Kategória: E-sport

  • Az rFactor nem hibáztatja Verstappent azért, amiért kiakadt rájuk

    Az rFactor nem hibáztatja Verstappent azért, amiért kiakadt rájuk

    Az rFactor nem hibáztatja Max Verstappen azért, amiért csúnyán kiakadt rájuk.

    Múlthétvégén a holland pilóta Lando Norrisszal karöltve a Team Redline csapat tagjaként elindult a virtuális Le Mans-i 24 órás futamon. Az LMP kategóriában versenyző alakulat sokáig vezetett is, ám az éjszaka folyamán egy problémával találták szembe magukat, így a Red Bull versenyzője ütközött, majd a verseny véget ért a számukra.

    Az eset után a 22 éves pilóta élesen bírálta az rFactort dühében.

    ,,Mi a ki**szott fene ez? A bokszban vagyok, de az autó teljesen tönkrement. Az rFactor bek**hatja.” – hangzott el Lando Norris streamjében a holland kiakadása.

    Marcel Offermans elmondta, Verstappen nemrég vásárolt egy új szimulátort, így a holland fejlesztők segítettek neki abban, hogy megfelelően be tudja állítani az eszközt a versenyre. Ugyan nem tudják, hogy ezt okozta-e a problémát, vagy az rFactor-ban egy bug, de nem hibáztatják a Red Bull pilótáját azért amiért kiakadt.

    ,,Próbáltam beszélni Atze Kerkhoffal (szerk: a Team Redline csapatfőnöke). Amit én láttam, az alapján Maxnek voltak problémái a kapcsolattal vagy a számítógépével. A frame rate tehát nem volt a legjobb. Nemrég vásárolt egy új rendszert, lehet, hogy nem volt teljesen jól beállítva. Én ezt itt ennyiben is hagyom, ugyanis nem tudjuk pontosan mi történt. Nos igen, nincs problémám azzal, ahogy viselkedett, ugyanis én is szimulátor versenyző vagyok. Át tudom érezni milyen az, mikor nem működik valami egy ilyen versenyen, és ezért elragadnak az érzelmek. Valószínűleg én is így reagáltam volna.”

  • Leclerc kipróbálná magát a valódi Le Mans-i 24 órás versenyen is

    Leclerc kipróbálná magát a valódi Le Mans-i 24 órás versenyen is

    Charles Leclerc elmondta, a jövőben szívesen teljesíteni a valódi Le Mans-i 24 órás versenyt.

    A monacói pilóta a hétvége folyamán, virtuálisan, már kipróbálhatta magát a legendás futamon, GTE kategóriában egy Ferrarit ‘vezetve’ rótta a köröket. A fiatal versenyzőt lenyűgözte, a jól szervezett esemény, sőt annak is örült, hogy társai komolyan veszik a viadalt.

    ,,Jó látni azt, hogy mindenki mennyire komolyan veszi ezt. Nem volt káosz a rajtnál, mindenki úgy viselkedett, mintha egy valódi versenyen lennénk. Nagyszerű volt ezt látni.” – mesélte az első etapja után az Autosport-nak Leclerc.

    A 22 éves pilóta második szakasza már tele volt megpróbáltatásokkal. Megpördült, mikor kihajtott a bokszból, majd néhány technikai problémával találta szembe magát. Csapattársa, Antonio Giovinazzi sem volt szerencsésebb, így a kategóriában megszerzett időleges második hely gyorsan elillant.

    ,,A való életben sokkal jobban érzed az autót. A fenekeddel versenyzel, ám itt ez az érzés nincs meg. Ez a tény sokkal nehezebbé teszi ezt az egészet, ám néhány versenyző ennek is a mesterévé vált. Összességében nagyon különböző a kettő, ám jelenleg ez áll a legközelebb az igazi versenyzéshez.”

    A problémák ellenére Leclerc nagyon élvezte a „WEC-es” kalandját, sőt azt is elárulta, hogy egy nap szívesen kipróbálná magát élőben is a versenyen.

    ,,Nagyon is, ez olyan dolog, amit mindig is meg akartam tenni. Az a verseny mitikus, ezét egy nap én is a részese akarok lenni.”

  • Michelisz dobogós lett, Tassi nyert a WTCR pilóták e-bajnokságában

    Michelisz dobogós lett, Tassi nyert a WTCR pilóták e-bajnokságában

    A WTCR új, versenyzők számára kiírt bajnokságának első fordulójában két magyar, Tassi Attila és Michelisz Norbi is dobogóra tudott állni a Salzburgringen.

