Miután az FIA kamion Európa-bajnokság elkötelezte magát a Párizsi Egyezmény mellett, hogy 2038-ra eléri a nettó zéró kibocsátást, az FIA határozott jelzést adott azzal, hogy jóváhagyta a bajnokság promótere, az ETRA által kidolgozott fenntarthatósági ütemtervet.
Működése során az ETRA a részvényesével és az FIA-val közösen dolgozott ki és tervezett stratégiákat, intézkedéseket a végrehajtáshoz, hogy biztosítsa, és teljesíteni tudja kötelezettségvállalásait. Együttműködik az érdekelt felekkel, például a csapatokkal, a rendezvényszervezőkkel és a partnerekkel, valamint a globális sportközösséggel az éghajlatváltozás elleni küzdelemben.
Az FIA kamionversenyzésért felelős bizottsága most megerősítette azt a célkitűzést, hogy az FIA European Truck Racing Championship legkésőbb 2038-ra elérje a nettó nulla károsanyag-kibocsátást. A fenntarthatósági ütemtervvel összhangban a bajnokság a következő területek köré építi stratégiáját: környezetvédelmi akkreditáció, a sportformátum fejlesztése és a fenntartható energiák fokozatos bevezetésének technikai átállása a kamionversenyeken.
Az FIA ETRC-ben a 100%-ban megújuló üzemanyagra való átállás az összes versenykamion esetében az első fontos lépés volt egy új korszakba, és bizonyíték arra, hogy a közúti haszongépjárművekkel is lehet intézkedéseket tenni az alacsonyabb üvegházhatású gázkibocsátás érdekében, amit a versenypályákon alkalmaznak. Georg Fuchs, az ETRA ügyvezető igazgatója így nyilatkozott:
„Nagyon örülünk annak, hogy az FIA hivatalos megbízatását és támogatását megkaptuk a legkésőbb 2038-ra nettó nulla károsanyag-kibocsátás elérésére irányuló célkitűzéseink megvalósításához. Ahhoz, hogy ezeket az célokat a pályán is meg tudjuk valósítani, tovább kell dolgoznunk a megfelelő kereteken belül. Izgatottan várjuk a következő hetekben és hónapokban történő bejelentéseinket. Természetesen az FIA ETRC példakép akar lenni a közúti árufuvarozási ágazatban, proaktívan bemutatva az új technológiákat, és megmutatva, hogy lehetséges 2038-ra elérni a nettó zéró kibocsátást, előbb a pályán majd a pályán kívül is.”
Az FIA Kamion Európa-bajnokság (ETRC) június 12-13-án kezdődött a magyarországi Hungaroringen, és a július 16-17-án a németországi Nürburgringen folytatódik. A 7 versenyhétvégéből álló szezonban 15 versenyző sorakozik fel a rajtrácson, mindegyikük speciálisan kifejlesztett Goodyear tehergépkocsi-versenygumikon. A legnagyobb esélyesként a hatszoros bajnok Jochen Hahn vágott neki a szezonnak Iveco versenykamionjával, de a magyar Kiss Norbert is jól kezdte a szezont: hazai pályán három futamból kettőt megnyert.
A Goodyear közel két évtizede szereplője az ETRC világának. A versenyző csapatok számára biztosított abroncsai képesek kiaknázni az 5500 Nm-es maximális forgatónyomatékot, melynek köszönhetően a kamionok öt másodperc alatt 0-ról 100 km/h-ra gyorsulhatnak. A bajnokság a Hungaroring után két négyfutamos verseny erejéig ellátogat a németországi Nürburgringre, majd a megmérettetés Most (Csehország), Zolder (Belgium), Le Mans (Franciaország), Jarama (Spanyolország) és Misano (Olaszország) versenypályáin folytatódik.
