Kategória: E-sport

  • Az eddigi legösszetettebb Gran Turismo érkezik a GT7-tel

    Az eddigi legösszetettebb Gran Turismo érkezik a GT7-tel

    A Gran Turismo 7 szűk 1 hónap múlva március 4-én jelenik meg, a Sony pedig tegnap indította el a játék marketingjét egy félórás „State of Play” videóval, amelyet teljesen az új játéknak szenteltek. A nagy bemutató előtt egy virtuális médiaeseményen és egy kerekasztal-interjún is részt vehettünk a GT sorozat készítőjével, Kazunori Yamauchival. 

    Érdemes megemlíteni, hogy az alábbi képernyőképek mindegyike a játék PlayStation 5-ös verziójából származik és egyelőre nem volt alkalmunk megtekinteni PlayStation 4 összehasonlításokat, képernyőképeket vagy videókat. 

    Gran Turismo World 

    Kazunori Yamauchi előadása minden eddiginél egyértelműbbé tette: a Gran Turismo 7 az autókról szól . Yamauchi megnyitójában kifejtette: „A játék háttere az, hogy az autók – az emberiség 20. században született legfantasztikusabb eszköze – kultúráját és vonzerejét átadjuk az emberek új generációjának.” 

    Gran Turismo 7
    Fotó: Playstation

    A játék ezt úgy kívánja elérni, hogy visszatér a gyökerekhez, és a klasszikus Gran Turismo játékok egyik legalapvetőbb elemével, a „Világtérképpel” tiszteleg ősei előtt. Eltekintve az újabb játékok olykor hideg és klinikai menüitől, a meleg és hangulatos térképek a játék különféle funkcióinak helyérzetét adják. 

    Hivatalosan a térkép a következő helyeket tartalmazza: 

    • Driving Missions
    • License Tests
    • Used Car Dealership
    • Brand Central
    • Sports
    • Scapes
    • World Circuits
    • Gran Turismo Café
    • Garage
    • Legendary Car Dealership
    • Showcase
    • Tuning Shop
    • Custom
    • Multiplayer

     „A Gran Turismo 7-nek nincs egyértelmű vége” – mondta Yamauchi. „Úgy gondolom, hogy a GT7 az a fajta játék, ahol rengeteg kilométert érhetsz el, és új játékmódot fedezhetsz fel, akár egy év múlva is.” 

    Autók vásárlása 

    Még mindig nem hozták nyilvánosságra a hivatalos „kezdő” autólistát de a bemutató során Kazunori Yamauchi megerősítette, hogy „több mint 400 autó lesz elérhető az első naptól kezdve”. 

    Gran Turismo 7
    Fotó: Playstation

    A játékban három különböző helyről lehet autókat vásárolni: 

    • „Brand Central” : Ez a klasszikus játék „New Car Dealership”-jének megfelelője, ahol 2001-ben és később épített autókat vásárolhatunk.
    • Használt autó kereskedés : Olyan hely, ahol régebbi, használt autókat vásárolhatunk kedvezőbb áron. Korábban Yamauchi megerősítette, hogy a használtautó-kereskedő minden nap változó autóválasztékot kínál majd.
    • Legendás autókereskedő: Ez a kereskedés rendkívüli és történelmi jelentőségű autókat kínál majd.
    • Pályák, napszak és időjárás

    Indulásakor a Gran Turismo 7 hivatalosan „több mint 34 helyszínt és több mint 90 elrendezést” tartalmaz majd, amelyek „több mint 100” versenyeseménynek adnak otthont. A hivatalos számlistát ismét nem hozták nyilvánosságra, de az eddigi bemutatókban a következő pályákat fedezhettük fel: 

     Valós pályák 

    • Autodromo Jose Carlos Pace (Interlagos)
    • Autodromo Nazionale di Monza
    • Autopolis
    • Brands Hatch
    • Circuit de Barcelona-Catalunya
    • Circuit de la Sarthe
    • Circuit de Spa-Francorchamps
    • Daytona International Speedway
    • Fuji International Circuit
    • Goodwood Motor Circuit
    • Mount Panorama
    • Nurburgring
    • Red Bull Ring
    • Suzuka Circuit
    • Tsukuba Circuit
    • WeatherTech Raceway Laguna Seca
    • Willow Springs
    Gran Turismo 7
    Fotó: Playstation

     Fikciós pályák 

    • Alsace Village
    • Autodrome Lago Maggiore
    • Blue Moon Bay Speedway
    • BB Raceway
    • Circuit Sainte-Croix
    • Colorado Springs
    • Deep Forest Raceway
    • Dragon Trail
    • Fishermans Ranch
    • High Speed Ring
    • Kyoto Driving Park
    • Northern Isle Speedway
    • Sardegna Road/Sardegna Windmills
    • Special Stage Route X
    • Tokyo Expressway
    • Trial Mountain

    Mindegyik pályán több tevékenység is elérhető lesz, többek között: 

    • Circuit Experience: Ahogy a GT Sportban debütált , ez a mód segít gyorsan megtanulni az egyes pályák szakaszait egy sor kihívás során.
    • Time Trial:  Vegyünk egy autót, és fussunk gyorsköröket.
    • Drift Trial: Pontokat szerezhetünk driftelés közben.
    • Custom Races: Testreszabható pályabeállítások. Még mindig nem ismerjük a funkció pontos részleteit, bár feltételezhetjük, hogy legalább ugyanazt a funkciót fogja nyújtani, mint a GT Sportban .
    • Meeting Place: Bár ennek az új menüpontnak még nem ismerjük a teljes funkcióját, de Yamauchi az pályáknak szentelt virtuális közösségi térként írta le. „Mintha a nürburgringi körkávézóban lennénk. Elképzelhető nyitott előcsarnokként, ahol a világ minden tájáról mindenki csatlakozik, és bármikor cseveghetsz velük, és autózhatsz is együtt.”

