Kategória: E-sport

  • Továbbfejlesztett fizikai motor várja a Gran Turismo 7 játékosait

    Továbbfejlesztett fizikai motor várja a Gran Turismo 7 játékosait

    Az új Gran Turismo szériák megjelenésekor a vezetési fizika és az autó kezelhetőségének fejlődése mindig az egyik legfontosabb kérdés.

    A GT7 kapcsán erről hivatalos forrásokból még nem sokat hallottunk. Bár részleteket nem említett, de Kazunori Yamauchi a Polyphony Digital tulajdonosa egyértelművé tette, hogy ezen a területen is történtek előrelépések. 

    Úgy gondolom a GT7-ben pontosabb lett az autók fizikája. Valósághűbb élményt nyújt, ami előrelépés a GT Sport-hoz képest” – magyarázta. 

    A Yamauchi azt is elárulta, hogy a világ legjobb Gran Turismo játékosai közül néhányan segítettek a Polyphony Digitalnak a GT7 fizikai motorjának finomításában.  

    „Új segítők csatlakoztak a projekthez, például Igor Fraga és Mikail Hizal. Olyan visszajelzéseket kaptunk tőlük, amelyek nagyon hasznosak voltak a finomhangolásban.” 

    Fraga és Hizal az FIA certifikált világbajnokság 2018 és 2019 világbajnokai, akik közül Fraga a valós FIA Formula 3 szériában is bizonyított már. Az ő jelenlétük és visszajelzésük mindenképpen jó ómen lehet azok számára, akik komoly fizikai előrelépést várnak az új szériától. 

  • Íme az F1 Esport szériájának teljes mezőnye, köztük két magyarral!

    Íme az F1 Esport szériájának teljes mezőnye, köztük két magyarral!

    Mielőtt októberben kezdetét venné az Aramco által támogatott F1 Esports Series Pro Championship, bemutatjuk a 10 csapat versenyzőit, akik a 750.000 dolláros összdíjazású szezonban mérhetik majd össze a tudásukat egymással.

    A sorozat egyre nagyobb népszerűségnek örvend, ugyanis a tavalyi szezon élő közvetítéseit 10,6 millió ember nézte a televízió készülékein, illetve a Forma-1 hivatalos You Tube csatornáján. A COVID-19 miatt számos országban továbbra is érvényben vannak az utazási korlátozások, ami miatt a versenyzők a csapatjuk gyárában vagy akár saját otthonukban is rajthoz állhatnak. Az események során – amiknek továbbra is a Londonban található Gfinity Arena ad majd otthont – a versenyzők a Codemasters és az EA által fejlesztett Forma-1 2021-es játékával fognak majd játszani.

    A pilóták felszereléseit idén is a Fanatec fogja biztosítani, akik már a sorozat 2018-as indulása látják el ezt a fajta szerepkört. Az Aramco pedig a tavalyi szezon után ismét kiemelt támogatója lesz az esport szériának.

    A tavalyi évben a Red Bull nyerte meg a csapatversenyt a Frederik Rasmussen-Marcel Kiefer párossal, akik idén szintén az energiaitalosokat fogják erősíteni. Az egyéni bajnok Jarno Opmeer azonban csapatot váltott, ugyanis a holland fiatalember idén már a Mercedes csapatát erősíti majd az Alfa Romeóé helyett.

    Azonban a számunkra az a legfontosabb, hogy az idei szezonban két magyar versenyző is lesz, akiknek szurkolhatunk majd az események során. Bereznay Dániel idén a McLaren csapatának lesz a ragja, amíg Sipos Patrik az Alpine csapatába talált magának helyet.

    Az idei szezon négy nagyobb eseményből fog állni és minden eilyen esemény során 3 versenyt fognak megrendezni. Ebből következik, hogy az idei szezon 12 futamból fog majd állni és az első versenyen a Bahrain International Circuit-en mérheti majd össze a tudását egymással a mezőny.

