Kategória: ETRC

  • Kiss szerint a legszorosabb bajnoki év jöhet!

    Kiss szerint a legszorosabb bajnoki év jöhet!

    A kétszeres kamion Európa-bajnok szerint az elmúlt évek legszorosabb és leginkább küzdelmes szezonja következhet a FIA ETRC-ben. A Tankpool24 Racing csillaga immáron a második szezonjára készül a német csapattal, és szerinte hat versenyző is esélyes arra, hogy idén versenyeket nyerjen.

    „Nagyon erős lesz az élmezőny, erősebb, mint 2016-ban. Azzal, hogy David Vršecký és Antonio Albacete visszatérnek, öt vagy hat versenyző is esélyes lett arra, hogy rendre versenyeket nyerhessenek. Hihetetlenül szoros köridőket várok, az egész szezonban. A legkeményebb év elé nézünk. A megbízhatóság lesz ebben a szezonban a kulcskérdés. Látható volt, hogy tavaly több dolgot is kitaláltunk, keressük a határainkat, és néha magunkat hozzuk így kellemetlen helyzetbe. Az IVECO is rengeteg újítással készül, de türelemmel kell lennünk, hogy láthassuk azt, hogy ki-hol tart. Nagyon izgatottan várom azt, hogy mindezt láthassuk Ausztriában.” – árulta  el a széria sajtósainak Norbi.

    Kiss az első csoportos tesztről, ami Mostban volt már hazatért, és jó az előérzete, hiszen a Mercedeses csapat előrelépett a motort illetően is, valamint maga a kamion is tovább javult. A csapatnál a folyamatosságra helyezik a hangsúlyt, így Norbi csapattársa marad André Kursim is. A csapatvezető Marcus Bauer bizalmát továbbra szombathelyi versenyző, ahogy a sztártervező Stefan Honensét is.

    „Tavaly erős évünk lett, pláne, ha azt nézzük, hogy honnan indultunk. Tudjuk, hogy hol kellett fejlődnünk erre a szezonra, és azt hiszem ezt sikerült is meglépnünk. A csapat nagyon profi és ambiciózus. Tudjuk azt, hogy hova tartunk, harcban akarunk állni a bajnoki címért, és sok győzelmet akarunk aratni. Erre jó esélyünk is van, de vad harcokra számítok.” – tette hozzá a kamionsport Adrian Neweyja.

  • Az egyetlen családi vállalkozásban készült SCANIA-s csapat is készen áll 2017-re

    Az egyetlen családi vállalkozásban készült SCANIA-s csapat is készen áll 2017-re

    A holland Erwin Kleinnagelvoort is már várja a szezonnyitót Ausztriában, újításaik is lesznek a SCANIA-n.

    Általában a FIA kamion-Európa-bajnokságban is a top csapatokat övezi a legnagyobb érdeklődés, pedig számos privát, már-már családi alakulat is rajthoz áll, akik roppant elszántak. Ők azok, akik időt és pénzt nem kímélve áldoznak a sport oltárán, és ezen kis csapatok közül is kiemelkedik a holland SCANIA pilóta, Erwin Kleinnagelvoort és csapata.
    Tavaly Erwinnek sikerült többször is a top tízbe keverednie, így az összetettben 22 pontot gyűjtött. Még a mezőny hátsó részében is azonban elengedhetetlen az, hogy olyanokkal vetesse körbe magát, akikkel jól lehet együttműködni, és itt ezt egyszerűen oldották meg, és igazán különlegesen: mindenki családtag a csapatban.

    Erwinéknél tehát minden versenyhétvégén 7-10 családtag szorgoskodik, de volt már olyan alkalom, amikor tizenöten voltak a bokszban. Ők pakolnak, szerelnek, szerveznek, tisztítanak, főznek, stb. Ráadásul mindezt nem ingyen, beszállnak a költségekbe, és a móka nagy részét ők finanszírozzák. Gyakorlatilag a család tartja fent és szponzorálja ezt a különítményt. Amit a szponzorok fizetnek be, és így a matricáik is láthatóak a SCANIA-n az nem sok, el is megy gyakorlatilag a csapat versenyzőjének a fenntartására.

