Kategória: ETRC

  • Újabb második és harmadik hely Kiss Norbinak Misanóban!

    Újabb második és harmadik hely Kiss Norbinak Misanóban!

    Mintha a tegnapi nap folytatódott volna: remek időmérős eredmény után, mindkét versenyen dobogóra léphetett Kiss Norbert az olasz kamionversenyes hétvégén. Az időmérő edzésen újra Adam Lacko hódította el a pole pozíciót, Norbinak azonban minden igyekezete ellenére nem sikerült a második helyre bejönnie, mert oda Jochen Hahn ért fel, míg a szombathelyi a harmadik rajthelyről indulhatott el.

    A repülőrajtnál a cseh pilóta jól jött el, Hahn ugyan ment rá, de a riválisok hagytak egymásnak helyet. Norbi azonban legalább olyan elánnal üldözte Jochent ahogy egy nappal korábban, és végül sikerült is őt megelőznie. Albacete is megpróbálta Hahnt megelőzni, de a német derekasan kitartott a harmadik helyen, annak ellenére, hogy rettenetesen füstölt az IVECO-ja, a befecskendező hibája miatt. A harmadik körben végül sikerült a spanyolnak is elmennie Hahn mellett, aki viszont figyelmeztetést is kapott a versenybíráktól így a bokszutcába is ki kellett, hogy álljon. A 10. helyen sikerült visszatérnie, majd pár kör alatt megelőzte Norbi csapattársát, André Kursimot, és Draganovicot. Az élen azonban semmi változás nem történt már, így Kiss egy második helynek örülhetett a hétvége harmadik futamán.
    „Igaz, hogy az időmérő edzésen csak a harmadik tudtam lenni, nagyjából ugyanazt az időt tudtam menni amit tegnap, de a többiek javultak. A rajtom jó volt, jól jött ki az első néhány kanyar, és a Jochent rögtön meg tudtam előzni. Feljöttem a második helyre, az Adam Lacko mögé megint, de most nem tudtam közel menni hozzá, támadni őt. Végeredményben ez egy biztonságos második hely, 15 pont a bajnokságban, ami nagyon-nagyon fontos volt.”

    A hétvége utolsó ütközete a misanói pályán azonban az aránylag unalmas első után parádésra sikeredett, Norbinak is. Ugyan Jochen Hahnnak kellett volna indulnia a poleból, a fordított rajtrács miatt, de nem sikerült időben felérnie a rajtprocedúrához, így végül csak a bokszutcából indulhatott el a német versenyző. Az így üresen maradt hely mellől induló francia Robineau gond nélkül jött el a lámpák kialvása után, de Sascha Lenz egyből ment rá. A nagy igyekezetében a német meg is pördült, így Robineau egy újabb vállalkozót kapott a nyakába: Gerd Körbert. Ő végül a nyolcas kanyarban ment el mellette, ahogy nem sokkal később a kelet-európai különítmény is, Kiss-Lacko sorrendben. A szombathelyi ezután felszívta magát, és üldözőbe vette a kamionsport legendáját is, miközben azért figyelnie kellett Adam Lackora is. Végül a cseh pár körrel később elment a magyar pilóta mellett a hatostól a nyolcasig tartó kanyarkombinációban. Norbira is megérkezett menet közben Steffi Halm, miközben Lacko aránylag hamar el tudott menni Gerd Körber mellett. Így tett aztán Steffi Halm, és Kiss is, sajnos már ebben a sorrendben, mert menet közben el tudott menni Norbi mellett a német versenyzőnő. Norbi ugyan a verseny végéig nyomás alatt tartotta Steffit, de visszaelőzni már nem tudta. A versenyhétvégét ugyanúgy ahogy tavaly is, három győzelemmel zárta, mivel a negyedik futamon aratott sikerével így feljött az összetettben is az első helyre. Norbi sem volt elégedetlen a nap végén:
    „A szokásos őrült fordított rajtrácsos második versenyen szerencsém volt. Megint a Saschát kilökték, de most nem én. Így már rögtön az első kör végén a harmadik helyen tudtam jönni. Utána viszont semmiből nem jöttem ki jól. Próbáltam üldözni az előttem haladókat, de az Adam és a Steffi a próbálkozás közben megelőzött, úgyhogy végül maradt a harmadik hely. Ez jó, négyből négyszer ott voltam a dobogón, oké egyet elvettek. Jó sok pontot szereztem a bajnokságban, és a legfontosabb, hogy erősek voltunk. Megint megléptünk egy kis szintet., versenyképesek voltunk, ez jó jel a Nürburgringre!”

