Kategória: ETRC

  • A Kamion Eb hungaroringi hétvégéje a pálya mellől

    A Kamion Eb hungaroringi hétvégéje a pálya mellől

    A helyszínen követtük a Kamion Európa-bajnokság hungaroringi fordulójának négy versenyét, és a pálya mellől szorítottunk Kiss Norbinak! Dobogós helyezéseihez ezúton is gratulálunk!

    Készítette: Tajthy Ádám
    Zene: Vincze „Vincenzo” László

    Racingline.hu, 2017. augusztus

    Aki még nem tette meg, iratkozzon fel YouTube csatornánkra: youtube.com/c/Racinglinehu

     

  • Kiss Norbi értékes pontokat szerzett Mostban

    Kiss Norbi értékes pontokat szerzett Mostban

    Nem sikerült megismételnie a tegnapi időmérős bravúrját Kiss Norbinak az Autodrom Mostban. Vasárnap a Super pole-ban csak az ötödik helyre sikerült kormányoznia a Mercedesét, úgy, hogy előtte volt az összes olyan ellenfele, akik menet közben már a pontversenyben is elé kerültek. A cseh hétvége harmadik versenye is sok izgalmat tartogatott, mivel mind az öt élről induló esélyes lehetett dobogós helyezésekre.

    A vasárnapi első verseny rajtja után a mezőny eleje megőrizte a rajtrácson elfoglalt pozícióját, csak Norbi mellől, a hatodik helyről startoló Smith pördült meg az első sikánban a Lenz-el való ütközés nyomán. Az MAN-nek előbb csak kinyílt, később tulajdonképpen teljesen leszakadt a jobboldali ajtaja. Hogy emiatt-e, vagy más műszaki hibája is volt, nem tudni, de az angol néhány kör után a verseny feladására kényszerült.

    Kiss Norbi az egész futam alatt ott loholt Steffi Halm nyomában és láthatóan gyorsabb volt a kanyarokban. A Mercedes jobban tapadt a kigyorsításoknál Norbinak nem sikerült előzési pozícióba kerülnie. Az első öt helyezett egész verseny alatt megőrizte a kvalifikáción megszerzett helyét, így a kockás zászló Lacko, Hahn, Albacete, Halm, Kiss sorrendben intette le őket, vagyis Norbi az ötödik helyen ért célba. Vasárnap a Tankpool24 Mercedese igazi szürke eminenciásként viselkedett, kiszolgálta ugyan “gazdáját”, de sajnos a pálya karakterisztikája miatt több nem volt most benne.

    A hétvége utolsó versenyén a fordított rajtrács miatt Norbi a negyedik helyről indulhatott. A rajt után Steffi Halmnak ismét sikerült Norbi elé kerülnie, sőt, néhány kanyar erejéig Albacete is megelőzte őt. A spanyoltól Norbi gyorsan visszavette a pozíciót, majd az első kör végén, a pálya hátsó részén David Vrsecky és Sascha Lenz akaszkodott össze, aminek a német látta kárát, lesodródott a pályáról és mire sikerült visszatérnie már Halm és Norbi is elmentek mellette. Így Norbi ismét az negyedik helyen találta magát és innentől izgalmas játék kezdődött. Norbi támadta Halmot, Halm támadta Vrseckyt, de pozíciót senki nem tudott fogni a másikon.
    A befutó előtti utolsó kanyarban a cseh és a német pilóta a belső ívet védték, miközben Norbi kívülről próbálkozott. A Mercedes orra előrébb is volt már a kék MAN-nél, de az utolsó kigyorsítás jobban sikerült a német hölgynek, így körülbelül 30 centiméterrel lépte át hamarabb a célvonalat.
    Kiss Norbi:
    „A bajnokság szempontjából sajnos nem alakult jól ez a hétvégénk, de azért sikerült pontokat mentenünk, ami jó, mert versenyben maradtunk a bajnokság második helyéért.
    Remélhetőleg a hátralévő három hétvégén javítani tudunk. Zolderben még biztosan nehéz dolgunk lesz, de LeMans-ban és Jaramában újra esélyesek vagyunk akár a győzelemre is.”