    Már egy virtuális bajnokság lezárult a túraautó világkupa égisze alatt, Báldi Gergő győzelmével. Most azonban még egy, a való életben versenyző pilóták számára új sorozatot indítottak. A Salzburgring után a Hungaroring, a Szlovákiaring, Ningbo, Makaó és Sepang lesznek részei a virtuális mókának.

    A Honda és a Lynk&Co teljes felállással indult, míg Micheliszhez az újonc Luca Engstler, és az TCR Europe-ban induló Mato Homola csatlakozott a Hyundainál. Ezenkívül többek között a WTCR harmadik magyar indulója, Boldizs Bence is csatlakozott a mezőnyhöz.

    Ahogy az idei világkupa szezon esetében fogják majd, úgy itt is a Salzburgringen tartották az első két versenyt.

    Az első futamon Esteban Guerrieri (a virtuális Le Mans-i 24 óráson szerzett második helye után) győzedelmeskedett Mato Homola előtt. Michelisz eközben harmadik lett, egy Boldizs Bencével folytatott szoros csatát követően.

    A második felvonásban Tassi Attila aratott rajt-cél győzelmet, míg mögé az időmérőn legjobb időt autózó, de az első versenyen kieső Mikel Azcona zárkózott fel. Michelisz negyedik helyre hozta be a Hyundait, míg Boldizs kilencedikként zárt.

    A bajnokság első tíz helyezettje a jövő heti Hungaroringi forduló előtt:

    Pilóta Autó Csapat Pont
    1 ??Esteban Guerrieri Honda ALL-INKL.COM Münnich 36
    2 ??Mato Homola Hyundai BRC Racing Team 31
    3 ??Michelisz Norbert Hyundai BRC Lukoil Squadra Corse 29
    4 ??Yann Ehrlacher Lync&Co Cyan Racing 28
    5 ??Tassi Attila Honda ALL-INKL.DE Münnich 25
    6 ??Mikel Azcona Cupra CUPRA Racing 25
    7 ??Boldizs Bence Cupra Zengő Motorsport 20
    8 ??Nestor Girolami Honda ALL-INKL.COM Münnich 19
    9 ??Niels Langeveld Audi Comtoyou Team 16
    10 ??Kevin Ceccon Alfa Romeo Team Mulsanne 11

     

  • Russell nyerte az utolsó virtuális nagydíjat a szezonkezdet előtt

    Russell nyerte az utolsó virtuális nagydíjat a szezonkezdet előtt

    A Williams pilótája, George Russell sorozatban negyedik győzelmét szerezte, az utolsó virtuális nagydíjon, mielőtt a valódi szezon elkezdődne Ausztriában.

    Mivel a „bajnokság” második helyén álló Charles Leclerc kihagyta a versenyt, így már eldőlt, Russell végez első helyen az összesítésben.

    A 22 éves brit azonban pole pozícióból rajtolt a kanadai pályán. Mögé Albon és Gutierrez sorakozott föl, a thai versenyző azonban technikai gondokkal küzdött, így nem tudta megszorongatni Russellt.

    A mezőnyben ezúttal kevesebb volt a profi versenyző, és ez meg is látszott. Rengeteg incidens, és pályalevágások tömkelege fémjelezte a versenyt.

    „Nagyszerű volt. Szórakoztatott és lefoglalt minket.” – nyilatkozta a sorozatról a győztes Russell. – „Ez a lehetőség jó móka volt a többiek ellen versenyezni. Sok munkát belefektettem, és örülök, hogy a végén fel tudok valamit mutatni.”

    Leclerc most a virtuális Le Mans-i 24 óráson vett részt a Ferrarival, ezért nem volt jelen. Pár verseny után még ő vezette a tabellát, mielőtt Russell is beszállt volna a szimulátorozásba.

    „Rendkívül gyors lett.” – mondta verseny, és a bajnokság második helyezettje, Alex Albon. – „Az elején Charles tűnt a leggyorsabbnak, és aztán jött George és mindannyiunkat állva hagyott. Én csak unalmas második voltam végig. Átlagos Alex.” – mondta magáról kissé csalódottan a Red Bull pilótája.

