volt, mivel valóban nem volt épp profi amit előadtunk, de kit érdekel ez most? Magam is szoktam gondolkodni ezen, hogyha egyszer rajongóként tekintek erre a dologra, akkor az a jó, ha igazi érzelmeket láthatunk. Szerencsére Landóval remek a kapcsolatom, így ez megtörténhetett. Nyugodtan mondhatom, hogy médiásként eddig ez pillanat volt a csúcs!

    – Amikor nem versenyzel, nagyon sokat látlak a természetben. Érdekelnek téged ezek az új elektromos sorozatok, mint a Formula E, Extreme E? Telefonáltál már emiatt valakikkel?

    – Igen, mert érdekel a környezetvédelmi programjuk, különösen a Formula E-é. Az Extreme E egy teljesen más műfaj az autósportban, és velük még nem állok kapcsolatban, de biztosan öröm lehet azokat a gépeket is vezetni. Jelenleg azonban az van, hogy az utóbbi években túl sokszor váltottam szériákat. A formaautókból először a DTM-be kerültem, ami már egy hatalmas váltás volt. Itt sajnos csak két évet töltöttem, majd jött egy újabb nagy váltás a prototípusokra. Azt hiszem, hogy annak lenne most igazán értelme, hogy valahol megragadjak, legyen versenyülésem, egyszerűen csak élvezzem, és jó munkát végezzek. Ez után jöhet csak majd a következő lépés, ahol lehet szerepe akár a Formula E-nek is. Azt gondolom, ha a szívem szerint kellene választanom a Le Mans és a Formula E között, akkor jelenleg még egyértelműen Le Mansra szavaznék.

    – Mikor látogatsz el esetleg újra valamelyik Osztrák-Magyar Monarchiás egykori tagállamba?

    – Magánútra gondolsz? Valamikor a nyáron menni fogok még Horvátországba, 3-4 napra, az Adria mellett fogok nyaralni. Ezt igazán megérdemlem.

    – Semmi Balaton?!

    – Ohh, sajnos nincs versenyünk Budapesten, amit személy szerint én igazán sajnálok. De most van újra egy gokartom, így lehet, hogy mennem kell majd újra a Pannónia-Ringre. Az ott a kedvenc gokartos versenypályám. Mondhatnám azt is, hogy vissza a gyökereimhez. Szerencsére most azonban annyi dolgom van, mert két bajnokságban versenyzem, az ORF-nek is a rendelkezésére állok, meg ilyesmi. Relatíve kevés szabadidőm van az utazgatásokhoz, de mégis élvezem. Ilyen kiváltságos helyzetben jelenleg nincsenek sokan most, mint én. Így örülök annak, hogy ennyi tennivalóm akad.

  • Berger elmondta nekünk, hogy szeretne-e újra DTM-et Magyarországon

    Berger elmondta nekünk, hogy szeretne-e újra DTM-et Magyarországon

    Gerhard Berger 2017-ben vette át a DTM, azaz a német túraautóbajnokság irányítását, és a megszűnéstől mentette meg a szériát. Idén teljesen más szabályrendszert vettek át, és formálták a saját igényeik szerint, és Monzában már volt is egy versenyhétvégéjük. Leginkább erről beszélgettünk a korábbi Forma-1-es autóversenyzővel, egészen addig, amíg a két kislánya ezt meg nem unta…

    – Idén megújult a DTM szabályrendszere, amely már GT3-as alapokon nyugszik. Túl vagyunk az első versenyhétvégén is már, a széria főnökeként hogy tetszett neked?

    – Jó versenyeink voltak. Jó irányt szabtunk meg, remek márkáink vannak, és nagyon erős versenyzőink. Érdekesek is voltak a futamok, így azt mondanám hogy a legelső fellépésünk jól sikerült.

    – A magyar rajongókat persze az érdekli, hogy mikor tér vissza a Hungaroringre a DTM?

    – Még meglátjuk, de én semmi esetre sem zárnám ki. Magam részéről örömmel térnék oda vissza, de az idei versenynaptárunk már teljesen fix. Az, hogy jövőre még mi a terv, azt majd még meglátjuk. Én szívesen mennék, az biztos.

    – Látsz már arra esélyt, hogy egy versenyhétvége után megmond az erőviszonyokat, esetleg azt, hogy kiből, kikből lehet a bajnok?

