Kategória: ETRC

  • A kamion Eb 100%-ban a TotalEnergies fenntartható üzemanyagára áll át

    A kamion Eb 100%-ban a TotalEnergies fenntartható üzemanyagára áll át

    A Hungaroringen kezdődik a hétvégén a 2021-es FIA kamion Európa-bajnokság, amely egy fontos mérföldkő lesz a sportág történelmében. 15 versenykamion feszül majd egymásnak, de először származik majd az üzemanyaguk teljes mértékben megújuló forrásokból, miután három évre szerződött az FIA és a TotalEnergies.

    A bajnokság promótere, az Európai Kamionverseny Szövetség (ETRA) közreműködésével az FIA Kamionverseny Bizottság 2019 óta egy fenntarthatósági terven dolgozik, hogy fokozatosan környezetbarát energiaforrásokat vezessen be a kamionversenyzésben, és rövid távú célként a bioüzemanyag bevezetését tűzte ki.

    A hivatalos pályázati eljárást és az FIA Motorsport Világtanácsának jóváhagyását követően az FIA ETRC 2021-re 100%-ban fenntartható üzemanyagra, a TotalEnergies által szállított HVO100 biodízelre áll át, ezzel az első olyan FIA által szabályozott versenysorozat lesz, akik ezt meglépték.

    A változás tükrözi az FIA ETRC azon törekvését, hogy a közúti áruszállítási ágazatban a fenntartható technológiák vezető platformjává váljon, ugyanakkor a kamionversenyzés releváns kutatási és fejlesztési felületévé váljon a gyártóknak.

    A HVO a Hydrotreated Vegetable Oil (hidrogénezett növényi olaj) rövidítése, amely100%-ban megújuló nyersanyagokból készült, fosszilis anyagoktól mentes prémium dízeltermék, és nem bocsát ki káros szén-dioxidot a légkörbe. Növényi olajok és állati zsírok hidrogénezésével állítják elő, és az eredmény egy olyan prémium minőségű üzemanyag, amelynek kémiai szerkezete közel azonos a hagyományos dízelolajéval, és így bármilyen módosítás nélkül használható hagyományos belsőégésű motorban. A TotalEnergies a HVO100 biodízelt teljesen megújuló forrásból állítja elő.

    Magas cetánszámának köszönhetően a HVO pozitív hatással van a teljesítményre a hagyományos dízelüzemanyaghoz képest. Ezenkívül csökkenti a kipufogógáz-kibocsátást és az égési zajt, valamint jobb hidegindítási teljesítményt ér el, így a termék jól megfelel a tehergépkocsival szállítmányozó ipar követelményeinek.

    A HVO megfelel az Advanced Sustainable (AS) üzemanyag kritériumoknak, mely szerint az üzemanyagnak a kúttól a kerékig tartó teljes ciklusban legalább 65%-os üvegházhatású gázkibocsátás-megtakarítást kell elérnie, és megfelel az Európai Unió megújuló energiaforrásokról szóló II. irányelvének (RED II).

    A HVO100 bevezetése a kamion Európa-bajnokságon része az FIA hosszú távú stratégiájának, amely a fenntartható energiaforrások bevezetésére irányul a motorsport-szakágak teljes portfóliójában, és így példát mutat a CO2-kibocsátás csökkentésének megközelítésében az új technológiák fejlesztésének és népszerűsítésének vezető szerepével a versenyeken.

    A motorsport környezetvédelemhez való pozitív hozzájárulása az FIA #PurposeDriven mozgalmának négy pillérének egyike, a másik három pedig az olyan területekhez való hozzájárulás, mint az egészség és biztonság, a sokszínűség és befogadás, valamint a közösségi szerepvállalás és fejlesztés.

    Georg Fuchs, az ETRA ügyvezető igazgatója így nyilatkozott:

    „A HVO bevezetése jelentős lépés a fenntarthatóbb jövő felé vezető úton. Szeretnénk sorozatunkat arra használni, hogy a változást ösztönözzük, és vezető megközelítést alkalmazzunk a különböző technikai fejlesztések befogadására, hogy csökkentsük az üvegházhatású gázok kibocsátását a versenypályán.”

    Manuel Vidal, az FIA Kamionverseny Bizottságának elnöke hozzátette:

    „A fenntartható energiák bevezetése az autósportban az FIA egyik legfontosabb stratégiai célkitűzése az elkövetkező évekre. Fontos, hogy meghatározzuk, hogy ezek melyik formája a legmegfelelőbb megoldás az egyes versenyeink számára. Ezért örülünk, hogy az FIA ETRC a HVO100 biodízelre való átállással utat mutat. A kamionos-szállító ipar szempontjából való relevanciája révén ez tükrözi a versenyről a közútra irányuló megközelítésünket, és bizonyítja, hogy a motorsport lehet egy nagyobb célt szolgáló laboratórium.”