    Ahogy azt korábban már Norbi is többször elmondta, az idei év is az építkezésé. Nagyon sokat kell dolgozni a versenykamionon, mivel a Tankpool24 Racing Team több éve még sereghajtó volt. Mindenki küzd a bajnoki címért, de legyünk őszinték: irreális elvárás az, hogy a második közös évében a bajnoki címért menjenek, annak ellenére, hogy idén már több győzelem is koronázta a munkájukat. 2017-ben az a cél, hogy a bajnoki tabellát magasan vezető Adam Lacko mögött folyó ádáz harcban dobogós helyet szerezzenek. Jelenlegi állás szerint ebbe akár négy pilóta is beleszólhat a hátralévő három versenyhétvégén, közöttük Norbi is.

    A következő Európa-bajnoki futam Zolderben lesz, Belgium másik olyan ismert pályáján, Spa-Francorchamps mellett, ahol a Forma-1 is járt. Szeptember 16-17-én tehát újabb komoly megpróbáltatás vár Kiss Norbira, és egyértelmű a cél: javulni kell, az év második felében, nem lehet leereszteni!

  • Kiss Mostban is dobogón, majd kiállt a második futamon

    Kiss Mostban is dobogón, majd kiállt a második futamon

    A hungaroringi verseny után még Magyarországon sikerült elvégezni a motorcserét. Az új erőforrással Norbi már pénteken is a leggyorsabbak közé tartozott. Szombaton sokáig az övé volt a legjobb idő a Superpole alatt is, de az utolsó pillanatban a rutinos róka, Jochen Hahn megtréfálta, és elhappolta a szombathelyi pilóta orra elől a pole pozíciót.

    Az első futam rajtjánál a harmadikként induló Adam Lacko nagyon szerette volna megelőzni Norbit, de a magyar fiú megtartotta a második helyezését. Jochen Hahn így az első körökben jelentős előnyt tudott szerezni Norbival és a vele csatázó Adam Lacko-val szemben. A kettőjük csatájába Steffi Halm is próbált beleszólni a negyedik körben. Lacko versenykamionja erőre kapott, és folyamatosan támadta Norbit több körön keresztül. A célegyenesben fej-fej mellett haladtak, aztán a cseh pilótának az egyes kanyarban sikerült megelőznie Norbit. Ezután üldözőbe vette az első helyen álló Hahnt, de már nem őt már nem tudta utolérni.

    A harmadik helynek köszönhetően Norbi a sűrűjéből kezdhette meg hétvége második futamát. Ennek a rajtja is jól sikerült, de sajnos Norbit Albacete az első kanyarban oldalba lökte, közben Steffi Halm az ötödikről a harmadik helyre ugrott előre. A német hölgy Vrseckyt majdnem a pályán kívülre tette, aki így pont Norbi elé keveredett vissza. A kétszeres Európa-bajnokunk egy Buggy-rás szendvicsbe került, mivel előtte Vrseckyt próbálta meg feltartani és közben mögötte Lacko támadta. Az első körben Antonio Albacete is kapott egyet Vrseckytől, aki így esett vissza a hetedik helyre. Lacko és Vrsecky összjátékának az lett a végeredménye, hogy Norbit megelőzte Lackó, akit ezután csapattársa “előzékenyen” maga elé is engedett. A szombathelyi pilóta mellett aztán gyors egymásutánban elment Albacete és Hahn, végül Gerd Körber is. A helyzet alapján egyértelmű volt, hogy ismét probléma lett a Tankpool24 Mercedesével. Miután Kiss kiállt, elmondta, hogy ezúttal a kormányzás ment tönkre.

    Vasárnap újabb időmérő és két versenyfutam vár a mezőnyre.

