Kategória: ETRC

  • Győzelemre éhes kamionosok érkeznek a Hungaroringre!

    Győzelemre éhes kamionosok érkeznek a Hungaroringre!

    A kamionversenyzőknek is véget ért a nyári szünet, és míg a Forma-1-es kollégák Spa-Francorchamps felé veszik az irányt, addig előbbiek a Hungaroringre érkeznek. A magyar helyszín az ötödik forduló a kilenc állomásos idei szezonból, és a mi versenyünk a kezdete a monstrumok kelet-európai turnéjának. A következő héten ugyanis már a Cseh Köztársaság felé veszik az irányt, és Mostban mennek majd. A bajnokság szempontjából ezen versenyek végkimenetele döntő lesz.

    Jelenleg a legtöbb ütőkártya Adam Lacko kezében van, a szezon második felére nézve is. A Buggyra versenyzője az eddigi 15 versenyből hatot megnyert, Misanoban és a Nürburgringen is hármat-hármat. 43 pontos előnye van most, így a cseh pilóta elkezdhet matematikázni is akár, bár nem erről híres, hiszen benne van a versenyszellem, és folytatná a győzelmi szériáját, egészen addig, ameddig végre először elhódítaná az Európa-bajnoki címet.

    Első számú kihívója most már viszont a szombathelyi Kiss Norbert, aki kétszer is nyert a legutóbbi Slovakia Ring versenyein. A helyi hős 2015-ben már kétszer is nyert a hazai közönség előtt, ez az az év is, amikor megszerezte a második bajnoki címét a nemzetközi sorozatban. Tavaly is négyszer állt a pódiumra, ami a kilátogató közönséget igazán tűzbe hozta. A Tankpool24 versenyzője egyre gyorsabb a Mercedesével, és már akár ezen a hétvégén komolyan elkezdheti szorongatni Lackot a bajnoki címért.

    Kiss után a németek egy kis csoportja jön a bajnokságban, a regnáló bajnok Jochen Hahnnal és Steffi Halmmal. Ők is még bőven esélyesek arra, hogy beleszóljanak a bajnoki címért folyó vetélkedésbe. Akivel pedig újra számolni kell, az nem más, mint Antonio Albacete, aki szintén a Slovakia Ringen győzött idén először, és vélhetően megnőtt az étvágya emiatt.

    A dobogóért száll harcba akár Adam Buggyrás csapattársa David Vrsecky is, aki az utolsó két alkalommal már pontokat is szerzett. Gerd Körber és Sascha Lenz is okozhatnak akár meglepetéseket.

    Ryan Smith and Shane Brereton lesznek azon brit urak, akik ezúttal is csatlakoznak az állandó mezőnyhöz. Smith a szezonnyitó óta most tér vissza először, akkor csúnyán összetört a kamionja, miután ütköztek a szintén beugrós Alen Draganoviccsal. Brereton utoljára tavaly Le Mansban indult. Smith mindig is elég versenyképes volt, és tavaly is remekelt a Hungaroringen. Az OXXO versenyzője ugyan másodikként is végzett egyszer tavaly a ringen, de utólag büntetést kapott. Ennek ellenére dobogós helyezéssel távozott akkor a hétvégéről. Újra itt lesz Frankie Vojtíšek is, aki a Slovakia Ringen tért vissza az idei körforgásba, Gerd Körber mellett egyike azon veterán versenyzőknek, akik még együtt versenyeztek a két éve elhunyt Krasznai Jánossal.

  • Kiss Norbi a Mercedesszel is győzni akar hazai versenyén!

    Kiss Norbi a Mercedesszel is győzni akar hazai versenyén!

    Jó egy hónapja remekelt Kiss Norbert kétszeres kamion Európa-bajnok a Slovakia Ringen, mivel mindkét főfutamot megnyerte, és ezzel feljött a bajnoki tabella második helyére. Ahogy a Forma-1-ben, a kamionosok világában is most volt a nyári vakáció, de a szombathelyi pilóta cseppet sem unatkozott. A királykategóriával ellentétben az ETRC-ben lehet a kamionokon dolgozni a több hetes szünetben és ezt Norbi csapata, a német Tankpool24 Racing ki is használta.

