Kategória: ETRC

  • Kiss Norbi nehéz vasárnapja Le Mansban

    Kiss Norbi nehéz vasárnapja Le Mansban

    A mai nap eredményei tekintetében értékelődik csak fel igazán, hogy milyen remek napot is zárt tegnap a szombathelyi pilóta. Akkor minden helyzetből jól jött ki, és még egy komolyabb hiba is belefért. Ma minden erőfeszítése ellenére csak egy negyedik és egy ötödik helyezést sikerült elérnie a magyar versenyzőnek. Az elképesztően szoros időmérőn most egy harmadik helyet sikerült megcsípni, pedig láthatóan nem ment rosszul Norbi, mindössze +0.139 ezredmásodperccel maradt el a polet megszerző Sascha Lenztől.

    A rajtnál mindenki tisztán eljött, és ahogy az várható volt, a második helyről induló Adam Lacko simán és tisztán el tudott menni a német versenyző mellett már a Dunlop híd alatt. Norbi megint nem tudott megfelelően gyorsulni, így Jochen Hahn pedig mellette ment el. Elöl Lenz tartotta a cseh tempóját, amit egyébként maga is elismert, hogy ma meglepően jól működött az MAN-je. Ki is alakult ez a két páros az élmezőnyben, és ez a verseny végéig nem is változott, ahogy Lenz, úgy Kiss sem tudott mit kezdeni az előtte haladóval. Érthető, hogy a szombathelyi kissé csalódott volt a verseny után:
    „Az időmérős köröm jó volt, de nagyon szoros a mezőny eleje. Szerintem sikerült kiautóznom délelőtt mindent a Mercedesből, de ezúttal ez csak a harmadik helyre volt elég. Kár, mert részben ezen ment el a versenyem is. A rajtnál újra visszaestünk, nem is voltam most jó pozícióban, így még jó is volt, hogy a negyedik helyen tudtam fordulni. Előzni meg nem tudtam.”

    A francia hétvége utolsó versenyét Norbi csapattársa, André Kursim kezdhette az élről, a mai első versenyen elért 8. helyének, és a fordított rajtrácsnak köszönhetően. Ami azonban Zolderban még működött, itt már nem: ő, és sajnos Kiss Norbi is, visszaestek a rajtnál. Ennek leginkább Gerd Körber örülhetett, akinek tegnap nem jött ki a lépés, mert Antonio Albacete elkaszálta a győzelmi esélyeitől. A spanyol egyébként ma is inkább kirakósozott versenyzés helyett, ezúttal Sascha Lenz lett az áldozata, de szerencsére ez az eset is kellően távol történt Norbitól, így ebből is kimaradt. Az elején, hogy ne unatkozzon, Körber mindeközben Steffi Halm szorongatását érezhette a verseny elejétől a végéig. Mögöttük Hahn és Vrsecky küzdött a harmadik helyért, Norbi a hatodik helyen ment, és gyakorlatilag Lenz 30 másodperces büntetése miatt jöhetett fel a verseny végére az ötödik helyre. Kiss Norbinak így matematikailag is elszálltak az esélyei arra, hogy 2017-ben esetleg újra kamion-Európa bajnok legyen immáron a tankpool24 csapatával. Így látja a helyzetét most a magyar versenyző:
    „A rajtnál a váltás nem sikerült, üresbe váltottam. Aztán az első kanyarban középen voltam, nekem is jöttek, a jobb hátsó rugóm eltört, de ehhez képest a versenykamionom jól tartotta magát. Talán érthető, hogy így már nem tudtam érdemben felvenni a harcot az előttem haladókkal. Bevallom, többet vártam ettől a hétvégétől, de sikerült a pontokra ülnöm, ami még jól jöhet Jaramában a bajnokság szempontjából. Ott mindenképp majd Jochen Hahnra, és Steffi Halmra kell majd hogy figyeljek, hiszen a másodiktól a negyedik helyig bezárólag mi tanyázunk az egyéni összetettben. Bármi lehetséges még…”

    A kamion Európa-bajokság Október 7-én és 8-án a spanyolországi Jaramában futja a szezonzáró versenyhétvégéjét.

