Hailie Deegan úgy döntött, hogy beujít egy szimulátoros szettet, méghozzá nem is akármilyen minőségű felszerelést kapott.
A szimulátorozás az utóbbi néhány évben olyan szintre nőtte ki magát, hogy a valós versenyzőknek is lépést kell tartaniuk a fejlődéssel.
A legtöbb NASCAR pilóta otthonában bizony már megtalálhatóak ezek az úgynevezett cockpitek, és most Hailie Deegan is csatlakozott a sorba.
Deegan új szimulátora ráadásul motion rig, ami azt jelenti, hogy az autó mozgását is leszimulálja az ülés.
A videóban Deegan be is pattant, és az iRacing segítségével ki is próbálta új cockpitjét.
„Ez egyszerűen őrületesen jó. Nagyon realisztikus érzés vezetni.”
A fiatal hölgyversenyző Martinsville-ben idei első balesetmentes versenyét teljesítette, a következő, május 6-án rendezendő darlingtoni versenyre pedig már új szimulátorában készülhet majd.
Robert Wickens Dale Earnhardt Jr. podcastjában, a Dale Jr Download-ban beszélt visszatéréséről, és az oda vezető útról.
Robert Wickens az IndyCar sorozat feltörekvő csillaga volt. A bemutatkozó versenyén a pole pozíciót megszerezve és a legtöbb kört vezetve Wickens máris nevet szerzett magának a sorozatban.
2018-ban Wickens még tovább emelkedett, hiszen többször is top5-ös helyezést, valamint néhány dobogós helyezést is szerzett. A 2018-as poconói futam azonban majdnem véget vetett karrierjének.
Úgy tűnik azonban, hogy az évekig tartó felépülés és az iRacing-en való intenzív gyakorlás után egy versenyszimulátor segített Robert Wickensnek abban, hogy újra a volán mögé üljön az IMSA-ban!
Robert Wickens pedig megosztotta tapasztalatait arról, hogyan jutott el a szimulátorról a tényleges versenyzéshez, és hogyan segített neki ez.
Ahogyan a technológia fejlődött az idők során, nem meglepő, hogy a valós világ fizikája bizonyos mértékig leképezhető egy virtuális rendszeren.
Az olyan szimulátorok, mint az iRacing és az Assetto Corsa azonban bizonyítják, hogy milyen messzire jutottunk. Valójában az emberek úgy vélik, hogy ez a legközelebbi érzés, amit ahhoz az érzéshez kaphatunk, mintha egy igazi autóban ülnénk.
Robert Wickens szerepelt a Dale Jr. Download legutóbbi epizódjában, ahol arról beszél, hogy az iRacing mennyit segített neki.
„Az iRacing rádöbbentettet arra, hogy még mindig tudtam, hogyan kell versenyautót vezetni, még akkor is, ha megpróbáltam kitalálni, hogyan kell ezt ezekkel (a kezeivel) csinálni, ahelyett, hogy a lábaimmal csinálnám” –magyarázta Robert Wickens.
„Még akkor is, ha a rendszer, amit az iRacingben használtam, nem ugyanaz, mint a Hyundai Elantrámon.”
„Amikor először kezdtem átugrani az iRacingre, még mindig alapértelmezetten a lábaimat próbáltam használni. Például, ha belementem egy kanyarba, ösztönösen megpróbáltam használni a lábam, de nem működött.”
„Aztán a kézifékhez nyúltam, fékeztem a kanyarban, és belementem a kanyarba. Az iRacing megadta nekem ezt az izommemóriát, hogy a kezem használata természetessé váljon.”
Két IMSA-csapat is együttműködött az iRacinggel, hogy a Michelin Pilot Challenge sorozat két új autóját a virtuális világba hozzák.
A Bryan Herta Autosport és az Automatic Racing az iRacing fejlesztőivel együttműködve reprodukálta a Hyundai Veloster N TCR-t és az Aston Martin Vantage GT4-et.
A Hyundai számára ez a második TCR autó, amelyet a szimulátorba integráltak, miután tavaly megjelent az Elantra N TCR. Az Aston Martin eközben először tér vissza az iRacingbe a 2015-ös DBR9 GT1 megjelenése óta.
