Kategória: ETRC

  • Lukas Hahn is bemutatkozik idén a kamion Európa-bajnokságon!

    Lukas Hahn is bemutatkozik idén a kamion Európa-bajnokságon!

    Pletykák már eddig is voltak a Hahn családról, hogy akár be is mutatkozhat a legifjabb fiú a kamion Európa-bajnokságon. Most azonban már biztossá is vált a szereplés. Az egykori kamionversenyző Konrad Hahn unokája, az ötszörös bajnok Jochen 21 éves fia, Lukas Hahn ugyanis megszerezte a versenyzői licenszet, és a Nürburgringen bemutatkozhat majd a csapat egyik IVECO-jával.

    Tesztelni már volt tavaly is a szezon előtt Mostban, és megmutatta a tehetségét. Hova tovább, a csapatban a szerelők között is helyt állt, és megismerkedett a kamionversenyzés alapjaival. Lukas azonban egyelőre csak a driftparádéjaról volt ismert. Tavaly októberben, amikor az IVECO ünnepeltette magát, akkor a látogatók megcsodálhatták Ulm mellett, hogy akár egy Iveco Dailyvel is lehet bizony kilinccsel előre haladni.

    A német futam a negyedik lesz az idei kamion Európa-bajnokság versenynaptárában, így bőven lesz még ideje Lukasnak felkészülni. Az sem lehetetlen, hogy más versenyeken is elindul majd.

  • Újra együtt a sikerkovácsok: Kiss Norbi és Bakó Csabi!

    Újra együtt a sikerkovácsok: Kiss Norbi és Bakó Csabi!

    A kamion Európa-bajnokságon 2011 óta szereplő Kiss Norbertről a tavalyi szezonzáró óta nem nagyon lehetett hallani, most azonban megtört a jég. Fontos változással kezdi a 2019-es versenyszezont, hiszen régi/új versenymérnöke van. Bakó Csaba tehát a Tankpool24-hez igazolt, ahogy 2016-ban a versenyzője is, és az összeállt magyar párosnak a német környezetben is pontosan ugyanaz a terve, ami 2014 és 2015-ben volt: újra bajnokává válni a szériának. Tavaly Csabi Sascha Lenzzel dolgozott, így a német környezet már neki sem lesz annyira meglepő.

    Kiss a Facebook oldalán osztotta meg elsőként ezt a hírt, ami a magyar rajongók körében biztos örömet okoz, de lesznek még változások, ami mind azt szolgálják, hogy újabb fokozatba kapcsolhasson a szombathelyi kétszeres Európa-bajnok 2019-ben.

    https://www.facebook.com/kissnorbidriver/posts/2038261422935596

  • Újra eladták Jázmint, Kiss Norbi egykori bajnokkamionját!

    Újra eladták Jázmint, Kiss Norbi egykori bajnokkamionját!

    Kiss Norbi két Európa-bajnoki címet is szerzett Jázminnal, Jochen Hahn pedig egyet, aki építette a sikeres MAN-t. Legutolsó gazdája Ryan Smith volt, aki nem teljesen tisztázott módon jutott hozzá a kamionhoz, de mindettől függetlenül ő is többszörös bajnok lett vele a brit kamionos bajnokságban. Ennek ellenére a sikeres monstrumot legalább már háromszor próbálta értékesíteni az angol. Most végül sikerült is, és az új birtokosa is brit.

    A piacon elérhető egyik legjobb versenykamion tehát egy másik ismert BTRC pilótához került, Simon Colehoz. A Team Hard/Cole Trucksport versenyzője az angol B csoportban indult eddig Mercedesszel, de most már az A osztályba tart az új szerzeménnyel. Feltehetően indulni fog majd pár Európa-bajnoki futamon is.

    A csapat rövid közleménye Jázmin érkezéséről:

    „Ez egy nagy lépés a csapatnak, de mindannyian hiszünk benne, hogy ott a helyünk. Üdv Jázmin az istállónkban, de talán nem is kell ezt a kamiont jobban bemutatni.”

  • Marad a 8 versenyhelyszín 2019-ben is az ETRC-ben!

    Marad a 8 versenyhelyszín 2019-ben is az ETRC-ben!