    A téli szezon alatt kellett is nekik nagyon a pénz, hiszen a fehér SCANIA-t általában megtalálják hamar az ellenfelek, és tavaly a szezonzárón Le Mansban a második versenyen sikerült a legdrágább versenyhétvégét összehozniuk. Ezen ütközetek eredményeképp a fülkét teljesen fel kellett újítani, és a váz szervizelése is drága is volt, és sok munkaórát vett igénybe. Ettől egyébként Erwin Kleinnagelvoort és csapata azt várja, hogy a változtatásoknak köszönhetően sikerül a vezethetőségen is javítani. A hétvégén már próbafutásokat is kívánnak folytatni hazai környezetben, Zandvoortban, és itt kiderülhet hamar, hogy kifizetődő volt-e a rengeteg munka, amit belefektettek a gépbe.

    Annak ellenére, hogy nagyrészt azon a kamionon munkálkodtak, amivel részt vesznek majd az Európa-bajnoki futamokon, a csapatnak volt ideje arra is, hogy két további kamiont is felkészítsenek a holland kamionos bajnokságra, és talán már senki sem lepődik meg azon, hogy ezeket is családtagok vezethetik majd.

    Amennyiben minden a terveik szerint alakul, az sem elképzelhetetlen, hogy a kamionversenyzés Mekkájában, a Nürburgringen nyáron majd három kamionnal is neveznek, és hatalmasra nő a csapat létszáma. Előtte persze Erwin Kleinnagelvoort már begyűjt pár kilométert a saját SCANIA-jába, hiszen újra egész évre adta le a nevezését az Európa-bajnokságra.

  • #24-es rajtszámmal megkezdi Kiss Norbi a 2017-es kamionos szezont

    #24-es rajtszámmal megkezdi Kiss Norbi a 2017-es kamionos szezont

    Fotó: Kiss Norbi Média

    A legtöbb német csapat, így Norbié is Mostban próbálta ki először a 2017-es versenytechnikáját. A 4,2 km hosszú pályán 21 változatos kanyar található, és több hosszabb egyenes is, így bátran lehetett próbálkozni a különféle beállításokkal. A csapat célja az volt, hogy kipróbálják az új fejlesztéseket és javítsanak a versenyjármű megbízhatóságán. Norbi óvatosan fogalmaz egyelőre az elvárásokat illetően: „A csapat átdolgozta a futóművet, és új alkatrészeket is kipróbáltunk, sőt most már arra is lett lehetőségünk, hogy többféle féket tesztelhettünk, különféle beállítások mellett. További jó hír az is, hogy sikerült fejleszteni a téli szünet alatt a motorbeállítások terén is, így bízunk abban, hogy ezen a téren is sikerült előrelépnünk. A Mercedes legújabb motorvezérlő szoftverével kísérletezhettünk.”

    A két napos teszt alatt egész Kelet-Európát megtréfálta az időjárás, és nem maradtak ki Norbiék sem. Az alig pár fokban és hóesésben mindenki fokozottabb lelkesedéssel vetette bele magát a munkába. Norbi elmondása szerint egyáltalán nem is hátráltatta ez a nem várt esemény a munkájukat, igazából csak néhol volt vizesebb a pálya a megszokottnál, és ez nem is befolyásolta különösebben az előre eltervezett programjukat. A tankpool24 legénysége a teszt végén elégedetten távozhat, problémamentes két napot zárhattak, minden a terv szerint haladt. Norbi is kifejezetten jó hangulatban nyilatkozott: „Sokat javultunk, a futómű jól működik. A sebességváltóhoz is hozzányúltak a srácok, most már gyorsabban megy a fel-le váltás, sokkal magabiztosabban is használom. A legtöbb fejtörést okozó motor is jobb lett kicsit, úgy tűnik lesz eredménye az újraprogramozott motorvezérlésnek. A köridőm is jobb lett, mint tavaly ősszel, persze ebből még nem érdemes levonni messzemenő következtetéseket, hiszen teljesen mások voltak a körülmények, és az ellenfeleinkről sem tudhatjuk pontosan, hogy itt és most mennyit adtak ki magukból. Annyit azért elárulhatok, hogy körülbelül jó egy másodpercet sikerült javulni.”

