Kategória: E-sport

  • Max Verstappen támogatója lesz az EA Sports

    Max Verstappen támogatója lesz az EA Sports

    A Red Bull bemutatója alatt az Electronic Arts bejelentette, hogy köreikben köszönthetik ettől az évtől Max Verstappent is.

    A holland versenyző imád a számítógépén lógni és játszani. Leggyakrabban a szimulátorát veszi használatba, aminek segítségével az iRacingen élvezi a versenyzést. Ám olykor a CoD (Call of Duty) és a FIFA is szerepe la repertoárjában.

    A 25 éves pilóta a Forma-1 játékát viszont nem kedveli, ugyanis nem tartja túl realisztikusnak. Épp azért is érdekes, hogy Verstappen közös tartalmakat fog gyártani azzal a kiadóval, ami a sportág hivatalos játékát is forgalmazza.

    „Max egy kitartó versenyző és egy remek bajnok. Emellett nagyon szereti a játékokat és imád velük játszani is. Míg ő a Forma-1 történelmét írja, addig mi izgatottan várjuk a közös együttműködést. Ő a világ egyik legjobb sportolója, ezért a közös munka kapcsán még több rajongóval ismertethetjük meg az EA Sports világát” – nyilatkozta Andrea Hopelain, az EA SPORTS & Racing márkaigazgatója.

    A kétszeres világbajnok a következőket mondta az együttműködésről:

    „Akár a barátaimmal való játékról van szó, akár arról, hogy egy ideig szeretnék távol maradni a versenypályától, az EA Sport mindig is részese volt ezeknek a kikapcsolódásoknak. Az EA Sportot sok millió rajongó kedveli, így büszke vagyok arra, hogy 2023-ban én képviselhetem őket.” – tette hozzá Verstappen.

    Az EA Sports logója és neve a holland pilóta sisakján is fellelhető lesz majd az első versenyhétvégén és az egész szezon során.

  • Túlzó és toxikus volt Verstappen a „kirohanása” miatt?

    Túlzó és toxikus volt Verstappen a „kirohanása” miatt?

    Ben Constanduros, a Virtuális Le Mans-i 24 órás verseny egyik kommentátora szerint Max Verstappen kijelentései túlzóak és bántóak voltak.

    A holland versenyző a hétvégén vett részt az eseményen a Team Redline csapatot képviselve. Szombatról vasárnapra virradóan azonban nem alakultak túl jól az események a 25 éves pilóta számára. Egy szerver hiba miatt számos helyet veszítettek, majd a kétszeres világbajnok nehezen tudott visszacsatlakozni a játékba.

    A pozíciókat nem tudta visszaszerezni a Team Redline, így Verstappen kiakadt és inkább feladta a versenyt. Ez volt a harmadik alkalom, hogy ilyen hibába futott, így „bohócműsornak” nevezte az eseményt.

    Verstappen bohóckodásnak tartja az idei Virtual Le Mans-t a kiesése után

    A Red Bull versenyzője arra buzdította a többieket, hogy inkább töröljék az egész játékot. Constandurosnak azonban ez a kijelentés nem tetszett.

    „Ha mindez egy bohócműsor, akkor mi a keményen dolgozó, elkötelezett munkatársaimmal bohócok vagyunk. Egy 24 órás virtuális verseny után alapból fáradt szoktam lenni, viszont a közösségi média mérgező oldala és a szimulátoros közösség hozzáállása nagyon kimerítő volt. Én büszke vagyok arra, amit a Le Mans-i virtuális 24 órás verseny csapata elért.” – írta a kommentátor.

    Constanduros szerint Verstappen egyszerűen peches volt, mivel nem sűrűn futnak bele szervergondokba.

    „Igen, ma nem úgy alakultak Max számára a dolgok, ahogy szerette volna. Nem volt szerencséje, mivel elszállt a kapcsolat, csakúgy, mint más versenyzőknél. A többiek viszont folytatták, és az egyikük meg is nyerte a GTE-t. A versenyzés már csak ilyen. Ugyanakkor más emberek iránt ilyen erős kritikát megfogalmazni, és a gyűlöletet táplálni nem volt túl bölcs elgondolás. Ez a hozzáállás árt az egész szimulátoros versenyzésnek.”

