Már egészen megszoktátok, szóval ma sem hagyunk titeket puzzle nélkül! 😀
Kellemes időtöltést kívánunk hozzá!
További unaloműző ötleteinket ide kattintva találjátok!
Fotó: Magyar Gábor

Már egészen megszoktátok, szóval ma sem hagyunk titeket puzzle nélkül! 😀
Kellemes időtöltést kívánunk hozzá!
További unaloműző ötleteinket ide kattintva találjátok!
Fotó: Magyar Gábor

A kétszeres Európa-bajnok magyar versenyző, Kiss Norbert otthagyja az MB Motorsportot. Újra azzal a márkával áll rajthoz, amellyel felért a csúcsra 2014-ben és 2015-ben. Négy szürke év után a csillagos márkával amely nem úgy sikerült, ahogy azt hazánk fia eltervezte. Norbi így elhagyja az Markus Bauer csapatát. Négy éves kalandozása az Actrosszal inkább fájdalmas volt, mint eredményes. Hiába nyert pár versenyt, azok inkább fordított rajtrácsból sikerültek, így az utóbbi évek bajnoki csatáiba ritkán tudott beleszólni. 2017-ben volt ezzel a csapattal a legeredményesebb. Akkor harmadik tudott lenni az összetettben, a bajnok Lacko mögött 66 ponttal lemaradva.
Érdemben nem sikerült lényeges fejlesztéseket eszközölni, így Kiss a versenytársaihoz képest mindig hátrányba került. Az évekkel korábban bejelentett és nagyon várt erőteljesebb motor pedig soha nem készült el. Feltehetően ennek is köze lehetett ahhoz, hogy a csapat fő támogatója, a Tankpool24 9 évnyi együttműködés után otthagyta a német alakulatot. Ennek a helyzetnek köszönhetően pedig Kiss távozott, és a szponzorhiány miatt kétségbeejtő az MB Motorsport helyzete is. Jelenleg itt egyedül Fabio Citignolával lehet számolni talán, mint egyetlen versenyző, bár a jelenlegi helyzetben feltehetően már vele sem…
Norbert tehát úgy döntött, hogy a számára korábban gyümölcsöző MAN-es kapcsolathoz tér vissza, hogy ott folytassa velük az élen a harcot, ahol abbahagyta. Kiss győzelmi sorozata 2016-ban szakadt meg, amikor a mercedeses csapathoz igazolt, azóta csak Adam Lacko tudta a Buggyrával megállítani Jochen Hahnt, aki azóta kényelmesen gyűjtögeti a bajnoki címeket, immáron IVECO-val. Az oroszlános márkához Norbi egy teljesen új csapattal tér vissza, amelynek a neve Révész Truck Racing Team, és az új kamionjának az alapját Sascha Lenz 2018-as MAN-je adja, amelyet Kiss hűséges mérnökével, Bakó Csabával (és a megszokott szerelői gárdájával) alakítanak át, és hoznak formába.
Céljuk kezdetektől fogva a dobogós helyezések, és természetesen az, hogy Norbi megküzdhessen a harmadik Európa-bajnoki címéért. Utóbbi mindenképp szoros lesz, hiszen Hahn már jól érzi magát az IVECO-val is, Albacete is motiváltabb új csapatnál, Adam Lacko pedig egy teljesen új Buggyra DV50-nel fut neki sokan mások mellett a kontinenskupa elhódításának.

A T Sport Racing és a Truck Sport Lutz Bernau egyesítik az erőiket, és a 2020-as FIA kamion Európa-bajnokságon mát T Sport Bernau néven indulnak. A T Sport Racing immáron a harmadik évben vesz részt a FIA ETRC küzdelmein, és a jól szervezett és tapasztalt Truck Sport Lutz Bernau pedig nyitott az új ötletekre és energiára a versenyrészlegüknél, így egy gyors stratégiai együttműködést hoztak tető alá. A csapattulajdonosok Lutz Bernau és Egi Bartmann lesznek, akik leginkább felügyelik majd a csapatot, technikai és szervezési segítséget adnak majd.
A 2019-es bajnoki harcban is jeleskedő háromszoros bajnok Antonio Albacete lesz a csapat pilótája, ez is bejelentésre került.
Lutz Bernau egyébként igazi úttörő volt Németországban, hiszen már 1984-ben megfertőződött a kamionsporttal. A korábbi Európa-bajnok először a Dakaron indult versenyzőként, majd a nemzetközi pálya kamionsportban tette le a névjegyét. 2005-ben már csapatfőnökként aktív, és azóta számos sikert könyvelhetett el, Európa-bajnoki címek, győzelmek és dobogós helyezések formájában.

