Kategória: E-sport

  • HUMDA OPEN 2022: „Becsapott a villám” Szardínián

    HUMDA OPEN 2022: „Becsapott a villám” Szardínián

    „Nemcsak a húszéveseké a világ” hanem a tizenötéveseké is. Ezt támasztja alá fordulóról-fordulóra a fiatal Mihalidesz Máté, aki az egyik legnagyobb szimulátoros reménysége hazánknak olyannyira, hogy jelenleg Szarka Zsolt mellett a legnagyobb kihívója a toronymagas favorit Blazsán Patriknak.  

    A HUMDA OPEN ötödik fordulója újfent igen kiélezett küzdelmeket hozott, ahol Mihalidesz már az online kvalifikációban tudtára adta ellenfeleinek a pole-t érő körével, hogy komolyan kell rá számítani a futam során is. 

    Kisebb meglepetésre Blazsán és Szarka csak a negyedik és hatodik helyről várhatta a rajtot, ami a Gr.4-es Lancer EVO / Sardegna B II-es autó-pálya kombinációval baljós előjeleket mutatott. 

    Az igen sűrű mezőnyben az előzetes tesztek alapján is vizionálható volt, hogy nem lesz könnyű felzárkózni, előzni meg pláne. 

    Ennek megfelelően indult az első futam is, ahol Mihalidesz repülőrajtot vett. Őt követte Tóth Gábor és a szenzációsan rajtoló Blazsán. Közben a másik nagy favorit Szarka sem tétlenkedett, így rögtön az elején komoly helyezkedésbe kezdett és Tóth Henriket megelőzve már Blazsán mögött haladt szorosan. A „Rallycross” stílusra emlékeztető futam ezen szakaszában  – a sűrű mezőny miatt – már számos apróbb kontaktot láthattunk, de ezek látványos előzési próbálkozásokkal párosulva egy izgalmas showműsort szolgáltattak a nézőknek. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    Szarka a mögötte érkező „Armada” miatt azonnal Blazsánra „ugrott” és a folyamatos nyomást fenntartva kereste az előzési lehetőségeket. Miközben a közvetlen élmezőny mögött egyre élesebb küzdelem alakult ki, addig az élen autózó Mihalideszre kezdett felzárkózni a Tóth, Blazsán és Szarka trió, akik a futam végéig kerék a kerék ellen csatát vívtak. A 9. körre összetorlódott vezető négyesben Blazsán szánta el magát elsőként előzésre, akinek a lökhárítójára tapadva Szarka is egy pozíciót tudott fogni így Tóth a negyedik helyre esett vissza. 

    A 11. körben az ötödik kanyar féktávján Tóth picit meglökte az éppen Mihalideszt előzni próbáló Blazsánt, aki ennek következtében lesodródott az ívről és a negyedik helyre esett vissza. Szarka ugyanakkor a kavarodást jól kihasználva az élre állt, sőt kisebb előnyt is ki tudott autózni, mivel a mögötte érkezők folyamatosan csatáztak egymással. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    Közben az utolsó 14. körben Tóth Gábort újra nyomás alá helyezte Blazsán és szemmel látható volt, hogy mindketten nagyon elszántak, ami egy az utolsó kanyarban történő félreértésnél csúcsosodott ki. Itt Tóth egy hirtelen irányváltással próbálta úgy megelőzni Mihalideszt – aki picit szélesebben próbált elfordulni – , hogy közben Blazsán már belső íven volt így összeértek majd az emiatt lesodródó Tóth leterelte Mihalideszt a külső ívre így másodikként fordult a célegyenesre Szarka után. Közben Blazsán a ritmusvesztés ellenére megpróbálta a belső íven tartani az autót Tóth mellett, aki nem adta vissza a pozíciót Mihalidesznek majd Blazsán egy büntető manőverrel kiforgatta ellenfelét. Így a futamot megnyerő Szarka mögött  a két rivális kontaktját kihasználva – a futamon egyébként brilliánsan vezető – Mihalidesz Máté érkezett be a második helyen. Őt követte Blazsán majd a negyedik és ötödik helyen befutó Tóth Henrik és Lantos Szabolcs.  

    A versenyfelügyelet a futamon számos büntetést kiszabott, aminek szinte az összes élen autózó pilóta áldozatául esett. Így Szarka, Mihalidesz, Tóth és Blazsán is időbüntetéssel zárt az utóbbi a szándékosság miatt 10mp-et kapott, amivel a nyolcadik helyre esett vissza. Így végül Szarka nyert mögötte Tóth Henrik és Lantos Szabolcs érkeztek meg a dobogóra. 