    Romain Grosjean sem kímélte Verstappent:

    „A való életben a motorhiba és a technikai gondok nem ugyanilyenek? A szimulátoros közösség nagyon lelkes, és azt látni, hogy az egyik legnagyobb versenyt is megrendezik ilyen formában, az szuper. Néhány apróságon még lehet javítani, de ez az élet minden területére igaz.”

  • Megható GTA Online megemlékezés Ken Block emlékére

    Megható GTA Online megemlékezés Ken Block emlékére

    Ken Block a hét elején hunyt el váratlanul egy motorosszán balesetben, és azóta gyászol a motorsport világa, de nyugodtan mondhatjuk, hogy a gamerek is.

    Block több játékfejlesztőnek is segített, hogy minél realisztikusabbak legyenek a szimulációk, legismertebb talán a Dirt-sorozat, amelyben részt vett. Ugyanakkor a Forza Horizon és a Need for Speed játékok is sokat köszönhetnek neki. Ezúttal azonban a GTA Online játékosai álltak össze, és csinálták meg a legismertebb trükkjeit azon valós helyszíneken, ahol ő is száguldozott és égette a gumit. A virtuális Los Angeles-i száguldást végül vágás után az alkotók a Redditre rakták fel.

    A tribute to Ken Block made by my car meet group💔…
    byu/xz_VyRus ingtaonline

    Így került a Forma-1 tűzközelébe anno Ken Block

  • 2022 bajnokaival és magyarokkal rajtol a virtuális Le Mans-i 24 órás

    2022 bajnokaival és magyarokkal rajtol a virtuális Le Mans-i 24 órás

    Sztárokkal, bajnokokkal teletűzdelt mezőny jött össze a 2023-as virtuális Le Mans-i 24 órás versenyre. A virtuális Le Mans széria 2022/23-as szezonzáró eseményét január 14-15-én rendezik majd meg.

    A sokszínű mezőnyt mi sem jellemzi jobban, hogy a Forma-1-től az IndyCarig, az F1 betét szériáin át, a kamionversenyzésen keresztül a GT és túraautózásig, mindenhonnan neveztek jobbnál jobb nevek, kiegészülve ígéretes szimulátorosokkal.

    A lista legnagyobb neve a Forma-1-es világbajnok Max Verstappen, aki a Team Redline versenyzője lesz az LMP kategóriában. (Összesen két kategóriaára osztják a mezőnyt, LMP-re és GTE-re). Csapattársa a tavalyi GB3 – egy brit formula bajnokság – győztese, a brit Luke Browning lesz, aki megkapta tavaly az Autosport Év Fiatal Versenyzője díjat is. A csapatok felállása úgy néz ki, hogy négyen vezetnek majd egy autót, ahol két profi mellett két szimulátor versenyző kap helyet. A Team Redline két autót indít, a másikat az F2-es bajnok Felipe Drugovich, és a svéd, IndyCar futamgyőztes Felix Rosenqvist vezeti.

    Saját csapattal, az R8G ESPORTS névre keresztelt alakulattal áll rajthoz Romain Grosjean is. A rajtlistán svájci színekben feltüntetett Grosjean két autót indít majd a megmérettetésen.

    Verstappen és Drugovich mellett rajthoz áll a Formula 3 bajnoka Victor Martins is.

    Ami pedig a honfitársainkat illeti, összesen öt magyarért is szoríthatunk majd. Négy szimulátor és egy profi autóversenyző képviseli a magyar színeket.

    Csincsik Marcell éppen Gorsjean egyik autóját, a 8-as számú autót vezetheti majd többek között Matthias Beche társaként. Várkonyi Zoltán is az LMP kategóriában lesz érdekelt, a korábbi háromszoros túraautó világbajnok Andy Priaulx és testvére Sebastian oldalán. A következő magyar Sipos Patrik az Alpine Esports csapatot fogja erősíteni a 37-es számú autóban, éppen Victor Martins partnereként. A sort Pinczés Ádám zárja, aki a 100-as rajtszámú autónál láthatunk a kínai Ye Yifei-jel egy csapatban.

    Az egyetlen magyar, aki a profikat képviseli és egyben egyedüli magyar is a GTE kategóriában Kiss Norbi. A tavalyi kamion Európa-bajnok tehát tovább növeli a tavalyi bajnokok sorát ebben a mezőnyben. Ő a 11-es számú Porsche 911-et terelgeti majd, profi csapattársa pedig Marc Gassner lesz. Bár ő az elmúlt években inkább már virtuális versenyeken szereztt rutint magának.