    Yamauchi megerősített néhány további részletet az időjárásról és a napszakszimulációról is. Minden pályán korlátozott idő és időjárási átmenetek lesznek a reggeli és az esti idő előrehaladásával, valamint az időjárással, amely napos és felhős között váltakozik. 

    Gran Turismo 7
    Fotó: Playstation

    Néhány pálya azonban – és kiemelte azokat a pályákat, amelyek a való világban 24 órás versenyeknek adnak otthont, mint például Spa, Le Mans, Daytona és Nürburgring – estétől reggelig egy teljes 24 órás ciklusban is szerepelni fognak. 

    Nedves időjárás csak bizonyos, nem meghatározott pályákon lesz elérhető, az eső a felszín nedvességtartalmát és hőmérsékletét egyaránt befolyásolja, és a fizikai modellben is figyelembe veszik. A GT Sporttal ellentétben itt sem lesz állandó nedves időjárás, a felszáradó ívre mutatott Yamauchi, ami a jármű kezelhetőségét is befolyásolja majd. 

    Grafikai módok 

    Azt már egy ideje tudjuk, hogy a GT7 kifinomult „ray-traced” grafikával rendelkezik majd, de nem mindenhol használják majd. A játék két különböző grafikus megjelenítési módot tartalmaz: 

    • Frame Rate Mode: Játékmenethez használatos, ez a mód 60 képkocka/másodperc sebességgel fut, és nem tartalmaz „ra-traced”-et.
    • Ray Tracing Mode: Verseny-visszajátszásokhoz, „3D szakaszokhoz” és Fotó módhoz használható.

    A két módot összehasonlító mintavideóból kiderül, hogy a különbség minimális volt, ha nem is megkülönböztethetetlen a versenyek ismétléseiről készült felvételeken. A „ray-traced” legnyilvánvalóbb előnye az autókon látható fény visszaverődése volt. 

    3D térbeli hang 

    Habár Yamauchi kijelentette, hogy a játék PlayStation 4 és PlayStation 5 verziói egyenértékűek, a PlayStation 5 verzió jelentősen továbbfejlesztett hallási élményt nyújt a „3D Spatial Audio” formájában. 

    Míg a GT7 alapértelmezés szerint egy 16 csatornás audiorendszerrel egyenértékű, a PS5 „több száz csatornás hangszórót” képes előállítani az ambisonic technológia segítségével. Az Ambisonics egy „full-sphere” térhatású hangformátum, amely a hallgató felett és alatt egyaránt képes szimulálni a hangforrásokat. Az Ambisonic átviteli csatornák nem hordoznak diszkrét hangszórójeleket, ehelyett egy hangszóró-független reprezentációt küld arról, hogy honnan jön a hang, amit aztán az audioberendezés dekódol. 

    Yamauchi szerint ezt a hatást a fejhallgatóval lehet a legjobban megtapasztalni. Pontosan meg kell tudnia mondani, honnan jönnek a hangok, legyen szó akár a pálya felett repülő helikopterekről, más autókról vagy az alatta lévő gumiabroncsok csikorgásáról. 

    Az atmoszférikus hangokat is javították; A hangok a felület textúrájától és keménységétől függően különböző módon verődnek vissza a különböző anyagokról, természetesebb hangulatot teremtve. 

    Haptikus visszajelzés 

    A PS5 egy másik exkluzív funkciója, most pontosabb részleteket kapunk arról, hogy pontosan milyen érzéseket közvetít a konzol kifinomult DualSense vezérlője, beleértve a felületi textúra különbségeit, az első gumiabroncsok csúszó rezgését, a motor/hajtáslánc vibrációit és az autó karosszériájának rezonanciáját. 

    A vezérlő adaptív triggerei is jól használhatók lesznek. A blokkolásgátló fékrendszerek által keltett rezgések mellett a játékosok egyedülálló különbséget fognak érezni a fékpedálok súlyában az autók között. 

    Gran Turismo Café 

    Yamauchi jelentős időt töltött az új „Gran Turismo Café” funkció megvitatásával mind előadásában, mind az interjúk során, ami azt sugallja, hogy fontos szerepet fog játszani a GT7 -ben . A játék oktatási funkcióinak központi eleme lesz, és arra ösztönzi a játékosokat, hogy egy kényelmes, virtuális kávézóban magukévá tegyék az autókultúrát. 

    Gran Turismo 7
    Fotók: Playstation

    A kávézó tulajdonosa, Luca lesz az Ön kalauza, aki több mint 30 különböző „menükönyvet” mutat be, amelyek a játékban szereplő autókat ismertetik. Yamauchi megemlítette, hogy ezeknek az autóknak néhány tervezője fel fog tűnni a kávézóban miközben Ön tanul róluk.  