    A bajnokság tehát július első hétvégéjén folytatódik a kamionversenyzés Mekkájában, a bajnokság állása a második versenyhétvége után:

    1. Adam Lacko 92 pont
    2. Steffi Halm 80 pont
    3. Jochen Hahn 72 pont
    4. Antonio Albacete 60 pont
    5. KISS NORBERT 56 pont
    6. Gerd Körber 47 pont
    7. Sascha Lenz 46 pont
    8. José Rodrigues 34 pont
    9. André Kursim 14 pont
    10. Thomas Robineau 12 pont

  • Dupla dobogó szombaton Misanóban Norbinak, még ha az egyiket el is vették…

    Dupla dobogó szombaton Misanóban Norbinak, még ha az egyiket el is vették…

    Sokkal jobban kezdődött a hétvégéje az egyetlen magyar kamionosnak Olaszországban, mint két hete a Red Bull Ringen. Pénteken ugyan még sok munka várt a tankpool24 legénységére, mert rengeteg állítani való akadt a Mercedesen, így az egyik szabadedzést ki is hagyták teljesen, mert rugókat kellett cserélni. Ez azt is jelentette, hogy újra kellett a futómű geometriájával is törődni. A munkát azonban remekül végezték el a németek, és Norbi nagy kedvel vágott bele a délelőtti eseményekbe Misanóban. Már a szombati edzéseken látszott, hogy jó lesz a dolog, mert az egyiket a szombathelyi fenegyerek meg is nyerte. Kiss többször is hangsúlyozta, hogy szoros idényre számít, ugyanakkor azt ő sem gondolta volna, hogy 0.001 ezreddel marad csak le a poleról, így az első versenyt Adam Lacko mellől kezdhette meg. Természetesen ez a valaha volt legszorosabb időeredmény a kamionsport történelmében, és az is különleges volt, hogy négy különböző márka foglalta el az első négy helyet. A rajt előtt egy szomorú eset miatt is egy perces csenddel adóztak Nicky Hayden emlékének a kamionversenyzők a Marco Simoncelli nevével fémjelzett pályán.

    A cseh Lacko a rajt után neki is iramodott, hiszen a szeme előtt nyilvánvalóan a tavaly itt szerzett három győzelme lebegett, azonban Norbi ameddig csak tudott, és a technikája bírta, loholt utána. A kelet-európai duó szépen el is húzott a harmadik helyen nyargaló Jochen Hahntól. A legszorosabb távolság a cseh-magyar páros között 0.4 másodpercnyi volt, de Norbi minden igyekezete ellenére nem sikerült befognia az idei első győzelmét szerző Adam Lackót. Hahn viszont kisebb meglepetést okozott azzal, hogy a versenykamionja egyre inkább az erejét vesztette, és hátracsúszott az ötödik helyre, így a dobogó legalsó fokára végül Steffi Halm léphetett az első versenyen. Az incidenst ugyan vizsgálták a sportfelügyelők, de nem lett belőle semmi gond. Érthetően elégedett volt Norbi a verseny után:
    „Azt kell hogy mondjam, hogy a legnagyobb meglepetés számomra az, hogy sikerült a motorunkon is fejleszteni, remekül haladunk. Egyre magabiztosabb is vagyok emiatt a pályán, jó érzés vezetni a Mercedest, és a futómű beállításunk is azt gondolom, hogy jól sikerült. Elégedett vagyok a helyezésemmel, ebben most ennyi volt, de remélem, hogy holnap azért el tudom hozni Lacko orra elől a polet, akkor meg az egy új helyzet lesz.”

    A mai második versenyen a fordított rajtrácsos indulás miatt az idei év új sztárja, José Rodrigues indulhatott a poleból, Norbi értelemszerűen a hetedik helyről vághatott neki az újabb viadalnak. A rajtot azonban a portugál elrontotta, Körber vette át a vezetést, őt szorosan követte Hahn, és az első kört már Kiss Norbi is az ötödik helyen fejezte be. A magyar fiú üldözőbe is vette az előtte haladó német Sasha Lenzet, és némi kakaskodás után hazánk fia jött ki jól az ütközetből, ő megörökölte a negyedik helyet, Lenz visszaesett a hetedik helyre. A versenybírák egyből jelezték is, hogy az esetet kivizsgálják. Norbi határozottsága azonban nem hagyott alább, és keresett magának egy másik előtte nyargalászó németet, és viszonylag hamar sikerült levadásznia Gerd Körbert is, az IVECO-jában. Ő is aztán még tovább visszaesett, köszönhetően annak, hogy korábban Lackoval ütközött, de ezt csak sima versenybalesetnek minősítették a versenybírók. Norbi utánament még a második helyezett Steffi Halmnak, de megelőzni már nem tudta, így egy harmadik helyet szerzett a német páros után szombat késő délután a leintéskor.

    A dobogóra ugyan Norbi még felállhatott, de kapott utólag egy 30 másodperces büntetést, miután őt hozták ki vétkesnek a Lenzzel történt eset miatt. Norbi nem volt boldog, érthetően:
    „Azt gondolom, hogy valójában nem hagyott helyet nekem a kettes kanyarban, ez eléggé hasonló szituáció volt, mint amikor 2-3 éve ugyanez történt itt velem és Albacetével. Akkor is engem hoztak ki bűnösnek, pedig valójában én szorultam be. Nem tudok mit tenni, el kell, hogy fogadjam a büntetést. Összességében azonban tényleg azt kell, hogy mondjam, hogy elégedett vagyok, például a váltóm is már sokkal pontosabb és gyorsabb, bátrabban be merek szúrni a versenytársaknak, de ha rám zárják az ajtót, úgy nehéz előre menni. Ennek ellenére optimistán várom a vasárnapot, nincs komoly sérülés a kamionomon.”

