Az AC/DC énekese, Brian Johnson is jelen volt a Goodwood Revivalön, ráadásul versenyzőként. A John Whitmore Trophy-n indult, Minivel.
„Az ikonikus dolog a Minivel kapcsolatban, és amiért megvettem, az az, hogy amikor megjelent, filmsztárok vásárolták, rocksztárok vásárolták, az emberek vásárolták, a királyi családok vásárolták, és más családok is vásárolták. Most már több mint 60 éves, de még mindig van bennük valami… Ez az, amit meg kell szerezned. Szeretem az autókat, és van néhány sokkal erősebb versenyautóm, de szükségem volt egy Mini versenyautóra. Az enyémet ettől a fickótól vettem, Ron Maydentől. Neki kettő volt belőle, és a felesége mondta neki, hogy adja el az egyiket nekem. És most itt fogok vele együtt versenyezni a Sir John Whitmore Trophyn. Nagyon magabiztosnak érzem magam, amikor beülök egy Minibe, egyszerűen a legjobb időtöltés, annyira élvezetes autó” – mondta a rocksztár.
Brian Johnson a 30 autós mezőnyben a 30. helyre kvalifikált, a versenyen pedig kiesett – de minden percét élvezte!
„Minden bizonnyal ő vol a brit autóversenyzés legnagyobb nagykövete, akit a sport valaha is látott. Goodwoodban soha nem fogják elfelejteni.” Ezek Richmond hercegének szavai, aki a modern időkben a goodwoodi versenyzésért felelős.
Amikor Sir Stirling Moss 2020. április 12-én, 90 éves korában elhunyt, egy korszak végét jelentette Goodwood számára. Stirling nem csak a pálya eredeti, 1948 és 1966 közötti időszakának óriási alakja volt, hanem a Festival of Speed és a Revival egyik fő támogatója is, amikor a motorsport az 1990-es években visszatért Goodwoodba.
A világjárvány miatt késve, Goodwood az idén szeptemberi Revival találkozón Moss hihetetlenül sikeres pályafutását ünnepelte, egy neki ajánlott különversennyel, és egy felvonulással a pályán, amelyen számos versenyautóját bemutatták.
Fotó: Goodwood Revival 2021
Nemcsak első és utolsó futamát nyerte meg Goodwoodban, hanem 1962-ben itt jelentette karrierje végét egy baleset.
Stirling mindig is „Mr. Goodwood” volt, itt számos versenyt nyert, sok különböző autóval, és az elmúlt húsz évben a pálya minden tevékenységének védnöke volt. Moss mindig abszolút profi volt, betartotta, amit ígért, és nagyon lelkesedett a sportért.
Soha nem volt nagy rajongója a biztonsági intézkedéseknek, úgy gondolta: „A versenyzés túl biztonságos lett. Egy kis veszély olyan, mint sót adni az ételhez – ha nem lenne benne só, nem lenne olyan finom.”
Hős volt – minden, aminek egy autóversenyzőnek lennie kell!
2022 febuárjában rendezik majd meg a Bajnokok Tornáját, most először jégen került majd sor az angolul „Race of Champions”-ként ismert versenyre.
Utoljára 2019-ben gyűltek össze a motorsport legjobbjai, akkor a Mexikóvárosi baseball stadionban gyűltek össze a sportág legjobbjai. Hazai pályán a ralis Benito Guerra és a Kristensen-Kristoffersson (Team Nordic/Északi csapat) páros tudott győzedelmeskedni.
Helyszín és dátum
A versenyt eredetileg murván talajon rendezték meg a Rali Világbajnokság résztvevőinek, ezt követően egy arculatváltással stadionokban ideiglenes pályákon aszfalt volt a verseny felszíne.
Jövőre február 5 és 6-án azonban a svédországi Pite Havsbadban egy új alapra helyezik a versenyt. Pontosabban a városhoz közeli Botteni-öböl befagyott jegén.
