Kategória: Extra

  • A régió legnagyobb motoros eseménye lehet a 2024-es Superenduro GP of Hungary

    A régió legnagyobb motoros eseménye lehet a 2024-es Superenduro GP of Hungary

    Indul a jegyértékesítés a 2024. február 3-án az MVM Dome-ban zajló Superenduro GP of Hungary versenyre. Az előző alkalommal, a korábbi helyszínen három héttel a rendezvény előtt minden jegy elkelt, ezúttal még nagyobb közönség előtt versenyezhetnek a sportág legjobbjai, köztük Billy Bolt, Taddy Błażusiak és a Prestige mezőny két magyar kiválósága, Zsigovits Norbert és Szőke Márk. 

    Arany, ezüst és bronzfokozatú jegyek közül választhatnak az érdeklődők az új helyszínen, a budapesti MVM Dome-ban 2024. február 3-án zajló Superenduro GP of Hungary versenyre. Az aranyfokozatú székek a 100-as, az ezüst a 200-as, a bronz a 300-as szektorokat jelöli, emellett idén is lesz az edzésekre érvényes Training, a bokszlátogatást biztosító Paddock és kerekesszékes kísérő jegy is.

    A versenyt rendező TRP Hungary idén progresszíven emelkedő árú jegyvásárlást biztosít: az első 500 jegy mindhárom kategóriában jelentős kedvezménnyel akár 9.990 Ft-ért megvásárolható, a továbbiakban 2023. november 15-ig, 2024. január 3-ig és 2024. február 2-ig különböző mértékű árengedmény vehető igénybe. A jegyek elérhetők a Superenduro.hu oldalról és az Eventim országos hálózatában.

    „Az idei év elején a Superenduro GP of Hungary minden várakozásunkat felülmúlóan hatalmas siker volt, és 2024-re tovább emeljük a tétet: szeretnénk, ha ez lenne a régió legnagyobb motoros eseménye, ami Európa egyik legimpozánsabb sportcsarnokában valósul meg. A versenyzők szenzációs csatákat vívnak, ráadásul magyar pilótáknak is drukkolhatunk” – nyilatkozta Őry Tamás, a TRP Hungary ügyvezető igazgatója.

    Superenduro
    Fotó: TRP Hungary/MGR Images

    A mezőnyben idén is ott lesz a Hungarian Motorsport Academy három versenyzője: a Prestige kategóriában Zsigovits Norbert és Szőke Márk is rajthoz áll, korábban mindketten futamot nyertek Budapesten az Európa-kupában. A Juniorok mezőnyében az új generáció képviselője, Liszka Roland is az esélyesek között szerepel majd, és az ismét visszatérő Európa-kupában is várhatók további magyar indulók.

    Páratlanul izgalmas versenyek

    A SuperEnduro a motorversenyzés egyik, látványos formája. A sportág lényegében az enduro, a motocross és a trial versenyzés ötvözete, az edzéseken az óra ellen kell hajtani, a futamokon viszont test-test elleni küzdelem is zajlik. Különböző szekciók vannak, akadnak endurós, jellemzően fa- és kőakadályok, vannak motocross-elemek, például ugrók, hullámsorok, mandinerek, kanyarok, és vannak trialos ügyességi elemek is, előfordulhatnak magasabb építmények is.

    A GP fordulói jellemzően egynapos események, amelyek során három kategóriában küzdenek a versenyzők egymással rövid, néhány perces futamok keretein belül, általában sportcsarnokokban. A formátum, a szabályok, a versenyzők és a helyszín részletes bemutatása a Superenduro.hu oldalon található.

  • Pánik és közelharc volt a Hungaroringen is, de Hamiltonék szerint ez így van jól

    Pánik és közelharc volt a Hungaroringen is, de Hamiltonék szerint ez így van jól

    A Forma-1-es időmérő edzések egyik legégetőbb témája a hallgatólagos megállapodás (gentleman’s agreement). A Magyar Nagydíj időmérő edzésén is volt ebből probléma, és ennek kapcsán kérdeztük meg az első három helyezettet, hogy szeretnének-e egy speciális szabályt a probléma orvoslására.

    A kvalifikációkon általában a Q1-ben szokott a legtöbb probléma lenni a mért körök tiszta megkezdésével. Mivel nagy a forgalom, és a pilóták sok helyet hagynak maguk után, ezért gyakran előfordul, hogy valakinek nem marad elég helye.

    Hamilton három ezreddel legyőzte Verstappent a hungaroringi új időmérőn

    Ezért számos előzést láthatunk az utolsó kanyarok környékén, amivel valaki meg tudja menteni a saját időmérőjét, de ezzel tönkre is teszik egyes riválisaik kvalifikációját. Most George Russell volt az áldozat, akit a Q1 végén zsinórban többen is megelőztek az utolsó kanyarban, Pierre Gasly pedig már közvetlen az utolsó gyorskörének megkezdése előtt ment el mellette.

    A frusztráció ellenére azonban a pilóták nem szeretnék, hogy az FIA szabályt hozzon erre a problémára.

    „Mindig megpróbáljuk megadni a kellő tiszteletet a másiknak, de vannak olyan pillantok, amikor mindenki elkezd pánikolni” – válaszolta a 104. pole pozícióját megszerző Hamilton a Racingline.hu kérdésére.

    „Meg kellett futnom a körömet, óriási volt a verseny a pilóták között. Ha menni kell, akkor menni kell – szólt közbe Lando Norris. – Mindenki óriási helyet hagy maga mögött. Én George [Russell] mögött kezdtem meg a körömet, és így is csak a 8. helyre volt elég.”

    „Túl nagy helyet hagy maga mögött mindenki, és még a saját körüket is elrontják ezzel. Úgy gondolom, hogy maximálisan kiaknáztam a lehetőségeimet ezen térem, és mindig sikerült a legjobban helyezkednem, hogy ideálisan megkezdhessem a gyorsköreimet” – összegzett a McLaren britje.

    „Mindenki magáért felel. Közelharc volt, de ez nagyon klassz és szórakoztató” – vette vissza a szót Hamilton.

    Zárásként pedig Max Verstappen is elmondta a véleményét a hallgatólagos megállapodásról. Ő is azt emelte ki, hogy a pilóták túl nagy helyet szoktak hagyni maguk mögött.