Nemrég nyitott a 2020-as nemzetközi nürnbergi játékvásár, ahol a Tamiya bemutatta többek között Kiss Norbi versenykamionjának a modell változatát is. Az idei kamionos szériájukban rögtön három új modell is feltűnik:
Utóbbi a matricázása alapján egyértelműen Kiss Norberté, gyakorlatilag a tavalyi utolsó versenyes állapotát tükrözi a játék versenykamion. A Mercedes-Benz, és a Volvo FH16 8×4 modellhez is kell elektromos működtető készlet is, hogy teljes értékű legyen a dolog. A kiállítás 2020. február 2-ig látogatható, információink szerint nyáron lehet majd legelőbb megvásárolni a kereskedésekben az új modelleket.

Múlt hét szerdán elhunyt Patrick Folléas, akit gyászol az egész kamion Európa-bajnokság, és az ETRA is. A francia Lion Truck Racing csapat és a BFT szállítmányozási cég tulajdonosa 54 évesen hagyta itt ezt a világot, hátrahagyva feleségét Maryline-t és a kislányait, Lisa-t, Chloé-t és Emmy-t.
Patrick 1989-ben alapította a BFT Transport vállalatát, amelyet testvérével, Brunóval irányított. Gazdag képzelőerővel bíró üzletember volt, mindig volt egy újabb ötlete, az alkalmazottjainak inkább egy apafigura volt. A cége 30 éve alatt végig sikeres volt.
Mivel rajongással szerette a kamionokat, és jól fektetett be a szállítmányozás iparába, természetes folyamat volt a franciának, hogy megszerezze a Lion Truck Racinget. Kiváló főnökként gyorsan az egyik alapköve lett a kamionversenyzésnek, csapata hat francia bajnoki címet szerzett 8 év alatt. Rolf Werner, az ETRA irányítójaként így emlékezett meg róla:
„Patrick Folléas ismert figurája volt a kamionversenyzésnek, és sokat fejlesztett a bajnokságon is. Elhivatott volt a sportág iránt, és nagyon hiányozni fog a paddockból. A FIA ETRC nevében őszinte részvétemet fejezem ki a felesége és három kislánya iránt, a barátai, ismerősei és munkatársai számára is nehéz időkben.”

A hónap elején ugyan elfogadásra került a 2020-as kamion Európa-bajnokság versenynaptára a FIA Motorsport Világtanácsának az ülésén. Ahogy az már akkor ismertté vált, 8 ismert versenyhelyszín, 8 országban várja jövőre az ETRC monstrumait. Az újdonság most annyi, hogy lesz egy két napos hivatalos teszt a Red Bull Ringen, június 18-19-én. Ez a lépés már azt is előrevetíti, hogy 2021-ben a kedvelt osztrák pálya visszatérne versenyhelyszínként is a kamionosok naptárjába.
Hogy mégse legyen olyan nagy a szünet a Slovakia Ring júniusi versenye és a júliusban Nürburgringen tartott ADAC Truck Grand Prix között, az ETRA ezen két versenyhétvége között találta meg az ideális időpontját június közepén a hivatalos tesztnek a Red Bull Ringen. Már a korábban is ismert kialakításon tölthetnek el a csapatok és pilóták itt minél több hasznos pályaidőt, a két nap alatt. A promóter ráadásul ezeken a napokon további látnivalókkal készül a médiának és a partnereinek, és a #onetruckfamily kampányuk is tetten érhető lesz itt. Bemutatnak új, izgalmas kezdeményezéseket a sportág megújulása végett, és hatékony jövőbeni technológiákat mutatnak be. Rolf Werner, az ETRA igazgatója nyilatkozott:
„Már készen volt a hivatalos 2020-as versenynaptárunk, ami elfogadásra került, és ez egy jó kombináció: ismert terep és kihívás a csapatainknak és a pilótáknak. Örömmel jelenthetem be azt is, hogy tartunk vissza a Red Bull Ringre is, ami egy ismert helyszín, és népszerű, valamint logisztikailag is megfelelő a csapatoknak. A Red Bull Ringre tervezett eseményt elsősorban a csapatok kedvéért hoztuk létre, hogy maximálisan kihasználhassák az idejüket a pályán a sport- és marketing, valamint kereskedelmi szempontokból is.”
A 2020-as naptár külön érdekessége, hogy két alkalommal is randevúzik egymással a kamionsport és a túraautó világkupa. A magyar rajongók legnagyobb örömére, a Hungaroringen és a Slovakia Ringen kerül erre sir, áprilisban és júniusban.
2020-as kamion Európa-bajnokság versenynaptára
Április 25-26: HUNGARORING
Május 23-24: MISANO
Június 6-7: SLOVAKIA RING
Június 18-19: RED BULL RING OFFICIAL TEST *
Július 18-19: NÜRBURGRING
Augusztus 29-30: MOST
Szeptember 12-13: ZOLDER
Szeptember 26-27: LE MANS
Október 3-4: JARAMA
* jóváhagyásra vár

