Augusztus 8-án Zalaegerszegen jártunk, az 1. ZEG Rally Shown, melyen az inkább gyorsasági szakágakban jártas főszerkesztőnket megautóztatta a PSZA Motorsport Egyesület Ford Fiesta Rally3-mal. 😀 Ezt is megnézhetitek ebben a videóban!
Kategória: Extra
-

Megint a Holland Nagydíjnak kell kirángatnia az F1-et a bajból?
Talán nem túlzás azt állítani, hogy megrendült az F1 népszerűsége a Belga Nagydíjat követően. A most következő Holland Nagydíj nagy szerepet játszik majd abban, meddig tart majd a botrány.
Zandvoort jön, a pálya, ami egyszer már kirángatta a sportágat a bajból – közel 70 évvel ezelőtt. Akkor nem is az F1 volt a hibás, és kicsit más volt a felmerülő probléma, de központban ugyanúgy a biztonság állt.
Az 1955-ös Le Mans-i 24 órás tragédiájánál kiütköztek a kor biztonsági hiányosságai, és ez nagy következményekkel járt világszerte.
A Mercedes év végén kivonult a motorsportból, Svájcban azonnali jelleggel betiltották az autóversenyzést [a 2018-as Zürich E-Prix volt az első verseny ott az 1954-es Svájci Nagydíj óta – a szerk.], és négy versenyt is lemondtak a szervezők abban az évben.
Ez a tavalyi naptár átszabása után talán nem tűnik soknak, de akkoriban nem rendeztek ugyanannyi világbajnoki versenyt, mint most. Az előzetes 1955-ös versenynaptárban mindössze 11 nagydíj szerepelt (az Indy 500-at is beleértve), és az is már kettővel több volt, mint az azt megelőző évben.
Tehát közel a felére csökkent abban az évben a szezon hossza, vissza a 1950-ös szinthez, amikor szintén 6(+1) versenyt rendeztek.
Franciaország érthető okokból azonnal visszavonta a versenyét. De az élet nem állt le, és a következő hétvégén már Zandvoortban zúgtak fel a motorok – a soron következő F1-es futamon.
Az a futam gond nélkül zajlott végig, de a már beinduló fogaskerekek miatt így is lefújtak három további versenyt: a Nürburgring, Bremgarten és Pedralbes dobta be a törölközőt.
A Holland Nagydíj azonban segített abban, hogy ez a lista ne bővüljön újabb nevekkel. Így jöhetett a brit és az olasz futam még abban az évben.
Most nem az általános biztonság, de az Eau Rouge veszélyessége, illetve az autók esőre való érzékenysége van terítéken. Jean Todt, az FIA elnöke már kijelentette, a szabályok változtatása úton van. Spa-Francorchampsnak pedig jövőre már beütemeztek egy nagyobb átalakítást.
A sors fintora úgy hozta, hogy ismét Zandvoort lehet a megmentő, bár akkori verseny teljesen más volt, mint a mostani.
A pálya többszöri átalakítása mellett annyi a nagy különbség, hogy Verstappen-lázban ég az ország. Ráadásul a hollandoknak most először jó esélyük van egy hazai győztest látni.
-

Közvetítjük Kiss Norbi és a Révész Racing cseh fordulóját!
Az utolsó utáni pillanatban hozta tető alá Kiss Norbi és a Révész Racing azt, hogy csak legyen magyar nyelvű közvetítése is a versenyhétvégéjének a cseh Autodrom Mostból. Úgy tűnik, hogy csak megérte szorgosan újra esportolóskodnia, hiszen kiépült egy olyan minőségi technikai bázis és stúdió, ahol kivitelezhető a tudósítás. Itt normál esetben a szimulátoros közvetítések zajlanak, de így, hogy nem sikerült megoldania normál tévétársaságoknak a kamion EB 2021-es közvetítéseit technikai problémák miatt, szegény ember vízzel főz alapon így sikerül most áthidalni a problémát.
Kommentátori szerepben a M1RA esportolója, Zsupanek Bence, valamint ezen írás szerzője, Vámosi Péter lesznek. A magyar nyelvű közvetítés csak a versenyek időtartamára szorítkoznak, de a széria felületein az időmérő edzéseket is követni lehet majd, német, vagy angol nyelven.
Az időterv a következő:
2021. augusztus 28. szombat11:25 – Időmérő edzés
11:50 – SuperpoleAngolul:
Németül:14:50 – Első futam
17:10 – Második futam
2021. augusztus 29. vasárnap
11:15 – Időmérő edzés
11:40 – SuperpoleAngolul:
Németül:
13:25 – Harmadik futam
16:15 – Negyedik futam -