    „Ha van elég időd, akkor mindenki csak egymást követi – nyilatkozta a kétszeres világbajnok. – Azonban ezekben a helyzetekben voltak olyan pilóták, akiknek még szükségük volt egy jó körre. Ha nem indulsz el, akkor b*szhatod, mert téged fognak megelőzni az utolsó kanyarban, ez pedig zavart okoz a pályán, de elkerülni is nehéz [az előbb említett okok miatt]. Legtöbbször működni szokott a dolog, de van olyan is, amikor visszaüt.”

  • Alonso fergeteges ötlettel állt elő arra, mit csinálna, ha többé nem versenyezhetne

    Alonso fergeteges ötlettel állt elő arra, mit csinálna, ha többé nem versenyezhetne

    Kissé biztosan meglepte Fernando Alonsót, George Russellt, Nico Hülkenberget, Guanyu Zhou-t és Logan Sargeantet a Racingline.hu kérdése a Magyar Nagydíj előtt, ami végül meglepő válaszokat eredményezett.

    Azok a pilóták, akik eljutnak a Forma-1-ig, rengeteg áldozatot hoztak életük során, hiszen rengeteg gyakorlás, edzés, anyagi támogatás és egy jó nagy adag szerencse is kell ahhoz, hogy a királykategóriában is érvényesülni tudjanak.

    Nicholas Latifinek 3 év jutott a jóból, és miután a tavalyi szezon végén nem maradt ülése, a 2021-es Abu Dhabi Nagydíj 2022 decembere óta a közösség médiában is hallgató botrányhőse nemrég arról számolt be, hogy ősztől elkezdi egyetemi tanulmányait, és egy ideig biztosan szünetelteti a versenyzést. Ennek apropóján megkérdeztük a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján Fernando Alonsót, Guanyu Zhou-t, George Russellt, Nico Hülkenberget és Logan Sargeantet, hogy amennyiben kénytelenek lennének felhagyni a versenyzéssel, mihez kezdenének a civil életben.

    „Szerintem a divattervező szakmát választanám – válaszolta az Alfa Romeo kínapi pilótája. – Arra is gondoltam, hogy a jövőben akár egy saját márkát is szívesen alapítanék, mindegy, hogy népszerű lesz-e vagy sem.”

    „Amikor van némi szabadidőm, és nem versenyzek, akkor ezt szeretem csinálni. Remek érzés látni, hogy Nicholas olyan új dologba fog majd bele, amit élvez és szeret is. Emiatt abba fogja hagyni a versenyzést egy ideig, de ez szerintem természetes, mert ezen kívül is lehetnek lehetőségei az embereknek.”

    Ezután a kissé tanácstalan Alonso következett, és viccesen bedobta, hogy, ő akkor „valószínűleg Zhou asszisztenseként” dolgozna, majd néhány pillanattal később kitalálta, hogy mi lenne az „álommunkája”: „Újságíró, mert az olyan egyszerű.”

    Tom Clarkson, a sajtótájékoztató moderátora erre visszakérdezett, hogy „Szerinted jó lennél? Tudsz írni?”, mire Alonso vállat vonva közölte: „Azt hiszem. Igen. Te jó vagy?”, dobta vissza a labdát a spanyol, mire Clarkson természetesen nem akarta saját magát dicsérni, és már mondta is volna Alonsónak, hogy ezt neki kell eldöntenie, de rögtön kapcsolt, és a kétszeres világbajnok széles vigyorától kísérve Alonsóba fojtotta a szót.

    Logan Sargeant, a Williams amerikai pilótája soha nem gondolkodott el azon, hogy ilyen esetben mihez kezdene, és bevallása szerint nem is akar nagyon arra gondolni, hogy ilyen helyzetbe kerülhet.

    Nico Hülkenberg viszont nagyon is kész válassza állt elő: „Talán könyvelő vagy ügyvéd. Valami olyasmi, ami stabilan és jól jövedelmez és nagy a jövője.”

    A zárszó George Russellé volt, aki csatlakozna Alonsóhoz, és az újságírók táborát erősítené. A Mercedes brit pilótája azzal indokolta a döntését, hogy „veletek maradnék, srácok.” Végül komolyra fordította a szót, és közölte, hogy amúgy fogalma sincs.

  • Drive to Survive, az újrahasznosítás évada: Ráalszol, vagy kiakadsz

    Drive to Survive, az újrahasznosítás évada: Ráalszol, vagy kiakadsz

    Már az ötödik évada jelent meg a Forma-1 „dokumentumfilm-sorozatának”, a Netflixen futó Drive to Survive-nak. Mint mindig, most is megnéztük, és elmondjuk a vele kapcsolatos gondolatainkat.

    Ahogy teltek az évek, egyre látványosabbá vált, hogy a show kedvéért olykor beáldozzák kicsit a valósgot.

    Kerül bele dárma, káromkodás, baleset, s minden mi jó. Így születtek a Pindúr Pandúrok… helyett, a Drive to Survive.

    Az ötödik évadra világossá váltak a jól bevett sémák, a kötelező elemek, hogy ki milyen színészkaraktert kapott a rendezőktől.

    Toto Wolff a dühös, Christian Horner az angol úr, aki kekeckedik, Daniel Ricciardo a vicces srác, Lando Norris olyan magabiztos, hogy az már gonosznak hat, Zak Brown a laza amerikai, aki röhög másokon, stb…

    Még ha ezen karakter skatulyáknak van is alapja, egyik szereplő sem annyira az, amit a sorozatban látni belőle. Mintha rendre kifelejtenék a karakterekből a mélységet, az árnyalatokat. Pedig van bőven.

    Mintegy „az előző rész tartalmából” jelleggel, rögtön az elején visszatekintünk a 2021-es szezon végének drámájára. Wolff kiakadására, a Red Bull örömére, stb. Ami így 2023 elején nézve már talán több, mint unalmas. De ugyebár azt szokás mondani, hogy egy videónak kulcsfontosságú az első pár másodperce, mert az fogja meg a nézőt. Oda kell a feszes vágás és a dráma, a túlzás. Ezt sikerült is teljesíteni.

    Idén számomra nagyon szembeötlő (vagy inkább fülbe) volt a káromkodás. Olyan sűrűn voltak egymás után vágva az egész évadban a káromkodások, hogy azt a hatást kelti, mintha a teljes mezőny, a versenyzőktől kezdve a csapatfőnökökön keresztül, mindenki olyan egybites lenne, hogy megállás nélkül káromkodik. Pedig nyilván nincs így.