    A második futamon a szokásos – az első nyolc pilótát érintő – fordított rajtrács után Tóth Gábor rajtolhatott az élről, akit Szabó Ádám és Hencsey Benjámin követett. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    A lámpák kialvását Szabó kapta el a legjobban így azonnal megelőzte Tóth-ot, majd a 3. körben Hencsey előzte meg mindkettőjüket és vette át a vezetést ideiglenesen. Nem tartott sokáig a versenyben vezető öröme, ugyanis a 4. körben egy ritmusvesztés miatt előbb Szabó, majd Tóth és Mihalidesz is megelőzték az utóbbi az 5. körben az élre is tudott állni. Közben a futam elején hibázó és visszaeső Blazsán is megkezdte a felzárkózását az közvetlen élbolyra. 

    A 6. körben Szarka felért a dobogóra majd négy körrel később Szabót és Mihalideszt is megelőzve az élre állt. A mindvégig kiváló teljesítményt nyújtó Mihalidesz az utolsó 14. körben visszavágott Szarkának és újra az élre állt, amit már a leintésig meg is tudott tartani. Szarka az utólag kapott időbüntetése miatt csak az ötödik helyre került így a dobogóra Szabó Ádám és Hencsey Benjámin állhattak fel. 

    Folytatás vasárnap ismét Szardínián a Road Track „A” nyomvonalon Gr.3-as autókkal. 

    A forduló megtekintése felvételről  

    Eredmények  

    A heti forduló élő eredmények 

    Nevezés a HUMDA OPEN 2022-re 

  • Verstappen: Záptojással fogom megdobálni az ablakát, ha…

    Verstappen: Záptojással fogom megdobálni az ablakát, ha…

    Max Verstappen már nagyon szeretne online versenyezni Lando Norrisszal.

    Korábban már beszámoltunk arról, hogy a holland pilóta a téli szünetben is versenyzésre adta a fejét. A hétvégét sikeresen is zárta, ugyanis a Team Redline csapattal nyerni tudott az online Bathurst 12 órás versenyen.

    Verstappen egy McLarennel diadalmaskodott, így, Gianni Vecchio és a Redline chatablakában Norris is megjelent. Természetesen a brit pilóta viccesre vette a figurát,  ugyanis ő is közös képet szeretett volna készíteni 2021 világbajnokával, csakúgy, mint a rajongók.

    Vecchio azonnal fel is fedezte a 22 éves versenyző írását, majd szólt a hollandnak, hogy riválisa is feltűnt. A Red Bull pilótája rögtön arra volt kíváncsi, hogy mikor tér vissza barátja az online versenyzés világába, amit Norris meg is válaszolt. Új lakásában ugyanis már összeszereltette szimulátorát.

    Verstappen örömmel vette a hírt, majd hozzátette, ha a McLaren pilótája mégsem tér vissza, akkor záptojással fogja megdobálni az ablakát.

    Vecchio rögtön kontrázott, és figyelmeztette a hollandot, hogy talán Norris nem örülne ennek. A 24 éves pilóta mindeközben elmesélte, hogy a McLarennél vitézkedő kollégája épp a menedzsere felett lakik, így ha őrült bulikat rendez, akkor arról tudni fog.

     

  • Az IndyCar próbálja építeni a jövő – szimulátoros – generációját

    Az IndyCar komoly erőfeszítéseket tesz, hogy egy fiatal generációval ismertesse meg magát, ennek legjobb módja pedig a szimulátor.

    A legjobb része a szimulátoros versenyzésnek? Mindenki számára elérhető. Mindenki álmodhat, és 2022-ben bizony már el lehet jutni a szimulátortól, az IndyCarba.

    Az volt az álmom, hogy az IndyCarban szerepelhessek” – mondta a 2021-es bajnok Álex Palou a traxion.gg-nek adott interjúja során. „És egy másik álmom volt, hogy bajnok legyek.

    A Chip Ganassi Racing versenyzője mindössze második amerikai évében pontosan ezt érte el. Mint sokan mások a csúcson, Palou is fiatalon kezdte a gokartozást. Valójában mindössze ötéves volt, amikor elkezdte.

    Az Arrow McLaren SP-nél a 2019-es IndyCar Év Újonca, Felix Rosenqvist kilencévesen pattant be a pilótaülésbe.