    A csapatok és felállásaik:

    Csapat Rajtszám Versenyző Nemzetiség
    Alfa Romeo Racing ORLEN Esports F1 30 Simon Weigang német
    38 Filip Presnajder szlovák
    73 Tijmen Schütte német
    Scuderia Alpha Tauri Esports Team 51 Joni Tormala finn
    13 Sebastian Job brit
    38 Dario Iemmulo olasz
    Alpine Esports Team 40 Nicolas Longuet francia
    8 Fabrizio Donoso chilei
    80 Sipos Patrik magyar
    Aston Matrin Cognizant Esports Team 88 Lucas Blakeley brit
    92 Daniele Haddad olasz
    79 Shanaka Clay brit
    FDA Esports Team 95 David Tonizza olasz
    72 Brendon Leigh brit
    29 Domenico Lovece olasz
    Uralkali Haas F1 Esports 2 Cedric Thomé német
    15 Samuel Libeert francia
    48 Mathhjs van Erven holland
    McLaren Shadow 12 Bereznay Dániel magyar
    20 Bardai Boroumand iráni
    52 Josh Idowu brit
    Mercedes AMG Petronas Esports Team 34 Jarno Opmeer holland
    26 Dani Moreno spanyol
    94 Bono Huis holland
    Red Bull Racing Esports 24 Marcel Kiefer német
    19 Frederik Rasmussen dán
    59 Liam Parnell német
    Williams Esports 21 Álvaro Carretón spanyol
    53 Michael Romanidis görög
    23 Alessio di Capua olasz

     

    Versenynaptár:

      Verseny Dátum
    1 Bahreini Nagydíj október 13
    2 Kínai Nagydíj
    3 Osztrák Nagydíj október 14
    4 Brit Nagydíj október 27
    5 Olasz Nagydíj (Monza)
    6 Belga Nagydíj október 28
    7 Portugál Nagydíj november 24
    8 Holland Nagydíj
    9 Amerikai Nagydíj november 25
    10 Olasz Nagydíj (Imola) december 15
    11 Mexikói Nagydíj
    12 Brazil Nagydíj december 16

     

  • Frissítették az F1 hivatalos játékát, két újdonság is került bele

    Frissítették az F1 hivatalos játékát, két újdonság is került bele

    Egészen nagy ingyenes frissítést dobott a piacra a Codemasters az F1 2021-es játékhoz, hiszen bekerült az Aston Martin biztonsági autója, illetve Portimao. Ezen kívül a játék a csapatok teljesítményét is frissítette, így elméletileg reálisabb futamokat, és végeredményeket tapasztalhatnak a játékosok.

    Az internet felrobbant Max Verstappen és Lewis Hamilton monzai balesete után, ezt a figyelmet kihasználva pedig a Codemasters, az F1 hivatalos játékának gyártója, egy egészen nagy frissítést adott ki a játékhoz, amelyben több dolog is szerepelt. Az 1.10-es verzió minden platformra elérhető már, így aki már megvette a játékot, róhatja a köröket a portugál versenypályán.

    Nem elhanyagolható ugyan az sem, hogy további kiegészítők is beharangozásra kerültek. Októberben érkezik, talán a játékosok által legjobban várt aszfaltcsík, Imola. Novemberben pedig érkezik az a pálya, amin jelenleg még a királykategória versenyzői sem mentek, Jeddah, illetve a Formula 2-es idei versenyautók és pilóták is.

  • Gran Turismo 7: Több klasszikus pálya is visszatér az előző szériákból

    Gran Turismo 7: Több klasszikus pálya is visszatér az előző szériákból

    A GT7 márciusi érkezésének bejelentése rengeteg információt zúdított ránk, de a játékosok szempontjából az egyik legfontosabb kérdés, hogy milyen pályák lesznek majd elérhetőek az új részben. 

    Szinte az összes Gran Turismo rajongó nagy örömmel vette a High Speed ​​Ring visszatérését a játékba. A Trial Mountain-hoz hasonlóan – amely szintén visszatér a GT7-ben – ez egy olyan pálya, amely a kezdetektől fogva benne van a játékban, de a GT Sport-ban mégsem kapott helyet. Ennek az oka a PS2-es érában tervezett pályaadatok átalakításával kapcsolatos méretezési problémák voltak. A fő gondot a tereptárgyak és a pályaszélek skálázása jelentette a GT Sportban, ahol ugyan rendelkezésre állt maga a pálya, de a Polyphony Digital (PDI) a „Nem megoldható” renderelési glitch-ek miatt kihagyta azt belőle. Ehelyett inkább új kitalált pályákon dolgozott, mint például a Dragon Trail és a Lago Maggiore. 