    A dráma fokozását szolgálja, hogy a történések nem lineárisan zajlanak. Ez egyben azt is eredményezi, hogy az új rajongók (akik eddig nem néztek F1-et és egyértelműen ők a fő célközönség) kevéssé fogják átlátni a lényeget, az ok-okozati összefüggéseget, hogy mi mi után következett. Például nem világlott ki, hogy a Ferrari remekül kezdte a szezont és hol, mikor kezdtek jönni a gondok. Miközben a Red Bullnál épp fordítva volt.

    Az időbeli ugrálásnak köszönhetően egy-egy jelenet többször is újra lehetett hasznosítani, különös tekintettel a balesetekre, ütközésekre.

    Az a szerintem jelentős elem is kimaradt, hogy a Japán Nagydíjon nem teljesítették a teljes versenytávot, és egy ideig vita tárgyát képezte, hogy mennyi pont is jár ez esetben a helyezésekért, és valóban bajnok lett-e már Verstappen, vagy még nem…

    Az a kicsit sem elhanyagolható történés is kimaradt, hogy Vettel személyében visszavonult egy négyszeres világbajnok. Gyakorlatilag ez csak azért volt érintőlegesen említve, hogy felvezesse az Alpine-McLaren cirkuszt Piastri kapcsán.

    Öt versenyző (Vettel, Latifi, Stroll, Bottas, Albon) pedig egyáltalán nem szerepelt az évadban. Zhou is csak a silverstone-i baleset miatt.

    Számomra ez az eddigi leggyengébb évad volt, mindenféle szempontból. Nem mentette meg Ricciardo és Tsunoda vicceskedése sem.

    A sorozat garantáltan nem színészkedő, legőszintébb karaktere egyértelműen Kevin Magnussen kislánya volt.

    Tanácsom: Nézzétek úgy a Drive to Survive-ot, mint bármilyen más filmet, sorozatot a streaming szolgáltatóknál. Toljatok be közben egy tál popcornt, lazítsatok és élvezzétek, de semmiképp ne ítéljetek meg semmit és senkit az alapján, amit a sorozatban láttok. Hiszen még a sorozat producere is egy szappanoperához (Dallas) hasonlította.

    Sőt még Ocon is felhívta rá a figyelmet, hogy a vágással könnyen lehet ferdíteni a valóságot.

    Ricciardo felbukkanhat a zuhanyzóban, és megvan, ki „pótolhatja” őt a Netflixen

  • Miért szarvazzák fel az F1-es autókat a teszten? Bemutatjuk az aero rake-et

    Miért szarvazzák fel az F1-es autókat a teszten? Bemutatjuk az aero rake-et

    Bizonyára észrevettétek már, hogy tesztek esetén gyakran kerülnek a Forma-1-es autók oldalára jókora rácsok. Ezek nem lepkefogók, és nem is arra szolgálnak, hogy szappanos vizet rálocsolva méretes szappanbuborékokat gyártsanak az autók (pedig megnézném :D).

    De akkor mik is ezek?

    Az úgynevezett aero rake széles, állványzatszerű fémszerkezet, amely érzékelőkkel van tele. Ezek az autó karosszériájáról leáramló levegőt mérik, gyakorlatilag minden irányból.

    Ezeket az adatokat aztán arra használják, hogy a csapatok megnézhessék, hogy a pályán gyűjtött valós adatok egyeznek-e a szélcsatornában vagy a számítógépes szimulációkból származó adatokkal. A mérések révén a mérnökök jól láthatják, hogyan áramlik a levegő a karosszéria és az aerodinamikai elemek fölé.

    Többféle méretű és formájú aero rake-ek léteznek, melyeket olykor olyan helyekre szerelnek fel, ahol nem is látjuk őket, például a padlólemezre. A nagyobb méretű, több érzékelővel felszerelt rake gyakran az első kerekek mögött tűnnek fel, hogy a kanyarodáskor keletkező légáramlatokat mérje.

    Mivel a mai Forma-1-ben sokkal kevesebb a tesztelési lehetőség, sokkal nagyobb jelentőségük van az aero rake és a flow-viz paint által gyűjtött adatoknak.

    Színkavalkád: Miért lett más színű egy csomó F1-es autó a teszten?

  • Színkavalkád: Miért lett más színű egy csomó F1-es autó a teszten?

    Színkavalkád: Miért lett más színű egy csomó F1-es autó a teszten?

    A tősgyökeres Forma-1 rajongók talán nem lepődtek meg, mi azonban most gondolunk azokra is, akik még nem követik olyan régóta a sportot.

    Akik figyelemmel kísérték a szezon előtti F1-es teszt első napját (és fogják a következő két napban), azok bizonyára észrevették, hogy több autó is jelentősen színesebb formában lépett pályára, mint ahogy azt megszoktuk. Nincs ok az „aggodalomra”, nem arról van szó, hogy máris változtatott volna a csapat színén a bemutatón prezentálthoz képest.

    Teszteléskor egy speciális festékkel, úgynevezett „flow-viz painttel” (Flow Visualization Paint = áramlást megjelenítő festék) szokták bekenni az autókat, ami a légáramlatok vizsgálatát segíti.

    De mi is a „flow-viz paint”?

    Olyan nagy kontrasztot adó, szinte világító festékről van szó, melyet tesztek során kennek fel az autók egyes részeire, és még mielőtt az megszáradna, az autót kiküldik a versenypályára. A festék a menetszélnek köszönhetően elfolyik az autón, így pedig láthatóvá teszi a légáramlatok irányát, mértékét. Ily módon segíti a mérnököknek, hogy a CFD (Computational Fluid Dynamics = numerikus áramlástan) és/vagy szélcsatorna tesztek eredményeit visszaigazolják.

    Ezt a módszert a McLaren alkalmazta először a Forma-1-ben, 2010-ben.

  • Csajok a paddockban, avagy őket szeretik az F1-es versenyzők!

    Csajok a paddockban, avagy őket szeretik az F1-es versenyzők!

    Mára már hagyomány, hogy Valentin-nap alkalmából bemutatjuk nektek az aktuális F1-es versenyzők barátnőit, feleségeit. Többek esetében állandó személyekről van szó, akikről már többször is olvashattatok, többek esetében azonban változás történt. Illetve újonc versenyzőkkel is bővült ugyebár a mezőny 2023-ban, róluk is ejtünk pár szót!

    A cikk végén pedig szavazhattok, hogy melyik hölgy a legszimpatikusabb (nem feltétlenül csak külső alapján!)!