    Pierre-Gautier Caloni, VP TotalEnergies Compétition, végezetül így zárt:

    „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az FIA minket választott ki, hogy a következő három évben mi legyünk a HVO100, a 100%-ban megújuló üzemanyag kizárólagos beszállítója a kamion Európa-bajnokság számára. Osztjuk az FIA és az ETRA törekvéseit a fenntartható jövő felé vezető úton, és ez összhangban áll a TotalEnergies tervével, amelynek célja, hogy 2050-re a társadalommal együtt elérje a nettó nulla károsanyag-kibocsátást a globális üzleti világban. A TotalEnergiesnél a versenypályát valódi laboratóriumként használjuk a fenntartható mobilitás jövőjének fejlesztésére, és a FIA ETRC egyértelműen ennek a bemutató terepe.”

  • 15 pilótával indul a kamion Eb Magyarországon, na de ki hiányzik?

    15 pilótával indul a kamion Eb Magyarországon, na de ki hiányzik?

    15 kamion sorakozik majd fel a Hungaroring rajtrácsára a hétvégén, hiszen kezdődik a 2021-es szezon. A rajongók is ott lehetnek a nézőtéren, akik nem is kétség, hogy a helyi matadornak, Kiss Norbertnek szurkolnak majd, aki tavaly a hazai környezetében három győzelmet is aratott itt.

    Legnagyobb kihívója a cseh Adam Lacko lehet, aki tavaly kétszer is nyert a gyors Buggyra Freightlinerével. A hatszoros FIA ETRC bajnok Jochen Hahn nagyon szeretné a hetedik címet is magáénak tudni, és keményen dolgozott a téli felkészülés alatt az új IVECO S-Way versenykamionján, hogy készen álljon erre a kihívásra.

    Sascha Lenz remekül kezdett tavaly az első versenyhétvégén Mostban, vezette is a cseh forduló után a tabellát. Csapata keményen dolgozott a felkészülési időszak alatt, és gondosan átalakították a kamionját, hogy biztosan ott folytathassa, ahol tavaly abbahagyta.

    A Hungaroringen ott lesz természetesen a spanyol Európa-bajnok, Antonio Albacete is, a T Sport Bernau istállójával. Az alakulat Nogaroban tesztelte a kamionjukat a szezon előtt, és ígéretesnek tűnik annak a teljesítménye, tavalyhoz képest két másodpercnyit gyorsultak körönként.

    A Team Schwabentrucknál vezető Steffi Halm pedig megmutatta már tavaly, hogy folyamatosan a top 5-ben képes végezni a csapat új IVECO S-Way kamionjával, így német versenyzőnő idén további kupákkal gazdagítaná a gyűjteményét.

    Magyarországon pedig újra velünk lesz René Reinert, illetve a Don’t Touch Racing, André Kursimmal a volánnál az IVECO-ikkal, de újoncként érkezik Tom O’Rourke is az MV Commercial Truck Racing Team-mel.

    Tavaly a Goodyear kupában is sok gyors versenyző mutatta meg, hogy képes harcolni a sikeréért. A német Steffen Faas jó formában volt tavaly a teljesen új Tankpool24 SCANIA-jával. Két győzelmet szerzett ebben az osztályban, és 4 dobogós helyezést, és ezzel vezette is a bajnokságot. Idén is üldözőbe venné a dobogós helyeket.

    Téo Calvet, a Buggyra fiatalja volt Faas egyik közvetlen riválisa 2020-ban. A francia pilóta két győzelmet szerzett Magyarországon, de az összesített ranglistában is feljutott a dobogóra itt, egy harmadik hellyel. A német Clemens Hecker is beleszólt olykor az ő küzdelmükbe, és idén is szeretné tovább gyűjteni az „ezüstöt”.

    A 16 éves Aliyyah Koloc, a Buggyra juniorjaként tér vissza a mezőnybe, de már a tavalyi tapasztalatokkal felvértezve. Ismerős arc lesz még az ETRC rajtrácsán a brit Shane Brereton, aki 2019-ban megnyerte a Promóterek kupáját, és most megismételné a korábbi sikereit.

    Aki pedig elolvasta idáig a cikket, annak eláruljuk a hiányzót az éves nevezők közül: ɔǝᴉuɐſ ʎuoɥʇu∀

     

  • Rajtol a kamion EB – Magyar csapat, magyar pilóta, új kiemelt magyar támogató

    Rajtol a kamion EB – Magyar csapat, magyar pilóta, új kiemelt magyar támogató

    A hétvégén a Hungaroringen rajtol a kamion EB sorozat, melyen a Révész Racing csapat is indul. A versenygépet a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert vezeti. A csapatot új kiemelt támogató is segíti. 

    Egy évvel ezelőtt mutatkozott be a Révész Truck Racing Team. A magyar csapat Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok személyében magyar pilótával vágott neki a kamion EB-nek. Bár tavaly a koronavírus járvány miatt nem hirdettek összetett győztest, 2021-ben az a célja az immár Révész Racing néven induló istállónak, hogy megnyerje a sorozatot. Ebben egy új, kiemelt támogató is segíti. A MOL XXL Diesel üzemanyag kifejezetten a közúti szállítmányozásra lett kifejlesztve, a magyar olajipari cég pedig úgy érezte, egy színtiszta magyar csapat, Kiss Norbert és versenykamionja remek reklámhordozó lehet a kamion Európa-bajnokságon. Mostantól a MOL XXL Diesel felirat is látható a 41-es rajtszámot viselő versenygépen. Az első futamot a hétvégén a Hungaroringen rendezik.