Kiss Norbert: „Megérdemeltük a szurkolást”
A magyar Kiss Norbert kétszeres bajnokként vágott neki az idénynek a Révész Truck Racing Team színeiben, egy MAN kamion volánjánál. A Hungaroringen a szombati futamnak a pole-ból vágott neki, de technikai hiba meggátolta a győzelmet. A második napon viszont már nyerni tudott az első rajtkockából, majd a fordított rajtrácsos futamon is, a 8. helyről indulva.
„Ebben a sportban történhetnek váratlan technikai hibák. Jobb így, egy ilyen hibát talán könnyebb megoldani, mintha lassabbak lennénk körönként 5 tizeddel. Vasárnap már a tervek szerint alakult minden, gyorsak voltunk és megbízhatóak is. Örülök, hogy újra nézők előtt tudtunk versenyezni, kiváló hangulatot varázsoltak. A Révész Racing csapata megérdemli a szurkolást, amit átélhettünk a Hungaroringen, hiszen most már másfél éve, a pandémián keresztül ezekért az eredményekért dolgoztunk” – mondta el Kiss Norbert a nyitó hétvégéről.
A további futamokkal kapcsolatban hozzátette: „A folytatás nehezebb lesz, hiszen mindig hazai pályán volt a legnagyobb előnyünk. Külföldi helyszíneken bizonyára sokkal szorosabb lesz a mezőny, de optimista vagyok, hogy bárhova is megyünk, versenyképesek leszünk és győzelmekért fogunk harcolni. Kelleni fog a pillanatnyi jó forma, kelleni fog, hogy jó munkát végezzünk a szabadedzéseken, jó beállításokat találjunk és akkor harcolhatunk a bajnoki címért.”
Versenytapasztalatok a közútra
A Goodyear tehergépkocsi-versenyabroncsokat a Goodyear közúti abroncsok esetében már ismert 315/70R22.5 méret és karkasztechnológia jellemzi, futófelületi mintázatuk azonban aszimmetrikus. A kialakítást úgy optimalizálták, hogy a talajjal érintkezve a legjobb nyomáseloszlást érjék el a lehető legnagyobb ellenállóképesség és jobb teljesítmény mellett. Az 5,1 mm mély mintaárkok hatékony vízkiszorítást eredményeznek, emellett az abroncs az optimális száraz tapadás, fékezés és húzóerő érdekében merev kialakítású és 89%-os futófelület/aszfalt érintkezési felületet tesz lehetővé. A versenyabroncsokat a Goodyear csúcstechnológiás tehergépkocsi-abroncsainak – köztük az elismert KMAX-GEN 2 és FUELMAX-GEN 2 termékcsaládok – fejlesztői csapata alkotta meg.
„A versenypályán és az utakon szerzett tapasztalatok gyorsan áramlanak a két terület szakértői között, és ez segít abban, hogy a Goodyear megőrizze vezető pozícióját a tehergépkocsi-abroncsok fejlesztése terén. – mondta el Maciej Szymanski, a Goodyear haszongépjárműabroncs-ágazatának európai marketingigazgatója. – A Goodyear tehergépkocsi-abroncsainak a közutakon a nagy futásteljesítményű flották igényeivel kell megbirkózniuk, és fontos az is, hogy az állásidő csökkentése érdekében ellenállók és tartósak legyenek. Emellett alkalmasnak kell lenniük a nagy igénybevételt jelentő, gyakori megállással-elindulással járó városi közlekedésre is. Az ilyen abroncsok esetében a Goodyear ETRC-tapasztalataiból származó technológiákat használjuk. A versenyzésnek köszönhetően mérnökeink ráláthatnak arra, hogyan reagálnak a fejlett anyagok a padkák hatásaira nagy sebesség esetén, valamint a magas hőmérsékletekre, az intenzív fékezésre és az óriási forgatónyomatékra.”
Fotó: Vámosi Péter
Goodyear Kupa: a tehetségek támogatása
Az abroncsgyártó az idén a Goodyear Kupa keretében ismét támogatja az ETRC tehetségeit, ráirányítva a figyelmet a jövő sztárpilótáira. A Goodyear Kupában csak az ETRC kevésbé tapasztalt pilótái vehetnek részt, a korábbi bajnokok és az előző idény nyolc legjobbja nem. Ezáltal a feltörekvő pilóták több médiafigyelmet kaphatnak, valamint saját díjakért és pontokért versenyezhetnek.