    Valtteri Bottas – Tiffany Cromwell

    Valtteri Bottas 9 évig volt együtt Emilia Pikkäräinennel, ebből 3 évet férj és feleségként töltöttek. 2019 év végén azonban váratlanul és rendkívül gyorsan el is váltak. Azóta az ausztrál kerékpáros Tiffany Cromwellel alkot Bottas egy párt. Bár a világ két teljesen különböző pontjáról származnak, úgy tűnik, igazán nagy az összhang közöttük. Sok időt töltenek együtt, ami elmondása szerint nagyon fontos Bottas számára. Mióta egy párt alkotnak, Tiffany szokta tervezni Valtteri sisakjait.

    Tiffany Cromwell
    Fotó: DPPI/Alfa Romeo F1 Team

    Alexander Albon – Muni „Lily” He

    Albon 23 éves kínai barátnője profi golfos és már jó ideje egy párt alkot a brit-thai autóversenyzővel.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lily (@lilymhe) által megosztott bejegyzés

    Lance Stroll – Sara Pagliaroli

    Sara olasz modell, a Blue Lemon Jewels ékszermárka alapítója. A pár nap múlva 28. születásnapját ünneplő Sara volt mát a Replay modellje is, mely farmermárka egyébként az Aston Martin F1-es csapatának egyik szponzora. Lehet, hogy innen az ismeretség? A Lance és Sara már több éve egy párt alkotnak. A lány énektudását pedig ide kattintva hallgathatjátok meg.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Sara (@sarapagliaroli) által megosztott bejegyzés

    Esteban Ocon – Elena Berri

    Elena már több éve Esteban Ocon baránője. Az olasz lány marketinget és digitális kommunikációt tanult Párizsban. A modellkedés mellett jelenleg egy kriptovalutával foglalkozó svájci vállaltnál dolgozik, marketing- és üzletfejlesztési területen.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ELENA BERRI (@itselenaberri) által megosztott bejegyzés

    Carlos Sainz – Isabel Hernáez Fúster

    A 26 éves Isa, és Carlos Sainz öt éve járnak, legalábbis akkor fedte fel kapcsolatukat a spanyol sajtó. Isabel újságírónak tanult a Universidad Carlos III de Madrid-on, és kiválóan beszél angolul és franciául. Dolgozott már Capital Radio nevű spanyol gazdasági rádiónál. Jelenleg a Scalpers nevű márka stílusvezetője és egy podcastot is vezet.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Isa Hernáez (@isahernaez) által megosztott bejegyzés

    George Russell –  Carmen Montero Mundt

    George és Carmen több, mint két éve járnak. Carmen pénzügyi diplomával rendelkezik. A diploma megszerzése után Mundt egy befektetési cégnél helyezkedett el ügyfélkapcsolati gyakornokként, majd egy másik cégnél kapott munkát, ahol befektetői kapcsolatokért felelős munkatárs lett.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Carmen Montero Mundt (@carmenmmundt) által megosztott bejegyzés

    Sergio Pérez – Carola Martinez

    Sergio Perez kedvese Carola Martinez, aki 2017 decemberében adott életet első gyermeküknek, a kis Sergionak. A pár 2018 június elsején házasodott össze, majd 2019-ben megszületett második gyermekük, Carlota. Harmadik gyermekük, Emilio 2022 májusában jött a világra.

    A házaspár egészen jól védte magánéletét, egészen tavaly nyárig, mikor Sergio és Carola próbára tette egymást, illetve a közvélemény is próbára tette kettejüket. Miután a mexikói versenyző megnyerte a Monacói Nagydíjat – melyen felesége nem volt jelen, hiszen épp nem rég született meg Emilio -, a szóbeszéd szerint Sergio kirúgott a hámból és meg is csalta feleségét. Ez persze nem bizonyított, azonban a nő hirtelen lecserélte profilján azt a fotót, melyen férjével volt látható. Ahogy azonban elültek a pletykák – noha abba még Max Verstappen édesanyja is beleállt – Pérezéknél is helyreállt a rend. Carola profilképe újra közös, családi kép, és tavaly az FIA díjátadóján is jelen volt férje oldalán.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Carola Martinez (@carolamtz1) által megosztott bejegyzés

    Max Verstappen – Kelly Piquet

    Az immáron kétszeres világbajnok a háromszoros F1-es világbajnok Nelson Piquet idősebbik lányával, Kelly-vel jár. A csavar a dologban, hogy Kelly korábban Daniil Kvyat párja volt, akitől egy kislánya is született, aki a Penelopé nevet kapta.
    Kelly modellkedik, nemzetközi kapcsolatok területen szerzett diplomát, de volt már, hogy újságíró volt a Marie Claire brazil kiadásánál, és PR-os is volt a Formula E-nél.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    KELLY PIQUET (@kellypiquet) által megosztott bejegyzés

    Pierre Gasly – Francisca Gomes

    Gasly a tavalyi szezon vége velé jött össze új barátnőjével, Francisca “Kika” Cerqueira Gomeszel.  A 19 éves lány, Lando Norris exéhez, Luisához hasonlóan portugál és ugyanazon ügynökségnél modellkedik, mint Luisa. Sőt egyes fotóin kísértetisesen hasonlít is rá.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Kika Cerqueira Gomes (@francisca.cgomes) által megosztott bejegyzés

    Lando Norris…

    …pedig ha már említésre került, jelenleg szingli – legalábbis „hivatalosan” -, miután tavaly szakított Luisinha Barosa Oliveirával.

    Kevin Magnussen – Louise Gjørup

    Louise testnevelés és biológia szakos tanár. Nyolc éve ismerik egymást, 2019 nyarán nyarán pedig össze is házasodtak, majd 2021 januárjában megszületett a kislányuk, Laura. Louise tavaly több versenyre is kilátogatott a kislányukkal, aki mindenkit elbűvölt, aki a környéken járt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    𝗙𝟭 𝗪𝗔𝗚𝗦 🏎️ (@voguewags) által megosztott bejegyzés

    Nico Hülkenberg – Egle Ruskyte

    Nico Hülkenberg és litván kedvese már évek óta egy párt alkot. 2021 nyarán kötötték össze életüket, még kislányuk Noemi Sky szeptemberi világra jötte előtt. Polgári esküvőjük után egy évvel, tavaly tartottak nagyszabású (valószínűleg templomi) esküvőt is. Egle egyébként divatban “utazik”, ugyanis kézzel horgolt ruhákat készít.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    EGLE (@the_crochet_girl) által megosztott bejegyzés

    Fernando Alonso – Andrea Schlager

    Fernando Alonso kapcsán tavaly év elején még az olasz modell Linda Morselliről lehetett tudni, majd hirtelen az osztrák Andrea Schlager, a Servus TV riportere tűnt fel a spanyol versenyző mellett. Egy ideje azonban nem látni őket együtt, és a spanyol sajtó is azt kezdte találgatni, hogy a románc talán már véget is ért.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Andrea Schlager (@andrea.m.schlager) által megosztott bejegyzés

    Charles Leclerc – ?