  • Kiss most már készen áll a cseh versenyre

    Kiss most már készen áll a cseh versenyre

    A kamion Európa-bajnokság magyarországi versenyhétvégéjének vasárnapi utolsó futamán Kiss Norbi mindent vagy semmi alapon ment, de a technika nem bírta az iramot, és a motor megadta magát a Mercedesben. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a német autóipari óriás kezd jobban beállni a Tankpool24 Racing mögé, így a tavalyi évvel ellentétben az idén már adott egy plusz motort tartalékba a csapatnak. A probléma már csak az volt, hogy miközben a mezőny többi része a magyar hétvége után egyből útra is kelt, és a hétvégi következő verseny helyszíne, a csehországi Autodrom Most felé vette az irányt, addig Markus Bauer csapatánál még meg kellett birkózni az erőforrás komplett cseréjével is.

    Ennek a problémának a megoldásában a Camion Express Szerviz Kft. sietett Norbi és csapata segítségére, azzal is, hogy újra helyet biztosítottak a felkészítéshez, szereléshez, ami most indokoltabb volt, mint eddig bármikor a szezon folyamán. A német-magyar összefogás újra eredményes volt, mert egy erős munkanap végén beröffent az Actros új szíve, és este már partihangulat volt a csarnokban, ahonnan Norbi is bejelentkezett élő videó formájában a Facebook-oldalán. A felvétel alább tekinthető meg:

    https://www.facebook.com/kissnorbidriver/videos/1432647246830353/

     

    Kiss szinte folyamatosan ingázik a tévék, rádiók felkérésének eleget téve, és menet közben telefonon ad még interjúkat, de hamarosan már neki is el kell indulnia Csehországba. A csapat mindeközben kellemesen is próbálta eltölteni az időt, ha már itt „ragadtak”, a Balaton mellett pihentek is egy kicsit.

    Annak ellenére, hogy pontokban nőtt a lemaradás a bajnoki éllovas Adam Lackóhoz képest a Hungaroring után, Norbiék nem feltett kézzel utaznak az idei fő rivális hazájába. Kiss elmondása szerint most már örülnének akár egy esős versenynek is, mert úgy tűnik, megtalálták a megfelelő beállításokat a Mercedesen a vizes körülményekre. Ugyan a Tankpool24 legénysége utolsóként hagyja el Magyarország területét, az elsőségért szállnak majd újra harcba a hétvégén.

  • Sikerrel zárult a harmadik Kamion EB és Fesztivál

    Sikerrel zárult a harmadik Kamion EB és Fesztivál

    Hatalmas magyar és persze külföldi szurkolótábor előtt aratta újabb futamgyőzelmét a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert. A siker borítékolható volt, hiszen komoly népszerűségnek örved az autósport ezen ága. A több tonnás monstrumok versenyére augusztus utolsó hétvégéjén került sor a mogyoródi versenypályán. A Hungaroringnek azonban nem újdonság a kamionos különítmény, hiszen nem sokkal a megnyitása után már rendeztek itt ilyen versenyeket, egész pontosan harminc esztendeje, 1987 óta. Akkor három éven keresztül zajlottak kamionversenyek, az új időszámítás 2015-ben kezdődött. A csúcs kategóriás prototípusok futamán nemcsak a versenyek kaptak helyet, hanem szakmai rendezvények és gyermekprogramok is várták az érdeklődőket.

