Kategória: ETRC

  • Hivatalos: 2023-ban a Kamion Európa-bajnokság egy újabb országba látogat el!

    Hivatalos: 2023-ban a Kamion Európa-bajnokság egy újabb országba látogat el!

    Az FIA Motorsport Világtanácsa az olaszországi Bolognában tartott ülésén, az FIA éves közgyűlésének részeként hivatalosan is elfogadta a 2023-as Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság versenynaptárát.

    A kilenc versenyhétvégés naptárban a Goodyear FIA ETRC bevált és rendesen látogatott helyszínein, ismerős és kihívást jelentő pályákon zajlanak majd a futamok.

    A következő szezonban egy új pálya is helyet kap az európai kamionversenyzés csúcskategóriájában: A lengyelországi Poznań ad otthont a szezon negyedik fordulójának. Rolf Werner, az ETRA ügyvezető igazgatója lelkes:

    „Hivatalosan is megerősítették a 2023-as versenynaptárunkat, és úgy gondoljuk, hogy ez a folytonosság és a kihívás igazán erős kombinációját jelenti a csapatainknak és a versenyzőinknek. Izgatottan várjuk, hogy a júniusi poznańi versenyhétvégével egy új helyszínnel bővüljön a naptárunk. Első alkalommal kerül itt megrendezésre egy, az FIA által minősített nemzetközi körpályás bajnokság fordulója. Izgalmas versenyeket várunk ezen a versenyzőinknek kihívást jelentő aszfaltcsíkon.”

    Marek Nawarecki, az FIA Sport és Túraautó Osztályának igazgatója hozzátette:

    „Az, hogy a Goodyear FIA ETRC versenynaptára 2017 óta először kilenc fordulóra bővült, igazán jó hír, amely jól egybeesik a sorozatban az elmúlt néhány évben végbement pozitív fejleményekkel, mint például a bio-üzemanyag bevezetése vagy a műszaki szabályok közelmúltbeli megnyitása a hibrid és elektromos hajtáslánc-megoldások előtt, párhuzamosan a jelenleg használatban lévők folyamatos fejlesztésével. Az is biztató, hogy a sorozat új piacokat ér el, és új közönségnek mutatja meg a kamionversenyzést. Lengyelország fontos csomópontja az európai logisztika iparnak. Mivel szoros kapcsolat van ezen iparág és a bajnokságon belül induló sportcsapatok között, ez egy ésszerű és releváns lépés a bajnokságnak.”

    2023 Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság naptárja
    Május 20/21: Misano, Olaszország
    Június 3/4: Hungaroring, Magyarország
    Június 10/11: Slovakia Ring, Szlovákia
    Június 24/25: Poznań, Lengyelország
    Július 15/16: Nürburgring, Németország
    Augusztus 26/27: Most, Cseh Köztársaság
    Szeptember 9/10: Zolder, Belgium
    Szeptember 23/24: Le Mans, Franciaország
    Szeptember 30/Október 1: Jarama, Spanyolország

    2 perc alatt megérted, miért menő a kamionversenyzés 2022-ben!

  • Az Apollo Tyres kétéves szponzori szerződést köt a német SL Trucksport 30-cal

    Az Apollo Tyres kétéves szponzori szerződést köt a német SL Trucksport 30-cal

    A Tor Truck Racinggel az FIA Kamion Európa-bajnokságban (FIA ETRC) eltöltött két sikeres évet követően az Apollo Tyres új, kétéves szponzori szerződést kötött az SL Trucksport 30-cal.

    Az új csapat, amely az SL Apollo Tyres Trucksport nevet viseli majd, a 2023-as szezon minden fordulóján egy vadonatúj MAN TGS 2022-es kamionnal fog versenyezni. A járművet az Apollo Tyres márkajelzéssel és azonnal felismerhető lila színezéssel látnak el.

    A 35 éves Sascha Lenz továbbra is az SL Truck Team volánjánál marad. Több mint hét évnyi kamionversenyzői tapasztalatot hoz majd magával. Lenz 2015-ben kezdte kamionversenyzői karrierjét. Azóta a német versenyző 2017-ben az FIA ETRC Young Gun Award-on első helyezést ért el. 2021-ben második lett a bajnokságban, idén pedig a harmadik helyen végzett a versenyzők értékelésében a kamionversenyzés királykategóriájában.