Amikor világbajnoki rali van Spa-Francorchampsban!
Ilyet se nagyon láthattunk még, hogy a rali világbajnokság szinte beköltözött a Forma-1 egyik legkedveltebb pályájára, Belgiumban. Spa-Francorchamps tehát részben otthont adott az Ypres Rally-nak, amely példa nélküli, a sorozat történelmében.
Megkértük tehát Makai Gergelyt, hogy legyen kedves leválogatni nekünk pár képet az ismert helyszínről, ahová legközelebb, a hónap végén látogat majd el a száguldó cirkusz.
Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images Fotó: Makai Gergely / @WOLRD / MGR Images -

Az idei Formula E szezon legvalószínűtlenebb pillanatai
Előzések, új pályák, villanyfény, kizárások, ütközések – a Formula E első világbajnoki szezonjában mindegyikből akadt bőven. Összeszedtük a flúgos futamok legjobb pillanatait.
Éjszakai verseny
A MotoGP és Forma-1 egymással vetélkedve rendezték első éjszakai versenyeiket 2008-ban, a Formula E-nek egészen a hetedik szezonjáig kellett várnia erre. Az arab házigazdák ráadásul rögvest kétszeresen is meglépték a rendezést – a pálya átalakítása mellett.
Rakétakilövés, majd -támadás?
Alex Lynn kapott szárnyra a második szaúdi versenyen, de mint utólag kiderült, nem csak ő, hanem maga Rijád városa is veszélyben forgott. Az atrocitás szerencsére nem járt veszteségekkel, és a brit pilótának sem esett nagyobb baja.
Új helyszínek, városon kívül is
Az idei nyolc versenyhelyszínből csak kettőnél, New York és Berlin esetében nem történt változás az előző évekhez képest. A legszembetűnőbb eltérés a sorozat városi mivoltával történő kényszerű szakítás volt. Valencia után Pueblában ráadásul a döntött kanyar mellett egy rendhagyó Attack Mode elhelyezést is láthattunk.
Többek között végre sor került a monacói aszfaltcsík teljes hosszának elektromos felavatására is, és a visszatérő London E-Prix keretein belül az első bel- és kültéri pálya is bemutatkozott.
Ez a trend jövőre is folytatódik majd, Fokváros, Vancouver és Szöul lesznek az új helyszínek.
Plusz egy kör…
Valenciában elég bizarr jelenetnek lehettünk tanúi: a biztonsági autó okozta energialevonások és a versenytávhoz utolsó pillanatban hozzáadódó forduló azt eredményezte, hogy a mezőny egy része a pálya szélén kötött ki.
Sokan csak nagyon lassan tudtak végigcsorogni, és olyanok is voltak, akik kizárással nem törődve mentek végig a célvonalig, így nem lehetett tudni, mi a végeredmény.
Nincs biztos győzelem
Rómában di Grassi az utolsó öt percben esett ki technikai hiba miatt, káoszt okozva a Mercedes pilótái között.
Monacóban da Costa előzött az utolsó körben a győzelemért, miközben mögötte Evans és Frijns gyorsulási versenyt tartottak a célvonalig.
Puebla pedig egy domináns versenyen aratott első helytől fosztotta meg Pascal Wehleint, akit adminisztratív okok miatt zártak ki.
De ez csak az első három eset, utána jött a…
…trükközés a boxutcával
Di Grassi, a Formula E egyik legelső pilótája rafinált módon a safety car alatt a boxutcán áthajtva került az élre a London E-Prix egyik futamán.
Egy apró hibával csúszott el a terv, hiszen nem állt meg teljesen a boxba előtt, ami miatt végül kizárás lett a jutalma.
Az, hogy több, mint a mezőny fele harcban volt a bajnoki címért az utolsó futam előtt, csak hab a tortán. Kiszámíthatatlansága miatt sokan meg is kérdőjelezik a Formula E sportértékét, egy azonban biztos, izgalmakban nem volt hiány.
-