    A High Speed ​​Ring 1997-es debütálása óta néhány átalakításon esett át és úgy tűnik, hogy a GT7 esetében is ez a helyzet. Tekintettel arra, hogy a pályának csak hat csúcspontja van, talán nem gondolnánk, hogy sok mindenen kell változtatni. A második kanyarban azonban jelentős változás tapasztalható a GT7-ben, ami megváltoztatja a korábban megszokott kanyarvételi ritmust. 

    Grand Turismo 7
    Fotó: GT7 / PlayStation

    Ez a kanyar mindig is az első fékpont volt, miután egy gyors, szögletes kanyar következett. Úgy tűnik, hogy a GT7-ben sokkal keményebb fékezésre lesz majd szükség ezen szakasz optimális teljesítésére. 

    A kanyarbemenet legalább 50 méterrel mélyebben kezdődik, ugyanakkor a kanyarkijárat csak néhány méterrel található távolabb, mint a korábbi részekben. Ez jóval szűkebb fordulatot eredményez, mint az előző verziók sugara.  

    A balos forduló után található függőhidat néhány méterrel eltolták, ami kissé nehezebb befordulást jelent a hármas-négyes kanyar első szakaszába. 

    Grand Turismo 7
    Fotó: GT7 / PlayStation

    Ezt követően a pálya folytatja eredeti nyomvonalát, de egy jelentős változtatással, amely hosszabb versenyeken sokat számíthat majd. A GT5 és a GT6 esetében a boxutca bejárata jóval az utolsó kanyar előtt volt, de a GT7-ben a kanyarkijárat utáni eredeti helyzetébe került vissza. 

    A High Speed ​​Ring egyike volt a trailerben látott pályáknak, a többi viszont a GT Sportból már ismerős lehet a játékosoknak. Ide tartozik a Circuit de la Sarthe is, amelyről az a hír járta, hogy kizárólagos szerződést köt egy másik fejlesztővel. Ez vagy azt jelenti, hogy az üzlet nem jött létre, vagy a pálya „allicencia”-ban van, vagy pedig a 2022. márciusi megjelenési dátummal a PDI véglegesítette a határidőt és a pálya így kerül be a GT7-be. 

    A trailerben tisztán látható az európai és az ázsiai, csendes-óceáni térségben a GT7-be érkező pályák listája. Ahogy várható volt ez minden, a GT Sportban már szereplő pályát lefed. Ezenkívül a játék hivatalos oldalait frissítették, ahol publikálásra került, hogy a GT7 90+ „nyomvonallal” indul – korábban „variációk” néven. 

    A GT Sport 83 ilyen variációval rendelkezik, valamint a Northern Isle Speedway Infield, amely csak bizonyos küldetésekben érhető el. Ez azt jelentené, hogy a Trial Mountain (előre és hátra), a High Speed ​​Ring (előre és hátra), valamint a Daytona ovális és a Road Course esetében 89 változatról tudunk, de még mindig van legalább egy pálya, vagy variáció, amiről semmilyen információ nincs jelenleg. 

     A trailerben utalás volt arra vonatkozóan, hogy melyik pálya valószínűsíthető. A lehetséges megoldás a „Livery Editor” részben jelenik meg az Adria International Raceway matricával, ugyanakkor a pálya maga nem látható az európai pályatérképen. 

     Összességében elmondható, hogy ebben a tekintetben is széles palettával indul a GT7, amely minden eddiginél nagyobb pályacsomaggal várja a jövő márciusi rajtot. 

  • Hivatalos: Jövő márciusban érkezik a Gran Turismo 7!

    Hivatalos: Jövő márciusban érkezik a Gran Turismo 7!

    Ahogyan arra előzetesen számítani lehetett a Gran Turismo 7 szerepet kapott a PlayStation Showcase online eseményen egy vadonatúj, három perces trailerrel, amely betekintést nyújt a játékba és annak menürendszerébe is. Az egyik lényeges információ a GT7 megjelenési dátuma, amelyet 2022. március 4.-re jelentettek be. 