    „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az Apollo Tyres-t az SL Trucksport családban üdvözölhetjük. Már most várjuk az újabb sikeres szezont” – mondta Lenz. „Az Apollo Tyres új kötelezettségvállalásával a 2023-as céljaink egyszerűek: mind a versenyzői, mind a csapatbajnokságban az első helyen végezni.”

    SL Apollo Tyres Trucksport
    Fotó: CONSTANS PR

    Benoit Rivallant, az Apollo Tyres Europe elnök-vezérigazgatója hozzátette:

    „Hihetetlenül izgatottak vagyunk, hogy az Apollo Tyres sikeres jelenlétére építhetünk az FIA ETRC bajnokságban. Ez az új szponzori megállapodás segít nekünk abban, hogy tovább növeljük a márka ismertségét egész Európában, a tehergépkocsi- és buszabroncsok értékesítésének gyorsan növekvő szegmensében.”

    A két évre szóló fix szponzori megállapodás mellett az Apollo Tyresnek lehetősége lesz a szerződés évenkénti meghosszabbítására. Ehhez kölcsönös megegyezés kell és a csapat általánosan jó teljesítménye.

    Októberben az Apollo Tyres bejelentette a Tor Truck Racinggel való hároméves partnerségének végét. Ez egybeesett a csapat versenyzőjének, Shane Breretonnak az FIA ETRC-ből való visszavonulásával. A kamionversenyzésben eltöltött hét év után Brereton kiszállt, hogy több időt tölthessen a családjával és a vállalkozására koncentrálhasson.

    Brereton és az Apollo Tyres 2019-ben partnerséget kötött, és a COVID-19 járványt követően a 2021-es szezonban elhódította a Goodyear Kupát a „Chrome” kategóriás versenyzők között. A 2022-es évben az Apollo Tyres Tor Truck Racing a harmadik helyen végzett a Promóter Kupában. Megszerezte a kategóriagyőzelmet a franciaországi Le Mans-ban, ahol a csapat első bajnoki futamgyőzelmét is megszerezte.

    „Mindannyian az Apollo Tyres-nél szeretnénk boldog nyugdíjas éveket kívánni Shane-nek. Köszönjük neki és a Tor Trucksnak, hogy ilyen hatékonyan népszerűsítették márkánkat az európai színtéren.” – mondta John Nikhil Joy, az Apollo Tyres európai iparág TBR termékigazgatója.

    Az FIA Kamion Európa-bajnokság a világ egyik leglátványosabb és legnagyobb kihívást jelentő motorsport szériája. A versenyzőket két kategóriába, a Chrome és a Titan kategóriába sorolják. Ez a korábbi versenytapasztalatukat és a futamgyőzelmek rekordját is tükrözi. A sebességkorlátozás 160 km/óra, a járműveknek pedig legalább 5300 kg tömegűnek kell lenniük, és maximum 1200 lóerős teljesítményt és 5000 Nm nyomatékot kell leadniuk.

    Az FIA European Truck Racing Championship lépéseket tesz a fokozott fenntarthatóság irányába – például az összes versenykamiont 100%-ban megújuló HVO-dízel hajtja.

    A kamionversenyzés népszerűsége folyamatosan növekszik, és az FIA első számú kamionverseny-sorozatának világszerte 60 millió online és televíziós nézője van, és mintegy 420 000 nézőt fogadnak évente a helyszíneken.

    2 perc alatt megérted, miért menő a kamionversenyzés 2022-ben!

  • 2 perc alatt megérted, miért menő a kamionversenyzés 2022-ben!

    2 perc alatt megérted, miért menő a kamionversenyzés 2022-ben!

    A kamionversenyzés nagy hagyományokkal bír Magyarországon, hiszen már a 80-as évek közepén beszállt a Hungarocamion, 4 évre. Az akkori időkből leginkább a Mercedesszel versenyző Krasznai János, illetve a hazai gyöngyszem RÁBA pilótája, Dinnyés László neve maradt meg leginkább a köztudatban.