Ezzel nem kerül sor a pazarlásra, amit az ideiglenes pálya kialakítása jelent. A környezettudatosság jegyében megújuló energiaforrásokra támaszkodnak majd. Ezenkívül újra lesznek elektromos autók is a használt gépek között, és a benzines autók is bioüzemanyaggal mennek majd.
Autók
A szervezők egyelőre nem tettek közzé sokat, csupán három autót erősítettek meg. A ralikrossz és elektromos változata mellett a Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport tartozik majd a Bajnokok Tornája játékszerei közé.
Versenyzők és csapatok
Ami a nemzeteket illeti, a címvédők visszatérnek, rajtuk kívül egy apa-fia páros – Petter és Oliver Solberg – jelentette be, hogy csapatként indulnak a Nemzetek Kupáján. Előbbiek maradnak a Nordic (Északi) megnevezésnél, míg a második kettős Norvégiát fogja képviselni.
Mr. Le Mans ezzel rekordot dönt, ez lesz a 16. indulása a versenyen.
Az amerikai színeket az adrenalinhajhász Travis Pastrana fogja képviselni, aki az elmúlt években többször is szórakoztatta a nézőközönséget mutatványaival.
Rajtuk kívül két korábbi háromszoros egyéni győztes, Mattias Ekström és Sébastien Loeb jelezte részvételét az eseményen. Nemrég pedig egy nagy név, de „Bajnokok Tornája”- újonc, Valtteri Bottas is bejelentette, hogy kipróbálja magát. Ismerős lesz számára a terep, hiszen többször is részt vett már a téli Lapland Rallyn.
Graham Hill, az egyetlen ember, aki megnyerte a tripla koronát a motorsportban, élete egy ködös és esős vasárnap délután ért véget 1975 novemberében. Repülőgép-szerencsétlenségben halt meg, amikor hazafelé tartott Franciaországból, ahol csapata az új autóját tesztelte a következő, 1976-os F1-es szezonra.
Miután Colin Chapman szerelőjeként dolgozott a Team Lotusnál, 1957 és 1959 között a csapat versenyzője lett. Amikor az 1960-as szezonra a BRM-hez igazolt, kulcselemmé vált a Ferrari brit ellenpólusának felemelkedésében.
Graham Hill | Fotó: Fotocollectie Anefo
Az F1-es bajnokság megnyerése 1962-ben és 1968-ban (a Lotusnak), valamint a Monacói Nagydíj öt alkalommal történő megnyerése a mai napig kiemelkedő teljesítmény. Az Indy 500 1966-os és a Le Mans-i 24 órás verseny 1972-es megnyerésével a sportág minden idők legnagyobbjai közé került.
1972 végén Hill saját csapatot alapított (Embassy Hill racing), amellyel 1973 és 1975 között versenyzett az F1-ben.
Következzen hát egy fotótörténet angliai helyszínekről, amelyek emlékeztetnek minket erre a kiemelkedő személyre, akinek öröksége a fiában, Damonban – aki szintén egykori F1-es világbajnok – tovább él.
B.R.M. gyár Bourne-ban, Lincolnshire-ben
Fotó: Jo KlausmannFotó: Jo KlausmannFotó: Jo Klausmann
B.R.M. erőforrás-tesztközpont a Folkingham Airfield-en, amely a csapat tesztpályájaként is szolgált
Fotó: Jo KlausmannFotó: Jo KlausmannFotó: Jo Klausmann
Parkside, Mill Hill, a Hill család lakóháza 1960 és 1972 között
Fotó: Jo KlausmannFotó: Jo Klausmann
Embassy Hill gyár Felthamben
Fotó: Jo Klausmann
Arkley Golf Club, a baleset helyszíne
Graham Hills sírja, St Botolph’s temető, Shenleybury
Hillel együtt a csapat 5 másik tagja is életét vesztette a balesetben. Köztük volt a feltörekvő sztár, Tony Brise is. Sisakja és overallja a pályán található Silverstone Interaktív Múzeumban van kiállítva.