    A számos új autó mellett új funkciók is megtalálhatóak a játékban ötvözve a visszatérő, továbbfejlesztett kezelőfelülettel. 

    Dinamikus idő és időjárás 

    Valószínűleg a legnagyobb újdonság a dinamikus idő és az időjárás visszatérése, amelyet legutóbb a GT6-ban élvezhettünk utoljára. Ezek a környezeti hatások talán nem tűnnek túl hangsúlyosnak, de jelentős hatással lehetnek a versenyzésre – és ismét lehetővé teszik a reális, állóképességi versenyeket. 

    A Polyphony Digital saját fejlesztésű időjárási és fényviszony szimulációt használ, amely állítása szerint az időjárás -kutatások – köztük a NASA – „tömeges” adataira épült. Ez lehetővé teszi a megszólalásig élethű vizuális atmoszféraérzést, például az aeroszol részecskék koncentrációját, hogy hiteles fényviszonyokat és felhőket hozzon létre. 

    Érdekes, hogy a szimulációkat összehasonlították a Scapes csapatának a játékban rögzített helyszíneivel annak érdekében, hogy ellenőrizzék a világítási adatok összehasonlítását. A PDI szerint ezzel az eljárással sikeresen újrateremtette a „valódi és összetett felhőképeket” a nap különböző szakaszaiban. 

    Egyelőre azt nem lehet tudni, hogy az időjárás és az időbeli eltérések a játék minden pályáján elérhető lesz e, ugyanis erre egyértelmű megerősítés nem érkezett még. 

    Kampány mód 

    A trailerben az is felfedezhető, hogy a Gran Turismo kampánymód visszatér a GT7-be, amely magában foglalja a klasszikus licencvizsgákat is a National B-től a Super License-ig. 

    Autótuning és GT Auto 

    A GT6 után szintén visszatér az autók tuningolásának lehetősége is, illetve a „GT Auto” szekció a jármű karbantartására és módosítására. 

    Grand Turismo 7
    Fotó: GT7 / Playstation

    A „GT Auto” további lehetőségei közé tartozik a klasszikus olajcsere, a motorjavítás és a karosszériamerevítés, amit utoljára a GT5-ben láthattunk, és amivel az autók amortizációját hozzák vissza a fejlesztők. Úgy tűnik, hogy a játékosok egyedi rendszámokat is létrehozhatnak. 

    Továbbfejlesztett Livery szerkesztő 

    A GT Sport Livery szerkesztője a játék egyik legnépszerűbb része, amely a GT7 frissített változatában is visszatér. 

    A szerkesztő kezelőfelületéből kivehető, hogy új funkciók állnak rendelkezésre a pontos nagyítási és elforgatási értékek beállításához minden matricához – lehetővé téve a többször használt matricák egyszerű másolását -. Van egy „low speed” funkció is, amelyről feltételezhető, hogy lelassítja az irányítást a még pontosabb szerkesztés érdekében.

    Grand Turismo 7
    Fotó: GT7 / Playstation

     A menü képernyő új felületeket ad hozzá a matrica pozicionálásához a jármű szélvédőjén, és úgy tűnik, mintha a játékosok saját szélvédő feliratozást is kreálhatnának. 

    Gran Turismo kávézó 

    Ezt először 2020 júniusában mutatták be, bár ez egyelőre nem került részletezésre. A játék hivatalos bejelentése szerint a GT Cafe egy speciális terület, ahol a felhasználók némi útmutatást kaphatnak a játék bevezető szakaszában a „GT világába”. 

    Grand Turismo 7
    Fotó: GT7 / Playstation

    A GT Cafe a játékosokat arra ösztönzi, hogy kulturális jelentőségű járműgyűjteményeket építsenek. Ez azt jelentheti, hogy megvásárolják az autókat, vagy más versenyek vagy események jutalmaként nyerik el őket, amely után díjakat kapnak a gyűjtemények elkészítéséért. 

    Egyelőre nem tudjuk, hogy ez hogyan befolyásolja a későbbi játékrészeket vagy a közben magasabb rangot szerző játékosok besorolását. 