    A négyszeres kamion Európa-bajnok számára nem lesz ismeretlen a 24 órás virtuális versenyzés, hiszen egy éve is rajthoz áll már, akkor az LMP kategóriában.

    A résztvevők teljes listáját ide kattintva lehet megtekinteni.

  • Vettel kisöccse időközben felnőtt férfivá vált

    Vettel kisöccse időközben felnőtt férfivá vált

    Az elmúlt félév mondhatni Sebastian Vettelről szólt, köszönhetően annak, hogy a Magyar Nagydíj nyitónapján bejelentette, hogy az idei szezon végeztével visszavonul.

    Mostanra ez meg is történt, a közönség „versenyző Vettel nélkül maradt”. Gondolhatnánk, mivel elmondása szerint Vettel nem tervez versenyezni egyéb szériákban sem, legalábbis egyelőre. Annyi kivétellel, hogy 2023 elején ismét részt vesz majd Mick Schumacherrel a Race of Championson.

    Mindemellett a négyszeres világbajnoknak bár már van Instagram profilja, nem szíveli a közösségi oldalakat, így sok rajongó félelme, hogy ezt követően eltűnik majd a Vettel név a köztudatból.

    Igen ám, azonban míg a 35 éves Sebastian épp háttérbe vonult, addig 24 éves öccse, Fabian épp most válik népszerűbbé.

    Fabian maga is versenyző, bár ő a zárt karosszériás autók felé vette az irányt. 2017-ben Audi TT Cupban versenyzett, 2018-ban Lamborghini Super Trofeoban. Egy évvel később az ADAC GT Masters versenyzője volt és indult a nürburgringi 24 órás versenyen is. Azóta csak néhány versenyen indult, helyette sportautókat tesztel.

    Ezen kívül a Racing Unleashed nagykövete. A Racing Unleashed egy e-sporttal, szimulátorversenyzéssel foglalkozó svájci cég. Extra érdekessége, hogy az ügyvezető igazgatója az a Monisha Kaltenborn, aki korábban a Sauber F1-es csapatfőnöke volt.

    Embed from Getty ImagesA képen balról jobbra: Heinz-Harald Frentzen (egykori F1-es versenyző), Fabian Vettel, Monisha Kaltenborn, Martin Tomczyk (egykori DTM versenyző) és Lucas Auer (DTM versenyző, Gerhard Berger unokaöccse).

    Alább pedig Fabian bemutatja (németül) a Racing Unleashedet. A zürichi (Svájc) helyszínen elmondja, hogy high-tech szimulátorokról van szó, mind formaatós pilótafülkével ellátott. Aki pedig a zürichi Lounge felé jár, bátran kipróbálhatja őket, akár a tapasztalatgyűjtés, akár csak a szórakozás a célja.

  • Íme a Gran Turismo 7 legfontosabb 25. évfordulós frissítéseinek listája

    25. évfordulóját ünnepli a Gran Turismo, melyet egy igazán bőségesen megpakolt frissítéssel – az 1.26-os verzióval – ünnepelt meg.

    És, hogy mennyire bőséges? PS4-en 2,543 GB-ot, PS5-ön pedig 3,096 GB-ot tesz ki.

    A rajongók által már régóta kért funkció, amelyet a Polyphony Digital már idén márciusban megerősített, hogy fejlesztés alatt áll, a Car Valuation Service lehetővé teszi, hogy a garázsodból eladd az autókat.

    Kétmillió kreditet lehet nyerni azon a két egyjátékos kihíváson, amely november 24-től 40 napon keresztül játszható.

    • Gyártók Kupája – Circuit de Spa-Francorchamps – Gr.3 – 10 kör
    • Nemzetek Kupája – Willow Springs International Raceway – Suzuki V6 Escudo Pikes Peak Special ’98 – 7 kör

    Korábban már írtunk róla, hogy a frissítéssel egy új pálya is bekerült a Gran Tursmo 7-be, a Michelin Raceway Road Atlanta. A valós licenccel rendelkező helyszín a Watkins Glen mellett a megjelenés utáni USA-beli pályák sorát bővíti.