    A svéd pilóta most a negyedik szezonját kezdi az IndyCarban. És bár az autóversenyzésben eltöltött idő alatt támaszkodott néhány szakértő tanácsára, Rosenqvist úgy véli, hogy mindenekelőtt önmagában kellett bíznia.

    Szerintem leginkább saját magadra kell hallgatnod, és egyszerűen csak jól kell érezned magad az út során.

    Mivel a 2022-es szezon február 27-én indul, Rosenqvist és Palou némi időt töltöttek a szimulátorban, hogy versenyrutinjuk éles maradjon.

    Az INDYCAR Pro Challenge első versenyén Rosenqvist nyert, és egy hatalmas, 10 000 dolláros adományt ajánlott fel a nevében az IndyCar az általa választott jótékonysági szervezet számra, amely a Conquer Paralysis Now by Sam Schmidt volt.

    Király, hogy a szimulátoron is gyakorolhatunk. Elég reális élményt generál arról, hogy milyen lesz a valóságban a pálya és az autó” – mondta a Pro Challenge bajnoka.

    Palou egyetért, és azt mondja, elképesztő, hogy az emberek otthon is átélhetik – a szimulátorban – azt, amit ők.

    Nagyon valóságos, ha kapsz egy megfelelő kormányt, megfelelő pedálokat… Szerintem nagyon közel van (a valósághoz), hogy őszinte legyek. A szimulátorok szerintem sokat fejlődtek az elmúlt évek során. És őrület, hogy otthon is átélheted ezeket az érzéseket.

    Egyre nagyobb szerepet játszhat az IndyCar fejlődésében az E-Sport

    Palou szerint teljesen új embereket érhet el a széria azzal, hogy megjelenik a szimulátoros platformon.

    Több olyan közönséget is elérhetünk, akik nem igazán ismerik annyira az IndyCart, vagy nem igazán érdekli őket, mert nem ismerik a pályákat.

    Úgy gondolom, hogy ha lehetőségük lesz látni az autókat, tesztelni az autókat, beállításokat építeni hozzájuk, versenyezni és látni, hogy milyen szórakoztató, akkor igazi rajongóvá válnak majd” – mondta Palou.

    A regnáló bajnok nemrég jelentette be, hogy nagykövetként csatlakozik az E-Sport óriás Team Redline-hoz.

    Rosenqvist tárt karokkal fogadja a szimulátoros versenyzés felemelkedését, és ő is azt mondja, hogy a széria valószínűleg fiatalabb közönséget vonz majd az IndyCarhoz.

    Nagyszerű rajongói bázisunk van, de szeretnénk megfogni a fiatalabb közönséget is. Megismertetni az IndyCar-t az álmodozó gyerekekkel, és megmutatni, hogy ők is képesek erre.

    Gyerekkoromban autóversenyzős játékokkal játszottam, és nagyjából így ismerkedtem meg a sporttal. Ez egy nagyszerű platform ezeknek a gyerekeknek és bárkinek, aki az én koromban van, vagy idősebb.

    Mindenkit szívesen látunk, hogy élvezze ezt a játékot és szimulátort.

    A motorsport-játékipar valóban a pole pozíciót foglalja el, ha a felhasználók befogadásáról van szó. A fiúknak és lányoknak világszerte több lehetőségük van arra, hogy nagyobbat álmodjanak, mint valaha.

    E-Sport rovatunk partnere a Magyar iRacing HQ.

  • Hamarosan érkezhet az eső az iRacingbe – KÉPEK

    Greg Hill, az iRacing alelnöke pénteken egy kis frissítést tweetelt az eső jövőbeli bevezetésével kapcsolatban az iRacing platformon.

    A fotót – melyen két Formula Vee egymás mellett halad az Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, más néven Imola célegyenesében – Kevin Combs, a Tech Art Director osztotta meg vele.

    A pálya egyes részei nedvesebbek voltak, mint mások, például a boxutca kijáratánál lévő rész elég nedves volt ahhoz, hogy a pálya előtt álló tornyon lévő Dekra logók visszatükröződjenek.

    A legfontosabb, hogy a láthatósági tényező a képek alapján a fejlesztési folyamat végén áll. A két autó mögött jól látható a vízpermet. Az autókon túl a pálya többi része mintha ködbe burkolózna az égbolt pedig tökéletesen illik a borús körülményekhez.

