Kategória: E-sport

  • A Mercedestől a Williamshez igazolt a magyar szimulátorversenyző

    A Mercedestől a Williamshez igazolt a magyar szimulátorversenyző

    A 23 éves Puki István a Mercedes után a Williams csapatánál fog versenyezni a Forma–1 szimulátorbajnokságában.

    A debreceni származású magyar e-sportoló a Mercedes előtt a Ferrari versenyzője is volt, az olasz istálló tagjaként konstruktőri világbajnoki címet is nyert a kettővel ezelőtti kiírásban (igaz, versenyen nem indult), idén pedig a 10. helyen zárt az egyéni tabellán, s noha futamgyőzelmet nem szerzett, háromszor is 2. lett.

    Új csapatánál máris belefért egy ki bolondozás, ahogy az alábbi videón látszik: a Williams szimulátorversenyzési csapatának másik újdonsült igazolása, Nicolas Lounget instrukciói mellett próbált vakon, a szeme elé húzott sapkával körbemenni Silverstone pályáján. Lounget az előző három szezonban az egyéni bajnokság 68. helye között végzett, nem lesz tehát könnyű feladata házon belül sem Puki Istvánnak. A Williams teljesítménye ellenben látványosan felfelé ívelő formát mutatott az előző három idényben, az utolsó helyről előbb a 7., majd a 4. helyre léptek a konstruktőriben, ez alapján legközelebb az 1. helynek kell jönnie.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Williams Sim Racing (@williamssimracing) által megosztott bejegyzés

  • Az F1-es pilóták még nem merték bevetni azt a trükköt, amivel az online bajnok botrányt okozott

    Az F1-es pilóták még nem merték bevetni azt a trükköt, amivel az online bajnok botrányt okozott

    Az F1 hivatalos online világbajnokságának háromszoros bajnoka a 3. helyről ugrott az 1. helyre és szerezte meg a győzelmet.

    Jarno Opmeer eddig három alkalommal nyerte meg az F1 szimulátoros bajnokságát, többek között az idei kiírást is, és a Premier Sim Gaming League által szervezett silverstone-i versenyen hajtotta végre azt a húzást, amit elvileg a Forma–1 mezőnye is ismer, bár még senki nem vetette be: az utolsó körben ahelyett, hogy bevette volna a pálya utolsó két kanyarját, a bokszutca felé vette az irányt, mivel a kör teljesítése a bokszutcai sebességhatárral együtt is gyorsabb így, mint a rendes vonalvezetésen haladva.

    Opmeer ezzel megelőzte mindkét előtte haladó vetélytársát, a pályán magát győztesnek gondoló Otis Lawrence-t mindössze nyolc ezredmásodperccel előzte meg. „Igen! K*rvára működött, nem hiszem el!” – kommentálta saját manőverét, amiről Lawrence először úgy vélte, ez szabálytalan volt, majd elgondolkodott, és felvetette, hogy ha a szabályok nem tiltják kifejezetten az ilyesmit, akkor végülis nem szabálytalan. A PlanetF1.com cikke szerint Opmeer mindenesetre „semmi kivetnivalót nem látott” benne.

    Az online verseny szervezői közölték, hogy a felügyelők kiszabhatnak büntetést olyan esetekre is, amit nem fed le a szabálykönyv, döntés egyelőre nem született az ügyben.

    Hasonló trükk bevetésére alig van lehetőség bárhol, mert kevés pálya vonalvezetése teszi lehetővé. A legismertebb példa erre Donington pályája, ahol csak 1993-ban versenyzett az F1, de itt sem előzést eredményezett valamilyen turpisság, hanem Ayrton Senna úgy futotta meg a leggyorsabb kört, hogy befordult a bokszutcába kerékcserére. (Akkor még nem volt sebességhatár ott.)

    A hivatkozott cikkben az 1998-as Brit Nagydíjon a Ferraritól és Michael Schumachertől látotthoz hasonlították Opmeer trükkjét, de ez nem jó összevetés: akkor egyrészt más volt a pálya kialakítása, a bokszutca sem ugyanitt helyezkedett el, másrészt az 1. helyen haladó Schumacher nem előzni akart az utolsó körben, hanem letölteni a rá kiszabott időbüntetést. Botrány akkor abból lett, hogy a német átment a célvonalon, mielőtt letöltötte volna a büntetést – a futamról és a kialakult káosz hátteréről testvéroldalunk, a Rallycafe.hu cikkében olvashatók részletek.