    – Készen állunk a rajtra, és tudjuk, hogy hosszú az EB sorozat, de egy jó kezdés komoly lendületet adhat. Bár a Hungaroring ismerete sokat jelenthet, a riválisaink – látva a tavalyi eredményeinket –  komoly technikai fejlesztéseket hajtottak végre, de természetesen mi sem ültünk ölbe tett kézzel, így izgalmas futamokra van kilátás. Bár a futball EB is elkezdődik pénteken, bízunk abban, hogy sokan szurkolnak majd Norbinak – mondta Kozák Attila, a Révész Racing csapatvezetője.

    Az idei kamion EB sorozat nyolc versenyhétvégéből áll, és egy-egy hétvége alatt több futamot is tartanak. Június 12-én és 13-án szurkolók előtt mérhetik össze erejüket Kiss Norbiék, védettségi kártyával rendelkező nézők ugyanis ott lehetnek a lelátókon. A pilóta úgy érzi, jól sikerült a felkészülés.

    – Keményen dolgoztunk az elmúlt hónapokban, igyekeztünk kisebb fejlesztéseket végrehajtani a versenygépen, és tovább javítani a megbízhatóságon. Köszönöm a csapattagoknak a sok munkát, és nagyon örülök, hogy a MOL személyében egy új, kiemelt támogatónk is van, szeretnénk meghálálni a bizalmat. Nagyon várom a hétvégi versenyt, külön öröm számomra, hogy a Hungaroringen startolhat a bajnokság, hazai közönség előtt indulni mindig felemelő érzés, rengeteg segítséget kapok a szurkolóktól.  A tesztek jól sikerültek, így optimista vagyok – mondta Kiss Norbert.

    A magyar pilóta eddig 25 alkalommal állt rajthoz a Hungaroringen, ebből hatszor győzött, 17-szer pedig dobogós volt. Komoly riválisokból azonban idén sem lesz hiány. A német Jochen Hahn valamint Sascha Lenz  és a cseh Adam Lacko is a bajnoki aranyéremért száll harcba. A magyar helyszín után a Nürburgring következik, de rajthoz állnak a kamionversenyzők Le Mans-ban, és Misano-ban is, az olasz helyszín lesz az utolsó, október közepén.

  • Idén az összes kamion Európa-bajnoki futamot élőben adja a Sport TV!

    Idén az összes kamion Európa-bajnoki futamot élőben adja a Sport TV!

    A hétvégén kezdődik a 2021-es FIA kamion Európa-bajnokság, és a szezonnyitó a Hungaroringen lesz. Ami azonban újdonság a széria életében, hogy a rajongók az idei szezon összes futamát élőben követhetik a sorozat hivatalos weboldalán, YouTube-on, valamint további közösségi csatornákon.

    Az élő közvetítés mindig az időmérővel és a szuper pole-lal kezdődik, majd jön a két verseny, szombaton és vasárnap. Lesznek exkluzív háttérinformációk, és interjúk is.

    A versenyeket, és az összefoglalókat adják idén már bizonyos tévécsatornák is az egész világon, Magyarországon a Sport TV. Teljes lista alább.

    FIA ETRC HUNGARORING ÉLŐ STREAM

    2021. június 12. szombat
    11:30 – 12:15 Időmérő és Super Pole 1
    13:35 – 14:40 Futam 1
    15:35 – 16:40 Futam 2

    2021. június 13. vasárnap
    10:15 – 11:00 Időmérő és Super Pole 2
    12:25 – 13:30 Futam 3
    14:25 – 15:30 Futam 4

    TV KÖZVETÍTÉS

    TERÜLET

     

    KÖZVETÍTŐ

    TERMÉK

     

    EURÓPA

    Ausztria

    Motorvision TV

    Összefoglaló

    Bosznia-Hercegovina

    Sport Klub – Bosn./Herzeg.