    Az összes menükönyv törlése a GT7 -et a Yamauchi által a játék „úgynevezett befejezésének” nevezte el, bár gyorsan megemlítette, hogy a játéknak nincs tényleges végpontja. 

    „Mivel olyan összetett rendszerünk van a GT7 -ben, a Café egyfajta útitervet ad a játékban végrehajtható dolgokhoz. Ezek a menükönyvek nem lesznek kemény célpontok, de rávezetik a játékost arra, hogy megértse a különböző dolgokat, amelyeket a játékban megtehet, és ezzel jobban megérti a Gran Turismo világát” – magyarázta Yamauchi. 

    Tuningolás 

    Az autótuning- és teljesítményalkatrészek visszatérése a Gran Turismo 7 egyik legjobban várt funkciója . Yamauchi is izgatott a dolog miatt: a Tuning képernyőt teljesen saját „minijátékként” jellemezte, és személyes kedvence a GT7-ben . 

    Ez a képernyő három részre oszlik: a bal oldalon az autó teljesítményének különböző indexei láthatók, a jobb oldalon magukat a beállításokat és opciókat, a középső pedig lehetővé teszi az elvégzett változtatások hatásának mérését, beleértve az általános hatást is.  

    Ahogy Yamauchi korábban elmondta, hogy a Performance Point értéket nem egy egyszerű képletből származtatják, hanem az autó értékeléséből, miután az autó szimulált kört vezetett a háttérben. 

    Amikor arról kérdezték, hogyan lehet ezeket a beállításokat megosztani, Yamauchi érdekes választ adott, megjegyezve, hogy a képernyőt a képernyőképek felhasználásával tervezték. „A beállításokat nem feltétlenül lehet megosztani a játékon belüli Showcase-en keresztül, de ügyeltünk arra, hogy a beállítások képernyők most hogyan vannak elhelyezve. Nagyon sok különböző részlet található az ottani beállításokban, de ha készítünk néhány képernyőképet, és megosztjuk azokat, megoszthatjuk a beállításokat az ismerőseinkkel” – magyarázta Yamauchi.  

    A továbbiakban ismertette, miért nem valósítottak meg egy részletesebb megosztási funkciót. „Az autók státusza játékosonként eltérő lehet, attól függően, hogy különböző aeroalkatrészeket, tuning alkatrészeket vagy teljesítmény-alkatrészeket telepítettek. Ha csak egy másik autóból másolnánk át a beállításokat, előfordulhat, hogy eltérések nem működnek. Ezért hoztuk létre, hogy ne lehessen közvetlenül megosztani.” 

    Yamauchi elismerte, hogy milyen nehéz és félelmetes tud lenni az autótuningolás, és megerősítette, hogy a Polyphony Digital digitálisan kiadja az „Apex” című könyvét, amely a jármű dinamikájáról szóló könyvét eredetileg a GT5 Collector’s Edition tartalmazta. 

    Zene visszajátszása 

    A zene nagy múltra tekint vissza a Gran Turismo sorozatban, és a GT7 megduplázza ezt a hagyományt egy olyan funkció újjáélesztésével és frissítésével, amelyet először a Gran Turismo 3: A-Spec- ben vezettek be . 

    A Gran Turismo 7 dinamikus visszajátszásokat tartalmaz véletlenszerűen elhelyezett kamerákkal, amelyek a zene ütemére vágnak a különböző felvételek között. Nincs két egyforma visszajátszás, és minden alkalommal más kamerát használnak. 

    „Már régóta vágytam arra, hogy a zenét más formában integráljam a Gran Turismóba. Az elmúlt öt évben a Polyphony stúdióiban nekem és munkatársainknak van egy hangszobája, ahol éjszakáig zongorázunk és különböző hangszereken játszunk. Innen jött a zenei újrajátszás ötlete, és ezt sikerült integrálnunk a GT7 -be” – mondta Yamauchi. 

     Music Rally 

    Amikor decemberben a „Music Rally” kifejezés először megjelent a GT7 japán promóciós füzetében , nem tudtuk, mit kezdjünk vele. Mint kiderült, ez nem elírás vagy félrefordítás volt: ez lesz a Gran Turismo 7 mókás, „just for fun” funkciója. 

    Ez alapvetően egy checkpoint stílusú játékmód – de ahelyett, hogy az idővel versenyezne, a zene ütemével versenyez. Egy meghatározott számú „ütéssel” kezdi, amelyet akkor tölt fel, ha időben átjut egy ellenőrzőponton. Ahogy a BPM változik, úgy kell módosítania a vezetést, hogy a következő ellenőrzőponton át tudjon menni, mielőtt az „ütései” elfogynak. 

    Gran Turismo 7
    Fotó: Playstation

    A cél az, hogy minél messzebbre vezessen, mielőtt kifogyna, és a megtehető távolság alapján versenyezhet barátaival. 

    „A Music Rally-n valójában csak azt akartuk, hogy az emberek élvezzék a zenét” – magyarázta Yamauchi. „Azt is szerettük volna elérni, hogy azok az emberek, akik először játszanak ezzel – akik korábban soha nem játszottak autós játékkal, vagy a gyerekek először játszanak autós játékkal –, azt akartuk, hogy valami olyan legyen, amit élvezhetnek.” 