    Véglegesítette a FIA ETRC, azaz a kamion-Európa bajnokság is a versenynaptárát, amelyet el is fogadtak a Motorsport Világtanács szentpétervári ülésén. Stabilnak mondható versenynaptár lett a végeredmény, hiszen ugyanazon pályákra látogatnak el a kamionok királyai, mint idén. Nyolc versenyhelyszín marad tehát, ahol láthatjuk a versenykamionokat akció közben. Volt egy tervezett kilencedik helyszín is, de minden erőfeszítésük ellenére sem sikerült megállapodni a pályával az ETRA-nak. A cél azonban az, hogy 2020-ban további pályák kerülhessenek be, akikkel már egyeztetnek.

    A 2019-es versenynaptárról így nyilatkozott Rolf Werner, az ETRA igazgatója:

    „Nagyon erős platformot nyújtunk a résztvevő csapatoknak és versenyzőknek, hogy újra megmutathassák a fantasztikus képességeiket a pályán és azon kívül is. A helyszínek és a dátumok ismerősek lehetnek, ami mutatja azt, hogy remek a kapcsolatunk Európa legnagyobb pályáival, így folytatjuk ezen együttműködéseket. Azon rajongók, akik évről évre visszatérnek, láthatják, hogy fejlődik a bajnokság, és jól érezhetik magukat ezen hétvégéken. 2019 egy újabb remek szezon lesz, a legnagyobb nevekkel, akikhez csatlakoznak majd újak is, és újra megmutathatják a képességeiket a FIA ETRC-ben. A média- és marketing tevékenységünk is folyamatosan nő, a promóterek és a szervezők is láthatják majd a remek terveket és a kamionos ipar szélesebb körét akiknek a tevékenységét és az üzeneteiket be akarjuk mutatni nekik is 2019-ben.”

    További részletekről majd 2019 év elején számolnak majd be.

    2019-es FIA kamion Európa-bajnokság versenynaptár
    Misano, Olaszország– május 25-26.
    Hungaroring, Magyarország– június 22-23.
    Slovakia Ring, Szlovákia– július 6-7.
    Nürburgring, Németország– július 20-21.
    Most, Cseh Köztársaság– augusztus 31-szeptember 1.
    Zolder, Belgium – szeptember 14-15.
    Le Mans, Franciaország– szeptember 28-29.
    Jarama, Spanyolország– október 5-6.

  • Elkészült végre a BABA majdnem egész estés filmje!

    Elkészült végre a BABA majdnem egész estés filmje!

    Az idei nyár egyik nagy szenzációja volt az, hogy BABA avagy, egy RÁBA S16-os alapokon nyugvó versenykamion megszülethetett, melynek mi is a részesei voltunk. Béke Tóniék áldozatos munkájának köszönhetően talpra állt a vas, de eddig az, hogy ez mivel járt, csak nagyon bennfentesek tudhatták.

    Most elkészült egy bő egy órás film a kezdetektől fogva, amiből még számunkra is kiderültek olyan részletek, amiket eddig nem tudtunk. A kusturicai hagyományokat felelevenítő igazi vidéki noirból megismerhetjük Tóni családját, az ügyintézési és vásárlási szokásait, illetve hogy az első találkozóból is ízelítőt kaptunk, ahol már feltűnik többek között az eredeti RÁBA versenykamion egykori zsokéja, Dinnyés László is.

    A következő nagy blokk már azokról a napokról szól, amikor BABA ellátogatott a Hungaroringre, és megtehetett pár kört a magyar motorsport szentélyében. A film végén pedig sosem látott képek az építés fázisairól, illetve arról, hogy merre turnézott a jármű.

    Íme, a több mint egy órás film:

  • Minden téren fejlődött a kamion Európa-bajnokság 2018-ban

    Minden téren fejlődött a kamion Európa-bajnokság 2018-ban

    A FIA kamion Európa-bajnokság hivatalos idei média riportja további növekedést mutatott minden téren, és egyike a motorsportok kínálta legkülönlegesebb versenyzési formájának. Az éves riport bemutat pár fontos részletet az ETRC világából az idei szezonról.