    Magyar privát csapat aztán újra kezdte a pályakamionozást a 2000-es évek után, aztán 2011-től megérkezett Kiss Norbert és Bakó Csaba, akikkel már jöttek is a kamion Európa-bajnoki címek. Napjainkban pedig sikert sikerre halmoznak, amióta összeálltak Révész Bálinttal, és megalakult a Révész Racing. Ezt mi is közvetítettük 2022-ben, a YouTube csatornánkon, amelyre érdemes feliratkozni.

    Az immáron négyszeres bajnok szombathelyi, és kétszeres csapatbajnok nyíregyházi alakulat idei kalandozásait két percben, itt nézheted meg:

    Exkluzív: Nézd vissza a teljes 2022-es Kamion EB szezon összes futamát!

     

  • Exkluzív: Nézd vissza a teljes 2022-es Kamion EB szezon összes futamát!

    Exkluzív: Nézd vissza a teljes 2022-es Kamion EB szezon összes futamát!

    Remekeltek a magyarok az idei FIA kamion Európa-bajnokságon, hiszen Kiss Norbert negyedszer lett az első a versenyzői értékelésben, a Révész Racing pedig másodszor érte el ezt.

    A Racingline.hu többek között a YouTube csatornáját ajánlotta fel arra a nemes célra, hogy láthassátok magyar nyelvű kommentárral az eseményeket, így aki a jövőben sem akar lemaradni ilyesmiről, annak melegen ajánljuk, hogy -> iratkozzon fel <-. Jobb felül, csengő – aki nem ismerné.

    Társoldalunk, az 500miles.hu főszerkesztője, Roós András is kivette a részét ebben a munkában, hiszen kommentátorként kivette a részét a munkából otthon, helyszínen, vagy az esport1.hu stúdiójában is.

    Jöjjenek tehát újra, a számunkra olyannyira örömteli hétvégék kronológiája!

    1. MISANO, OLASZORSZÁG- 2022. MÁJUS 21-22.

    2. Hungaroring, Magyarország – 2022. június 11-12.

    3. Slovakia Ring, Szlovákia – 2022. július 2-3.

    4. Nürburgring, Németország – 2022. július 16-17.

    5. Autodrom Most, Cseh Köztársaság – 2022. szeptember 3-4.

    6. Zolder, Belgium – 2022. szeptember 10-11.

    7. Le Mans, Franciaország – 2022. szeptember 24-25.

    8. Jarama, Spanyolország – 2022. október 1-2.

     

     

     

     

     

  • A Buggyra 30 éve a Kamion EB-n, számokban

    A Buggyra 30 éve a Kamion EB-n, számokban

    Vasárnap Spanyolországban a Buggyra csapat pontosan harminc szezont követően búcsúzott az európai kamionversenyzéstől. Ez pedig valóban három nagyon sikeres évtized volt. Nyolc versenyzői bajnoki címet és öt csapatbajnokit is behúztak. Ráadásul a Buggyra mindvégig hű maradt a kamionversenyzéshez, miközben sok pedigrés cég jött és ment.

    Pár számadat

    A Buggyra versenyzői hihetetlen, 326 futamot nyertek, ami azt jelenti, hogy a csapat minden harmadik versenyen győzelmet aratott. Az alakulat emellett 156 aranyserleget szerzett a csapatbajnokságban. A dobogós helyezések száma is elképesztő: 812 versenyzői dobogós helyezés – ami a versenyek több mint 82%-ában dobogót jelent, és további 334 a csapatnak. És még egy csillagászati szám: a Buggyra összesen 13 052 pontot szerzett a kamionversenyzésben töltött ideje alatt, ami több mint 13 pontot jelent futamonként.

    Mérföldkövek

    Minden 1993-ban kezdődött, amikor Martin Koloc elkezdett versenyezni, LIAZ-szal. Két évvel később a Sisu Truckkal ünnepelhette első bajnoki címét, majd egy évvel később, 1996-ban megismételte azt. Mindkét szezonban megnyerte a rangos Arany Kormánykerék díjat is.