    – Ez megjósolhatatlan. Remélem, sőt azt hiszem, hogy ez egy izgalmas bajnoki év lesz. Ideális esetben úgy vélem, hogy az utolsó versenyen is akár még öten bajnokesélyesek lehetnek.

    – Sok gyártó van már így is a DTM-ben, de vannak még érdeklődők?

    – Most öt márkánk van jelenleg, és igen, keresnek minket. Abból indulok ki, hogy jövőre csatlakozik majd hozzánk még egy vagy két gyártó.

    – Mennyire érzed azt, hogy a konkurenciái lennétek a túraautó világkupának?

    – Egyáltalán nem. Van egy saját platformunk, nálunk csak profik vannak. Nincs hosszútávú formulánk. Más szériáknál vegyítve vannak amatőrök, pár profival, szélesebb körben is. Nálunk kizárólag csak professzionális versenyzők vannak.

    – Mit gondolsz, miért nem működött végül a Class1 formátum, hiszen a japánokkal közösen elkezdtetek már dolgozni rajta…

    – Az történik, hogy az autós iparág most nagyon megváltozik. Átalakulnak, elektromos irányba. A teljes költségvetésüket alárendelik ennek. A Class1 pedig valóban elég drága dolog volt.

    – Ezek után hogy tetszik az ETCR, illetve akartok elektromos DTM-et ezek után?

    – Fut már egy ilyen projektünk, de jelenleg nem tudunk foglalkozni vele érdemben.

    – Szerinted ki lehet a következő osztrák Forma-1-es autóversenyző?

    – Nehéz megmondani. Minden nagyon gyorsan történik. Jelenleg konkrétan nem tudnék mondani senkit sem, aki ezen az úton haladna. Ugyanakkor ez akár pillanatok alatt is megváltozhat.

  • Közlekedési és járműtechnikai kiállítás nyílt a Camponában!

    Közlekedési és járműtechnikai kiállítás nyílt a Camponában!

    Egy ideje nincs már Közlekedési Múzeum Budapesten, így a közlekedési eszközök és járművek magyar rajongói feszülten várják az időpontját annak, amikor az új helyszínén nyit meg az ismert kiállítás. Ettől teljesen függetlenül magángyűjtők gondoltak egy merészet, és csináltak valami nagyon hasonlót, kicsiben.

    Sohajda Károly és barátai évek óta gyűjtöttek már különféle tematikában tárgyi eszközöket, amelyek leginkább a második világháború utáni időszakot fedi le, a 90-es évekig. Ebbe beletartoznak a városi közlekedési eszközök, vasút, hajók, repülők, de akár a trafikárus Nyugatról jogdíj és egyebek nélkül koppintott, fröccsöntött, lemásolt versenyautók is. Megtaláljuk itt apáink, vagy nagyapáink játékait is szép számmal, valamint olyan ritka modelleket, amelyek kézzel készültek, és egy darab létezik belőle.

    A kiállításon túl egy kis boltot is beüzemeltek, ahol lehet is vásárolni a retro holmikból, valamint egyedi kézműves érdekességeket. Aki tehát időutazásra vágyik a nem is annyira régmúlt járműveinek a világába, legyen az akár csak játék, modell, vagy akár eredeti méret is, az látogasson el a Campona első emeletére a mai kor játékboltja mellé, és nézze meg a kiállítást, amely időről-időre változni fog, mindig valami kiemeltebb tematika mentén.

    Hol követhetitek a kiállítást?
    Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/269456144302749/
    Instagram: https://www.instagram.com/retro_kozlekedes/

    Weboldal: http://jarmutechnika.com/

  • Schumacher kifejezetten elégedett a Keszthelyi Vivien „Szalon”-nal!

    Schumacher kifejezetten elégedett a Keszthelyi Vivien „Szalon”-nal!