    Elemeire szedték a 24-es rajtszámú kamiont a nürtingeni bázisukon. Még komolyabban készül az egész csapat Norbi hazai versenyére, mivel az eddigi biztató sikerek után győzni érkeznek a Hungaroringre. 2017-ben már több lehetősége van a csapatnak mint tavaly, hogy jobban kiismerjék az erőforrás határait. A Tankpool 24-nél új fejlesztésekkel próbálnak előrukkolni, amelyeknek az eredményét a Hungaroringre kilátogató közönség láthatja majd először. Idén Norbinak mindenképp a győzelem az elvárás önmagával szemben. Tavaly már közel álltak ahhoz, hogy az Actrosszal is nyerjen Norbi a Hungaroringen, ahogy korábban az MAN versenykamionnal is sikerült már ez a bravúr.

    A futam előtt Norbi hazalátogatott Szombathelyre is, némileg kikapcsolódni, illetve gyerekekkel találkozott egy olyan KRESZ-táborban, ami a helyi vállalkozók támogatásával jött létre. Az ingyenes napközis foglalkozásokat rászorult szülők megsegítésére alapítottak, akik nem engedhetik meg maguknak azt, hogy gyermekeik nyaralhassanak. A szervezők színes programot állítottak össze a szurkolóknak. A táborban a kerékpárszerelés rejtelmeibe is betekintést nyerhettek, gokartozhattak, elektromos autókkal, sportautókkal is megismerkedhettek. A sztárvendég a kamionos helyi hős, Kiss Norbi volt, aki közúton is az abszolút biztonságos autózás híve, és kifejezetten fontosnak tartja azt, hogy minél korábban megismerkedjenek a fiatalok a KRESZ szabályaival.

    A hétvégén azonban már kifejezetten gyorsan akar hajtani, még ha a limiter 160 km/h-ra le is korlátozza majd az 5.3 tonnás versenykamionját. A Kamion EB és Fesztivál szervezői Kiss versenyei mellett kifejezetten színes programot állítottak össze, hiszen újra hazánkba látogat a Blancpain GT Series is, azaz a felsőkategóriás luxusautók versenye, valamint lesz szabadtéri retro/vintage teherautó kiállítás is, de a családokra gondolva lesznek kifejezetten gyermekeknek szánt lehetőségek és programok is a főtribün mögött.

    A paddock területére is bejutást biztosító jegyek továbbra is elérhetőek az esemény honlapján: http://kamionfesztival.hu/tickets

  • Csepel teherautók a Hungaroringen!

    Csepel teherautók a Hungaroringen!

    Olyat álmodott meg, a Truck Race Promotion Kft., azaz a magyar kamionos futam promótere, ami még sosem volt. A kamionversenyzés  első hőskorszakában 1987-1990 között a Hungarocamion volt a verseny szervezője, és a saját flottájuk javarészt Rábákból álltak a másik telepükön pedig SCANIA-k, IVECO-k, Mercedesek, Renault-k teljesítettek szolgálatot a közúton, de 1987-ben a Hungaroringen is. Igen ám, de a cég indulásakor bizony voltak Csepel tehergépjárművek is! Ezek viszont már nem kaptak semmiféle szerepet az első magyar kamionversenyen, ami érthető is, hiszen már akkor eljárt felettük az idő.

    A RÁBA, és az Ikarus mellett azonban a busz és teherautógyártásunk legendás szereplője volt jó ideig a Csepel is, így nagyon is jó gondolat, hogy bemutatásra kerüljenek ezek a járművek is a Kamion EB és Fesztivál keretein belül, egyféle szabadtéri múzeumként.