    Használt autókereskedés 

    A GT7-ben a játékosok már nem korlátozódnak arra, hogy új autókat vegyenek a „Brand Central”-ban, mivel a használt autók kereskedése is visszatér márciusban. 

    A menüpont régebbi autókat kínál megvételre, néhány kilométerrel az órában – talán olajcserére vagy motor- vagy futómű -frissítésre van szükség – egy kis kedvezménnyel. 

    Grand Turismo 7
    Fotó: GT7 / Playstation

     

    A használtautó szekcióban van egy másik rész is, ahol régebbi autókat árulnak, de ez úgy tűnik, hogy a magasabb értékű klasszikus és történelmi járművekre, illetve versenyautókra korlátozódik. Ez a „Brighton Auctions” nevet viseli amiről még több információ nem szivárgott ki. 

    Scapes / fotomód 

    A Scapes is visszatér ahol sosem látott mennyiségű helyszín látható. Amint azt már korábban hallani lehetett, a Scapes csapata bejárta a világot, új helyszíneket keresve és rendkívül speciális fényképeket készített a világítási adatok rögzítéséhez. 

    Grand Turismo 7
    Fotó: GT7 / Playstation

    Ez lehetővé teszi a játékosok számára, hogy beilleszthessék autójukat az adott helyszínre, hogy ott lenyűgöző állóképeket készítsenek. 

    A GT Sportban 23 országban valamivel több mint 1200 helyszín volt. A GT7 esetében ez 43 országra és 2500 helyszínre emelkedett ez a szám. 

    Új kezdőképernyő 

    Van egy új nyitófelülete a GT7-nek egy kis meseszerű város formájában, amely a játék különböző menüit tartalmazza térképszerű elrendezésben. A kezdőképernyő sötétedés után éjszakai üzemmódba vált, ahol megjelenik az utca és épületvilágítás is. 

     Összességében elmondható, hogy a GT7 egyféle ötvözete lesz a korábbi szériáknak (GT5 / GT6) a GT Sportban megtapasztalt vizuális és fizikai modellezéssel. Előreláthatólag az év végén bétateszt formájában is kipróbálhatóvá válik. 

  • Blazsán Patrik bemutató kör a Nations Cup 8. fordulójában

    Blazsán Patrik bemutató kör a Nations Cup 8. fordulójában

    Már megszokottá vált, hogy a Gran Turismo a világbajnoki fordulók apropójából a Top-Split versenyzőket kéri fel egy-egy kör interaktív bemutatására. 

     

    Ezen a héten Blazsán Patrik körét élvezhetjük a Red Bull ringen GR.2-es kategóriájú Nissan Motul GTR volánja mögött. 

    Patrik a tegnap folyamán teljesített Top-Split Nations Cup futamon a harmadik helyen végzett, ezzel tovább erősítette a hatodik helyét az EMEA bajnoki tabellán, ami jelenleg bejutást jelent a december 5-én megrendezésre kerülő világbajnoki döntőre. 

    Nation Cups Standings, Blazsán Patrik
    Fotó: Nations Cup 2021 bajnoki ponttáblázat / GTSH-Rank
  • Szeptember 9-én érkezik a Gran Turismo Sport soron következő frissítése

    Szeptember 9-én érkezik a Gran Turismo Sport soron következő frissítése

    A Polyphony Digital bejelentette, hogy a héten érkezik a Gran Turismo Sport új 1.67-es frissítése.

    A javítócsomag – és feltételezhetően új tartalom – megjelenése a szeptember 9-én megrendezésre kerülő Playstation Showcase napjára van időzítve, ami valószínűleg nem véletlen egybeesés és talán újabb információmorzsákat jelent a Gran Turismo 7 kapcsán. Az utóbbi időszakban jelentősen csökkent a GT Sport fejlesztési aktivitása, hiszen a Polyphony Digital érthetően nagyon elfoglalt a GT7 PS4 és PS5 verziójának előkészítésével. Az idei frissítések a Sport Mód-ban hoztak jelentős változásokat, amely érezhetően fókuszpontban van a fejlesztőknél.