    2016 év eleje óta az ETRA irányítja a FIA ETRC-t, és azóta ez az innovatív és erőteljes szervezet. akik a jelenből a jövőjébe vezetik a népszerű bajnokságot. Rajongók ezrei osztják az ETRA szenvedélyét, és azt, hogy az egyik leglátványosabb sportág egyre mélyebb nyomot hagy az autósport történelemkönyvében. A csapatok, rajongók és a partnerek kérése is az volt az ETRA felé, hogy a kamion Európa-bajnokságnak világos legyen a szerkezete és a kommunikációja, miközben a cél az, hogy jobban promótálják a futamokat, növekedjen a rajongói bázis, és érkezzenek új támogatók.

    2018-ban növekedett a széria TV-s jelenléte, 111 millió nézőhöz jutottak el a versenyhétvégék izgalmai, miután 13%-kal nőtt a jelenlét a tavalyihoz képest. A legtöbb verseny streamen volt követhető, de akár a Sport1-en, az SWR-en, az ARD-n vagy a ZDF-en és az ntv-n. A helyszíni nézőszám is 11%-kal nőtt 2017-hez képest, pedig idén csak nyolc versenyhétvégéke volt a kamionversenyzőknek. Számszerűsítve ez 415.000 nézőt jelent Európában, és ez azt is jelenti, hogy a kontinensen továbbra is az egyik leglátogatottabb pályaversenyzési forma.

    Az ETRC Facebook oldala 2016-ban indult csak, és azóta nagyot nőtt, már 131.550 követője van ezen a közösségi platformon a szériának, de Instagramon és Twitteren is napi szinten követhetőek a történések.

    További kiemelhető eredmények 2018-ból:

    20 teljes szezonos nevező volt, a szezonzárón Spanyolországban 26 kamion indult.
    A 111 millió néző 198 országból jött össze
    Több mint 700.000-en nézték a versenyeket online

  • Már megint eladó Jázmin, de több MAN is!

    Már megint eladó Jázmin, de több MAN is!

    A magyar rajongók szívének leginkább kedves Jázmin a változatosság kedvéért újra eladó sorba került. Ugyan a tulajdonjoga nyáron még tisztázatlan volt, és jelenleg sem tudni pontosan azt, hogy mi is ennek az ügynek az állása, de a friss brit kamionverseny bajnok, Ryan Smith újra árulja a kamiont, ahogy azt próbálta már eladni az elmúlt két évben is. A versenyeszközzel eredetileg még Jochen Hahn lett bajnok 2012-ben, majd Kiss Norbert tudott vele duplázni, 2014-ben és 2015-ben. Smith pedig 2016 óta verhetetlen vele, a BTRA-ban. Aki szeretné ismét magyar földön tudni a versenykamiont, az kezdjen el egyeztetni róla ezen az email címen: brad@smithtrucksport.com

    Eladósorba került egy másik britté vált MAN is, amelyet idén Shane Brereton hajtott a kamion Európa-bajnokságon, és lett vele GRAMMER cup bajnok 2018-ban. Változatosság kedvéért ezt is Jochen Hahn építette, és 2013-ban lett vele bajnok eredetileg. Akinek erre a járműre fájna a foga, az pedig ide írjon: darrel@tortrucks.co.uk

    shane brereton, racingline.hu
    Shane Brereton a pletykák szerint váltaná Oly Janest a Buggyránál, azért eladó az MAN… Fotó: Magyar Gábor

    Akinek még mindig nem lenne mindez elég, az pedig jelentkezzen be Sascha Lenz MAN-jáért, amely a második legjobbnak bizonyult az idei mezőnyben. Állítólag ez is eladó, még ha publikusan nem is hirdetik. Feltételezzük, komoly szándék esetén Bakó Csabi szívesen referál róla, ha már egész évben a német pilóta mérnökeként dolgozott…

    sascha lenz, racingline.hu
    Nem biztos, hogy eladó, bár hallottunk olyan pletykát, hogy Lenz is IVECO-ra váltana… Fotó: Magyar Gábor
  • Kiss Norbert csak félig elégedett az ötödik hellyel

    Kiss Norbert csak félig elégedett az ötödik hellyel

    A szezon előtt jobb eredményre számított, az idény során történtek miatt mégsem teljesen elégedetlen az összetett ötödik hellyel a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, a Tankpool24-Mercedes gyorsasági kamionversenyzője.