    Leclerc a tavalyi év során szakított Charlotte Sinével. Nyilvánosan még nem mutatott azóta új barátnőt, a pletykák szerint azonban Alexandra Malena Saint Mleux az új párja, aki művészettörténetet tanul.

    @f1omg

    Charles Leclerc is rumoured to be dating Alexandra Saint Mleux. #charlesleclerc #ferrari #scuderiaferrari #f1 #fyp #leclerc #cl16 #formula1 #alexandrasaintmleux #charles #alexandra #dating #girlfriend #f1omg

    ♬ original sound – cz.audios

    Nyck de Vries – Eva Bruggenwirth

    A 24 éves Eva szintén holland, több éve alkot egy párt Nyckkel. Kommunikációt és kereskedelmet tanult az egyetemen, illetve belsőépítész szakképesítése is van. Jelenleg egy ékszermárka közösségi média menedzsere.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Eva Bruggenwirth (@evabruggenwirth) által megosztott bejegyzés

    Oscar Piastri és Logan Sargeant publikus státusza „egyedülálló”…

    … azonban a pletykák és a Google mindkettejük esetében ugyanahhoz a lányhoz vezet, Lily Zneimerhez. Állítólag a lány tavaly év elején még Piastri kedvese volt, a szóbeszéd szerint szakítottak, és Lily-t a Williams amerikai újoncával boronálták össze.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Formula One Kingdom ♡ (@f1kingdom) által megosztott bejegyzés

    Lewis Hamilton is egyedülálló hivatalosan

    Bár az utóbbi időben összeboronálták Juliana Nalú, brazil modellel, valójában nem egyértelmű, hogy valóban egy párt alkotnak-e.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    JULIANA NALÚ (@juliananalu) által megosztott bejegyzés

    [poll id=”277″]

    Jobban védi magánéletét Kelly Piquet és Max Verstappen

  • A Netflix+Tiktok kombó taccsra vágta az F1-es rajongótábort?

    A Netflix+Tiktok kombó taccsra vágta az F1-es rajongótábort?

    Szubjektív vélemény következik: Nem gondoltam, hogy ilyen hamar, már harmincas éveim elején boomerré válok. Már ha boomerségnek számít az, hogy bármiféle tartalomtól, tartalomkészítőtől szeretnék „elvárni” minimális kreativitást, intelligenciát, netalántán értékteremtést. Főleg ha arról a Forma-1-ről van szó, amit idestova legalább 25 éve imádok.

    F1-en nőttem fel, míg a legtöbbeknél zenekarok, színészek poszterei voltak kiaggatva, nálam F1-es képek töltötték be ezt a szerepet. Végig kísérte az iskolás éveimet, ennek köszönhetem a nyelvvizsgám, és még sorolhatnám.

    A mai napig sem tudok „kiszeretni” belőle, még akkor sem, ha egy-egy verseny halálosan unalmasra sikeredik, és elborzadok mikor meglátom, hogy a mexikói második szabadedzés magyar idő szerint éjfélkor kezdődik.

    Mégis van egy vonulata, ami egyre kevésbé tetszik

    Nem a szabályok, nem a halkabb autók, nem a versenyzők, nem a sportpolitika. Hanem a rajongói tábor (versenyzői preferenciától függetlenül) eszeveszett hígulása, eligénytelenedése.

    Rajongói táborok egymásnak feszülése mindig is megvolt, ez nem újdonság. (Más kérdés, hogy a közösségi oldalak térhódítása a vitákat gyakran minősíthetetlen acsarkodássá varázsolta, de kivételesen most nem erre akarok kitérni.)

    Anno, a fórumos időkben sokat emlegették/emlegettük a „divatdrukker” szót, de úgy gondolom, amire/akire akkor használtuk, az semmi volt a maiakhoz képest.
    Nem is jól fogalmazok, ez úgy hangzott, mint egy nyugdíjas szájából, hogy „bezzeg a mi időnkben minden jobb volt”. Dehogy volt jobb, csak más volt.
    Jelen esetben arról van szó, hogy míg anno csak egy szűkebb kör tudott X ember hóbortjairól, nézeteiről, stb., most a közösségi oldalaknak „hála” országvilágnak szétkürtöl mindenki mindent.

    Forma-1 tekintetében mostanság szinte minden nap újabb és újabb „gyöngyszemre” (rajongóra, vagy ha úgy tetszik „divat(?)drukkerre”) bukkanok, és olyan tartalmakra, hogy lekaparom tőle az arcom.

    Ebben pedig kulcsszerepe van a Drive to Survive-nak a Netflixen, valamint a TikToknak. Előbbi arról tehet, hogy felszínes infók, külsőségek alapján szerettetik meg az F1-et az emberekkel, utóbbi pedig arról, hogy platformot biztosít önjelölt szakértőknek, méghozzá úgy, hogy kb semmi szűrő nincs ehhez, és a platform moderációja is csapnivaló (még a Facebookhoz képest is, pedig az se piskóta.)
    Senki ne vegye személyeskedésnek, de nőként mondom, hogy amit a nem túl rég óta rajongóvá vált lányok/nők művelnek a közösségi oldalakon F1 témában, a szekunder szégyen szótári definíciója.

    Nem azzal van a gondom, hogy valaki F1 témában gyárt tartalmat TikTokra, az lehetne akár tök jó is. De vagy semmitmondó videókról van szó (ez még a jobbik eset), vagy kínos „szakértésről”, és/vagy ömlengésről a „cuki” versenyzőkről. Ez ebben a formában, ahogyan trenddé vált, nagyon cringe.

    A „kedvencem” (ilyen videót majd’ minden F1-es TikToker lánynál találni), hogy egyik videóban kikéri magának, hogy ő aztán nem a pasik miatt néz F1-et, és milyen szörnyű sztereotípia ez, majd a következő videóban szinte elalél egy Norris/Ricciardo/Leclerc/Sainz/stb. fotótól. Lányok, ne már! Legalább saját magatokat ne cáfoljátok meg két egymást követő videóban.

    A nagy feminizmus és egyenlőség közepette, ezek a tartalmak pont, hogy sztereotipizálják a női rajongókat, és sajnos teljesen megértem.