    A kiállításra kerülő D-344 műhelykocsi és platós csapatszállító, a D-566.02-os platós csapatszállító, és a D-705.30 nyergesvontató eredetileg a Csepel Autó Gyártmánymúzeumban található meg Szigetszentmiklóson, az egykori gyár területén. Most azonban ezek a teherautók kivonulnak a Hungaroringre, ahol a versenyre kilátogató nagyközönség is megcsodálhatja a magyar teherautógyártás múltját. Augusztus 25-én péntektől kezdve tehát érdemes meglátogatni a ring első kanyarjában ezt a szabadtéri kiállítást, ahol a szigetszentmiklósi Sárgaház kollégái, akik  üzemeltetik a múzeumot is, örömmel mesélnek sztorikat is az adott teherautókról. Reméljük, hogy jövőre akár már Ikarusok és RÁBÁ-k is csatlakoznak majd ezen remek retro/vintage kezdeményezéshez.

  • Kiss Norbi: Krasznai János a hősöm volt!

    Kiss Norbi: Krasznai János a hősöm volt!

    A kétszeres Európa-bajnok Kiss, egyike Magyarország legsikeresebb valaha volt autóversenyzőinek. Bő három évtizede volt azonban valaki, aki inspirálta a fiatal Kisst, és miatta is autóversenyző akart lenni. Ez a valaki nem más volt, mint honfitársa, Krasznai János.

    Ahogy ma Norbi, Krasznai is kiemelkedő versenyzője volt a kamionos Európa-bajnokságnak, pedig akkoriban ez a széria még egy teljesen más világ volt. Így emlékezik vissza erre a szombathelyi pilóta:
    „A 80-as évek kamionjaival hétköznap dolgoztak, hétvégéken pedig megérkeztek egy versenyhelyszínre, leakasztották a pótkocsit, és versenyeztek velük.”

    Ez volt az a korszak is, amikor elkezdték kifejezetten versenyzési célokra átalakítani a kamionokat, és egyre komolyabb lett a gyári jelenlét is. Kiss elárulta:
    „Jánost kiválasztotta a Mercedes-Benz. Gyakorlatilag a gyár által támogatott versenyző volt.”

    Krasznai János a kamionos pályafutása legjobb eredményét 1989-ben futotta, amikor harmadik lett a bajnoki összetettben. Az egész nemzetet lázba hozta a nemzetközi sikere. A Tankpool24 versenyzője így emlékszik a korszakra:
    „A 80-as években remek hétvégék voltak. Akkoriban nem volt ennyi tévécsatorna, és nem volt internet sem. Egyszerű volt az embereket elérni az állami televízión keresztül, és hatalmas tömeg, közel 200.000 ember látogatott ki ezen versenyekre.”

    Harminc évvel később Krasznaira még mindig szívesen emlékeznek, és sokan tisztelik Magyarországon, erről így nyilatkozott Norbi: „Elég híres volt. Még most is sokan emlékeznek rá. Egyike volt akkoriban az első nemzetközileg is ismert motorsport hősöknek, még mielőtt én vagy Michelisz Norbi megérkeztünk volna.”

    Évekkel később, amikor már Kiss maga is sikeres versenyzővé vált, találkozhatott a gyermekkori példaképével, erre így emlékszik vissza:
    „Két éve velünk volt a Hungaroringen, amikor a FIA ETRC visszatért Magyarországra. Ott volt a pódiumon, és díjakat adott át. Jó volt, hogy megismerhettem, mert hallottam a legendás sztorijairól, amik egykoron történtek vele. Az viszont hogy személyesen tőle hallhattam, miközben nézett ahogy versenyeztem és Európa-bajnokká válok, igazán nagyszerű volt.”

    János 2015 novemberében bekövetkezett haláláig figyelemmel kísérte a kamionversenyzés eseményeit. Tavaly az emlékére a magyar szervezés létrehozott egy különdíjat, amelyet szombaton és vasárnap is a kamionos mezőny azon versenyzője kap meg, aki a leggyorsabb kört éri el az adott nap versenyein. A díjat tavaly Krasznai özvegye, Szabó Márta adta át.

  • A Rábaringen is lesz kamionos fesztivál!

