Kategória: E-sport

  • Alonso ezúttal Monaco utcáin nyert virtuálisan

    Alonso ezúttal Monaco utcáin nyert virtuálisan

    Mióta bemutatkozott a virtuális versenyeken, Fernando Alonso kis túlzással csak nyert. A spanyol – ezzel is bizonyítva sokoldalúságát – ezúttal Monaco utcáit vette be a The Race szervezte Legendák Kupáján.

    A spanyol szombat este az ötödik versenyét nyerte zsinórban a Monacói duplafutamon. Az első futamon győzedelmeskedett a poleból rajtolva, ezalatt csak annyi akcióba keveredett, amikor Helio Castronevest előzte vissza, miután a brazil Indy500 győztes lerajtolta. Alonso végül 10 másodperccel is nagyobb előnnyel csapott célba Juan Pablo Montoya és Jan Magnussen előtt.

    A második, fordított rajtrácsos versenyen Alonso a 13. helyről rajtolt, és hiába keveredett bele egy balesetbe az első körben, felküzdötte magát a 3. helyig. Ezen a versenyen egyébként Andy Priaulx diadalmaskodott.

    Mondhatjuk, hogy a virtuális tripla korona első részét már teljesítette tehát Alonso, és a Legendák Kupája előbb Indianapolisban, majd Le Mans-ban folytatódik június 20-án és 27-én. Tehát megvan az esélye, hogy virtuális teljesítse.

    Ami pedig a bajnoki tabellát illeti: Alonso áll az élen 90 ponttal, Montoyának 88 pontja van, őket pedig Priaulx (76), Castroneves (70) és Magnussen (66) követi.

  • Kiss Norbert kettős győzelmével, virtuálisan indult el a 2020-as Kamionverseny-évad a Hungaroringen

    Kiss Norbert kettős győzelmével, virtuálisan indult el a 2020-as Kamionverseny-évad a Hungaroringen

    Sajtóhír: Budapest, 2020.06.04
    Május 24-e emlékezetes nap a FIA Kamion Európa-bajnokság történetében, mivel ezen a napon a világ egyik legnagyobb és leglátványosabb versenysorozata a rajtvonalról a virtuális térbe lépett. Mind az ETRC, mind a Goodyear örömmel köszöntötte újra a pilótákat és a szurkolókat múlt vasárnap az ETRC Digital Racing Challenge-en. A sorozat legjobbjai, így Kiss Norbert kamionversenyző is a Hungaroringen csaptak össze virtuálisan. A kamion Európa-bajnokság digitális sorozatának második futama június 7-én, a legendás misanoi (Olaszország) pályán lesz.

    Az előző évek bajnokai és az új pilóták, az év eleje óta várják a 2020-as évad kezdetét, köztük a legfiatalabb versenyzővel Teo Calvet-tel. Mivel az élő versenyzést elhalasztották, a 2020. augusztus 29-30-i csehországi Most-ban rendezendő futamig, a pilóták már nagyon várták, hogy rajtvonalhoz álljanak a virtuális versenypályán.

    “A 2019-es Francia Kamion Bajnokság Junior bajnoki címének elnyerése után, már nagyon várom, hogy elkezdjem az első ETRC évadomat a világ egyik legjobb csapatával a BUGGYRA RACING-gel. Az ETRC Digitális Verseny Kihívás nagyszerű módja annak, hogy fenntartsuk a versenyszellemet és élményteli alkalom, hogy végre az igazi ellenfeleim ellen versenyezhessek. Remélhetőleg hamarosan tényleg találkozunk a valódi rajtvonalnál. A célom a 2020-as évadban, hogy a legjobb 10 között végezzek, és a győzelemért versenyezzek a Grammer Cup-ban is.”- mondta el Téo Calvet a BYGGRYA Racing új, teljes szezonos ETCR versenyzője.

    Május 24-én, a FIA ETRC belépők és a ETCR pilótái kaptak lehetőséget arra, hogy részt vegyenek a 8 versenyhétvégéből álló ETRC Digital Racing Challenge első versenyén. A kamionverseny legendái között zajló első futam a Hungaroring virtuális pályáján zajlott, ahol az élő versenysorozat is elkezdődött volna április utolsó hétvégéjén. A nyitó versenyen, Kiss Norbert nyerte mindkét futamot. A fiatal titán, Téo Calvet a negyedik helyen végzett az első futamon, és vezette a második futamot egészen addig amig, nagy harc árán, Kiss előzött és megnyerte a második futamot is.