  • Kiss Norbi lett a nevető harmadik: győzött Le Mansban!

    Kiss Norbi lett a nevető harmadik: győzött Le Mansban!

    A 2017-es kamion Európa-bajnokság 8. versenyhétvégéjén a mezőnyt a megszokotthoz képest kifejezetten jó idő fogadta, így már ezért is érdemes volt felcserélni a két utolsó versenyhelyszínt. A mezőny itt a legkisebb konfiguráción, az ún. Bugatti pályán száguld, és itt kifejezetten érdemes odafigyelni a kvalifikációra, mert nehéz előzni. Norbi nagyon is rajta volt a témán, de aztán némi meglepetésre mégiscsak Steffi Halm szerezte meg a pole pozíciót. Másik meglepetés igazából az volt, hogy a bajnokesélyes Adam Lacko csak a hetedik helyre kvalifikálta magát.

    A szombathelyi pilóta rajtja nem sikerült jól, így Hahn rögtön elment mellette, a Buggyrák meg egyből felzárkóztak a magyar versenyző mögé, és az idén már többször mumusnak bizonyult Vrsecky kezdte szorongatni Norbit. Elöl a két német külön párbajt vívtak, míg Lacko visszaesett a 11. helyre. Gerd Körber pont fordítva csinálta: ő a tizedik helyről jött fel a verseny elején, majd a pontversenyben is közel álló Sascha Lenzzel küzdött. Lacko a végén még begyújtotta a rakétákat, mert végül a hetedik helyre ért fel. Norbinak aránylag unalmas versenye volt, Jochent a leintés előtt ugyan még utolérte, de megelőzni már nem sikerült. Kiss elismerte, hogy a rajtnál hibázott:
    „A rajtnál az volt a gond, hogy nagyon lassan mentünk, nem jött a turbó nyomás, ezért úgy döntöttem visszaváltok egyet, de pont kialudtak a lámpák így ott ragadtam erő nélkül. Több pozíciót is vesztettem, talán 7. voltam, de az első kanyarban, külső íven, a többiekhez képest későn fékezve szerencsére vissza tudtam jönni a harmadik helyre, így sikerült mentenem a hibám után, de sajnos többre ezen a futamon már nem volt lehetőség.”