    Megnevezések nélkül, hogy nagyjából értsétek mi is böki a csőröm, mondok pár példát, miket láttam (külföldieknél és magyaroknál egyaránt):
    • Lányok a Tiktokon ömlengenek, ez már nem újdonság.
    • Ha egy versenyző becsajozik, sírás-rívás. Ha szakítanak, akkor is sírás-rívás.
    • „Szerintem senkinek semmi köze a magánéletükhöz” felütéssel aztán jól kibeszélik/véleményezik azt.
    • F1-es autóbemutatók „elemzése”, mely kimerül annyiban, hogy tetszik-e a színe, vagy sem.
    • Fan lány nívós nemzetközi szaklapot hülyéz le, mert neki nyilván pontosabb és biztosabb információi vannak.
    • Elmaradhatatlan „sokan kérdeztétek” rovat. (Könyörgöm, a sportról szóló alap információkat ne a TikTokról szedjétek!)
    • A legújabb: Leclerc új csajának beazonosítása az alapján történik, hogy a lány fotóján milyen a fürdőszobai csempe…
    • És a non plusz ultra: van „F1-es weboldal” versenyzői asztrológiával, és manifesztációs illatgyertyával (itt azt hittem, ledobom a hajam… 😯 ).
    • Hogy egyes tartalmak mennyire legálisan vannak felhasználva, azt már meg sem említem…

    A világ, beleértve az F1-et is, épp azt hangoztatja hogy diverzitás, és „dolgozzon több nő az F1-ben”, stb (amivel csak részben értek egyet, erről szubjektív vélemény ITT találtok), akkor ezek a lányok az ilyen tartalmakkal épp ennek a fajta elfogadásnak a szöges ellenkezőjén dolgozik, hozza kellemetlen, kínos helyzetbe nőtársait, sőt minden F1 rajongót.

    Én mindent megértek, de ezekben az esetekben, bár nem vagyok szakértő persze, de komoly komplexusok vannak jelen szerintem. Fogadjátok meg inkább Lando és George tanácsait, foglalkozzatok a mentális egészséggel, mert nagyon fontos!

    Russell a mentális egészségről beszélt: Fontos, hogy beszéljünk valakivel

  • Pár F1-es versenyzőt „átigazoltattunk” mesterséges intelligencia segítségével

    Pár F1-es versenyzőt „átigazoltattunk” mesterséges intelligencia segítségével

    Ha már a múltkor kipróbáltuk a ChatGPT nevű chatrobotot, most kipróbáltuk a DALL-E-t is.

    Mindkettő az OpenAI mesterséges intelligencia kutatólaboratórium mesterséges intelligenciája (AI).

    A DALL-E elnevezés egyébként a Pixar animációs filmjének WALL-E nevű robotjának és Salvador Dalí festőművész vezetéknevéből jön össze.

    A DALL-E lényege, hogy szöveges instrukciók alapján alkot meg az AI képeket. Nem olyan képekről van szó, melyek az interneten fellelhetőek, hanem vadonatúj, az AI által készített képekről. Ezek nyugodtan – sőt – lehetnek valótlanságok is. Azt írod neki például, hogy egy egy autótvezető macskát akarsz látni a szaturnuszon, op art stílusban, akkor ennek megfelelően fog képet alkotni.

    Racingline.hu-ként mi ilyen valótlanságokat is kérhettünk volna tőle? Versenyzőkről képeket, más csapatok öltözetében!

    Így alkotta meg DALL-E a ferraris „Lewis Hamiltont”, a red bullos „Charles Leclerc-t”, a mercedes „Lando Norrist” és a ferraris „Max Verstappent”. Az idézőjel pedig azért szükségeltetik, mert korántsem hasonlítanak önmagukra, így inkább azt mondjuk, hogy új versenyzőket alkottunk. 😀 Szabályosan rémisztőek de legalább jól szórakoztunk. 😀

    És a slusszpoén a végén: „Daniel Ricciardo shoey-zik az ikertestvérével”. (Igen, tudjuk, hogy nincs ikertestvére, ez benne a pláne.)

    Figyelem: Komolyan venni tilos! 😀

    https://www.tiktok.com/@racinglinehu/video/7196314009321131269

    Vajon a mesterséges intelligencia jobb stratégiát alkotna a Ferrarinak?

  • Kipróbáltuk a ChatGPT-t: Az AI szerint Verstappen még nem világbajnok

    Kipróbáltuk a ChatGPT-t: Az AI szerint Verstappen még nem világbajnok

    A fél világ azzal szórakozik mostanság, hogy teszteli a szabadon elérhető chatrobotot.

    A ChatGPT az OpenAI mesterséges intelligencia kutatólaboratórium által kifejlesztett chatbot.

    Mi is beszálltunk a buliba és teszteltük az AI-t (mesterséges intelligencia, MI), hogy mennyire van képben az autósporttal. Azért néhol hiányos a tudása, pár ponton felnevettünk.

    Először is megkérdeztük, ismeri-e a Racingline.hu-t?

    Íme az AI válasza: Igen, ismerem a Racingline.hu-t. Racingline egy Magyarországon található weboldal, amely motorsport témájú tartalmakat kínál. A weboldalon lehet találni híreket, cikkeket, eredményeket, és videókat a Magyarországon és a külföldön zajló motorsport eseményekről, valamint interjúkat a versenyzőkkel és szakértőkkel. A weboldal fókuszál a Magyarországon zajló motorsport eseményekre, de tartalmaz információt az európai és világméretű motorsport eseményekről is.

    Ezzel alapvetően egyetérthetünk. 😀

    Majd teszteltük, mennyire van képben a magyar autósporttal, versenyzőkkel.

    Ismersz magyar autóversenyzőket?

    AI: Igen, ismerem számos magyar autóversenyzőt. Például Norbert Michelisz, aki jelenleg a World Touring Car Cup (WTCR) versenysorozatban versenyez. Ő a legjobb magyar autóversenyző az utóbbi években, és az egyik legjobb az Európai Touring Car Cupban. Tudok még más magyar autóversenyzőkről is mint például: Kárai Sándor, Kárai László, Kárai András, Kárai János, Kárai Ferenc, Kárai Gyula, Kárai Tibor, Kárai Zsolt, Kárai Róbert, Kárai Csaba, Kárai Gábor, Kárai László Jr, Kárai Zsolt Jr, Kárai Tamás, Kárai Zoltán, Kárai Ádám, Kárai Balázs, Kárai Bence, Kárai Dániel, Kárai Dávid, Kárai Gergő, Kárai Péter, Kárai Richárd, Kárai Szabolcs …

    Erős kezdés, nemde? 😀

    Mit tudsz Szisz Ferenc autóversenyzőről?