    A valódi versenyhez hasonlóan a járművezetők teljes gőzzel és teljes felkészültséggel irányítják kiberkamionjukat a választott szimulátor üléséből. Az Assetto Corsa játékplatform azt is lehetővé teszi számukra, hogy személyre szabott beállításokat végezzenek el kamionjaikon 2020-as aktuális csapatukkal közreműködve, Goodyear márkájú abroncsaikon.

    „A Goodyearnál, a FIA kamionverseny-bajnokság exkluzív, az innováció iránt elkötelezett gumiabroncs-partnerénél, nagy várakozással tekintünk a sorozat új, a digitális térben indított bajnokságára. Ez a verseny az izgalmat a pályáról a versenyzők, csapatok és nézők nappalijainak biztonságába hozza el mindenhol a világon” – mondta Maciej Szymanski, a Goodyear Európai Kereskedelmi Marketing Igazgatója. „Teljesen felkészültek vagyunk a FIA Kamion Európa-bajnokság 2020-as szezonjának augusztusi Mosta-i startjára. Ebben az évben újításnak számítanak a gumiabroncs oldalfalán található ikonikus Goodyear matricák, amelyek hasonlóak azokhoz, amelyeket a mindenkori rekordnak számító 368 Formula 1 Nagydíj-győzelmünk során használtunk. Ezek ma nagy teljesítményű abroncsokat jelölnek, amellyel támogatjuk a NASCAR-t, a FIA Endurance World Championship-et (WEC), a FIA World Touring Car Cup-ot (WTCR) és a Pure ETRC-t.”

    „Az első győzelmemet 16 évesen szereztem a Goodyearral és velem vannak az első versenynapom óta! A versenyzés a pilótának álom ezekkel a minőségi abroncsokkal, mivel tartósságuk alkalmassá teszi őket a szélsőséges versenyviszonyok kezelésére – például kanyarodás és nagy sebességű vezetés esetén is. Szakembereik mindig rendelkezésre állnak, hogy támogassanak, ahogy ezt a hétköznapokban a közlekedési üzletágban is teszik” – tette hozzá Calvet.

    A hivatalos kamionversenyek megkezdésére várva, az ETRC Digital Racing Challenge versenyeit az ETRC közösségi csatornáin, 2 órás élő adás formájában közvetítik világszerte. A virtuális versenyeket hivatásos pályabíró követi és felügyeli, illetve szakértői kommentárral egészíti ki. Kövesse a futam második fordulóját 2020. június 7-én vasárnap!

    Az ETRC Digital Racing Challenge naptára

    1. 2020. május 24., vasárnap Hungaroring
    2. 2020. június 7., vasárnap Misano
    3. 2020. június 21., vasárnap Szlovákia Ring
    4. 2020. június 28., vasárnap Nürburgring
    5. 2020. július 5., vasárnap Most
    6. 2020. július 19., vasárnap Zolder
    7. 2020. augusztus 2., vasárnap Le Mans
    8. 2020. augusztus 16., vasárnap Jarama

  • Újabb két aktív F1-essel bővül a Virtuális Nagydíj sorozat mezőnye

    Újabb két aktív F1-essel bővül a Virtuális Nagydíj sorozat mezőnye

    Utolsó előtti fordulójára készül Bakuban a Virtuális Nagydíj sorozat, ahol ké újabb ismerős arcot köszönthetünnk, ugyanis Sergio Pérez és Pierre Gasly is bemutatkozik a sorozatban.

    Velük együtt összesen már 11 aktív Forma-1-es pilóta próbálta ki magát ebben a sorozatban, de vasárnap közülük nyolcan fognak rajthoz állni, ugyanis a legutóbb bemutatkozó Bottas-Ocon duó most nem indul, illetve Sainz sem tért vissza Kína óta.

    A két újonc mellett a mezőny tagja lesz még Giovinazzi, Russell, Leclerc, Norris, Latifi és Albon is.