    Az elmondottak azért is örvendetesek, mert ezúttal használt gumikon körözött a Most Autodromon Norbi, de még lesz munka bőven a Mercedesen az első rajtig: „Gyakorlatilag a csomag minden része javult, itt Mostban például ötféle fékbetétet is kipróbálhattunk, így akár azt is megtehetjük majd, hogy pályánként variálunk, és különféléket használunk a más-más karakterisztikájú pályára. Pár nap múlva azonban kifejezetten ezért megyek majd ki Németországba, és Stefan Honensszel, a főmérnökömmel véglegesítjük a futóművet, a fékeket, a hasmagasságot, egyszóval a végleges konfigurációt a szezonnyitóra. Egyelőre óvatosak, de optimisták vagyunk, ugyanakkor nagyon kemény szezonra számítok, az első öt versenyző között bármi lehetséges, és négy bajnok is lesz a mezőnyben…”

    Kiss Norbi idén a #24-es rajtszámú Mercedesszel áll rajthoz a tankpool24 Racing Team felkészítésében, a teljes 2017-es szezonban. Május 13-14-én kezdődnek majd a versenyek Ausztriában, a Red Bull Ringen.

     

  • Komoly változások a 2017-es mezőnyben, Kiss Norbi is új rajtszámot kap

    Komoly változások a 2017-es mezőnyben, Kiss Norbi is új rajtszámot kap

    Neves visszatérők mellett lesznek hiányzók is az egész éves nevezést leadottak között.

    Tegnap volt az utolsó napja annak, hogy le lehetett adni egész éves nevezést a FIA ETRC-re, azaz a kamion Európa-bajnokságra, amit a széria a mai nap publikált is. A rajtszámok szerint sorba állított lista elején nem meglepő mód a tavalyi bajnok Jochen Hahn neve már azonban IVECO szerepel. Nem is annyira titkolt célja, hogy ezzel a konstrukcióval bezsebelje immáron az ötödik elsőségét is, miközben újabb rekordokat dönthet meg esetlegesen. További hír vele és a csapatával kapcsolatban, hogy a csapatbajnokságban ” Die Bullen von IVECO Magirus”, azaz IVECO Magirus Bikái néven indulnak Gerd Körberrel együtt, aki mint az ismeretes a kamionversenyzés legendája.

    A cseh Buggyra csapat 2016-ban már igazán közel érezhette magát a bajnoki címhez, komoly harcban álltak Hahnékkal. Most újra két Freightleinerrel indulnak harcba, és Adam Lacko mellett máris itt az egyik új visszatérő versenyző: David Vrsecky. Ő tavaly ideiglenesen a kínai kamionos bajnokságban versenyzett, de elképzelhető, hogy David nem megy teljes szezont és néha helyettesíteni fogják majd. A jelenlegi elképzeléseik szerint ez a osztrák és a francia versenyhétvégét érinti majd.

    A következő párosítás lesz a magyarok számára kedves: a Tankpool24 Racing csapata. Továbbra is Mercedes kamionokkal indulnak, a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert mellett újra André Kursim kap majd lehetőséget, így Markus Bauer istállója láthatóan a stabilitásra helyezi idén a hangsúlyt.

    A Reinert Racing istálló életében a nagy változás az lesz, hogy Steffi Halm egész szezont futhat, és az ő csapatbajnoki társa Sascha Lenz lesz, aki egy igazán jó évet teljesített tavaly, és többször is felért a dobogóra. Ez a páros is olyan versenyzőkből áll, akik bármikor készen állnak a győzelemre.

    Az egyik legrégibb csapat, a a Truck Sport Bernau már elárulta a nagy tervét: a 2016-os kényszerű kihagyás után velük tér vissza Antonio Albacete. Az ő „párja” lesz csapatbajnokiban Eduardo Rodrigues. A Rodrigues család várhatóan azonban több versenyen is indul, több generációjával, hiszen nagyapától unokáig bezárólag mindenki kamionversenyző.

    A holland Erwin Kleinnagelvoort és családi csapata is újra benevezett az egész szezonra, és a SCANIA-val rendszeresen pontszerzők kívánnak lenni, miután tavaly ez már párszor sikerült nekik. Végül, de nem utolsósorban ​Dominique Orsini is idén már egész évre leadta a nevezését, a maga üzemeltette Mercedesével, így ő egy teljesen új jövevény az ETRC családjában. A francia versenyző tavaly Misanoban, a Hungaroringen és Mostban is belekóstolt azonban már a kamionos Európa-bajnokság világába.