    Hírek/Magazin2

    Bulgária

    Diema Sport

    Összefoglaló

    Horvátország

    Sport Klub – Croatia

    Hírek/Magazin2

    Csehország

    ČT 1

    Összefoglaló

    Csehország

    ČT 24

    Összefoglaló

    Csehország

    ČT Sport

    Összefoglaló

    Csehország

    Nova – Czech Republic

    Összefoglaló

    Csehország

    Sport5 – CZE

    Élő műsor, Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Dánia

    V Sport – Denmark

    Hírek/Magazin2

    Dánia

    Viaplay – Denmark

    Hírek/Magazin2

    Finnország

    C More

    Hírek/Magazin2

    Franciaország

    L’Equipe TV France

    Összefoglaló

    Németország

    Motorvision TV

    Összefoglaló

    Magyarország

    Sport1 – Hungary

    Élő műsor, Összefoglaló

    Izland

    Viaplay – Iceland

    Hírek/Magazin2

    Olaszország

    Limitless Race TV

    Klippek

    Olaszország

    MS Motor TV

    Hírek/Magazin2

    Málta

    Total Sports Network

    Hírek/Magazin2

    Montenegró

    Sport Klub – Montenegro

    Hírek/Magazin2

    Hollandia

    Ziggo Sport

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Norvégia

    V Sport – Norway

    Hírek/Magazin2

    Norvégia

    Viaplay – Norway

    Hírek/Magazin2

    Lengyelország

    Motowizja TV

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2,3

    Lengyelország

    Viaplay – Poland

    Hírek/Magazin2

    Románia

    Sportrextra.ro

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Oroszország

    Drive TV

    Hírek/Magazin3

    Oroszország

    Motorsport.TV Russia

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Szerbia

    Sport Klub – Serbia

    Hírek/Magazin2

    Szlovákia

    Sport5 – SVK

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Szlovénia

    Sport Klub – Slovenia

    Hírek/Magazin2

    Spanyolország

    Garage TV

    Hírek/Magazin2

    Svédország

    V Sport – Sweden

    Hírek/Magazin2

    Svédország

    Viaplay – Sweden

    Hírek/Magazin2

    Svájc

    Motorvision TV Schweiz

    Összefoglaló

    Egyesült Királyság

    Sports Channel Network

    Hírek/Magazin3

    Balti országok

    Motowizja Baltics

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2,3

    Balti országok

    Viaplay – Baltikum

    Hírek/Magazin2

    Páneurópai

    auto, motor und sport TV

    Összefoglaló

    Páneurópai

    EBU / Eurovision

    Hírek

    Páneurópai

    Motorvision TV International

    Összefoglaló

    Páneurópai

    Stream TV

    Hírek/Magazin3

    ÉSZAK-AMERIKA

    Észak-Amerika

    AllSportsNetwork

    Hírek/Magazin4

    Észak-Amerika

    Eleven Sports North America

    Hírek/Magazin4

    Észak-Amerika

    MotorTrend on Demand

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    LATIN AMERICA

    Latin America

    El Garage

    Hírek/Magazin2

    ÁZSIA

    Kína

    Star Sports – China

    Hírek/Magazin4

    Hongkong

    beIN Sports Hong Kong

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    India

    Star Sports – India

    Hírek/Magazin4

    Indonézia

    beIN Sports Indonesia

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Indonézia

    Fox Sports – Indonesia

    Hírek/Magazin4

    Indonézia

    Star Sports – Indonesia

    Hírek/Magazin4

    Indonézia

    Star Sports – NPL Indonesia

    Hírek/Magazin4

    Japán

    Fox Sports – Japan

    Hírek/Magazin4

    Malajzia

    beIN Sports Malaysia

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Malajzia

    Fox Sports – Malaysia

    Hírek/Magazin4

    Malajzia

    Star Sports – Malaysia

    Hírek/Magazin4

    Mianmar

    Canal+

    Hírek/Magazin3

    Fülöp-szigetek

    beIN Sports Philippines

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Fülöp-szigetek

    Fox Sports – Philippines

    Hírek/Magazin4

    Fülöp-szigetek

    Solar Sports

    Hírek/Magazin3

    Szingapúr

    beIN Sports Singapore

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Szingapúr

    Star Sports – Singapore

    Hírek/Magazin4

    Tajvan

    Fox Sports – Taiwan

    Hírek/Magazin4

    Tajvan

    Star Sports – Taiwan

    Hírek/Magazin4

    Thaiföld

    beIN Sports Thailand

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Vietnam

    Fox Sports – Vietnam

    Hírek/Magazin4

    KÖZEL-KELET

    Közel-Kelet

    Dubai Sports Channel

    Hírek/Magazin4

    Közel-Kelet

    Motorvision TV Middle East

    Összefoglaló

    Közel-Kelet

    My Sports One HD

    Hírek/Magazin3

    AFRIKA

    Zimbabwe

    PrimeView

    Hírek/Magazin3

    Pán-Afrika

    Motorvision TV Africa

    Összefoglaló

    ÓCEÁNIA

    Ausztrália

    beIN Sports Australia

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    Új-Zéland

    beIN Sports New Zealand

    Összefoglaló, Hírek/Magazin2

    NEMZETKÖZI

    News Agency

    sntv

    Hírek

    Worldwide OTT

    Motorsport.com

    Klippek

    Worldwide OTT

    Motorsport.TV (OTT)

    Összefoglaló, Élő stream

    Worldwide OTT

    Motorvision.tv

    Klippek

    WWW

    Autospeed

    Hírek/Magazin

    WWW

    FastZone

    Hírek/Magazin

    Megjegyzések
    2 A FastZone magazinban megjelenő tudósítás
    3 Az Auto Speed magazinban megjelenő tudósítás
    4 A Racemax magazinban megjelenő tudósítás

  • 2023-ig szériapartner lesz az IVECO, és jön a gázüzemű Pace Truck!

    2023-ig szériapartner lesz az IVECO, és jön a gázüzemű Pace Truck!