    Scapes filmek…? 

    Bár erről a funkcióról nem tettek közzé hivatalos információkat a médiacsomagban található képernyőkép egy „Scapes Movies” nevű furcsa funkciót tár fel. 

    Ez valószínűleg a GT Sportban debütált „Photo Scapes” funkció kiterjesztése , amely lehetővé teszi virtuális autók valós fényképeken belüli megjelenítését. A Sport háttérmenü videókat is tartalmazott, amelyek úgy tűntek, hogy az autót mozgásban, hasonlóan fotórealisztikus környezetben mutatják be. Feltételezve, hogy ez a funkció kreatívabb irányítást biztosít a játékosok számára az ilyen típusú videók felett, ez minden bizonnyal szórakoztató és lenyűgöző új funkció lenne a játékhoz. 

    Megjelenés 

    Kevesebb mint egy hónap van hátra a GT7 március 4-i megjelenéséig, az információs csatornák hamarosan megnyílnak, mivel a PlayStation megkezdi a multinacionális erőfeszítéseket a cég egyik legnagyobb, exkluzív játékának népszerűsítésére. 

  • Lezajlott az LA Coliseum iRacinges főprobája, az eNASCAR Clash – VIDEÓ

    Hónapokig tartó tervezés, tervezés, és tesztelés eredményeként kedd este tartották az eNASCAR Clash első futamát a Los Angeles Coliseumban.

    Az iRacing új pályája teljesen eltér bármitől, amit eddig láttunk, az eNASCAR Coca-Cola iRacing Series versenyzői pedig a szezonnyitó bemutatóversenyükön próbálhatták ki először az új aszfaltcsíkot.

    A helyszín, mint említettük, a negyed mérföldes, kifejezetten erre a célra épített rövid pálya a történelmi LA Coliseumban, Los Angelesben, Kaliforniában.

    A NASCAR Cup Series-ben február 6-án debütál majd versenykörülmények között a NASCAR NEXT Gen autó, az iRacingben azonban már tavaly nyár óta koptathatják a versenyzők a gumikat.

    A érdekesség, hogy a helyszín talán nem is jöhetett volna létre az iRacing csapatának munkája nélkül.

    A pályát a NASCAR-ral együtt fejlesztették ki a szimulátoron, és kedd este láthatott rajta először éles versenyt a nagyközönség.

    Négy előfutam és egy utolsó esélyes kvalifikációs verseny után a 120 körös főversenyt az XSET versenyzője, Casey Kirwan nyerte – írja a Traxion.gg.

    Kirwan az utolsó újraindításkor átvette a vezetést a JR Motorsports versenyzőjétől, Michael Contitól, és nem is nézett hátra, simán nyert, több mint két másodperccel megelőzve a 23XI Racing versenyzőjét, Mitchell deJongot.

    A dobogó alsó fokára a másik JR Motorsports versenyző, az újonc Briar LaPradd állhatott fel.

    Az eNASCAR Coca-Cola iRacing Series szezonja február 15-én kezdődik majd a Daytona International Speedwayen.

  • Sztárokkal telített mezőny az IndyCar E-Sport bajnokságán

    A Motorsport Games és az IndyCar közös szervezésében induló bajnokságban többek között Álex Palou és Hélio Castroneves is ott lesz.

    A viadalon az IndyCar Series jelenlegi versenyzői vesznek részt, köztük a regnáló bajnok Álex Palou, a négyszeres Indianapolis 500 győztes Hélio Castroneves és a kétszeres IndyCar bajnok Josef Newgarden.

    Ez az első hivatalos e-sport esemény azután, hogy a felek 2021 júliusában exkluzív megállapodást kötöttek.

    A Motorsport Games és az IndyCar 2023-ban egy új játékot is ki fog adni, amely PlayStation, Xbox és PC platformokon lesz elérhető.

    A Február 9-én rendezett virtuális küzdelem platformja az az rFactor 2 lesz, amely segítségével a múlt hónapban megrendezték a Le Mans Virtual 24 órás versenyt, mely óriási sikereket aratott.

    A program magyar idő szerint jövő szerdán, éjfél előtt pár perccel kezdődik majd.

    A 2022-es INDYCAR-Motorsport Games Pro Challenge az első közös szervezésű eseményünk, és nem is lehetnénk izgatottabbak, hogy ezt a versenyt a szurkolók elé tárjuk” – mondta George Holmquist, a Motorsport Games marketing és kiadói alelnöke.

    A nézők ugyanarra a világszínvonalú élményre számíthatnak, mint más e-sport eseményeinken, például a nagy hírű Le Mans Virtual Series-en.

    Izgatottan várjuk, hogy a jövőben is élő e-sport eseményeket produkáljunk az IndyCar-ral, melyek végső állomásaként 2023-ban kiadjuk majd az IndyCar játékunkat.

    2020-ban nem volt szerencsére Josef Newgardennek és Alex Palou-nak az iRacing platformján
    Fotó: Penske Entertainment: Chris Graythen (Getty Images)/IndyCar Media

    Az IndyCar legutoljára 2020-ban, a Covid karantén kezdetén szervezett e-sport bajnokságot, akkor az iRacing közreműködésében.