„A Goodyear az autósport számos kategóriájában vállal szerepet. Hosszú ideje elkötelezett partnerként vagyunk jelen az ETRC-ben is, és büszkék vagyunk rá, hogy részünk lehet a feltörekvő tehetségek felkarolásában és támogatásában. A Goodyear Kupának köszönhetően több figyelmet kaphatnak a jövő csillagai, illetve szponzoraik és partnereik” – mondta el Maciej Szymanski.
„Nagy örömmel köszöntjük ismét a Goodyeart a Promóter Kupa névadó szponzoraként. Hosszú ideje fennálló együttműködésünk a Goodyearrel nagyon értékes számunkra. Az abroncsgyártó folyamatos elkötelezettsége a Chrome pilótakategória iránt nehéz időkben jelzésértékű, jelzi lankadatlan támogatásukat a sportág iránt” – mondta el Rolf Werner, az ETRA ügyvezető igazgatója.
Hosszú idő után ismét nemzetközi versenyhétvégének adott otthont a Hungaroring, és még hosszabb idő után végre közönség előtt! A Kamion Eb hungaroringi szezonnyitóján jártunk, ahol szombaton inkább a drámáé volt a főszerep, hiszen Kiss Norbi az első versenyen az első helyről esett ki, illetve a második versenyt egy komoly baleset miatt lefújták.
A vasárnap aztán mindenkit kárpótolt, a magyar rajongókat legalábbis mindenképp!
Mutatjuk, milyen jó volt a hangulat, a videó végén pedig Norbi is beszámol a hétvégéről, sőt már előre tekint a következő versenyekre.
Ráadásként Orosz György, humorista is megosztja Kamion Eb-s élményeit!
A szokatlan szombat után egy nagyon eredményes vasárnap következett, legalábbis Kiss Norbi és rajongói számára! A Révész Racing versenyzője vasárnap kettőből két futamot nyert. Az egyiket a pole-ból, a másikat a 8. helyről indulva!
Vasárnap újabb két futamot rendeztek a kamion EB Hungaroringen rendezett első fordulója során. Az időmérő edzésen ezúttal is a Révész Racing magyar versenyzője, Kiss Norbert volt a leggyorsabb, megelőzve Sascha Lenz-et. A második sorba Albacete és Lacko kvalifikálta magát. Ezúttal az első három helyezett egy másodpercen belül volt.
Szoros volt az időmérő, örülök, hogy ismét a pole-ból indulhatok. Fontos lenne egy jó rajt, a versenytempónk úgy érzem jobb a többiekénél – értékelt az időmérő után a magyar pilóta.
Erős szél is nehezítette a versenyzők dolgát a hétvége harmadik futamán. A rajt jól sikerült Kiss Norbert számára, az első kanyar után az élre állt, mögötte Lenz, Lacko, Albacete volt a sorrend, ők négyen gyorsan elléptek a mezőny többi tagjától. A Révész Racing versenygépe remekül működött, Norbi négy kör után már több mint három másodperces előnnyel vezetett. Nagy csata a 8-10. hely környékén zajlott, a magyar pilótát senki nem tudta megközelíteni. Végül Kiss Norbert magabiztos versenyzéssel győzött, megszerezve első 2021-es sikerét. A második Lenz, a harmadik Lacko lett.
Nagyon boldog vagyok, hogy győztünk! Nem volt könnyű, mert Lenz nagyon gyors. A rajtnál közel voltunk egymáshoz, de sikerült megtartanom az első helyet, majd előnyt szerezni. Arra kellett figyelnem, hogy ne hibázzak. Nagyon örülök, hogy megnyertük a futamot hazai környezetben, megmutattuk az erőnket. Hatalmas köszönet jár a csapat minden tagjának, és a szurkolóknak is, fantasztikusak voltak, sok erőt adnak mindig – mondta Kiss Norbert a futam után.