    De menjünk szépen sorban. A Hungaroring az Európa-bajnoki sorozat ötödik állomása, ahol négy futamon kellett teljesítenie a több tonnás mezőnynek. Az FIA Kamion Európa-bajnokság és Fesztivál legnagyobb sztárja továbbra is a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert volt. A tehetséges versenyző két bajnoki cím megszerzése után 2016-ban váltott, és egy német csapatban folytatja pályafutását. A Tankpool24 Racing-hez csatlakozva Norbi kihívást látott a német csapat felzárkóztatásában. A közös munka gyümölcsére nem is kellett sokat várnunk, Kiss Norbi két futamgyőzelemmel és az abszolút tabella második helyével érkezett a hungaroringi folytatásra.
    Az előzetes edzésekből már látszott, hogy Norbit nehéz lesz megfogni hazai pályáján, komoly tempót diktálva a legjobb köridővel ő indulhatott a pole pozícióból. A magyar pilóta elsőségét sikeresen megőrizve rajt-cél győzelmet aratott az első futamon. „Különleges élmény volt a magyar szurkolók előtt nyernem” -mesélte boldogan az idény harmadik futamgyőzelmének megszerzésekor.
    A folytatás már nem ennyire örömteli, a fordított rajtoltatást követően Norbi a nyolcadik pozícióból indulva, komoly lökdösődésnek volt kitéve. Sajnos ennek a tülekedésnek a magyar versenyző esett áldozatául, az Oxxo Racing, vagyis a magyar csapat pilótája Ryan Smith ment neki, az ütközésben a Mercedesben eltört az első rugó, így Norbi a verseny feladására kényszerült.
    A vasárnapi időmérőn is Kiss Norbi volt a leggyorsabb, az élről rajtolva azonban nehezen bírta az összetett élén álló Adam Lacko támadásait, pár körrel később át kellett adnia elsőségét cseh riválisának. Habár körről-körre gyorsabb volt nála, mégsem talált megfelelő előzési helyzetet, így a második helyen zárta a fő viadalt.
    A záró futam sem a magyar pilótának kedvezett, a hetedik körben technikai gondja támadt, idő előtt búcsúzni kényszerült. A nap második győzelme is legnagyobb ellenfeléé, Adam Lackoé lett, aki ezzel az összetettben tovább növelte előnyét, a második helyen álló Kiss Norbi és Jochen Hahn előtt. Két szép dobogós helye mellett a nap leggyorsabb kört elérő indulónak járó, Krasznai János-díj is a magyar versenyzőé lett.

    Az elmúlt esztendőben a kamionok versenyét a sportautók küzdelmei fűszerezték meg. A nagy sikerrel fogadott Blancpain Sprint Series mezőnye most ismét Magyarországra látogatott. A tonnák helyett a lóerők hódítottak, a gyönyörű luxusmárkák széles spektrumát felvonultató sorozat a Fässler, Vanthoor kettős győzelmével zárult.

    A versenyek mellett a rendezők szakmai kiállításokkal is várták az érdeklődőket, ahol a legnagyobb kamion-, pótkocsigyártó és logisztikai céget is helyet kaptak. A Malév busz és a Csepel Autó Gyártmánymúzeum is kitelepült, ahol Békési Gyuri bácsi vezette körbe a leginkább fiatalokból álló kis csoportokat. A rendezvény autóipari jelentőségét jelzi, hogy a kiállítók névsorát színesítette a MOL, az Iveco, a Révész Trans, a Láng, a Delta Truck, az Optitrailer vagy a Fliegl.
    Az eseménynek komoly gazdasági jelentősége is volt, hiszen Magyarország egyik legmeghatározóbb logisztikai szolgáltatója és fuvarozó vállalata, a Révész Group, DAF és Schmitz bejelentette, hogy a 370 új kamiont és 100 pótkocsit szerez be. Az ünnepélyes átadón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is beszédet mondott.

    A luxusautók mellett Kovács Miklós egy más perspektívát mutatott a kamionsportból, megmutatta a Silkway Rallye-t, vagyis a 10.000 kilométeres sivatagi kalandot megjárt terepralis kamionját, a Qualisport Torpedo-t.
    A hétvége fergeteges kikapcsolódást kínált az egész családnak, a Kamionkorzó igazi paradé hangulatot idézett, míg a pálya nagyrésze gigantikus játszótérré alakult, minden korosztály megtalálta a számára leginkább tetsző programot. A legkisebbek kipróbálhatták a szüleik által irányított elektromos kisautókat, együtt kereket cserélhettek, a pár évvel nagyobb gyerekek a retró világát idéző pedálos járgányokkal hasíthattak, de várt itt óriás buborékfújó, mászó fal, ugráló vár, arcfestés, és megannyi interaktív játék, csocsó, szimulátor a család kisebb tagjaira. Szombaton és vasárnap pedig 2-2 motocross fresstyle bemutató szórakoztatta a kilátogatókat.