    Az Európai Kamionversenyzők Szövetsége (ETRA) örömmel jelenti be, hogy három évvel meghosszabbította az IVECO-val fennálló hosszú távú együttműködést. Az olasz vállalat nem csak továbbra is a hivatalos partnere lesz az FIA ETRC-nek, hanem a szállítójármű-gyártó egy IVECO S-WAY NP Pace Truck-ot is biztosít a versenyekre, melynek különlegessége az, hogy Bio-LNG-s, tehát cseppfolyósított földgázzal hajtott.

    Azzal, hogy a kamion Európa-bajnokság bevezeti a HVO bioüzemanyagot 2021-ben, a cseppfolyósított földgázzal hajtott Pace Truck már a második olyan technológia lesz a kamionversenyzés rajtrácsán, amely közelebb hozza a a pályán is azon technikai fejlesztéseket, melynek a célja az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése.

    Az IVECO összes földgázüzemű járművéhez hasonlóan az új Pace Truck is képes a Bio-LNG fogadására. A Bio-LNG használatával nemcsak a nitrogén-dioxid és korom kibocsátást csökkenti, hanem a szén-dioxid kibocsátást is, akár 95%-kal.

    Tavaly az IVECO S-WAY NP már megjelent a versenyhétvégéken, most pedig már környezetbarát is lesz, köszönhetően a gázüzemű Pace Truck-nak a kamionversenyeken. A gazdaságos fogyasztás mellett a Pace Truck a gázmotor csökkentett zajszintjének előnyeit is élvezheti majd. Georg Fuchs, az ETRA ügyvezető igazgatójaként nyilatkozott:

    „Először is, izgatottak vagyunk, amiért folytathatjuk a partnerségünket az IVECO-val újabb három évig. Hálásak vagyunk a bizalomért és az elhivatottságért, amit a cég tanúsít, és várjuk azt, hogy elmélyüljön a kapcsolatunk. Az idei év az FIA ETRC számára a változás igazi éve, mivel a fenntarthatósági átállással a következő szintre emeljük a kamionversenyzést. Az, hogy egy környezetbarát Pace Truck vezeti fel a mezőnyt, jól mutatja az általunk követett irányt, miszerint a fenntartható technológiák vezető platformjává kívánunk válni a közúti áruszállításban a versenypályán és azon kívül is. A teljes mértékben megújuló forrásokból származó üzemanyag bevezetésével máris fontos lépést tettünk a CO2-kibocsátásunk csökkentése terén, az IVECO S-WAY NP pedig egy újabb mérföldkő a fenntarthatóbb jövő felé vezető utunkon.”

  • Löwenpower: Kész van Jamie Anderson új versenykamionja is!

    Löwenpower: Kész van Jamie Anderson új versenykamionja is!

    Anderson már Magyarországon próbálja ki az SL Trucksport által épített MAN versenykamiont, és csapatként Sascha Lenzzel Team Löwenpower néven indulnak harcba. A brit és a német kamionversenyző közötti együttműködés még 2019-ben kezdődött, hamar barátokká is váltak.

    2020-ra Anderson és Lenz összeálltak, amikor a bajnokságba csapatként már Löwenpower néven neveztek. Sajnos a rövid szezon miatt nem tudták megmutatni az erősségeiket, de a versenyzők motiváltak, és meg akarják mutatni, hogy mire képesek. Anderson így nyilatkozott:

    „Saschával és a csapatával felépítettünk egy jól működő kapcsolatot az elmúlt években. Vele egyidős vagyok, jó a viszonyunk, és segítsük egymást abban, hogy tovább fejlődjünk a bajnokságban.”

    A #33-as rajtszámú jobbkormányos MAN-t az SL Trucksport építette, ez az első ilyen járgány a németek weißenthurmi bázisáról. Jamievel közösen találták ki a dizájnt és a színeket, és az inkább kék kamion után nyilván sokan megfordulnak majd a Hungaroringen, jó egy hét múlva. Így folytatta a brit pilóta:

    „Tavaly kezdtük el az építést, és mindent titokban tartottunk. Teljesen megváltoztattuk a színeket, így most már kékben versenyzem, amely hasonlít Sascha zöld kamionjához. Az a minőség amit ő és az alakulata képvisel, az kiemelkedő.”

    Az elmúlt években Anderson folyamatosan fejlődött és javított a teljesítményén a bajnokságban. 2019-ben a brit pilóta 12 kategória győzelmet aratott és második lett a Promóterek kupájában. Tavaly a Goodyear kupában két győzelmet szerzett és egy dobogós helyezést, így újra a győzelemre hajt, ha már a megkoronázása 2019-ben elmaradt. Erről ennyit mondott:

    „Az elmúlt években megmutattuk az eredeti kamionunkkal is, hogy fejlődőképesek vagyunk. Azt éreztem, megtehetem a következő lépést, egy új kamionnal és festéssel. Szorosan együttműködünk Saschával, és látjuk azt, ahogy ő és a csapata dolgozik. Az, hogy milyen részletességgel teszik ezt, különösen izgatottá tesz, várom, hogy újra versenyezhessek. Nehéz évek voltak ezek, és még nem jöttünk ki belőle, de várjuk már a szezon kezdetét, hogy újra ott legyen a helyünk a mezőnyben. Készen állunk erre az új kihívásra, és nagyon várom már, hogy terelgethessem az új kamiont majd a magyar pályán.”