    A Gran Turismo 7-ben három teljesen új autó van, de egy meglévő modell különleges változatát is összegyűjthetjük.

    • BMW M2 Competition ’18
    • Ford Sierra RS 500 Cosworth ’87
    • Nissan Silvia K’s Aero (S14) ’96
    • + Gran Turismo Red Bull X2019 25th Anniversary (Ez a Red Bull Racing által készített meglévő prototípus versenyautó, de a 25. évfordulós fényezésben.)

    Korlátozott ideig drámaian megnőtt a rangsorolt online sportmódú versenyeken való részvételért járó játékbeli kreditek száma.

    Ezzel véget is ért a lényegi frissítések sora, de a teljes listát meg lehet találni a Gran Turismo hivatalos weboldalán.

  • Amerika egyik leghíresebb pályája érkezik a Gran Turismo 7-be

    A Gran Turismo 7 25. évfordulós frissítésében úgy tűnik, hogy benne lesz Road Atlanta is, az Egyesült Államok egyik legpatinásabb pályája.

    A Polyphony Digital Gran Turismo 7 játékának 25. évfordulós tartalmi frissítése még nagyobbnak ígérkezik, mint azt eredetileg gondoltuk. Nem csak új autók érkeznek majd, de úgy tűnik, hogy egy legendás pálya is játszhatóvá válik.

    Egy megbízható német hírforrás szerint az a Road America is érkezik majd a GT7-hez, ahol minden évben megtartják a nagy hagyományokkal rendelkező 10 órás hosszútávú versenyt, a Petit Le Mans-t.

    A Michelin Raceway Road Atlanta, amely a Georgia állambeli Hall megyében található, egy 2,540 mérföldes, azaz 4,088 kilométeres épített pálya, amely különböző típusú amerikai versenyeknek ad otthont, főként sportautó versenyeknek.

    Road Atlanta lenne a 12. pálya, amely az amerikai régió listájához hozzáaadódnak, ha és amennyiben ez megtörténik. A Watkins Glen International volt a legutóbbi pálya ebből a régióból, amely megjelent a Gran Turismo 7-hez.

    A Gran Turismo 7 amerikai régiójában jelenleg nincs olyan pálya, ahol esős versenyeket lehetne rendezni, de a Watkins Glenhez, Daytonához és Interlagoshoz hasonlóan Road Atlantában is gyakran szoktak esős versenyeket rendezni.

    November 24. és 27. között rendezik meg Monacóban a Gran Turismo World Series nagydöntőjét, és a nagy 25. évfordulós frissítés várhatóan közvetlenül előtte, 24-én fog megjelenni. Mindenképp érdemes lesz majd figyelni a játékosoknak a Gran Turismoval kapcsolatos híreket.

  • Valós idejű versenyélmény 5G hálózaton – Szimulátorból előzgethetők az igazi pályán köröző valódi autók

    Valós idejű versenyélmény 5G hálózaton – Szimulátorból előzgethetők az igazi pályán köröző valódi autók

    Kísérleti eszközök bevetésével hasznosulnak az 5G hálózat képességei a Digital Twin projektben. A nagy pontosságú helymeghatározásnak és gyors adattovábbításnak köszönhetően a versenypályán száguldó autók küzdelmébe online módon lehet bekapcsolódni. A fejlesztési munka egyik lehetséges eredményeként a jövőben akár egy Forma–1-es futam résztvevőivel is összemérhetik képességeiket az interneten keresztül a kanapépilóták. A HUMDA Lab Nonprofit Kft. által koordinált egyedülálló együttműködésben a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország Zrt., a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja, a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a Technológiai és Ipari Minisztérium vett részt.  

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által szervezett szakmai eseményen a Hungaroring aszfaltcsíkján cikázó két túraautóval a boxutca épületében álló szimulátorban ülve versenyzett Palkovics László technológiai és ipari miniszter. A Digital Twin pilot projekt a vegyes valóság (Blended Reality) funkciót használva tette a szimulátor képernyőjén valós időben megjeleníthetővé a pályán zajló eseményeket. Mindkét autóba egy kísérleti eszközt szereltek, amely a Magyar Telekom 5G hálózatán továbbította a szükséges adatokat.  