Tegnap a FIA Motorsport Világtanács ülésén véglegesítették a kamion Európa-bajnokság jövő évi futamait is. Az előzetesen kiadott tervhez képest annyi a változás, hogy mégsem lesz a nagyon titkolt kilencedik versenyhétvége, tehát ugyanoda látogatnak el Kiss Norbiék, ahová idén. Információink szerint egyébként ez az új helyszín Oroszország új pályája, az Igora Drive lett volna.
Marad ugyanakkor továbbra is a magyarok öröme, így Magyarországon és Szlovákiában újra közös Norbizás lesz a WTCR-es mezőnnyel.
Íme, a véglegesített 2020-as kamion Európa-bajnoki versenynaptár
| Április 25-26. | Magyarország | Hungaroring |
| Május 23-24. | Olaszország | Misano |
| Június 6-7. | Szlovákia | Slovakia Ring |
| Július 18-19. | Németország | Nürburgring |
| Augusztus 29-30. | Cseh Köztársaság | Most |
| Szeptember 12-13. | Belgium | Zolder |
| Szeptember 26-27. | Franciaország | Le Mans |
| Október 3-4. | Spanyolország | Jarama |

Agam Lacko mellé a Buggyra Racing csapata komoly meglepetés igazolásokkal készül a 2020-as FIA kamion Európa-bajnokságra. Míg Adamnál marad az új különleges versenygép a VK50, addig Teo Calvet megörökli a tavalyi kamionját. Aliyyah Koloc is egy 2018-as specifikációjú Buggyra Freightlinerrel áll majd rajthoz.
Calvet és Koloc személyében pedig a cseh csapat a valaha volt legfiatalabb párost mutatja be a FIA ETRC-ben, hiszen előbbi 18 éves, utóbbi azonban csak 16.
Calvet már ismerős lehet a kamionversenyzés világából, miután kétszer is elindult a kamionozás legmagasabb kategóriájában. A Lion Truck Racing 2018-ban és 2019-ben is a Nürburgringen biztosított számára indulási lehetőséget. Mindkét alkalommal a korábbi versenyző majd versenyszervező és promóter Fabien Calvet fia pódiumra ért, még ha nem is a fő kategóriában.
A hölgyversenyző Koloc kevésbé tapasztalt, eddig gokartozott leginkább, illetve a jó teljesítményével a Buggyra privát tesztjein hívta fel magára a figyelmet.
A korábban szintén ennél a csapatnál a kamion Európa-bajnokságon versenyzett David Vršecký és Robin Dolejš mint főkonstruktőr és versenymérnök, alaposan kielemezték a fiatal tehetségeket. Biztosak benne, hogy megcsillogtatják majd a tudásukat, Vršecký ennyit árult el a csapat gondolkodásmódjáról:
„Nem lesz gondunk ezzel, még mindig jobb egy tapasztalatlan pilótát top technikába ültetni, mint fordítva. Rengeted adatunk lett, és ha összehasonlítjuk Teo és Aliyyah legjobb köreit Adaméval, akkor még mindig fél másodperc a hátrányuk. Most megkezdjük a versenykamionok hangolását a vezetési stílusuknak, és képességeiknek megfelelően. Mielőtt ennek nekiállunk, további tesztek, versenyek várnak rájuk, és minden egyes kört, sebességet átbeszélünk, hogy tizedről-tizedre javuljunk.”
Oly Janes, aki 2019-ben megszerezte a csapattal a GRAMMER Kupát jövőre újra inkább Angliában lesz tevékeny, még ha több alkalommal is feltűnik majd a kamion Európa-bajnokság mezőnyében.
A Buggyra Racing bejelentésére és 2020-as terveire reagált George Fuchs is, a széria igazgatója:
„Milyen remek dolog Teo és Aliyyah története, örömmel üdvözöljük őket a FIA ETRC-ben. Teljes elköteleződésük a sorozat iránt mutatja a versenyzők új generációja nagyon is erős, és a jövőben győztesekké, bajnokokká válhatnak. Biztos vagyok benne, hogy a fiatal rajongók komoly érdeklődéssel figyelik majd őket a kamion Európa-bajnokság nagy családjában. A kamionversenyzés éppen ezért menő, mert ennyire különleges dolgok is vannak benne. Az, hogy ilyen tehetséges fiatalokat is megnyerünk a szériának, elégedettséggel tölt el, és a legjobbakat kívánom nekik a következő szezonra. Ez a folyamat a fiatal versenyzőkkel kapcsolatban még Markus Bauernél és az MB Motorsportnál kezdődött el annak idején. Olyan fiatal és feltörekvő versenyzőket nyertünk általa, mint Steffi Halm, André Kursim, vagy legutóbb Fabio Citignola. Azt hiszem, hogy csakis elismerésre és figyelemre méltó az a munka amit Markus elvégzett azzal, hogy új tehetségeket hozott évről-évre a FIA ETRC-be.”
A 2020-as kamion Európa-bajnokság a Hungaroringen kezdődik majd, április 25-26-án.