    Az IndyCar rajongótábora egy szenvedélyes, globális közönség, amely ki van éhezve a minőségi motorsport játéktartalomra” – mondta SJ Luedtke, az IndyCar marketing alelnöke.

    A Motorsport Games partnerségének köszönhetően mostantól képesek vagyunk ugyanezeknek a rajongóknak egy elsőrangú virtuális e-sport élményt nyújtani, miközben egy új szurkolói bázist is kiépíthetünk majd ezen a platformon.

    Alig várjuk, hogy mindenki láthassa az idén először megrendezett INDYCAR-Motorsport Games Pro Challenge-et, és izgatottan várjuk, hogy a következő években is rendezhessünk majd hasonló eseményeket.

    A lebonyolítás

    1. előfutam
    10 perces időtartam
    Véletlenszerűen kisorsolt rajtrács
    Pontok kerülnek kiosztásra
    2. előfutam
    10 perces időtartam
    A rajtrács sorrendje az 1. futamhoz képest fordított.
    Pontok kerülnek kiosztásra

    Verseny
    20 perces időtartam
    A rajtrács sorrendje a két előfutam után a pontszámok alapján kerül meghatározásra.
    Dupla pontokat osztanak ki

    Az első három helyezett nevében a szervezők adományokat adnak egy általuk választott jótékonysági szervezetnek.

    Az első helyezett 10 000 dollárt, a második helyezett 8 000 dollárt, a harmadik helyezett 5 000 dollárt, és egy sorsolt versenyző pedig 2 500 dollárt kap majd.

  • HUMDA OPEN 2022: Mihalidesz javuló formában

    HUMDA OPEN 2022: Mihalidesz javuló formában

    A hétvégén került megrendezésre az idei HUMDA OPEN minősítő versenysorozat 3. fordulója, amit Interlagos GP pályán teljesítettek a virtuális pilóták. 

    A heti online időmérőt kisebb meglepetésre a mindösszesen 15 éves Mihalidesz Máté nyerte meg olyan neveket maga mögé utasítva, mint a tavalyi év „E-sportolója” – és az összetett pontelső – Blazsán Patrik, illetve a többszörös magyar bajnok Szarka Zsolt. 

    Az első futam rajtját jól kapta el Mihalidesz, viszont Blazsán rögtön nyomás alá helyezte és a kör végére már komoly támadási helyzetet alakított ki a világklasszis versenyző. A 3. körben aztán kiváló helyezkedéssel sikerült is megelőznie fiatal riválisát, akit időközben a remekül vezető Hencsei Benjámin is szorongatni kezdett. Fordulatos és igen izgalmas csata folyt a 2-5 helyezett között, akiket az aktuális magyar bajnok Szarka Zsolt fogott ollóba, és aki a 7. körben már a második helyen autózott Mihalideszt is megelőzve. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    A futam hátralévő részében a Tóth fivérek, Tóth Henrik és Tóth Gábor szolgáltatták az izgalmakat, akik jól összedolgozva elképesztő nyomás alá helyezték Mihalideszt. Az élen a befutónál már nagy változás nem történt így Blazsán, Szarka és Mihelidesz végeztek a dobogón, akiket Tóth Henrik, Masa Máté, és Hencsei Benjámin követett. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    Az első futamon célbaért 1-8 versenyző a már megszokott módon helycserével kezdte meg a második futamot. Ennek köszönhetően Németh László indult a pole-ból, mögötte Tóth Gábor és Hencsei várta a lámpák kialvását. Németh villámrajtot vett, Mihalidesz pedig üstökösként érkezett meg a harmadik pozícióba. A kör végére Hencsei is támadásba lendült és az élre állt, majd folyamatosan elhúzott Németh-től, aki egy hibának köszönhetően visszaesett a mezőny végére. Eközben Szarka és Blazsán vonatban kezdték meg a felzárkózást és utasítottak maguk mögé az élen haladókat. A 6-8. körben Blazsán és Szarka helyet cseréltek, de végül Blazsán pozíciót fogott és így számára már látótávolságba került a dobogó is. Az utolsó körökre is maradtak izgalmak hiszen Mihalidesz megpróbálta kivédekezni Blazsán támadását, de a rutinos világklasszis versenyző megtalálta a fogást, így a második helyen végzett a hibátlanul vezető Hencsei mögött. Harmadik helyen érkezett Mihalidesz, akit Szarka Zsolt és Tóth Henrik követett. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    A 3. forduló után az összetett tabellán Blazsán Patrik megerősítette vezető helyét Szarka és Mihalidesz előtt. 

    Folytatás vasárnap Lago Maggiore – West II pályán GRX kategóriával. 

    A forduló megtekintése felvételről  

    Eredmények  

    A heti forduló élő eredmények 

    Nevezés a HUMDA OPEN 2022-re 

  • Megérkezett a várva várt Los Angeles Coliseum az iRacingbe – VIDEÓ

    A Los Angeles Coliseum mellett azonban fontos frissítést kaptak az iRacing felhasználók a NASCAR Next Gen autókra is.

    A szerdai iRacing patch, nem tartalmaz túl sok mindent, de fontos a szimulációs platform jövője szempontjából – írja a Traxion.gg.