    A 33 éves pilóta az MTI-nek adott szezonértékelő interjúban azt mondta, az év közben végrehajtott műszaki fejlesztésektől többet várt, de hiába dolgozott nagyon sokat a csapata a kamion teljesítményének növelésén, számukra egyelőre ismeretlen okból mégsem történt meg a kívánt előrelépés.

    „Jól kezdtük a szezont, voltak dobogós helyezéseink Misanóban, a Hungaroringen és a Nürburgringen is, majd a Slovakiaringen a hétvége utolsó futamán győztem” – elevenítette fel az évad elejét a 2014-ben és 2015-ben Európa-bajnok versenyző.

    „A nyári szünetben nagyon sokat dolgoztunk az új turbón, amire nagy szükségünk volt, hiszen a kamionunk az egyik, ha nem a legjobb a mezőnyben, motorerőben viszont nagy a lemaradásunk” – mondta Kiss Norbert. Hozzátette, szeptember elején, a csehországi Mostban még nem vetették be élesben a fejlesztést, az ottani két dobogós helyezésével pedig sikerült az összetettben megőriznie a harmadik helyet.

    A német csapat és Kiss aztán a belgiumi Zolderben már az új turbóval felszerelt kamionnal állt rajthoz szeptember közepén, de a köridők és az eredmények alapján egyértelművé vált számukra, hogy a fejlesztés nem hozta meg az előzetesen várt előrelépést.

    „Akkor abban maradtunk a csapattal, hogy Franciaországban, Le Mans-ban még próbálkozunk. Két hetünk volt Belgium után arra, hogy kitaláljunk valamit, nagyon sokat és nagyon keményen dolgoztunk, de valahogy mégsem akart összeállni a képlet. Motort fejleszteni a versenyhétvégéken rendkívül nehéz feladat” – mondta a szombathelyi versenyző, aki a Le Mans-i hétvége után úgy döntött, hogy a régi turbóval felszerelt motorral indul el a szezonzáró spanyolországi hétvégén, mert még volt esélye arra, hogy az összetettben a harmadik helyen végezzen.

    „Ami Jaramában történt, arra mondhatnám, hogy szegény embert az ág is húzza, vagy néhány szurkolóhoz hasonlóan azt, hogy a versenybírók a magyarok ellen vannak, de ez nem igaz” – nyilatkozta Kiss, kitérve arra, hogy a kamion Európa-bajnokság elmúlt idényeiben a versenybírók „számtalan téves döntést hoztak”.

    „Volt olyan, ami engem nem érintett, mert nem voltam részese a vizsgált esetnek, de kívülállóként is egyértelmű volt, hogy a versenybíróság rossz ítéletet hozott” – mondta a kétszeres Eb-győztes, akit Jaramában a szombati első futamon a spanyol Antonio Albacete a rajt után leszorított a pályáról. Kissnek azonnal sikerült visszatérnie az aszfaltcsíkra, a mögötte érkező cseh Adam Lacko azonban hátulról megtolta a Mercedest és gyakorlatilag beforgatta az érkező mezőny elé a magyar pilóta kamionját. A hátrébbról rajtolók nem tudtak időben fékezni, többen is nekiütköztek Kiss Norbert járművének, ami annyira megsérült, hogy nem tudta folytatni a verseny, így elvesztette az esélyt, hogy a dobogóért küzdjön.

    „Abba a kanyarba 140 kilométeres óránkénti sebességgel mentünk be egymás mellett, Albacete pedig leszorított az aszfaltról, pont egy féktáv előtt, így ebben az esetben nem beszélhetünk pályára való visszatérésről, hiszen gyakorlatilag visszaestem a mezőny elé, onnan meg már benne voltunk a közepében” – mondta Kiss, és hozzátette, vasárnap „érdekes módon más riválisokkal együtt kényelmesen elfértek” az ominózus kanyarban.

    „A Tankpool24-Mercedesszel kötött hároméves megállapodásom hivatalosan lejárt, a hosszabbításról rövidesen tárgyalunk, de azt gondolom, folytatni fogjuk a közös munkát, vannak már tervek a fejemben, amelyeket szeretnék megvalósítani” – jelentette ki a folytatással kapcsolatban a magyar versenyző, aki jövőre ötödik alkalommal is rajthoz állhatna a Hungaroringen saját közönsége előtt.