    A járművek mozgását 10 centiméteresnél jobb pontosságú, valós idejű GPS helymeghatározással lehet nyomon követni. A megfelelő látvány elérését további szenzorok adatai is segítik, például a kormányszögről, a kerekek fordulatszámáról vagy a lengéscsillapítók pozíciójáról. A projekthez ki kellett fejleszteni egy pontos helymeghatározásra és adatgyűjtésre alkalmas eszközt, az adatfeldolgozás és adatcsomag megfelelő kezelésére jövőbe mutató kommunikációs hálózatot építettek ki.  

    A szenzorok által gyűjtött információ a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség megbízásából a Magyar Telekom által létesített 5G hálózaton jut el villámgyorsan a járműből a szimulációs környezetbe. Az 5G cellák a versenypálya teljes területén a lehető legkisebb késleltetéssel biztosítják az adatok megbízható továbbítását. A száguldó autók speciális adatforgalmazási igényeit a másodpercenként akár 800 Mbit kezelésére képes, kis késleltetésű (akár 10 ms) hálózat a járművek rendkívüli tempója ellenére is minden probléma nélkül ki tudja szolgálni. Továbbá fontos kiemelni, hogy a Magyar Telekom itt helyezte először üzembe az úgynevezett 5G-Campus rádióhálózat szeletelés (slicing) technológiát, melynek segítségével nem csak az autók közötti valós idejű kommunikációt tudják garantálni, hanem egyidőben a felhasználók publikus hálózat forgalmának igényét is ki tudják szolgálni nagyobb rendezvények ideje alatt. A megjelenítéshez szükséges szoftver és az algoritmusok fejlesztéséhez a résztvevő kormányzati, vállalati és egyetemi szereplők hatékony együttműködésére volt szükség.  

    – Egy nagyon izgalmas technológia gyakorlati alkalmazásának szinte kimeríthetetlen lehetőségeiről győződhettünk meg újra. Most két autóval versenyezhettem a szimulátorból, de a nem is nagyon távoli jövőben akár egy valós Forma–1-es futamba is bárki bekapcsolódhat az interneten keresztül, hogy Max Verstappent vagy Lewis Hamiltont előzze a kanyarban. A Digital Twin a magyar mérnökök leleményességének mintapéldája, jól mutatja az összefogás erejét. A pilot projekt kiváló lehetőséget teremt a tudományos és a versenyszféra közötti együttműködések elmélyítésére. Elősegítheti a hazai versenysport, e-sport új tehetségeinek felfedezését és a mérnökutánpótlást. Ezért is érdemel külön említést a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja, ahol a hallgatók és a frissen végzett mérnökök közös kutatási, fejlesztési és innovációs partnerségben dolgoztak és dolgoznak a piaci szakemberekkel. A Technológiai és Ipari Minisztérium, a HUMDA Lab és a Széchenyi Egyetem közös célja, hogy hasonló kooperációk további sikeres fejlesztéseket alapozhassanak meg – mondta Palkovics László technológiai és ipari miniszter.  

    – A Magyar Telekommal kötött stratégiai partnerségünk részeként a Digital Twin projektben vizsgáltuk meg a nagy sebességű járművek és az 5G kapcsolatát. A pilot során fontos volt, hogy az eredmények jól rögzíthetőek, megismételhetőek és kipróbálhatóak legyenek, mely akár a további önvezető autózási fejlesztési projektek alapjául tud szolgálni. Az adatátviteli vizsgálatokat nagy járműsebesség mellett is teszteltük, a legnagyobb mért járműsebesség meghaladta a 200km/h-t, a Hungaroring teljes pályacsíkját lefedő 3,5GHz-es frekvencián működő 5G hálózatot, 5 bázisállomás szolgálja ki. – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. 

    – A Magyar Telekom 5G hálózata és az arra épülő digitális szolgáltatások az üzleti élet számos területén teszik versenyképessebbé a szereplők működését. Kiemelkedő lehetőség az, hogy egy olyan látványos és izgalmas folyamat során tudjuk ezt bemutatni, mint az autóversenyek – fűzte hozzá Gonda Gábor, a Magyar Telekom vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. 