  • Kiss Norberttel erősít a Széchenyi István Egyetem profi e-sport-szimulátorcsapata

    Kiss Norberttel erősít a Széchenyi István Egyetem profi e-sport-szimulátorcsapata

    Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző erősíti márciustól a győri Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatát, a SZESE E-Sport Pro-t. A nemzetközi e-sport világában idén debütált együttes a tapasztalt játékossal kiegészülve nagy reményekkel vág neki a szezon legnevesebb világversenyeinek.

    Idén alakult meg a Széchenyi István Egyetem e-sport-divíziójának első profi szimulátorcsapata, amely rögtön a sportág élmezőnyébe lépett. A kiemelkedő magyar fiatalokból álló gárda nemrég új versenyzővel gazdagodott: a Forma–1-es közvetítésekből is ismert, hatszoros kamion-Európa-bajnok Kiss Norbert személyében rutinos játékossal bővült a győri különítmény.

    „Nagyon örülök, hogy csatlakozhattam az egyetem kezdeményezéséhez, és tagja lehetek az első kizárólag magyar versenyzőkből álló profi szimulátorcsapatnak. Remélem, hogy több mint húszéves tapasztalatommal sokat tudok hozzátenni a sikerekhez, és a nemzetközi futamokon is kiemelkedő eredményeket érünk majd el együtt” – nyilatkozta Kiss Norbert, aki a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség nemrég alakult szimulátorszakágának is vezetője. Hozzátette: a szezon során a szimulátorsorozatot szervező iRacing és a kamion-Európa-bajnokság versenyei olykor átfedésben lesznek egymással, de a győriek rugalmasságának köszönhetően így sem kell lemaradnia a legnagyobb csatákról. „A júniusi nürburgringi 24 órás verseny például pont ütközik a szlovák kamionos futammal, de reményeink szerint az esti órákban tudom majd segíteni a többieket egy kihelyezett szimulátor segítségével” – árulta el.

    „2025 elején alakítottuk meg ezt a Magyarországon egyedülálló szimulátorcsapatot, amelybe országos és nemzetközi szinten is sikeres magyar versenyzőket igazoltunk. Tóth Dávid, Simon Tamás, Oláh Dániel és a Széchenyi-egyetemen tanuló Pálla Balázs mellé érkezett most Kiss Norbert, aki rögtön az első versenyén, a sebringi tizenkét órás futamon a legerősebb kategóriában, mintegy hatszáz csapat közül a hetedik helyet érte el Oláh Dániellel és Pálla Balázzsal közösen” – részletezte a csapat vezetője, Nagy Zsolt, az egyetemi Digitális Fejlesztési Központ e-sport-divíziójának munkatársa.

    Kiss Norbert „akcióban”. Fotó: Adorján András/Széchenyi István Egyetem

    A közel két évtizedes hazai és nemzetközi szimulátoros tapasztalattal rendelkező szakember elmondta, a csapat nevét a kezdeti sikereknek köszönhetően már nemzetközi szinten is ismerik, de a szezon hátralévő részében még számos megmérettetés vár a játékosokra. „A legnagyobb világversenyekre már bejutni is nagy szó, azokon jól teljesíteni pedig hatalmas kihívás. Ugyanakkor reális cél, hogy ezeken minél több versenyzőnk rajthoz álljon, például a négyszeres Forma–1-es világbajnok Max Verstappen és csapata, a Team Redline ellen is megküzdve” – jelentette ki Nagy Zsolt.

    A csapatvezető kiemelte: a SZESE E-Sporthoz akadémiai és egyetemistákból álló csapat is tartozik. „Célunk minél jobban segíteni a fiatal versenyzőket a fejlődésben, hogy ők is a lehető legjobb eredményeket érjék el, és feljussanak a profik közé. Ugyanakkor a felsőoktatást is képviselve támogatjuk a játékosokat abban, hogy értékes diplomát, valamint a jövőjük szempontjából kiemelten fontos szakmai tudást szerezzenek a Széchenyi-egyetemen” – fogalmazott. Megjegyezte: a szimulátoros tapasztalat a későbbiekben a szakma más területein is hasznos lehet, hiszen a legszerencsésebbek – mint Kiss Norbert – valós versenyzői karriert futhatnak be általa, de sokan mérnökként, csapatvezetőként, újságíróként vagy más szakemberként maradnak a sportágban.