  • Máris Most felé tart a kamionos mezőny!

    Máris Most felé tart a kamionos mezőny!

    Hétvégén a FIA ETRC mezőnye már a Cseh Köztársaságban versenyez, az Autodrom Moston, tehát folytatódik a keleti turné. A pályán 25 éve vannak már kamionversenyek, egyike a legnépszerűbb helyszíneknek a versenynaptárban, és most itt sok minden eldőlhet akár a 2017-es bajnokságot illetően. Tavaly itt volt a valaha volt legszorosabb befutója a kamionoknak, akkor a helyi hős Adam Lacko 0.076 másodperccel végzett Jochen Hahn előtt, a kilátogató 100.000 néző legnagyobb örömére. A Buggyra versenyzője ráadásul kényelmes előnnyel érkezik a hazai pályára, miután a Hungaroringen is háromszor sikerül nyernie az elmúlt hétvégén. Most hétvégén is neki áll a zászló Mostban, nagyot mehet a honfitársai előtt, és még nagyobbat léphet abba az irányba, hogy megszerezze az első Európa-bajnoki címét.

    Csapattársa ezúttal is David Vrsecky lesz, akit legalább annyira szeret a cseh közönség, hiszen jól szokott itt szerepelni 2008/09 bajnoka. Jochen Hahn is visszavágásra készül, miután az utolsó két hétvégéje inkább felejthető volt. A négyszeres Európa-bajnok sokszor nyert már itt, és szeretné növelni az idei győzelmeinek a számát, mely jelenleg háromnál tart.

    Steffi Halm is 39 pontot szerzett a Hungaroringen, ahogy Hahn is, azaz 39 pontot. Újabb eredményes hétvégén van túl, stabilan megy a Reinert Racing MAN-jével, és egyike lett a top versenyzőknek. Persze beleszólhat a játékba Kiss Norbert, Antonio Albacete, de Ryan Smith is.

    A cseheket persze kifejezetten érdekli majd veterán pilótájuk, Frankie Vojtisek versenyzése is, ő is már az idei harmadik versenyhétvégéjére készül. Mindenképp pontokat szeretne szerezni, hiszen tavaly nem tudott elindulni a hazai versenyén érdemben.

    Új résztvevők is jönnek: Grzegorz Ostaszewski és Maurice Monfrino is csatlakozik a mezőnyhöz, utóbbi pilóta még a FIA jóváhagyására vár. A lengyel Ostaszewski a francia kamionos bajnokságban indul, de a motocrossba és a quadok világából is ismert lehet a neve. Ő Renault versenykamionnal indul majd először 2013 óta, akkor Vojtisekék MAN-jével indult hat alkalommal.

    Monfrino is jó régen szerepelt utoljára a bajnokságban. A francia pilóta Volvo kamionnal érkezik, és utoljára három versenyhétvégén vett részt, még 2006-ban és 2007-ben.

  • Kamion Eb – Szijjártó Péter: nagyobb figyelmet kaphat a tehergépjármű ipar

    Kamion Eb – Szijjártó Péter: nagyobb figyelmet kaphat a tehergépjármű ipar

    Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági miniszter szerint a gyorsasági kamion Európa-bajnokság sorozatban harmadik alkalommal sorra kerülő magyarországi versenyhétvégéje jó alkalom arra, hogy felhívják a figyelmet a magyar gazdaság gerincét jelentő autóipar tehergépjármű ágazatára.