Ahogy az mér az idei évben megszokottá vált, Kiss Norbert és a Révész Racing európai hódításait online lehet követni, 2021-ben már magyarul is.
Kiss Norbi Facebook oldala mellett a Racingline.hu YouTube csatornáján is lehet nézni a kamion Eb versenyeit, ezúttal Le Mans-ból. Ahogy az már megszokott, a kommentátorok Zsupanek Bence (M1RA – esport) és Vámosi Péter (Racingline.hu – főszerkesztő) lesznek.
Az időmérő edzések is nézhetőek német vagy akár angol nyelven is a széria oldalán, magyar nyelvű közvetítés csak a futamok időtartamára vonatkozik, a fentebb említett helyeken.
Mattias Ekström éppen egyik legújabb kalandja közben, az ETCR Hungaroringi hétvégéjén járt Magyarországon, ott kaptuk mikrofonvégre.
Bár túraautósként kezdte karrierjét, Ekström azóta rali-, ralikrossz- és tereprali versenyeken is megfordult.
A Svéd és a Német Túraautó Bajnokságban (STCC & DTM) is nyerni tudott, miközben rendszeres résztvevője volt a Svéd Ralinak. Ekström később a világbajnoki címig is eljutott egy másik szakágban, a ralikrosszban.
Sokszínűségét az is mutatja, hogy a háromszor lett a Bajnokok Bajnoka, egyszer pedig csapatban is eljutott a csúcsra.
Ekström újabban nem egy, de egyszerre két most induló sorozatban is részt vesz, melyek közül mindkettő elektromos. Ugyan az ETCR hozta a Hungaroringre, de ezzel ő lett az első aktív Extreme E versenyző is, aki hazánkba látogatott.
Ekström a paddockban, Fotó: Cupra
Tapasztalt pilótaként mi vonzott egy ilyen új sorozatba, mint az ETCR?
Mattias Ekström: „Amikor abbahagytam a DTM-et, az szimplán azért volt, mert úgy éreztem, eleget tettem ott. Utána belekezdtem a ralikrosszba, de aztán az is abbamaradt.”
„Közben láttam, mit csinál a Cupra, hogyan építik fel a márkát, és másféleképpen akarják csinálni a dolgokat. Ez nekem tetszett, a részese akartam lenni, minden nagyon jól hangzott.”
„Először havon vezethettem az elektromos autót, ami már önmagában is különleges volt. Általában egy pályára megyünk, de ehelyett az andorrai télben teszteltünk. Ez az új megközelítés magával ragadott. Most nagyon élvezem velük mindkét bajnokságot, az Extreme E-t is.”
„Egy új érának lehetek a részese, és mindeközben ráadásul az egész autóipart átformáló elektromos meghajtás egyik úttörője lehetek.”
Mi a legnagyobb különbség versenyzőként a ralikrossz és az ETCR lebonyolítása között?
ME: „Az, hogy a fő verseny vasárnap van. Minden más ugyanolyannak érződik. Most mindig a vasárnapra koncentrálunk, aznap kell mindent beleadni. De a csaták nagyon hasonlóak az RX kvalifikációjához.”
ME: „Talán nem olyan gyakran beszélünk, mint akkor. De még mindig azok közé a srácok közé tartozik, akiket bírok. Az apukája is nagyon barátságos, néha télen összejövünk bohóckodni.”
„Élveztem azt az évet, amit velünk töltött, tarthatott volna tovább is. Örültem volna, ha második szezonjában is folytatni tudja azt a teljesítményt, amit az elsőben mutatott. Jól fejlődik, érdekes lesz látni, hova jut majd a jövőben.”
Már most nagy változásokat láthattunk az Extreme E versenyek lebonyolításában. Szerinted lesznek nagy változások az ETCR formátumában is?
ME: „Remélem jövőre több versenyző és több autó lesz majd itt, az nagyszerű lenne. Szerintem azonkívül több utcai pályára kéne mennünk, hogy a szurkolók testközelből szerezhessenek pozitív tapasztalatot az elektromos autókról.”