    Ennyi pénzhez jutnak az F1-es csapatok – a McLaren vb-címe csak a 4. helyre elég a kasszánál

  • Bereznay Danira bízta a szuzukai pálya alapos bemutatását a Mercedes

    Bereznay Danira bízta a szuzukai pálya alapos bemutatását a Mercedes

    A Mercedes idén a szimulátorbajnokságban szereplő versenyzőinek is nagyobb szerepkört, szélesebb nyilvánosságot ad, így Lewis Hamilton és George Russell helyett Bereznay Dánielre bízta, hogy körbevezesse a nézőket a Japán Nagydíj helyszínén.

    A Forma-1 néhány éve már hivatalos szimulátorbajnokságot is futtat, amelyben 2018 óta mind a tíz valódi csapat saját versenyzőkkel nevez, az e-versenyzés legjobbjai pedig szintén évről évre helyezkednek a csapatok között. Bereznay Dániel, aki korábban a második és a harmadik helyen is zárt egy-egy szezont, versenyzett már az Alfa Romeo és a McLaren színeiben is, idén pedig a Mercedes virtuális pilótája Jarno Opmeerrel és Jake Benhammel egyetemben.

    A Mercedes idén a szimulátorbajnokság résztvevőinek is nagyobb publicitást enged, hiszen az F1-es versenyhétvégék előtt rájuk bízza a pályák virtuális bemutatását. A Japán Nagydíj előtt Bereznayn volt a sor, aki miután megtett egy kört a játékszimulátoron, nagy részletességgel, kanyarról kanyarra kielemezte, hova mekkora tempóval ajánlott beesni és hány centivel érdemes ráhajtani a kerékvetőre a legjobb köridőhöz. A magyar szimulátoros az S-kanyarokat nevezte meg kedvenc szakaszának a pályáról, a hajtű előtti féktávot pedig az egész versenynaptár egyik legnagyobb, legtrükkösebb fékezéseként jellemezte.

    Az F1-es szimulátorbajnokságnak több magyar versenyzője is van idén, Sipos Patrik az Alpine-nál, Szabó-Knyi Bence a Haasnál, Puki István pedig a Ferrarinál tekeri a kormányt.

  • Mad Max visszatért? Ezért zárták ki Verstappent a hétvégi versenyről

    Mad Max visszatért? Ezért zárták ki Verstappent a hétvégi versenyről

    Max Verstappen olyat tett egy hétvégi versenyen, ami miatt diszkvalifikáltak az eseményről.

    A holland versenyző szabadidejében sem tud elszakadni a sebességtől, így azokon a napokon, mikor nem kell a Red Bullt vezetnie, online csapatával méretetti meg magát iRacingben.

    Ám a hétvégén szándékosan tessékelte ki egyik versenytársa virtuális autóját a pályáról, amit nem díjaztak a verseny szervezői.

    Miért lökte ki ellenfelét a Red Bull fenegyereke?

    A kétszeres világbajnok a Team Redline-nal a három órás Golden Toast Gran Prix-n vett részt. A pole pozíciót megszerezte, majd a verseny felénél beindultak az események, mivel hátulról meglökte őt Sven Haase. Az eset következtében Verstappen magával sodorta csapattársát, Diogo Pintót is.

    Verstappen dühbe gurult, majd össze szedte magát és felzárkózott az ominózus csoportra. A spa-i versenypályát jól ismerve, a La Combes környékén tervezte megtorolni az esetet. Haase mögé ért, és kitessékelte ellenfelét a pályáról. Mindketten a kavicságyban kötöttek ki.

    A szándékos ütközés kapcsán a Red Bull holland versenyzőjét kizárták az eseményről. Az verseny kommentátora szerint a 25 éves pilóta kissé túlreagálta az ügyet, míg az internet népe is hasonló véleményt fogalmazott meg.

    „Max Verstappen egy kiba**ott Forma-1-es világbajnok, és a gyerekek példaképe. Nagyon nem kellene így viselkednie. Vannak, akik nagyon komolyan veszik ezeket a versenyeket, és nem csak elviccelik a haverjaikkal” – írta az egyik felhasználó Twitteren.