    A miniszter a kamion Eb magyarországi állomásának vasárnapi versenynapján azt mondta az MTI-nek, hogy a járműipari beruházások ösztönzésénél a következő években jóval erőteljesebben fogják figyelembe venni tehergépjármű ipar fejlesztéseivel kapcsolatos kérdéseket.

    „Az, hogy Magyarország sportnagyhatalom, az az idei nyár után többé nem lehet kérdéses. A vizes világbajnokság mellett Forma-1-et, Győrben Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivált (EYOF) rendeztünk, most itt a kamion Eb mezőnye, a jövő héten pedig cselgáncs-vb lesz Budapesten” – mondta Szijjártó Péter. Hozzátette: a Hungaroringen ezen a hétvégén zajló esemény azért is fontos, mert az autóipar nem csak a személygépjárművek gyártásáról szól, a tehergépkocsik ágazata pedig a gépjármű ipar modernizálásának szempontjából az élen jár.

    „Könnyen lehet, hogy az elektromobilitás fejlesztései hamarabb jelennek majd meg a kamionokban, mint a személyautókban. Ezért is itt az ideje, hogy a magyar gazdaság gerincoszlopát adó autóiparon belül ugyanúgy koncentráljunk a tehergépjármű iparra is” – jelentette ki a miniszter. Szijjártó szerint a Magyarországon már most is jelenlévő járműipari vállalatokat meg kell győzni arról, hogy a tehergépjármű gyártás területén is jobban számítsanak az országra.

  • Második hely, és ismét egy műszaki hiba

    Második hely, és ismét egy műszaki hiba

    A szombati második verseny után mindenütt lenyugodtak a kedélyek. A Tankpool24 is remek munkát végzett, mivel sikerült a versenykamiont ismét harcképesre varázsolniuk. Norbi ezt újfent azzal hálálta meg a csapatnak és a kilátogató 32.000 nézőnek, hogy immáron 2:18-as időn belül szerezte meg a pole pozíciót. A repülőrajt Adam Lacko-nak jobban sikerült, de Norbi a Mercedesszel tartotta a belső ívet. A szkanderozásuknak a harmadik kanyar vetett véget, ahol Lacko végül meg tudta előzni Norbit. A Hungaroring kanyargósabb részén többször támadta őt, de sajnos megelőzni nem tudta a Buggyra-t. Norbi az első versenyen ismét megfutotta a verseny leggyorsabb körét, így ahogy szombaton, vasárnap is ő nyerte meg a Krasznai János Emlékdíjat, ami mindenképp mutatja azt, hogy vannak már olyan területek, ahol gyors és látványos eredményt ért el a német istállóval. A Kiss-Lacko páros mögött ugyanilyen szoros volt a Hahn-Albacete párharc is, de aztán a német pilóta visszaesett és a cseh-magyar duett mögött így Steffi Halm érkezett meg a harmadik helyre.

    A hétvége utolsó versenyét a 30 éve versenyző Gerd Körber kezdhette meg az élről, aki mellől szintén egy narancssárga kamionnal indulhatott Sascha Lenz. Norbi a fordított rajtsorrendnek köszönhetően a hetedikként indulhatott a vasárnapi második futamon. A rajtot követően az első soros indulók megtartották a pozícióikat, és pár kanyar erejéig együtt is haladtak. Körber lett az, aki végül jobban jött ki a rajt utáni csetepatékból és az első körben vezette is a futamot. Lenz-et azonban meglökte Hahn, és ebből kapott Albacete, valamint a beugró Brereton. Az adok-kapokból újra Adam Lacko jött ki a legjobban, mert mindent elkerülvén hirtelen a második helyen termett a nyolcadikról. Az IVECO-s ugyan körökön keresztül tartotta magát, de végül a cseh csak legyűrte a legendát is, és úton volt a szezon harmadik olyan győzelmi sorozata felé, amikor egy versenyhétvégén három győzelmet is szerzett. Norbi mindeközben a középmezőnyben viaskodott David Vrseckyvel, aki mellett mint az közismert, nem olyan könnyű elmenni. A technika ördöge azonban ma is Kisst találta meg. A hetedik körben a célegyenes után azonnal félre is állt, mert rakoncátlankodni kezdett a motorja. Komoly feladat és kihívás lesz a Tankpool24-nek kivizsgálni a probléma okát, hiszen ezúttal csak pár nap áll majd rendelkezésükre a javításra. Viszonylag hamar, a jövő hétvégén már Mostban, a Cseh Köztársaságban jön a következő Európa-bajnoki futam.