    A Rábaringen is lesz kamionos fesztivál!

    Győrtől alig 10 kilométerre található a Rábaring, Écs mellett. Az egykoron a magyar teherautógyár tesztpályájának épült létesítmény már sok vihart megélt, de jó ideje komolyabb rendezvény nem járt ott. Az idén majd 30 éves aszfaltcsíkra most azonban újra visszamerészkednek a járművek, még ha nem is versenytempóban, pedig volt itt régen gyorsasági OB is, rally, és még dragster is. Kevésbé ismert történet, hogy a Hungarocamion egyeztetett 1991-ben arról, hogy a Hungaroring után tovább vigye a versenyt a Rábaringre, hiszen akkoriban erőszakolta ki Bernie Ecclestone a FIA-tól azt, hogy kamionverseny, és Forma-1 egy pályán a jövőben nem lehet. Azóta már Ecclestone sincs, se ez a „szabály”, hiszen akár pont a Nürburgring, vagy a mi pályánk a bizonyíték rá, hogy jól megfér a két széria egymás mellett. Másrészt akkoriban azért nem tudták vállalni a Kisalföldön a kamionos Európa-bajnoki futamot, mert ezt annak idején tényleg műszaki-kísérleti és fejlesztőközpontnak épült, magyarul próbapályának. Már a kezdetekkor sem terveztek épp emiatt különösebben nézőteret, amire pedig nagy igény lett volna, hiszen 1990-ben is 130.000 nézőt vonzott a magyar kamionverseny, akkor még Krasznai Jánossal a Mercedes volánjánál.

    Most egyelőre szolidabb formában ,de újra birtokba veszik az épületegyüttest és a versenypályát is, amelynek egyedülálló módon, bizony még döntött kanyarja is van! A szervezők igazán családbarát programot állítottak össze, így tényleg érdemes lesz kilátogatni 2017. augusztus 11 péntek és 2017. augusztus 13 között Écsre. Kifejezetten üdítő azt is látni, hogy a hungaroringi Kamion EB és Fesztivál is képviselteti majd magát a rendezvényen, és a helyszínen is lehet majd jegyet vásárolni a hónap végi Európa-bajnoki futamokra.

    A kamionokon kívül kifejezetten ígéretesnek tűnik az, hogy megtekinthető lesz az egyetlen magyar tengeralattjáró is, pedig jelenleg még hivatalos tengerünk sincs. Harckocsi bemutató is lesz, aki ilyesmire vágyna. Koncertek is színesítik a programot, a sztárfellépő Charlie lesz, de a bátrabbak karaokéban is kipróbálhatják magukat. Nem is lenne kellően magyar egy fesztivál főzőverseny nélkül, így az is lesz, valamint különféle versenyfeladatokban is kipróbálhatják magukat majd a versenyzők. Nyilván a Despacito hatása, de lesz lassulási verseny is, legyen is bármi az, valamint nyerges-fél pótkocsi akasztó verseny, illetve erő húzó verseny, szóval érdemes lesz mindenképp megenni a főzőverseny végeredményét, hogy a remek kondi meglegyen.

    A katasztrófavédelem is kiveszi a részét majd az eseményekből, de csak pár bemutató erejéig, Isten ments, hogy komolyan szükség legyen rájuk. További részletes programért érdemes felkeresni az esemény facebook oldalát:
    https://www.facebook.com/rabaringfesztival

  • Kamion Eb: Slovakia Ring – képgaléria

    Kamion Eb: Slovakia Ring – képgaléria

    A hungaroringi forduló elé a Slovakia Ringre látogatott a Kamion Eb mezőnye. A versenyhétvégét igencsak sikeresen zárta Kiss Norbi, melyről ITT és ITT olvashattok, míg alább a helyszínen készült képeinket nézegethetitek meg.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”28″ gal_title=”ETRC 2017, Slovakia Ring”]

  • Kiss Norbi vasárnap is nyert a Slovakia Ringen!

    Kiss Norbi vasárnap is nyert a Slovakia Ringen!