  • Születésnapi JÁTÉK: 30 belépőjegy várja gazdáját, a Kamion Eb-re!

    Születésnapi JÁTÉK: 30 belépőjegy várja gazdáját, a Kamion Eb-re!

    Újra benépesül a Hungaroring!

    Hosszú idő óta a június 12-13-án megrendezésre kerülő Kamion Eb szezonnyitó hétvégéje lesz az első komoly esemény a Hungaroringen. Ráadásul nézők is jelen lehetnek, és a helyszínen szurkolhatnak majd Kiss Norbinak és a Révész Racingnek!

    Továbbá ezen a héten ünnepli a Racingline.hu 4. születésnapját (legalábbis ezen a néven; egyébként 2009 óta létezünk 😉 )

    Ez alkalomból a Racingline.hu 15 szerencsés nyertesnek összesen 30 belépőjegyet (fejenként kettőt) biztosít a Kamion Eb hungaroringi hétvégéjére!

    A látogatási feltételeket ide kattintva olvashatod el!

    A nyereményjáték 3 platformon zajlik: Instagramon, Facebookon és hírlevélben. Mindhárom platform tekintetében 5-5 nyertest fogunk sorsolni.

    Mit kell tenned, hogy részt vehess a sorsoláson?

    1. Kövesd Instagramon@racingline.hu-t, és ott, a nyereményjátékról szóló poszt alatt kommentben áruld el, hogy ha nyersz, kinek adod a második jegyet, vagyis kivel látogatnál ki a versenyre!
    2. Lájkold Facebookon a Racingline.hu oldalát, és ott, a nyereményjátékról szóló poszt alatt kommentben áruld el, hogy ha nyersz, kinek adod a második jegyet, vagyis kivel látogatnál ki a versenyre!
    3. Ha még nem tetted meg, iratkozz fel a racingline.hu hírlevelére! A hírlevélre való feliratkozás lehetőségét asztali gépen a főoldalunkon, a top hírek alatt találod, mobil nézetben pedig bármelyik cikkünk legalján. Az adatkezelési szabályzatot ITT éred el.
      Akik már korábban feliratkoztak, ugyanúgy részt vesznek a sorsolásban!

    A játék 2021. május 28. péntek 8:00-tól, június 4. péntek 8:00-ig tart. A nyerteseket az adott platformon fogjuk értesíteni, a nyereményjátékról szóló poszt alatt, illetve a hírlevélfeliratkozáshoz megadott email címen!

    A nyertesek a jegyeket digitális, vócser formában kapják majd meg!

    A részletes játékszabályokat alább olvashatod!


    Racingline.hu: 30 belépőjegy várja gazdáját, a Kamion Eb-re! (továbbiakban Játék) szabályzat

    1. A Szervező

    A Játék szervezője és lebonyolítója a Racingline.hu Kft (cégjegyékszáma: 01-09-383030, adószáma: 29201640-2-41.) (továbbiakban Racingline.hu).

    A nyeremények felajánlója a Truck Race Promotion Rendezvényszervező Kft. (cégjegyékszáma: 01-09-181139, adószáma: 24765356-2-41.)

    1. Játékban való részvétel feltételei

    A Játékos a Játékban történő részvétellel a jelen Játékszabályzatban foglaltakat maradéktalanul ismeri és magára nézve kötelezőként elfogadja.

    A Játékban nem vehetnek részt Racingline.hu, vezető tisztségviselői, munkavállalói, megbízottjai, valamint az egyéb, a lebonyolításban közvetlenül részt vevő személyek és azok hozzátartozói és közeli hozzátartozói.

    Játékost terheli a saját részvételéhez szükséges technikai és egyéb feltételek megteremtése, fenntartása és az ezekből származó minden költség és felelősség viselése (így többek között: Internet kapcsolat díja, számítógép és szoftverek megvásárlása, működtetése) valamint felel az általa megadott adatok valódiságáért és helyességéért.

    Racingline.hu fenntartja a jogot, hogy a jelen játékszabályzatban foglalt feltételeket vagy magát a Játékot – akár annak időtartama alatt is – egyoldalúan módosítsa, felfüggessze vagy megszüntesse. Racingline.hu jogosult bármely Játékost a Játékból kizárni, különösen, ha a Játék kapcsán visszaélés vagy a feltételek megszegésének gyanúja merül fel, vagy ha valamely Játékos a Játék lefolyását bármilyen módon manipulálja, vagy bármely módon rosszhiszeműen jár el. A jelen játékszabályzat módosításait, illetve a Játék esetleges felfüggesztéséről vagy megszüntetéséről szóló értesítést a Racingline.hu közzéteszi a https://szerk.racingline.hu/etrc/szuletesnapi-jatek-30-belepojegy-varja-gazdajat-a-kamion-eb-re/2021/05/28/ oldalon, a Játékosok felelőssége, hogy ezekről megfelelően tájékozódjanak. Racingline.hu kizár minden, a Játék használatából eredő közvetlen vagy közvetett kárral és költséggel kapcsolatos kártérítést és kártalanítást.