„Ugye nem csapunk nagy zajt, de így élvezetes versenyt lehet nézni. Ahhoz, hogy kiemeljük az elektromos autók előnyeit, a városokba kell mennünk.”
Az ETCR autók most először mennek teljes pályán, jelent ez bármiféle bármiféle akadályt az autóknak?
ME: „Szerintem folyamatosan bebizonyosodik, hogy nincs gond. Bár a gumiknak nehéz dolguk van ilyen körülmények között, de azonkívül nem volt semmiféle problémánk.”
Amikor elektromos meghajtásra váltottál, versenyzőként egy tudatos döntés volt, vagy inkább a Cuprával adódó lehetőség hozta magával?
ME: „A Cupra akar folyamatosan újítani, ők alkották meg az első elektromos túraautót is. Az ő érdemük, hogy ilyen irányba mozdultunk el, nem én építettem meg a masinát a garázsomban.”
„Engem is mindig vonzott a technikai fejlődés, ezért is élvezem annyira ezt. Mindig lehet újat tanulni. Így minden nap arra kelek fel, micsoda izgalmas életem van, hogy ilyen projekteknek lehetek a részese.”
ME: „Már megkaptam a meghívót, úgyhogy ott leszek. Izgalmasnak ígérkezik, remélem a svéd szurkolók előtt zajlik majd a verseny. De kint leszünk majd olyan hidegben, hogy még a vírusok is halálra fagynak majd.”
Oda szoktál figyelni azért a más sorozatokban szereplő honfitársaidra is? Johan Kristofferssonnal például több sorozatban is egymás ellen versenyeztetek, de például mostanában Marcus Ericsson is jó formát mutat az IndyCarban.
ME: „Johan jelenleg a csapatom autóját vezeti a Ralikrossz Vb-n, őt mobilról nézem majd innen is.”
„Azonkívül nincs sok kapcsolatom más svéd pilótákkal, hiszen Münchenben élek. Nehéz így mindenkit követni az összes létező kategóriában. Így is oda kell figyelnem magamra, elfoglal a családom, a versenyzés, és a Cuprával való kötelezettségek. Ez minden időmet kitölti.”
Vida Benedek (2006) gyakorlatilag beleszületett az autóversenyzés világába, édesapja, Vida Zoltán korábban a nemzetközi szinten is sikeres Főnix Motorsport szerelője volt. Benedek hétévesen ült először gokartba, megtetszett neki, hogy gyorsan és csúsztatva irányíthatta a gépet, és édesapja mentorálásával elsajátította a versenyszerű gokartozás fortélyait.
Beni elindult a nagy hagyományokkal rendelkező Rotax Grand Festivalon, ahol újoncként az abszolút 2. helyet szerezte meg, majd az FIA Central European Zone utolsó fordulóján szintén abszolút 2. helyezett lett. Teljesítményét látva megkereste őt az európai szinten is jegyzett KSB Racing Team, amelynek színeiben 2020-tól a Central European Rotax Max Challenge-ben, 2021-től pedig a Rotax Max Euro Trophy mezőnyében is versenyez. Első évében a juniorok között bronzérmes lett, 2021-ben már a felnőttek között, Senior kategóriában szerepel.
Fotó: MOTAM Kommunikáció
Budán találkoztunk Vida Benedekkel, a Fit4Race jóvoltából, az egyik fitnesz létesítményben. A MOTAM támogatottja ugyanis gőzerővel készült tovább az elkövetkezendő megmérettetéseire. Fiatal kora ellenére összeszedetten, kedvesen és nagyon éretten mesélt eddigi tapasztalatairól, álmairól, példaképeiről.
Azt is elárulta, hogy nemrég érkezett haza Németországból, ám másnap márfolytatta felkészülését, hiszen megállni nem lehet, minden egyes nap keményen meg kell küzdeni azért, hogy az áhított célt elérje.