    Az  örömteli tegnapi nap után a hangulat vasárnap tovább fokozódott Dunaszerdahelyen, hiszen újabb győzelmet és egy harmadik helyezést szerzett Kiss Norbi. Ezzel az eredménnyel a szombathelyi fiú feljött a második helyre a bajnoki összetettben.

    Az időmérő edzés ezúttal nem sikerült olyan jól mint szombaton, a hétvége harmadik versenyének rajtja viszont annál inkább. Az első helyről ezúttal Jochen Hahn indult, mellőle Norbi majd Antonio Albacete és Adam Lacko következett.

    A 6 km hosszú Slovakia Ring kifejezetten ideális versenypálya a kamionoknak is, mivel az első kanyar is kellően széles. Norbi miatt  rengeteg magyar látogatott el ide, és nagyon parádés első kört láthattak. Amíg Norbi környékén gyakorlatilag mindenki elrontotta az első féktávot, neki sikerül mértani pontossággal bevenni a célegyenes végi kanyart, és ez volt a kulcsmomentum a hétvégi második győzelméhez:
    “Az időmérő edzésen valahogy a gumik nem működtek jól, nem volt tapadás, és nem tudtam jól a hosszú kanyarokon átmenni. Csak a második rajthely lett meg és el voltam egy kicsit kámpicsorodva, de aztán a második kanyar felé már nagyon örültem!  Antonio és Jochen egymás mellett mentek a belső oldalon, és ahogy fékeztünk, láttam a szemem sarkából, hogy túl későn lassítanak. Éreztem rögtön, hogy mögéjük tudok fordulni és egy jó kigyorsítással el tudok menni. Utána már simán elől tudtam maradni. Nem értem, hogy az időmérőn miért nem működött az autó, a gumik, vagy a beállítás miatt, mert a versenyen tök jól volt minden, ahogy a warm upon is, ahol 2:41-es időt mentem, ami nagyon durva volt!”

    Az utolsó versenyt Norbi a szabályok alapján a nyolcadik helyről kezdhette meg. Ezúttal sokkal jobban alakult minden mint az előző napi fordított rajtrácsos futamon. A rajtnál tisztán jött el, látszólag könnyedén tudta előzgetni a versenytársakat. A kilátogató közönség Norbi minden akciójánál őrjöngött. Az utolsó körökben már Jochen Hahn nyakán lógott, de a német remekül védekezett, így a második helyet sajnos már nem sikerült megszerezni. Érthető, hogy a magyar versenyző teljesen elégedett a Szlovákiában megszerzett eredményeivel, és már nagyon várja a hazai futamát a Hungaroringen:
    “A fordított rajtrácsos versenyről is sikerült feljönni, egy karcolás nélkül a harmadik helyre, ezzel átvettük a bajnokságban a második helyet. Így érkezünk a Hungaroringre, ahol mindenképpen esélyesek vagyunk a győzelemre!”

    A bajnokság állása a magyar versenyhétvége előtt:
    1. Adam Lacko (Freightleiner) 182 pont
    2. KISS NORBERT (Mercedes-Benz) 139 pont
    3. Jochen Hahn (IVECO) 135 pont
    4. Stephanie Halm (MAN) 133 pont
    5. Antonio Albacete (MAN) 109 pont

  • Rajt-cél győzelemmel mutatkozott be Szlovákiában Kiss Norbi!

    Rajt-cél győzelemmel mutatkozott be Szlovákiában Kiss Norbi!

    Kiss Norbi szereti tartani a szavát: győzni jött a Slovakia Ringre, és rögtön be is húzta a szombati első versenyt. Ez az érzés persze nem ismeretlen a számára, mert pár éve már nyert itt a Team Unicorse színeiben az ETCC-ben, így talán kijelenthetjük azt, hogy pályaismeret terén a magyar fiú némi előny birtokában érkezett Dunaszerdahelyre. Most azonban először tartottak északi szomszédainknál kamionversenyt, és a kilátogató közönség bizony komolyan buzdította a szombathelyi fiút.

