Kategória: ETRC

  • Kiss Norbert győzni akar a Hungaroringen

    Kiss Norbert győzni akar a Hungaroringen

    Reálisnak látja és célként tűzte ki a futamgyőzelmeket a kamion Európa-bajnokság augusztus 26-27-i mogyoródi versenyhétvégéjére Kiss Norbert, a sorozat kétszeres bajnoka, aki az elmúlt hétvégén kétszer állt a dobogón a Nürburgringen.

    A 32 éves szombathelyi pilóta az MTI-nek adott interjújában azt mondta, a Hungaroring karakterisztikáját tekintve hasonlít a Nürburgringre, sőt, a magyar pálya még lassabb és technikásabb, így a versenykamionok közötti különbség kevésbé lesz döntő.

    „Ezek az autók, amelyekkel versenyzünk, teljes egészében építettek, ezért számtalan módosítást és fejlesztést lehet végrehajtani a szezon közben is. Ebből adódik az a helyzet, hogy a bajnokságban most vezető cseh Adam Lacko kamionja esős körülmények között a kigyorsításoknál utolérhetetlen” – nyilatkozta az összetett negyedik helyén álló Kiss Norbert, aki arról is beszélt, hogy a legutóbbi hétvégén szerzett két második helye részben a csapata által elvégzett fejlesztéseknek is volt köszönhető.

    Elárulta, sok idejük nem volt, de apróbb dolgokon módosítottak, így például a hátsó futóművön, amely most is jól vizsgázott. A fejlesztéseket illetően kiderült, május végén, a szezon második versenyhétvégéjén, Misanóban debütált az új turbó, és már ott közel volt az időmérő edzésen a pole pozícó megszerzéséhez, amelyet a Nürburgringen sikerült is elérnie a sorozat 2014-es és 2015-ös bajnokának, aki nagyon várja már, hogy hazai közönség előtt bizonyítson a Tankpool24-Mercedes volánja mögött.

    A kamion Eb mezőnye július 15-16-án a Slovakiaringen versenyez, majd hosszabb szünet után következik a magyarországi versenyhétvége, amelyre a szervezők az elmúlt két évben megszokottakhoz hasonlóan látványos és izgalmas betétfutamokkal, valamint számos családi programmal készülnek. A versenyhétvégét megelőző csütörtökön, augusztus 24-én pedig a tervek szerint a tavalyi évhez hasonlóan ismét Budapest belvárosába hajtanak majd a versenykamionok és a betétfutam, a Blancpain GT Series luxussportautói, így a közönség testközelből is megcsodálhatja majd a gépeket, valamint személyesen találkozhat a versenyzőkkel.

  • Pole és második hely Kiss Norbinak ma a Nürburgringen

    Pole és második hely Kiss Norbinak ma a Nürburgringen

    Kiss Norbit vasárnap sem fogadta kegyeibe az időjárás, se a többi 20 versenyzőt az Eifel hegység lábánál, mivel a verseny rajtja előtt elkezdett esni az eső. A mai időmérő edzést azonban még szárazon futották és a szombathelyi pilótának a legjobb időt sikerült autóznia.

    Ez hatalmas eredmény, így az első futamon a magyar pilóta indulhatott a pole pozícióból. Mint azt írtuk, a rajtprocedúra utolsó perceiben kezdett rá újra az eső. Hatalmas volt a tülekedés a Mercedes Aréna előtti egyes kanyarban, és Norbit ollóba fogták balról és jobbról. Kiss azonban tartotta magát több kanyaron keresztül. Az egyre vizesebb pályán a célegyenesre ráfordító kanyar előtt ő is hibázott, megcsúszott és kiment a kavicságyra, ahogyan David Vrsecky is. Eközben többen megelőzték, így Norbi a negyedik helyre esett vissza. Hatalmas munkával zárkózott fel, majd mindenkit megelőzve, csak a cseh pilóta maradt előtte, aki gyakorlatilag 100%-os hétvégét produkált.

