Kategória: E-sport

  • Online márkakupa indul a legvadabb MINI-kkel, értékes nyereményekért

    Online márkakupa indul a legvadabb MINI-kkel, értékes nyereményekért

    Január 27-én elrajtol a Masters MINI Challenge online szimulátoros bajnokság, amelyben nyolc izgalmas forduló során szállhatnak harcba egymással a versenyzők a győzelemért és az értékes nyereményekért.

    A futamok az egyik legnépszerűbb és legelismertebb szimulátorral, az Assetto Corsával zajlanak a GTR-Masters szervezésében, amely Magyarország egyik legrégibb és legnívósabb szimulátoros közössége.

    A MINI Cooper versenyzésre felkészített verziója igazi kis méregzsák, és jellegéből adódóan rendkívül szoros csatákra lehet számítani. A futamok nagy része során a versenyzők várhatóan egymás lökhárítóján autóznak majd és test-test elleni küzdelmet vívnak. Ehhez illeszkedik versenynaptár is, amelyben javarészt szűk és lendületes brit pályák kaptak helyet – mint amilyen Brands Hatch vagy Donington Park -, de két versenyre a mezőny ellátogat majd a kontinentális Európába is, hogy a pilóták olyan legendás helyszíneken mérkőzzenek meg, mint például Zandvoort.

    A nyeremények között szerepel 60 000 Ft pénzdíjazás, Super Racing Fesztivál VIP napijegy, valamint 2 db a hazai Forma-1, WTCR, Kamion eb és nemzetközi rallyversenyeket bemutató „Motorsports in Hungary 2021” könyv. A Masters MINI Challenge támogatója és a tárgyi nyeremények felajánlója a Truck Race Promotion, a Super Racing Fesztivál promótere.

    A legtöbb nyereményt a bajnokság rendszeres résztvevői között sorsolják ki, tehát azoknak is érdemes lehet részt venni a futamokon, akiket a versenyzés puszta öröme hajt és nem feltétlenül a bajnoki cím megszerzése.

    Master Mini Shakedown
    Fotó: Master Mini Challenge

    A bajnokságban a szervezők örömmel látnak mindenkit, aki szeretné próbára tenni magát és bátorítják a kezdő pilóták indulását is, hiszen a nagy mezőnyben mindenki megtalálhatja majd a magához a méltó ellenfelet, akivel izgalmas csatákat vívhat és megküzdhet a pozíciókért.

    A versenysorozat 2022. január 20-án kezdődik bemelegítő, ún. „Shakedown” futammal a híres Silverstone-ban, amelyen a részvétel mindenki számára teljesen nyílt! A gyakorló szerver már most is elérhető, amin bátran lehet futni a köröket és ismerkedni az autóval mindenkinek, aki szeretne kicsit belekóstolni autóversenyzés ízébe.

    Egy hazai autóversenyző is lesz a mezőnyben

    Egy hazai autóversenyző is lesz a mezőnyben A sorozatban rajthoz áll Rácz Gergő is, aki a 2022-es szezontól részt vesz a brit túraautó-bajnokság (BTCC) betétfutamaként működő MINI Challenge versenyein a tavalyi bajnok EXCELR8 Motorsport színeiben. A 15 esztendős sportoló számára az online bajnokság lehetőséget biztosít a pályák megtanulására és arra is, hogy a téli holtszezon során formában maradhasson.

  • HUMDA OPEN 2022: Már a nyitó fordulóban összecsapott Blazsán és Szarka

    HUMDA OPEN 2022: Már a nyitó fordulóban összecsapott Blazsán és Szarka

    Mint ahogy a szezonbeharangozóban már említettük a hazai Gran Turismo két nagy favoritja Blazsán Patrik és Szarka Zsolt is nagy reménnyel vágott neki az idei küzdelmeknek.  

    Kettejük párharca már az első forduló első futamának rajtjánál elkezdődött, amit a Dragon Trail – Gardens II fikciós pályán rendeztek a Ferrari F50-es modellel. 