    Ralf Schumacher mér évek óta nem versenyez, és már csapata sincs a DTM-ben. Helyette a Forma-1-ben szakértő a német Sky csatornán, valamint éttermet nyitott, sőt saját bora is van. Egyengeti a fia David versenyzői karrierjét, akinek magyar barátnője van, Keszthelyi Vivien. A Red Bull Ringen beszélgethettünk vele, tényleg kötetlenül…

    – Már az interjúnk elején gratulálnom kell, hiszen a fiad David tegnap nyert először a Formula 3-ban. Apaként ez most nyilván büszkeséggel tölt el…

    – Így bizony, ez remek volt. Nehéz időszaka volt, nyerhetett volna akár már Barcelonában is, de a többiek levezették a pályáról. Összességében a Formula 3 kemény terep így is versenyeznek, komoly csatákkal, így vannak kiemelkedő- és mélypontok. Tegnap azonban remek versenye volt, jól tette a dolgát a rajttól kezdve a végéig, így ez tökéletes volt.

    – Úgy gondolod, hogy most ez az eredmény feltüzelte és akár harcba indulhat a bajnoki címért is?

    – A bajnoki címért azért nem hinném, mert akik elöl állnak, már nagyon elmentek, ma pedig megint nem szerzett pontokat. A tegnapi eredmény azonban bizonyosan magabiztosabbá teszi, és jelenleg ez az, ami számít.

    – A 2000-es évek egyik legizgalmasabb párosa te és Juan Pablo Montoya voltatok. Egy korábbi interjújában arról beszélt, hogy igazából a Forma-1-ben ellened kellett összeszednie magát leginkább…

    – Nos, igen, az aktív időszakunkban rendesen megnehezítettük egymás életét, Juan Pablo meg egy igazán erős ellenfél volt. Innen nézve tehát amit mondott az egy szép elismerés, hogy én voltam az egyik legnehezebb ellenfele. Ma már jól megértjük egymást, korábban ez nem volt így…

    – Beszéltek olykor egymással?

    – Most, hogy a fia a Formula 4-ben versenyez, olykor találkozunk, ami igazán mulatságos szokott lenni. Ő pedig még a mai napig versenyez.

    – Úgy gondolod, hogy esetleg a fiaitok junior szériákban vagy akár a Forma-1-ben versenyezhetnek együtt újra csapattársként?

    – Erről még korai lenne beszélni. Az ő fia még a Formula 4-ben versenyez, az enyémnek pedig hamarosan körbe kell néznie, hogy merre tovább. Mindenesetre szép kombináció lennének ők ketten, az már biztos!

    – Tavaly láthattuk az Instagramodon, hogy Keszthelyi Vivien vágta le egyszer a hajadat, mivel a koronavírus miatt nem juthattál el a fodrászhoz. Mennyire tehetséges ebben?

    – Így van. Igen jól végezte a dolgát, szóval nem csak egyszer, hanem két-három alkalommal is levágta a hajamat. Mondhatom, hogy igazán tehetséges a haj levágásában, de nem csak ebben az.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Ralf Schumacher (@ralfschumacher_rsc) által megosztott bejegyzés

    – Mi a véleményed róla, mint a fiad partneréről?

    – Már három éve együtt vannak, egy igazán nyitott, kedves fiatal nő. Örömmel tölti el az idejét és sokat is van nálunk. Ő is autóversenyző, nem is csinálja rosszul a dolgát, persze az is egyértelmű, hogy nincs egyszerű dolga abban a szériában, ahol épp versenyez.

    – Kevesen tudják, hogy éttermed is van, hogyan éltétek meg a koronavírus miatt kialakult helyzetet?

    – Minden munkatársunkat rövidített munkarend szerint alkalmaztunk tovább, de nekünk is be kellett természetesen zárnunk, ahogy mindenki másnak. A COVID-19 első hulláma számomra elképesztően nyomasztó volt, a második hullámnál már talán hozzászoktunk kicsit, de aggódtunk is, hiszen sajnos sokan haltak meg. Természetesebb dolog volt tehát otthon maradni, persze azt kívántuk, hogy az élet térjen vissza mihamarább a normális kerékvágásba. Most az oltásoknak köszönhetően hála Istennek, elértük ezt végre.

    ralf schumacher
    Fotó: Vámosi Péter

    – Lement az első versenyhétvége, mennyire tetszik az új DTM, megjött esetleg a kedved újra versenyezni vagy csapatot irányítani?

    – Nem, dehogy, újra DTM? Az igazság az, hogy nem tudtam követni, hiszen épp a Forma-1-gyel volt dolgom. Örülök persze, hogy megy tovább a német túraautó bajnokság, úgy hallottam, hogy érdekesek voltak a futamok, de sajnos nem láttam őket. A versenyzéshez pedig már túl öreg vagyok.