18 világbajnoki esélyes, de kié lesz a Formula E koronája?
Még kimondani is elképesztő, hogy az utolsó Formula E hétvége előtt még matematikailag 18-an esélyesek a sorozat első világbajnoki címére.
Két versenyt rendeznek majd Berlinben, a másodikat ráadásul visszafelé. 60 pont a maximális mennyiség, amit még szerezni lehet. Ez azt jelenti, a 24-ből csak 6 pilóta nem lehet bajnok a második verseny végén.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonA Forma-1-be nem kellett…
Elsőként persze könnyű lenne azt mondani, hogy Nyck de Vries érkezik a legnagyobb esélyekkel a fináléra. A három olyan pilóta egyike, akik két győzelmet szereztek idén, négy dobogója is megosztott rekord, a Mercedes pedig tavaly kettős győzelemmel zárt a német fővárosban.
A holland Formula 2-es bajnoki címe nem véletlen, egy esetleges F1-es üléssel is hírbe hozták, ő pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy készen álljon, amint adódik egy lehetőség.
Mégis, egy elég nagy hátráltatója is van az ő bajnoki esélyeinek. Ez pedig a kiegyensúlyozottság. Az eddigi 13 versenyből kis túlzással mindig vagy dobogóra állt vagy nem szerzett pontot. Utóbbihoz persze hozzájárultak az ütközések, és az autó megbízhatósági hibái is.
Ha sikerül megint egy jó hétvégét kifognia, nehéz lesz megállítani.
Aki minden szezonban nyert…
Sam Bird átigazolása volt az egyik legnagyobb meglepetés az elmúlt évben, Diriyah-i győzelme után úgy tűnt, így végre esélye lehet a bajnoki címre. A Formula E-ben rajta kívül csak bajnokok szereztek 5-nél több győzelmet (neki 11 van), már csak az a kérdés, évi egy-két győzelem elég lesz-e neki a hőn áhított címhez?
Hiába a New York-i dominancia, Londonban mindkétszer kiesett, így elég eklektikus az ő idei teljesítménye is.
És ne feledjük, legutóbb három éve érkezett meg bajnokjelöltként a szezonzáróra. Akkor 23 ponttal állt Vergne mögött, most csak 14 választja el de Vriestől.
A címvédő
António Félix da Costa tavaly igencsak meggyőző teljesítménnyel lett bajnok, és már akkor kijelentette: mivel világbajnokság lesz a Formula E-ből, az új címet is szeretné elhódítani.
Tavaly pont a fordított menetirányú versenyeket nyerte meg Berlinben, így az egyik versenyen mindenképp számolni kell vele a futamgyőzelem szempontjából.
Kétségtelen, a tehetsége már megvan hozzá, ezt bizonyította, az autó szintén képes a győzelemre. Amíg nem esik ki véglegesen a harcból, nem szabad leírni.
A „másik” holland
A Virgin – bár csak az Audi ügyfélcsapataként érkeztek meg az idei rajtrácsra – jobban vették az akadályokat, mint maga a gyári csapat. Ennek legjobban a Sam Bird árnyékából kiszabaduló Robin Frijns örülhetett, aki szép csendben gyűjtögette a pontokat, míg a többiek kisebb-nagyobb drámák áldozatai lettek.
Ő az egyedüli a mezőnyben, aki minden versenyt be tudott fejezni – és ki sem zárták, mint Valenciában a mezőny felét.
A holland két éve, visszatérésekor ért el a győzelemig, azóta is szorgalmasan gyűjtögeti a dobogókat, DTM-es és WEC-es szerepvállalásai mellett.
Idén már kétszer lett második, de győznie még nem sikerült. Nem feltétlenül szükséges ezt megugornia Berlinben, mivel csak 6 pont a lemaradása honfitársától. De jó teljesítményt kell nyújtania, ha bajnok akar lenni.
Meglepetés egyszer, kétszer… háromszor?
Az újonc Jake Dennis talán maga sem számított arra, hogy ennyire hamar bajnoki cím közelébe kerül majd, mégis így történt.
Előtte a DTM-ben versenyzett a nem túl meggyőző Aston Martin próbálkozás részeként, a márka azonban bejuttatta őt a Red Bullhoz, akik néha meghívják egy-egy tesztre. Ez mindent elmond a tehetségéről.
Két domináns győzelme Valenciában és Londonban azt eredményezte, hogy negyedik helyen áll a tabellán. Az, hogy újoncként tette ezt meg, rekordnak számít a Formula E berkeiben.
És itt álljunk is meg, mind a 18 versenyzőt szinte fölösleges végig elemezni, hiszen nagy részük már az első verseny után esély nélkül marad majd. Az idei szezon váratlan eseményei után pedig nem is vállalkozunk arra, hogy megpróbáljuk megjósolni, mi fog történni.
Könnyen lehet, az itt felsorolt pilóták egyike sem emeli majd fel a Formula E első világbajnoki trófeáját.
-