    Az online kvalifikációt Blazsán nyerte de óriási harc volt közte, Mihalidesz – aki 48 ezreddel végzett a második helyen – és Szarka között, aki csupán 87 ezredre követte a vetélytársait a rajtelsőségért folytatott küzdelemben. 

    A lámpák kialvását Blazsán kapta el a legjobban. Mögötte szorosan érkezett Mihalidesz, aki a 3-as kanyarban egy lesodródás miatt pozíciót vesztett az őt követő Szarkával szemben. A sokszoros magyar bajnok a lehetőséggel élve azonnal nyomás alá helyezte Blazsánt, akivel hosszú körökön keresztül folytatott igen színvonalas csatát. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    Mihalidesz a hibája után kiesett a ritmusból és előbb a tavalyi évben igen impozáns teljesítményt nyújtó Tóth Henrik, majd Németh László is megelőzte így egészen az 5. helyig esett vissza. Ezt követően újra felépítve a versenyzését a 4. körben már újra a 3. helyen autózott a fiatal tehetség. 

    A 8. körben Szarka előzésre szánta el magát és a célegyenes végi 1-es kanyarban sikeresen magamögé utasította a tavalyi évben az „Év E-sportoló”-jának választott Blazsánt. 

    Az élre álló klasszis innentől kőkemény védekezésre szorult, ugyanis Blazsán elképesztő nyomás alá helyezte a riválisát, és szinte centiméterekre megközelítve próbálta hibára kényszeríteni. A kettejük küzdelme az utolsó kör 1-es kanyarjában csúcsosodott ki, ahol is Blazsán egy előzési kisérletnél kissé elfékezve magát – Szarkát leterelve – újra visszavette a vezetést, amit a célig meg is tartott. A 3. helyen érkezett Mihalidesz, majd őt követte a kiváló vezetést bemutató Masa Máté és Németh László. A versenyfelügyelet a Blazsán-Szarka incidenst vizsgálat alá helyezte, ahol is Blazsán 2mp-es időbüntetést kapott, ezzel Szarka zárta az élen az első futamot. 

    A második futamon – ahogy azt már megszokhattuk – az előző futamon az 1-8 helyen végző versenyzők fordított sorrendben álltak fel a rajtrácsra. Ennek megfelelően Túróczi Tamás indult az élről, akit Szabó János és Németh László követett. A rajt utáni tülekedést Tóth Henrik használta ki a legjobban, hiszen előbb a 2. majd a kör végére az 1. helyre is fel tudott jönni, amivel igen jó helyzetből várhatta a folytatást. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    Közben Mihalidesz is villámrajtot vett, hiszen az 1. kör végén már a 3. pozícióban haladt -leszakítva magáról Szarkát és Blazsán-t, akik az 5. és 6. helyen haladtak ekkor. A 2. körben Blazsán Patrik megelőzte Szarka Zsolt-ot és az élen állók nyomába eredt nyakában a legnagyobb riválisával. Igazán izgalmas pillanatoknak lehettünk szemtanúi a verseny ezen szakaszában, hiszen ollóként zárta össze a mezőnyt a két klasszisversenyző, akik eközben egymás ellen is magas színvonalú csatát vívtak. 

    A 4. körben Blazsán egy váratlan manőverrel megelőzte Mihalideszt és Tóth nyomába eredt. Szarka viszont picit beragadt, de Tóth, Blazsánnal szemben bemutatott szenzációs védekezésének köszönhetően teljesen összetorlódott a vezető négyes. 

    A 6. körben Tóth a nyomás alatt „megroppant” és mindhárom üldözője elment mellette, ezzel nyílt sisakossá téve a három favorit győzelemért vívott küzdelmét. 

    Az utolsó körök Mihalidesz és Tóth párbajáról szóltak, ahol is pozíciócserékkel és zseniális megoldásokkal szolgáltatták az izgalmakat. Közben az élen Blazsán a szélárnyékot megtörve lassan elhúzott Szarkától és ezzel bebiztosította a győzelmét. A 3. helyen Mihalidesz ért célba, őt követte Tóth majd Varga Krisztián és Masa Máté. 