A Racingline.hu-ra azonban szakított pár percet, és elmondta, milyen volt Le Mans, melyik serlegére a legbüszkébb, és a motorsport világából ki a példaképe.
Wackersdorfból (Németország) hazatérve, friss élményekkel és tapasztalatokkal telve így értékelte a hétvégéjét:
VB: ,,Ismeretlen volt számomra a pálya. Szerdán kezdődtek az edzések. Nagyon-nagyon tetszett, mert érdekes, nehéz és komoly vonalvezetése van. Viszonylag jól mentek a szerdai edzések, voltak gyakorlások, amikor jó köröket tudtam futni. Csütörtöktől az időmérőig a pálya jobban felgumizódott, és melegebb is lett. Kisebb problémák felléptek, amiket próbáltunk megoldani. Én is változtattam sokat a vezetési stílusomon, a beállítások terén is próbáltunk találni valamit. Ám nem igazán sikerült megtalálni a jó tempót és a jó beállítást ahhoz, hogy legalább a top 5-be kerüljek. Sajnos csak a 9. lettem az időmérőn, így a három selejtezőt onnan várhattam. Sajnos az elsőn 11. lettem. Ott nem volt meg annyira a tempóm. A másodikon végéig a 9. helyen mentem, ha jól emlékszem. A harmadik selejtező kicsit jobb lett, de ott is csak a 9. helyen tudtam beérni. A vasárnapot a 20. pozícióból várhattam. Nem voltam boldog az eredménnyel, mert szerettem volna legalább a top 10-ből indulni. Azért bizakodóak voltunk, és reméltük hátha sikerül majd valami jó beállítást találni. Az első versenyt, a 20. helyről kezdtem. Nagyon jó verseny volt, jókat tudtam előzni, ellenfeleim hibáit is ki tudtam használni. Sajnos volt egy olyan előzésem, ami a sárga zászlós szakasz alatt történt, így kaptam egy 5 másodperces büntetést. Így csak a 17. helyen végeztem az első versenyen. A következő futamnak úgy indultunk neki, hogy legalább jöjjek fel megint hét helyet, és akkor a top 10 már meg van. Az volt a célom, hogy legalább az meglegyen. De sajnos az 5. körben egy motorhiba miatt kiállni kényszerültem. “
RL: Milyen érzés volt Le Mans-ban dobogóra állni?
VB: „Sajnos a sok selejtezőből csak a ,,B” döntőbe kerültem be. A 9. helyről várhattam az első versenyt. Ott csak egy futam volt vasárnap. Nagyon jó volt a tempóm, a 9. helyről a 3-ra tudtam feljönni a leggyorsabb körrel. Végül így a ,,B” döntő dobogójára álltam, de nem voltam teljesen boldog, mert mégis csak az ,,A” döntőben kellett volna inkább dobogóra állni.”
Fotó: MOTAM Kommunikáció
RL: 2019-ben kipróbálhattál egy Formula Renault-t. Milyen érzés volt vezetni?
VB: „Nagyon jó érzés volt, és új is egyben. Nagyon új volt ez az egész, jó élmény volt.A váltás új dolog volt, akkor igazából nem egy rendes versenypályán próbálhattam ki, de akkor is fantasztikus élmény volt. Jelenleg is álmodok arról, hogy legalább ott is tudjak versenyezni.”
RL: Inkább a formula konstrukciók vagy a gyorsasági autók világában tudod elképzelni magad?
VB: „Jelenlegi célom az, hogy a Le Mans-ba eljussak, és ott tudjak versenyezni. A közeljövőben esetleg az F4-ben, ha megadatik a lehetőség, akkor ott szeretnék fejlődni és onnan tovább jutni.”
RL: Szoktál szimulátorozni? Ha igen akkor mennyire segíti ez a felkészülésedet?