    Vasárnap folytatódnak Kiss Norbi kalandjai az Adriai-tengertől alig 5 kilométerre. 10:30-kor kezdődik majd az időmérő edzés, 13:10-kor lesz az első vasárnapi verseny rajtja, végül az utolsó verseny Misanóban 15:20-kor lesz majd.

  • Misano Norbi egyik kedvenc pályája, cél újra a dobogó!

    Misano Norbi egyik kedvenc pályája, cél újra a dobogó!

    A 2017-es kamion Európa-bajnokság ezen a hétvégén olasz földön, az egyik legkomolyabb MotoGP-s szentélyben, a Misano World Circuit Marco Simoncellin folytatódik, Rimini mellett, az Adriai-tengertől pár kilométerre. Kiss Norbinak jó emlékei vannak tavalyról is innen, hiszen itt próbálhatta ki akkor először az új Mercedes versenykamionját, amellyel a dobogóra is egyből felért, amihez azért a tankpool24 legénysége nem volt hozzászokva. A szombathelyi pilóta kifejezetten kedveli a pályát, és bízik a remek szereplésben:

    „Ez a helyszín az egyik kedvencem. Marco Simoncelli egy legendás MotoGP versenyző volt, és büszke vagyok rá, hogy azon a pályán versenyezhetek, amely az ő nevét viseli. A vonalvezetés kifejezetten tetszik, és a környék is, hiszen gyakorlatilag nem vagyunk messze a tengerparttól. Mindezt figyelembe véve, nagyon szeretek ide jönni.”

    Újabb négy verseny vár tehát a magyar versenyzőre, a napsütötte tengerpart mellett, és a jó hír az, hogy a FIA ETRC is egyre inkább igyekszik kiszolgálni azon igényt, hogy a fotelből is lehessen követni Norbi versenyeit. Így Norbi valamint a széria oldalán is elérhető a live timing, ahol figyelemmel követhető a versenyek vagy az edzések pillanatnyi állása. Ugyanakkor érdemes lesz követni a hivatalos facebook oldalát is a kamion Európa-bajnokságnak, mert az ígéreteik szerint több fotóval, videóval és élő bejelentkezéssel készülnek például a rajtrácsról. A széria Youtube csatornáján pedig a versenyeket követően hamar elérhetőek lesznek rövidebb akció dús verseny összefoglalók.

    Természetesen ahogy az eddig is megszokott volt, Norbi szombaton és vasárnap is jelentkezik majd videós összefoglalóval a saját hivatalos facebook oldalán is.

    A pontverseny állása a misanói forduló előtt így áll:

    1. Jochen Hahn 51 pont
    2. Steffi Halm 40 pont
    3. Adam Lacko 34 pont
    4. Gerd Körber 26 pont
    5. Sascha Lenz 25 pont
    6. Jose Rodriguez 24 pont
    7. Antonio Albacete 24 pont
    8. KISS NORBERT 16 pont
    9. Alen Draganovic 7 pont
    10. André Kursim 5 pont

  • Misanói kamionos keringő: Pályán, és pályán kívül is szabad a tánc!

    Misanói kamionos keringő: Pályán, és pályán kívül is szabad a tánc!

    Már mindegyik csapat leporolta magát a Red Bull Ring után, így a tekintélyt parancsoló versenykamionok újabb helyszínre látogatnak el a hétvégén. Ez pedig nem más, mint az inkább motorversenyzésért rajongók körében ismert Misano World Circuit Marco Simoncelli pálya. az Adriai-tenger mellett.

    Két hete a Red Bull Ringen három győztest is avathattunk négy versenyen, így valóban már most igazoltnak látszik az a felvetés, hogy nagyon szoros lesz a verseny az elsőségért. A feladatot azonban a regnáló bajnok Jochen Hahn kiválóan oldotta meg, pedig a jól megszokott MAN-jét IVECO-ra váltotta. Két Ausztriában szerzett győzelmével vezeti is a bajnokságot, 11 ponttal.

    A szezon komoly meglepetése a portugál Jose Rodrigues (Reboconorte MAN). Második helyen áll az összetettben, ugyanakkor a Promóterek Kupájának a kiírását is vezeti, három győzelemmel. Jelenleg amiatt se kell aggódnia, ha esetleg lejjebb csúszna, hiszen édesapja, Eduardo Rodrigues követi őt ezen bajnokságban, így az elismerés mindenképp a családban marad.