    Érdemes tudni, hogy itt ilyenkor igazi kamionos fieszta van, mivel különböző versenysorozatok futamai követik egymást. Itt indul például az angol bajnokság, a BTRC egyik futama is a csatornán túlról. Sajnos az egyik brit versenyző annyi gázolajat locsolt szét, hogy még a tüchtig és precíz németek sem tudták biztonságossá varázsolni a pályát. Ennek a hétvége negyedik kamion Európa-bajnoki futama látta a kárát, mivel a vasárnapi második versenyt törölni kellett.

    Norbi mai eredményével megerősítette a negyedik helyét a bajnokságban:
    „Sikerült pole pozíciót futnom, ami … komolyan mondom, régen volt ilyen, de elsírtam magam a versenyautóban. Annyira komoly dolog, hogy idejöttem ehhez a csapathoz, elkezdtük itt a dolgokat felhozni, fejlesztettünk a versenykamionon, fejlesszük a motort és most elértünk ide, hogy tényleg a Nürburgringen, ahol évekkel ezelőtt is meg kellett, hogy szenvedjek egy pole pozícióért, most sikerült ezt megfutni. Aztán pont a rajtrácson megint elkezdett esni az eső, és tudtam, hogy az Adam Lacko jönni fog. Száraz beállítással mentünk, és az első körben úgy tűnt, hogy jó a pálya, de aztán az utolsó kanyarban túl sok volt. Lementem a kavicsba, mert vizesebb volt a pálya mint amire számítottam, azt elrontottam. A bajnokság szempontjából nagyon jó volt ez a hétvége, így az összetettben elérhető közelségben van a második-harmadik hely. Adam nagyon erős, és nagyon nagy szerencséje van a sok esős versennyel, ugyanakkor jövünk mi is fel! Nagyon örülök a fejlődésnek a csapat részéről, úgyhogy minden jó! Megyünk tovább!”

  • Felemás napon van túl a Nürburgringen Kiss Norbi

    Felemás napon van túl a Nürburgringen Kiss Norbi

    Az év nemzetközi szinten legjobban várt versenyhétvégéje már a tegnapi nappal megkezdődött és Kiss Norbi rögtön le is tette a névjegyét. A sűrű kamionos események miatt itt a Nürburgringen már pénteken lezajlott az időmérő edzés és a Superpole is. A szombathelyi pilóta az etap végén második lett és az egyik helyi hős, Jochen Hahn mellett az első sorból indulhatott szombaton az első versenyen.

    Szombatra elromlott az idő és ez némi reménykedésre adott okot, mivel Kiss remekül szokta venni az akadályokat esőben is. A zivatar miatt azonban egy ideig a mezőnyt nem engedték el, és a Pace Truck mögött köröztek, amikor végre elrajtolhattak. A rajt után hatalmas harc alakult ki az élen. Norbi komoly munkával végül megelőzte Jochent, de mellette igencsak könnyedén tudott kicsivel később elmenni a Buggyra csillaga, Adam Lacko. Kiss Norbi így végül teljesen megérdemelten második lett az első versenyen, amiről így nyilatkozott:

    „Az időmérő edzés meglepően jól sikerült. Szárazra jól eltaláltuk a beállításokat, de bevallom, hogy rosszabb helyezésre számítottam, mint a második hely. Nagyon szoros volt a vége és kevésen múlt, hogy ne én legyek az első. Azt hiszem sokat kihoztunk ebből a lehetőségből. Szombaton az első futamra próbáltuk beállítani az Actrost nedves pályára, ami a végső soron az is jól sikerült. A verseny elején nem voltam túl agresszív, nem akartam bajt csinálni. Hahnnal és Lackoval kifejezetten jót versenyeztünk. Adam ugyan egyszer megelőzött, de egyből visszajöttem. Ami kifejezetten jó, hogy kanyarbejáraton már én vagyok a gyorsabb, de a kigyorsításon még kellene javítani. Végül elmentem Hahn mellett, és pár körig vezettem is a versenyt. Aztán jött Adam, és nem tudtam magam mögött tartani. Értékes pontokat szereztünk és a második hellyel elégedettek vagyunk.”