A negyedik, fordított rajtrácsos verseny során a 8. helyről startolhatott a magyar pilóta, ahol az elsődleges célja az összetettben vezető Lenz megelőzése volt. Halm állt az élre a második kanyar után, Kiss Norbert pedig két autót is megelőzött, Lenz mellett Albacete mellett is elment. A második körben már az ötödik helyen haladt „Balu”-val, majd Calvet mellé zseniálisan bújt be, megszerezve a negyedik helyet. Brereton volt a következő áldozata Norbinak, a sikánban újra bravúrosan előzött a magyar versenyző a negyedik körben, és már a harmadik volt. Az élen Halm és Lacko haladt, a rivális Lenz csak a 7. helyen állt. Egy másodpercen belül volt az első három, Kiss Norbert türelmesen várta a kínálkozó lehetőséget. A 8. körben egy jó kigyorsítás után a célegyenes végén bement Lacko mellé, és feljött a második helyre, és támadta Halmot, akit szintén kifékezett később az egyes kanyarban, ezzel átvette a vezetést három körrel a vége előtt. A folytatásban Norbi megőrizte pozícióját, és a 8. helyről rajtolva megnyerte a Hungaroringen rendezett 4. futamot Halm és Lacko előtt.
Óriási volt! Az volt a legfontosabb, hogy Sascha Lenz előtt zárjak. Aztán láttam, hogy gyorsabb vagyok mint a többiek, de tudtam, hogy türelmesnek kellett maradnom. Vártam a kínálkozó lehetőségre, és örülök, hogy minden összejött. Boldog vagyok, hogy ilyen jól sikerült a vasárnap – mondta Kiss Norbert, akit éltetett a szép számú hazai közönség.
Összetettben Sascha Lenz vezet, de csak tíz pont a hátránya a magyar versenyzőnek. A kamion EB júliusban a Nürburgringen folytatódik.
A kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, a Révész Racing versenyzője nyerte a gyorsasági kamion Eb vasárnapi első futamát a Hungaroringen.
A 36 éves szombathelyi pilóta a szombati versenynaphoz hasonlóan ezúttal is magabiztosan végzett az élen a délelőtti időmérő edzésen, így pole pozícóból várta a 11 körös viadal gördülő rajtját.
Kiss a start után a belső íven maradt az első kanyarban, így komolyabb nehézség nélkül megtartotta a vezető pozíciót, közvetlenül mögötte pedig Sascha Lenz és Adam Lacko száguldott a második és a harmadik helyen.
A szombati első futamot műszaki hiba miatt feladni kénytelen magyar versenyző körről-körre növelni tudta előnyét Lenzzel szemben, aki viszont jóval gyorsabb volt Lackónál, így az első három hely sorsa nem forgott veszélyben. A 15 versenykamiont felvonultató mezőny középső és hátsó részében ugyanakkor zajlottak csaták, a Hungaroringre kilátogató nézők izgalmas összecsapásokat, kisebb ütközéseket, és szép előzéseket is láthattak.
A leintésig Kiss nem hibázott, és miután ezúttal műszaki gondja sem akadt, végül fölényesen és magabiztosan diadalmaskodott a helyszínen helyet foglaló hazai közönség nagy örömére. Kiss mögött Lenz ért célba másodikként, Lacko pedig harmadikként.
Az Európa-bajnokság szezonnyitó hétvégéjének negyedik futamát 14.40-kor rendezik a Hungaroringen.
Kamion Eb, 1. forduló, Hungaroring, 3. futam (11 kör, a dobogósok):
——————————————————————-
1. KISS NORBERT (MAN) 25:38.6 perc
2. Sascha Lenz (német, MAN) 8.097 másodperc hátrány
3. Adam Lacko (cseh, Freightliner) 12.830 mp hátrány
Fotó: Vámosi Péter
A kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, a Révész Racing pilótája győzött a gyorsasági kamion Eb idénynyitó magyarországi versenyhétvégéjének vasárnapi második futamán a Hungaroringen.