    Olasz földön azonban újra üdvözölhetünk régi ismerősöket, hiszen Thomas Robineau is újra rajthoz áll MAN-jével, valamint megkezdi a szezonját a szintén francia Dominique Orsini is, egy régebbi fejlesztésű Mercedesszel.

    Némi meglepetésre a visszatérő ​Antonio Albacete, Kiss Norbi és Adam Lacko is „adósak” még győzelmekkel, ők mindannyian feltehetően még jobban odateszik magukat Misanoban. Tavaly a cseh versenyző itt 3 versenyt is megnyert, az egyik kedvenc pályája ez, ami jól fekszik a Buggyrájának. Aki némileg ezen elképzelésekbe bekavarhat, az viszont a visszatérő csapattársa, a kétszeres bajnok David Vršecký. Érdemes lesz ugyanakkor továbbra is figyelni a kamionsport legenda Gerd Körber ténykedését is, hiszen nagyon is szorgalmasan gyűjti a pontokat idén, még ha nyerni ő sem tudott egyelőre.

    A Hahn csapat frissen vált a téli szezon alatt némileg olasz alakulattá is, így Itáliában mindenképp bizonyítani akarnak, az IVECO hazájában:

    „Misano a kedvenc pályám, ez az IVECO hazai meccse, így mindezt figyelembe véve nagyon is optimista vagyok. Remélem, hogy nyerni fogunk!” – jelentette ki a négyszeres Európa-bajnok. Ezen a véleményen van Adam Lacko is, aki tavaly itt sikert sikerre halmozott:

    „A misanói pályát nagyon szeretem, az az érzésem, hogy igazából a szezon nekünk itt fog elkezdődni.”

    Steffi Halm, egyetlen nőként a mezőnyben azonban felemlegeti a pályával kapcsolatos kihívásokat is:

    „Nagyon trükkös pálya, vannak nagyon lassú részei, és egy hosszú egyenes hátul. Fékezned kell a kanyarokban, jó sokszor kell beletaposnod a hajtűkanyar előtt. Mindent egybevéve elég nehéz gyorsnak lenni ezen a pályán.”

    Mindent egybevéve remek versenyek szoktak lenni Misanóban, de ahogy az augusztus végén majd a Hungaroringen is látható lesz, a pályán kívüli aktivitás is jelentős. Komoly a jelenlét az utcai teher hordozók részéről, valamint a szakmai kiállítók is komolyan készülnek mindig erre a versenyhétvégére. A legújabb fejlesztéseket mutatják majd itt be, tesztelni is lehet a gépeket, valamint szimulátorban is kipróbálhatják a nézők az ügyességüket. Az Olasz Autósport Szövetség szervezésében meg szabadtéri múzeummá válik a pálya egy része, és régi veterán teherautók lesznek kiállítva.

    Az olasz hétvége nagyon kedvelt a kamionos körökben, tényleg a legváltozatosabban „pimpelt” járgányok érkeznek ide szerte Európából. Szombat este pedig a szervezők garantálják a fesztivál hangulatot, így akár még ismerkedni is lehet… nem csak kamionokkal.

  • Ez már a 3. Kamion EB és Fesztivál a Hungaroringen

    Ez már a 3. Kamion EB és Fesztivál a Hungaroringen

     

    2017-ben ismét augusztus utolsó hétvégéjén, 26-27. között ad otthont a Hungaroring a Kamion EB magyarországi versenyeinek, melyeken természetesen a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert is rajthoz áll Mercedes-Benz versenykamionjával. A négy – minden eddiginél izgalmasabbnak ígérkező – kamionos versenyfutam mellett családi programok és két különleges, nem kevésbé látványos, szupersportkocsikat felsorakoztató GT betétfutam fokozzák az izgalmakat.

    „1987-ben ezen a napon, május 17-én rendezték Magyarország első kamionos Nagydíját (Hungarocamion Truck Grand Prix*). Ma, 2017. május 17-én büszkén jelenthetem be, hogy az immár hagyományosnak tekinthető újkori kamionversenyzés harmadszorra látogat vissza hozzánk augusztus végén és a Kamion EB mezőnye a Hungaroringen ismét összeméri tudását.

    Két évvel ezelőtt sokak, sokunk álmát megvalósítva, negyed évszázados szünetet követően tért vissza Magyarországra a kamionversenyzés. Tavaly már közel 32 ezer néző látogatott ki a remek házigazdának bizonyuló Hungaroringre a hétvége során, így nagyon rövid időn belül a pálya egyik leglátogatottabb versenyeseményévé vált a Kamion EB és Fesztivál. Ebben persze nagy szerepe volt és van Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok versenyzőnek, aki azt is megmutatta, nem csak a legjobb technikával tud dobogóra kerülni.