    Az első fordulóban az összesített értékelésben Blazsán végzett az élen, a kvalifikáción szerzett elsősége okán. Őt követi Szarka és Mihalidesz. 

    Az eredmények a ide kattintva tekinthetőek meg!

    Folytatás vasárnap a legendás Spa-Francorchamps-i pályán. 

  • Fontos lépés a NASCAR Ignition fejlesztésében

    A Motorsport Games (NASCAR Ignition) és a Live Fast Motorsports kiterjesztett partneri kapcsolatot jelentett be a 2022-es NASCAR szezonra.

    A NASCAR Ignition játék fejlesztője így példátlan hozzáférést kap a NASCAR egyik csapatának belső titkaihoz, amely segítheti a játék franchise fejlesztését.

    El is kél majd ez a segítség, hiszen az egyik legnevesebb játékokkal foglalkozó lap, a racinggames.gg 2021-ben az Ignitiont választotta az év egyik legrosszabb autós játékának.

    A szerződött partner a Live Fast Motorsports lesz, mely egy autót indul a NASCAR Cup Seriesben, méghozzá a 78-as rajtszámú Ford Mustangot.

    Ez a technikai kapcsolat kibővíti a Motorsport Games hozzáférését a NASCAR valós adataihoz.

    A megállapodás teljes időtartama alatt jelen lesz a Motorsport Games a Live Fast Motorsports garázsában, megnyitva ezzel a korábban nem elérhető kommunikációs csatornákat a versenycsapat személyzete és a Motorsport Games között.

    A Motorsport Games nem is kívánhatott volna jobb stratégiai partnert, mint a Live Fast Motorsports, és alig várjuk, hogy folytassuk együttműködésünket a következő NASCAR-szezonban” – mondta George Holmquist, a Motorsport Games kiadói és marketing alelnöke.

    A Live Fast Motorsports egész csapata fantasztikus partnerek, és nem tudjuk eléggé megköszönni nekik azt a páratlan hozzáférést, amit cégünknek biztosítanak.

    Az alakulat két tulajdonosa nem más, mint két NASCAR Cup Series veterán, hiszen a Live Fast Motorsports BJ McLeod és Matt Tifft kezében van.

    Mindig is nagy rajongója voltam a videojátékoknak, különösen azoknak, amelyekben a kedvenc sportágam szerepel. Izgalmas, hogy lehetőséget kaptam arra, hogy a szezon során visszajelzéseket adjak, hogy segítsek a lehető legjobb NASCAR-játék megalkotásában” – mondta McLeod.

    Tifft egy fontos aspektusra hívta fel a figyelmet, amiből csapata igencsak sokat profitálhat.

    A Motorsport Games lehetővé teszi számunkra, hogy videojátékain keresztül még szorosabb kapcsolatot teremtsünk a fiatalabb rajongóinkkal.

  • Verstappenék drámája, Drugovichék a Le Mans Virtual bajnokai

    Verstappenék drámája, Drugovichék a Le Mans Virtual bajnokai

    Max Verstappen és csapata sokáig vezetett, azonban a verseny negyedéhez közeledve az élről kellett kiállnia a 24 hours of Le Mans Virtualról.

    A bombaerős – Felix Rosenqvist, Max Verstappen, Maximilian Benecke, Atze Kerkhof – felállással induló Team Redline sokáig megállíthatatlannak tűnt, azonban a hetedik óra után minden a feje tetejére állt.

    Max Verstappen a Ford sikánban megpördült, átcsúszott a magas kerékvetőkön és a gumifalba csapódott. Az autó kerekei letörtek, és a #123-as számú Team Redline versenyzője azonnal kiesett.