VB: „Sajnos most nincs otthon szimulátorom. Régebben volt, akkor a Gran Turismo Sporttal játszottam. Sokat segített egyébként, de nem volt egy igazi, komoly szimulátor. Viszont komoly versenyekre el tudtam vele jutni, olyanokra, mint például a V4 Future Sports Fesztivál. Oda a Gran Turismóval jutottam ki. Igazából egy plusz olyan felkészülési lehetőség, amit akkor tudok űzni, mikor nem gokartozom, vagy versenyzek.”
RL: Melyik díjadra vagy a legbüszkébb? Van olyan kupa, amiről úgy gondolod, hogy nagyon nehezen szerezted meg, ezért egy kicsit különlegesebb a többinél?
VB: ,,A legbüszkébb a Rotax Grand Festivalra vagyok. Egy mini EB volt, de ott is komoly versenyzők vettek részt. Annyira sokan nem voltunk, viszont, akik az elején voltak, mind komolyak és gyorsak is voltak. Ott az első versenyemen rengeteg pozíciót tudtam javítani, és a tempóm is meg volt arra, hogy ezt végre is tudjam hajtani. A második versenyen az első sráccal nagyok komoly és fair csatába bonyolódtam, végül pedig a második lettem. Többször át vettem az első helyet, de mindig vissza tudott jönni. Összességében nagyon jó verseny volt.”
Fotó: MOTAM Kommunikáció
RL: Korábban a Ralf SchumacherKarttal is versenyeztél. Találkoztál ez idő alatt a német ex-versenyzővel?
VB: ,,Igen, volt lehetőségem rá. 2019 telén volt ez, akkor jött az a lehetőség, hogy a Ralf Schumacher gokarttal tudjak versenyezni. Fantasztikus élmény volt, hiszen egy legendávaltalálkozhattam.”
RL: A motorsport világában ki a példaképed?
VB:,,Valentino Rossi, a MotoGP-ből. Sajnos idén jelentette be, hogy visszavonul, de eddig minden évben ott volt és harcolt, és nem adta fel. Ha jól emlékszem két évvel ezelőtt még a bajnoki címért is küzdött. Igazából ez az álma, megszállottja a sportnak.
A cseh fordulót némi kísérleti jelleggel már lehetett magyarul is nézni streamelve Kiss Norbi Facebook oldalán, és ez ezen a hétvégén sem fog változni. Több néző is jelezte ugyanakkor, hogy örömmel vennék, ha menne a dolog YouTube-on is, mert volt, akinél szaggatott valamiért a korábbi megoldás.
Ma és holnap tehát Norbi oldalán kívül még a Racingline.hu YouTube csatornáján is elérhető lesz a belgiumi futamok magyar nyelvű közvetítése. A kommentátorok ezúttal is Zsupanek Bence (M1RA) és Vámosi Péter (Racingline.hu) lesznek.
Ahogy már két hete is, a magyar nyelvű közvetítés csak versenyek időtartamára szorítkozik, időmérő edzéseket és a superpole-t érdemes a széria hivatalos csatornáin nézni, angolul vagy németül.
Yvan Muller tavaly bajnoki címhez segítette Yann Ehrlachert, de a Hungaroringen adott interjújában kijelentette, ez nem biztos, hogy idén is így lesz.
Az első két hétvége után még Yann előtt jártál az összetettben, idén megváltozott a terv, hogy ő már nyert bajnokságot?
Yvan Muller: „Jelenleg még nincs erre tervünk, haladjunk előre a szezonban, aztán meglátjuk. Most mindenki magáért vezet – és mindannyian a Cyan Racingnek.”
Tudsz örülni annak, hogy Santiago Urrutia is magára talált, sőt, eléggé rátok nőtt az összetett állásban is?
YM: „Anno még én javasoltam őt a csapatnak, és örülök, hogy jól teljesít, mert ez azt jelenti, hogy jó döntést hoztunk.”
Eléggé megváltozott a versenynaptár az eredetihez képest. Ha választhattál volna, melyik francia pályára viszed a versenyt?