    Norbi ezen eredménye egyben a fordított rajtrácson a hetedik rajtpozíciót jelentette a szombati második versenyen. Ezen sajnos már nem sikerült olyan jól előrejönni, mivel előbb csapattársával állt harcban Norbi, majd a Vrsecky-Albacete párossal és ennek nem is lett jó vége. A magyar versenyző összességében elégedett a mai nappal, persze azért holnap szeretne még előrébb végezni:

    „A mai második futam eléggé balszerencsésen alakult. Az első két köröm azzal telt, hogy védekeznem kellett a csapattársam, André ellen, mert meg akart előzni. Ügyelnem kellett arra, hogy nehogy véletlenül kiforgasson. Ezzel sajnos elvesztegettem pár kört, mire meg tudtam indulni előre. Itt találkoztam össze Daviddel és Antonioval, akik nagyon agresszívek voltak sokszor blokkoltak, leszorítottak. Éreztem, hogy ennek nem lesz jó vége, és sejtettem, hogy a Mercedes Arénában kigyorsításnál összeakadhatnak. Ez meg is történt és ahogy épp előztem volna meg őket, jobbra kezdtek el sodródni, sajnos pont elém. A bal hátsó kerekemnek ütköztek és emiatt a falban végeztem. Szerencsére tovább tudtam menni, de a rugó és a lengéscsillapító eltörött. Érdemes volt küzdenem, mert sikerült feljönnöm a kilencedik helyre és így 2 pontot szereznem. Lehet, hogy a verseny elején nekem kellett volna agresszívabbnak lennem, és akkor nem keveredtem volna bele ebbe a szituációba, de óvatos akartam maradni. A kamion javítható, szerencsére nekem nem lett semmi bajom. Látván a Freightleinereket a hátsó tapadáson kell dolgozzunk, az övék pokolian jó, pláne esőben. Úgy érzem, hogy az első futóművet tekintve, már mi is jók vagyunk.”

    A hétvégén élő online stream formájában is folyamatosan követni lehet a versenyeket a Nürburgringről:
    Kiss Norbi oldalán: http://www.kissnorbi.com/live
    Nürburgring képgaléria: http://slickpic.us/13990422YmA

    Stream 1: https://livestream.com/accounts/18660046/events/7548322
    Stream 2: https://www.youtube.com/channel/UC4xwqUZ3zmjB8POJNqA_-kA

  • Már a Nürburgringen is otthon érzi magát Kiss Norbi!

    Már a Nürburgringen is otthon érzi magát Kiss Norbi!

    Az év egyik legkomolyabb megmérettetésére készül Kiss Norbi a Nürburgringen, akinek szinte hazai pálya immáron a német csapata, a Tankpool24 Racing Team miatt a német aszfaltcsík. A mezőny ilyenkor majdnem megduplázódik, hiszen akár Franciaországból, Angliából is érkeznek résztvevők, hiszen mindenki felfokozott hangulatban várja azt a versenyt, amely már a kezdetek kezdete óta része a versenynaptárnak. A majd öt hétnyi szünet után a szombathelyi pilóta kifejezetten optimista:

    „Boldog vagyok, hogy újra dobogós helyekért mehetünk itt is, a kamionversenyzés Monacojában. Azt gondolom, hogy Lackóék és Hahnék után a harmadik tényező már mi vagyunk, bár a futamgyőzelem még hiányzik idén. Az előző versenyhétvége Misanóban jól sikerült, így hasonlóan jó eredményeket várunk a Nürburgringen is. Ezen a pályán kifejezetten fontos lesz az, hogy a  szabadedzéseken megtaláljuk a megfelelő beállításokat, ha minden a tervek szerint alakul akkor azt mondom, hogy dobogóra mindenképp esélyesek vagyunk, és a pillanatnyi forma dönt majd a futam győzteséről.”

    Kiss Norbin kívül további 20 pilóta indul majd az Internationaler ADAC Truck Grand-Prix kupáiért, köztük visszatérő bajnokai a szériának, a magyar pilótát azonban ez egyáltalán nem zavarja és bízik a csapata sikeres felkészülésében, hiszen erre most volt idő.