    „Itthon mindig sokkal jobb versenyezni, minden sportolónak az az egyik álma, hogy több tízezer honfitársa által bíztatva győzzön, mert az mindig különlegesen jó érzés” – mondta Kiss Norbert.

    „A magyar autósportnak mindig jót tesz, ha vannak hazai rendezésű események, legyen szó bármelyik szakágról, és az elmúlt hetek hírei is azt erősítik, hogy ebben az ügyben a hazai szövetség jó munkát végez” – utalt a kamionversenyző arra, hogy a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) és a sportért felelős szakállamtitkárság szeptember 10-i bejelentése szerint az MNASZ rali Európa-bajnoki futam megrendezésére pályázik még ebben az évben, Nyíregyházán pedig multifunkciós autó- és motorsport aréna épülhet.

    Kiss Norbert 2011 óta versenyez a gyorsasági kamion Európa-bajnokságban, és két Eb-címe mellett 2017-ben az összetett harmadik helyén végzett.

  • A Tankpool24 kamionja LEGO-ból, ami 19 km/óra sebességre képes!

    A Tankpool24 kamionja LEGO-ból, ami 19 km/óra sebességre képes!

    Pál egy unatkozó lengyel grafikus, 35 éves, és egyik kedvenc szórakozása, hogy igen élethű LEGO modelleket épít. Ezúttal Kiss Norbi csapatának, a Tankpool24 Mercedesének esett neki, és rakta össze. A végeredmény pedig Roland Rehfeld 2015-ös versenykamionjának a kicsinyített, mozgó-irányítható mása lett.

    Az igazán durva az egészben az, hogy 3 nap alatt rakta össze az egészet, miután játszott egy sort a Forza Motorsporttal, ahonnan merítette az ihletet. Azért készült el ilyen hamar, mert korábban már épített egy dakaros Tátra kamiont, így volt hova visszanyúlni, nem most kellett mindent nulláról kigondolni, megtervezni.

    Itt most a koncepció részét képezte az is, hogy a modell gyors és könnyű is legyen, és a Sariel művésznéven dolgozó hobbistának ez is sikerült. Ráadásul a kis Merci Bluetoothon keresztül irányítható. Bónuszként hörcsög is van a videóban, íme:

  • Ellen Lohr is helyretette a W Series-t!

    Ellen Lohr is helyretette a W Series-t!

    Tegnap Pippa Mann pipult be a W Seriesre, ma Ellen Lohr a soros. A DTM versenyt is nyerő hölgy, akit a magyar közönség leginkább a kamionversenyzésből ismerhet kolléganőjéhez hasonlóan elküldte melegebb éghajlatra az alakulandó új kizárólagosan női versenyzőknek szánt szériát, amely szerinte Carmen Jorda ötlete lenne.

    Ellie az Instagramon írta ki magából a dühét:

    „2016. októbere. Történelmi győzelmünk Steffi Halmmal, miután két nő lett az első két helyezett egy hivatalos FIA bajnokságban, a kamion Európa-bajnokságon. Nem kellenek a változások, nem kell a W Series. Ez a marketing geg csak visszaveti a nőket a motorsportok terén. Ez egyáltalán nem az egyenlőségről szól, hanem a megkülönböztetésről. Költsétek a pénzt inkább azon egy-két nőre, akik már bizonyították azt, hogy versenyképesek, és így jutnak el a Forma-1-ig, hogy áttörjék annak az üvegfalát. Költsétek a pénzt szimulátorokra és hívjatok meg lányokat, nőket és képezzétek őket és gyakoroljanak, főleg azokat akik már versenyeztek, de ezt már nem engedhetik meg maguknak. Ez ugyanolyan nonszensz kezdeményezés, mint a Girls on Track s FIA Women in Motorsport részéről, ahová 18 éves korig jelentkezhetnek a fiatalabb lányok. Mintha ma egy 18 éves amatőrnek ne lenne esélye arra, hogy manapság profi autóversenyzővé váljon…”

    [poll id=”87″]

    https://www.instagram.com/p/Bow56H7B8PS/