    A francia hétvége második versenyét késő délután a fordított rajtrácsnak köszönhetően Gerd Körber kezdhette meg az élről, mellőle Adam Lacko indult, Norbi a hatodik helyről vághatott neki a futamnak. A piros lámpák kialvása után viszont az történt, amire tényleg senki nem számított: a kissé bealudt Lacko-t a környéken járó összes versenykamion megelőzte, és aki az első kanyarig ezt kivitelezte, az ott is maradt. A kudarc kellőképp felbőszítette a cseh versenyzőt, így látszott is, hogy egyből dühből haladt tovább, ütközött Sascha Lenzzel és ez jól jött Kissnek, mert el tudott menni mellettük, és pillanatok alatt a harmadik helyen találta magát az élen haladó Gerd Körber, és Antonio Albacete után. Idegőrlő harc kezdődött, mert a spanyol mellett nem egyszerű elmenni, Gerd mellett általában nem lehetetlen, de itt most nagyon odatette magát, és körme szakadtáig védte a pozícióját. A német legendának az egyik hátsó keréktakaró eleme is lebegett az egyik kisebb ütközés után, és Norbi Mercedeséről is hiányzott ezen elem, de ez egyiküket sem zavarta, és szorosan követték egymást. Norbi főleg a harmadik szektorban volt rajta a spanyolon, de megelőzni nem tudta még akkor sem, amikor már a lekörözendő versenyzők is a képbe jöttek. Érdemes tudni, hogy Gerd Körber utoljára 2006-ban nyert, és pont Le Mansban, így érthető volt, hogy a végsőkig kitartott. Aztán eljött az utolsó kör. Antonio mindent vagy semmit üzemmódra kapcsolt, megpróbálta megelőzni Mr. Truckracet, de kisebb ütközés lett a vége. Pont annyi rés nyílt, hogy Norbi éppen elfért a pályán a két veterán mellett, és éppen befért még eléjük. Albacete dühödt bikaként még egyszer „ráköszönt” Norbi kamionjának a hátsó részére, de sok vizet már nem zavart, így a magyar pilóta jött ki nevető harmadikként ebből a történetből. Kiss Norbi érthető, hogy meglepett és boldog volt a verseny után:
    „Összementek, szerencsém volt, ez a lényeg, én nem is akarom eldönteni, hogy melyikük volt a hibás, és amúgy is vizsgálják az esetet. Jól jöttem ki az előttem történt ütközéseknek köszönhetően már a verseny elején, és jó volt, hogy közel tudtam maradni rajtuk. Éreztem, hogy Antonio meg fogja próbálni, és a dolog bejött, ezúttal úgy, hogy én jártam a legjobban. Ami jó hír, hogy a versenykamionom jól működik, és holnap megpróbálunk rámenni az első verseny eredményére. Roppant szoros a bajnokság, ott kell nagyobbat alakítanunk, ha meg akarjuk őrizni a pozícióm.”

    Vasárnap is folytatódik a versenyhétve Le Mansban, melyet élőben lehet nézni az ETRC hivatalos weboldalán: http://fiaetrc.com/live

  • Jönnek Kiss Norbi kedvelt pályái, elsőnek Le Mans!

    Jönnek Kiss Norbi kedvelt pályái, elsőnek Le Mans!

    Annak ellenére, hogy csak 2014-ben nyert Le Mansban utoljára futamot, Kiss Norbi szereti a legendás helyszínt, ahová gyors ütemben tartanak, alig egy héttel a zolderi sikerek után. Belgiumban nem várt győzelmek tarkították a Tankpool24 Racing Team hétvégéjét, Franciaországba viszont már azzal a tudattal mennek, hogy bíznak benne, hogy a győzelemre is esélyesek. Így látja a helyzetét a szombathelyi pilóta, pár nappal a megmérettetés előtt:

    „Kedves hely számomra a Circuit de la Sarthe. 2012-ben két fordított rajtrácsos győzelmem volt itt, és 2014-ben, az első bajnoki évemben is nagyon kellett itt a két főfutamos elsőségem. Tavaly is, amikor itt volt a szezonzáró, akkor első helyről álltam már ki technikai probléma miatt. Kifejezettem jó eredményre számítok itt is, és a számomra szintén kedves, és ezúttal szezonzáró helyszínen, Jaramában is. Abszolút az a cél, hogy minél több pontot szerezzünk, és nagyon remek a harmadik helyem is a bajnokságban, sőt, van rá esély, hogy akár előrébb is keveredhetek, kellően felkészültünk.”

    Ahogy Norbi is említette, nincs megállás, hiszen a mostani hétvége után, október 7-8-án már jön Spanyolországban, Jaramában a szezonzáró. A magyar pilóta kifejezetten örül a helycserének a versenynaptárban, és már most méltatja a csapata egész éves munkáját:

    „Valóban Le Mans korábban van, mint az eddig megszokott volt, jobb idő is lesz, olyan 23 fok körül, ez jó, mert néha pokolian eláztunk az eddigi francia szezonzárón, és emiatt olykor a hangulat is nyomott volt. Most azonban napsütésben érhet véget a 2017-es év, ráadásul akár jó eséllyel akár a bajnoki összetett második helyre, ami azt gondolom, hogy 2 szezon alatt brutálisan jó teljesítmény egy olyan csapattal, amely nem is olyan rég sereghajtó volt, most meg beleszólunk a futamgyőzelmekbe. Tök jó az is, hogy a csapattársam André Kursim is feljavult, és csapatszinten is egyre erősebbek vagyunk. Jól mutatja ezt a fejlődést a múlt heti dupla dobogós helyezésünk, ha jövőre több ilyen lesz, érdemben is tud segíteni a „Kiscsávó” abban, hogy a bajnoki címért is komolyan harcba szálljunk. Nagyon köszönöm minden támogatómnak és szurkolómnak azt, hogy együtt már most itt tartunk, tarthatunk.”

    A hétvége eseményei ezúttal online stream formájában is követhetőek lesznek Kiss Norbi, és a FIA ETRC hivatalos oldalain is.

    Link a várható élő közvetítéshez: http://fiaetrc.com/live

  • Kamion Eb: Lacko első meccslabdája jön Le Mansban

    Kamion Eb: Lacko első meccslabdája jön Le Mansban

    Ezen a hétvégén már Le Mansba érkezett a 2017-es kamion Európa-bajnokság mezőnye. Sűrő programja van most a pilótáknak, hiszen október második hetében már a szezonzáró jön majd. Májusban vette át a pontversenyben a vezetést Adam Lacko, még Misanoban, és azóta csúcsformában van. Még a váltóproblémája Zolderben sem tudta nagyon kizökkenteni, és öles léptekkel tart az első kamion Európa-bajnoki címe felé.

    A Buggyra pilótájának kényelmes 53 pontos előnye van, a regnáló bajnok Jochen Hahnnal szemben, és még 120 pont kiadó, Le Mansban és Jaramában. Ez azt is jelenti, hogy akár már most hétvégén a cseh versenyző, szinte lehetetlen elveszteni, de történtek már cifra dolgok a kamionsportban.

    Kiss Norbert ugyanakkor kedvére bosszanthatja most majd Lackot és Hahnt is,  hiszen csak 12 ponttal lemaradva a harmadik helyen tanyázik az összetettben. A Tankpool24-Mercedes versenyzője nyert már korábban is itt, 2012-ben és 2014-ben is, és újra futamgyőzelmekért szállna most harcba.

    Steffi Halm is nyert itt tavaly, ő is kedveli La Sarthe pályáját:
    „Jó a rövid „keringő”, és vannak gyors kanyarok is, lejtős kanyarok, és pár nagyon szűk, például az, amelyik a rajt-cél egyeneshez vezet. Ott nagyon kevés a hely, és jó íven kell lenni. Nagyon trükkös, nehéz megtalálni a jó beállítást, amivel itt gyorsan lehet menni. Mindig jó itt lenni. Le Mans egyszerűen különleges, igazán speciális. Olyasmi kicsit, mint a Nürburgring. Mindig is sok nézőt vonzott. Sokan érkeznek ide, és jó az ő kiszolgálásuk a versenyeken kívül is.”

    Shane Bereton is visszatér, miután kihagyta Zoldert, és a brit ott folytatná, ahol abbahagyta a remek magyar és cseh versenyhétvégéi után. A „Szivárványharcos” is visszatér, azaz Cees Zandbergen. A színes kamionos holland veterán versenyző Scaniát hajt, és utoljára a Nürburgringen találkozhattunk a nevével. Újra csatlakozik a mezőnyhöz Manuel Goncalves Rodrigues is a Volvojával, így ezen a hétvégén hat különböző márka lesz majd a rajtrácson.

    Le Mansban mindig garantált a fesztiválhangulat, attrakciók egész sora várja a látogatókat a paddock területén. A  családi programot színesíti majd kaszkadőr bemutató, tűzijáték, szurkolói zóna, de dj is. A francia és a brit országos bajnoki kamionos mezőny is csatlakozik betétprogramként, szombaton, és vasárnap is a hétvége eseményeihez.

  • Ő a kedvencetek Kiss Norbi után!