    Feltételezhető, hogy a végeredménynek teljesen dinamikusnak is kell lennie, reagálva más tényezőkre is, mint például a nappali fény kontra éjszaka, a páratartalom, a levegő és a pálya hőmérséklete, és az összes többi, az iRacing dinamikus pályamodelljén keresztül már beprogramozott részletre.

    Egyelőre a fejlesztésnek nincs megjelenési dátuma. Ennek ellenére már csak a kép alapján is sokkal csiszoltabbnak tűnik az eső, mint fél évvel ezelőtt, amikor először bejelentették azt.

    A traxion.gg újságírója szerint általában az iRacing emberei nem dobnak ki ilyen apró részleteket, hacsak nem közeleg a bejelentés. A 2022-es év második szezonja pedig hamarosan itt lesz… Lehet, hogy a következő buildben már valamiféle béta- vagy próbaverzió is elérhető lesz?

    Korábban már megírtuk, hogy mekkora segítséget nyújtott az iRacing a Los Angeles Coliseum létrehozásában, és látható, hogy a fejlesztők nem ülnek a babérjaikon, akár már néhány héten belül jöhet a következő újítás.

    E-Sport rovatunk partnere a Magyar iRacing HQ.

  • Verstappen a legutóbbi versenyét egy McLarennel nyerte meg

    Verstappen a legutóbbi versenyét egy McLarennel nyerte meg

    Ugyan Max Verstappen még nem tért vissza az F1-es pályára, de a Red Bull pilótája a virtuális világban továbbra is szorgalmasan versenyez, miután fölényes győzelmet aratott a Bathurst 12 órás verseny online verziójában.

    Eseménydús héten van túl Max; a holland nem csak a Red Bull 2022-es F1-es autójának bemutatásában segédkezett, hanem újabb győzelmet aratott a legutóbbi virtuális futamon.

    Verstappen a hétvégén részt vett a 12 Hours of Bathurst online szimulátorversenyén, ahol a szokásos csapata, a Team Redline színeiben futott. A világbajnok és csapattársa, Luke Bennett az ötödik helyre kvalifikálta magát a versenyre, és gyorsan átvette a vezetést, néhány kör alatt. Ezt követően a páros megőrizte pozícióját, és egy McLaren autó, egy MP4-12C GT3 volánja mögött fölényes győzelmet arattak. Verstappen elégedett volt a saját és Bennett teljesítményével, árulta el a Red Bull pilótája a hivatalos oldalán:

    „Remek dolog volt versenyezni. Az autó klassz volt, akárcsak tavaly, még ha akkor más autóval is mentünk. A fiatal pártfogoltunk, Luke nagyon stabilan versenyzett, amit jó látni. Jó, hogy együtt sikerült megnyernünk ezt a futamot a Team Redlinenak.”

    Nem kell már sokáig várni arra, hogy Verstappen újra igazi pályán, és ne pedig virtuálisan versenyezzen: a 2022-es Forma-1 előszezoni tesztre február 23-25-én kerül sor Barcelonában. Ezt követi a második teszt március 10-12-én Bahreinben, mielőtt egy héttel később, a március 18-20-i Bahreini Nagydíjjal megkezdődik a szezon

  • Az RLL ösztöndíjprogramot hoz létre a Ball State Esports számára

    A Rahal Letterman Lanigan Racing bejelentette, hogy ösztöndíjat alapít a Ball State University E-Sport csapatának tagjai számára.

    A Ball State egyetem a csapattulajdonos, és amerikai TV-s legenda David Letterman alma matere, és az ország egyik legfejlettebb egyetemi E-Sport programjával büszkélkedhet.

    A Ball State E-Sport programjának tagjai az RLL-lel közösen különböző közösségi eseményeken vesznek majd részt a szimulátoros versenyzés népszerűsítése érdekében.

    Az RLL Ball State-tel kapcsolatos tervei tükrözik a NASCAR azon elképzeléseit, hogy az E-Sport programok segítségével növelje jelenlétét az egyetemi kampuszokon.

    Évente két diák fog 5000 dolláros ösztöndíjban részesülni. A hagyományos E-Sports felszerelések, például számítógépes billentyűzetek és egerek mellett a Ball State programja számos szimulátoros versenyfelszerelést is felajánlj a diákok számára.

    Hálás vagyok a Rahal Letterman Lanigan Racingnek a diákjaink sikere iránti elkötelezettségéért, és hálás vagyok Letterman úrnak az egyetemünkkel való folyamatos elkötelezettségéért” – mondta Geoffrey S. Mearns, a Ball State elnöke.