    „Nem zavar a sok beugró pilóta, mert a top tízbe talán egyedül az IVECO-val induló újonc, Steffen Faas kerülhet, de a széria oszlopos pilótáinak ő nem okozhat majd gondot, és nem hiszem, hogy dobogóért tudna majd menni. Ráadásul most nekem is több szurkolóm lesz a német helyszínen, mert a magyar Fliegl gyárból egy komolyabb kontingens jelezte az érkezését, így mindenképp szeretnénk jó eredményt elérni. Apróbb, de annál fontosabb fejlesztések újra lesznek a kamionomon, ezúttal a hátsó futóműnél, illetve a hűtés terén léptünk előre. Itt a csapat névadó szponzora, a tankpool24 nagyon ki szokott tenni magáért nem csak a pályán, hanem a pályán kívül is, hiszen ilyenkor a sokkal nagyobb sátor sem elég a vendégeinknek. Ugyanakkor én már nagyon várom azt, hogy alig két hónap múlva a Hungaroringen a magyar közönség előtt is megmutathassam, hogy mit tudok, és együtt mire vagyunk képesek a Mercedesszel!” – nyilatkozta a megmérettetés előtt Kiss Norbi.

  • Huszonegy kamion küzdhet meg idén a Nürburgringen!

    Huszonegy kamion küzdhet meg idén a Nürburgringen!

    Egy nagyobb szünet után folytatódik a kamion Európa-bajnokság, és Kiss Norbi az év legkomolyabb versenyére készülhet Németországban, a kontinensviadal őshazájában. Az ADAC Truck Grand Prixnek a Nürburgring ad otthont, és idén 21 kamion nevezett be. Eddig két versenyhétvége ment le a kilencből, de már elmondható az, hogy roppant szoros a bajnokság. És most jön még csak az év egyik legjobban várt versenye!

    2016 bajnoka, Jochen Hahn persze nagyon készül az új IVECO kamionjával, ami az ő életében új fejezet, de ugyanolyan erős mint tavaly is volt. Misanóban voltak problémái, és jelenleg csak harmadik a bajnokságban, de ez nem számít semmit. Így nyilatkozott a verseny előtt:
    „A hazai versenyünkre készülünk, ami számunkra a legnagyobb rendezvény. Versenyzőként a Nürburgring egyike a legizgalmasabb pályáknak, és az első kanyar után máris a Mercedes-Benz Arénában találjuk magunkat, ahol háromféle vonalvezetés is használható, így lehet próbálkozni egy előzéssel. Más pályákról ez azért nem mondható el. Ez tényleg egy olyan helyszín, ahol a versenyzők tudása számít. Remek a hangulat, és tényleg higgyétek el, hogy versenyzőként is halljuk a fülkében, ahogy tombol a közönség. Nagyon magával ragadó ez a lelkesedés. Remélem, hogy a misanói problémákat magunk mögött tudhatjuk, és jó show-t produkálhatunk majd.”

    Steffi Halm a Reinert Racing MAN-jével a lehető legjobban kezdte a szezont, olyannyira, hogy harcban áll a bajnoki címért is. Érthető, hogy ő is lelkes a hazai versenye előtt:
    „Német vagyok, és ez az egyetlen német verseny, tehát mindig örömmel versenyzek itt. Nagyobb a tömeg, több barátom látogat ki, és ez extra motivációt ad nekem. Reméljük, hogy az időjárás is olyan kegyes lesz hozzánk, mint Misanóban, és nem fog esni. Boldog vagyok, és nagyon várom már ezt a versenyt.”

    Tavaly pont Hahn és Halm voltak azok, akik nyerni tudtak itt egyszer-egyszer, Adam Lacko viszont kétszer is. Ő remek hétvégét zárt Olaszországban, háromszor is győzni tudott, vezeti is a bajnokságot. A Buggyrásra komoly kihívás vár, a sok eltökélt helyi hős mellett, de őt ez nem zavarja majd nagyon. A legnagyobb buli ugyanakkor Gerd Körbernél, és a Team Schwabentrucknál várható, köszönhetően annak, hogy a versenyző 1987 óta, tehát 30 éve versenyez a szériában. Ő is győzelemre képes technikában ül, lehet, hogy pont itt arathatja le majd újra a babérokat.