Tíz éve van jelen a Tankpool24 a kamionversenyzés történelemkönyvében, de az Európa-szerte ismert ásványi olaj és üzemanyagkártya szolgáltató új kalandba kezd. A kamionosok és a sportág rajongói körében is népszerű svéd márkát a SCANIA-t viszik majd a kontinens pályáira.
Az új együttműködő partnerük a FAAS Truckracing lesz, akikkel egy széria SCANIA S-szériás kamiont alakítanak majd át versenycélokra, a tankpool24 Racing égisze alatt. A jármű szíve pedig a Hollandiában fejlesztett SCANIA versenymotor, amely 13 literes, lenyűgöző 5500 newtonméteres nyomatékkal bír, és 1200 lóerős. Steffen Faas, Kiss Norbi korábbi csapattársa nyilatkozott, de immáron mint az új csapat főnöke és versenyzője is egyben:
„Örülünk, hogy a Tankpool24-ben egy olyan főszponzorra leltünk, akiknek mér több évnyi tapasztalatuk van a kamionversenyzésben, és segítségükkel egy SCANIA-t indíthatunk a FIA kamion Európa-bajnokságon.”
A Tankpool24 vezérigazgatója, Klaus Kiunke az új szezont már nagyon várja, és örömmel lát neki az új feladatnak, miután lejárt a szerződésük az MB Motorsport (Mercedes) csapatával:
„A SCANIA rajongók elhivatottsága elképesztő, és már tűkön ülünk, hogy megtegyük az első verseny kilométereket az új járgánnyal.”
Steffen 2017-ben mutatkozott be a FIA ETRC-ben a Team Schwabentruck IVECO színeiben, 2018-ban pedig egy teljes szezonon át volt a Tankpool24-Mercedes versenyzője. A kedvelt sváb pilóta azonban Pforzheimben mindig is a SCANIA-mániájáról volt ismert, és már nagyon is rákészült arra, hogy a kedvenc márkájával a Tankpool24 színeiben megkezdhesse majd az elkövetkezendő szezont.
Markus Bauer csapatának ez azt is jelenti, hogy mindenképp új főszponzort, vagy további támogatókat kell találniuk, ha folytatni akarják 2020-ban is. Elképesztően sok múlik majd most a németországi Mercedes hozzáállásán. Az biztos, hogy ezt a problémát nem innen Kiss Norbiéknak kell megoldaniuk, nekik továbbra is csak a kamionokkal kell törődniük, a magyar gárdával.