    Ahogy eddig is, az idén is szeretnénk még jobb szórakozást, még több élményt nyújtani a kilátogató nézőknek, így nem csak a pályán, hanem mellette is még izgalmasabb, érdekesebb eseményekkel készülünk augusztus utolsó hétvégéjére. A családi programok között minden korosztály megtalálja az őt legjobban érdeklő, szórakoztató lehetőséget, a versenypályán pedig a kamionok mellett két olyan, szupersportautókat felvonultató verseny is a szórakozást szolgálja, melyek minden egyes tagja egyedül is óriási tömegeket vonz, még álló helyzetben is.

    Az eddigi tapasztalatainkat felhasználva több apró változtatásnak köszönhetően minden téren igyekszünk még többet, még jobbat nyújtani. Nagyon figyelünk például a pálya megközelíthetőségére akár autóval, akár tömegközlekedéssel, a parkolásra, illetve a távozásra is” – mondja Major György, a Kamion EB és Fesztivál főszervezője.

    „Amikor 2015-ben megkeresett minket a Kamion EB szervezői csapata, hogy a Hungaroringre is szeretné elhozni a nagyszabású versenyt, már tudtuk, hogy egy új őrület van készülőben. Azóta egy olyan egyedülálló fesztivállá nőtte ki magát a rendezvény, ami méltán felveszi a versenyt a Hungaroring másik kiemelkedő motorsport eseményével, a túraautó-világbajnoksággal. A két cég között egy rendkívül konstruktív, gyümölcsöző kapcsolat alakult ki, aminek nagyon örülünk. Persze nem csak a szervezők, de a pilóták, köztük a nagyon népszerű Kiss Norbi is nagyban hozzájárulnak a sikerekhez. Bízom benne, hogy a színes program-kavalkádban idén már a tinédzser lányom is jól fogja érezni magát” – kezdi Gazsi Júlia, a Hungaroring Zrt. vezérigazgató-helyettese.

    „A Hungaroring tavaly felújított aszfaltcsíkja egyébként remekül állta a kamionok okozta terhelést, így idén is nagy örömmel várjuk az EB mezőnyét. A szervezők és a Hungaroring Zrt. is mindent megtesznek annak érdekében, hogy a szórakozás tényleg felhőtlen legyen, csak az időjárást nem tudjuk befolyásolni. De bízunk abban, hogy idén is legalább olyan kellemes idő lesz, mint az elmúlt években volt!” – teszi hozzá Gazsi Júlia.

    A Hungaroringen szombaton és vasárnap egy-egy időmérő edzést és két-két kamionos futamot szurkolhatnak majd végig a kilátogatók. A tavaly újraaszfaltozott versenypályán a már ismert Blancpain GT sorozat mellett – melyben az idén vadonatúj autókkal állnak rajthoz a csapatok –, a korábbi, de nem kevésbé hangos és látványos GT autókkal „amatőr” versenyzők is összemérik tudásukat a Gentleman Ride keretében.

    A magyar szurkolók idén is Kiss Norbit várják és biztatják a legjobban, aki tavaly csapatot váltott és bebizonyította, hogy nem csak gyári támogatással képes győzni, hanem egy privát csapattal is. A Tankpool24 Racing Team az idei évre tovább fejlesztette a Mercedes-Benz versenykamion szinte minden egyes elemét, így a technikai feltételek is adottak a remek szezonhoz.

    A tavalyi – minden várakozást felülmúlóan sikeres – összekovácsolódást, alapozást követően idén már egyértelműen a futamgyőzelmek a Tankpool24 és Kiss Norbi célja, amiknek az év végén akár dobogós helyezés is lehet az eredménye.

    Az utóbbi évek legszorosabb szezonját várja a szombathelyi versenyző. „Szerencsére jól sikerült a szezon előtti tesztünk a többi csapattal Mostban, így a szezon kezdete előtt tényleg csak a kamion finomhangolása miatt utaztam ki Baden-Badenbe. Sikerült a fejlesztések után is véglegesítenünk a Mercedes súlyát, így újra a minimum határon vagyunk. A futómű geometriáján is sokat változtattunk és lesznek még további meglepetések is!” – mondta Kiss Norbert.

    Az Európa-bajnokság a kamionversenyzés csúcskategóriája, ugyanis ebben a szakágban világbajnokságot nem rendeznek. A látványos, a teljesítményeket és méreteket tekintve rendkívüli eseményen egyszerre 20.000 lóerővel dübörögnek majd a versenypályán a 12 literes dízelmotorokkal hajtott, egyenként kb. 1200 LE-s, 5500 newtonméter forgatónyomatékkal rendelkező, 5,5 tonnás kamionmonstrumok. A Hungaroring még mindig friss aszfaltja pedig kitűnő terep arra, hogy ezek az óriások megmutassák, mire képesek.

    A 2017-es év újdonsága, hogy a pilótákat idén két csoportba sorolják, a Krómba és a Titánba. A Króm résztvevői számára az ETRA létrehozta a Promóter Kupát. Ebben a 4500 Euró/verseny összdíjazású értékelésben az un. Króm csoportba sorolt minden versenyző részt vehet, tehát azok is, akik az egész bajnokságra, illetve azok is, akik csak az egyes versenyekre neveznek.