A Bryan Herta Autosport versenyzője, Tyler Maxson részben véletlenül keveredett bele a Hyundai Veloster fejlesztésébe.
Az IMSA Michelin Pilot Challenge-ben végzett versenyzői feladatai mellett Maxson az iRacingen különböző szimulátoros versenyek közvetítéseinek készítésében is részt vesz.
Miután az iRacingnél dolgozó barátaitól és kollégáitól hallotta, hogy a vállalat egy Hyundai Elantra – ugyanannak az autónak, amelyet Maxson az IMSA-ban vezet majd – fejlesztésén dolgozik, tudni akarta, hogyan juthatna hozzá az autó egy előzetes verziójához.
Részben viccből a barátai azt mondták neki, hogy küldjön egy e-mailt az iRacing ügyvezető alelnökének, Steve Myersnek, és kérjen tőle hozzáférést a fejlesztési autóhoz. Egy gyors e-mail váltást követően félóra múlva Maxson már a Hyundai Elantra volánja mögött ült.
„Nagyon, nagyon, nagyon hasonló volt rögtön az elején” – mondta Maxson. „Bepattantam, és egy percig kellett vezetnem, mire egyáltalán találtam valamit, amin javítani kellett.”
Az iRacing által beolvasott autó pontosan az a 77-es rajtszámú Hyundai Veloster N volt, amellyel Taylor Hagler és Michael Lewis a 2021-es IMSA Michelin Pilot Challenge TCR bajnoki címet szerezte meg.
Az Aston is visszatért az iRacingbe
Eközben az Automatic Racing, amely két Aston Martin Vantage GT4-est indít a Michelin Pilot Challenge-ben, szintén együttműködött az iRacinggel, hogy autóikat viszontláthassák a szimulátorban.
„Nagyon különleges dolog az Invisible Glass és a Stoner Car Care Racing színeit látni az iRacingben” – mondta Rob Ecklin, aki az Automatic Racing 09-es számú Aston Martinját vezeti az IMSA-ban.
„Az iRacing csapata hatalmas erőfeszítéseket tett az autók pontosságának érdekében, és hálás vagyok, hogy az Automatic Racing srácai tudtak segíteni az adatokkal és az Aston Martin GT4-hez való hozzáférés biztosításával.”
Az Automatic Racing tulajdonosa, David Russell és főszerelője, Dan Paskin az iRacinggel együttműködve szkennelte és fényképezte az autót, emellett információkat szolgáltatott a digitális műszerfal kijelzőjéről és az autó egyéb rendszereiről.
Az Aston Martin és a Hyundai Velosterrel kiegészülve összesen nyolc Michelin Pilot Challenge autó vesz részt az iRacingben, köztük négy GT4-es autó.
Tony Kanaan fejlesztette az új Brazilian Stock Car-t Fotó: iRacing.com
Az iRacing az egyik legfontosabb fejlesztési eszköz
Az, hogy ezek az autók elérhetőek a versenyrajongók számára a szimulátorban, fontos eszköz a gyártók és a csapatok számára – magyarázta Maxson.
„Ez nagymértékben növeli a rajongók elkötelezettségét. Számunkra, a versenyzők számára is nagyon jó, mert a Veloster és az Elantra is nagyon közel áll egymáshoz.”
„Nagyon nagy plusz, hogy egy ilyen pontos szimulátoron tudunk gyakorolni az eseményekre. Volt egy tesztünk Sebringben, és egy csomó kört megtettem az Elantrával, mielőtt odamentünk volna, és hihetetlen volt számomra, hogy mennyire valósághű és mennyire közel volt a valósághoz.”
„Sok mindent, amit a szimulátorban tanultunk, a valóságban is tudunk alkalmazni” – jelentette ki a Bryan Herta Autosport versenyzője.
Az iRacing Season 2-es frissítése tartalmazta a brazil Stock Cars-t is – az iRacing Tony Kanaan-nal közösen dolgozott ezen a projekten – és az 1987-es Buick LaSabre-t, egy olyan autót, amelyért Dale Earnhardt Jr. régóta kampányolt – és tesztelt is.
Az iRacing 2022-es második szezonjának frissítése kedden érkezik majd, és bizony, a felhasználóknak lesz miből csemegézniük.