A 36 éves szombathelyi pilóta a nyolcadik helyről startolt, mivel a kora délutáni versenyt megnyerte. A fordított rajtrács szabályának értelmében annak a futamnak az első nyolc helyezettje fordított sorrendben áll fel a starthoz a következő viadalon.
Kiss jól kapta el a gördülő rajtot, az első kanyarban pedig a külső ívet választotta, mellyel előnybe került a kettes kanyar előtt. A magyar versenyző az első kör végén már hatodik volt, kisvártatva pedig negyediknek, majd harmadiknak jött fel. Az ötödik kört úgy fejezték be, hogy az élen Halm száguldott, mögötte Lacko és Kiss haladt, hárman kevesebb mint egy másodpercen belül voltak egymáshoz.
Kiss a hetedik kör végén kihasználta az előtte egymással küzdő riválisok kisebb hibáját, majd a célegyenesben megtámadta Lackót, akit az első féktávon meg is tudott előzni. A következő kör elején a Révész Racing versenyzője ugyanezt a manővert hajtotta végre sikeresen Halmmal szemben, és átvette a vezetést.
A leintésig Kiss magabiztosan épített ki magának néhány másodperces megnyugtató előnyt, és megérdemelten diadalmaskodott hazai közönsége előtt. A második helyen Halm, a harmadikon Lacko végzett.
Kiss Norbert a szombat délelőtti időmérő edzésen is a leggyorsabb volt, ám az első futamon műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. A szombatra tervezett második versenyt nem tudták megrendezni, egy balesetben ugyanis megrongálódott a pályát szegélyező gumifal és szalagkorlát, amelynek a helyreállítása sok időt vett igénybe.
„Ez egy jó hétvége volt, és most is látszott, hogy erősek vagyunk a Hungaroringen, de szerintem máshol is azok leszünk” – nyilatkozta az MTI-nek Kiss, aki szerint a német Sascha Lenz lesz a legnagyobb ellenfele a bajnoki címért folyó küzdelemben, a többi versenypályán pedig a magyar versenyző arra számít, hogy ők ketten nagy küzdelmet vívnak majd egymással.
„Ha azt nézzük, hogy a Révész Racing egy új csapat, és a tavalyi, csonka idény miatt ez mindössze a harmadik közös versenyhétvégénk volt, akkor azt hiszem, kijelenthetjük, hogy jól állunk” – mondta Kiss, és hozzátette: az Eb-cím megnyerése szempontjából kulcsfontosságú, hogy ne hibázzon, és hogy a műszaki, technikai problémák elkerüljék a csapatot.
A Hungaroring tájékoztatása szerint a kamion Eb idénynyitó hétvégéjének két napján összesen 10 ezer néző látogatott ki a mogyoródi létesítménybe.
Az Európa-bajnokság július közepén folytatódik a Nürburgringen.
Kamion Eb, 1. forduló, Hungaroring, 4. futam (11 kör, a dobogósok):
——————————————————————-
1. KISS NORBERT (MAN) 26:11.4 perc
2. Stephanie Halm (Iveco) 3.044 másodperc hátrány
3. Adam Lacko (cseh, Freightliner) 3.300 mp h.
Különös szombati napon van túl a Kamion Eb mezőnye. A bajnokság idei első versenyhétvégéjét a Hungaroringen rendezik, a tegnap azonban nem úgy alakult, mint azt a magyar közönség – vagy akár bárki – várta.
Kiss Norbi a pole-ból indulhatott az első versenyen, tetemes előnye volt az őt követők előtt, azonban önhibáján kívül végül kiesett. Így a második versenynek a mezőny végéről vághatott neki, noha a futam meglehetősen rövidre sikerült. Steffen Faas ugyanis kiegyenesítette a második kanyart épp pár méterre tőlünk bevágódott a gumifalba/szalagkorlátba/”domboldalba”. A versenyt pedig nem folytatták.