  • Deletraz és Marciello fémjelezte Rebellion nyerte a virtuális Le Mans-i 24 órást

    Deletraz és Marciello fémjelezte Rebellion nyerte a virtuális Le Mans-i 24 órást

    Az #1-es Rebellion Williams Esports autó nyerte az első virtuális Le Mans-i 24 órás versenyt, Louis Deletraz, Raffaele Marciello, Nikodem Wisniewski és Kuba Brzezinszki összeállításban.

    Ezen a hétvégén rendezték volna meg a Le Mans-i 24 órás versenyt, ám a koronavírus miatt ez végül szeptemberre tolódott, de a versenyt szervező ACO úgy döntött, hogy az eredeti időpontban virtuálisan megrendezik azt.

    Az időmérőt a #4-es ByKolles autó nyerte, ám a rajt után rögtön büntetést kaptak, mivel Tom Dillmann a megengedetnél hamarabb lépett a gázra.

    A versenyt sokáig a Verstappen-Norris fémjelezte Team Redline autó vezette, ám sorozatos technikai gondok miatt végül kiálltak a versenyből. A vezetést a nyolcadik helyről rajtoló #1-es autó vette át.

    Ezután pedig a futam második felét végig kontrolállták, és végül magabiztosan nyerték meg a viadalt. Noha a verseny végefelé közeledett rájuk a #4-es autó, de komolyt veszélyt nem jelentett rájuk. A ByKolles-nek végül a második hellyel kellett beérnie, míg a harmadik helyen egy másik Rebellion, a #13-as zárt. Ők ketten tudtak körön belül zárni a győztes mögött.

    A futamot kétszer is meg kellett szakítani piros zászlóval hosszabb időre, szerver problémák miatt.

    A negyedik helyen a 2 Seas Motorsport végzett, miután az utolsó percekben előzték meg Vergne és Gasly által is alkotott #24-es Veloce Esport autót.

    Nem sikerült jól Fernando Alonso futama sem, mert a verseny elején stop and go büntetést kapott ő és a csapata, miután ütköztek Simona da Silvestro-val. Ráadásul később pedig az üzemanyag is kifogyott az autójukból, de ezt a játék szoftverben fellépő hiba okozta. Végül a 17.helyen végeztek.

    Norrisék visszaálltak később a versenybe, több mint 100 kör hátránnyal, de befejezték a viadalt a 25.helyen.

    Noha csak virtuálisan, de 1971 után visszatért Le Mans-ba a Penske, akik több nagy balesetbe is bekerülve végül a kategória utolsó előtti helyén zártak.

    A GT kategóriában a #93-as Porsche nyerte, Nick Tandy, Ayhancan Guven, Joshua Rogers és a norvég Tommy Ostgaard négyessel. Tandyék kör előnnyel nyerték a kategóriát.

    A Porsche totális dominanciáját mutatja, hogy a dobogó mindhárom fokára a német gyártó autói állhattak. A #91-es a második, a #92-es pedig a harmadik lett.

    Charles Leclerc és Antonio Giovinazzi csapata az #52-es AF Corse jól kezdett, este még vezették is a GT kategóriát, végül azonban technikai gondok és balesetek miatt végül csak a 17. helyen zártak.

    A verseny összefoglalója:

  • Verstappen és Norris az élről álltak ki a virtuális Le Mans-i 24 órásról

    Verstappen és Norris az élről álltak ki a virtuális Le Mans-i 24 órásról

    Max Verstappen és Lando Norris közösen, a Team Redline csapatának színeiben indultak, a hétvégén megrendezett versenyen. A csapat két további kiváló szimulátorversenyzővel lett teljes, Atze Kerkhof és Greger Huttu személyében. Ez egy remek felállásnak nézett ki, de nagy előnyt nem jelentett, mivel éjfél után nem sokkal kiestek.

    A #20-as Team Redline autóját Max Verstappen vezette, amikor a dolgok rosszra fordultak. A Red Bull fiatal versenyzője vezette a versenyt, azonban az #1-es Rebellion Williams F2-es pilótája, Louis Deletraz és a többiek üldözték. A holland tehetségnek sok problémája volt a szimulátorával, (többek között, a lefagyó képernyő) és ütközött.

    Ennek következményeképp elvesztette a vezető pozíciót, és még ugyanabban a körben ismét technikai problémái akadtak a Porsche kanyarokban. Ezen második ütközés után, az autóban olyan károk keletkeztek, hogy egy hosszú időre ki kellett állniuk a bokszba javításra. Atze Kerkhof folytatta a versenyzést, de később ő is ütközött, ezért a csapat úgy döntött feladják a viadalt.