    A február 6-i szezonnyitó Clash versenyre a NASCAR-ral közösen fejlesztett Los Angeles Memorial Coliseum rövid pálya ma már hivatalosan is birtokba vehető az iRacingben.

    Már a decemberi bejelentéskor is ezen a platformon készültek el a renderek a NASCAR új, stadion-pályájáról.

    Sőt, az előkészítő munka nagy része az iRacing embereivel és az általuk alkalmazott technológiával együtt történt.

    Ennek segítségével a helyszínt laser scannelték, létrehozták, megépítették és átalakították, valamint folyamatosan tesztelték az eNASCAR Coca-Cola iRacing Series versenyzőkkel, hogy elkészüljön a végleges változat.

    Az eNASCAR versenyzői közül sokan jövő kedden (február 1-jén) saját összecsapásukkal indítják a 2022-es szezont a helyszínen.

    A szimulátor szerdai kiegészítése a NASCAR Cup Series versenyzőinek is lehetőséget ad arra, hogy kipróbálják az új pályát, mielőtt a valódi versenyre sor kerülne.

    Ráadásul a NASCAR Next Gen autók is frissítve lettek, melyek a valós tesztelési sorozat során sok finomításon estek át, így immáron a módosított hátsó szárny, és a 670 lóerős motorok is rákerültek a NASCAR Next Gen autókra.

    E-Sport rovatunk partnere a Magyar iRacing HQ.

  • HUMDA OPEN 2022: Blazsán Patrik megállíthatatlan

    HUMDA OPEN 2022: Blazsán Patrik megállíthatatlan

    A belgiumi Spa-Francorchamps adott otthont az idei HUMDA OPEN 2022-es szezon 2. fordulójának. 

    Az online időmérő rekordközeli nevezése rámutatott a pálya népszerűségére, aminek köszönhetően 446 magyar versenyző regisztrálta a körét, és ahol 68-an kvalifikálták magukat a vasárnapi döntő futamokra. Az időmérőt már rutinszerűen Blazsán Patrik nyerte meg Szarka Zsolt és Mihalidesz Máté előtt. 

    A lámpák kialvását a közepes keverékű gumival rajtoló Blazsán kapta el a legjobban. Mögötte Szarka érkezett lágy gumival, aki a rajtnál picit beragadva azonnal védekezésre kényszerült Mihalidesz Mátéval szemben. Szarkának a pálya középső szekciójában sikerült leszakítani fiatal vetélytársát és a gumielőnyét kihasználva Blazsán után eredt, aki a mögötte autózók csatázását kihasználva lélegzetvételnyi előnyhöz jutott. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    A 2. körig igen hatékonyan védekező Blazsán-t az Eau Rouge utáni egyenesben Szarka sikeresen megelőzte, majd egy öt autónyi előnyt is sikerült kiautóznia, amit a lágy gumik gyors elhasználódása miatt folyamatosan el is vesztett. Ennek köszönhetően a 7. kör derekán újra 1mp-en belülre olvadt a kettejük közötti különbség és Blazsán már a helyet kereste a visszavágásra. 

    A 9. körben – Szarka a futam elején bemutatott előzését lemásolva – pontosan ugyanott és ugyanúgy előzte vissza riválisát Blazsán, majd egy kényelmes előnyt is kiautózott az időközben jelentős tapadásvesztéssel küzdő Szarkával szemben. Közben a 4. helyen Tóth Henrik és az őt követő Németh László érkeztek, akik a rajt óta tartották a pozíciójukat és akiknek szintén sikerült leszakítaniuk magukról a középmezőnyt. 

    A kerékcseréket Szarka Zsolt nyitotta meg a 9. körben, akit Mihalidesz követett a boxba. A 11. körben a futamot vezető Blazsán is kiállt kereket cserélni – és tankolni – és a kemény keverékű gumikra váltott Szarkával ellenben, aki a médiumot választotta. 

    HUMDA Opne
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    A két körrel korábbi kerékcseréjével Szarka Zsoltnak sikerült előnyre szert tennie amivel fej-fej mellett érkeztek meg egymás mellé Blazsán boxkiállása után. Az Eau Rouge előtti gyorsulási versenyt az előbbi nyerte így ideiglenesen újra Szarka állt az élen. A 18. körben Blazsán újra előzésre szánta el magát és ezt a pozíciót a kerékcseréje után is tartani tudta amivel a győzelmet is sikerült megszereznie. 

    A futam a változatos gumistratégiáknak köszönhetően igen izgalmas fordulatokat vett, főleg a mezőny közepében láthattunk igen színvonalas és fair küzdelmeket. 

    Folytatás vasárnap Interlagosban GR.3-as kategóriával. 

    A forduló megtekintése felvételről  

    Eredmények  

    A heti forduló élő eredmények 

    Nevezés a HUMDA OPEN 2022-re 

  • No, Mikey, no – így poénkodtak Verstappenék „Daytonában”

    No, Mikey, no – így poénkodtak Verstappenék „Daytonában”

    Max Verstappen és csapattársai ugyan a virtuális Daytona 24 órás versenyen nem láthatták meg a „kockáz zászlót”, ám Toto Wolffot és Michael Masit sikerült „megidézniük”.