17+2, avagy „megjósoltuk”, mi lesz az F1-es versenyzőkkel 2037-re!
1986-ban került megrendezésre az első Forma-1-es Magyar Nagydíj. Ekkor valószínűleg még senki nem gondolta, hogy nemcsak, hogy 2021-ben is még simán lesz rajta Magyar Nagydíj, de egészen 2037-ig biztosított lesz a Hungaroringen a verseny.
Magunk is megdöbbentünk, mikor meghallottuk, hogy ilyen sok évre történt újabb hosszabbítás, szinte értelmezhetetlennek tűnik még a 2037-es év.
Abba bele se merünk gondolni, hogy mi hány évesek leszünk addigra, azonban arra gondoltunk, hogy a délelőtti múltidézés után most tekintsünk a jövőbe! Így aztán összeállítottunk egy fikciós – nem feltétlenül reális – listát arról, szerintünk mi lesz a helyzet, mi lesz a jelenlegi versenyzőkkel 2037-re. 😀
- A Hungaroring 51 éves lesz, és az 52. Magyar Nagydíj kerül majd megrendzésre
- Az 57 éves Kimi Räikkönen még mindig a mezőny tagja, csapattársa a fia, a 22 éves Robin
- Durva belegondolni, hogy Lando Norris ekkor már 37 éves lesz; de szabadidejében tuti továbbra is Twitchen lóg, vagy minigolfozik
- Az 56 éves Fernando Alonso az Alpine csapat F1-es csapatfőnöke, vagy:
- Az 56 éves Fernando Alonso a harmadik bajnoki címére hajt
- Az autók már 80%-ban hibridek, ahogy azt Laurent Rossi is jósolta, és tervben van a hidrogénhajtásra való átállás
- Kelly Piquet már Pierre Gasly-vel is szakított, most Yuki Tsunodával jár (bocsi, magas labda)
- Az 50 éves Sebastian Vettel óvodát nyitott, ahol arra fekteti a hangsúlyt, hogy a gyerekek környezettudatossá váljanak és óvják a környezetüket

Fotó: Makai Gergely / MGR Images / Hungaroring - A 47 éves Valtteri Bottas most is ülést keres, mert év végén lejár a mercedeses szerződése.
- Továbbra is Kimi Räikkönen a Ferrari utolsó bajnoka, a csapat azonban ígéri, hogy 2038-ban mindenkit legyőznek
- Az 52 éves Lewis Hamilton vegán burgerezője már franchise és a legtöbb országban jelen van; kiadta 5. nagylemezét és 20. ruhakollekcióját
- A 39 éves Max Verstappen már nyert pár bajnoki címet a Red Bull saját fejlesztésű motorjával
- Debütál az első női versenyző a Forma-1-ben, de most (2021-ben) még tudjuk ki ő, mert még csak 4 éves
-

Fotó: Makai Gergely / MGR Images / Hungaroring A 48 éves Daniel Ricciardo sajnos bajnoki cím nélkül vonult vissza, de ő a legviccesebb tévés szakértő/kommentátor
- A 38 éves Lance Stroll még mindig az Aston Martin versenyzője
- A Netflix a 2036-os szezonról készült Drive To Survive-ját VR szemüveggel is meg lehet nézni, így olyan, mintha a helyszínen lennél
- A 38 éves Mick Schumacher fia gokartozni kezd, ehhez 69 éves, hétszeres világbajnok nagyapja is ellátja tanácsokkal
És a ráadás:
- Az 53 éves Michelisz Norbert könyvet ír karrierjéről, ami hamar a sikerlisták élére kerül
- Az 52 éves Kiss Norbert tehetséggondozó programot hozott létre és fiatal versenyzőket oktat. Plusz még több cicája lett! 😀
-