    Egy másik bejegyezésben a következő kérdést vetette fel az egyik szurkoló:

    „Mikor Dan Ticktum csinálja ezt az ‘rossz’ és ‘két évig nem versenyezhet’. Ám amikor Max Verstappen csinál ilyet az ‘vicces’ és ‘aranyos’.”

    „Esküszöm ezért kizárás jár az iRacingból, vagy megússza azért, mert ő Max Verstappen?”

  • Jól indult Verstappenék versenye, ám a McLaren pilótája kirobbantotta a káoszt (videó)

    Jól indult Verstappenék versenye, ám a McLaren pilótája kirobbantotta a káoszt (videó)

    Max Verstappen és csapata jól kezdte a tegnapi versenyzést, ám beszállt a McLaren pilótája is, és úrrá lett a káosz.

    A holland versenyző fejéből pattant ki, hogy rendezzenek virtuális versenyt az elmaradt Emilia-Romagna Nagydíj helyett és a befolyt összegből támogassák a térséget. A Team Redline mindent előkészített, beizzították az iRacinget, és kezdetét vette a móka. Ugyanakkor adakozásra is buzdították a résztvevők a közösséget.

    A Real Racers Never Quit felhíváshoz több Red Bull Junior versenyző is csatlakozott, sőt még az F2-ben szereplő Felipe Drugovich is indult.

    Különböző versenyeken mérették meg magukat a résztvevők, és természetesen a futamokat egy kis gyakorlás is megelőzte. A repertoárban F3-as autó, Mazda MX-5, Formula Ford 1600 és Toyota GR86 is szerepelt.

    Az első fordulót Verstappen nyerte, ám a nézők nem voltak kegyesek a holland világbajnokhoz. Megszavazták, hogy a rajtrács utolsó helyéről induljon legközelebb. A 25 éves pilóta abban a körben felküzdötte magát az első 10-be, míg a viadalt Ayumu Iwasa nyerte.

    @maxv1stappen_

    and of course he won 😂💪 watch live charity stream on twitch.tv/teamredline #f1 #maxverstappen #formula1

    ♬ original sound – Maxv1stappen

    Norris megjelenésével megérkezett a káosz:

    A jótékonysági stream tehát jól indult, ám egy váratlan látogató mindent felforgatott.

    Lando Norris is élő adást indított a Twitch-en, hogy élőben nézhesse a versenyt a szurkolóival és a barátaival. Mindemellett a térség segítésére ösztönözte ő is a rajongókat.

    Először nézőként vett részt az adásban a McLaren versenyzője, majd később csatlakozott egy Formula Forddal a többiekhez. Ám a 23 éves pilóta meghozta a már jól ismert káoszt is.

    A jó hangulatban telt steramen Norris és Verstappen többször is találkozott a pályán, aminek általában nevetés lett a vége.

    „MV1 (Max Verstappen), nyeld a port bébi!” – nevetve üvöltötte a brit versenyző a rajt után, mikor megelőzte ellenfelét.

    @landonorris_ln4

    This was so chaotic but fun to watch 😂😂😂😂 #LandoNorris #Maxverstappen #Formula1 #Fyp #F1 #Redline

    ♬ original sound – LandoNorris_LN4

    Ám a kétszeres világbajnok gyorsan fordított a sorrendben, ami kapcsán Norris ismét kiabálni kezdett.

    „Átlépte a pályahatárokat! FIA, hol az FIA?”

    A két versenyző kakaskodásából Jack Doohan profitált, míg az utolsó fordulót Chris Lulham nyerte.

     

  • Verstappenék kijelentették, ők megtartják az Emilia Romagna Nagydíjat!

    Verstappenék kijelentették, ők megtartják az Emilia Romagna Nagydíjat!

    Max Verstappen és csapata nem marad versenyzés nélkül, ugyanis ők megtartják az elmaradt imolai versenyt.

    Az áradásokkal sújtott területen katasztrófa uralkodik, így a Forma-1 inkább lefújta az Emilia Romagna Nagydíjat. Ám a holland versenyző nem akar olyan könnyen elszakadni a jól megszokott programtól, így saját alakulatával egy régi jól bevált módszerhez nyúlt vissza.