    A Forma-1, még nem éledt fel, bár a munkálatok a háttérben már jócskán elkezdődtek. Addig is 2021 világbajnoka nem akart versenyzés nélkül maradni, így átnyargalt az online térbe. Egy héttel ezelőtt a virtuális Le Mans-i 24 órás futamon próbált szerencsét a Team Redline versenyzőjeként, ám végül búcsúzniuk kellet a viadalból.

    Verstappen ugyanakkor nem búslakodott sokáig, hiszen az iRacing Daytona 24 órás versenyre kellett készülnie. Ugyan ezen az eseményen sem volt szerencsés, ám némi poénkodás Gianni Vecchioval és Chris Lulhammal azért belefért a menetrendbe.

    Verstappen épp Vecchiot figyelte, mikor egy eset kapcsán megjegyezte, hogy azt jelenteni fogja Michael Masinek. Ekkor hangozott el a „No Mikey, no” mondat is, ami Toto Wolff rádióüzenetét „idézte fel.”

     

  • Verstappen visszavágna Daytonában, miután ütközött nemrég Le Mansban

    Verstappen visszavágna Daytonában, miután ütközött nemrég Le Mansban

    Max Verstappen a hétvégén újra versenyez, hiszen részt vesz az iRacing Daytona 24-en, a 2021-es Forma-1-es világbajnok tehát újra az online világban mutathatja meg a képességeit.

    Verstappen a megszokott virtuális alakulatánál, a Team Redline-nál fog versenyezni. A 24 órás endurance versenyen a német Gianni Vecchio és a brit Chris Lulham lesznek a partnerei. A holland pilóta ismert arról, hogy az online szimulátoros versenyzést használja arra, hogy élesen tartsa magát. Gyakran vesz részt ilyen eseményeken, amikor a sűrű F1-es menetrendje ezt megengedi.

    Verstappen célja ezúttal az, hogy visszarázódjon a múlt hétvégi nagy csalódásából. Akkor a Le Mans-i 24 órás digitális futamon az élről esett ki. Az iRacing Daytona 24 január 22-én 14:00 órakor vette kezdetét, a Team Redline és Verstappen fedélzeti felvételei pedig végig élőben láthatók.

  • Magyarjaink értékelik a 2022-es Le Mans Virtualt

    Magyarjaink értékelik a 2022-es Le Mans Virtualt

    Múlt héten zajlott le a szimulátor világ egyik legnagyobb eseménye, a Le Mans Virtual, amelyen 5 magyar versenyző is részt vett.

    Kezdjük Kiss Norberttel, aki a Red Bull Esports színeiben vágott neki a 24 órás száguldásnak.

    A csapat sokáig a 4. helyen haladt, azonban a végén egy technikai hiba miatt kiállni kényszerült.

    Megtisztelő volt hogy meghívást kaptam a Redbull Esport csapatába, bár akkor még nem sejtettem mennyire nehéz lesz az lmp2-es autó a játékban, szóval azért kicsit szenvedtem egész héten” – mondta Kiss Norbert.

    Maga a verseny tök jól indult, sikerült tartani a 10. rajthelyünket, és az első kb 15 óra is nagyon jól alakult, hibátlanul mentünk, és már a 4-5-6. helyeken harcolunk amikor aztán vasárnap reggel jött az első probléma.

    Az ausztrál csapattársunk sajnos – gondolom a nagy távolság és a rossz internet miatt – leszakadt a szerverről amivel visszacsúsztunk a 10. helyre, kb 2 vagy 3 kör hátrányba” – folytatta Norbi.

    Kiss Norbi Red Bull Esports
    Kiss Norbi Red Bull Esports / Fotó: Virtual Le Mans

    Az utolsó órában sajnos elfogyott az üzemanyag a 11-es Red Bull Esport autóból, amiben ekkor Frederick Rasmussen ült

    Ezért nagyon kár volt, mert már olyan közel volt a vége. De így is azt gondolom elégedettek lehetünk, hiszen legyőztük a F1 világbajnokát és csapatát” – mondta viccesen a háromszoros Európa-bajnok, miután Verstappenék már verseny első részében kiestek.

    Bár túl gyors nem voltam, de legalább nem hibáztam nagyot, nem törtem össze a kocsit és sikerült tisztesen helytállni.

    Tisztes helytállás az E-Sportos különítményben

    Legjobban a magyarok közül a Remenyeik Balázst is foglalkoztató 49-es rajtszámú YAS HEAT nevezetű csapat teljesített, mely az ötödik helyen gurult át a célvonalon.

    Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, nem gondoltuk, hogy egy ilyen jó versenyt tudunk futni” – mondta a Balázs.

    Ahogy azt a verseny előtt is említettem, a célunk egy problémamentes verseny volt, ami szinte teljes mértékben sikerült és ez meg is hozta az eredményét. Csak a saját stratégiánkra koncentráltunk és próbáltuk azt a lehető legjobban végrehajtani. Mindenki tette a dolgát és tényleg szinte hiba nélkül értünk a célba a nehéz 24 óra után.

    Az Alpine Esport mindkét autójában volt érdekeltségünk, a 36-os autóban Sipos Patrik, míg a 15-ös gépben Zuba Péter ült. Sajnos egyik csapat sem járt szerencsével.