A kiegészítések, javítások és fejlesztések teljes listáját szombaton (március 5-én) jelentették be – írja a Traxion.gg.
Néhány dologról tudtunk – például az 1987-es Buick Lesabre, a Winton Motor Raceway és a Federated Auto Parts Raceway érkezéséről – és természetesen a szokásos apró grafikai, és játékmenettel kapcsolatos frissítések is várhatóak voltak.
Három további, eddig be nem jelentett jármű szerepelt a 2022-es évad 2. szezonjának kiemelt pontjai között.
Egy Aston Martin Vantage GT4, egy Hyundai Veloster túraautó és egy Formula 4-hez kísértetiesen hasonlító Formula IR-04 jön új tartalomként. A Buick Lesabre és két korábban bejelentett brazil Stock Car Pro Series autó (a Chevrolet Cruze és a Toyota Corolla, amelyeket eredetileg 2021 októberében jelentettek be) is a versenyzők rendelkezésére fog állni.
Emellett a NASCAR Camping World Truck Series járműveit vizuálisan is frissítették a 2022-es specifikációkhoz.
Új szabályok kerültek bevezetésre a többféle gumikeverékkel rendelkező autókra, a spotterek működése is finomhangolva lett, a GT3-as besorolású járművek pedig a fejlesztők elmondása alapján forradalmi aerodinamikai és abroncs frissítéseket kaptak.
Az egyik érdekes aspektusa a frissítési listának az a netcode javítása. Az iRacing egyik leggyengébb pontja a netcode, amely röviden az autók egymáshoz való viszonyulását javítja.
Összességében ez egy elég jelentős frissítésnek tűnik.
Sajnos még mindig várnunk kell majd az eső bevezetésére, annak ellenére, hogy néhány héttel ezelőtt a fejlesztők egy elég beszédes ízelítőt osztottak meg twitteren ezzel kapcsolatban.
Az iRacing Season 2 legfontosabb frissítéseinek listája
Aston Martin Vantage GT4
Hyundai Veloster
iRacing Formula iR-04
NASCAR Buick LeSabre – 1987
Stock Car Pro Series Toyota Corolla
Stock Car Pro Series Chevrolet Cruze
Federated Auto Parts Raceway at I-55
Winton Motor Raceway
Netcode fejlesztésekÚj és frissített több gumiabroncs keverék szabályai
Új és frissített spotter bejelentések az üzemanyag-felhasználásra, a gumikeverék-szabályokra és a boxkiállásokra vonatkozóan
GT3 kategória aerodinamikai és gumiabroncs-frissítések
A NASCAR Camping World Truck Series 2022-es szezonjának frissített modelljei
Az új törésmodell már engedélyezve van az Aston Martin Vantage GT4, a Hyundai Veloster, az iRacing Formula iR-04 és a NASCAR Buick LeSabre – 1987 esetében.
AI versenyzés három új autóhoz (Aston Martin Vantage GT4, Hyundai Veloster és a Mercedes-AMG F1 W12 E Performance).
AI versenyzés hét új pályakonfiguráción (Autodromo Nazionale Monza – Nagydíj, Circuit of the Americas – Nagydíj, Circuit Gilles Villeneuve, Silverstone Circuit – Nagydíj, Suzuka International Racing Course – Nagydíj, Winton Motor Raceway).
Ahogy az idei évben már megszokhattuk újfent szoros küzdelmet hozott a HUMDA OPEN hétvégi fordulója, amit a Sardegna Road Track „A” pályán GT by Citroen (Gr. 3.) autóval teljesítettek a versenyzők egy 25 körös endurance futam keretei között.
A heti kvalifikációt a papírformának megfelelően Blazsán Patrik nyerte, ám ezúttal is igen szoros volt a mezőny mögötte, ugyanis Tóth Henrik, Mihalidesz Máté és Szarka Zsolt is csupán ezredekre volt a pole-t érő körtől.