    „Számomra ez a versenyhétvége a legfontosabb, mivel hazai szurkolók előtt versenyezhetek. Nagyon szeretném megköszönni mindenkinek, aki a hétvégén szurkolt nekünk a helyszínen vagy a médiák előtt, és bízom benne, hogy még a problémák ellenére is egy élménnyel lettek gazdagabbak.”

    A bajnokság állása:
    1. Adam Lacko 232 pont
    2. KISS NORBERT 174 pont
    3. Jochen Hahn 174 pont
    4. Steffi Halm 172 pont
    5. Antonio Albacete 126 pont
    6. Sascha Lenz 92 pont
    7. Gerd Körber 88 pont
    8. David Vrsecky 48 pont
    9. Andre Kursim 43 pont
    10. José Rodrigues 40 pont

  • Kiss Norbi szombati diadala és drámája

    Kiss Norbi szombati diadala és drámája

    A szombathelyi Kiss Norbert határozott célokkal indult neki a hazai kamionos hétvégének, és ennek a munkának már pénteken nekilátott csapatával, a Tankpool24 Racing Team-el. Már a pénteki szabadedzéseken látszott, hogy jól sikerült a felkészülés az egy hónapnyi szünet alatt. A Mercedes új motorja jól muzsikál, így mindenki nagyon várta a szombati első versenynapot.

    Az időmérő edzés is jól alakult. Norbi elsőként végzett Jochen Hahn és Steffi Halm előtt. Ennek ellenére nem volt maradéktalanul elégedett a magyar versenyző és izgult, hogy mi lesz majd az első futam rajtjánál. A félelem nem volt alaptalan, mivel Jochen Hahn valóban kicsivel jobban kapta el a rajtot. Norbinak azonban sikerült a belső ívet megtartania és elsőként tudott elfordulni. A nagy ellenfél Buggyra-nak ez már nem sikerült annyira jól. A cseh pilóta végül sikerrel megelőzte Albacete-t, a negyedik helyért. A mezőny végéről rajtoló Ryan Smith pedig beverekedte magát a középmezőnybe, miközben Norbi a verseny felére már 4 másodperccel növelte az előnyét Hahn-nal szemben.

    A fordított rajtrácsos második versenyen David Vrsecky indulhatott az élről. Norbi is remekül rajtolt, és az élboly után kereste a helyét, amikor beköszönt neki Smith, olyannyira, hogy kicsit keresztbe is állt Norbi, majd lelassult. Az ütközés eredményeképp a magyar pilóta egyből a parc fermébe hajtott, és kiállni kényszerült. Mint utólag kiderült, a rugó tört el. Az esetet egyből el is kezdték vizsgálni, miközben Vrsecky előre engedte a csapattársát Lackot, őt pedig megelőzte Jochen Hahn. A német ugyan próbálta befogni a bajnoki tabella élén álló cseh pilótát, de ez nem sikerült neki. Mögöttük két eléggé megviselt kamion csatázott, Vrsecky és Smith. Az ő párharcukat az utolsó kanyar döntötte el, ahol az angol el tudott menni, és így lett harmadik. A Norbival történt incidense miatt a kilátogató magyar közönség hallhatóan nem örült. A versenybizottság ugyan órákon át vizsgálta az esetet, de végül helyben hagyták az eredményt, így Smith megtarthatta a helyezését, de vasárnapra kapott három rajthelyes büntetést az eset miatt.