VIDEÓ: Fernando Alonso és Laurent Rossi válaszolt a kérdéseinkre!
A Magyar Nagydíjat megelőző csütörtökön a Budapest Music Centerben jártunk. De nem zenei programon, hanem nagyon is autósportoson. A Renault Magyarország hívott meg minket az Alpine eseményére, melynek nem csupán a Forma-1-es Magyar Nagydíj volt, és még csak nem is az, hogy Fernando Alonso aznap ünnepelte 40. születésnapját, hanem elsősorban az, hogy a Renault Group sportautó-márkája, az Alpine megnyitotta első magyarországi szalonját.
Ez alkalomból kitett magáért a francia márka, és amellett, hogy a BMC mellett megcsodálhattuk az Alpine autóit, bent körbejárhattuk az F1-es alakulat versenygépét is. Ráadásként nem mindennapi tükörbe pillanthattunk az épület tetején, hiszen egy tükör-króm Alpine A110 fogadta ott a jelenlévőket.
A koronavírus okán 2 éve nem jártunk már ilyen jellegű eseményen, így kimondottan jóleső volt részt venni az Alpine rendezvényén, ahol végre ismét minden olyan volt, mint „régen”. A vírus-okozta változásokra csupán az emlékeztetett, hogy az Alpine vezérigazgatójával, Laurent Rossival csak maszkban; míg Fernando Alonsóval és Esteban Oconnal virtuálisan, online interjúzhattunk.
Sajnos a később a Magyar Nagydíjon élete első F1-es futamgyőzelmét megszerző Oconnal készült kérdezz-feleleket semmilyen formában nem tudjuk megmutatni nektek, mert annyira akadozott az internet (náluk, a pályán), hogy alig lehetett érteni a válaszait, mert mondatainak felét nem hallottuk. Ocon akkor reménykedett jó hungaroringi eredményre, de arra bizonyára nem számított, hogy meg is nyerheti a versenyt.
Laurent Rossi kimondottan kellemes meglepetés volt számunkra, sokkal közvetlenebbnek és lazábbnak bizonyult, mint arra előzetesen számítottunk, sőt annyira élvezte a magyar újságírókkal folytatott beszélgetést, hogy a tervezett időintervallumot kétszer is meghosszabbította.
A korábban a Google-nél is dolgozó Rossi kérdésünkre elmondta, hogy a vállalatnál több olyan hasznos tapasztalatra is szert tett, ami most a Forma-1-ben is hasznos számára. Ilyen például az, hogy a Google, mint vállalat megannyi alrészlegre, osztályra tagozódik, a feladatkörök pontosan tisztázottak, így rugalmasan, gyorsan és hatékonyan tudnak döntéseket hozni az egyes területeken.
Fernando Alonsótól pedig többek között azt is megtudtuk, hogy bár némileg ő is érdeklődik a divat iránt, hiszen a Kimoa más a második ruházati márkája, Lewis Hamilton Tommy Hilfiger kollekcióit meg sem nézte.
Az interjúk további részleteit alábbi videónkban nézhetitek/hallgathatjátok meg:
-

Ma is leskelődtünk egy kicsit a Hungaroringen, érdemes volt!
Ahogy tegnap, ma is meglestük, hogy mi zajlik a Hungaroringen. Théo Pourchaire most már hivatalosan is az Alfa Romeo két évvel ezelőtti autójával ismerkedett egy Forma-1-es autó erejével a mogyoródi aszfaltcsíkon. A Formula 2-es bajnokság jelenlegi hatodik helyezettje úgy tűnik a Twitter bejegyzése alapján, hogy kifejezetten elégedett:
It’s amazing 😁, a dream come true 🙏🏻
— Théo Pourchaire (@TPourchaire) August 4, 2021
Szerdán is voltak rajongók a pálya körül, a háttérből hallani is kicsit:
@racinglinehu#F1közösség♬ eredeti hang – Racingline.hu -

Exkluzív: Így zajlott ma a Pirelli teszt a Hungaroringen!
Nem is volt akkora nagy titok az, hogy egyes csapatok maradnak még egy kicsit a Pirelli kedvéért a Hungaroringen. A 18 colos gumikat tesztelték a pilóták. A legizgalmasabb ezzel kapcsolatban mindenképp az, hogy George Russell újra a Mercedes volánja mögé ülhetett, nyilván nem véletlenül.
https://www.tiktok.com/@racinglinehu/video/6992221810712448262
Ahogy pár éve Robert Kubica első Williams-tesztjén is ott voltunk leskelődni, ezúttal is ezen tevékenységünket vérbeli Forma-1 rajongók körében tehettük meg. Egyes kiszolgáló létesítmények is épp ezért állnak még a paddock területén, a tesztcsapatok nagyobb kényelme miatt, ha már a Magyar Nagydíj miatt amúgy is itt voltak.
Leginkább Carlos Sainz Ferrariján lehet kiszúrni az új „papucsokat”, amelyeknek a nyüstölése az információink szerint holnap is folytatódik majd.
Théo Pourchaire, Formula 2-es versenyző, a Sauber versenyzői akadémiájának a tagja is rótta a köröket. Ez azért furcsa, mert a kiírás szerint holnap lenne a hivatalos bemutatkozása egy Forma-1-es autóval…
A pályán tesztelő Lando Norrist pedig csapattársa lepte meg, nem is akárhogy…
A bejegyzés megtekintése az Instagramon



















