    Izgalmas megünnepelni az RLL-lel való partnerségünket azzal, hogy egy elit versenycsapatot látunk vendégül az egyetemünkön, egy olyan államban, ahol a versenyzés a kultúránk szerves részét képzi.

    A Ball State egyetem az Indiana állambeli Muncie-ban található, és alig több mint egy órányira van az Indianapolis Motor Speedwaytől.

    A 2021-ben alapított E-Sport program, az E-Sport történelméről és az E-Sport rendezvények szervezéséről kínál kurzusokat.

    Az iskola 3600 négyzetméteres E-Sport központja egy magasított színpaddal rendelkezik a 6v6-os versenyekhez és 50 néző befogadására képes nézőtérrel bír.

    Bobby Rahal, David Letterman és Mike Lanigan nevében izgatottan várjuk ezt a stratégiai partnerséget a Ball State University Esports programjával” – mondta Tom Knox, az RLL értékesítési és marketing vezető alelnöke.

    Az E-Sport egy feltörekvő és rendkívül versenyképes terület. Csapatunk és különösen mérnökeink számára nagyon fontos, hogy befektessünk ebbe az iparágba.

    Ez a partnerség a Ball State-tel több szinten is összeköt, beleértve azt a képességet, hogy a kar, a diákok és az öregdiákok által alkotott ragyogó elmékre támaszkodhatunk.

  • Szuperintelligens virtuális pilóta avagy bemutatkozik: Sophy

    Szuperintelligens virtuális pilóta avagy bemutatkozik: Sophy

    A Polyphony Digital bemutatta az új, mesterséges intelligens vezetési rendszerét, a „Gran Turismo Sophyt”, amelyet a Sony AI-vel együttműködésben fejlesztettek ki. A Sophy-t a legújabb tanulási technikák felhasználásával hozták létre, amelyek úgy képezik ki az MI-pilótát, hogy „jutalmazza” vagy „bünteti” bizonyos tevékenységekért, amelyeket a környezetben végez. Sophy esetében a Sony AI-kutatói a „Quantile-Regression Soft Actor-Critic (QR-SAC)” elnevezésű edzési algoritmust használták, hogy Sophy megértse, mit kell tennie. 

    Konkrétabban, Sophy-t arra tanították, hogy sajátítsa el a GT Sport három speciális készségét : az autóirányítást, a versenytaktikát és a verseny etikettjét. 

    Autóvezérlés 

    Először Sophy-nak meg kellett tanulnia, hogyan irányítsa az autót, hogy a lehető legjobb köridőt fussa meg a pályán. A „nagy sebességű akciók” lehetséges kimenetelére oktatták, megtanulva, hogyan kell bevenni a kanyarokat a határon. Negatív tettekért – például falak ütközéséért, kanyarok levágásáért vagy pályahatárok elhagyásáért – büntették, és a tiszta, egyre gyorsabb körökért jutalmazták. 

    Sophyt a GT Sport környezetében képezték ki, több mint 1000 virtualizált PlayStation 4 konzolon futva a Sony Interactive Entertainment speciális felhőalapú játékplatformján. Ez lehetővé tette a Sony AI-kutatóinak, hogy több száz kísérletet hajthassanak végre egyidejűleg, hogy Sophy a lehető leggyorsabban tanulhasson. 

    „Körülbelül egy napba telik, amíg Sophy a „teljesen tudatlan állapotból” egy adott pályán körbe tud menni” – mondta Michael Spranger, a Sony AI ügyvezető igazgatója. „Ezután körülbelül két napba telik, hogy elérje az emberi sofőrök felső öt százalékát, majd további 10-12 napba, hogy a legmagasabb szinten vezessen, és egyenlővé váljon a legjobb valós pilótákkal. Ez alatt az időkereten belül a Sophy körülbelül 300000 km tapasztalattal gazdagodik. 

    „Versenyző vagyok, és megtanultam a gyors vezetés technikáit, például a ’slow-in-fast-out’ kanyarvételt” – mondta Kazunori Yamauchi, a Gran Turismo alkotója. „A Gran Turismo Sophy nem így tanul. Úgy gondolom, hogy miután a Sophy világgá indul, a vezetésről szóló tankönyveket meg kell változtatni. Például amikor Sophy bemegy egy kanyarba, valójában fordul és fékez. Általában, amikor az ember kanyarban megy, csak a két első gumit terheli, de Sophy három abroncsot terheli: kettőt elöl és egyet hátul is amire emberi lények hagyományosan nem képesek. Végül az történik, hogy gyorsan be- és kifelé halad.” 