    Követhető lesz az eredmény Kiss Norbi oldalán:
    http://www.kissnorbi.com/live

  • Goike Gyuri, és a többi magyar kamionversenyző, 1987-ben!

    Goike Gyuri, és a többi magyar kamionversenyző, 1987-ben!

    Krasznai János nevét mindenki ismeri, aki kicsit is szereti a magyar autósportot, és azon belül nem is feltétlenül a kamionverenyzést. A Hungarocamion egykori sofőrjéből legenda lett, 1989-ben az Európa-bajnokságon 3. lett az összetettben, és négy éven keresztül képviselte hazánkat sikeresen a nemzetközi mezőnyben.

    Igen ám, de hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy rajta kívül bizony szép számmal indultak még magyar indulók az első Truck Trophyn, – ahogy annak idején a szervező Hungarokamion elnevezte az eseményt. Egy akkori szétlövés után János lett a cégnél kiemelt versenyző, ő lett az, aki a nemzetközi színtéren is bemutatkozhatott, először egy Mercedes 1933 S-sel. Akkoriban a cég rengeteg kamiont vásárolt a flottájába, ez a típus egyike volt azon teherautóknak, amivel valóban közúton is fuvaroztak, hiszen akkoriban még nem építettek külön prototípus versenykamionokat, bár bizonyos elemeihez persze hozzányúltak.

    Ugyanezen kategóriában indult azonban Goike György, és Balárdi Gyula is, előbbi egy Renault kamionnal, utóbbi egy Volvo F12-essel. Mindkét típus szintén rendszeres használatban volt a Hungarocamionnál, és a magyar szakik bőszen próbálták tovább faragni a turbót, hogy minél gyorsabbak legyenek a magyar versenyzők az első magyar kamionversenyen. Ők egyébként az úgynevezett 2-es kategóriában versenyeztek, tehát 300-500 LE közötti kamionokról beszélünk az esetükben.

    Érdekességként említjük most csak meg, hogy a 3-as kategóriát, tehát a 300 LE alatti kategóriát az a Slim Borgudd nyerte meg, a West Coast Diesel csapat Volvojával, aki később magasabb kategóriában kamionos Európa-bajnok is lett, de ismert arról is, hogy az ABBA dobosa is volt. Ráadásul ő 1981-ben a Forma-1-ben is ment majdnem egy teljes évet az ATS csapattal, és bizony a Brit Nagydíjon sikerült pontot is szereznie a kiscsapattal! Krasznaiék kategóriáját Richard Walker nyerte meg, a mai napig is aktív Gerd Körber előtt, aki akkoriban MAN-nel versenyzett.

    A fő kategóriát, tehát az 500 LE felett teljesítő kamionok viadalát Rodney Chapman nyerte meg egy Forddal, aki ebben az évben bajnok is lett. A mezőnyben ugyanakkor nagyon bátor kelet-európai versenyzőket is találunk, mint például az akkor 13. Frankie Vojtiseket, aki akkor LIAZ 110.577-tel (!!!) indult. Természetesen a Hungarocamionnál, sőt ami kevésbé ismert, a budapesti Volán SC-nél is mertek nagyot álmodni, így a legtöbb magyar versenyző bizony itt indult.

    Legjobban végül a hungarocamionos Dinnyés László szerepelt itt, ő 15. lett a szénné tuningolt RÁBA S16.188-ával. A volánosoknál Tóth Ferenc (LIAZ 100.47) a 19., Csernay József (RÁBA 833.13) a 20., Nagy Zoltán (KAMAZ 5410) a 21. helyezést szerezték meg.

    1987-ben tehát 6 magyar indulója volt az akkori kamionos Európa-bajnoki futamnak összesen.

    Idén Goike György kapta azt a megtiszteltetést a mai kamionverseny szervezőitől, díjat adhat át majd a helyezetteknek. Reméljük, hogy a legnagyobbat mindig csak Kiss Norbinak adhatja majd!