A kamion Európa-bajnokság promótere bejelentette az előzetes versenynaptárát a 2020-as szezonra. Már csak a FIA jóváhagyására vár, és bizony kilenc versenyhelyszínnel számolnak Európa legváltozatosabb versenypályáin!
Az ismert és kedvelt versenypályák mellett 2020-ban az ETRC szervezői egy új helyszínnel is számolnak, így akár az egyik legemlékezetesebb szezonnak nézünk elébe. Korábban is kezdődik az év a megszokottnál, és rögtön egy nagy magyar fiesztával, hiszen a Hungaroringen lesz a szezonnyitó, együtt a szintén népszerű FIA WTCR-esekkel. Először a két széria 2018-ban a Slovakia Ringen borult össze egymással.
Ezt követően Misanoba Olaszországba mennek a nagy vasak, ami egy tradicionális versenyhelyszíne a kamionsportnak, ahol egymásra talál a talján kamionos kultúra és az ipara is.
A sorozat ezt követően megy Szlovákiába, immáron négy egymást követő évben. A paddockon azonban megint osztozkodni kell majd a túraautósokkal, ami újra komolyabb tévés jelenlétet is jelent.
Június végén egy új helyszín érkezhet, amelyet a hetekben fognak véglegesíteni és bejelenteni. A kamionversenyzés csúcsa pedig továbbra is a nürburgringi versenyhétvége lesz, ugyanakkor nagyjából, mint volt az 2019-ben is. Ilyenkor 120.000 néző is ünnepli a kamionsportot, a logisztikai iparágat, valamint egy különleges fesztiválhangulata is van az egésznek.
A Cseh Köztársaság is a FIA ETRC rendezvénysorozat egyik szívcsakrája, tehát Autodrom Mostban kezdődik majd szokás szerint a nagy hajrá, egészen az utolsó futamig. Marad tehát a szokásos hármas a végén, Zolder vezetésével, és újra lesznek olyan időpontok, amikor egy hetük se lesz átköltözni a csapatoknak az újabb helyszínre. A 2020-as versenyprogram tehát Le Mansban és Jaramában zárulna a sorozat.
Georg Fuchs, az ETRA igazgatója:
„Az ETRA mindig is ügyelt arra, hogy megfelelő arányban legyenek a tradicionális helyszínek, és azok amelyek új kihívásokat rejtenek. 2020-ban örömmel jelentjük be, hogy nő a versenyeink száma, így kilenc lesz a tervek szerint. Az időpontokat még véglegesíteni kell, és ez pont az új helyszíné lenne júniusban, amelyet hamarosan bejelenthetünk. Ez egy úttörő tett és egy érdekes verseny lehet, ami fellelkesítheti a csapatainkat, partnereinket és rajongóinkat a világ minden tájáról. A helyszínt és további részleteket az elkövetkezendő hetekben árulhatjuk el, de a versenynaptár végleges változatát decemberben fogadhatja el a FIA Motorsport Világtanácsa.”
Rolf Werner, lebonyolításért felelős igazgató, ETRA:
„A 2020-as versenynaptárunktól nagyon sokat várunk. Mindezt azért tehetjük meg, mert az ETRA alapítása óta a bajnokság egészséges környezetben fejlődik, és színvonalas. Remek versenyeket, komoly párharcokat láthatunk, izgalmas történetek kerekednek ki a GRAMMER Cup-ban is, új partnerek érkeznek a bajnokságba, és fiatal tehetségek keverednek elő, mindez minket pedig új utakra terel. Számos bejelentéssel vagyunk még adósak, és az utolsó elemével a versenynaptárunknak, de már meg akartuk osztani a 2020-as tervezetet a rajongóinkkal és a részvényeseinkkel.”
ELŐZETES 2020-AS FIA KAMION EURÓPA-BAJNOKI VERSENYNAPTÁR
Április 25-26: HUNGARORING
Május 23-24: MISANO
Június 6-7: SLOVAKIA RING
Június 21 vagy 28: megerősítésre vár
Július 18-19: NÜRBURGRING
Augusztus 29-30: MOST
Szeptember 12-13: ZOLDER
Szeptember 26-27: LE MANS*
Október 3-4: JARAMA
*végső szerződésre vár
(Minden időpontot még véglegesíteni kell a FIA Motorsport Világtanácsa által is)