    A Játékban történő részvétellel összefüggő vitákkal kapcsolatosan a Racingline.hu mindennemű felelősséget elhárít, így többek között a regisztráció során megadott adatok hiányosságáért/hibájáért (pl. e-mail cím) illetve valódiságáért a Racingline.hu semmilyen felelősséget nem vállal.

    III. A Játék menete

    A nyereményjáték 3 platformon zajlik: Instagramon, Facebookon és hírlevélben. Mindhárom platform tekintetében 5-5 nyertes kerül kisorsolásra, akik 2-2 db jegyet nyernek.

    A játékban való részvétel feltételei:

    1. Kövesd Instagramon@racingline.hu-t, és ott, a nyereményjátékról szóló poszt alatt kommentben áruld el, hogy ha nyersz, kinek adod a második jegyet, vagyis kivel látogatnál ki a versenyre!
    2. Lájkold Facebookon a Racingline.hu oldalát, és ott, a nyereményjátékról szóló poszt alatt kommentben áruld el, hogy ha nyersz, kinek adod a második jegyet, vagyis kivel látogatnál ki a versenyre!
    3. Ha még nem tetted meg, iratkozz fel a racingline.hu hírlevelére! A hírlevélre való feliratkozás lehetőségét asztali gépen a főoldalunkon, a top hírek alatt találod, mobil nézetben pedig bármelyik cikkünk legalján. Az adatkezelési szabályzatot ITT éred el.
      Akik már korábban feliratkoztak, ugyanúgy részt vesznek a sorsolásban!

    A Nyeremény készpénzre át nem váltható.

    A Játék időtartama: 2021. május 28. péntek 8:00-tól, június 4. péntek 8:00-ig

    1. Nyertesek kiválasztása/kisorsolása

    A nyereményjáték nyertesei a Játék időtartama alatt a szabályoknak megfelelően résztvevő Játékosok közül sorsoló program által kerülnek kisorsolásra.

    1. Értesítés, nyeremények átvétele

    A nyertesek az adott platformon lesznek kiértesítve, a nyereményjátékról szóló poszt alatt, illetve a hírlevélfeliratkozáshoz megadott email címen!

    A nyertesek a jegyeket digitális, vócser formában kapják majd meg!

    Az értesítés figyelemmel követése a Játékos felelőssége.

    Értesítést követően privát üzenetben elkérjük a nyertesek email címét, melyet a GP Ticket Shopnak adjuk át, ők küldik el a vócsereket a megadott email címekre. Az adatok helyes megadása a nyertes játékos felelőssége!

    Amennyiben a kisorsolt nyertes az értesítésre 3 napon belül nem válaszol egyeztetés céljából, a Racingline.hu új nyertest sorsol.

    A Játékos kizárólag saját személyes adatait adhatja meg.

    1. Adatok kezelése

    A nyertes Játékosok adatait a Racingline.hu kizárólag a nyeremény célba juttatásának céljára használja fel, azt nem tárolja.

    Részletes adatkezelési tájékoztatónk ide kattintva érhető el.

    Budapest, 2021. május 28.

  • Csak védettségi igazolvánnyal lehet kilátogatni idén a Magyar Nagydíjra

    Csak védettségi igazolvánnyal lehet kilátogatni idén a Magyar Nagydíjra

    Az már korábban biztos volt, hogy a tavalyi futammal ellentétben, idén már lehetnek nézők a Forma-1-es Magyar Nagydíjon. Most pedig az is kiderült, hogy milyen feltételek teljesülése esetén vehetnék részt rajta nézők.

    A Hungaroring hivatalos oldalán már olvasható, hogy a Magyar Nagydíjra csak érvényes védettségi igazolvánnyal lehet menni, amit megerősített Schanda Tamás – az Innovációs és Technolgiai Minisztérium államtitkára – is egy facebook videóban.

    „A Formula 1-es és más nemzetközi sorozatok idei magyarországi futamait a tervek szerint nyitott kapukkal, nézők előtt szervezik meg, persze a mindenkori járványügyi előírásokat betartva. Így a Hungaroringen szoríthatnak a kedvenceiknek a védettségi igazolvánnyal rendelkező, hazai szurkolók.” – jelentette be az államtitkár.

    Idén tehát a Túraautó Világkupa (Michelisz Norbert), a Kamion Európa-Bajnokság (Kiss Norbert) és a Forma-1-es hétvégére (Formula 3: Tóth László), valamint más hazai és nemzetközi versenyekre csak a védettségi igazolvánnyal rendelkező szurkolók mehetnek be.