    – Igazi fejlesztőmérnöki próbatételt jelentett a közös munka, amely számos szakmai kihívást tartogatott. Az egyetemen egyedileg fejlesztettük a nagy pontosságú pozícionálásra képes fedélzeti egység hardver és szoftver komponenseit, amely az 5G hálózaton keresztül továbbítja az adatokat a szerverhez, mindezt versenytempó mellett. Itt a gyors adatstrukturáláshoz és feldolgozáshoz biztosítottuk a szervert is, valamint a helymeghatározáshoz szükséges saját bázisállomást is – ismertette a pilot részleteit Drotár István, a Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központjának vezetője.  

    – Kihívást jelentett az adatok továbbítása során, hogy a csomagokat nemcsak az egyes kommunikációs protokolloknak megfelelő formába kell hozni, hanem figyelembe kell venni azt is, hogy a szimulációs és megjelenítő környezet milyen frekvencián, milyen hosszú és milyen típusú adatokat vár. A HUMDA Lab egyik feladata így az volt, hogy megfelelően specifikálja az egyes adatcsomagok felépítését, vagyis a szükséges információkat és azok formátumát. Ezek az általunk biztosított FASTLAP szoftverbe kerülnek, amely a valós idejű vezetésszimulációra összpontosít. A programot a projekt igényei szerint számos helyen kiegészítettük – emelte ki Bári Gergely a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. kutatás-fejlesztési és innovációs leányvállalata, a HUMDA Lab ügyvezető igazgatója.  

  • Verstappen 1 óra alatt 42 autót előzött meg!

    Verstappen 1 óra alatt 42 autót előzött meg!

    Max Verstappen nem csak a valódi versenypályán, de a virtuális térben is csillogtatja tehetségét. A Team Redline színeiben, a BMW SIM GT Cup hatodik fordulóján, a Spa-Francorchamps-i pályán mindössze 60 perc alatt 42 autót előzött meg. Ez azt jelenti, hogy átlagosan 90 másodpercenként előzött egyet.

    A holland az 50. helyről a nyolcadik helyre jutott fel.

    A teljes verseny:

    Amikor a szimulátoros versenytársairól kérdezték, Verstappen azt mondta: „Ezek a szimulátoros versenyzők, nagyon gyorsak. Nagyon érdekes látni őket vezetni, mert nincs valódi tapasztalatuk az autóval kapcsolatban.”

    „De valahogy, ha megnézed, hogyan fékeznek, hogyan lépnek a gázra, az olyan, amilyennek lennie kell. Szóval nagyon érdekes számomra, hogy aztán összehasonlítom magam velük, mert ők természetesen gyorsak a szimulátoron, én pedig a való életben vagyok természetesen gyors.”

  • II. Erzsébet királynő bizony szereti a Forma-1-et is

    II. Erzsébet királynő bizony szereti a Forma-1-et is

    A fél világ lázban ég II. Erzsébet királynő napok óta tartó platinajubileumi ünnepsorozata miatt, azt viszont kevesebben tudják, hogy bizony, ott volt ő az első Forma-1-es nagydíjon is, 1950-ben, Silverstoneban.

    Nem is csoda, hogy a királynő tiszteletét tette, hiszen az arisztokrácia krémje is indult azon a futamon, a mezőben megtalálható egyaránt egy thai herceg, bizonyos Birabongse Bhanudej Bhanubandh, valamint Toulo de Graffenried svájci báró is. Érdekesség, hogy azóta sem volt egyetlen F1-es futamon se, pedig láthatóan szereti a királykategóriát a királynő.

    A királyi család többi tagja persze többször is tett látogatást tett a paddockban: Diana hercegnő még a williamses David Coulthardot látogatta meg egykoron, Harry herceg pedig Abu Dhabiban volt ott az egyik évben, és a Mercedesnél vendégeskedett. Christian Horner volt, hogy Károly hercegnél tett látogatást, Fülöp herceg pedig korábban James Hunttal parolázott.

    A királynő vacsoravendége is volt egykoron Lewis Hamilton, akinek leckéket adott etikettből, de azért később csak lovaggá ütötte őt. Korábban ott volt a wokingi McLaren bázis megnyitóján, még Mika Häkkinenék korszakában, de a Shell Center londoni központjában is megcsodálhatta anno Michael Schumacher Ferrariját.

    A királynő körüli hypeot azonban egyértelműen a Veloce maxolta ki: ők II. Erzsébettel, valamint Károly és Vilmos hercegekkel forgattak videót, még ha valójában csak az alteregóikkal is. A végeredmény viszont igai brit humoros lett.

    God Save The Queen.