    Senki ne feledkezzen meg persze a Tankpool24 Racing Mercedeses ászáról, Kiss Norbertről sem, de odaérhet Antonio Albacete a Truck Sport Lutz Bernau MAN-jével, vagy Sasha Lenz is. Kiss és Albacete alatt nem biztos, hogy most a legjobb technika van, de mindketten hatalmas stratégák, a versenyben meg nem ismernek tréfát, így velük is érdemes számolni a hétvégén, amelyet a széria a tervek szerint élő stream formájában is közvetít majd!

    Új arcok is jelentkeznek az év legjobban várt kamionos versenyhétvégéjén. A 21 autós mezőnyből tízen először vesznek részt majd az idei kergetőzésben, olyan márkákkal majd, mint a Renault, DAF és a Volvo. Anthony Janiec, Jeremy Robineau, Jose Manuel Vieira da Sousa, Steffen Faas, a kétszeres bajnok David Vrsecky, Heinz-Werner Lenz, Cees Zandbergen, Henry Tijhuis, Manuel Rodrigues Goncalves, José Fernandes Teodosio lesznek azok, akik először indulnak majd 2017-ben egy FIA ETRC hétvégén. Janiec, Robineau, Vrsecky és idősebb Lenz neve azért ismertebb kamionos körökben, de hat teljesen új pilóta is szerencsét próbál a szériában.

    José Teodosio és José Sousa a francia kamionos bajnokságon indulnak idén, de már nagyon várják azt, hogy megmérkőzzenek Európa legjobbjaival. A 43 éves Teodosio harmadik jelenleg is a franciáknál. Csapattársával José Sousával egyetemben Renault kamionokkal küzdenek az élen. Steffan Faas viszont teljesen újoncként vág neki a hétvégének, ő a Team Schwabentruck IVECO-ját hajthatja majd, azt, amelyikkel Markus Altenstrasser pontokat gyűjtött a szezonnyitón, a Red Bull Ringen. Faas jelenleg is a KTM X-Bow Battle bajnoka, és ismerős lehet neki a Nürburgring, hiszen korábban SEAT-tal és VW túraautókkal már ment itt.

    Cees Zandbergen és Henry Tijhuis érkezésével háromra nő a holland indulók száma, hiszen Erwin Kleinnagelvoort egész évre adta le a nevezését. Zandbergen 12 alkalommal indult már ETRC versenyen, Tijhuisnak azonban ez az alkalom lesz az első. Manuel Rodrigues Goncalves is a francia bajnokságból ruccan át erre a hétvégére, és ő lesz az egyetlen Volvós a mezőnyben.

    A versenyek mellett a szervezők persze gondoskodnak arról, hogy mindenki jól érezze magát a versenyhétvégén. Lesz külön gyermek zóna, country zene, és kamionos találkozó. Több mint 60 logisztikában és kamionozásban érdekelt cég is bemutatja a legújabb termékeit, így mindenképp érdemes lesz a hétvégén a Nürburgringre figyelni!

  • Ryan Smith beginázott, és a színekkel küzd!

    Ryan Smith beginázott, és a színekkel küzd!

    Nyugalom! Smith a tavalyi brit kamionos bajnok, nem kábítószerért nyúlt, hanem az új versenykamionjának a neve „Gina”. Ezt a nevet azonban nem ő adta neki, hanem sikeres elődje, ugyanis ez a jármű bizony nem más, mint a tavalyi Európa-bajnok konstrukció, a 2016-os végső győztes MAN, Jochen Hahnék műhelyéből.

    Adódik a kérdés, hogy mi történhetett Jázminnal, amely egyébként eredetileg szintén ebből az istállóból származik, de Kiss Norbert vitte sikerre kétszer is, 2014-ben, és 2015-ben. Az egykor magyar csapatnál szolgált kamion idén az év első brit versenyén új festést kapott, miután felébresztették majd egy éves álmából, így a jól megszokott fehér-fekete-piros kombináció helyett narancssárga-fekete színben pompázott az MAN.