A Hungaroring a csonka szombat okán vasárnap is beengedi azokat a nézőket is, akik csak szombatra váltottak jegyet!
„Miután a szombati programot biztonsági okokból kénytelenek voltunk lerövidíteni a kamion Európa-bajnokság hungaroringi futamának szervezői úgy döntöttek, hogy a szombati belépőjegyek a vasárnapi versenyfutamokra is érvényesek. Szeretettel várjuk a Hungaroringen! Kérjük a szombati jegyét hozza magával, és mutassa be a bejáratnál, ahol a beléptetéskor szkenneljük.” – áll a Hungaroring közleményében, melyet Kiss Norbi osztott meg.
A német Sascha Lenz nyerte a gyorsasági kamion Európa-bajnokság szezonnyitó versenyhétvégéjének első futamát szombaton a Hungaroringen, míg a kétszeres Eb-győztes Kiss Norbert, a Révész Racing pole pozícióból rajtoló pilótája műszaki hiba miatt nem ért célba.
A 36 éves szombathelyi versenyző a délelőtti szabadedzéseken a leggyorsabbnak bizonyult, azokat követően pedig komolyabb gond nélkül hozta le az időmérőt és szerezte meg az első rajtkockát, miután több mint egy másodperccel jobb köridőt ért el a másodikként záró Lenznél.
A 11 körös első futam gördülő rajtja után Kiss valamivel korábban fékezett az első kanyar előtt, mint Lenz, de a magyar versenyző a belső kanyaríven maradt, így a riválisnak nem volt esélye megelőzni őt. A Révész Racing pilótája a harmadik kör végéig folyamatosan növelte az előnyét közvetlen üldözőjével szemben is, a célegyenesben azonban műszaki hiba miatt lelassult a versenykamionja, így a negyedik kört már Lenz kezdte meg az élen.
Kiss a kör végén kiment a boxba, és nem is tudott visszajönni a pályára, kénytelen volt feladni a viadalt. Később kiderült, csupán egy cső mozdult el a helyéről, ez pedig könnyen javítható, ugyanakkor a magyar versenyző minden bizonnyal egy futamgyőzelemtől esett el emiatt.
Lenz a leintésig nem hibázott, és tekintélyes, csaknem 10 másodperces előnnyel diadalmaskodott az idény első futamán, mögötte a hatszoros Európa-bajnok honfitársa, Jochen Hahn lett a második, míg a versenysorozat 2017-es bajnoka, a cseh Adam Lacko a harmadik.
Az idénynyitó versenyhétvége második futamát 15.50-kor rendezik a Hungaroringen.
A délutáni, fordított rajtrácsos viadal – az első verseny első nyolc helyezettje fordított sorrendben állt fel a starthoz – az eredetileg tervezettnek megfelelően elindult, azonban az első körben történt baleset miatt piros zászlóval félbeszakították. A német Steffen Faas a második kanyart nem tudta bevenni, kicsúszott és viszonylag nagy sebességgel a gumifalba, valamint a szalagkorlátba vágódott. Bár a versenykamion átszakította a biztonsági berendezéseket, a versenyzőnek nem esett baja.
Fotó: Vámosi Péter
A Hungaroring szakmai stábja elkezdte a védőkorlát és a gumifal javítását, valamint helyreállítását, egy óra szünet után azonban a versenyigazgatóság úgy döntött, hogy biztonsági okokból már nem tartják meg a futamot.
A szezonnyitó hétvége első viadalát a német Sascha Lenz nyerte, a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, a Révész Racing versenyzője pedig négy kör után műszaki hiba miatt az élről volt kénytelen feladni a küzdelmet.
Vasárnap az eredeti terv szerint egy újabb időmérő edzés, valamint két, egyenként 11 körös futam vár a mezőnyre.
A hétvége eseményeit nyomon követhetitek a Racingline.hu Instagram sztorijaiban!