A rajtot Blazsán kapta el a legjobban őt követte szorosan a Tóth-Mihalidesz-Szarka trio. Az 1. kör végén azonban a célegyenesre rávezető szakaszon Szarka egy pillanatnyi koncentrációvesztésnek köszönhetően a falba vágta a Citroent és a tizenkettedik helyre esett vissza. A 3. körben, a célegyenesben Mihalidesz megelőzte Tóthot és Blazsán nyomába eredt. Közben a negyedik, ötödik, hatodik helyen Masa Máté, Németh László és Szabó János vívtak kerék a kerék elleni csatát. A 7. körre Szarka már hatodik pozícióban autózva próbálta meg ledolgozni a hibázása miatt elszenvedett hátrányát. Egyértelműen látszott már ekkor, hogy a tempója alapján győzelmi esélyese volt a futamnak, hiszen a vezető Blazsánhoz képest már csak bő 10mp volt a hátránya.
Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary
Az élmezőnyben a kötelező kerékcseréket Mihalidesz nyitotta meg a 12. körben és váltott médium gumikról a lágyakra. Az eltérő taktikával versenyző Blazsán a 15. körre halasztotta a kiállást és rakatta fel a médium gumikat a lágyak után. Nagy kérdés volt ekkor, hogy a médium gumival Blazsán ki tudja e védekezni a mögötte érkezők támadásait.
A 16. körben az elképesztő tempót diktáló Szarka Zsolt már a harmadik pozícióban haladt, miközben Tóth Henrikkel vívott igen színvonalas küzdelmet. Közben az élen állandósult a helyzet és bár Blazsán kisebb falérintései borzolták az idegeket összességében egy magabiztos vezetéssel húzta be a futamgyőzelmet. A második helyen Mihalidesz futott be majd őt követte a hibázása ellenére fantasztikusan vezető Szarka.
Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary
Az összetett tabellán Blazsán minimális 19 pontos előnnyel vezet Mihalidesz előtt, aki zsinórban hozza a dobogós helyeket ezzel életben tartva a bajnoki esélyeit.
Kezdetét vette az Országos Gaming Expo roadshow, ahol a szimulátoros részlegen állandó résztvevőként a Gran Turismo is képviselteti magát a Race Online Hungary (ROH) által.
Az első, Győri állomáson a számos érdeklődő mellett a Gr.3-as amatőr kupára is akadtak jelentkezők. Az ROH által a roadshowra kiírt versenyszéria a Bluemoon Speedway „Infield B” variáción Porsche RSR GT3-as versenyautóval zajlik, ami kifejezetten egy amatőrök által is könnyen tanulható kombináció.
A fairplay jegyében ezen a sorozaton sem – a korábban hivatalos – Gran Turismo versenyeken regisztrált indulók, sem pedig valós FIA licensszel rendelkező autóversenyzők nem indulhatnak el.
A nap folyamán futott kvalifikációt majd a döntő futamot is a győri Bakács Levente nyerte, aki magabiztos vezetést mutatott be és amivel a HUNESZ szimulátor szakág által felajánlott kupát is hazavihette.
A színvonalas rendezvényen bárki kipróbálhatta az ROH által biztosított FIA „race control”-t amit a világbajnokságokon is alkalmaznak.
Folytatás Zalaegerszegen majd a Savaria Arénában Szombathelyen.
Lando Norris ismét belevágott a streamer életbe, ám a kommentek egy része feldühítette.
Anno a McLaren versenyzője órákat töltött azzal, hogy szórakoztassa közönségét élő adásaival. A karanténidőszak alatt szinte napi szinten jelentkezett be. Láthatta már a közönsége őt főzni, hajat vágni vagy épp jótékonykodni.
A McLaren főhadiszállásán a fiatal brit ismét a gép elé ült, ám a CoD (Call of Duty) helyett most a Halo-t választotta. Pár órányi kikapcsolódását többen nézték, viszont a „trollok” ott is megjelentek. A 22 éves pilóta már beszélt arról, hogyan kezeli a negatív megjegyzéseket, most azonban élő adásban is bemutatta ezt.