YM: „Nehéz lenne a döntés, mert sok jó pálya van Franciaországban. Magny-Cours, Paul Ricard és Le Mans biztos köztük lenne. De nem én hozom meg a döntést, úgyhogy mindegy, most Pau-Arnosra esett a választás, nézzük meg, milyen lesz ott.”
„Még 25 éve mentem ott, úgyhogy nem tudom, milyen állapotban van most a pálya. Nem néztem még rá nagyon.”
Befolyásolta a járvány a visszavonulási terveidet vagy minden marad a régiben?
YM: „Eljön majd a nap, amikor visszavonulok, de nem mondom majd el előre senkinek. Ugye nem ez lenne az első alkalom.”
„Ugyan már nem a teljes időmet veszi el a versenyzés, mert van egy csapatom Franciaországban, az MRacing. Azonkívül figyelmet fordítok a családomra, a fizikai felkészülésemre, és persze a saját munkám ügyeit is intézem, mint versenyző és tanácsadó a Cyannél.”
„Ez azért elég sok, be kell osztanom az időmet, hogy mindenkire jusson egy kevés.”
1965. november 17-én az UNESCO szeptember 8-át nevezte ki az olvasás nemzetközi napjává. Ez alkalomból most autósport témájú könyveket válogattunk nektek ebbe az ajánlóba, magyar és angol nyelvűeket egyaránt. Olyanokat, melyeket minden tekintetben minőséginek tartunk, így bátran ajánljuk őket nektek, és az elmúlt pár évben jelentek meg.
Többet ezek közül bizonyára már nem kell bemutatnunk, hiszen korábban is beszámoltunk már róluk, de most csokorba szedtünk párat.
Lássuk a magyar nyelven megjelenteket:
Jenson Button: Féktelenül (Kossuth Kiadó, 2017)
Viszonylag könnyed olvasmány, melyben maga Button meséli el életéről, karrierje főbb állomásairól. Az erről szóló cikkünkért klikkelj ide!
Kari Hotakainen: Az ismeretlen Kimi Räikkönen (Helikon Kiadó, 2018)
Az a tippünk, hogy az ötből ezt a könyvet ismeritek a legjobban. Túl sok újat talán nem is tudunk róla mondani. Aki bővebben olvasna róla, klikkeljen ide az erről szóló cikkünkért!
Wéber Gábor: Forma-1 a 21. században (Age N. C., 2019) A királykategória elmúlt 20 évének történéseit segít jobban megértetni ez a könyv, többféle perspektívából is. A könyvről ide kattintva olvashatsz többet.
Maurice Hamilton: Niki Lauda(Athenaeum, 2021) Friss könyv, nem rég jelent meg magyarul, Surányi Géza fordításában. Még mi sem értünk a végére, de amint ez sikerül, jelentkezünk könyvajánlóval. Részletekért klikkelj ide!
Négyesi Pál: Kalandra fel! /Budapest-Konstantinápoly Autós Túraút 1912/( Gül Baba Türbéje Örökségvédő Alapítvány, 2021) Igazán izgalmas történet, a magyar autósport hajnaláról, 1912-ből, a leghitelesebb forrásból! További információkért klikkelj ide, ha pedig egyenesen a szerző szájából szeretnétek izgalmas történelmi/autósportos információkat megtudni a könyv kapcsán, kövessetek minket továbbra is, a következő hetekben ugyanis egy podcast epizódban lesz vendégünk Négyesi Pál!
Mindezeken túl ugyebár várjuk, most már jó ideje, Fernando Alonso önéletrajzi könyvét is. Az azonban még várat magára. Mivel a spanyol versenyző visszatért a Forma-1-be, elhalasztotta könyve megjelenését. Ennek dátuma így egyelőre még nem ismert.
Ha pedig „velünk együtt” olvasnátok, kövessetek minket moly.hu-n is! 😉
Most pedig jöjjenek az angol nyelvű javaslataink. Ezek Amazonról beszerezhetők.