    Max Verstappen Team Redline
    Max Verstappen és a 123-as számú Team Redline sokáig vezette a versenyt / Fotó: Le Mans Virtual

    Ekkor vette át a vezetést a testvér autó, a szintén Team Redline-os #70-es csapat, melynek tagjai Felipe Drugovich, Oliver Rowland, Michal Smidl és Jeffrey Rietveld voltak és már nem is engedték ki azt a kezük közül.

    Érdemes megemlíteni a W Series csapatát, mely a formációs kör során leszakadt a szerverről, és kiesett.

    A magyar érdekeltségű csapatok közül a YAS Heat (az Abhu Dhabi versenypálya hivatalos E-Sport csapat) szerepelt a legjobban. A Remenyik Balázst is foglalkoztató istálló végül az 5. lett.

    A Kiss Norbit a soraiban tudó Red Bull Esports csapat sokáig a legjobb 5-ben volt, azonban hátraesett, és végül 1 órával a vége előtt Frederik Rasmussen alatt kifogyott az üzemanyag, így a csapat kiállni kényszerült.

    Kiss Norbi Red Bull Esports
    Kiss Norbert Red Bull Esports / Fotó: Le Mans Virtual

    A magyar versenyzők megpróbáltatásairól természetesen bővebben is be fogunk számolni.

    Az LMP kategória dobogójára még a címvédő Rebellion GPX Esport (Louis Deletraz, Agustin Canapino, Kuba Brzezinski, Nikodem Wisniewski), és a Floyd ByKolles-Burst (Tom Dillmann, Bent Viscaal, Jesper Pedersen, Jernej Simončič) csapat állhatott fel.

    Elképesztő izgalmak a Le Mans Virtual GTE kategóriájában

    A verseny nagy részét két csapat dominálta a GTE kategóriában, még az utolsó órákban is csak másodpercek választották el a két autót egymástól.

    Végül a BMW Team Redline 71-es számú autója került ki győztesen ebből az őrült versenyből, Rudy van Buren, Lorenzo Colombo, Enzo Bonito, és Kevin Siggy vezérletével.

    Rudy van Buren BMW Team Redline
    Rudy van Buren BMW Team Redline / Fotó: Le Mans Virtual

    Szoros második lett 91-es Porsche Esports Team, mely alakulatot Mitchell deJong, Laurin Heinrich, Mack Bakkum, és Martin Krönke képviselte.

    A dobogó legalsó fokára a  Proton Competition 77-es rajtszámú alakulata állhatott fel (Loek Hartog, Matt Campbell, Kevin van Dooren, Jeremy Bouteloup).

    A következő nagy szimulátoros eseményre nem kell majd sokat várni, hiszen Január 22-23-án érkezik az iRacing évnyitó rendezvénye, a Daytonai 24 órás, erről is természetesen beszámolunk majd.

  • Verstappen kiesett, 3 magyar még versenyben van!

    Verstappen kiesett, 3 magyar még versenyben van!

    Max Verstappen kísérlete arra, hogy megnyerje a Le Mans-i 24 órás virtuális versenyt a Team Redline-nal, véget ért, miután szombat este kiesett a versenyből.

    Verstappen csapata – miután mindössze 0,002 másodperccel maradt le a pole pozícióról – az élre állt a versenyen, és a hét óra alatt egyperces előnyt épített ki.

    Az utolsó sikánba érve azonban, nem sokkal azután, hogy megelőzött egy GT-s résztvevőt, Verstappen elvesztette uralmát autója felett a rázóköveken, kicsúszott a pályáról, és nagy sebességgel a falnak csapódott, véget vetve ezzel saját és csapata versenyének.

    „Az endurance versenyzés néha kegyetlen tud lenni” – olvasható a Team Redline Twitter profilján.

    „Mindazonáltal hihetetlen erőfeszítés volt minden résztvevő részéről. Az a tempó, amit a #123-asunk diktált, nem kevesebb, mint látványos volt.”

    https://www.youtube.com/watch?v=hU7R_QtxLNU

    Cikkünk írásakor, 5 és fél órával a vége előtt Kiss Norbiék csapata a 10. helyen áll, Remenyik Balázsék az előkelő 6., Csincsik Marcellék a 14. helyen állnak, míg Sipos Patrikék és Zuba Péterék kiestek a versenyből.