    Norbi semmit se bízott a véletlenre: délelőtt megfutotta az abszolút legjobb időt, így ő indulhatott az élről. Mellőle Antonio Albacete indult, és mindenki csak találatot, hogy mi lesz az első kanyarban, hiszen egyikük sem nyert még idén és mindketten ki voltak éhezve a győzelemre. A nap végére mindkettejüknek sikerült is ez, Norbi pedig végtelenül boldog volt, hogy meglett az idei első sikere:

    „A rajt volt egyedül necces, mert igen, ott kellett egy kis lökés hátulról, hogy meg tudjam tartani az első helyet, de ez sikerült.  Utána el tudtam szakadni a mezőnytől, és magabiztosan mentem elöl és még spórolni is tudtam, a verseny második felében. Nagyon jó volt az első verseny, büszke vagyok, hogy újra itt vagyunk, és újra szólt a magyar himnusz. Szuper volt, jó munkát végzünk!”

    A második verseny Norbinak kicsit kalandosabban alakult a kelleténél. Jól rajtolt, benne is volt a sűrűjében, és az első kanyar után az ötödik helyen fordult. Azonban hamarosan jelzett a számítógép, hogy időbüntetést fog kapni. A miértről így nyilatkozott a 31 éves pilóta:

    „Sajnos a rajtnál elrontottam. Nem számítottam arra, hogy ott hat kamion szélárnyékában, amikor elérjük a 160-at, akkor bekapcsol a sebességhatárolás, de nem lassult időben vissza annyira az autó, hiába vette el a gázt az elektronika. 2.8 másodpercig lehet átlépni a 160-at, na, ezt nekem itt sikerült 3.1 tized másodpercig átlépnem. Emiatt a végén kaptam egy tíz másodperces időbüntetést, és az ötödik helyről a nyolcadikra kerültem vissza. Balszerencsés, de nem baj, mert így is jó volt a tempóm, igaz előzni nem nagyon tudtam. Nem fontos annyira, mert a második versenyen nem osztanak annyi pontot.”

    A remek hangulatú szombati nap után, Kiss kifejezetten optimista a vasárnappal kapcsolatban és bízik abban, hogy akár még egy lapáttal rá tud tenni az eddigi eredményekre:

    „Holnap, ha hasonlót tudunk csinálni, csak büntetés nélkül, akkor lehet, hogy úgy tudunk elmenni a Hungaroringre, hogy a második vagyok a bajnokságban, de ezért holnap még küzdünk majd.”

    Vasárnap 10:35-kor lesz az időmérő edzés, a hétvége harmadik futama 13:10-kor lesz, a záró verseny pedig 16:35-kor.

    Követhető lesz ismét minden Norbi weboldalán:

    Kiss Norbi weboldala: http://www.kissnorbi.com

  • Nagy reményekkel megy Kiss Norbi a Slovakia Ringre

    Nagy reményekkel megy Kiss Norbi a Slovakia Ringre

    Először szerepel a FIA ETRC versenynaptárában a Dunaszerdahely melletti Slovakia Ring, így a 6 kilométer hosszú pálya mindenkinek az újdonság erejével hat majd. Nem így Kiss Norbinak, aki versenyzőként, vagy instruktorként bizony már jól ismeri a a felvidékiek büszkeségét, és több nagy teljesítményű túra és sportautóval is rótta már itt a köröket, hivatalosan, vagy privát teszteken. Korábban a WTCC mezőnye és a Blancpain GT is ellátogatott ide, utóbbi a kamionos mezőnnyel együtt érkezik majd augusztus végén a Hungaroringre.