    – Tartod még a kapcsolatot a korábbi menedzsereddel, Willi Weberrel? Ő azon a véleményen van, hogy a Schumacher család beszéljen többet és egyértelműen Michaelről…

    – Először is, igen, kapcsolatban állunk még, ezen a héten is beszéltünk egymással telefonon. Azt pedig, hogy mégis mit csináljon a Schumacher család, azt pedig inkább bízzák ránk. Minden így jó most, ahogy van.

  • Klien leadta nálunk hétvégére a rendelést arra az esetre, ha nyerne!

    Klien leadta nálunk hétvégére a rendelést arra az esetre, ha nyerne!

    Christian Klien, a korábbi osztrák Forma-1-es pilóta a hosszútávú bajnokságokban, valamint a szakkommentátorkodásban találta meg a számításait, miután végleg befejezte a tevékenységét a királykategóriában. Igazán monarchiás jelleget ad az interjúnknak az, hogy Ausztriában beszélgettünk vele arról, hogy mit tesz majd a hétvégén Magyarországon…

    – Talán itt kezdődött el minden veled, a Red Bull Ringen, pontosabban akkor még Österreichringen. Gyerekként már eleve Sennának szurkoltál, vagy akkor lettél az, amikor személyesen is találkoztál vele?

    – Igen, az volt az a pillanat, a Hockenheimringen Ott találkoztam vele, de előtte is rajongtam már a Forma-1-ért. azt azonban elmondhatom, hogy valóban ez volt a kulcsmomentum.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Christian Klien (@klienchristian) által megosztott bejegyzés

    – Kifejezetten mulatságos, hogy gyakorlatilag a teljes egykori 2004-es Jaguar F1 csapat most újra itt van a pályán, csak ezúttal Mark Webber, Björn Wirdheim és te is mint szakkommentátor. Mi a jobb, vezetni, vagy szakérteni?

    – Természetesen vezetni, ez egyértelmű. Ugyanakkor már jó ideje itt vagyok a paddockban, az emberek pedig többé-kevésbé ugyanazok, ismerek mindenkit. A Forma-1-et pedig eléggé ismerem ahhoz, hogy a tévében szakértőként is elmagyarázhassam a történéseket. Örömmel is csinálom. Azonban ha csak beszélünk róla, és csak azt látom, hogy mások mennek, előbb-utóbb a dolog felkorbácsolja az embert annyira, hogy magam is autóba akarok ülni újra. Szerencsére továbbra is versenyzem a GT3-as kategóriában, így ezen versenyhétvégéken azt gondolom, hogy jól tudok reagálni erre az ingerre, a volán mögött.

    – Mi igazából kommentátori szemszögből nézve a nagy különbség az állami ORF és a magán Servus TV között? Olyasmi ez, mint egy gyári csapat tagjának lenni, majd egy priváté?

    – Alapvetően a Servus TV rengeteg energiát öl ebbe. Ami igazán menő, hogy nagyon sok fiatal dolgozik itt akik motiváltak, és égnek a vágytól, hogy dolgozhassanak a Forma-1-ben. Ez világosan látható már a programjukból is, és jó az elegye a szakértőknek is, akik mindannyian versenyeztek is. Velünk van Nico Hülkenberg is, aki tavaly még Forma-1-es versenyautóban ült, és emiatt frissek az élményei. Ez a munka öröm, és ha jól tudom, a következő három évben megoszlanak a közvetítések az ORF és a Servus között. Az pedig egyértelmű, hogy Ausztria egy Forma-1-et kedvelő nemzet. Az osztrákok szívesen néznek tévét, természetesen a Forma-1-et is élőben, nézik mindkét csatornát, hiszen végeredményben csak a száguldó cirkusz történései érdekli őket. A Servusnál megpróbáljuk mindezt még közelebb hozni a nézőkhöz.

    – A hétvégén már újra versenyzel, és pont Magyarországon, a GT3-as autóddal. Mit vársz mégis magadtól és a csapattól a Hungaroringen?

    – Megpróbálunk nyerni, hiszen a bajnokságban a második helyen vagyunk épp. Tavaly is jó versenyünk volt a Hungaroringen. Nyertünk is, ráadásul az összetettben, pedig a Pro-Am osztályban versenyzünk. Budapestre mindig örömmel jövök, menő a pálya, nincs is messze Ausztriától, kicsit olyan mindig ott az érzésem, mintha hazai pályán lennék, így izgatottan várom.