Norris a stream végén megjegyezte, hogy próbál majd többször megjelenni a platformon, ám valószínűleg nem tud majd. Ezután elmondta, hogy sokan megjegyzik neki azt, hogy többet kellene foglalkoznia a versenyzéssel. A McLaren pilótája így a következő monológot tolta le:
„Manapság minden egyes versenyzőnek a rajtrácson van szabadideje. Minden versenyzőnek. Ez tény. Minden nap van néhány órája arra, hogy valamit csináljon, rendben? Elvégzem a munkámat egész nap. Néhány órát streameléssel töltök azután, hogy az egész napot végig dolgoztam, amiatt, hogy felkészüljek az első versenyre, oké? Nem reggeltől estig ezzel foglalkozunk. Megcsináltam a gyakorlatokat, jelen voltam a találkozókon, gyakoroltam a szimulátorban, megtettem mindent amit csak tudok, hogy készen álljak. Ám amiatt, hogy két órát vagy egyet streameléssel töltök, nem jelenti azt, hogy nem foglalkozok a versenyzéssel, rendben? Így, fogjátok be. Köszönöm szépen.”
Holnap, Győrben veszi kezdetét az idei Országos Gaming Expo (OGEX) rendezvénysorozata, amely 19 nagyvárosban ad majd lehetőséget arra, hogy bárki kipróbáljon egy a Gran Turismo World Tour-okon is használt szimulátorszettet és megmérettesse magát egy Országos Amatőr Time Trial bajnokság keretei között.
Mint azt már korábban is írtuk a Gran Turismo amellett, hogy FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) által certifikált világbajnokságot rendez a tavalyi évben még olimpiai licenszet is kapott amivel elsőként lépett be sporszimuláció a valós sportágak közé.
A hazai legnagyobb – Gran Turismo licensszel is rendelkező – szimulátoros rendezvényszervező a Race Online Hungary (ROH) két darab komplett szimulátort és a legújabb fejlesztésű exkluzív szoftvercsomagját is használni fogja a teljes „Race Control” mellett, amivel minden érdeklődő a világbajnokság atmoszférájába érezheti majd magát.
A rendezvények során helyszíni regisztráció után a versenyben résztvevő személyek öt mért kört teljesítenek, amely eredmények összesítésre kerülnek és élőben követhetők az interneten az ROH által fejlesztett GTSH-Rank ranglista portálon (www.gtsh-rank.com) a nap folyamán.
Az összesített listán a két legjobb időeredményt elérő versenyzője a nap végén egy páros verseny keretében döntik el a város Gran Turismo bajnoka címet, a győztes pedig elnyeri az Oazis Gr.3 Gran Turismo kupát.
A döntő futamról az aktuális rendezvények napján 16:00-tól élő közvetítés is látható lesz a HUNESZ szimulátorszakág hivatalos csatornáján (https://www.twitch.tv/esport4tv), melyet a rendezvények nagyszínpadai is átvesznek.
Fotó: Race Online Hungary
Az összes helyszínen ugyanolyan feltételek mellett, ugyanazon pálya-autó kombinációval rendezik a megmérettetést, így az eredmények összesített listában kerülnek megjelenítésre a már fent említett ranglista portálon a rendezvénysorozat végéig. Az utolsó rendezvény végén kihirdetésre kerül az abszolút legjobb köridőt elérő versenyző.
A rendezvénysorozaton futó Oazis Gr.3 Amatőr Gran Turismo Bajnokság hivatalos médiapartnere portálunk a Racingline.hu , ahol naprakész információkat kaphattok majd az aktualitásokról és az eredményekről.
A NASCAR szeretne minél fiatalabb korosztályt megnyerni. A legfőbb eszközök? Szimulátor, iRacing, és E-Sport!
A NASCAR kedden tárta a világ elé egy országos főiskolai E-Sport liga tervét, amely több mint 500 főiskolát és egyetemet foglal magában, és potenciálisan több ezer diákot érhet el.
Az eNASCAR College iRacing Series elnevezésű sorozat része a NASCAR azon tervének, hogy az Esports-klubokat és -csapatokat megcélozva bővítse jelenlétét az egyetemi campusokon, és új közönséget érjen el.
Ezt a tervet nem csak a premier stock car sorozat, hanem a az IndyCar is foganatosítaná, ők is az egyetemeken népszerűsítenék magukat, szintén szimulátorral.
Ennek az egyik fő zászlóvivője a Rahal Letterman Lanigan Racing, amely a csapattulajdonos, David Letterman régi iskolájában indított el egy E-Sport ösztöndíj programot.
A kvalifikáció minden egyes futam előtt 40 versenyzőre szűkíti a 10 000 versenyzőből álló potenciális mezőnyt. A szezon során 50 000 dollár ösztöndíjat osztanak ki a legjobb eredményt elérő versenyzők között.