    AI: Szisz Ferenc egy magyar autóversenyző, aki az első Formula-1-es világbajnokság 1906-ban indult, és az első Forma-1-es versenyen, az 1906-os Francia Nagydíjon nyert. Ő volt az első Formula-1-es világbajnok, aki azóta csak 33 embernek sikerült megnyernie a címet. Ő volt az első magyar versenyző, aki részt vett és nyert egy Forma-1-es versenyen. Szisz Ferenc azóta a motorsport történelmének része lett, és az egyik legnépszerűbb és legismertebb magyar autóversenyzőnek számít.

    Ez már ott sántít, hogy Forma-1-es bajnokságnak nevezi a versenyeket. A nagydíj megnevezés stimmel, de a Forma-1 nem. F1-es bajnokságot 1950-ben rendeztek először.

    Embed from Getty Images

    Mit tudsz az autóversenyző Hartmann Lászlóról?

    AI: Az autóversenyző Hartmann László egy magyar autóversenyző, aki az 1990-es években és a 2000-es évek elején aktívan versenyzett Magyarországon és külföldön is. Versenyzett többek között a Magyar Rallye Bajnokságban, a Magyar Rali-Rajongók Kupájában és a K&K Rallye Cupban. A legjobb eredménye a Magyar Rallye Bajnokságban az volt, hogy a 2001-es évben második helyen végzett az összetettben.
    Hartmann László a közép-európai térségben is versenyzett, és részt vett többek között az Osztrák Rallye Bajnokságban és a Szlovák Rallye Bajnokságban is.
    Az autóversenyző Hartmann László aktívan versenyzését abbahagyta az 2000-es évek közepén, de továbbra is aktívan részt vesz a magyar motorsport életben, mint csapatvezető és szakértő.

    Itt már vannak bajok, hiszen Hartmann László az 1930-as években versenyzett és a rali is csak jóindulattal igaz. Ha érdekelnek a valós információk Hartmann Lászlóról, klikkelj ide!

    Sosem látott képek kerültek elő az 1936-os Magyar Nagydíjról!

    Mit tudsz Kesjár Csaba autóversenyzőről?

    AI: Sajnos, nem találok információt Kesjár Csaba autóversenyzőről. Lehet, hogy ő egy új vagy kevésbé ismert autóversenyző, aki még nem jutott el a nagyszabású versenysorozatokig, vagy nem rendelkezik jelentős nyilvánossággal. Jelenlegi ismereteim szerint Kesjár Csaba nem ismert autóversenyző.

    Ez azért sajnálatos tudáshiány… 🙁 Kesjár Csabáról ide kattintva olvashatsz.

    Mit tudsz Baumgartner Zsolt autóversenyzőről?

    AI: Baumgartner Zsolt egy magyar autóversenyző, aki a Magyar Nagydíjat is megnyerte a World Touring Car Cup (WTCR) sorozatban és a TCR International Series-ben is versenyzett. A Magyar Nagydíjat 2018-ban nyerte meg a Honda Civic TCR-rel, ami az első Magyar siker volt a WTCR-ben. Baumgartner Zsolt nagyon népszerű Magyarországon, és számos díjat nyert, köztük az év magyar versenyzője díjat.

    Itt némi zavart érzünk a rendszerben, mintha összemosta volna Baumgartner Zsoltot és Michelisz Norbit. 😀

    Mit tudsz Michelisz Norbertről?

    AI: Michelisz Norbert egy magyar autóversenyző, aki jelenleg a World Touring Car Cup (WTCR) versenysorozatban versenyez. Ő a legjobb magyar autóversenyző az utóbbi években, és az egyik legjobb az Európai Touring Car Cupban. Michelisz Norbert 2012-ben debütált a World Touring Car Championship-ben, és azóta részt vett a sorozatban. Azóta a Magyar Nagydíjat is megnyerte a WTCR-ben. Ő a Honda versenyzője az WTCR-ben és a Magyar Nagydíjon. Michelisz Norbert nagyon népszerű Magyarországon, és számos díjat nyert, köztük az év magyar versenyzője díjat.

    Nem 2012-ben debütált, hanem 2008 végén, és az első teljes szezonja 2010-ben volt, és 2018 óta már nem Hondás. Hogy a magyar fordulót Magyar Nagydíjnak nevez, azon most túllendülünk. 

    Ismered Kiss Norbert kamionversenyzőt?

    AI: Igen, ismerem Kiss Norbertet, aki egy magyar kamionversenyző. Ő Magyarország egyik legismertebb és legelismertebb kamionversenyzője. Kiss Norbert a Magyar Kamion Rali Bajnokságban és az Európai Kamion Rali Bajnokságban is versenyzett. Kiss Norbert több díjat is nyert, köztük az év kamionversenyzője díjat Magyarországon. Ő a közép-európai térség egyik legjobb kamionversenyzője. Kiss Norbert aktívan versenyzését abbahagyta, de továbbra is aktívan részt vesz a magyar motorsport életben, mint csapatvezető és szakértő.

    Ezen jót nevettünk. Rögtön a Kamion Rali bajnokság megfogalmazáson. 😀 De arról nem tudunk, hogy Norbi az aktív versenyzést befejezte volna, ahogy arról sem, hogy jelebleg csapatvezető. 😀 

    Hivatalos: 2023-ban a Kamion Európa-bajnokság egy újabb országba látogat el!

    Mit tudsz a Hungaroringről?

    AI: A Hungaroring egy Formula-1 versenypálya Magyarországon, amely Budapest közelében, Mogyoródon található. Az 1984-ben épült pálya a Magyar Nagydíj része a Forma-1-es világbajnokságban. A Hungaroring az egyik legkisebb körpálya a Forma-1-es világbajnokságban, és jellemzően nagyon izgalmas és küzdelmes versenyeket hoz. A pálya rendelkezik 14 kanyarral és 4,381 km hosszú.
    A Hungaroring mellett található a Mogyoródi Autósport Centrum, ami Magyarország egyik legmodernebb motorsport centruma, ahol tesztelésre, oktatásra és szórakoztató versenyekre használják.
    A Hungaroring egy nagyon népszerű hely Magyarországon és az egész világon is, ahol évente több ezer néző látogatja meg a Magyar Nagydíjat. A pálya és a környéke is nagyon népszerű a turisták körében, akik szeretik a motorsportot és Magyarország látnivalóit.