    Smithnek azonban a brit versenyhétvégéje nem sikerült olyan fényesen, és az angol úr még kellően babonás is, szóval gyorsan visszafestették az eredeti színeire, hátha ez volt a kudarc oka. Már a jól ismert fényezéssel indult Ryan a FIA ETRC szezonnyitó futamán Ausztriában, ahol aztán egy hatalmas balesetbe keveredett Jázmin, és végül már el sem tudott indulni vele többet azon a hétvégén az angol versenyző. Állapota már rendben, mert május végén az OXXO csapat facebook oldala szerint a Slovakiaringen már tesztelt is vele, most meg ott van Nogaroban, a francia kamionos bajnokság hétvégi fordulóján. Jó kérdés, hogy Ryan indul-e, és ha igen, akkor melyik MAN-nel…

    Ami jelenleg most biztosan tudható, hogy a BTRC soron következő versenyhétvégéje a Nürburgringen lesz, ahol a kamion Európa-bajnokság futamai is zajlanak majd, és ez kamionos körökben az egyik leginkább várt esemény. Ryan és „Gina” bemutatkozása tehát már biztos, hogy július elején ott lesz, hacsak el nem indul vele már most Nogaroban. A kérdés egy hét múlva annyi csupán, hogy benevez-e vele majd a FIA ETRC versenyeire is…

     

  • A KTM bajnoka Steffen Faas is indul az ETRC-ben!

    A KTM bajnoka Steffen Faas is indul az ETRC-ben!

    Faas jelenleg is a KTM X-BOW-Battle bajnoka, de úgy döntött, hogy kipróbálja a kamionversenyzést is. A 33 éves német versenyző Nürburgringen debütál majd, a FIA ETRC-ben, jó 10 nap múlva. A kisebb járművekhez szokott versenyző a #28-as rajtszámú Schwabentruck IVECO-val indulhat majd, ami egyáltalán nem rossz ajánlat a szériában újonc Faasnak. Hogy minél gyorsabban felvegye a ritmust, már el is mentek Ulmban tesztelni Jochen Hahnnal, aki ezúttal coachként funkcionált. Ilyen felkészülés mellett, akár érdemben is beleszólhat a nagyok játékába Steffen.

  • Anthony Janiec is visszatér az ETRC-be!

    Anthony Janiec is visszatér az ETRC-be!

    Tavaly a francia Janiec mondhatni eredményesen szerepelt a kamion Európa-bajnokságban, a sárga Lion Truck Racinges MAN-jével. ​2016-ban hatodik lett a bajnokságban, idén a francia nemzeti kamionos bajnokságban indul, de a pár nap múlva megrendezésre kerülő nürburgringi hétvégére benevezett. Az elmúlt évben négyszer állhatott a dobogón, és győzelmet is szerzett, az utolsó versenyen Jaramában.

    A 33 éves Janiecnek volt pár meleg helyzete tavaly a német versenyhelyszínen, ugyanakkor az jelenleg nem ismert, hogy ezen visszatérése egyelőre csak egy alkalomra szól, vagy újra felveszi a kesztyűt a többi FIA ETRC-s kollégájával. Tavaly a sárga MAN a középmezőnyben végzett ezen a hétvégén, 5. 5. 7. és 8. helyezéseket szerezve. A pilóta célja idén a pódium, a kamionsport Monacojában.

  • Albacete boldog, hogy visszatérhetett az ETRC-be

    Albacete boldog, hogy visszatérhetett az ETRC-be

    Egy év távollét után tért vissza Antonio Albacete a kamion Európa-bajnokságba, és a paddockban még mindig ez az egyik legtöbbet beszélt téma. Ő nem csak egyike a kamion Európa-bajnokság bajnokesélyeseinek, hanem az egyik legkedveltebb figurája is a sorozatnak.

    Persze egy évvel ezelőtt majdnem szívinfarktust kapott, amikor kiderült, hogy csak partvonalon kívülről figyelheti az eseményeket, mivel a spanyol olajipari vállalat, a CEPSA kihátrált mögüle, több évnyi együttműködés után.

    „1997 óta versenyzek kamionokkal, így egy hosszú karriert mondhatok magaménak. Kissé furcsa volt egy évet kihagynom. Szégyen, hogy a támogatók nem akarták folytatni, mert 2015-ben is nyertünk versenyeket, és erősek voltunk, a 2016-os kamionunk még jobb lett volna. Próbáltuk a tavalyi évre is összerakni a büdzsét, de ez képtelenség volt, így le kellett hogy álljunk, és eladtuk az egész felszerelést. Ez egy eléggé szomorú esemény volt, de ilyen az élet.” – mesélte a múlttal kapcsolatban a spanyol pilóta.