    A focisták száma is nőtt, a már megszokott Thibaut Courtois mellett egy másik kapus, az AC Milan hálóőre Gianluigi Donnarumma is indulni fog, ő Gasly csapattársa lesz az AlphaTaurinál. Az angol bajnokságot pedig ezúttal a Manchester City játékosa, Aymeric Laporte fogja képviselni, ő a Renault versenyzője lesz Oscar Piastri mellett.

    A Virtuális Azeri Nagydíj mezőnye

    Csapat Pilóta Pilóta
    Alfa Romeo Antonio Giovinazzi Thibaut Courtois
    AlphaTauri Pierre Gasly Gianluigi Donnarumma
    FDA Hublot Esports Team Charles Leclerc Enzo Fittipaldi
    Haas Pietro Fittipaldi Louis Deletraz
    McLaren Lando Norris Ben Daly (Tiametmarduk)
    Mercedes Esteban Gutierrez Anthony Davidson
    Racing Point Sergio Perez Jimmy Broadbent
    Red Bull Alex Albon Matthias Walkner
    Renault Oscar Piastri Aymeric Laporte
    Williams George Russell Nicholas Latifi
  • Helmut Marko szerint Daniel Abt megérdemli a sorsát

    Helmut Marko szerint Daniel Abt megérdemli a sorsát

    Dr. Helmut Marko nem igazán megértő Daniel Abt. most már csak korábbi Formula E versenyző kirúgásával kapcsolatban sem. Az Audi gyári csapatát korábban az Abt család birtokolta, most azonban a 27 éves németet kirakták, amiért titokban egy profi e-játékost alkalmazott maga helyett egy hivatalos Formula e-sport versenyen.

    Marko, a Red Bull versenyzői programjának a vezetőjeként nyilatkozott most az egykori junior pilótájáról az Österreichnek, valamint arról, hogy mit szól Max Verstappen e-sportos szórakozásához a koronavírus-helyzet miatt. Az újság is leszögezte, hogy Abt csalása nem volt vicces, de Marko még tovább ment ennél:

    „Abt egy rossz példa. E-sportban sem volt gyors, de az igazi versenyülésben sem.”

    Az osztrák szakember azt is megismételte újfent, hogy a Red Bull Racingnél nem lesz hely 2021-ben a Ferraritól távozó Sebastian Vettelnek sem:

    „Rendszeresen beszélek Vettellel, folyamatos közöttünk az eszmecsere. Szerződésben azonban Verstappennel és Albonnal állunk.”

  • F1-es pilótákkal és számos nagyágyúval rendezik meg a virtuális Le Mans-i 24 órást

    F1-es pilótákkal és számos nagyágyúval rendezik meg a virtuális Le Mans-i 24 órást

    Teljessé vált a június 13/14-én megrendezésre kerülő virtuális Le Mans-i 24 órás viadal mezőnye. Az eseményen 200 induló lesz, amelyek között volt és jelenlegi Forma-1-es pilóták, WEC nagymenők és profi esportolók is lesznek, nem véletlenül vezetik fel úgy ezt az eseményt, mint mindenidők legnagyszerűbb hosszútávú versenye.

    A 200 fős mezőnyt négyfős csapatokba sorolták, amelyekben – egy csapatot kivéve -mindegyikben lesz egy vagy két profi szimulátor versenyző is. A versenyen két kategória lesz, LMP2 és GTE.

    A 24 órás viadalt az rfactor 2 nevű szoftveren keresztül fogják megrendezni, ahol valódi WEC és esport csapatok mellett az erre az alkalomra létrehozott istállók is részt fognak venni.

    A névsort nézve szinte nem található olyan csapat, ahol legalább egy versenyző neve se csengene ismerősen. Megtalálható a listában öt aktív F1-es pilóta, Charles Leclerc, Antonio Giovinazzi, Lando Norris, Max Verstappen és Pierre Gasly, és két korábbi bajnok, Fernando Alonso és Jenson Button is.

    Lesznek Indy500 győztesek, Juan Pablo Montoya és Simon Pagenaud (utóbbi először kerül szembe Lando Norris-szal a botrányos versenyük óta), és F2-es pilóták is, mint Jack Aitken vagy Louis Deletraz.