    Hogy hol követhetitek a versenyt, arról alábbi cikkünkben találtok információt:

    Itt nézheted ÉLŐben Max Verstappent a Le Mans Virtualon

  • Csodálatos videó a Gran Turismo 7-es Daytonáról – VIDEÓ

    Érkezik a Gran Turismo 7-be a Daytonai aszfaltcsík, örülhetnek a Playstation konzollal rendelkező játékosok.

    Az új gameplay felvételeken egy Porsche 911 RSR (991) Gr.3 fedélzetén ülve egy csapat GT3-as, vagy Gran Turismo nyelven Gr.3-as gép látható, amint Daytonában száguldoznak a kora esti órákban, a naplemente közeledtével.

    A fények elképesztően nagyot dobnak a videó hangulatán. Különösen, amikor az autó az utolsó döntött kanyarban fordul be az első kör befejezéseként, kilép az árnyékból, a napfény lassan megjelenik a kormánykeréken és a rivális Mercedes-AMG GT3-on – írja a Traxion.gg.

    Az első kör után a második körben külső visszajátszására kapcsolunk. Itt láthatjuk, hogy a pálya belső része és a stadion lelátói pontosan modellezve vannak.

    A kerékvetők úgy tűnik, hogy a megfelelő helyen vannak, de talán nem a legfrissebb specifikáció szerint modellezték őket.

    A különbség leginkább Daytona buszmegálló sikánjánál szembetűnő, amelyeket iRacing már frissített a legújabb változatokra.

  • Így készülnek a magyar versenyzők a Le Mans Virtual-ra

    Így készülnek a magyar versenyzők a Le Mans Virtual-ra

    Magyar idő szerint szombaton 2 órakor kezdődik a szezon egyik legnagyobb szimulátoros eseménye, a 24 Hours of Le Mans Virtual. Lássuk, hogyan készültek magyarjaink.

    Kezdjük Kiss Norberttel, aki az utolsó pillanatban kapta a meghívót az eseményre – ráadásul a Red Bull Esport csapatától.

    Erre a felkérésre nehéz nemet mondani, és bár az ismeretlen platform (rFactor 2), és a gyakorlási idő hiánya nem segíti őt, érdekes kihívásnak tartja a versenyt.

    Nagyon nehéz vezetni. Ránézésre mindenki nagyon agresszíven veszi az íveket, sajnos még egy két másodpercet veszítek körönként. Picit jobb lett volna, ha több időm van átszokni (az iRacing szoftverről – a szerk.). Nagy kihívás!” – mondta megkeresésünkre a háromszoros európa-bajnok.

    Továbbgörgetve találkozhatunk Zuba Péterrel és Remenyik Balázzsal, akik szintén az iRacing közösségből érkeztek, de szerencsére egy picit több tapasztalatuk van az rFactor 2-vel, mint Norbinak.

    Körülbelül 50 órát gyakoroltam, aminek a fele a beállítások finomítására ment el. Bizakodóak vagyunk, hiszen a pro (FIA licenszes) pilótáink mindegyike gyors, a felkészülést elegendőnek éreztük” – jelentette ki Zuba Péter, aki az Alpine Esport csapatot fogja erősíteni.

    A 15-ös autóban Zuba Péternek, a 36-os autóban Sipos Patriknak szurkolhatunk majd
    A 15-ös autóban Zuba Péternek, a 36-os autóban Sipos Patriknak szurkolhatunk majd / Fotó: Alpine Esports

    A YAS HEAT színeiben induló Remenyik Balázs is reménykedik a jó szereplésben: „Egy egészen hosszú felkészülési időszakon vagyunk túl, amit már a múlt évben elkezdtünk. Célunk, hogy lehetőleg egy tiszta versenyt fussunk, és ha ez összejön akkor ehhez egy jó eredmény is társulhat.