    A Promóter Kupa győztesei és helyezettjei saját díjkiosztón vehetik át serlegeiket, a pontozás pedig megegyezik a Kamion EB fő értékelésénél is alkalmazottal. (1.: 20; 2: 15; 3.: 12; 4.: 10, stb.)

    A Titánba tartoznak az elmúlt 10 év kamionos Európa-bajnokai, mindenki, aki a 2016-os szezont a tabella első 10 helyén zárta, azok akik 2016-ban legalább egyszer a legjobb 5 között szerepeltek a Szuper Pole során, illetve aki megfelel az FIA Arany vagy Platina besorolási kritériumainak.

    A szervezők a magyar érdekeltség miatt idén is teltházas versenyekre számítanak és arra készülnek, hogy igazi fesztiválhangulat kerekedik majd a magyar pályán.

    Változást jelent a jegyek tekintetében a korábbi két alkalomhoz képest, hogy az érvényes diákigazolvánnyal rendelkezők egész hétvégre 990,- Ft-ért válthatnak belépőt, míg a 14 év alatti gyermekek és a mozgáskorlátozottak számára teljesen ingyenes a belépés.

    A jegyek értékesítése már megkezdődött, érdemes már most bejegyezni a naptárba az időpontot: 2017. augusztus 26-27. – Kamion EB és Fesztivál – Hungaroring

    * A Hungarocamion Truck Grand Prix az első magyarországi kamionverseny zárófutama volt, melyen mindhárom kategória legjobbjai állhattak rajthoz, elöl a leggyengébb motorral szerelt kamionokkal. Az esőnek is köszönhetően egy nagyon látványos, izgalmas bónusz verseny volt.

  • Galéria: Kamion Eb szezonnyitó a Red Bull Ringen

    Galéria: Kamion Eb szezonnyitó a Red Bull Ringen

    [Best_Wordpress_Gallery id=”7″ gal_title=”ETRC 2017, Red Bull Ring”]

  • Sikeres időmérő után kaotikus futamok!

    Sikeres időmérő után kaotikus futamok!

    Szombatról vasárnapra a Tankpool24 legénysége olyan remek munkát végzett, hogy a csapat eddigi legjobb időmérős eredményét produkálta az André Kursim – Kiss Norbert páros. A szombathelyi pilóta így nyilatkozott a délelőtti remek eredményről:

    „Jól indult a nap, mert kihoztuk végül azt az egy-két tizedet a többiekhez képest, amit szerettünk volna tegnap elérni. Így meglett a harmadik pozíció, mivel jól sikerült a kamion beállítása.”

    A vasárnap délutáni első versenyre azonban hiába sütött ki Spielbergben a nap, a Mercedeses legénység felett elkezdtek gyülekezni a sötét felhők. Norbi rajtja nem sikerült jól, ketten is megelőzték a második sorból induló magyar versenyzőt. A helyzetünket nehezítette, hogy komolyabb fokozatba kapcsolt a komplett mezőny, mivel kemény ütközésekkel tarkított verseny volt a hétvége harmadik futama. A két éve a Red Bull Ringen négyből négy versenyt nyerő Kiss Norbi így idézte fel a vasárnapi első futamot:

    „A repülőrajtra készülve befordultunk a célegyenesbe, elkezdtem felépíteni a töltőnyomást, de nagyon gyorsan váltott zöldre a lámpa és indult el a futam. Sajnos elkezdtem pozíciókat veszíteni, utána meg Gerd Körbert meglökték, aki így 200 méteren keresztül csúszott előttem keresztbe. Hirtelen nem tudtam, hogy jobbról vagy balról kerüljem, így végül sajnos ki kellett mennem a kavicságyba, ezért vissza csúsztam az utolsó helyre. A versenyben a tizedik helyre tudtam feljönni. Ryan Smith és Alen Draganovic összementek, és így piros zászlóval leintették a futamot. Ez azt jelentette, hogy az előző kör helyezése lett a futam végeredménye.”

    A kaotikusan végződő 3. futam miatt jó ideig nem lehetett tudni a hivatalos végeredményt. A FIA ETRC versenybírái azonban végül az eredetileg is kiadott versenyeredményt hagyták jóvá, tehát Norbi így végül a 9. helyről indulhatott a negyedik futamban. További érdekessége a 4. futamnak, hogy Ryan Smith kamionja versenyre alkalmatlanná vált, ezért az első rajtkocka üresen maradt.