    Egy másik fontos mérföldkő volt a 2001-es év, amikor a Sisu és a Praga márkákat felváltotta a csehországi Roudnice műhelyéből érkező első versenykamion, a Buggyra. 2002-ben Gerd Körber német kamionversenyző nyerte meg a bajnoki címet, folytatva az immár „jó hagyományt”, hogy a következő évben újra megnyerte a címet. A 2007-es szezonban a svájci Markus Bösiger pilótájuk lett Európa-bajnok.

    Ezután a tehetséges cseh David Vršecký ült a Buggyra kamionok volánja mögé. Újabb dupla sikert ért el, mivel 2008-ban és 2009-ben uralta az európai pályakamionversenyzést. A Buggyra FIA ETRC-címek gyűjteményét (2005-ig a sorozatot FIA Európa-kupának hívták) öt évvel ezelőtt Adam Lacko tette teljessé, aki akkor Jaramában ünnepelhette az Európa-bajnoki címét.

    A versenyzői bajnoki címek mellett a Buggyra öt csapatbajnokit is magáénak tudhat, 2007 és 2009 között három egymás utáni évben, majd 2015-ben és 2017-ben is győztek.

    Harminc szezon alatt összesen 23 pilóta, köztük három hölgy versenyzett a Buggyra színeiben. Lenka Vlachová a 2000-es szezonban egy Sisu volánjánál ült. Kilenc évvel ezelőtt a népszerű német pilótanő, Ellen Lohr két futamon indult. A 2020-as szezonban pedig a tehetséges Aliyyah Koloc versenyzett a csapat színeiben.

    További érdekes személyiségek, akik Martin Koloc és a Buggyra istálló színeiben versenyeztek: Daniel Landa cseh énekes és a spanyol kamionversenyző legenda, Antonio Albacete. Olyan legendák pedig, mint a kétszeres Forma-1-es világbajnok Emerson Fittipaldi, az egyetlen cseh Forma-1-es pilóta Tomáš Enge, vagy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jelenlegi elnöke, Mohammed Ben Sulayem tesztelt a csapatnál a múltban.

    Buggyra a Kamion EB-n számokban:
    Szezonok száma: 30 (1993-2022)
    Versenyzői bajnoki címek: Martin Koloc 1995-1996, Gerd Körber 2002-2003, Markus Bösiger 2007, David Vršecký 2008-2009, Adam Lacko 2017).
    Csapatbajnoki címek: 5 (2007-2009, 2015, 2017)
    Versenyzők száma, 23: Martin Koloc (cseh), David Vršecký (cseh), Daniel Landa (cseh), Chris Tucker (brit), Lenka Vlachová (cseh), Gerd Körber (német), Antonio Albacete (spanyol), Ludovic Faure (francia), Adam Lacko (cseh), Markus Bösiger (svájci), Uwe Nittel (német), Chris Levett (brit), Jurij Jegorov (orosz), Michail „Mike” Konovalov (orosz), Michal Matějovský (cseh), Ellen Lohr (német), Jiří Forman (cseh), Alen Draganovič (szlovén), Enes Draganovič (szlovén), Oliver Janes (brit), Mika Mäkinen (finn), Téo Calvet (francia), Aliyyah Koloc (Egyesült Arab Emírségek).
    Összes versenyhétvége: 270
    Versenyek száma összesen: 985
    Győzelmek: 326, azaz az indult versenyek 33,1 %-a.
    Dobogós helyezések: 812, azaz az indult versenyek 82,44 %-a.
    Összes pont: 13 052, azaz 13,25 pont indított futamonként.

  • BREAKING: Elhagyja a Kamion EB-t a topcsapat!

    BREAKING: Elhagyja a Kamion EB-t a topcsapat!

    A jaramai versenyhétvégével nemcsak a Goodyear FIA Kamion EB idei szezonja ért véget, hanem a Buggyra ZM Racing számára egy korszak is. A bajnokság történetének egyik legsikeresebb alakulata távozik az európai kamionversenyzésből. Stílusos befejezésként Téo Calvet megnyerte a Promoter’s Cup bajnoki címet, Adam Lacko pedig az összesített negyedik helyén végzett. A csapatok értékelésében a Buggyra a harmadik helyet foglalja el. A Buggyra ZM Racing csapatfőnöke, Martin Koloc ezt a váratlan lépést ezzel magyarázza:

    „Itt az ideje, hogy lapozzunk. Továbbra is figyelemmel kísérjük a kamionbajnokság eseményeit, és nem zárjuk ki, hogy a jövőben visszatérünk a szériába, de jövőre biztosan nem leszünk ott a rajtrácson. A csapat mostantól a GT versenyzésre koncentrál, célul tűzve ki a Le Mans-i 24 órás versenyt és más hosszú távú versenyeket, köztük a Dakar-ralit. Ezért csökkentik a versenyprogramunkat, hogy jobban fel tudjunk készülni ezekre a kihívásokra. Ugyanakkor nem fejezzük be teljesen a kamionversenyzést, hiszen továbbra is támogatni fogjuk a Buggyra Academy France programjaiban és a francia bajnokságban induló versenyzőinket.”

    A Buggyra stílszerűen búcsúzott az Európa-bajnokságtól. Téo Calvet a vasárnapi első futamon bebiztosította a Promoter’s Kupás sikerét, amelyet a délutáni futam megnyerésével ünnepelt meg. Szombaton a második helyet szerezte meg egy hendikepes futamon. A 21 éves francia pilóta ekkor még boldogan nyilatkozott:

    „Hatalmas dolog bajnoki címmel zárni a szezont. Egész évben keményen dolgoztunk érte, rengeteg gonddal kellett megküzdenünk. Ezért vagyok végtelenül boldog. A végsőkig harcoltunk, és szeretném megköszönni a csapatnak az egész éves remek munkát.”

    Adam Lacko szintén igen sikeres hétvégét zárt kedvenc jaramai pályáján. Szombaton a második versenyen a harmadik helyet szerezte meg. A vasárnapi első futamon csak a bajnok Kiss Norberttől kapott ki. A tapasztalt cseh, ennyit tett hozzá:

    „Egy teljes szezont teljesítettünk. Nemcsak magunkért küzdöttünk, hanem az egész csapatért is. Téo megérdemelten lett harmadik. Összességében nem volt könnyű ez, de végül sikerült. Az összesített negyedik helyem is elfogadható eredmény. Idén 2015 óta először maradtam ki a topból, de keményen küzdöttünk, és a jaramai eredmények azt mutatják, hogy még mindig az élmezőnyhöz tartozunk.”

    Martin Koloc azonban így zárt:

    „Most azonban ideje búcsúznunk az európai sorozattól. Sokat elértünk, ahogy a statisztikák, amelyeket én annyira nem szeretek, azt elég jól mutatják. Az, hogy azon az 1000 futamon, amelyeken elindultunk, közel harmadát megnyertük, olyasmi, amire nagyon büszkék vagyunk. Számtalan nagyon jó pilóta versenyzett a csapatunknál, akik közül többet is mi vittünk el a bajnoki cím megszerzéséig. Nagyon örülök annak a 30 évnek, amit itt együtt töltöttünk, és ezt mindenkinek meg akartam köszönni.”

  • Kiss Norbert idén minden időmérőn a leggyorsabb volt, és újra győzött!

    Kiss Norbert idén minden időmérőn a leggyorsabb volt, és újra győzött!

    Az utolsó versenynaphoz érkezett a kamion Európa-bajnokság Jaramában.  A Révész Racing magyar pilótája, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Kiss Norbert szombaton a leggyorsabb volt az időmérő edzésen, és megnyerte az első futamot. Vasárnap is remek formában versenyzett a magyar pilóta, és megszerezte az első rajtkockát. Tíz éve nem volt arra példa, hogy egy versenyző minden időmérőn a leggyorsabb legyen egy szezonban. 

    „Nagyon büszke vagyok az idei eredményekre és a csapatra, hogy ezt megcsináltuk. Minden időmérőn mi voltunk a leggyorsabbak, sajnos a Nürburgringen elvették az időmet, amit a mai napig igazságtalannak tartok, de ez nem mindennapi dolog. Páratlan az az összetartás, ami a csapaton belül van, ez is kell a sikerhez” – mondta az edzés után Kiss Norbert.