    Ő a kedvencetek Kiss Norbi után!

    Múlt héten szavazást indítottunk arról, hogy hazai versenyzőnket, Kiss Norbit nem számolva, kit kedveltek leginkább a Kamion Európa-bajnokság mezőnyében.

    Ezt a „címet” a mezőny egyetlen hölgy tagja, Steffi Halm szerezte meg, de dobogós lett még Jochen Hahn és Sascha Lenz is!

    Íme a végeredmény:

    1. Steffi Halm 42%
    2. Jochen Hahn 13%
    – . Sascha Lenz 13%
    4. Adam Lacko 10%
    5. Dominique Orsini 6%
    – . Ryan Smith 6%
    7. Eduardo Rodrigues 2%
    8. Gerd Körber 2%
    – . Shane Brereton 2%
    – . David Vrsecky 2%
    -. Antonio Albacete 2%

    További versenyzők nem kaptak szavazatot.

    *A szavazásban azon versenyzők neve szerepelt, mint opció, akik rajthoz álltak a hungaroringi versenyhétvégén.

  • Vasárnap Zolderban: Újabb siker Kissnek és Kursimnak!

    Vasárnap Zolderban: Újabb siker Kissnek és Kursimnak!

    Lehet, hogy a katarzissal felérő szombati nap estéje kissé megviselhette a német legénységet, a magyar pilótával, mert ezúttal az időmérőn a megszokotthoz képest kevésbé ment jól a Mercedes. Kiss Norbi csak a hatodik helyre kvalifikálta magát, de ennek az oka inkább a gumikezelésben volt keresendő, sem mint az esetleges elhajlásban. Nem volt ez valami jó hír, mert az összes közvetlen ellenfele a bajnokságban Norbi elől indult, így Lacko, Hahn, Halm, de még Antonio Albacete is.

    A rajt aztán pont Antonionak sikerült a legrosszabbul. Először úgy tűnt, hogy Hahn meg is előzi, végül a spanyol megtartotta a helyezését. Lacko könnyedén elment és uralta a mezőnyt, Norbi csapattársa, André Kursim a rajt után nemsokkal elhagyta az első lökhárítóját a kamionversenyzésben megszokott csetepatéban. Norbi a verseny közben kénytelen volt szemlélni az eseményeket, amik előtte, és mögötte is zajlottak. Előtte Halm talált rést Albacete pajzsán, és így sikeresen megelőzte. Norbi mögött pedig miután sikerrel lerázta Vrseckyt, Lenz igyekezett, hogy felzárkózzon. Annak ellenére, hogy a kamionos Európa bajnokság egyetlen idei hölgyversenyzője leszaladt az egyik kanyarban a pályáról, sikerült Kiss elé visszajönnie. A verseny vége felé ugyan nagyon szoros lett a távolság Albacete-Halm és Kiss között, azonban a befutóra nem változott már az eredmény, így Norbi az 5. lett. Csapattársa André Kursim a 8. helyének köszönhetően késő délután az első helyről indulhatott újra, ahogy volt az már szombaton is. Norbi ezt mondta az első verseny után:
    „Sajnos, amilyen jól sikerült a tegnapi nap, azt ma nem tudtuk megismételni. Valami elment a lengéscsillapítónál, és nem jöttünk még rá, hogy mi. Ezt figyelembe véve, azt gondolom, hogy jól szerepeltünk. Persze több is lehetett volna benne, de minden nap nem lehet olyan sikeres, valójában az a lényeg, hogy túléltük ezt a versenyt.”