    De lesz egy teljesen női csapat is, illetve a W Series bajnoka Jamie Chadwick fiúkkal alkot majd egy gárdát.

    Természetesen számos WEC versenyző (Buemi, Kobayashi, Hartley, Lotterer, Jani, Lopez, stb.) és egyéb ismerős név (Massa, Barrichello) mellett profi esportolók is indulnak majd. Utóbbit képviseli például David Tonizza vagy Jimmy Broadbent is.

    A versenynek egy magyar indulója is lesz, Pinczés Ádám személyében, aki többek között Olivier Panis csapattársa is lesz.

    A résztvevő csapatok és versenyzők névsora:

    LMP2:

    #1 – Rebellion Williams eSport – L. Deletraz, R. Marciello, N. Wisnjewski *, K. Brzezinski *
    #2 – Rebellion Williams eSport – G. Menezes, B. Senna, P. Brijak *, D. Mroczek *
    #3 – Rebellion Williams eSport – Y. Ye, A. Rougier, I. Price *, J. Keithley *
    #4 – ByKolles Burst eSport – T. Dillmann, E. Guerrieri, J. Simoncic *, J. Pedersen *
    #6 – Team Penske – J. Montoya, S. Pagenaud, D. Cameron, R. Taylor
    #7 – Toyota Gazoo Racing – M. Conway, K. Kobayashi, J.M. Lopez, M. Brient *
    #8 – Toyota Gazoo Racing – S. Buemi, B. Hartley, K. Yamashita, Y. Kasdorp *
    #9 – Panis Racing Triple A – O. Panis, A. Panis, A. Pinczés *, N. Pinto *
    #10 – Toyota Gazoo Racing ARG – N. Piquet jun., J. Santero, F. Gobbi *, M. Sirica *
    #12 – MPI Zansho – M. Papis, P. Fittipaldi, T. Kanaan, S. Weijer *
    #13 – Rebellion Williams eSport – A. Canapino, J. Aitken, A. Arana *, M. Romanidis *
    #14 – FA/RB AllInSports – F. Alonso, R. Barrichello, O. Pahkala *, J. Teien *
    #15 – Multimatic Zansho – A. Priaulx, S. Priaulx, M. Epps *, O. Fortin *
    #16 – Veloce eSports 2 – N. Nato, S. Vandoorne, E. Murphy *, T. Poradzisz *
    #17 – IDEC Sport Racing – P.-L. Chatin, R. Bradley, F. Colapinto, J. Purwien *
    #18 – Veloce eSports 3 – S. Fenestraz, R. Tveter, J. Baldwin *, T. Lartilleux *
    #20 – Team Redline – M. Verstappen, L. Norris, A. Kerkhof *, G. Hutter *
    #21 – Axle Motorsport – Alex Yoong, Alister Yoong, M. Naquib *, M. Aleef *
    #22 – United Autosports – F. Albuquerque, A. Brundle, J. von Uitert, T. Gamble
    #23 – Team Rocket Zansho – J. Button, A. Buncombe, J. von der Heyde *, M. Richards *
    #24 – Veloce eSports 1 – J.-E. Vergne, P. Gasly, J. Opmeer *, I. Gillissen *
    #30 – E-Team WRT – D. Vanthoor, K. van der Linde, F. Cornelis *, A. Schoonvliet *
    #31 – Panis Racing Triple A – T. Vautier, N. Jamin, H. Alsabti *, T. Cazaubon *
    #33 – 2 Seas Motorsport – I. Al-Khalifa, O. Rowland, R. MacDuff *, D. Braune *
    #36 – Signatech Alpine Elf – T. Laurent, A. Negrao, P. Ragues, N. Longuet *
    #37 – Jota Team Redline – W. Stevens, G. Aubry, A. Uusi-Jaakkola *, D. Farber *
    #38 – Jota Team Redline – A. Felix da Costa, F. Rosenqvist, R. van Buren *, K. Siggy *
    #42 – Cool Racing – N. Lapierre, A. Borga, E. Barbier *, M. Scalabrini *
    #46 – TDS E Racing Motul – L. ten Voorde, G. van der Garde, A. Siebel *, D. Jordan *
    #50 – Richard Mille Racing Team – K. Legge, T. Calderon, S. Flörsch, E. Jones *

    GTE:

    #51 – Ferrari AF Corse – N. Nielsen, F. Leo, K. Stoltze *, A. Laurito *
    #52 – Ferrari AF Corse – C. Leclerc, A. Giovinazzi, E. Bonito *, D. Tonizza *
    #54 – Strong Together – F. Castellacci, G. Fisichella, F. Massa, T. Mella *
    #56 – Team Project 1 – L. Hörr, D. Kolkmann, D. Giusa *, L. Müller *
    #57 – Team Project 1 – F. Fraga, M. Cairoli, T. Neuendorf *, Z. Siara *
    #63 – Corvette Racing – J. Taylor, N. Catsburg, A. Voss *, L. Heinrich *
    #64 – Corvette Racing – T. Milner, J. Magnussen, D. Lind, A. Terzic *
    #67 – Mahle Racing Team – F. Habsburg, J. Chadwick, J. Broadbent *, K. Rotting *
    #71 – Ferrari AF Corse – M. Molina, D. Perel, D. Santoro *, J. Zwiers *
    #80 – R&G eSports Team – D. Juncadella, M. Beche, E. Jajovski *, R. Kappet *
    #86 – Gulf Racing – B. Barker, A. Watson, A. Maguire *, E. Masciullli *
    #88 – Dempsey-Proton Racing – R. Pera, L. Hartog, M. Francesconi *, K. van Dooren *
    #91 – Porsche eSports Team – A. Lotterer, N. Jani, M. DeJong *, M. Pietilä *
    #92 – Porsche eSports Team – J. Evans, M. Campbell, M. Bakkum *, J. Bouteloup *
    #93 – Porsche eSports Team – N. Tandy, A. Güven, J. Rogers *, T. Östgaard *
    #94 – Porsche eSports Team – P. Pilet, S. de Silvestro, M. Krönke *, D. Williams *
    #95 – Aston Martin Racing – N. Thiim, R. Westbrook, L. Sörensen, M. Biancolilla *
    #97 – Aston Martin Racing – A. Lynn, C. Eastwood, H. Tincknell, T. Bironi *
    #98 – Aston Martin Racing – D. Turner, R. Gunn, J. Adam, G. de Fuoco *
    #99 – Feed Racing – S. Pilate, T. Pourchaire, A. Petit *, A. Vromant *

    * – profi szimulátor versenyzők

  • Leclerc a WRX-be már kipróbálta magát, utána a WEC következik

    Leclerc a WRX-be már kipróbálta magát, utána a WEC következik

    Charles Leclerc nemcsak Forma-1-es esport eseményeken vesz részt, belecsöppent a Rallycross virtuális világába is (WRX), sőt, a Le Mans-i 24 órás versenyen (WEC) is “indulni fog”.

    A koronavírus okozta leállások miatt a versenyzők a virtuális világban próbálják kiélni az autósport iránti szenvedélyüket. Az F1-es pilóták közül Lando Norris és Max Verstappen tekinget inkább más kategóriák felé, ám nemrég a monacói is elhatározta, hogy kipróbálja magát a Forma-1-en kívül.

    Az  egyik online megméretetésére vasárnap került sor a WRX Esport első fordulóján, amit a résztvevők a DiRT Rally 2.0 segítségével a Yas Marina pályán teljesítettek. A 22 éves versenyzőnek a helyszín nem volt ismeretlen, ugyanis, mind a valóságban és mind az F12019-ben, már jó pár kört teljesített az aszfaltcsíkon. Természetesen a pálya némileg el tért a megszokottól, sőt, a játékban sem volt kellő tapasztalata Leclerc-nek. A monacói a ,,pro” kategóriában mérette meg magát, ellenfelei között Timmy Hansen és Timo Scheider is megtalálható volt, sőt, Mika Salo is részt vett a viadalon. Leclerc számára az izgalom a Q3-as versenyen kezdődött. A Ferrari pilótája ugyanis szaltózott egyet a levegőben, ezért a viadal végén csak a 15. helyet foglalta el a tabellán. A Q4-ben ugyan sikerült nyernie, ám nem jutott tovább, csak a 12. pozícióig jött fel. Az elődöntőbe viszont csak az első tíz versenyző kaphatott szerepet. Az eseményt végül Shane van Gisbergen nyerte.