    A rajt a magyar versenyzőnek jól sikerült, a második helyről startoló Lackot azonban Albacete meglökte, és a hátuk mögött többen is összeértek. Jochen Hahn járt a legrosszabbul, darabok repültek le kamionjáról, így piros zászlóval megállították a versenyt. A megismételt rajtot is jól kapta el Kiss Norbert, az élre állt, mögötte Lacko és Albacete haladt. Féltávnál már négy másodperc volt Norbi előnye Lacko előtt, és végül biztosan nyerte meg a versenyt a HUMDA által is támogatott magyar pilóta. A második Adam Lacko, a harmadik Antonio Albacete lett.

    Kiss Norbert, Révész Racing
    Fotó: Márti Bóta Photography

    „Itt Jaramában is mindkét időmérő edzést és mindkét főversenyt megnyertük. Nehéz szavakba önteni, hogy mennyire hálás vagyok. Nem volt még soha ilyen idényem, kár, hogy nincs több versenyhétvége idén, szívesen mennék még tovább” – értékelt mosolyogva a leintés után Kiss Norbert.

    A magyar Európa-bajnok úgy vághatott neki az év utolsó futamának, hogy több mint száz ponttal vezetett összetettben. A fordított rajtrácsos verseny során a 8. helyről indulhatott Kiss Norbert. A rajt után Calvet vezetett Kursim előtt, a Révész Racing pilótája két helyet javított, majd Lenz mellett is elment. A 6. körben Lackot is megelőzte Norbi, és már a 4. helyen haladt. Két körrel a vége előtt Halmmal csatázott, összeértek az autók, ezt kihasználva Hahn és Lacko is bebújt a magyar versenyző elé, aki így végül a 6. lett. A futamot Calvet nyerte Kursim és Halm előtt. A 2022-es Európa-bajnok viszont Kiss Norbert, aki vasárnap egy győzelemmel és egy hatodik hellyel zárta az évet.

  • Kiss Norbert bajnokhoz méltón vezetett Jaramában

    Kiss Norbert bajnokhoz méltón vezetett Jaramában

    A Madrid melletti Jaramában zárul a hétvégén a kamion Európa-bajnokság. A Révész Racing magyar pilótája, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Kiss Norbert már négyszeres Európa-bajnokként, csapata pedig kétszeres csapat EB győztesként érkezett Spanyolországba. Bajnokhoz méltón kezdtek a mieink szombaton, az időmérő edzésen – ahogy idén minden helyszínen – a magyar pilóta volt a leggyorsabb, és 1:58:070-es idővel megszerezte az első rajtkockát. Egy másodpercet vert a második Jochen Hahnra, és 1.3-at a hazai környezetben induló Antonio Albacetere.

    • Szerencsére rögtön az első köröm jó volt, nem kellett kétszer próbálkozni, így kímélhettem az autót. A csapat profizmusára jellemző, hogy már bajnokként érkeztünk ide, de szó nincs lazsálásról, remek autót kaptam ma is, köszönöm a srácoknak. Remélem a verseny is hasonlóan jól alakul, fontos lesz a jó rajt – értékelte az edzést Kiss Norbert.

    A rajt remekül sikerült a HUMDA által is támogatott magyar versenyzőnek, és az első helyre állt. Ettől kezdve végig vezetve, biztosan győzött az első futamban. A második helyen Jochen Hahn, a harmadikon Antonio Albacete ért célba.

    • Jochen Hahn is jól kapta el a rajtot, ezért figyelnem kellett az első féktávon, hogy ne hibázzak. Előre tudtam menni, és ettől kezdve építgettem az előnyömet. Nagyon jól működött az autó, és egy szuper győzelmet arattunk – mondta a leintés után Kiss Norbert.

    A fordított rajtrácsos verseny során a 8. helyről indulhatott a 2022-es Európa-bajnok, de azonnal javított két pozíciót, Hahnt is megelőzte a magyar pilóta. Az élen Kursim, Calvet és Lacko haladt. Az élmezőny próbált meglépni, de az első hét 4 másodpercen belül volt. Norbi Albacete nyomában haladt a 6. helyen féltávnál. A 9. körben aztán Kiss Norbert kívülről megelőzte spanyol riválisát, és feljött az 5. helyre Lenz mögé. Végül a sorrend nem változott, Kursim győzött, az 1-es rajtszámú magyar kamiont pedig ötödikként intették le.