    Yamauchi azt is megjegyezte, hogy Sophy olyan speciális vezetési technikákat tanult meg, amelyeket a Polyphony Digital csak elit pilóták – például a Forma-1-es világbajnokok, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton – használtak a Gran Turismo Sportban . 

    Versenytaktika 

    A többi autót is magában foglaló versenytaktika bonyolultabb folyamat volt. Sophyt „vegyes forgatókönyvű” tréning segítségével képezték, amely kézzel készített versenyhelyzeteket tartalmazott, és amelyek valószínűleg minden pályán láthatóak voltak speciális ellenfelekkel. Ez bemutatta Sophy-t a tipikus versenyélményeknek, és megtanította neki, hogyan kell kezelni az olyan dolgokat, mint a zsúfolt versenyrajt, hogyan kell használni a szélárnyékot az ellenfelek megelőzésére, és hogyan védekezheti ki az előzési kisérleteket. 

    GT World Final
    Fotó: Gran Turismo World Final 2018 – Monaco / Race Online Hungary

    Verseny etikett 

    Talán a legnehezebb kihívás – mind a mesterséges intelligencia-rendszer, mind a valós versenyzők számára – a versenyzési etikett azaz, hogy mi a megfelelő és mi nem megfelelő viselkedési kultúra a pályán. A Sony AI kutatói megtalálták a módját, hogy „a versenyzés írott és íratlan szabályait egyaránt kódolják” a Sophy jutalmazási funkcióiba. A csapatnak gondosan egyensúlyba kellett hoznia Sophy ellenfeleit is, hogy ne legyen túl agresszív vagy túl passzív. 

    Hogy bemutassa Sophy képességeit az emberi játékosokkal szemben, a Polyphony Digital vendégül látta a Gran Turismo World Tour legjobb pilótáit két különleges „Race Together” eseményen tokiói irodáiban. Az emberi játékosok legyőzték Sophyt az első versenyen, 2021 júliusában, de a Sony AI csapata győzött a második versenyen néhány hónappal később, októberben. 

    A Polyphony Digital minden eseményről közzétett videókat – a Gran Turismo hangjának, Tom Brooksnak a kommentárjával kiegészítve –, hogy bemutassa Sophy vezetési technikáit és annak fejlődését. 

    Sophy a Gran Turismo 7-ben 

    Bár Sophyt a GT Sport környezetében fejlesztették ki, Kazunori Yamauchi megerősítette, hogy technológiája a játék „jövőbeni frissítése” során megjelenik a Gran Turismo 7 -ben. Egyelőre nem világos, hogy a Sophy pontosan hogyan épül be a játékba, bár tudjuk, hogy a Polyphony nem csupán egy virtuális versenytársnak tekinti a Sophyt, hanem egy tanítási eszköznek is. 

    „Végső soron szeretnénk örömet és szórakozást nyújtani, miközben Sophy versenyzik az emberekkel” – magyarázta Yamauchi. „Nem az a fő cél, hogy megverjük az embereket, hanem, hogy barátot, vagy egy segítő partnert alkossunk. Azt akarjuk, hogy a játékosok együtt tanuljanak és együtt fejlődjenek Sophyval. Valamit szeretnénk létrehozni, ami pozitív hatással van a társadalomra, ami szimpátiát, kedvességet ébreszt, kreatív és etikus.” 

     

  • HUMDA OPEN 2022: Elképesztő küzdelmeket hozott Lago Maggiore

    HUMDA OPEN 2022: Elképesztő küzdelmeket hozott Lago Maggiore

    Az idei legszorosabb és egyben legizgalmasabb dupla sprintfutamát hozta el a HUMDA OPEN 2022-es szezon 4. fordulója, amit Lago Maggiore pályán egy „Honda Project 2&4”-es koncepció autóval teljesített a mezőny.

    A heti online kvalifikációt a papírformának megfelelően a hazai legnagyobb Gran Turismo ász Blazsán Patrik nyerte, akit Tóth Henrik és Tóth Gábor követett. Kisebb meglepetésre Mihalidesz Máté és Szarka Zsolt csak a negyedik és ötödik helyre érkeztek meg ezzel lényegesen megnehezítve saját helyzetüket az első futam rajtjánál. 