    Az ETRA igazgatója, Rolf Werner lelkes a szezon előtt:”2017-ben is stabil és versenyképes a mezőnyünk, annak ellenére, hogy a piaci változások kedvezőtlenül hatottak a mi teljes szezonos terveinkre is. Négy korábbi bajnok (Hahn, Körber, Kiss és Albacete) küzd meg a már nagyon éhes Adam Lackoval, aki vissza akarna vágni az eddigi kudarcokért, ugyanakkor olyan győzelemre is képes versenyzőnk is lesz, mint Steffi Halm. Az olyan fiatal versenyzők is, mint Sascha Lenz vagy Andre Kursim is előbb-utóbb rátalálnak a győzelemhez vezető útra, így azt gondolom, hogy minden adott egy remek 2017-es kamionos szezonhoz. Örülök, hogy jelenlétükkel olyanok is támogatják a FIA ETRC-t, mint Erwin Kleinnagelvoort, és Eduardo Rodrigues, és hogy idén csatlakozott hozzánk már Dominique Orsini is. Az ilyen srácok nevezése, mint az övéké is a széria egyik alapköve, és az elhivatottságukat nagyra értékelem. Számukra lesz is majd egy külön meglepetésünk. Az összes nevező a szívét-lelkét beleadta, hogy az ETRC keretein belül remek versenyeket bemutatva ebben a szezonban is tovább fejlődhessünk.”

    Természetesen várhatóak további nevezők is, akik csak bizonyos versenyhétvégéken indulnak, ennek a feltételeit jelenleg is épp alakítják a szervezők. Egyik ilyen nevező például Terry Gibbon, aki a szezonnyitó hétvégén a Red Bull Ringen már ott is lesz, de ide várnak további nevezőket is. További ismert nevezője az osztrák hétvégének a helyi hős Markus Altenstrasser, aki újra a jól megszokott Team Schwaben-Truck csapat második számú IVECO-jával áll majd rajthoz.

    Forrás: fiaetrc.com

  • Ákos: Kiss Norbi jöjjön vokálozni!

    Ha Kiss Norbi énekelne, talán azt adná elő, hogy: „Forró betonon VASALOK…”, hiszen szokta is ezt rendre tenni a szabadedzéseken, amikor a kamion fékjeit „reszeli” a versenyhétvégéken a kamion Európa bajnokságban. Szerencsénkre azonban nem énekel Ő, viszont most tegnap épp olyan utastársa volt, akitől az autóversenyzés világa nagyon távol áll. Ennek ellenére Kovács Ákost sikerült mikrofonvégre kapnunk, és mondhatjuk megfelelt a várakozásainknak a nem zenei témájú kérdésekben is.

    Mivel reméljük hogy elolvassa Ákos személyesen is az elkészült interjúnkat, ezért feltűnés mentesen leírjuk hogy mi is történt valójában tegnap, és ennek hatására szeptemberben olyan zeneszámokkal is jelentkezik, ami sokunknak kedves!

    PERSZE HAJNAL VAN MEGINT, de ROSSZKEDVnek nyoma sem volt, hiszen VALAMI VÉGET ÉRt, és ez nem a PILLANAT EMLÉKMŰVE. Üvöltött viszont A JEL! Szóval csörgött az óra, és hiába hívogatta az ágy, hogy TÉRJ VISSZA, azt mondta Ákos, hogy: NEM ÉRDEKEL! INDULJON A BANZÁJ! Reggel volt még BARÁTOM, KIHALT MINDEN, és nem 1984-et írunk! DÖRÖMBÖLNEK A VÁGYAK… akarom mondani a lóerők, hiszen ELMONDATOTT: NÉZZ RÁM, ma a Kiss Norbi mellé ülsz be! Volt már Magyarországon ugleyan kamionverseny, RÉGI ÉS ÚJ, de NE TITKOLD, azt, hogy NINCSEN MAGYARÁZAT arra, hogy miért ilyen gyors is ez a srác, ugyanakkor az idei bajnoki címet illetően JÓSLATokba ne bocsátkozz! Ezekkel a gondolatokkal a fejében szállt be a kamionba Ákos, és mondta a szombathelyinek: „KEZEMET NYÚJTOM…”

    Aki még velünk van, IGAZÁN megérdemli, hogy végigolvassa interjúnkat Kovács Ákossal!

    Vámosi Péter: IGAZÁN autentikus környezetben vagyunk, indusztriális környék, hangárok, nem ihletett meg rögtön ez egy videoklip erejéig?
    Kovács Ákos:
    (nevet) Egyelőre nem, de most, hogy így mondod, elgondolkodom rajta. Azt láttam, hogy az autóversenyzés egy kicsit komolyabb szakma, mint azt eddig korábban képzeltem. Az első kör folyamán, amikor a Norbi vitt… tehát ő gázt ad akkor is, amikor én már két lábbal nyomnám a féket! Félelmetes, nagyon klassz volt egyébként.