    A koronavírus idején még a száguldó cirkusz is megállt egy darabig. A sportág egymás után törölte a versenyeket, míg a pilóták tanácstalanul ültek otthon. Ekkor hódított a Forma-1-ben igazán az online versenyzés, a pilóták egy része regisztrált a Twitch-re, és közösen mulatták az időt.

    A Virtuális Nagydíjak aranykorába viszont a kétszeres világbajnok nem szállt be. Verstappen ugyanis nem rajong az F1 hivatalos játékáért, a Red Bull versenyzője inkább az iRacinget kedveli. Saját e-sport csapatával, a Team Redline-al, részt is vesz online versenyeken, amiket rendre közvetítenek is.

    A törölt futam kapcsán a holland csapat úgy döntött, hogy ők márpedig versenyezni fognak. Így valószínűleg az iRacing segítségével Verstappen is „Imolában” körözgethet vasárnap.

    Az esemény vasárnap, 15:30-kor kerül megrendezésre a Team Redline Twitch-csatornáján.

  • Tudjuk már mi lesz az egyik programod a nyáron: érkezik az új F123!

    Tudjuk már mi lesz az egyik programod a nyáron: érkezik az új F123!

    Tegnap jelentette be az EA Sports, mikor debütál majd a Forma-1-es játéksorozat idei kiadása.

    Látványos előzetessel és Charles Leclerc vendégszereplésével prezentálta a vállalat a soron következő F123 érkezésének a dátumát. A Codemasters keze alatt készülő játék idén is tartogat újdonságokat, sőt a játékosok egyik kedvenc eleme is visszakerül a játékba.

    Az F123 az elődjeihez hasonlóan többféle lehetőséget kínál a szórakozni vágyóknak. Csapattulajdonosként és versenyzőként irányíthatják a saját alakulatokat, de aki csak szeretne pár kört megtenni a kedvenc csapatával a kedvenc pályáján, arra is van lehetőség. Az új játék egyik újdonsága a Braking Point sztorimód folytatása lesz, ahol a játékosok további kalandokat élhetnek át Aiden Jacksonnal.

    Természetesen az F2-es széria is helyet kapott a játékban, csakúgy, mint az új helyszínek. A játékosok már a nyáron kipróbálhatják a Las Vegas-i pályát, emellett a katari versenyhelyszín is bekerült a játékba.

    Ezentúl 35%-os versenytávot is beállíthatnak a játékosok, sőt a piros zászló is új izgalmakat biztosít majd a versenyeken.

    A játék hivatalosan június 16-án jelenik meg, ám az EA oldalán már elő lehet rendelni. Az F123 PlayStation 4|5, Xbox Series X|S, Xbox One konzolokon, és PC-n lesz játszható.

  • Ferrarival versenyzett Verstappen, majd „ütközés” miatt kiesett

    Ferrarival versenyzett Verstappen, majd „ütközés” miatt kiesett

    Max Verstappennek ezúttal sem volt szerencséje az online versenyzésben.

    A holland pilóta ismét az online versenyzés világába vándorolt a hétvégén. A Team Redline színeiben indult, és csapattársa ezúttal Alex Palou, a 2021-es IndyCar bajnok lett. A Le Mans-i viadalon sem volt szerencséje a 25 éves pilótának. Sőt egy a szerverhibák miatt élesen bírálta is a szervezőket.

    A 12 órás Sebringi virtuális futamon is hasonló helyzetbe kerülhetett.

    Másfél óra elteltével épp vezette a kategóriáját, mikor úgy tűnt, hogy egy GTP-autóval ért össze. Az sérülést azonnal jelezte a játék, ám a felvételen úgy tűnt elég hely volt a két autó között. A Ferrari 488 GT3 komoly „károkat” szenvedett, így a hollandnak ki kellett állnia a boxba. Nem tudták már orvosolni a problémát, így a virtuális futam számukra véget ért.

    Verstappen és a „hűtött trófea”:

    A versenyen az is kiderült, hol kapott helyett a holland világbajnoki trófeája. A sarokban található Red Bull-lal teli mini-hűtőn ugyanis jól látható volt az ikonikus díj is.