    Christian Klien
    Fotó: Vámosi Péter

    – A DTM is megújult, GT3-as alapokon, sokan pedig azt várták, hogy állandó szereplője is leszel a sorozatnak…

    Fogok ott azért versenyezni idén, három alkalommal, Zolderben, a Nürburgringen és Assenben. Az autók valóban GT3-as alapúak, gyakorlatilag ugyanolyanok, mint amelyekkel az GT Openban versenyzünk, vagy GT World Challenge-en. Már a szezon előtt kiderült, hogy lesznek ütközések a Forma-1-es időpontokkal, míg a GT Openra meg addigra már leadtuk a nevezésünket, így idén csak három versenyen tudok majd ott indulni.

    – Amennyiben nyernél idén is a Hungaroringen, milyen snapszot vagy pálinkát vigyenek neked a rajongók ajándékba?

    – Marillenschnaps, amennyiben van ilyen nálatok. (Magyarán jó lesz neki a barackpálinka is. – a szerk.)

  • Bottas kávézó: A finn pilóta kapucsínót vitt Mark Suttonnak!

    Bottas kávézó: A finn pilóta kapucsínót vitt Mark Suttonnak!

    Valtteri Bottas ismert arról, hogy ahogy sokan, ő is kávéval indítja a napot, és akár otthonában, de a pályán is sokszor látni egy jó koffeinbombával a kezében. Tavaly óta résztulajdonos is a “Kahiwa Coffee Roastery”-ben, amely egy kávépörkölő üzem, Lahtiban, Finnországban. A versenypályák mellett számos fotós „meglőtte” őt már kávéval a kezében, és különösen élen járt ebben Mark Sutton, az ismert brit autósport fotós. Ő ugyanakkor előszeretettel használja az Instagramot, ahol szokta véleményezni is a látottakat, így egyszer feltette a költői kérdést Valtterinek, hogy neki is hozna-e?

    Nos, a poénnak indult dolog most megvalósult a Red Bull Ringen, és a kollégák kereszttüzében, Bottas hozott egy pohárnyi kapucsínót a meglepődött Suttonnak.

  • Monzában demózik majd a turbinás Lotus, újra Fittipaldival a volánnál!

    Monzában demózik majd a turbinás Lotus, újra Fittipaldival a volánnál!

    Mi történik a nem is titkoltan Lotus rajongó újságíróval a Red Bull Ring paddockjában, ha épp a kedvenc csapata pólójában feszít, és a közelben Steve Nielsen telefonál? Odaint, hogy várjak már kicsit, amíg befejezi, mert mutatna valamit. Az egykoron rendőrnek tanult Steve egyébként a 80-as évek közepén már a legendás Team Lotus tesztcsapatát irányította, majd később megfordult a Tyrrell, Benetton, Honda, Arrows, Caterham, Toro Rosso, Williams és a Renault csapatoknál is. 2017 vége óta pedig a Forma-1 sporigazgatója. Nem felejtette azonban el, hogy honnan indult, és mai napig jó kapcsolatban áll a Classic Team Lotusszal. Mit is akart mutatni Steve?

    Mint arról nem is olyan régen beszámoltunk, 30 év után először indították be a gázturbinamotoros Lotus 56B-t, és azért sejthető volt ez már akkor, hogy nem csak brahira. Most amit Nielsen megmutatott a telefonján: az autó már nem csak sivít, hanem egy gyári alkalmazott már el is vitte pár tesztkörre Norfolkban. Kiderült viszont a végcél, hogy mit is akarnak ezzel a földi vadászgéppel: Monzában visszaülne a volán mögé az eredeti utolsó pilótája, Emerson Fittipaldi, és ahogy az 1971-es Olasz Nagydíjon is, megmutatja a közönségnek, hogy mire képes a járgány, ezúttal inkább csak showelemként.

    Aki kilátogat idén szeptember 10-12 között az Olasz Nagydíjra, láthat tehát egy igazán különleges és ritka ízig-várig brit versenyautót, annak a kétszeres világbajnok egykori, és itt tényleg igazán helyes a megfogalmazás, és még repülős körökben sem köthetnek bele: pilótájával.