    A következő kitérő a virtuális Le Mans-i 24 órás verseny lesz, a viadalon Leclerc, Antonio Giovinazzival, Enzo Bonitóval és David Tonizzaval fog részt venni. Az eseményt június 13-14-én “rendezik meg”.

  • Nemzeti SIM Liga: Kiélezett éjszakai versenyek Daytonában!

    Nemzeti SIM Liga: Kiélezett éjszakai versenyek Daytonában!

    Éjszakai versenyt rendeztek a 6 kilométeres Daytona Road versenypályán, amelyen már csak a körülményekből is adódóan elképesztően izgalmas versenyfutamoknak lehetett tanúja az a majdnem 30.000 ember, aki a különböző online csatornákon követte az eseményeket.

    A Nemzeti SIM Liga harmadik fordulójának első versenyét a túraautózásból jól ismert Nagy Dániel, a másodikat pedig Leitner Norbert nyerte meg.

    De ne szaladjunk ennyire előre!

    A stúdióban ezúttal is Szujó Zoltán, Bereznay Dániel és Matics Zsolt ült, míg a kommentátorállásban Székely Márton és Zsupanek Bence segített eligazodni az esport-versenyek világában.

    Daytona nehéz pálya, a valódi autóversenyeken is meggyűlik vele a pilóták baja, elég ha rögtön a gördülő rajtot említjük, amely egészen más műfaj, mint az álló. Ennek ellenére a mezőny baleset és helycsere nélkül eljött az első verseny rajtjától, tízen meglógtak a mezőnytől, de csak azért, hogy utóbb üssék-vágják egymást. Nagy Dániel végig hatalmas csatát vívott Tóth Dáviddal, többször támadta és próbálta megelőzni, ami végül a véghajrában, az utolsó pillanatban sikerült, méghozzá gyönyörű manőverrel. A szoros versenyre remek bizonyíték, hogy a győzelemről célfotó döntött: Nagy három századmásodperccel nyert Tóth Dávid előtt, és tőlük nem sokkal lemaradva, a harmadik helyen intette le a virtuális kockás zászló a kétszeres kamion Európa-bajnok Kiss Norbertet, aki a hetedik helyről rajtolva állhatott fel a dobogóra.

    A második, fordított rajtrácsos verseny rajtja után rögtön az első kanyarban történt egy megpördülés Szalmási Ádám révén, és az izgalmakat fokozta, hogy jó néhány előzést láthattunk az élbolyban. Ezúttal is az utolsó körben dőlt el a verseny: Leitner Norbert a nyolcadik helyről rajtolva, gyönyörű előzéseket bemutatva 94 századdal húzta be a győzelmet Tóth Dávid előtt.

    Az összetett pontversenyben Tóth Dávid 135 ponttal átvette a vezetést, de nem dőlhet hátra a versenyzőülésében, mert mögötte ott lohol Kiss Norbert (120 pont) és Nagy Dániel (99 pont).

  • Russell: Több figyelmet kaptam idén az eSport nyomán, mint tavaly bármelyik versenyen

    Russell: Több figyelmet kaptam idén az eSport nyomán, mint tavaly bármelyik versenyen

    A Williams pilótája, George Russell úgy érzi, többet értek a népszerűsége szempontjából az idei virtuális versenyek, mint a tavalyi év a valóságban, a mezőny végén.

    A 22 éves pilóta volt tavaly az egyetlen pilóta, aki pont nélkül zárta a szezont, ami nem meglepő annak fényében, hogy a Williamse jelentősen gyengébb volt a mezőny többi autójánál. Azonban idén, a koronavírus miatti korlátozások miatt csak virtuális versenyek voltak eddig, melyekből Russell a legutóbbi kettőt meg is nyerte.

    „Több figyelmet kaptam azzal, hogy eSport versenyt nyertem, mint a tavalyi év bármely versenyén, amikor a Williamst vezettem a mezőny végén” – ismerte el. „Mindent megteszek, hogy megmutassam, mit tudok.”

  • Verstappen és Norris újfent csapattársak lesznek a virtuális világban!

    Verstappen és Norris újfent csapattársak lesznek a virtuális világban!