    Először is pozitív, hogy tudta, hogy nem Budapest, hanem Mogyoród. 
    Az 1984 sehogy nem stimmel, hiszen ’85-ben döntötték el, hogy megépül, és az év októberében kezdték építeni, majd 1986-ban rendezték ott az első versenyt.
    Mogyoródi Autósport Centrum alatt vélhetően a Groupama Tanpályára gondol.

    A Hungaroringen forgatják az új Gran Turismo filmet

    Majd áttértünk a Forma-1-re, és rögtön egy korrekt, diplomatikus választ kaptunk.

    Ki a legjobb F1-es versenyző?

    AI: A Forma-1 történetének legjobb versenyzőjének nevezése vitatott téma, és az emberek eltérő véleményeket alkotnak róla. Számos versenyzőt emlegetnek, mint a legjobbat, köztük Michael Schumacher-t, Ayrton Senna-t, Juan Manuel Fangio-t, Alain Prost-ot, Lewis Hamilton-t, és még sokan másokat.

    Michael Schumacher 7x világbajnok volt, és rekordot állított fel a győzelmek, dobogós helyezések és pole pozíciók számában. Ayrton Senna 3x világbajnok volt, és az egyik legnépszerűbb és legismertebb versenyzőnek számít. Juan Manuel Fangio 5x világbajnok volt, és ő volt az egyik legjobb versenyző a Forma-1 történelmének kezdetén. Alain Prost 4x világbajnok volt, és az egyik legjobb francia versenyzőnek számít. Lewis Hamilton 7x világbajnok volt, és jelenleg az egyik legjobb versenyző a Forma-1-ben.

    Minden versenyzőnek megvoltak a maga erősségei és gyengeségei, és a legjobb versenyzőnek minősítése eltérő lehet az emberek személyes ízlésétől és véleményétől.

    Meglehetősen korrekt válasz, igaz? De aztán a következő válaszon ismét kikerekedett a szemünk.

    Ki volt a Forma-1 világbajnoka 2022-ben?

    AI: Sajnos, a jelenlegi ismereteim szerint, 2022-ben még nem volt Forma-1 világbajnokság, ezért nem tudok választ adni erre a kérdésre. A Forma-1 világbajnokság jelenlegi szezonja 2021-es, és a végső eredmények még nem ismertek, tehát a 2022-es szezon eredményeiről még nem lehet tudni. A Forma-1 világbajnokság eredményei a versenyek után lesznek ismertek, és a szezon végén összesítve kerülnek kihirdetésre.

    A chatbot szerint tehát még jelenleg is zajlik a 2021-es szezon, 2023. január 24-én. 😀

    Az F1 korábbi ura nagyon örül a kétszeres világbajnoknak: Ő nem sz*rakodik

    Melyik a legjobb konstruktőr a Forma-1-ben?

    A Forma-1-ben a legjobb konstruktőr címét sokan a Mercedesnek adnák, mivel az utóbbi években ők voltak a leggyakoribb világbajnokok. A Mercedes a 2014-től kezdődően 7 egymást követő évben nyert világbajnoki címet, és ez az egyik legjobb teljesítmény a Forma-1 történelmében.

    Más konstruktőrök is voltak sikeresek a Forma-1-ben, mint például a Red Bull Racing, a Ferrari, a McLaren, a Renault és a Williams. Ezen konstruktőrök többször is nyerték a világbajnoki címet, és voltak olyan időszakok, amikor ők voltak a dominánsak a mezőnyben. A Forma-1-ben a konstruktőr címeket a konstruktőrök összesített eredményei alapján állítják össze.

    Ismét egy egészen korrekt válasz volt ez.

    Jobb lesz-e Frederic Vasseur Ferrari csapatvezetőnek, mint volt Mattia Binotto?

    AI: Az, hogy Frederic Vasseur jobb lesz-e Ferrari csapatvezetőnek, mint Mattia Binotto, jelenleg még nem tudható, mert Vasseur csak most veszi át a pozíciót, és még nem volt idő, hogy megmutassa, milyen eredményeket tud elérni.

    Vasseur-nak van tapasztalata a Forma-1-ben, mint konstruktőr, és jól ismeri a sportot, ráadásul a Sauber, az Alfa Romeo Racing és a Haas csapatoknál volt vezető pozícióban, és ez hozzájárulhat ahhoz, hogy jól teljesítsen a Ferrari csapatvezetőjeként.

    Binotto-nak is volt jó teljesítménye a Ferrari csapatvezetőjeként, de a Ferrari az utóbbi években nem volt képes nyerni világbajnoki címet, ami hozzájárult ahhoz, hogy a Ferrari döntött a vezető pozíciójának változtatásáról.

    Végül, az idő fogja megmutatni, hogy Frederic Vasseur jobban fogja-e tudni irányítani a Ferrari csapatot, mint Mattia Binotto volt képes.

    Lehet, hogy pár szezont átaludtunk, de nem rémlik, hogy Vasseur vezető lett volna a Haasnál.

    Vasseur nagyon gyorsan „rövid pórázra” fogná Leclerc-t

    Azt is megtudtuk, miért Lando Norris az új kedvenc a kamasz lányoknál. 😀

    Miért szeretik a tinédzserek Lando Norrist?

    AI: Lando Norris egy ifjú és tehetséges Forma-1-es versenyző, aki jelenleg a McLaren csapatánál versenyez. Ő a legfiatalabb Forma-1-es versenyző a történelemben, aki dobogós helyezést ért el, amikor 18 éves volt. Lando Norris az egyik legnépszerűbb versenyző a Forma-1-ben jelenleg, különösen a tinédzser lányok körében. Ennek több oka is lehet, mint például a fiatalsága, a tehetsége, a jó humorérzéke, valamint az aktív jelenléte a közösségi médiában.

    Norris jól ismert a fiatal közönség körében, jól kommunikál a rajongókkal, rendszeresen oszt meg videókat és fotókat a közösségi médiában, és szívesen vesz részt interjúkban, ami segítette őt a rajongók szemében a közkedveltségének növekedésében.

    A fiatal korával kapcsolatban, ő nagyon fiatalon kezdte a Forma-1-es pályafutását és ez is hozzájárulhatott a népszerűségéhez.

    Oké. 😀 De nem ő a legfiatalabb, 18 éves dobogós, hanem Max Verstappen. 😀

    Ti próbáltátok már a ChatGPT-t? 😀