A hétvégén a Hungaroringen sorra kerülő első fordulóval kezdődik a gyorsasági kamion Európa-bajnokság idei szezonja, a mezőnyben pedig ott lesz a Révész Racing MAN típusú versenykamionjának volánjánál a kétszeres Eb-győztes Kiss Norbert, aki harmadik diadalára tör.
A nemzetközi szövetség (FIA) nyolcfordulósra tervezte az idényt, amelyet tavaly a koronavírus-járvány miatt nem tudtak megrendezni, igaz, Csehországban és Mogyoródon versenyeztek az indulók, de a bajnokságban nem hirdettek végeredményt.
A Révész Racing egy évvel ezelőtt mutatkozott be, és az első versenyeken Kiss Norbertnek sikerült megmutatnia, hogy komoly potenciál rejlik a száz százalékban magyar csapatban.
„Hosszú lesz az Európa-bajnokság, ugyanakkor egy jó kezdés lendületet adhat. A riválisok biztosan jelentős technológiai fejlesztéseket hajtottak végre, de mi sem ültünk ölbe tett kézzel, ezért vélhetően izgalmas futamokra van kilátás” – idézte a Révész Racing közleménye Kozák Attila csapatvezetőt.
A Hungaroringen sorra kerülő szezonnyitón szurkolók is lehetnek a lelátón, a védettségi igazolvánnyal rendelkezőket ugyanis beengedik a mogyoródi létesítménybe.
„Keményen dolgoztunk az elmúlt hónapokban, igyekeztünk kisebb fejlesztéseket végrehajtani a versenygépen, és tovább javítani a megbízhatóságon. Nagyon várom a hétvégi versenyt, külön öröm számomra, hogy a Hungaroringen startolhat a bajnokság, hazai közönség előtt indulni mindig felemelő érzés, rengeteg segítséget kapok a szurkolóktól” – nyilatkozta Kiss Norbert, aki 2014-ben és 2015-ben volt Európa-bajnok.
A 36 éves versenyző a Hungaroringen 25-ször állt rajthoz, ezek közül hat alkalommal győzött, 17-szer pedig dobogós volt.
A riválisok között ebben a szezonban is lesznek korábbi Eb-győztesek, így például a németek hatszoros Európa-bajnoka, Jochen Hahn, a versenysorozat 2017-es győztese, a cseh Adam Lacko, valamint a háromszoros Eb-győztes spanyol Antonio Albacete.
A Hungaroring után júliusban a németországi Nürburgringen két egymás utáni fordulóval folytatódik az Eb, majd sorrendben Csehország, Belgium, Franciaország és Spanyolország következik, a záró állomás pedig az olaszországi Misano lesz október közepén.
Az elmúlt hetekben Orosz György humorista azzal öregbítette a hírnevét a közösségi médiában, hogy gyakorlatilag válogatás nélkül jó fotelkommenthuszár módjára véleményezett cikkeket: ahogy illik, elolvasás nélkül, csak a címre reagálva. Egy fogadás miatt tette ezt eredetileg, amit meg is nyert, de azóta is megtartotta ezen jó szokását, így keveredett a mi autósportos oldalunkra is.
Nálunk a Facebook oldalunkon történt első hozzászólásában azt nehezményezte, hogy azért nem szereti a Forma-1-et, mert ott nem lehet szotyizni. Persze, topkomment lett azon a héten, ahogy a többi cikknél is, amelyekhez hozzászólt. Ugyan még odébb van a Forma-1-es Magyar Nagydíj, de kaptunk az alkalmon, hogy ha már így esett, akkor meghívjuk a Kamion EB és Fesztiválra, ahol a kamionok dübörgése mellett, de szotyizhat végre a kedvére.
Partnerek voltak ezen akciónkban a szervező TRP, illetve a Hungaroring is, amit ezúton is köszönünk nekik! Gyuri pedig ahogy illik, családi programot szervezett a meghívásunkból, így vasárnap szintén ott lesz a lelátón, és figyelik majd, hogy mit alkot Kiss Norbi és magyar csapata, a Révész Racing!