    Nyolc órával a vége előtt tehát a két Rebellion Williams állt az első két helyen. Az #1-es rajtszámmal Deletraz hajtott az élen, míg a #13-as haladt a második helyen Jack Aitkennel a volán mögött. A harmadik hely pedig a #3-as ByKolles autó kezében volt, két profi versenyzővel a fedélzeten, Tom Dillman és Esteban Guerrieri személyében.

  • Ma avatja az első bajnokát a Nemzeti SIM Liga!

    Ma avatja az első bajnokát a Nemzeti SIM Liga!

    A magyar kamion- és Európa rali versenyek promótere, valamint a Nemzeti Gaming és Esport Sportszövetség hívta életre a Nemzeti SIM Ligát, amely sorozatnak ma már a szezonzáróját láthatjuk.

    A helyszín ezúttal a nézők és a versenyzők által is kedvelt Spa-Francorchamps pályája, amely eleve önmagában komoly kihívás. Arról nem is beszélve, hogy a bajnokság élén is hatalmas a harc, hiszen Tóth Dávid felvette a kesztyűt Kiss Norberttel és Nagy Dániellel. Külön pikantériája lesz tehát a ma esti műsornak az, hogy esetlegesen a szimulátoros srác legyőzi-e az igazi autóversenyzőinket.

    A streamelt közvetítés ma is 18:45-től kezdődik, és ahogy az már megszokott, újra Szujó Zoltán jelentkezik a stúdióból. Követhetitek élőben a TRP e-Sport oldalán, de akár nálunk twitchen is!

  • Rosberg szerint előnyben lesznek, akik „játszottak” a szünetben

    Rosberg szerint előnyben lesznek, akik „játszottak” a szünetben

    Nico Rosberg úgy gondolja, hogy azok a Forma-1-es versenyzők, akik a koronavírus miatti szünetben sokat versenyeztek a virtuális térben, előnyben lehetnek az első valós versenyeken.

    Márciusban nem kezdődött el a 2020-as F1-es szezon a vírus miatt, arra július elején kerül majd sor. Azonban számos virtuális versenyt rendeztek az elmúlt időszakban, melyeken több F1-es versenyző is részt vett, főként a fiatalabb generáció.

    Eddig 11 olyan jelenlegi F1-es versenyző van, aki legalább egy virtuális versenyen szerepelt az elmúlt időszakban. Rosberg szerint ez előnyükre válik majd.

    „Ha még mindig versenyeznék, akkor én minden nap a szimulátoroztam volna, órákon át.” – mondta Rosberg a virtuális Azerbajdzsáni Nagydíj közvetítése során. „Meggyőződésem, hogy ez egy kicsit segít abban, hogy a képességek edzve legyenek.”

    „Képzeljük csak el Roger Federert, ha öt hónapig nem edzene teniszpályán, az első nap, mikor visszatér, sehol sem lenne és a képességek szintje egy F1-es versenyző esetében ugyanaz.”

    „Szerintem a szimulátorral van egy kis lehetőség arra, hogy ezeket a képességeket is szinten tartsák.”

    „Érdekes lesz látni (az első valós versenyeket). Látjuk, hogy egyes versenyző többször csinálják (a virtuális versenyzést), mint mások és szerintem nekik talán lesz egy kis előnyük, mikor újraindulnak a (valódi) versenyek.”

    Arról is beszélt Rosberg, hogy számára milyen volt, mikor F1-es holtszezonban nem versenyzett.

    „Élénken emlékszem, mikor a téli szünet után először vezettem, és a téli szünet három hónap volt csak, most pedig már öt hónapról beszélünk, szóval az a téli szünet jelentősen rövidebb volt.”

    „És az első menetnél érezni lehetett, mennyivel kevesebb a kapacitásod és az elméd, megpróbálsz gyorsan menni, de nincs elég kapacitásod memorizálni a dolgokat, vagy a beállításokon dolgozni. Úgy érzed, berozsdásodtál.”

    „Ezek a srácok is ezt fogják érezni, szóval biztos vagyok benne, hogy minden apróság segít, még a gokart is, ahogy Lando (Norris) teszi, és ezek a srácok szerintem minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy a felkészülésükből előnyük legyen.”