    A lemenő napnál rajtolt el Belgiumban az utolsó, negyedik verseny, és itt Kiss a negyedik helyről indult. Csapattársához képest csak Sascha Lenz, és az átugorhatatlan David Vrsecky volt előtte. Érezhető is volt, hogy egy jó rajttal itt hamar dobogóra lehet kerülni, és ez sikerült is Norbinak. A hétvégén már megszokott kedvenc előzési helyén Sascha Lenz mellett sikerült elmennie, így hamar fel is ért a csehek szekunder versenyzőjére. Ő viszont hű fegyverhordozónak bizonyult. David Vrsecky közben gyors haladást imitált és pont úgy rontott bele a kanyarokba, hogy folyamatosan lassítsa a mögötte előzési szándékát mindenféle módon kinyilvánító szombathelyin. A Buggyra szélesnek bizonyult, és a manővernek köszönhetően nem csak Norbit húzta magára, hanem Antonio Albacetét, Adam Lackót és a többieket. A cseh csapat ügyesen sakkozott, mert Lacko pillanatok alatt kihasználta azt, hogy a spanyol egy pillanatra elaludt, és máris ott loholt Norbi mögött. Kiss így megízlelhette a cseh szendvicset is. Közben csapattársa Kursim, tetemes előnyre tett szert az élen, senkitől sem akadályoztatva. Mindenki nagy meglepetésére megnyerte kamionos versenykarrierje második versenyét is.
    Kiss összegzése a második versenyről és a hétvégéről:
    „Szuper, hogy újra felértünk a dobogóra, Andréval együtt. Nagyon örülök, mert igazán pozitív most a hangulat a csapatnál, ami érthető a sikereink okán. Most nem is megyek haza, hanem maradok velük Németországban, és helyben segítem a minél jobb felkészülést Le Mans-ra. Kicseréljük a lengéscsillapítót is, így lesz munka bőven, és a német támogatóink kedvéért tartott bemutatót is gyakorlatilag tesztelésként fogjuk fel, továbbá ki fogjuk használni ezt a lehetőséget is a fejlődésre.”

    A Tankpool24 legénysége a nem várt belga remeklésnek köszönhetően a csapatbajnokságban is megkezdte a felzárkózást az IVECO-sokra, Kiss Norbi sok értékes pontot szerzett és így a harmadik helyen van az egyéni összetettben, 12 ponttal lemaradva Jochen Hahn mögött. Folytatás jövő héten a méltán híres és legendás Le Mans-ban!

  • Kiss Norbi nyert Zolderben, majd dupla Tankpool24 dobogó!

    Kiss Norbi nyert Zolderben, majd dupla Tankpool24 dobogó!

    Pénteken borongós-esős idő fogadta a kamion Európa-bajnokság mezőnyét. Szombatra azonban kivirradt, sőt felvirradt a Tankpool24 Racing Team történetének eddigi legsikeresebb napja. Norbi és a csapat is tartott a zolderi pályától, de remek munkát végeztek a németek, és így bátran nekivághattak az időmérőnek.

    Mindkét versenyzőjük a top 10-be verekedte be magát, André Kursim a 9. helyre kvalifikált, a szombathelyi Kiss Norbi pedig az első sorba, a bajnokesélyes Adam Lacko mellé.

    Az idei év megszokott forgatókönyvét várta mindenki a hétvége első rajtját követően, és ez az első kanyarig igaz is volt. Utána viszont Kiss aránylag könnyedén el tudott menni cseh riválisa mellett a kettes kanyarban, és a mezőnnyel legközelebb csak a célban találkozott. Mint utóbb kiderült, pár körrel később Adam kiállni volt kénytelen, tönkrement a váltója. A dobogón német társaságot kapott Norbi, Jochen Hahn lett a második, Sascha Lenz pedig a harmadik. Mivel Steffi Halm is megtalálta a szalagkorlátot a 11-es kanyarban, ez az eredmény azt is jelentette, hogy Norbi hirtelen az összetett pontversenyben is visszatért a harmadik helyre.