    Vasárnap újabb két verseny következik az idényzáró helyszínén.

    Facebook oldalon, valamint a Racingline.hu YouTube csatornáján a szokásos élő közvetítést magyar kommentárral nézhetitek.

    Időterv:

    Vasárnap

    Időmérő: 10:35
    Super Pole: 11:00
    Futam 3: 13:05
    Futam 4: 15:10

  • Kíméletlen és drámai szezonzáró jön a Kamion EB-n, itt nézheted

    Kíméletlen és drámai szezonzáró jön a Kamion EB-n, itt nézheted

    Ugyan Kiss Norbi és a Révész Racing is már bajnok 2022-ben a jaramai szezonzáró lesz az, ahol már biztosan nem fogják kímélni egymást az ellenfelek. Különösen igaz lesz ez a Promóter Kupa éllovasaira, Teo Calvetre és Jamie Andersonra, akik várhatóan brutálisan egymásnak feszülnek, hiszen csak 15 pont van közöttük.

    Utoljára áll össze 2022-ben az esport1.hu, az 500miles.hu (Roós András) és a Racingline.hu (Vámosi Péter) csapata élőben magyarul közvetíteni az eseményeket a legendás egykori spanyol Forma-1-es versenypályáról.

    Az ismert menetrend szerint a szombati és vasárnapi időmérőket a széria honlapján tudjátok nézni angolul vagy németül, a napi 2-2 versennyel pedig már Kiss Norbi Facebook oldalán, a mi YouTube csatornánkon, illetve az esport1.hu twitchén jelentkezünk.

    Időterv, Jarama

    2022. október 1. szombat

    13:00 – Időmérő edzés/Super Pole

    Angolul:

     

    Németül:

    15:20 – Első futam

     

    17:35 – Második futam

    2022. október 2. vasárnap

    11:00 – Időmérő edzés/Super Pole

    Angolul:

     

    Németül:

    13:20 – Harmadik futam
    15:35 – Negyedik futam

  • Spanyolországban zárul az idény

    Spanyolországban zárul az idény

    A lényegi kérdések a hétvégén eldőltek: Kiss Norbert negyedszer is kamion Európa-bajnok, a csapatversenyt pedig 2022-ben is a Révész Racing nyerte! Le Mans után egy héttel a spanyolországi Jaramában zárul a szezon, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző magyar pilóta és a csapat is szeretné szépen zárni az esztendőt.

    – A kamiont Franciaországból egyből Spanyolországba vittük, a csapat tagjai pedig a hét közepén keltek útra. Szeretnénk úgy rajthoz állni, mintha még semmi nem dőlt volna el, ezért a maximális pontszám megszerzése a cél most is. Norbi sorban dönti a rekordokat, mindig a leggyorsabb volt az időmérő edzéseken, 14 győzelmet aratott 2022-ben, és szeretné a hétvégén tovább növelni ezt a számot – mondta Kozák Attila, a Révész Racing csapatvezetője.

    Erre minden esélye megvan, Jarama ugyanis fekszik Kiss Norbertnek. A HUMDA által is támogatott pilóta tavaly megnyerte a két főfutamot a pályán. A Madrid melletti, 3.8 km hosszú létesítmény 14 kanyarral és két hosszabb egyenessel rendelkezik.

    Az utolsó versenyhétvégén a második helyért nagy csata várható, jelenleg Jochen Hahn vezet 12 ponttal Sascha Lenz előtt. A hazai környezetben induló Antonio Albacete is beleszólhat a küzdelembe, és Adam Lacko is szeretne dobogón végezni. Egy éve Kiss Norbert mellett André Kursim és Téo Calvet nyert, utóbbi Le Mansban aratott sikere nagy lökést adhat neki.

    Szombaton és vasárnap is 2-2 versenyt rendeznek majd, az első nap 15.20-tól és 17.35-től, vasárnap 13.20-tól és 15.35-től. A futamokat az ETRC hivatalos csatornája élőben közvetíti, továbbá a Racingline.hu is a YouTube csatornáján. Ha nem akarsz lemaradni, nyomd meg a csengőt, és iratkozz fel!