    Sipos Patrik a 36-os számú Alpine Esport P2-ben
    Sipos Patrik a 36-os számú Alpine Esport P2-ben / Fotó: Alpine Esport

    Patrik ennek ellenére mosolyogva nyilatkozott nekünk: „Szerintem ez a Le Mans Virtual volt az eddigi legjobb SimRacing élményem, az hogy igazi versenyzőkkel dolgozhattam együtt elképesztő volt.

    Amikor este átvettem az autót nagyon vártam már, hogy vezethessek mivel tudtam, a versenytempóm sokkal jobb mint az időmérős. Nagyon jó volt látni, hiszen számomra is új volt a játék, és ez nagyon más mint az F1 2021” – mondta az F1 Esport VB-n is résztvevő pilóta.

    Kegyetlen tud lenni a Le Mans Virtual

    Zuba Péter sajnos nem tett meg egy métert sem, a szimulátorokban sokszor előforduló internetprobléma miatt kellett kiállniuk.

    Sajnos nem látott minket senki a pályán. Próbáltuk benavigálni egyből a boxba hogy ne üssön ki senkit, de így is sajnálatos módon 3 GT autóval értünk össze, hiszen az autónk fizikai és grafikus modellje a többiek számára látható maradt.

    Amikor minden összeállt, akkor már 10 kör lemaradásban voltunk, így nem volt értelme folytatni a versenyt, és ezzel esetlegesen negatívan befolyásolni mások versenyét” – fogalmazott nagyon sportszerűen Zuba.

    A 22-es rajtszámú GPX Rebellion Esports és annak magyar versenyzője Csincsik Marcell is pozitív benyomást keltett a verseny során, azonban ők sem úszták meg hibák nélkül, így 10. helyen értek célba.

    Csincsik Marcell a 22-es számú GPX Rebellion Esportsban
    Csincsik Marcell a 22-es számú GPX Rebellion Esportsban / Fotó: Le Mans Virtual

    Az elrontott időmérő után az esti órákig folyamatos zárkóztunk fel, és már a 8. helyen voltunk. Aztán jött a legnehezebb szakasza a versenynek, az éjszakai műszak melyet Yifei és Girolami teljesített, de sajnos nem ment minden tökéletesen” – magyarázta Csincsik.

    A játékkal kapcsolatban is adódtak gondok, mellette volt egy incidensünk is, emiatt kora hajnalra visszaestünk a 18. helyre. Szerencsére a futam végére sikerült visszazárkóznunk a 10. helyre.

    Összességében örülünk, hogy el tudtuk csípni az utolsó pontszerző helyet főleg annak tudatában, hogy egy picit balszerencsések voltunk” – tette hozzá a fiatal magyar versenyző.

    Gratulálunk mindenkinek aki részt vett ezen a nagyszerű versenyen.

    Nem kell sokat várni a következő nagy szimulátoros eseményre, hiszen a hétvégén rendezik meg az iRacing Daytonai 24 órás versenyét, ahol az említett versenyzők közül Kiss Norbert és Zuba Péter is indul majd.

  • Hétvégén rendezik az iRacing Daytonai 24 órást – VIDEÓ

    Január 22-e és 23-a között rendezik az iRacing szezon nyitányát, a Daytona 24 órást – amelyen bárki részt vehet.

    A 24 órás versenyen csapatok regisztrációját várják, ami azt jelenti, hogy minimum két embernek el kell indulnia a vesenyen, hogy értékelhető eredményt érjenek el a 24 óra végére.

    A csapatok a versenyzők átlag iRatingjei alapján lesznek beosztva splitekbe – ez azt jelenti, hogy hasonló képességű versenyzőkkel mérheti össze mindenki a tudását.

    Valószínűleg rengeteg valós versenyző is tiszteletét teszi majd az eseményen, bár azok, akik a hétvégi Roar before the Rolex 24-en részt vesznek, biztosan nem lesznek itt.

    Annyi már most biztosra mondható, hogy Romain Grosjean rajthoz fog állni az eseményen, ezt egy twitter üzenetben erősítette meg.

    A hétvégi versenyek több időpontban is elérhetőek lesznek, de múltbéli tapasztalatokból kiindulva a legnépszerűbb start időpont – előreláthatólag – szombat délután 1 órakor lesz.

    A versenyen találkozhatunk majd magyar versenyzőkkel, és magyar csapatokkal is.

    Részt fog venni a M1RA, Báldi Gergő és Bucsi Attila vezetésével, illetve a wannaBEE SRT is, ahonnan a pro licenszes Tóth Dávidot, és Leitner Norbertet érdemes kiemelni, de ott lesz az RSM is, amely a WSRT-hez hasonlóan több autóval – és magyar versenyzővel – képviselteti majd magát.

    Természetesen az iRacing platformján már jól ismert Kiss Norbert is tiszteletét teszi majd az eseményen, egy héttel a Le Mans Virtualon való szereplése után most nem a Red Bull, hanem a Racewerk gárdáját fogja erősíteni.

    Megemlíthetjük még Tassi Attilát is, aki szintén ott volt a múlt heti rFactor 2-es versenyen, de itt is találkozhatunk majd vele a külföldi RSR Racing színeiben.

    Az Obsidian Racing szenzációs promo videója nekünk már meghozta a kedvünket, és nektek?

    E-Sport rovatunk partnere a Magyar iRacing HQ.