  • Stoffel Vandoorne bajnok lett a Formula E virtuális sorozatában

    Stoffel Vandoorne bajnok lett a Formula E virtuális sorozatában

    Formula E e-bajnoksága, a Race at Home Challenge tegnap bajnokot avatott, méghozzá az ex-Forma-1-es pilóta, Stoffel Vandoorne személyében.

    A sorozatban mind a 20 hivatalos Formula E pilóta szerepel (néhányszor ugyan helyettesíteni kellett őket), és az UNICEF számára gyűjtenek a koronavírus elleni védekezésre.

    Vasárnap rendezték az e-bajnokság Nagy Fináléját, melynek a belga 14 pont hátrányból vághatott neki bajnoki riválisa, Pascal Wehrlein mögött. A berlini pályán megrendezett futamon ráadásul dupla pontokat osztottak, így még nagyobb esély nyílt a fordításra.

    A versenyt Oliver Rowland nyerte, míg Wehrleint az első körben megforgatták, amivel 21- helyre esett vissza. Hiába kapaszkodott vissza a 9. helyre, Vandoorne második helye ezzel bőségesen elégnek bizonyult a bajnoki címhez.

    „Jó bajnokság volt, élveztem. Már várom, hogy a valóságban is visszatérhessünk és folytatni tudjuk a szezont. Jó lenne átmenteni a formámat oda is.” – nyilatkozta a győztes.

    Hogy erre mikor kerülhet sor, még nem tudni. A márciusi leállást követően az FE nem tett közzé új versenynaptárat, hanem egyszerűen felfüggesztették a szezont.

  • Zsinórban harmadik versenyét nyerte George Russell a Virtuális Nagydíjakon

    Zsinórban harmadik versenyét nyerte George Russell a Virtuális Nagydíjakon

    Tegnapi esti sikerével mesterhármast szerzett a Williams brit versenyzője George Russell, miután magabiztosan nyerte a Virtuális Azeri Nagydíjat is.

    Ezzel a sikerével átvette a vezetést a nemhivatalos pontversenyben a pont nélkül záró Charles Leclerc-től.

    A 22 éves versenyző már az időmérőt is megnyerte, egyik közvetlen riválisa, Alexander Albon előtt. Nem sikerült viszont jól a kvalifikáció a Ferraris Charles Leclerc számára, aki eddig minden versenyen dobogóra tudott, most viszont csak a tizedik rajtkockából rajtolhatott.

    A Gaslyval és Pérezzel és több focistával kiegészült mezőny rajtja nem sikerült balesetmentesre, az első kanyarban Enzo Fittipaldi forgott meg és akadályozott jó néhány mögötte jövőt, köztük a csapattársát is. Aztán a második kanyarban is kisebb torlódás alakult ki, amikor Charles Leclerc is a falba fordult és sok helyett veszített. A két Ferraris pedig a pálya legszűkebb pontján is vesztett, hiszen mindketten megforogtak, ezzel Leclerc győzelmi esélyei lecsökkentek.

    A mezőny nagyrésze a szokásos egy kiállásos taktikát választotta, néhányan, mint a Ferrarik egy két kiállással próbáltak feljebb kerülni.

    Gasly és Pérez tempója elmaradt a már rutinosabbnak nevezhető versenytársaiktól, így szinte végig a középmezőnyben autóztak, és több kisebb-nagyobb hibát is elkövettek.

    Az élen a Russell-Albon duó fokozatosan lépett el a mezőnytől, de a Red Bull versenyzője sem tudta megszorongatni az élen autózót. Russell így újabb rajt-cél győzelmet aratott, Albon lett a második míg Monaco után Esteban Gutierrez egy újabb dobogós helyet tudott szerezni.

    Lando Norris minden technikai gond nélkül tudta abszolválni ezt a fordulót és beállította az eddigi legjobb eredményét és negyedik lett.

    Charles Leclerc végül pocsék versenyt futva a 14.helyen ért célba, és elvesztette a vezető helyét – a hivatalosan nem létező – pontversenyben. A verseny után pedig bejelentette, hogy a sűrű programja miatt nem fog rajthoz állni a kanadai fordulóban, ami a Virtuális Nagydíj Sorozat utolsó megmérettetése lesz.

    Ez pedig azt is jelenti, hogy a pontversenyben élre álló George Russell matematikailag is bebiztosította a „bajnoki” címét, mivel a harmadik helyezett Alexander Albon már nem tudja őt pontszámban utolérni.

    https://www.instagram.com/p/CBJcc9HDDge/