    A lámpák kialvását Blazsán kapta el legjobban, aki azonnal megpróbált elhúzni az őt követő Tóth Henriktől. Tóth Gábor ugyanakkor nem volt ilyen szerencsés ugyanis a mögötte érkező Mihalidesz a célegyenesre rávezető kanyarkombinációban belecsúszott így a 6. helyre esett vissza. Az eset vizsgálat alá került, ahol Mihalidesz 2mp-es büntetést kapott a versenyfelügyelettől. Az 5. körben Szarka feljött a második pozícóba – Tóth Henriket megelőzve -, de nem örülhetett túl sokáig, hiszen időközben Mihalidesz is felzárkózott, amivel egy nagyon komoly és színvonalas csata vette kezdetét hármójuk között. A folyamatos adok-kapokból aztán Mihalidesz került ki legjobban és hozta be a Hondát a második helyen Szarka és Tóth előtt. A futamot magabiztos vezetéssel megnyerő Blazsán ekkor még nem gondolta, hogy a második futamon milyen kihívások elé állítja majd őt az előbb emlegetett trió. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    A duplafutamos hétvégéken megszokott sorrendben – azaz az első nyolc helyezett rajtrácson való cseréjével – vette kezdetét a második futam. A pole-ból Masa Máté indulhatott, aki szinte azonnal extrém nyomás alá került a hátulról érkező gyorsabb versenyzők által. 

    Az ötödik helyről rajtoló Tóth Henrik bravúros megoldásokkal már az első kör végén az élre állt, ugyanakkor nem élvezhette sokáig a vezetést, hiszen egy hibának köszönhetően a korlátnak vágta a Hondáját, amivel a nyolcadik helyre esett vissza. 

    Az élre ekkor ideiglenesen Szarka Zsolt került, de nagyon komoly szorításban tartotta őt Mihalidesz, akit Tóth Gábor fenyegetett hátulról. Közben Blazsán is felzározott mögéjük a negyedik helyre és ezzel kezdetét vette az idei legnagyobb küzdelem a HUMDA OPEN élversenyzői között. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    A 3. körben Blazsán megelőzte Tóth-ot és Mihalideszék után eredt. Nehéz lenne mindazt leírni, ami az ezt következő körökben történt a pályán. Szarka és Mihalidesz elképesztőt meccseltek miközben Blazsán a rést keresve rajtuk ijesztgetett hátulról, akire Tóth Gábor is szorosan felzárkózott. A szimulátorozás nagy pillanatai voltak ezek. Csupán centiméterekre egymástól – egymásra ügyelve – folyt az ádáz küzdelem. Blazsán nem igazán tudta magát átverekedni a riválisain, mert azonnal visszavágtak neki, ráadásul a nehezen irányítható autóval gyorsan a „falban” találhatta magát, aki meggondolatlan manőverbe bocsátkozott.

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

     

    Végül a 13. körben Blazsán Patrik kiváló helyezkedéssel az élre állt és picit el is tudott lépni, amivel bebiztosította a dupla futamgyőzelmét és összetettbeli fölényét. Második helyen érkezett Mihalidesz, akit a hibája után felzárkozó Tóth Henrik és a fej-fej melletti befutót – Szarkával szemben – megnyerő Tóth Gábor követett. 

    A bajnokságban magabiztosan vezető Blazsán mögé Mihalidesz érkezett meg Szarkát megelőzve, akit Tóth Henrik és Masa Máté követ a tabellán. 

    Folytatás vasárnap Sardegna – Road Track – B II pályán Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition Gr.4-es autóval. 

    A forduló megtekintése felvételről  

    Eredmények  

    A heti forduló élő eredmények 

    Nevezés a HUMDA OPEN 2022-re 

  • A VRS Coanda lett az év e-sport csapata az Autosport gáláján

    A VRS Coanda lett az év e-sport csapata az Autosport gáláján

    Első ízben osztották ki az év e-sport csapatának járó díjat az Autosport gáláján, a történelmi első győztes pedig a VRS Coanda Simsport lett.

    Az elmúlt szezonban rengeteg eredményt fel tud mutatni a csapat. A 2021-es iRacing Daytona 24 óráson Mitchel deJong csapattársaival, Josh Rogersszel és Mack Baukkummal kiegészülve az első háromban végzett, míg Keegan Leahy megnyerte az eNASCAR Coca-Cola iRacing Series bajnokságot.

    A Coandát 2014-ben alapította egy csapat szimulátorfüggő srác, akik egy egyesületi jellegű céget akartak létrehozni az alapoktól kezdve.