  • Rossit vitte körbe Kiss Norbert a versenykamionjával a Hungaroringen

    Rossit vitte körbe Kiss Norbert a versenykamionjával a Hungaroringen

    Marco Rossi, a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitány, és Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző, már az idei versenykamionnal köröztek ma a Hungaroringen. A Hungaroring közleménye szerint a szövetségi kapitány így nyilatkozott az 1150 lóerős MAN-nel való nyargalás után:

    „Apám álma is egy Ferrari vagy egy Lamborghini volt, az enyém is, de amikor az ember családot alapít és gyermekei születnek, már nem ez a prioritás. Ha húsz-harminc évvel fiatalabb lennék, talán vennék egyet, de most már nem. A játékosaim közül is sokan szeretik a gyors autókat, de őket is mindig óvatosságra intem: nekik a pályán kell gyorsnak, nagyon gyorsnak lenniük! Aztán ha sebességre vágynak, jöjjenek ki a Hungaroringre. Itt biztonságban vannak, mint ahogy én is biztonságban voltam ma Kiss Norbi mellett.”

     

     

  • RÉVÉSZ RACING – Új név, új szezon, új feladatok

    RÉVÉSZ RACING – Új név, új szezon, új feladatok

    Egy évvel ezelőtt mutatkozott be a Révész Truck Racing Team. Egy magyar csapat, mely Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok személyében magyar pilótával vágott neki a kamion EB-nek. A tűzpiros versenykamion a leggyorsabbnak bizonyult 2020-ban, de több versenyhétvégét törölni kellett a koronavírus járvány miatt, így végül nem hirdettek végeredményt. 2021-ben viszont újult erővel vág neki a csapat a szezonnak, ráadásul Kiss Norbi új feladatot is kap.

    • Örömmel jelenthetem be, hogy új szakágakkal bővül a csapat, így a kamionversenyzés mellett lesznek pilótáink gokartban és a Forma-4-es olasz bajnokságban is. A Révész Cégcsoportnak, a Révész családnak köszönhetően elindíthatunk egy utánpótlás programot, melynek keretében tehetséges versenyzőket szeretnénk felkarolni. Ezzel együtt a csapat neve is Révész Truck Racing Teamről Révész Racing-re változik – mondta Kozák Attila csapatvezető.

    A csapat a Hungaroringen mutatta be Kiss Norbert 2021-es versenykamionját, melyet tovább fejlesztettek. A pilótára mentorként is számítanak, hiszen a fiatal versenyzők segítése is a feladata lesz.

    • Örömmel látom el tanácsokkal a fiatalokat, igyekszem átadni a tudásomat. Levivel napi szinten kapcsolatban állunk, és nem csak a tesztelésekre mentem el vele, hanem rendszeresen együtt szimulátorozunk. Ez sokat segíthet abban, hogy egy versenyző koncentrált legyen, gyors döntéseket hozzon, és fejben készen álljon a futamokra. Mindenben igyekszem támogatni, de neki kell megtalálnia a saját útját. A fiatalokkal nőtt a csapatunk, büszke, és hálás vagyok, ennek a részese lehetek – mondta Kiss Norbert.

    A csapat F-4-es pilótája Révész Levente lesz. A 16 éves versenyző eddig gokartban ért el sikereket, az olasz Forma-4-es bajnokságban pedig több mint harminc rivális ellen szeretne bizonyítani.

    • Korábbi F-1-es versenyzők, mint Montoya vagy Patrese gyerekei is az ellenfeleim lesznek, utóbbi a csapattársam. Egy nagyon erős bajnokságban indulhatok. A gokarthoz képest nagyon nagy a váltás, erősebb az autó, de az első tesztelések jól sikerültek, május közepén pedig kezdődik számunkra a szezon, ahol szeretnék a top 10-ben végezni – tette hozzá Révész Levente.

    Az utánpótlás nevelésnek a Magyar Autó és Motorsport Szövetség is örül, mivel így tehetséges fiatalok kaphatnak lehetőséget.

    • A Révész Racing-nél fiatal és tapasztalt versenyzők egyaránt vannak. A magyar autósport szempontjából nagyon fontos, hogy így a fiatalokra számíthatunk akár több szakágban is a jövőben, de olyan versenyzők pályafutását is segíti a csapat, akik már tettek le valamit az asztalra. Bízom abban, hogy ez követendő példa lesz más versenyistállók számára is – mondta Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke.

    A Révész Cégcsoport eddig is támogatta a sportot és abban bíznak, már az első verseny jól sikerül a csapat számára.

    • A technikai sportok mindig is közel álltak hozzánk, ezért is döntöttünk úgy, hogy bővítjük a csapatot, és a kamion EB mellett több kategóriában is segítünk tehetséges fiatalokat. Levente a gokartban már bizonyított, erős bajnokságokban az élmezőnyben végzett, most feljebb léphetett. A kamion EB-n Kiss Norbert tavaly több futamot is nyert, idén is hasonló eredményeket várunk tőle, és a célunk az, hogy megnyerje a sorozatot – osztotta meg az idénnyel kapcsolatos célokat Révész Bálint, a cégcsoport tulajdonosa.

    A kamion EB június 12-én a Hungaroringen rajtol. Az Forma-4-es olasz bajnokság első futamát a franciaországi Paul Ricard pályáján rendezik május 15-én.