    Csincsik Marcellnek nem ismeretlen a Virtual Le Mans, hiszen 2019-ben már megnyerte az eseményt. A magyar versenyző ráadásul kijutott a Sim Formula Europe Maastrichti fináléjára.

    Az ünnepek után rögtön megkezdtük a felkészülést a versenyre. Összességében azt gondolom jól állunk a felkészüléssel, elég jó hangulat alakult ki a csapatban, ezáltal még könnyebb a közös munka” – mondta a GPX Rebellion Esports alakulatában induló szimulátoros.

    Már nagyon várjuk a versenyt és szinte hihetetlen a tudat, hogy több olyan világszínvonalú versenyzővel mérhetjük össze a tudásunkat, mint például Max Verstappen.

    Marcell két csapattársa Yifei Yi, az European Le Mans Series bajnoka, valamint Nestor Girolami, a Honda gyári versenyzője lesz.

    Érdemes megemlíteni még Sipos Patrikot is, aki az Alpine Esports másik csapatát fogja erősíteni.

    És, hogy melyik autókra érdemes majd figyelni?

    • Kiss Norbert a 11-es számú autóban fog ülni
    • Zuba Péter a 15-ös számú autóban fog ülni
    • Remenyik Balázs a 49-es számú autóban fog ülni
    • Csincsik Marcell a 22-es számú autóban fog ülni
    • Sipos Patrik a 36-os számú autóban fog ülni

    A Le Mans Virtual közvetítése Január 15-én 13:30-kor kezdődik majd. Hajrá srácok!

     

     

  • Hátast dobott amikor megtudta: Montoya lesz a csapattársa

    Hátast dobott amikor megtudta: Montoya lesz a csapattársa

    Amikor Luca D’Amelio megtudta, hogy az autóversenyző-legenda Juan Pablo Montoya lesz a csapattársa a Le Mans Virtual 24 órás versenyen, alig várta, hogy felhívhassa az apját.

    Mint korábban megírtuk, hétvégén rendezik a virtuális világ Le Mans-i 24 órás autóversenyét.

    Olyan sztárok is részt vesznek a versenyen, mint Max Verstappen, vagy akár Kiss Norbert.

    Luca D’Amelio azonban egy olyan csapattársat kapott, aki talán az egész mezőnyből kiemelkedik, a kétszeres Indy 500 bajnok, korábbi többszörös Forma 1-es futamgyőztes Juan Pablo Montoyát.

    El vagyok ájulva. Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen lehetőségem lesz a szimulátoros világban” – mondta mosolyogva D’Amelio a Traxxion.gg-nek.

    Ha egyszer elkezdesz találkozni ilyen emberekkel, akiket gyerek korod óta csodálattal figyelsz, az tényleg… elképesztő.

    Montoya és csapata az LMP kategóriában fog indulni – itt indul Max Verstappen, és Kiss Norbert is – az LM Cup Champions csapatban.

    Ráadásul nem csak egy Montoya névvel találkozhatunk az alakulatban, hiszen ott lesz a kétszeres Indy 500 fia, Sebastian is.

  • Alonso csapatfőnöknek áll a hétvégén

    Alonso csapatfőnöknek áll a hétvégén

    Fernando Alonso 2022-es motorsportos programja igen hamar kezdetét veszi, ugyanis a virtuális Le Mans-i 24 óráson vállal szerepet.

    A verseny valódi kiadását kétszer megnyerő spanyol azonban nem versenyezni fog, hanem az Alpine egyik csapatát irányítja majd a mostani hétvégén.

    Az Automobile Club de l’Ouest és az FIA WEC által rendezendő, rFactor 2 nevű szoftveren zajló eseményen tiszteletét teszi például Max Verstappen és Kiss Norbert is.