    Úgy gondoltuk, hogy ez a legjobb, hogy mindenkinek lehessen beleszólása a dolgokba. Annak idején ez inkább csak egy hobbi volt, de nagyon gyorsan valami sokkal nagyobb dologgá vált, mint amire számítottunk” – mondta a Traxion.gg-nek Philip Stamm, a VRS Coanda Simsport csapatmenedzsere.

    Ezen kívül a Coanda abban a megtiszteltetésben is részesült, hogy ők lettek a Porsche hivatalos E-Sport partnerei a Le Mans Virtual 24 órás eseményre.

    Amikor Le Mans-ra gondolsz, mindig a Porsche jut eszedbe. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a Porsche minket választott ki erre a feladatra” – magyarázta Stamm.

    2022-ben a Le Mans Virtual 24 órás 2. helyezettje lett a VRS Coanda Simsport csapata
    2022-ben a Le Mans Virtual 24 órás 2. helyezettje lett a VRS Coanda Simsport csapata Fotó: Le Mans Virtual

    Az alakulat egyik sztárversenyzője Mitchell deJong szinte az összes nagy világbajnokságon részt vesz, legyen szó bármilyen platformról, vagy bármilyen versenystílusról – ovál, épített pálya, vagy rallycross.

    A 24 éves versenyző 2018-ban nyerte meg az iRacing RallyCross világbajnokságát, 2021-ben második lett a Porsche TAG Heuer Esports Supercupban, és harmadik az eNASCAR Coca-Cola iRacing Series-ben.

    2022-ben pedig a GT kategória második helyén végző csapat tagja volt a Le Mans Virtualon.

    Király, hogy vannak csapattársaid, akikkel online találkozol, és valóban barátoknak hívhatod őket, és nap mint nap együtt dolgoztok. Ez tényleg nagyon klassz dolog.

    Nagyon megtisztelő, hogy megkaptuk ezt az elismerést. A sok kemény munka igazán kifizetődik, amikor valami egy ilyen díjat kapsz.

     

  • Verstappen csapata nyerte a VCO Esports Racing világkupát

    Verstappen csapata nyerte a VCO Esports Racing világkupát

    Véget ért az első VCO Esports Racing World Cup, és a győztes a győztes pedig a Max Verstappen féle Team Redline lett.

    Három napon keresztül, három szimulátoros versenyplatformon küzdöttek a világ legjobb profi e-sport csapatai egymással az Assetto Corsa Competizione, az rFactor 2 és az iRacing versenyeken.

    Minden csapat öt versenyzőt nevezett, amelyből minden nap hármat kellett használni. A cél az volt, hogy megtalálják a legrugalmasabb és legjobban alkalmazkodó e-sport csapatokat.

    Minden nap két előfutam, egy második esélyes futam, egy negyeddöntő, egy elődöntő és egy döntő volt. A döntőbe csak a két legjobb csapat jutott tovább, így ők küzdhettek meg az aznapi győzelemért

    Mindhárom napon pontokat gyűjtöttek a csapatok, hogy megkoronázzák az összesített győztes alakulatot.

    Enzo Bonito, Team Redline, iRacing
    Enzo Bonito, Team Redline, iRacing Fotó: VCO Esports/iRacing

    Összességében a Team Redline csapata nyert, ahol most nem volt jelen sztárversenyzőjük, Max Verstappen, azonban nélküle is fantasztikusan megállták a helyüket.

    Szuper boldog vagyok az összesített győzelem miatt. Szerintem megérdemeltük. Nem könnyű napról napra más platformon versenyezni, de a csapat sokat segített, és nagyon büszke vagyok rájuk.

    Ezt a három napot nem tudtam volna végigcsinálni velük, az biztos. A formátum nagyon egyedi, nagyon tetszik.

    Ez tényleg megmutatja, hogy egy srác mire képes a különböző szimulátorokon. Őrületes, nagyon egyedi, és remélem, hogy még sok ilyen lesz” – mondta a Team Redline versenyzője, Enzo Bonito, aki 2019-ben a Race of Champions-on is elindulhatott egy szimulátoros győzelemnek köszönhetően.

    Látható tehát, hogy Verstappen mellett több húzónév is szerepel a Team Redline csapatában, így nem volt meglepő a holland bázisú csapat diadala.

    A 22 alakulat részvételével zajló eseményen egyébként ott volt a magyar M1RA is, ők végül a 20. helyen végeztek.