    A való világban ugyan már egyes szériákban (NASCAR) már újraindult a versenyzés, azonban a Forma-1-ben még továbbra sem zörög a haraszt. Többek között emiatt is fordult számos versenyző a virtuális versenyzés felé. Ennek egyik legnagyobb előnye pedig az, hogy egy csapatban láthatjuk majd Max Verstappent és Lando Norrist a virtuális LeMans-i 24 órás versenyen.

    A legendás verseny online változata június 13-14-én kerül majd megrendezésre. A két Forma-1-ben szereplő szupertehetség pedig az LMP2 kategóriában fog majd rajthoz állni a Team Redline csapatának színeiben.

    A koronavírus miatt nyilvánvaló, hogy a valós eseményt el kellett halasztani, ami miatt a WEC-ben szereplő szervezetek és csapatok is csatlakoztak a virtuális eseményhez.

    A Team Redline nem bízza a dolgokat a véletlenre, ugyanis a két Forma-1-es versenyző mellett – akik nem mellesleg a szimulátorozás világában is otthon vannak – még két profi szimulátoros versenyzőt, Atze Kerkhofot és Greger Huttut alkalmazzák a csapatukban.

    Verstappen már a korábbiakban is hangoztatta, hogy a valós LeMans-i 24 órás versenyen is kipróbálná magát édesapjával, Jossal egy csapatban. Azonban mivel az édesapja nem szimulátorozik, ezért a Red Bull pilótájának be kell érnie Norisszal, Kerkhoffal és Huttuval.

    Az eseményt nem mellesleg az rFactor2 játékán belül fogják lebonyolítani, pont ugyanazokkal a kategóriákban, amiket már a LeMans-i 24 órás versenyen is megszokhattunk.

  • Domináns teljesítménnyel nyerte Russell a Virtuális Monacói Nagydíjat

    Domináns teljesítménnyel nyerte Russell a Virtuális Monacói Nagydíjat

    Ezen a hétvégén rendezték volna a patináns Forma-1-es Monacói Nagydíjat, csak hogy a koronavírus miatt erre idén nem fog sor kerülni. Helyette viszont a szokásokhoz híven megrendezték a virtuális változatát, amelyen a Williams a 90-es évekbeli önmagát idézte.

    Rekordszámú aktív F1-es részvételével indult el az eső áztatta időmérő edzés. A korábbi nevek mellé csatlakozott még Esteban Ocon és Valtteri Bottas is.

    Az esős kvalifikáció meglepetést hozott, ahol Pietro Fittipaldi szerezte meg az első rajtkockát, George Russell előtt. Az eddig minden versenyen dobogóra álló Charles Leclerc csak az ötödik lett.

    A Williams versenyzője már az első kanyarban az élre állt, és utána elkezdte szép fokozatosan növelni az előnyét, miközben mögötte öldöklő csatákat vívtak. A brit malmára hajtotta az is vizet, hogy a riválisai hamar álltak ki kerékcserére, és a forgalomban vissza érve rengeteg időt vesztettek.

    Russell minden ütközésből kimaradt és végül több, mint 30 másodperces idővel meg tudta nyerni a futamot. Mögötte azonban már jóval több izgalom volt. A Mercedest vezető Esteban Gutierrez kétkiállásos taktikán volt, és a szokatlanul és néha túlzottan is agresszív vezetési stílusa végül egy második helyet eredményezett, a mindent eldöntő manővere Charles Leclerc ellen az utolsó előtti körben volt, amikor az alagútból kiérve forgatta meg a monacói Ferrarist.

    Az idősebb Leclerc több időbüntetésének ellenére is végül be tudott érni a dobogóra, így továbbra is tart e remek sorozata.

    Az első versenyét teljesítő Bottas remek időmérőt futott, ám az első körben megpördült és visszaesett a mezőny végére, ahonnan a 11. helyig tudott felkapaszkodni.

    A többi debütáns közül Esteban Ocon technikai gondok miatt a futamon nem tudott rajthoz állni. Míg Pierre-Emerick Aubameyang 16.lett, Luis Fonsi pedig az utolsó.

    A verseny a kikapcsolt törésmodellel olykor-olykor vicces eseményeket szült, és rengetegen használták a korlátokat arra, hogy plusz lendületeket szerezzenek.