    A szombati második verseny komoly izgalmakat ígért, hiszen az élmezőny két tagja, Steffi Halm és Adam Lacko is csak a rajtrács végéről iramodhatott neki a 12 körnek. A fordított rajtrács miatt Kiss a 8. helyről indult, és a cél egyértelmű volt: kimaradni a balhékból a legszűkebb, legveszélyesebb pályán, ahová ellátogat a bajnokság. Szerencsére az események Norbi mögött zajlottak, és valóban ezen ütközeteknek több kamion is a kárát látta, miközben a Lacko-Halm páros nagy ütemben lépdelt előre. Norbi az első kör végén már az ötödik volt, miközben Mercedeses csapattársa, André Kursim életében először az első helyen vezette a futamot, sőt folyamatosan távolodott el a mezőnytől. Gerd Körber, ahogy az első versenyen úgy most is “ elfogyott”, és ennek köszönhetően Norbi is előrébb tudott lépni és így a negyedik helyen állt. A rajt után pár körrel Antonio Albacete élvezhette jó ideig a Tankpool24-es srácok szendvicsét. Körről-körre szorosabb lett a Norbi és a spanyol versenyző csatája, így az élmenők már stabilan egy másodpercen belül voltak egymástól. Közben mögéjük felért Hahn-Lacko-Lenz és Halm. A spanyol pilóta ugyan rutinosan szorongatta az első győzelmére hajtó fiatal Kursimot, de ő kitartott. Kiss azonban egy huszárvágással a kettes-hármas kanyarkombinációban a spanyol elé tudott vágni, így a német kis privát csapat történelmük első kettős sikerét ünnepelhették, Kursim-Kiss sorrendben!

  • Klasszikus, de veszélyes – mondta Kiss Norbi Zolderről!

    Klasszikus, de veszélyes – mondta Kiss Norbi Zolderről!

    Az inkább peches cseh hétvége után egy régi-régi Forma-1-es pályára látogat el a kamionos Európa-bajnokság mezőnye, így a szombathelyi Kiss Norbert is. Nem rendeztek itt már jó ideje futamot a száguldó cirkuszban, és ennek bizony az is az oka, hogy gyakoriak a versenybalesetek ezen a pályán. Alig pár évvel ezelőtt ezt Norbi egykori csapattársa Major Benedek egy rajtbaleset formájában tapasztalhatta meg, de lehetne sajnos még szomorúbb példákat is mondani, mint például Gilles Villeneuve esete. Maximális tiszteletet követel ez a pálya, és tudja ezt a 32 éves magyar pilóta is:

    „Zolder egy igazán klasszikus, izgalmas pálya. Nagyon rizikós versenyautóval is, hát még kamionnal. Nagyon szűk a pálya, még a rajt-cél egyenes is, itt nem lehet lazítani, folyamatosan figyelni kell. Talán elmondható az, hogy a legveszélyesebb helyszín a versenynaptárban.”

    A Tankpool24 legénysége is óvatosan indul neki az előttük álló versenyhétvégének, még a csapat technikai igazgatója, és Norbi versenymérnöke, Stefan Honens is kemény hétvégére számít, ami különösen a fékeket veszi majd igénybe. Ezzel kapcsolatosan Norbi elmondta, hogy :

    “Tavaly komoly nehézségekbe ütköztünk itt, volt egy kiesésem is. A futamgyőzelem itt csodaszámba menne most, mivel a pálya karakterisztikája nem fekszik nekünk, ahogy az előző versenyhelyszínen, Mostban. Sok sikán és egyenes váltja egymást, és a kigyorsításunkon még sokat kell javítani. Ennek ellenére, ha össze tudunk rakni az időmérőkön egy-egy jó kört, a dobogó nem lesz elérhetetlen. Haladunk tovább előre, és Belgiumban az a célunk, hogy annak ellenére, hogy a Mercedesnek nem fekszik ez a pálya, a lehető legtöbb pontot elhozzuk, és ha lehet, akkor Jochen Hahn és Steffi Halm elé keveredjek a versenypályán és a pontversenyben is…”