    Az elmúlt hetekben – akik aktívan versenyeztek a Sport Mód-ban – észrevehették, hogy enyhültek a vezetésért kiszabott büntetések, sőt az SR/DR minősítésekre is látszólag alig van hatással. A frissítés előreláthatólag megoldhatja majd ezeket a problémákat és egy BOP frissítést is hozhat.

  • Hivatalos: PS4-re is megjelenik a Gran Turismo 7!

    Hivatalos: PS4-re is megjelenik a Gran Turismo 7!

    Hónapok óta tartó homályosan megfogalmazott nyilatkozatok után a Sony végre megerősítette: a 2022-ben érkező Gran Turismo 7 PlayStation 4 és PlayStation 5 konzolokra is megjelenik majd.

    Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója tegnap közleményt adott ki amelyben kijelentette, hogy a Gran Turismo 7 PS4-es verziója (több exkluzív szalagcím mellett) ingyenesen frissíthető lesz majd PS5-re. Ugyanakkor a Sony 10 dolláros frissítési díjat számol fel minden más elsődleges, exkluzív, generációkon átívelő cím után, amely piacra kerül.

    „Szeretném megerősíteni, hogy a továbbiakban a PlayStation-től származó, exkluzív „cross-gen” címei (amelyek újonnan megjelennek PS4-en és PS5-ön) mind a digitális, mind lemezes verziókra 10 dolláros digitális frissítési lehetőséget kínálunk PS4-ről PS5-re. Ez vonatkozik a következő God of War-ra és a Gran Turismo 7-re , valamint a Sony Interactive Entertainment által közzétett más exkluzív, cross-gen PS4 és PS5 címekre.”

    Ez az állítás egyértelmű, ellentétben a korábbi üzenetekkel. Az első leleplezéskor a GT7 exkluzív PlayStation 5-re megjelenő videójátékként szerepelt a híradásokban. Azóta láttuk, hogy a Sony árnyaltabban kezdett fogalmazni, mint például a „PlayStation exkluzív” és a „PlayStation fejlesztése alatt álló” termékként is hivatkozott rá.

    Az év elején Hermen Hulst, a PlayStation Studios vezetője- a Sony elsődleges fejlesztői, például a Polyphony Digital kapcsán azt sugallta, hogy a GT7 egy volt a sok olyan játék közül, ahol a PS4-es verzió a „van benne fantázia” minősítést kapta, legalábbis megnézték, de az ezzel kapcsolatos információ idővel megállt és nem volt egyértelmű megerősítés a továbbiakban.

    A Race Online Hungary  – aki korábban már szivárogtatott ki hiteles, a Gran Turismo szerver által tárolt belsős információkat az általa fejlesztett GTSH-Rank rendszerrel – azt állítja, hogy a GT Sport és a GT7 ugyanazon motorra épülő – Polyphony Digital (PDI) által egyedileg fejlesztett – C++ script nyelvet használja. Ebből az következtethető ki, hogy a PDI eredetileg is PS4-en kezdte meg a GT7 fejlesztését.

    Valószínűleg a GT7-nek különböző verziói lesznek különböző funkciókészletekkel, vagy – nagyobb valószínűséggel – ugyanaz a játék lesz, és a jobb GPU-teljesítmény (rácsméretek, képkockasebesség, kijelzőfelbontás) és a DualSense támogatás miatti fejlesztéseken kívül ugyanaz a cím lesz mindkét platformon. Ebben az esetben viszont jó eséllyel lekorlátozza majd a PS5 verziót a PS4 képességeihez ahelyett, hogy a játékosok teljesen élvezhetnék a „Next Gen” nyújtotta lehetőségeket.

    A szeptember 9-én megrendezésre kerülő „Playstation Showcase” online eseményen várhatóan újabb részletek is kiderülnek majd.

  • A Thrustmaster hivatalosan is bemutatta a T248 hibrid kormányszettet PlayStation-re

    A Thrustmaster hivatalosan is bemutatta a T248 hibrid kormányszettet PlayStation-re

    Miután a múlt héten számos Gran Turismo influencer, streamer már kézhez kapta és bemutatta, a Thrustmaster most hivatalosan is lerántotta a leplet az új középkategóriás T248-as kormányáról.