    Alonso a 36-os Alpine legénységét fogja segíteni tapasztalatával, mely az F3 tavalyi újoncából, Victor Martinsból, az F1 eSport vb-n is megforduló magyarból, Sipos Patrikból, illetve Sacha Lehmannból és Olli Pahkalából áll.

    Az Alpine másik autójában egyébként szintén lesz egy magyar, név szerint Zuba Péter, ő Antoine Doquin, Romain Boeckler és Eneric Andre mellett versenyez majd.

    „Nagyon örülök, hogy én lehetek a 36-os Alpine kapitánya a Le Mans-i 24 órás virtuális versenyen” – nyilatkozta Alonso ezzel kapcsolatban. „Szeretem az endurance versenyzést, és mindig jó, ha személyes szempontból is kapcsolatban maradok a motorsporttal. Az utóbbi években a szimulátoros versenyzés egyre professzionálisabbá és népszerűbbé vált. Általánosságban elmondható, hogy nagy esport rajongó vagyok. Alig várom, hogy segíthessek Victor Martinsnak, az Alpine Academy egyik versenyzőjének. Van tapasztalata a szimulátoros versenyzésben, és biztos vagyok benne, hogy a 36-os, a többi kiváló versenyzővel együtt, versenyképes lesz.”

  • Török e-sportoló kap lehetőséget a Formula 2-ben

    Török e-sportoló kap lehetőséget a Formula 2-ben

    Nyáron Magyarországon mesélt nekünk a terveiről, ami most meg is valósult: Cem Bölükbasi a Charouz alakulatával mutatkozhat be a Formula 2 mezőnyében.

    Bár még csak egy évnyi formaautós tapasztalata van, a korábbi F1 Esports pilóta most nagy lehetőséghez jut.

    Bölükbasi a virtuális világban 2017-ben érte el a legnagyobb eredményét, amikor a háromfutamos döntőben egy futamgyőzelemmel 5. lett. Ezenkívül két további szezonban jutott a legjobb versenyzők közé, de egyik alkalommal sem teljesítette az összes versenyt.

    2020-ban megnyerte az első Formula Renault Esports Bajnokságot, valamint többször F1-es versenyzők oldalán bukkant fel az év eleji intenzívebb online versenyzés közepette.

    A török versenyző ezzel párhuzamosan 2019-ben már az igazi versenypályán is debütált, és bár tavaly két futamot teljesített már formaautóval, idén nyergelt át teljesen, és két bajnokságban is részt vett.

    Tavaly a téli F3 Ázsiai Bajnoksággal kezdte a 2021-es évet, ahol kilencedik helyen zárt. Utána az Euroformula Open bajnokságba csatlakozott a Hungaroringen, ahol rögtön győzelemmel kezdte a szereplését.

    Ezt követően szintén dobogón zárt a második versenyen, ekkor készítettünk interjút vele, ahol már megemlítette F2-es törekvéseit. A szezon hátralevő részében pedig még egy további győzelmet és öt dobogót szerzett az új Formula 2-es csapattal, a Van Amersfoort Racinggel. Így – bár kihagyta az első három hétvégét a nyolcból – 5. lett a bajnokságban.

    Bölükbasi most a Charouz Racing színeiben debütálhat majd a Forma-1 első nevelőszériájában.

    „Nagyon keményen dolgoztam, hogy megkapjam ezt a lehetőséget. Először is szeretném megköszönni a Charouznak, hogy bíznak bennem, és mindent meg fogok tenni, hogy megháláljam ezt nekik.”

    „Már alig várom, hogy a teszteken autóba ülhessek, eddig mindössze tavaly mentek pár kört egy régi GP2-es autóval. Ennél már nehezebben kerülhetnék közelebb az F1-hez. 110%-ot adok majd, hogy mindent elsajátítsak, és bebizonyítsak, hogy megállom a helyem.”

    „Mihamarabb szeretnék megismerkedni a csapattal. Ez az év hosszú és kimerítő lesz, a lehető legjobb kapcsolat velük kulcsfontosságú lesz az eredmények szempontjából.”