  • Zolderben kezdődik a kamion Európa-bajnokság végjátéka

    Zolderben kezdődik a kamion Európa-bajnokság végjátéka

    Hetedik fordulójához ért az idei kamionos Európa-bajnokság, és most hétvégén Zolderbe, Belgiumba látogatnak el. A szezon a kétharmadánál tart, mostantól jön a végjáték. Ez a pálya az egyik legnagyobb kihívás a versenynaptárban, egyaránt a versenyzőknek és a gépeiknek is. Aki kifejezetten várja ezt, az pedig nem más, mint Jochen Hahn, a tavalyi bajnok, aki 2016-ban két futamot is nyert itt.

    A németnek eddig elég vegyes éve van, de a nyári szünet után újra visszatért a siker útjára, hiszen az Autodrom Mostban is tudott nyerni, egyre inkább összeszokik a 2017-es IVECO-jával. Így nyilatkozott a hétvége előtt:
    „Zolder egyike a kedvenc pályáimnak. Itt nagyon kell koncentrálni. Ahogy közeledünk az év vége felé, alacsonyabb a hőmérséklet is, így kisebb a tapadás is.”
    Ezen megállapítással egyetért MAN-es honfitársa, Sascha Lenz is:
    „A nagy sebesség, majd hirtelen fékezés jellemző Zolderre, és ez megterheli a kamionokat, nehéz megtalálni a megfelelő sebességet. A jó tapadás a szűk sikánokban kiemelkedően fontos ahhoz, hogy jó köridőt érjen itt el valaki.”
    A kétszeres bajnok David Vrsecky is már várja a csatákat Belgiumban: „A legnagyobb adrenalinlöketet a szezonban ezen a pályán kapjuk.” – árulta el a Buggyra versenyzője, aki idei legjobb eredményén van túl, hiszen hazájában második helyezést is tudott elérni alig pár hete.

    A versenyzők mindent meg fognak tenni azért, hogy elkerüljék a falakat, és a gépeknek is tökéletesnek kell lenniük, különösen a fékrendszereknek. Stefan Honens, a Tankpool24 Racing technikai igazgatója ki is jelentette: „A fékek tekintetében Zolder a legkeményebb pálya az évben.”

    A bajnoki cím esélyese, Adam Lacko nagyot lépett előre egyaránt a magyar és a cseh hétvégén is. A versenyzőnek kényelmes 60 pontos előnye van a második Jochen Hahnnal szemben. Jó lehet neki a lapjárás majd itt is, hiszen tavaly is kétszer nyert itt. Az összetett második helyéért azonban hatalmas a harc, hiszen csak 17 pont választja el Jochent, Steffi Halmot és Kiss Norbertet.

    Újabb szereplői is lesznek a hétvégének, így 17 versenykamion állhat fel majd a rajtrácsra. Jose Manuel Viera De Souza és Jose Fernandes Teodosio Renault illetve Volvo kamionokkal indulnak majd. Ők a VTR Racing versenyzői, és idén már indultak a Nürburgringen. Thomas Robineau is visszatér az MAN-jével, ő utoljára idén Misanoban indult. Újabb portugál és holland indulók is lesznek, név szerint José Eduardo Texeira Rodrigues és Henry Tijhuis. Rodrigues lesz a legfiatalabb a mezőnyben, apja José és nagyapja Eduardo teszi teljessé a családi versenykamionos idillt, amire egyszer már volt példa, 2016-ban Jaramában.

  • Kik a kedvenceitek a Kamion Eb mezőnyéből?

    Kik a kedvenceitek a Kamion Eb mezőnyéből?

    Nem kérdés, hogy a Kamion Eb mezőnyéből az első számú kedvence hazánkban mindenkinek Kiss Norbi. A kérdésünk azonban most arra vonatkozik, hogy Norbin kívül kit kedveltek a legjobban a versenykamionosok közül?

    Az alábbi listát a hungaroringi nevezési lista alapján állítottuk össze.

    [poll id=”23″]