„A szimulátorozás és az E-Sport fontos eleme a NASCAR-nak, mivel lehetővé teszi számunkra, hogy új rajongókat érjünk el, akik gyakran először találkoznak a sportunkkal” – mondta Nick Rend, a NASCAR játék- és E-Sport részlegének ügyvezető igazgatója.
„A különböző eNASCAR kezdeményezéseink exponenciális növekedést mutatnak a rajongótáborunkban.”
„Úgy éreztük, itt az ideje, hogy a fiatalabb közönségre is kiterjesszük a hatókörünket, és elindítsuk az eNASCAR College iRacing Series-t, hogy megmutassuk a diákoknak, milyen lehetőségeket tartogat számukra a szimulátoros versenyzés és a sportágunk.”
Akár 10 000 diák is jelentkezhet az iRacing bajnokságra
A sorozat a NASCAR, a National Association of Collegiate eSports (NACE) és az eseményt szervező CSL eSports együttműködésével valósul meg.
Azok a főiskolai E-Sport programok, amelyek tagjai a NACE-nek, jogosultak a részvételre, ami azt jelenti, hogy akár 10 000 diák is nevezhet a versenyre.
A bajnokság az iRacinget, a NASCAR hivatalos szimulátoros versenypartnerét és a NASCAR Camping World Truck Series járműveit használja majd, amelyek az iRacingben is elérhetők.
Minden sofőr a saját iskolájának színeit és festését fogja használni. Az első verseny kvalifikációja már megkezdődött, és február 21-én ér véget, mielőtt február 24-én a Daytona International Speedway-en megrendezésre kerülne a szezon első futama.
A frissítés a Daytona 500-as szezonnyitó előtt érkezik, ahol a Live Fast Motorsports a NASCAR 21: Ignition festéssel fog versenyezni.
A Next Gen autó frissítése 2022. február 17-én, csütörtöktől lesz elérhető egy új „Test Drive mód” keretében a játékosok számára minden platformon (PlayStation, Xbox és PC).
A Next Gen autófrissítés éppen időben érkezik a 2022-es NASCAR szezon kezdetére és annak első futamára – a Daytona 500-ra -, amelyet 2022. február 20-án, vasárnap rendeznek meg.
Mivel a Next Gen autók bemutatkozását hatalmas várakozás övezi, ezért a Motorsport Games már a megjelenés óta dolgozik az autók NASCAR 21: Ignitionbe való implementálásán.
A játékosok a Live Fast Motorsports 78-as rajtszámú Next Gen autóját vezethetik a játékban a vadonatúj Test Drive módban.
„Fejlesztőcsapatunk nem is lehetne boldogabb, hogy a Next Gen autókat hozzáadhatjuk az Ignition jelenlegi verziójához, különösen a 2022-es NASCAR-szezon kezdete előtt” – mondta George Holmquist, a Motorsport Games kiadói és marketing alelnöke.
„Gondoskodtunk róla, hogy a Next Gen autót a lehető legközelebb hozzuk a valós életben létező megfelelőjéhez, és alig várjuk, hogy mindenki hozzászokjon a legújabb stock car vezetéséhez a játékban, ahogyan a versenyzők is a valóságban.”
Nemcsak az otthoni felhasználók használhatják majd a Next Gen autókat a játékban, hanem a Daytona 500 versenyhétvégére kilátogatóknak is lehetőségük lesz kipróbálni azt autót a helyszínen található eNASCAR Arcade-ban
Emellett a rajongók a NASCAR 21: Ignition ingyenes játékhétvégéjével indíthatják a 2022-es NASCAR-szezont, amely 2022. február 17-20. között lesz elérhető az Xbox platformon.
A Daytona 500 hétvégéjén a Live Fast Motorsports a Motorsport Games-szel való együttműködésének második évét is elindítja, és a 78-as rajtszámú Ford Mustangon egy NASCAR 21: Ignition és Xbox témájú festéssel fog versenyezni.
Ez az első abból a hét kiválasztott versenyből, amelyen B.J. McLeod 78-as rajtszámú autója a Motorsport Games által ihletett festést viseli majd az idei szezonban.