    Miután elvesztette a szponzorait, Albacete tudatosan kezdett el készülni az idei év kihívásaira, és hegyeket mozgatott meg azért, hogy visszatérhessen. Ennek eredménye az lett, hogy csatlakozhatott a Truck Sport Lutz Bernau csapatához Antonio:
    „Szerencsém volt Lutzzal, mert lett egy szabad ülése, és mindent össze tudtunk rakni. Ez egy jó csapat, régóta versenyeznek kamionokkal, komoly tapasztalatuk van, és jó a versenytechnikájuk, így azt gondolom, hogy ez most egy jó helyzet. Szoknom kell még egy kicsit az új MAN-t és az új embereket körülöttem. Most minden egy kicsit más, mert eddig szinte családi volt nálunk a hangulat. Lutzékat viszont ismerem évek óta, és örülök, hogy velük térhettem vissza.”

    A háromszoros Európa-bajnok tehát az egy év kihagyás után újra stabilizálni tudta a helyzetét, és újra számolni kell vele. Ausztriában még nem ment annyira a szekér vele, mert szombaton előbb egy tizedik illetve hetedik helyet szerzett. Vasárnapra azonban tudott javulni, hiszen egy harmadik illetve egy negyedik helyezéssel lett gazdagabb. Misanoban már még jobb volt a helyzet, hiszen három negyedik helyezése mellett újra felléphetett egyszer a dobogó legalsó fokára, és így jelenleg negyedik helyen áll a bajnoki összetettben.

    „Még kell pár verseny, hogy újra a csúcson legyek, és még szoknom kell az új kamionomat is, de menni fog. Klassz lenne az év végére a top csapatok közé beférkőzni, de ez komoly menet lesz addig.” – ismerte el Albacete.

    Az biztos, hogy meg fogja kergetni a top három versenyzőt idén az MAN-jével a Truck Sport Lutz Bernau sztárja.

  • Kamion Eb – Az idén is parádéznak a versenygépek Budapest belvárosában

    Kamion Eb – Az idén is parádéznak a versenygépek Budapest belvárosában

    Két nappal a gyorsasági kamion Európa-bajnokság augusztus 26-27-én sorra kerülő versenyei előtt Budapest belvárosában lesznek láthatóak testközelből a versenykamionok és a Blancpain GT Series luxus sportautói.

    Kiss Norbert kétszeres Eb-győztes kamionversenyző, a Tankpool24-Mercedes magyar pilótája kedd este, a Budaörs Rádió Szumma című műsorában jelentette be, hogy augusztus 24-én a tavaly nagy sikert aratott városi felvonuláshoz hasonlóan 15 versenykamion és 15 luxus sportautó hajt majd a Hungaroringről a fővárosba.

    Az egyelőre kérdéses, hogy Budapesten pontosan hol állnak majd meg a különleges versenygépek, az azonban biztos, hogy az érdeklődők 16 órától találkozhatnak a helyszínen a pilótákkal. A versenyzők ezúttal is osztanak aláírásokat, s közös fényképeket is készíthetnek velük a szurkolók. A belvárosi eseményen a kilátogatók belépőket is vásárolhatnak a kamion Eb magyarországi fordulójára.

    „Nagyon élveztem, rengeteg szurkoló jött el, különleges élmény volt a belvárosban autózni a versenykamionnal” – mondta Kiss Norbert a tavalyi rendezvényről.

    A 32 éves szombathelyi pilóta két forduló, azaz nyolc futam után az ötödik helyen áll az összetett pontversenyben. A hazai versennyel kapcsolatban azt mondta, mindenképpen dobogóra szeretne állni saját közönsége előtt.

    Az Eb egy hosszabb nyári szünet után, július első hétvégéjén a Nürburgringen folytatódik, majd a magyar futamokat megelőzően még a Slovakiaringen versenyez a mezőny július közepén.