    VP: A sebességérzet akkor így megvolt. Esetleg egy himnusz a Kiss Norbinak ezek után?
    KÁ:
    (ismét nevet) Én a dalokat más impulzusok nyomán szoktam írni, ez nem fog dalszerzésre ihletni, de nagyobb tisztelettel adózom ez előtt a munka előtt mint a próbakör előtt.

    VP: Mennyiben lesz esetleg más a hungaroringi koncerted, mint az IGAZÁN koncertturné sorozat, tekintettel arra, hogy azért várható nagyon sok külföldi vendég. Csehek, osztrákok, németek javarészt, változtatsz esetleg egy kicsit emiatt, és lesz pár külföldi dal, vagy marad a megszokott?
    KÁ:
    Én nagyon remélem, hogy nem lesz más, mint az előző koncertek, mert az előző koncertek elég komoly sikerrel zárultak, ezt mindegyikről elmondhatom. Ebben a műsorban ötvözünk különböző irányokat, vannak 20 évvel ezelőtt született dalok, és idén megjelent dal is, és amire céloztál, vannak benne angol nyelvű idézetek is. Olyan előadóktól, akik annak idején gimnazista koromban a saját példájukkal bennünket efelé a pálya felé irányítottak, pusztán csak azzal, hogy dalokat írtak. Tehát én azt hiszem, hogyha lesz itt külföldi aki benéz a koncertünkre, akkor egy két ilyen ismerős dallamot elcsíphet benne, ilyen például a Soft Cell-től a „Tainted Love” című számból egy idézet. Több Depeche Mode számba is belekapunk, a „Master and Servant”-et beleépítettük az „Ilyenek voltunk”-ba, és a „Black Celebration”-ből is van egy idézet, tehát magyarul én azt gondolom, hogy maga a produkciónk nemzetközi színvonalat céloz meg, nagyon reméljük, hogy ezt sikerül el is érni, és ezt a külföldiek is érzékelni fogják, akkor is, ha túlnyomó többsége a daloknak magyarul fog megszólalni.

    VP: Kiss Norbi és a Motorsport Csatorna is egyébként szombathelyi, neked konkrétan van-e élményed Vas Megye fővárosával, Saváriával kapcsolatosan?
    KÁ:
    Hát én Savaria Helyőrségben raboskodtam 351 napot, a Garasin Rudolf ávós keretlegényről elnevezett első lépcsős laktanyában 1986-ról ’87-re virradóan, úgyhogy soha nem fogom elfelejteni a várost mint olyat. Bár a városból nem sokat láttam, mert igen ritkán kaptam kimenőt, de Szombathelyhez így aztán mély és meghatározó élményanyag fűz.

    VP: Milyen autóvezetőnek tartod magad közúton, lestél-e el esetleg most gyorsan valamit a Norbitól, továbbá: milyen zenét hallgatsz az autóban?
    KÁ: Kifejezetten visszafogott sofőr vagyok, a nagypapás kategória. Ezt nem úgy kell érteni, hogy kalapban vezetek hanem úgy, hogy defenzíven vezetek, talán így mondhatnám. Utálok rohanni, utálok sietni, viszonylag jó autóm van, mondhatom. Én mindig is munkaeszköznek tekintettem az autókat. Ezekkel persze éppen rohangálni is lehetne, vagy tépkedni magamat, de abszolút nem ilyen stílusú vezető vagyok. Az autómban legtöbbször pedig nem zenét hallgatok furcsa mód, hanem hangjátékokat. Hangjátékokat gyűjtök lassan huszonegy-néhány éve, és hát így tulajdonképpen ha tágabban értelmezzük a dolgot akkor vezetés közben is olvasok.

    VP: Most mondhatjuk, hogy Norbi talán meglepett egy versenykamion sebességével, te készülsz-e neki valami különlegességgel így a koncerteden majd szeptember 5-én?
    KÁ: Gondoltam, ha ő bevett maga mellé a kamionba, akkor ő is feljöhet vokálozni a színpadra! Nagyjából ezt tudom elképzelni, hogy arányban maradjon az adok-kapok!