    A várakozásoknak megfelelően a T248 a régebbi TMX és T150 kormányok korszerűsített változata, bár egyelőre csak PlayStation és PC-kompatibilis termékként hivatkoznak rá. Figyelembe véve a hónap elején közzétett Thrustmaster ígéretet, hamarosan Xbox konzolokon is élvezhetjük majd.

    Az előző szériához hasonlóan a T248 erő visszacsatoló rendszerrel van felszerelve, amely ötvözi az alacsonyabb kategóriájú termékek megbízható meghajtórendszerét a Thrustmaster termékcsaládban megtalálható szíjhajtással. Ez az újonnan átnevezett „Hybrid Drive” rendszer „70% -kal nagyobb teljesítményt” ígér, mint a T150, bár az még nem teljesen világos, hogy ez az erővisszacsatolás erősségére vonatkozik -e vagy sem.

    thrustmaster
    Fotó: T248 / Thrustmaster

    A T248  állítható erővisszacsatolási rendszert kínál, három különböző előbeállítással, amelyeket a játékosok vezetés közben beállíthatnak. Ezek a beállítások a: „Linear”, „Enhanced” illetve „Boosted” néven futnak és mindegyiknél más-más FFB-görbével – a lineáris például 1:1 – bíró kormányreakciót eredményez.

    Az egyik új funkció a kerék középpontja feletti kijelző

    Ez a „Race Dashboard Display” egy digitális ötszámjegyes ledpanel, de a játék támogatásától függően több mint 20 különböző információt képes megjeleníteni.

    Ez magában foglalja az FFB előre beállított és a kerék forgatási szögének beállítását, de a játékon belüli adatokat is, például a sebességet, a fordulatszámot, a köridőt, a körszámot vagy akár a jármű beállításait, például a sebességváltó áttételeket. Összesen 25 akciógomb található, köztük a két mágneses pillangóváltó.

    A kerékhez tartozik az új T3PM pedálkészlet. Ez gyakorlatilag a T3PA és T-LCM pedálok keveréke, a potenciométerek helyett mágneses, Hall-effektusú érzékelőket tartalmaznak a pedál mozgásának mérésére. A Thrustmaster kiemeli, hogy a pedálok négy különböző rugókonfigurációt kínálnak a fékpedálhoz, hogy megfeleljenek a különböző típusú rögzítéseknek.

    thrustmaster
    Fotó: T248 / Thrustmaster

    Jelenleg a T248 csomag az egyetlen módja a T3PM pedálok beszerzésének, bár arra számítunk, hogy idővel önálló elemként is elérhetővé válnak.

    A PlayStation 4/5 és PC -hez tartozó T248 csomag ára 133 690 Ft (alza.hu) ez valamivel drágább mint a T150/TMX, de összhangban van a Thrustmaster nemrég bejelentett áremelésével. Már előrendelhető az alza.hu-nál október 21-től.

  • Bereznay Dániel a McLaren csapatánál folytatja E-sport karrierjét

    Bereznay Dániel a McLaren csapatánál folytatja E-sport karrierjét

    A McLaren nemrégiben a hivatalos oldalán jelentette be, hogy E-sport csapatuk egyik pilótája Bereznay Dániel lesz. A magyar E-sportoló így Wokingba teszi át a székhelyét Hinwilből, ahonnan már májusban bejelentette a távozását.

    A 2020-as Év E-Sportolója díjat is bezsebelő Bereznay a tavalyi évben az ötödik helyet szerezte meg az egyéni bajnokságban és a legjobb eredménye egy második hely volt, amit Belgiumban szerzett meg. A magyar pilóta mellett Josh Idowu és Bari Baroumand képviseli majd a legendás brit istálló színeit a Formula 1 hivatalos bajnokságának következő szezonjában, amit már az F1 2021-es játékában fognak majd megrendezni.

    „Sokat kellett várnom erre a pillanatra, de most már végre elárulhatom nektek a nagy hírt” – írta Bereznay a Twitter oldalán a bejelentést követően. „Az F1 egyik legendás csapatának, és remélhetőleg az egyik legjobb F1-es E-sport projektjének lehetek majd a tagja. Már alig várom!”