     

  • Gamerekből informatikusokat képezne a Gábor Dénes Egyetem

    Gamerekből informatikusokat képezne a Gábor Dénes Egyetem

    Sokan nem is gondolnak rá, hogy a képernyő előtt töltött idő hasznossá is tehető, sőt, kiváló megélhetőségi lehetőséget is jelent annak, akit valóban érdekel az IT világa.

    Aki ezen a területen alapdiplomát szerez vagy tovább haladva mesterképzésen vesz részt, biztosan jó állást kap, hiszen 15-20 ezer IT szakember hiányzik a magyar munkaerőpiacról. Az informatikus junior munkatársak bruttó fizetése 750.000 – 1.100.000 forint között mozog, egy nagyobb tapasztalattal rendelkező senior informatikus már bruttó 2 millió forintot is keres.[Bluebird IT Salary Guide 2022.]

    • Mindannyian nagyon sok időt töltünk képernyő előtt. Hazai kutatás szerint a Z generáció (1990-2010 között születettek) tagjai hétköznapokon naponta 6,4-6,7 órát, míg hétvégéken akár 10-12 órát is az online térben töltenek. 
    • A játék sem kizárólag a fiatalok szórakozása: a felnőttek 56%-a játszik videójátékokkal, ebből a minimum 3,5 millióból 730 000 főre tehető azok száma, akik akár alkalomszerűen, akár komolyabban e-sport játékokkal játszanak[eNET, 2022.].

    Ráadásul a felsőoktatásban számos módszertan közül válogathatunk.  Ezek közül is kiemelkedik a Gábor Dénes Egyetem (2023. február 1-től egyetemi rangot kapott a Gábor Dénes Főiskola), ahol a képzések korszerű oktatásmódszertanra és új technológiákra épülnek.

    Miért érdemes a GDE-t választani?
    • A digitális oktatás vegyes rendszerben (blended learning) történik, amely a bármikor elérhető elektronikus tananyagok és az online kapcsolattartás mellett lehetőséget biztosít személyes konzultációra és számítógéptermi gyakorlatokra is.
    • Napjainkban a legújabb, mesterséges intelligenciát használó módszertanok bevezetésével még nagyobb fokozatra kapcsolt az intézmény – példaként lehet említeni a képi- és hanganyagokban a többnyelvű szöveges kereshetőséget vagy a magyar fejlesztésű Xeropan applikáción keresztül történő ingyenes online nyelvoktatást.
    • Akár nappali vagy éppen távoktatási formát választják a hallgatók, mind térben, mind időben rugalmasan, egyéni igényeikhez igazítva tanulhatnak.
    • Az egyetemen megszerzett elméleti, és a vállalati partnereknél megszerzett gyakorlati tudás kiemelkedően jól hasznosítható a munkaerőpiacon, hiszen IT ismeretre minden szektorban szükség van, a pénzügyi területtől kezdve a kreatív iparágakig hiány van a jól képzett informatikus szakemberekből.

    2023 szeptemberétől állami finanszírozású és önköltséges formában egyaránt várják a jelentkezőket mérnökinfomatikus vagy gazdaságinformatikus alap- és mesterszakra, valamint digitális gazdaság fókuszú gazdálkodási és menedzsment alapszakra.

    Bátran jelentkezz a Gábor Dénes Egyetemre, akkor is, ha
    • már rendelkezel alapdiplomával, hiszen a GDE mesterképzésén a mérnökinformatikus szakon dróntechnológiai specializációt, gazdaságinformatikus szakon pedig drónadat-gazdálkodás specializációt is választhatsz
    • ugyan elkezdted felsőoktatási tanulmányaidat, de valamilyen oknál fogva nem fejezted be, viszont azon a szakon már 30 kreditet teljesítettél. Képzési rendszerünk rugalmassága miatt munka mellett is kényelmesen végezhető el az alapszak, és kaphatsz diplomát a kezedbe!

    Fontos információ a felvételivel kapcsolatban! Annak ellenére, hogy február 1-én egyetemi rangot kapott az intézmény, a felvi.hu rendszerében a február 15-i jelentkezési határidőig még Gábor Dénes Főiskola néven található meg, így ezt kell megjelölni a jelentkezés során, viszont a felvett hallgatók már a Gábor Dénes Egyetemre fognak beiratkozni és a GDE biztos elhelyezkedést nyújtó egyetemi diplomáját megszerezni.