    Érthető, hogy Norbi úgy érzi, hogy egy kicsit lejt felé is majd a pálya, így nagy reményekkel várja a megmérettetést Szlovákiában:

    „Azt gondolom, hogy ezúttal nem fog feküdni a Buggyrának ez a versenyhelyszín, egyrészt, mert az előrejelzések szerint nem lesz eső, másrészt a Slovakia Ring bizony trükkös pálya, még ha első ránézésre egyszerűnek is tűnik. A vonalvezetését szeretem, mert dinamikusan lehet menni, jók a hosszú gyors kanyarok. Másrészt én már többször is mentem itt, hivatalosan és privát teszten is különféle versenyautókkal. Az is mellettem szól, hogy általában, ha az ETRC mezőnnyel új pályával ismerkedünk, hamarabb ráérzek, mint a többiek, így azt gondolom, hogy kijelenthetem, hogy nyerni megyek Dunaszerdahelyre. Optimista vagyok, mert egy versennyel ezelőtt a Nürburgringen sikerült már polet menni, és kétszer is második lettem, azt gondolom, hogy ezekre az eredményekre tudunk építeni.”

    Ezúttal is elkíséri egy kisebb magyar különítmény a szombathelyi pilótát, Dunaszerdahelyen a  Camion Express Szerviz Kft. képviselteti majd magát egy kisebb kontingenssel, de annál nagyobb lelkesedéssel.

    Szombaton az időmérő edzés 11:20-kor kezdődik, az első verseny 14:40-kor, a második 16:40-kor lesz. Vasárnap 10:20-kor lesz az időmérő edzés, 13:10-kor kezdődik a hétvége harmadik futama, végül 16:35-kor zárul az utolsó versennyel a FIA ETRC első szlovák hétvégéje.

    Követhető lesz az esemény Kiss Norbi oldalán:
    http://www.kissnorbi.com/live

  • Slovakia Ring következik: Megállítja-e valaki Lackót?

    Slovakia Ring következik: Megállítja-e valaki Lackót?

    Először lesz a kamion Európa-bajnokság egyik helyszíne a Slovakia Ring. Az idei negyedik futamhétvége Dunaszerdahelyen lesz, a hosszú és változatos majdnem 6 kilométernyi pályán. Korábban volt már itt WTCC és Blancpain GT verseny is, de a motorsportok monstrumai még nem jártak a szomszédainknál, így hatalmas az érdeklődés.

    Az sem kérdés, hogy a legnépszerűbb ezen a hétvégén feltehetően a pontversenyt is vezető Adam Lacko lesz. A cseh pilóta nem is akar szégyent vallani, és folytatni akarja az idei remeklését. A Buggyra pilótája az eddigi 11 versenyből hatot megnyert. Célja már egyértelműen a bajnoki cím, és csak növelné az előnyét ezen a hétvégén is:
    „Eddig jó évem van, és a Slovakia Ringre is magabiztosan érkezünk. Ez egy nagyon trükkös pálya, sok különféle kanyarral. Azt hiszem, hogy a top pilóták között itt újra komoly verseny lesz, de még keményebben fogunk küzdeni a győzelemért.”

    Kik azok, akik megállítanák Lacko menetelését? Íme a lista, csupa ismerős névvel: Steffi Halm, Jochen Hahn, Antonio Albacete, és bízzunk benne, hogy a Felvidéken is nagy magyar kedvenc: Kiss Norbert.

    Halm jelenleg második a bajnokságban, Spielbergben nyerni is tudott, és folyamatos pontszerző, Jochen Hahn előtt van 1 ponttal a bajnokságban. Ő jól kezdett Ausztriában, de Olaszországban és hazai versenyén Németországban is előjöttek az IVECO problémái. A magyar Kiss Norbert pedig bármikor odaérhet a Tankpool24 által továbbfejlesztett Mercedesszel. A Nürburgringen már pole pozíciót is szerzett, visszatérő vendég a dobogókon, és a dunaszerdahelyi pályát is ismeri. Antonio Albacete is legszívesebben elfeledné a Nürburgringen történteket, és újra visszatérne a győztesek közé.

    A jól megszokott mezőnyön kívül újra visszatér a Team Schwabentruck színeiben Steffen Faas, és újra a FIA ETRC mezőnyében köszönthetjük a veterán Frankie Vojtiseket.