    Amilyen jól indult a nap a német Mercedeses csapatnak, annyira szerencsétlenül alakult a vasárnapi nap vége. Sajnos Norbi és André is műszaki probléma miatt kénytelen volt feladni a negyedik futamot. A szombathelyi pilóta ennyit mondott a rövidre sikerült 4. futamról:

    „Az utolsó versenyen már jól sikerült a rajt mivel már a célegyenes végén a hatodik helyért előztem le Antonio Albacetét. Az első kanyarban a nagyon szűken fordultunk belső oldalon, így nagyon kevés helyet hagyott Antonio, ezért rá kellett mennem a kerékvetőre. Nagyot ugrott a kamion, hallottam egy hatalmas pattanást. Egyből gondoltam, hogy baj van. Két kanyarral később éreztem is, hogy eltörött a rugó. Kimentem a kavicságyba és éreztem, hogy a kamion ebben az állapotában nem képes tovább folytatni a versenyt. Sajnos vasárnap nem állt mellém a szerencse, de az időmérő eredményem alapján azt látom, hogy biztatóak a jelek. Bízom benne, hogy tartani tudjuk a lépést a mezőnynel szemben a dobogós helyezésekért.”

    Folytatás két hét múlva Misanoban, május 27-28-án.

  • Egy hatodik és egy második hellyel nyitott Norbi a Red Bull Ringen

    Egy hatodik és egy második hellyel nyitott Norbi a Red Bull Ringen

    Nehéz körülmények között indult Ausztriában kamion Európa-bajnokság résztvevőinek az élete. Péntek estére leszakadt az ég, és annyi eső esett, hogy elmaradt az egyik szabadedzés. Így feszültebben is kezdődött a szombati nap és minden csapat inkább csak találgatta a beállításokat, és ez bizony soha nem látott időeredményeket hozott. Szoros küzdelem alakult ki, mivel az első nyolc helyezett négy tizeden belül végzett. Ilyen szoros végkimenetel általában a DTM futamain szoktunk találkozni. Norbi ilyen körülmények között a hetedik rajtpozíciót szerezte meg:
    „Annak ellenére, hogy brutálisan szoros az élmezőny, azt mondhatom, hogy érezhetően fejlődtünk. Tavaly, három tizedes lemaradással, még akár második, harmadikok lehettünk volna az időmérőn. Most hét tized volt a hátrányunk, így annyira feszes lett a verseny, hogy 7-8 versenyző is közel azonos eredményeket futott. Ha csak egy tizeddel gyorsabbak vagyunk, akkor már a harmadik helyért megyünk, ami azért az idei évre bizony kitűzött cél.”

    Nagyon szoros verseny volt az első futam, és nagy küzdelemben a hetedik helyről egy helyet javítva Norbi a hatodik helyen ért célba. Erről így nyilatkozott:
    „A rajtnál Adam Lacko tudott megelőzni kívülről, de én igazából én már nem tudtam előzni. A futamban ketten is kiestek előlem, így végül a hatodik helyen értem célba.”

    Ez az eredmény a szombati második versenyre a harmadik helyet jelentette a szombathelyi pilótának, akiért bizony magyar rajongók is szép számmal kilátogattak Spielbergbe. Sikerült a Tankpool24 csapatának a megfelelő irányba elvinni a beállításokat, melynek eredményeképp ismét siker koronázta a kirartó fejlesztési munkát. Az év második futamának a kulcsmomentuma az volt, hogy Norbinak sikerült a kedvenc előzési pontján, tehát a rajt-cél egyenesre visszafordítóban elcsípnie a helyi hőst Markus Altenstrassert, és így a jobb kigyorsításának köszönhetően megelőzte az osztrák versenyzőt. A nagy csata után a második helyen végzett Norbi, így boldogan és eredményesen zárta a mai napot:
    „A mai második futam sokkal jobb lett. A harmadik helyről tudtam indulni, és szoros versenyben a második lettem. A jobb beállításoknak köszönhetően erősebb lett a versenykamion, így magabiztosabban tudtam versenyezni. Várakozásunknak megfelelően sikerül megszereznünk egy dobogós helyezést és hozzá sok értékes pontot gyűjtöttünk már az első nap.

    Holnapra az a feladatunk, hogy ki tudjunk csiholni a Mercedesből még egy tizedet! Vasárnap 10:05-kor kezdődik a kamionok időmérő edzése, melyet egyből követ majd a Superpole. Az első 20 körös vasárnapi verseny 13:20-kor kezdődik, az utolsó futam időpontja a Red Bull Ringenl majd 15:20-kor kezdődik. Kövessétek az eseményeket Kiss Norbi hivatalos oldalán: www.kissnorbi.com

  • Kész Kiss idei kamionja, hétvégén kezdődik a szezonja

    Kész Kiss idei kamionja, hétvégén kezdődik a szezonja

    Kifejezetten hosszú volt a FIA ETRC, azaz a kamion Európa-bajnokság téli szünete, de ezen a hétvégén újra elszabadulnak a lóerők! A szezontól előzetesen a szakértők, és a szombathelyi pilóta érintettként is azt várja, hogy az utóbbi évek egyik legszorosabbja következhet. Két korábbi bajnok is visszatér, így komoly izgalmak várhatók már az első versenyhétvégétől kezdve. Kiss semmit sem bíz ezért a véletlenre, így külön még egyszer kiutazott Németországba a csapat főmérnökéhez és legénységéhez, hogy még az utolsó pillanatig is dolgozhassanak a Mercedesén. Erről a munkáról, és arról, hogy mit vár a hétvégi szezonnyitóról nyilatkozott:

    „Szerencsére jól sikerült a szezon előtti tesztünk a többi csapattal Mostban, így már tényleg csak a kamionom finomhangolása miatt utaztam ki Baden-Badenbe. Sikerült a fejlesztések után is véglegesítenünk a Mercedes súlyát, így újra a minimum határon vagyunk. Tavaly Ausztriában ez nem sikerült, hiszen akkor még a régi, 2015-ös kamionnal tudtam csak elindulni a Red Bull Ringen, mert még nem volt kész az új. A futómű geometriáján is sokat változtattunk, és lesznek még további meglepetések is, amiket egyelőre nem árulnék még el.”

    Norbi és a Tankpool24 kapcsolata pont egy éve kezdődött el, amikor Marcus Bauer csapatfőnök és Stefan Honens vezetőmérnök invitálása után csatlakozott a komoly terveket szövögető német Mercedeses privát istállóhoz. Akkor még a régi versenykamionnal kellett felvennie a kesztyűt a többiek ellen, és volt hova fejlődni, hiszen a csapat 2015-ben az utolsó helyen végzett. Kiss azonban már azzal a kamionnal is csodát művelt, hiszen egy kiesését leszámítva nyolcadik, és kétszer hatodik helyen ért célba a négy futamos versenyhétvégén a Red Bull Ringen. Idén Norbinak azonban már a kezdetektől fogva vérmesebb reményei lehetnek:

    „Eleve az új kamion minden tekintetben sokkal jobb. Könnyebben kezelhető, jobb a váltója, és a fő változás, hogy a motorkonfigurációnk sem az már, mint ami a régiben volt. Most már van egy év tapasztalatunk a motorral is, a csapat meg remek emberekből áll, és mondhatjuk azt, hogy összeszoktunk, pedig előtte nem volt tapasztalatom nemzetközi csapattal. Annak ellenére, hogy nagyon szoros évünk lesz, dobogó, és futamgyőzelem a cél!”

    A monstrumok viadala tehát május 13-15-én kezdődik és Kiss Norbi oldalán (www.kissnorbi.com), valamint a közösségi médiafelületein mind a négy versenye nyomon követhető lesz a Red Bull Ringről.

  • A Camion Express Szerzviz Kft. idén is folytatja együttműködését Kiss Norbert kamionversenyzővel

    A Camion Express Szerzviz Kft. idén is folytatja együttműködését Kiss Norbert kamionversenyzővel

    A Camion Express Szerviz Kft. örömmel jelenti be, hogy a tavalyi, közös eredményeken felbuzdulva, az idei évre is szerződést kötött Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyzővel.

    A két fél tavaly is hatékonyan tudott együttműködni, több projektben is közösen vettek részt, és kölcsönösen segítették egymást. A kamion Eb hungaroringi hétvégéje után, az idő rövidsége miatt Norbi csapata, a Tankpool24 is a Camion Expressnél vendégeskedett pár napot. A német csapat pedig örömmel konstatálta, hogy ilyen színvonalas helyen készíthették fel a kamionjaikat a következő versenyhétvégére.

    Az év mintegy megkoronázásaként pedig a Camion Express nagyszabású évzáróján is részt vett Kiss Norbi.

    Ezt az eredményes tendenciát pedig kár lenne megszakítani, így a szigetszentmiklósi cég és a kamionversenyző a 2017-es évre is megegyezett a szponzorációról.

    „A tavalyi együttműködésünk igencsak hatékonynak bizonyult, és úgy véljük, keresve sem találhatnánk számunkra ideálisabb reklámot annál, hogy Norbit támogatjuk. Ezen fellelkesülve idén sem szakítjuk meg partnerkapcsolatunkat, sőt ki is látogatunk Norbi első versenyére, a Red Bull Ringre.” – mondta a Camion Express Szerviz Kft. ügyvezetője, Gál Krisztián.

    „Nagy öröm számomra is az együttműködés folytatása, aki ismeri a Camion Express Szervizt az tudja miért, aki pedig nem, annak érdemes eljönni, megnézni és itt javíttatni. Olyan európai szintű és kiszolgálású helyről van szó, ahol az ember igazán elégedett lehet!” – mondta Kiss Norbert.

     

    A Camion Express Szerviz Kft. Szigetszentmiklóson, az M0-s mellett található márkafüggetlen tehergépjármű, emelőhátfal, raktérhűtő és klíma szerviz; emellett pedig kishaszongépjárművek és személyautók szervizelésével, vizsgáztatásával és műszaki mentéssel is foglalkozik.

    Elérhetőségek:
    Cím: 2310 Szigetszentmiklós, Bánki Donát u. 1.
    Telefon: +3630 190 0000
    Email: kapcsolat@camionexpress.hu
    www.camionexpress.hu
    facebook.com/camionexpress